abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176429944
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
  donderdag 11 januari 2018 @ 12:10:27 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_176430021
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:05 schreef Flav het volgende:
Ik heb V net opgemeten met mijn eigen meetlint en kwam tot de ontdekking dat hij in een maand tijd niks gegroeid zou zijn. Heb hem nooit eerder opgemeten met mijn lint dus weet niet hoe betrouwbaar mijn meting is. Vriendlief gaat morgen toch naar het weeguurtje hoop dat ze hem dan ook even willen opmeten want dit maakt me wel ongerust ;(
Zo opmeten is echt ontzettend onbetrouwbaar Flav! Het is heel lastig om de boven- en onderkant te bepalen van een baby die alleen nog ligt (en beweegt!) Zelfs de metingen van het cb zijn niet betrouwbaar. Ik heb ooit meegemaakt dat Noud in een maand tijd 1 cm gekrompen was zeg maar :')
Daarbij groeien veel baby's niet lineair. De ene maand groeien ze meer in de lengte en de andere maand meer in gewicht.
disclaimer
  donderdag 11 januari 2018 @ 12:23:44 #3
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176430246
Verhaal getypt voor Flav. Weer gewist want SQ zegt hetzelfde. Daarnaast is mijn ervaring dat ze weigeren te meten op het weeguurtje. Dat je daar vast op voorbereid bent...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176430562
Hier ook niet meten op het weeguurtje. Beetje onzin dat ze dat weigeren, zeker omdat het hier geen weeguurtje maar inloopspreekuur heet (bij weeguurtje kan ik het me vanwege de naam nog voorstellen)

SQ, wij gaan nu rond 23:00 uur naar bed. Als we onze avond terug hebben zal dat rond 22:00/22:30 zijn verwacht ik. Ik functioneer gelukkig goed op weinig slaap! En ik zou lekker blijven werken en wonen wat je nu doet als het beide naar je zin is. Geld lekker op de spaarrekening en zodra je dan wel wat veranderen wil kan dat gewoon, en anders lekker vroeg met pre-pensioen!

Hier is net het eetrondje weer ten einde, een groter verschil is niet te vinden tussen de meiden. Lala interesseert het allemaal niet zo, slobbert af en toe een lepeltje rustig naar binnen. Em zit daarentegen de hele tijd te gillen alsof ze doodgaat, valt vervolgens aan op het lepeltje (en het bakje indien mogelijk) en slurpt het op om gelijk weer te gaan gillen om een volgende hap. Broodkorst snappen ze allebei nog niet.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 11 januari 2018 @ 12:51:34 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_176430712
Bizar ff, dat verschil :D Em klinkt wel een beetje als noud :')
disclaimer
pi_176430972
Ik dacht al dat zo opmeten onbetrouwbaar was maar je ‘schrikt’ toch even. Vooral omdat ze er bij mij te laat achter zijn gekomen dat ik 2 jaar een groeistop heb gehad. Ze zijn er wel pas achtergekomen toen ik 12 was maar toch ben ik er huiverig voor. Heel stom want het hoeft bij V niet te gebeuren en daarbij heeft hij een een lange papa wat misschien helpt haha.
Dan maar hopen op een mooi gewicht :D

Ik ben er inderdaad al op voorbereid dat ze niet wegen, meestal is er geen hond en we kunnen het goed vinden met die mevrouw dus wie weet :X
  donderdag 11 januari 2018 @ 13:08:01 #7
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176431064
Wow wat gaan sommige wekkers vroeg :o En wat een strakke schema's, zeker met 2 kinderen!

Lemijn, ik herken het wel hoor, dat je 's avonds al zo bezig bent met de volgende dag. Alles uitkoken, afdrogen, inpakken, "wat eten we ookalweer", "shit, koelelement moet nog in de vriezer", etc.. En dan bestaat O's tas uit fles + speen :')

Hier is het schema:
6:30 wekker (of al aan het voeden als ze al wakker is), bed uit en zelf gezicht wassen, lenzen in, klodder mascara op, tandenpoetsen en aankleden.
6:45 baby wakker maken, verschonen, aankleden.
7:00 naar beneden, baby voeden.
7:20 laatste spullen inpakken, baby in kinderwagen.
7:35 lopen naar kdv.
7:55 kind afgezet op kdv, lopen naar station.
8:05 in de trein, ontbijten.
9:00-16:50 werken, kolven, fokken.
16:50 melk uit koelkast, mok afwassen, tas inpakken.
17:00 bij de lift, richting huis.
<man haalt kind om 17:30 op op kdv>
18:00 thuis, man kookt, ik voed baby
18:30 eten, daarna zoveel mogelijk opruimen
19:00 spelen/tvkijken
19:45 baby naar boven, omkleden, voeden, man geeft extra fles
20:15 baby knock-out, tijd om speelgoed op te ruimen,alles uit te koken, etc.
21:45 kolven, daarna weer schoonmaken en afdrogen en klaar zetten voor de volgende dag.
22:15 douchen en slapen.

Op dagen dat O niet naar het kdv hoeft kan ik een kwartier langer blijven liggen en als ze in bad gaat, gaan we 20 min eerder naar boven. Huishouden bewaren we tot het weekend, als we allebei thuis zijn. We zijn dus bijna elke avond gezegend met heerlijke tijd voor onszelf O+
pi_176431081
Ben benieuwd of ze willen meten Flav. Hier willen ze alleen meten als de afspraak bij de arts is. Tussendoor bij de vpk meten ze niet. Wel een beetje jammer, dat is bijna het enige dat ik interessant vind :P

Wat grappig dat verschil, FF :D Ze hebben sowieso een heel verschillend karakter geloof ik he?

Ik was verbaasd dat jullie allemaal zo'n duidelijk schema hebben, maar ik kom er net achter dat wij ook een redelijk vast ritme hebben als kleuter naar school is.

Tussen 06.00-07.00: opstaan zodra Ella wakker is
06.00/07.00: flesje maken, koffie zetten, flesje geven (man of ik), luier verschonen (man of ik)
07.00: thee zetten en brood smeren voor baby en kleuter (man of ik); lunchpakket, fruit en drinken maken voor kleuter voor op school, poepluier verschonen (altijd geproduceerd in een schone luier, volgens mij wacht ze er op :P)
07.30: man gaat douchen, ik ga kinderen en mezelf wassen en aankleden, haren kammen
08.00: man gaat naar het werk, wij tanden poetsen, schoenen aan, jassen aan, baby in maxi cosi, kleuter doet 10 min over besluiten welke knuffel er mee mag, naar de auto
±08.20/08.25: in de auto naar school
tot 08.45: op school bij kleuter
08.45-09.00: vaak nog even kletsen op schoolplein
09.00: in de auto naar supermarkt, Ella doet een dutje in de maxi cosi van meestal 30min
±10.00: thuis, fruit voor Ella, ontbijt voor mij, spelen, poging tot huishouden
11.30: boterham en thee voor ella
Ergens tussen 12.00-13.00: flesje voor Ella en dan naar bed
Ergens tussen 14.00-14.30: Ella wakker, als er tijd is slokje thee/water en tussendoortje, even spelen
14.45: kleuter halen
15.15: thuis, spelen, thee, tussendoortje voor de kinderen, ik ga tussendoor koken
Ergens tussen 17.00-17.30: eten
Tot 18.15: spelen, ik ruim de tafel af
18.15 : tanden poetsen, pyjama's aan, flesje voor Ella maken
18.30: Ella naar bed, kleuter kijkt filmpje
18.30/19.00: Zodra Ella slaapt kleuter voorlezen en naar bed
19.30: iedereen slaapt als het goed is ;) Man komt thuis, samen beetje opruimen, man gaat eten en ik eventueel douchen.
20.00u: vrije avond :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 11 januari 2018 @ 13:11:54 #9
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176431125
Wat een verschil, FF! Vinden ze ook andere dingen lekker of is het te vroeg om dat soort dingen te merken?
  donderdag 11 januari 2018 @ 13:20:40 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_176431292
ik las net iets over huishouden, ik wil wel even een disclaimer toevoegen:

- Wall-e rijdt elke avond van 23:15 tot 00:45 door het huis
- Op vrijdagochtend komt mijn schoonmaakster 3 uur lang de pek van mijn fornuis en badkamer schrobben

Investeer er in, echt _O_
disclaimer
pi_176431650
Heb jij een stille Wall-e dan SQ? Die van mij kan ik boven nog gewoon horen. Plus dat ik dan eerst de vloer een beetje begaanbaar moet maken. Ik zet hem meestal op mijn kindloze middag boven aan, peuter is panisch voor dat ding (voor alles dat lawaai maakt) dus kan alleen rustig als hij niet thuis is.

Stroop, ze hebben nog niet zoveel verschillende dingen gegeten, dus dat is nog lastig. Alleen vindt Lala worteltjes heel smerig en Em vind het gewoon vies. Dat wil zeggen, lala eet het half huilend net een hap appelpeer tussendoor. Em eet het met vies gezicht, twee happen worteltjes en dan een hap appelpeer.

Het karakter is overigens redelijk vergelijkbaar met de eetstijl. Lala is rustiger en meer observerend. Em kan niet stil zitten en wil overal bij zijn. En dat terwijl ik vooraf er van overtuigd was dat zelfde genen ook ongeveer zelfde karakter betekende, maar duidelijk niet dus.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 11 januari 2018 @ 13:41:49 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_176431722
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 13:38 schreef FlyingFish het volgende:
Heb jij een stille Wall-e dan SQ? Die van mij kan ik boven nog gewoon horen. Plus dat ik dan eerst de vloer een beetje begaanbaar moet maken. Ik zet hem meestal op mijn kindloze middag boven aan, peuter is panisch voor dat ding (voor alles dat lawaai maakt) dus kan alleen rustig als hij niet thuis is.

Ah nee, geen stille, maar ik slaap op een volledig geisoleerde zolder, met oordoppen in :+
M'n peuter vindt het ook niks, mijn katten niet, maar Noud zou er het liefst mee trouwen. Zodra ik hem op de grond zet kruipt hij naar het dock om dat ding aan te zetten - en ja, hij weet dus hoe dat moet :X
(ik betrapte hem er vanmorgen op dat hij met zijn wijsvingertje op een lampje in de vaatwasserklep zat te duwen. Generatie 2017 _O-)
disclaimer
pi_176432290
Haha Noud :D

Als ik zo’n wall-e zou aanschaffen sterft de hond ter plekke, hij heeft al schijt voor de grote stofzuiger.
Ohja het is een rottweiler :'), grootste schijtluis die hier rondloopt haha.
pi_176432758
Mijn schoonmaakster was er ook net drie uur lang, en ik ben even naar een museum gegaan. *) .
Al is de tijd jammergenoeg voorbij dat Y lang en makkelijk in de draagzak sliep en ook wakker gewoon rustig daarin zat te kijken. Hij begon nogal te wurmen en geluiden te maken. :') .

Noud gaat later vast trouwen met een robot. *; . Is dan natuurlijk helemaal hip.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176433312
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:08 schreef Flav het volgende:
Haha Noud :D

Als ik zo’n wall-e zou aanschaffen sterft de hond ter plekke, hij heeft al schijt voor de grote stofzuiger.
Ohja het is een rottweiler :'), grootste schijtluis die hier rondloopt haha.
Mag ik vragen hoe je de rottie aan de baby hebt laten wennen?
pi_176433779
Boeiend om jullie schema's te zien en de manier waarop jullie dingen doen/verdelen. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176434021
Leuk al die schema’s. Geen tijd om de mijne uit te typen, want het flesje melk dat ik kolf stroomt bijna over :P

Ik wilde nog wel even tegen Kris zeggen dat alleen douchen heus nog wel kan: mijn man doucht met de kinders en ik droog ze af. Daarna mag ik O+ alleen O+ douchen. Of peuter zit in bad en ik sta onder de douche terwijl mijn man de baby entertaint. Maar da’s niet zo ontspannen met een mamamamamamamaroepende peuter :+
pi_176434341
Wauw, die schema's! Ik doe ook nog even een kop-in-het-zand wat betreft iets anders willen doen dan 2 kinderen in leven houden :+
Hoef gelukkig ook pas weer aan het werk als Pitbull 16 weken is, dus dat geeft me nog 10 weken de tijd O+

Oh en ik heb echt een lot uit de loterij qua man O+ echt niet op alle vlakken hoor ;) maar hij brengt en haalt de Minion (en straks beide kinderen) op mijn werkdagen, hij doet boodschappen en hij kookt *)
En ook een schoonmaakster, ideaal! :Y Een Wall-E wil ik ook nog steeds ja!

En douchen is wel echt mijn momentje en dat hou ik voorlopig zo :Y zodra het avondeten achter de rug is, parkeer ik Pitbull bij man, de Minion voor de tv en heb ik 15 heerlijke minuten voor mezelf _O_

Kris, lachende newborns mag je gewoon opeten hoor! O+

Rena, ik hou hoop voor die magische 6 weken grens ;) hoe gaat het nu bij jullie?

Vandaag de nacontrole bij de vk gehad (Pitbull was ook mee) en meneer heeft uiteraard alleen maar geslapen en vet hard zitten lachen terwijl ik uitlegde dat de afgelopen weken toch best wel zwaar waren :')
Zij raadde me overigens aan om evt. een osteopaat te raadplegen; zijn er hier mensen met ervaringen? Moet zeggen dat ik behoorlijk kritisch en nuchter ben wat dat soort dingen betreft. En alles wat ik google is van het "Oh mijn god, na 1 behandeling had ik een compleet ander kind! :o "-kaliber en heel eerlijk gezegd word ik daar nog sceptischer van :@ :')
Voor m'n gevoel lees ik ook 100x exact hetzelfde verhaal (met vrij vage termen als 'blokkades' en 'spanning' etc.) en daar kan ik niet zoveel mee... Maarja, als het wél helpt, wie ben ik dan om sceptisch te doen..?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:55:30 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_176434481
Twist, heb je al eens objectief proberen bij te houden hoe lang hij op een dag huilt? Dus in 24 uur.... is hij dan alles opgeteld 3 uur aan het huilen? 8 uur? 14?
Ik herken je gevoel, ik heb met noud de eerste 3 maanden ook zo gezeten. Ben er toen ook mee naar de huisarts geweest omdat hij zo veel huilde.
Achteraf bleek dat hij helemaal niet excessief huilde, maar het huilen heel erg clusterde rond bepaalde momenten. Meestal vanaf een uur of 9 in de avond een huilsessie van een uur en in de nacht vaak wel 2 uur.

Maar nu komt het, 2 uur huilen in de nacht voelt mentaal als 23 uur huilen :') Nou ja, de conclusie was uiteindelijk dat mijn jong wat enthousiaste darmen heeft (merk je nu nog, hij schijt echt zes keer per dag) en dus gewoon heel erg last had van krampjes.

Maar uiteindelijk zei iedereen ook 1 ding tegen me: vertrouw op je oergevoel!
disclaimer
pi_176434854
Even zo, want lang verhaal ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door twist02 op 11-01-2018 16:58:32 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176435375
Lastig Twist. Is het met een osteopaat baat het niet dan schaadt het niet? Dan zou ik het gewoon eens proberen, al is het maar om te weten of het iets oplost.

Flens doet ook weinig anders dan eten, slapen en poepen. Ik vraag me ook weleens af of hij niet meer wakker moet zijn ondertussen maar dat komt vast als hij er klaar voor is.
Ben het wel eens met SQ, hou eens bij hoeveel hij echt huilt. Mij geeft het bijvoorbeeld rust om bij te houden hoeveel hij slaapt. Dat blijkt echt niet zo weinig te zijn als dat ik dacht. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176435926
Die schema's van jullie, wat fijn om dit eens van een ander te zien, ook van degenen die al meer dan 1 kind hebben en ook nog aan het stoeien zijn met alles. Niet lullig bedoelt, maar het geeft een soort van opluchting, dat je niet de enige bent zeg maar...

Mijn schema van gister:
dinsdags rond 22-22:30 naar bed

woensdagnacht:
01:45 voeden
05:30 voeden
06:30 wekker gaat, even wakker worden en mijn ogen open krijgen
06:40 wassen en aankleden
07:00 naar beneden, ontbijten, kolf in elkaar klussen, kolftas verder klaarmaken
07:15 naar boven, tanden poetsen, haar enigszins in model, mascara en proberen wallen weg te werken (wat elke dag niet lukt overigens }:| )
07:30 S. wakker maken, verschonen, vitamine D en daarna voeden
08:00 S. in bedje terug leggen om te slapen
08:05 bovenkleding aantrekken (na een aantal kotsincidenten word je ook wijzer :7 )
08:15 vertrek naar werk

08:30 werken, kolven + herhaling. Pauze maar overgeslagen vanwege teveel stress en drukte

16:30 willen vertrekken
16:45 echt vertrekken
17:00 thuis en eerst S. knuffelen O+ Papa krijgt ook nog een kusje O+
17:10 eerste huilbui van de avond vanwege te druk en te weinig slaap
17:30 kolfspullen schoonmaken en melk afmeten en invriezen
18:30 S voeden

hierna ben ik het beetje kwijt door nog meer huilbuien, maar ergens heb ik ook nog gegeten

21:30 S gevoed
22:00 slapen

om vervolgens alweer om 01:00 te voeden en om 03:15 weer. Tussendoor wel geslapen tot 07:00, daarna weer gevoed en nog geslapen tot 09:30, want vandaag ouderschapsverlof.

Vandaag gaat het nog niet veel beter. Ik wil denk ik teveel dingen te goed wil doen, ik lijd aan de disease-to-please :'(

Ben ook wel eens bang dat S. er last van gaat krijgen als hij mij zo vaak ziet huilen :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door TolstoiFan op 11-01-2018 17:36:51 ]
pi_176435944
Voor degenen die een schoonmaakhulp hebben: hoe hebben jullie die gevonden en hoeveel betaal je die?

Misschien toch maar eens serieus overwegen om dat ook te gaan doen....
pi_176436435
Och Tolstoi het valt soms ook niet mee. Als ik er doorheen zit dan helpt het me om te bedenken dat het een moment is, je gevoel is niet permanent. Zolang je het overgrote deel van de dag blij bent dat S. er is, hoef je je echt niet te schamen.

*doet kussmiley maar geen idee wat de code is want mobiel*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176436906
Ach Tolstoi :* Kun je het er met je leidinggevende over hebben? Werk van 4-5 dagen in 3 proppen is natuurlijk niet echt de bedoeling of realistisch. Ik herken het wel hoor. Hier is het ook belachelijk druk op het werk, maar ik probeer voor mezelf mijn grenzen goed te bewaken. Mijn moeder zegt altijd ‘meer dan je best kun je niet doen’ en dat probeer ik maar in mijn achterhoofd te houden. Anders ben ik ook in staat op mijn vrije dagen te blijven mailen en nog allerlei stukken te lezen.
  donderdag 11 januari 2018 @ 19:15:05 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_176437617
Tolstoi, je klinkt overspannen. Hebben jullie een bedrijfsmaatschappelijk werker? Plan daar dan op zeer korte termijn een afspraak mee in. Ik denk eigenlijk dat je al te laat bent om de burnout te voorkomen maar laat het niet te ver doorkabbelen. Zorg voor jezelf, een ander gaat het niet doen en ik spreek uit zeer recente ervaring :*

Verder kun je voor een poets het beste je netwwrk aanspreken, bijvoorbeeld je buren. Doe dat deze week nog. Je verdient het!
disclaimer
pi_176438025
Tolstoi, dat klinkt eerder alsof je op je werk teveel doet. Probleem met iedereen tevreden houden is niet alleen dat je jezelf voorbij loopt, op een gegeven moment ga je juist al die mensen teleurstellen als je niet voor jezelf zorgt. Neem rust, zorg voor meer ondersteuning en praat op je werk hierover. Dit kan echt niet zo. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 11 januari 2018 @ 19:46:49 #28
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176438332
Lees maar goed wat de vrouwen hierboven schrijven. En lees het voor aan je partner. Bedenk daarna waar je hulp voor jezelf vandaan gaat halen, want alles is uit balans nu (als je geen maatschappelijk werk op je bedrijf hebt, dan heeft elke gemeente het in ieder geval wel. en veel huisartsen hebben ggz-medewerkers in dienst waar je laagdrempelig mee kan praten. doen!). En vervolgens waar je praktische hulp kan krijgen! Die schoonmaakster inderdaad! De mijne kwam van de lokale facebookgroep.

Verder is het moment misschien ongepast maar opeens begrijp ik waarom ik een paar nachten geleden droomde dat ik voor een tentamen een boek van Tolstoi moest lezen. Heb dat nooit gedaan, maar jij bent fan zo te lezen ;).

Zeg even wat anders. Jacob heeft dus een nieuw ritme verzonnen. De nacht duurt 13 uur (met melkonderbrekingen he, hij zorgt goed voor zichzelf gelukkig) en niet veel later komt er nog een flinke dut van 2 uur. In de middag nog 1 of 2 kleintjes en uiterlijk vanaf half 6 is het op. Dan doet hij 2 uur huilen/drinken/lachje/wild/repeat en uiteindelijk begint hij aan de nacht. Geen ramp hoor, maar die 2 uur aan het einde van zijn dat waarin hij zich eigenlijk geen raad weet vind ik een beetje sneu. Herkenning? Tips?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 11 januari 2018 @ 19:49:09 #29
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176438360
Oh ja twist, wat akelig dat je baby bijna nooit gewoon rustig of blij is. Ontspannen wakker. Daar zou ik ook verdrietig van worden. Ik weet niet zo goed of de osteopaat valt onder 'baat het niet dan schaadt het niet'. In ieder geval kost het geld, en of het nou echt zo onschuldig is wordt ook wel betwist. Die lovende verhalen wantrouw ik ook altijd een beetje... dingen als reflux en kma kosten altijd wat tijd om achter te komen helaas. Denkt CB of huisarts met je mee? Ik duim intussen voor opeens verbetering!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176440979
Ik heb maar één baby, maar red het meestal wel om te sporten. Snap wel dat het met twee kinderen misschien anders is. Schema ziet er hier iedere dag anders uit, op maandag en woensdag werk ik de hele dag, maar op woensdag is man thuis, wat voor veel meer rust 's ochtends zorgt. Op dinsdag kan ik rustig opstarten, want dat is mijn studiedag en ik hoef pas 's middags naar school. De ochtend is dus voor huiswerk, sporten, uitgebreid douchen... Heel relaxt dus. Op donderdag werk ik officieel maar een halve dag, in de praktijk start ik rustig op (pas na de spits wegrijden), maar ben ik wel gewoon pas om 17.30 thuis. Ik ben wel benieuwd hoe het volgend schooljaar gaat, dan is mijn studie hopelijk klaar en heb ik dus ook niet meer die relaxte dinsdagochtend. Want dan ga ik of weer werken of (hopelijk) een dag extra met Timootje thuis zijn.

@Tolstoi: denk je goed aan je zelf? Wij hebben onze schoonmaakster via via gevonden. Inmiddels doen we het weer zelf, maar het zorgde voor heel veel rust!
pi_176442471
Late to the party, maar:

06.45 uiterlijk opstaan, ik douche terwijl man ontbijt met de kinderen
07.00 kinderen aankleden, haren kammen, tanden poetsen
07.25 ik de deur uit met kinderen richting kdv, man douchen
08.30-16.05 werken
16.45/17.00 kinderen ophalen van kdv, afhankelijk van drukte op de weg
17.30 eten
18.00 spelen/tv/tanden poetsen/pyjama aan
19.00 kinderen naar bed. L. slaapt meestal direct, maar meldt zich vaak vrij vlot daarna weer, dan soms wel tot 21.30 bezig. :') Peuter valt of direct na het verhaaltje in slaap (indien geen middagslaapje) of ook pas na 21.30 (indien middagslaapje, zelfs als dat tien minuten in de auto was :') )
0.00 wij naar bed. Ik lig er liever al rond 22.30 in, maar dan hebben we zo kort voor onszelf.

Gelukkig zijn er ook redelijk wat avonden dat het om 8 uur gewoon echt stil is. Dan kijken we samen een serie, gamen of lezen we. Ik wil graag het sporten weer oppakken, maar zie echt niet hoe ik dat nu met dat regelmatig lastige slapen moet doen. Komt vast weer goed.

Tolstoi, dat klinkt echt naar. :*

Twist, had jouw oudste geen KMA? Heb je met dat in je achterhoofd pitbull al wel eens andere voeding geprobeerd te geven? Herkenbaar wel, het is echt zo moeilijk bij mini's.

L. heeft de stervende zwaan nog voor haar eerste verjaardag geperfectioneerd. *) Ik vind het echt zo hilarisch: ze gaat dan languit op de grond liggen, met haar neus op de vloer en huilt hartverscheurend. Omdat ik haar blokje een stukje opzij schoof. Of omdat ik het waagde een gore etensrest die zij ergens weg had geplukt uit haar hand te pakken en weg te gooien. Of omdat ik niet sterk genoeg ben om 24/7 met haar op m'n arm te lopen. :')
pi_176444323
O,ja, sporten. Dat wil ik ook weer, maar ik heb nog geen idee hoe. Die leuke buurvrouwen waar jullie de babyfoons laten he, kan een van jullie er daar niet 1 van mijn kant op sturen? :D Momenteel wandel ik dus weer veel. Lekker met de doek of de wagen als t minder goed weer is. Ik geniet echt van dit lekkere frisse weer. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176444413
Wij hadden gewoon weer een goede avond *O* 21:00 uur op bed en Em sliep snel en Lala na wat tegenstribbelen ook! Als we nu ook nog wat minder onderbrekingen hebben word ik helemaal gelukkig! Ik heb gewoon Nederlandstalige tv kunnen kijken zonder terugspoelen of volume luidspreker!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176444547
Ik sport met baby! Baby-bootcamp. Echt super leuk.
pi_176444567
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:35 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hadden gewoon weer een goede avond *O* 21:00 uur op bed en Em sliep snel en Lala na wat tegenstribbelen ook! Als we nu ook nog wat minder onderbrekingen hebben word ik helemaal gelukkig! Ik heb gewoon Nederlandstalige tv kunnen kijken zonder terugspoelen of volume luidspreker!
Wat fijn!
pi_176444715
Tolstoi, klinkt alsof je moet uitkijken inderdaad. Tips voor hulp zijn hierboven al gegeven! Been there, done that. Rustig aan!! :*
pi_176444768
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:40 schreef Adrian4 het volgende:
Ik sport met baby! Baby-bootcamp. Echt super leuk.
Maar dan heb je toch nog steeds een kind waar je opvang voor nodig hebt? Zoiets heb ik bij peuter naar gezocht in de buurt maar was er niet, en nu is het geen optie meer vanwege hem.

Maar ik ga echt echt echt wel weer een keer beginnen. Binnenkort ofzo. Als ik weet met wat.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176444785
Ik mis mijn avonden. Voordat baby rustig is en slaapt is het vaak al 22 uur geweest. Daarom lig ik er vaak later in dan goed voor me is.
pi_176444877
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:47 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Maar dan heb je toch nog steeds een kind waar je opvang voor nodig hebt? Zoiets heb ik bij peuter naar gezocht in de buurt maar was er niet, en nu is het geen optie meer vanwege hem.

Maar ik ga echt echt echt wel weer een keer beginnen. Binnenkort ofzo. Als ik weet met wat.
Ah ja. Het is hier op zaterdagochtend en dan zijn man en Willem samen thuis.
Voor mij voelt het echt als quality time met Kevin.
In onze groep op zaterdag zijn ook alleen maar dames met twee of meer kinderen, dat valt wel op.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 04:42:50 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_176446465
Zomg. Ik zit Noud te voeden. Voor het eerst vannacht :o
6,5 uur, dat is doorslapen toch? *O*
disclaimer
  vrijdag 12 januari 2018 @ 07:11:09 #41
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176446722
*O* goede avonden voor FF
*O* goede nacht voor SQ

Baby bootcamp lijkt me ook wel tof, maar ik zie het nog niet zitten om een vast moment in de week te moeten. Ik hou het nog even bij hardlopen in het weekend en als het weer langer licht is ook 's avonds een keertje.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 07:12:53 #42
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176446731
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 04:42 schreef Stormqueen het volgende:
Zomg. Ik zit Noud te voeden. Voor het eerst vannacht :o
6,5 uur, dat is doorslapen toch? *O*
Jaaaaaaa! :Y *O*

En FF wat fijn! Hopelijk is dit de nieuwe trend! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176447117
SQ, wat fijn! *O*.

Ik doe nu sinds twee weken 1 avond per week aan Mamafit. De peuter slaapt dan al of gaat net naar bed als ik weg ga en Baard zorgt voor A (die ik voor vertrek nog even aftop).
Het is met allemaal dames die ik nog ken van zwangerschapszwemmen, dus dat is heel leuk! Mamafit wordt door dezelfde juf gegeven (en zij was ook mijn reddende-engel-bekkenfysiotherapeut). Ik heb er een sportmaatje gevonden, we hebben bedacht om weer iets met zwemmen te doen zodra we 'klaar' zijn met Mamafit.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176447303
Fijn SQ! Hopelijk de start van heel veel goede nachten *O*

O had op het kdv overdag weer zo slecht gedronken dat ik de avondfles er toch maar weer afhaal. Ze slaapt er toch niet van door dus daar hoeven we het ook niet voor te doen. Vannacht was het 01:00 en 05:30 met daarna veel gejammer en weinig slaap. Peuter werd er ook huilend wakker van. Korte nacht, dus nu moe op werk c_/
pi_176447655
Ik ga op maandagavond mamafitten en dan zorgt papa gewoon voor de mannen thuis. Komende maandag kan ik niet, dus wil morgenochtend gaan. Dan is de wandelwagenworkout en bij slecht weer mamafit in draagdoek of baby’s op een speelkleed. Ook dan is S. gewoon bij papa.
Ik vind sporten toch wel heel fijn, want ik merk dat mijn conditie hard achteruit holt als ik een paar weken niets doe.

Ik vind werkdagen trouwens ook altijd wel gedoe hoor. Maar ja, het is niet anders.

Vanavond komt mijn zusje oppassen en gaan vriend en ik samen uit eten O+ Even een fatsoenlijk gesprek kunnen hebben samen :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176448072
Wat fijn SQ *O*

Hier was het wederom een drama-nacht. Het lijkt wel alsof ze dan de goede avond willen compenseren ofzo, dat we niet aan teveel rust gaan wennen :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176448154
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:44 schreef FlyingFish het volgende:
Wat fijn SQ *O*

Hier was het wederom een drama-nacht. Het lijkt wel alsof ze dan de goede avond willen compenseren ofzo, dat we niet aan teveel rust gaan wennen :')
Ah, zo balen. :*

SQ *O* je hebt DOORGESLAPEN :o :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176448448
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:47 schreef FlyingFish het volgende:
Maar ik ga echt echt echt wel weer een keer beginnen. Binnenkort ofzo. Als ik weet met wat.
Herkenbaar :')

Zo’n fit met je babycursus deed ik met M. Zij was alleen een nogal snel overprikkelde baby dus dat was geen succes. Met J. durfde ik dus niet meer :P

SQ wat goed *O*

LeSage geniet ervan vanavond!
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:59:42 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_176450372
Ik heb het voordeel dat mijn werk op 7 kilometer fietsen zit. Ik fiets dus 4 dagen per week 14 kilometer op zo'n loeizware mamafiets: tadaa, sport :')
Ik hou van efficiency 8-)
disclaimer
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:01:12 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_176450396
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:11 schreef LeSage het volgende:
Ik ga op maandagavond mamafitten en dan zorgt papa gewoon voor de mannen thuis. Komende maandag kan ik niet, dus wil morgenochtend gaan. Dan is de wandelwagenworkout en bij slecht weer mamafit in draagdoek of baby’s op een speelkleed. Ook dan is S. gewoon bij papa.
Ik vind sporten toch wel heel fijn, want ik merk dat mijn conditie hard achteruit holt als ik een paar weken niets doe.

Ik vind werkdagen trouwens ook altijd wel gedoe hoor. Maar ja, het is niet anders.

Vanavond komt mijn zusje oppassen en gaan vriend en ik samen uit eten O+ Even een fatsoenlijk gesprek kunnen hebben samen :o
ooh lekker!
Wij gaan morgen ook uit eten O+ bij een heel innovatief restaurant. Ik ga voor zes gangen :9

Balen van de nacht ff -O-
disclaimer
pi_176450513
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 04:42 schreef Stormqueen het volgende:
Zomg. Ik zit Noud te voeden. Voor het eerst vannacht :o
6,5 uur, dat is doorslapen toch? *O*
Go Noud!! *O* *O*

Ik sport liever zonder dat daar een baby aan te pas komt. Het geeft mij zoveel mentale rust, dat ik het alleen daarom al mis. En ja, dan heb ik wel dansles en ga ik salsa'en. Maar eh, dat is niet hetzelfde. Ik wil gewoon weer 5km hardlopen, keihard fitnessen in mijn woonkamer of yoga'en tot ik erbij neerval. Maar baby laat zich niet plannen, en s avonds is hij zo onrustig dat we veelal afwisselen. Dus ik houd het nog maar even op wandelen, maar dan wel met de baby. Niet hetzelfde, maar wel heel gezellig. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176450591
SQ *O* *O* Wat fijn! Ook na de voeding nog een paar uurtjes kunnen slapen?

FF, fijn van die avond, jammer van de nacht }:|

Dank voor jullie tips en adviezen. Het blijft een groot struikelblok voor me om altijd alle anderen en het werk belangrijker te vinden dan mezelf...
Maar ik zal ermee aan de slag moeten, want eigenlijk is werk maar bijzaak (wel handig voor brood op de plank enzo 8-) ) en zijn S. en mijn man veel belangrijker O+ O+ O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ook nog wat positiefs: S. sliep gisteravond al om 20:30 in plaats van zijn gebruikelijke 22:00-22:30 :o :o :o .
Man en ik hebben dus de hele avond samen gehad en lekker voor het eerst in 6 maanden een film kunnen kijken *O* *O*
Om 23:00 ben ik naar bed gegaan, toen werd S. ook net wakker, dus die heb ik nog even gevoed en daarna zijn we lekker gaan slapen. Wel om 2 en om 4 uur ook nog gevoed. Daarna pas weer om 8 uur vanochtend, dus ik voel me redelijk. In ieder geval wat beter dan gister en eergister :)

Edit 1: Een chocoladereep van 200 gram opeten heeft wellicht ook iets geholpen :7 :7 :7 :7 Nu kan het nog, ik vreet me de rambam, maar blijf maar afvallen.....
Edit 2: chocolade met nootjes was het ook nog, dus niet geheel ongezond ook nog :+ 8-) :+

[ Bericht 4% gewijzigd door TolstoiFan op 12-01-2018 12:23:30 ]
pi_176450622
En sporten, daar moet ik niet aan denken :7 Ook voor mijn zwangerschap al niet :s) :s) :s)
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:21:24 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_176450799
Ik was ook geen sporter, maar wandelde echt enorm veel. Met 1 kind ging dat echt super. Met 2 niet meer helaas :') als ik straks niet meer kolf ga ik proberen in mijn lunchpauze weer 3k rondjes te hobbelen, want het is heerlijk O+
disclaimer
pi_176450974
En ik wil graag nog even Dirk delen. Die is tegenwoordig nooit moe vind hij zelf. Kijk, helemaal niet moe:


Hij viel dus al in slaap voordat ik klaar was met knopen. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176451181
Nanuke, O+

Mijn S. heeft net nog een slaapje gedaan en is nu alweer lekker aan het rollen in de box O+
Hij wil vooruit komen, maar dat lukt nog niet, maar in rondjes bewegen lukt dan weer wel :')
Nu even een wortelhapje voor meneer klaarmaken, ben benieuwd hoeveel er deze keer binnenblijft.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:50:08 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_176451211
Ah, zo knus O+
disclaimer
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:52:22 #58
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176451258
Nanuke: O+ op je foto en +1 op slapen voor de knoop af is. Heerlijk he?
Oh, en ook op nu maar wandelen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176451667
Wij gaan morgen ook uit eten met z'n tweetjes! O+
Niet zo fancy, maar dat geeft helemaal niets want *;

Nanuke, heerlijk.

Nog een *O* voor het doorslapen van SQ
pi_176451941
lemijn vroeg eerder deze week of dit een standaard week voor me was. Nee gelukkig niet! Ik ben blij dat het achter de rug is!

Hier geen vaste starttijd op het werk dus op dit moment gaat 2 uur voor ik de deur uit moet de wekker. 45-60 minuten voor mezelf en 60 minuten voor N. Verder nog geen vaste schema's of ritmes hier. Het naar bed gaan gaat deze week redelijk goed, meestal rond 21:00 nu!

kwa sporten ben ik na 6 weken begonnen met een beetje hardlopen en na 10 weken weer gaan trainen, na 12 weken weer 1ste wedstrijd gespeeld. Teamsport dus stok achter de deur. 1x trainen en 1x wedstrijd per week, vriend zorgt dan voor N. Helemaal prima dus!
Wandelen is heerlijk dus probeer het zoveel mogelijk te doen tussendoor!

SQ, wat goed van Noud!

Hier cb stats 6160gram 60 cm en een complimentje voor volledige bv in the pocket :)
Hoe staan jullie tegenover hapjes? Ze is nu 4,5 maand en lijkt wat interesse te hebben. Ik wil morgen misschien eens beginnen, maar twijfel nog een beetje. Voel ik me plots heel onwetend :D
en hoe in combi met werk? in de avonden oefenen en pas als ze echt wat gaat eten het op de opvang laten doen?

en ik zag dat het svb de 2017 lijsten bekend heeft gemaakt. Ik ben benieuwd of ons meisje naamgenootjes heeft dit jaar, maar ze staat er helemaal niet tussen..wss dan iig minder dan 25x gegeven. Ik kan me herinneren wel eens hele lijsten te hebben doorgenomen met ook alle namen die maar 1x waren gegeven.

[ Bericht 10% gewijzigd door Nolita op 12-01-2018 13:41:28 ]
pi_176452360
Hapjes zijn wij net mee begonnen, denk nu zo'n 2 weken. Met wisselend succes: fruit gaat er redelijk tot goed (peer en banaan) in en groente met moeite (wortel, courgette, sperziebonen), daar komt vaak het meeste met een vies gezicht weer naar buiten ;)

Wij zijn begonnen iets voor de 6 maanden, omdat ik toen vakantie had en we dit dan bijna 2 weken samen konden aanpakken. Wel bewust gewacht tot (bijna) 6 maanden.

We deden het ook meestal eind van de ochtend, begin van de middag een oefenhapje. Mocht ie er dan last van krijgen (bv. krampjes), dan hadden we daar niet alleen maar 's nachts last van, maar meer overdag. Overigens (nog) geen last van krampjes gehad bij de hapjes. Wel van flinke poepluiers _O-

En S. heeft sinds een week een nieuwe hobby: om zijn tenen sabbelen O+ Vooral handig als je aan het verschonen bent :')
  vrijdag 12 januari 2018 @ 14:02:37 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_176452406
Wij zijn gewoon begonnen met "de pot mee", als in, als wij wat aten kreeg noud ook iets (stukje watermeloen, komkommer, cracotte, etc)
Inmiddels eet hij volwaardig met de pot mee, dus geen aparte potjes en prakjes. Nooit écht gedaan overigens.
disclaimer
pi_176452433
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:49 schreef Lemijn het volgende:
Oh ja twist, wat akelig dat je baby bijna nooit gewoon rustig of blij is. Ontspannen wakker. Daar zou ik ook verdrietig van worden. Ik weet niet zo goed of de osteopaat valt onder 'baat het niet dan schaadt het niet'. In ieder geval kost het geld, en of het nou echt zo onschuldig is wordt ook wel betwist. Die lovende verhalen wantrouw ik ook altijd een beetje... dingen als reflux en kma kosten altijd wat tijd om achter te komen helaas. Denkt CB of huisarts met je mee? Ik duim intussen voor opeens verbetering!
Ja, het geld voor die osteopaat zou dan evt. nog het minst erge zijn; het gaat mij er inderdaad vooral om of 'baat het niet, dan schaadt het niet' in dit geval wel opgaat...en daarvoor heb ik er gewoon te weinig verstand van eigenlijk :{
Van het CB en de huisarts (en iedereen eigenlijk) krijg ik vooral een "Tsja, dat hoort erbij hè?"-gevoel. En dat snap ik ook wel, want dat heb ik deels ook. Maar tegelijkertijd blijft er iets knagen zeg maar (vooral die kma, omdat onze oudste dat inderdaad ook had, plus 3 neefjes van beide kanten). Maar het speelt dus eigenlijk al vanaf het begin en 'men' is van mening dat een kma zich niet zo snel al kan uiten.
Enerzijds willen we het best nog even aankijken om te zien of dit 'gewoon' newborn problemen zijn en of het na 6-8-10-12 weken beter gaat. Maar aan de andere kant: hoe zuur is het als straks blijkt dat er wel echt iets is en we voor niks hebben afgewacht? :{

quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:33 schreef Selvaria het volgende:
Twist, had jouw oudste geen KMA? Heb je met dat in je achterhoofd pitbull al wel eens andere voeding geprobeerd te geven? Herkenbaar wel, het is echt zo moeilijk bij mini's.
Ja klopt, maar omdat ik dus vanuit verschillende hoeken het idee krijg dat het daar eigenlijk nog wat te vroeg voor is, zijn we een beetje huiverig om te switchen van voeding (hij krijgt al wel vanaf het begin hypoallergeen), omdat hij dus (ook?) zo'n last heeft van z'n darmen. Ik ben bang dat die weer een flinke optater krijgen van wisselen...
Maar dat is zeker een optie die ongeveer 3x per dag door m'n hoofd gaat ja...

Maarrr...volgens mij werkt de Fok-wet ook echt andersom, want hoewel hij duidelijk nog steeds last heeft, hebben we dus sinds gisteren juist wél een aantal van die 'gewoon vrolijk/tevreden' momentjes gehad! :o En zelfs een paar belachelijk vrolijke momenten waarbij hij gewoon haast schaterlachte O+ :D
Nu bedacht ik me 2 dagen geleden in een zeldzaam helder moment dat z'n reflux medicatie gedoseerd was naar gelang z'n gewicht en dat-ie inmiddels minimaal een halve kilo zwaarder is (misschien al wel een hele zelfs), dus hebben we de dosering iets opgehoogd. Mogelijk was dat het dus, wat zou betekenen dat het inderdaad de reflux is waar-ie zo'n last van heeft. Goed nieuws omdat we er dan hopelijk iets aan kunnen doen, maar wel heel erg sneu dat-ie daar dus zo'n last van heeft :'(

Gelukkig slaapt hij 's nachts best aardig en voor overdag dank ik de uitvinder(s) van de draagdoek/-zak O+
(én een hele lieve Fokster ;) _O_ )

Anyway, voordat het een complete topic-kaap wordt ;)

SQ, wat goed van je nacht! Go Noud! *G*

FF, fijn van je avond, maar wel zuur dat er dan zo'n nacht op volgt.. :{

Tolstoi, wat de rest zegt: pas alsjeblieft goed op jezelf! :*
En qua schoonmaakster: inderdaad gewoon eens informeren bij bekenden. Wij hebben de 'onze' ook via een collega van m'n man waar ze al 20 jaar komt :)

Sporten: moet er voorlopig nog even niet aan denken ;) (plus de vk gaf aan dat ik nog even moet wachten aangezien m'n buikspieren nog te ver uit elkaar staan), maar ik wil zeker het hardlopen weer op gaan pakken. Verstand op nul en gáán! O+
Maar voorlopig heb ik er wandelend ook al een paar marathons op zitten denk ik ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176452468
Wij hebben met 4 maanden een paar geprakte hapjes gegeven, zoet ging er goed in en groente iets minder.
Nu wachten we tot 6 maanden en wil ik hem ook met de pot mee laten eten. Die hapjes vergeet ik steeds :')
Hij graait me nu al het eten uit de handen maar hij moet toch nog even een maandje wachten.
pi_176452907
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:50 schreef twist02 het volgende:

Rena, ik hou hoop voor die magische 6 weken grens ;) hoe gaat het nu bij jullie?
Hier gaat het best goed, ik begin eindelijk te wennen aan het leven met een baby, heeft even geduurd mede ook door alle hormonen en medische ellende heb ik wat onrust ervaren de eerste 4 weken. Begin steeds relaxter te worden en ik merk dat C. daar ook baat bij heeft, 's avonds is het nog wel veel krijsen maar verder mag ik eigenlijk echt niet klagen, ze is heel zoet O+ Enige wat ik nog lastig vind is het voeden op verzoek, dat ik nog weinig ritme heb daarin, maar dat begint ook te wennen langzamerhand.

Wat naar dat jullie jongetje zo veel huilt zeg :{ Heb wel vaker gehoord dat een osteopaat veel kan doen bij die kleintjes!

Nu even proberen of ik de rest bij kan lezen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 12 januari 2018 @ 15:46:41 #66
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176454633
Goed te horen dat dit niet standaard is, Nolita!

Tolstoi, goed voor je baby zorgen is ook goed voor jezelf zorgen. En: opvoeden is vooral voorleven. Dus ook grenzen aangeven, jezelf niet voorbij lopen, etc zijn dingen die ik nu nog belangrijker vind dan eerst. Misschien kunnen dat soort gedachtes je nog motiveren om de juiste stappen te ondernemen. Verder kan jij zelf het beste inschatten wat dat is. Maar het begint met je prioriteiten helder hebben en daar je taal aan aanpassen. Dus je gaat niet klagen over dat het te zwaar is, je gaat gewoon rustig melden dat je takenpakket niet klopt met het aantal uren dat je werkt en betaald krijgt. Zoiets.

Rena, logisch dat het even duurde om te wennen, je kreeg nogal wat op je bordje de eerste weken! Fijn dat je relaxter wordt. Enne, ritme is juist wat niet perse hoeft he, met voeden op verzoek. Je baby is het ritme. Hoogstens dat je voor/na slapen een luiercheck doet of zo. En dat je zelf genoeg eet en drinkt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 12 januari 2018 @ 15:48:19 #67
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176454667
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb het voordeel dat mijn werk op 7 kilometer fietsen zit. Ik fiets dus 4 dagen per week 14 kilometer op zo'n loeizware mamafiets: tadaa, sport :')
Ik hou van efficiency 8-)
Dit vind ik echt slim. Dat is toch gewoon al sporten? Beetje jaloers ben ik, ik zit dus 40 minuten enkele reis in de auto. En dat terwijl ik ook van efficiency houd.

Alle eters dit weekend veel plezier!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176457437
Twist, misschien even aankijken na vandaag, maar als je gevoel zegt dat het niet goed zit, zou ik toch verder kijken. Wij zijn bij een chiropractor geweest en dat hielp een heel klein beetje, maar pas toen ik aanpassingen ging doen ivm mogelijke allergie merkte ik dat mijn kind ook iets anders kon dan huilen. En dat heeft (te) lang geduurd.
pi_176458133
Ik kom me hier melden! :)

Dit is Otto, vanaf nu O. en hij is afgelopen dinsdag om negen uur 's avonds geboren:



51 cm en 3780 gram schoon aan de haak!

De zwangerschap verliep perfect, zonnig en kwaaltjesloos en ik heb uiteindelijk met O. binnenbuiks rondgelopen tot 41 wk.+1
De bevalling was een tikkie avontuurlijker en drop ik nog wel eens in het daarvoor bestemde topic. :) Kort gezegd.. Ik was een thuisbevalling van plan: twee dagen vruchteloos heftige ontsluitingsweeën weggepuft zonder vorderende ontsluiting, poep in vruchtwater en placenta die op de OK verwijderd moest worden. Maar niettemin was het eruit knallen van deze kleine echt een fenomenaal gaaf gevoel en ik voel me eigenlijk hartstikke prima nu dus zand erover. :+

Het is het eerste kind voor mijn lief J. en mezelf. We zijn al haast twintig jaar samen maar het kwam er nu pas van. Ik ben 36 en we waren vanaf mijn 34e aan het proberen - met deze wel gewoon spontaan gelukt. :)

Ik had vooraf natuurlijk wel ideeën over hoe het zou zijn om een ukkie te hebben maar ik en J. zijn deze week toch wel enorm overvallen door de idiote bak liefde die we meteen al voor kleine O. voelden - we zijn misselijkmakend verliefd op hem en kunnen niet ophouden met naar hem staren!

Ik geef borstvoeding en tot nu toe is dat heel leuk, afgezien van een beetje gevoelig aanhappen vind ik het verder erg tof! Stuwing is vandaag op gang gekomen en O. raakt sinds vanmorgen na een paar minuten aan een boob sabbelen al afgetopt en dan komt de melk zowat zijn neus uit. Fun! O+

De eerste nacht was vooral heel bizar, we hebben in totale verbazing (en wazig van drie totaal slapeloze bevallingsnachten ervoor) alleen maar naar de uk kunnen kijken en alles was Raar en Groot. De tweede afgelopen nacht was al wat minder trippy: voedingen om middernacht, 04:00 en 07:20 met tussendoor gewoon lekker slapen. Da's vast beginnersgeluk, we kijken moedig uit naar vanaf nu minstens een half jaar aan beroerde, gebroken nachten. Het mag! :+

Nog een paar dagen kraamzorg en dan staan we er alleen voor, dus ik wil jullie bij voorbaat alvast bedanken voor alle adviezen en info die ik hier ongetwijfeld ga opsteken. :* O+

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 12-01-2018 19:07:45 ]
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 12 januari 2018 @ 19:08:48 #70
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176458688
Dat klinkt allemaal super minilot! O+ . Welkom. Ik lees tzt graag je hele bevallingsverhaal. Maar dat komt wel eens. Geniet lekker verder van het staren en de haren en de knuffels en de druppels *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176459667
Welkom mini en O.! *O*

Rena, wat fijn dat je weer een beetje op begint te knappen.

SQ, slaap! Go Noud! Ga alle slaap van de afgelopen maanden naar inhalen. :Y

Twist, wat zwaar. Ik heb een dag een huilkind vandaag en ik ben er alweer klaar mee.
Zou het niet beter zijn om voeding zonder KMA te proberen zodat je niet drie keer per dag hoeft te denken zou het? Als het niet werkt weet je iig dat dat het niet is.

Ik las iets over sporten, maar dat staat niet in mijn woordenboek.

Wij doen vandaag een no-sleep marathon. Zowel baby als peuter. Maar er wordt ook gekird. En hij heeft z'n eerste woordje gezegd. Hij zegt Agoe. Kleine slimmerd, nu al praten. ;)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176461901
Welkom Mini! Jouw bevalling was flink, hoe gaat je herstel?

Kris, agoe moet ook gewoon in het woordenboek opgenomen worden. ;)

Rena fijn dat het bij jou nu ook beter gaat.

Flens maakt me in de war met zijn krampjes. Steeds opnieuw aanhappen en jammeren. Het stopt altijd pas bij een flinke scheet/poep dus weet ik zeker dat het om de darmen gaat. Vooral steeds aanhappen en loslaten is best pijnlijk. Iemand tips?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176462214
Krisvc, hier ook een no-sleep marathon overdag. Of nouja, weinig. Nu ligtie al sinds 7u te knorren (wel nog even gevoed tussendoor), dus ik vrees een onrustige nacht. Ik hoop dat die van jou ook besloten heeft te gaan slapen. En ja, die eerste geluidjes. Heerlijk vind ik ze. Dirk zegt nu heel veel Ghuuu. En ook Ummmnah. O+

Pannenkoekenmix, eventueel een speen een optie? Als je zeker weet dat het krampjes zijn kan het geen kwaad. :) Het is heel herkenbaar, alleen heb ik nooit pijn/last gehad van het aanhappen/loslaten. Ik vond het alleen maar schijtirritant. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176462288
Mini, welkom!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176463864
Welkom Mini en O!

Nanuke, wel opnemen die geluidjes, dat is leuk voor later. Van die rare geluidjes maken ze relatief kort (mijn kinderen iig wel).

Wij hebben vandaag 50% succes. Em slaapt netjes, Lala had van 6 tot 8 een dutje gedaan dus was klaar wakker en vol energie :') nu een nieuwe poging, kan ik zelf ook m'n bed in!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176464159
Welkom mini!

Man en ik hebben deze avond welgeteld al 18 minuten van een film kunnen zien, buiten dat alleen drama schoppende meisjes. *O* :') We willen het bij peuter heel graag doorbreken, maar L. wordt de laatste tijd van elk geluidje wakker, dus dat is erg lastig momenteel. :( Als minibaby sliep ze gewoon door peuters geblèr heen, die goede oude tijd. ;)

Ik kreeg vandaag de schrik van m'n leven: ik had de meisjes vast in de gang geparkeerd om naar buiten te gaan, maar toen bedacht ik me en ging ik nog snel even naar de wc. Toen ik terugkwam stonden ze beide (!) halverwege de trap. 8)7 En een lol dat ze daarom hadden. _O- Voortaan maar het traphekje dicht dus.
pi_176464185
Leuk kindje minilot!
Gefeliciteerd.
pi_176464702
Jeetje, dat is inderdaad een mooie maar gevaarlijke actie, Selvaria. :o .

Wij waren vandaag op een begrafenis van een tante van mijn vriend. Echt zo tragisch. Die is op 65-jarige leeftijd 's avonds vlak voor het naar bed gaan van de trap gevallen en was meteen hersendood. Over en uit. Iedereen natuurlijk helemaal in shock en groot verdriet.

Ondertussen heeft Y vandaag twee mijlpalen bereikt: hij is uit zichzelf vanuit ligstand gaan zitten en hij is zonder ook maar 1 seconde te huilen gaan slapen in z'n eigen bed. _O_ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176464915
L is wel op avontuur zeg Selvaria! Op de tafel, op de trap... :X

Gecondoleerd Franny. Wat naar zo plotseling

Ik hoop dat het gelukt is FF!

Welkom Mini! Wat heerlijk dat je je zo goed voelt na toch zo’n zware bevalling :)

O deed vandaag duidelijke pogingen tot kruipen maar ze vergeet dat je dan beide knieën onder je moet zetten. Nu zit steeds haar ene been klem
:') Ik ga dit weekend haar goed aanmoedigen, wie weet lukt het :P
En nu naar bed want morgenochtend sporten :s)
pi_176466122
Wat een verhaal mini! Heerlijk dat jullie zo verliefd zijn!

Twist, hier ook een mannetje dat de eerste maanden (...sorry) bijna alleen maar kon krijsen als ie wakker was. (En godnondeju, wat is dit kind veel wakker). Maar nu is het een super vrolijk ventje met bijna altijd een glimlach op z'n snoet. Wat het geweest is: geen idee. Maar wat het gekrijs ook veroorzaakte, het is weg nu. Vanzelf. (Behalve bij het naar bed brengen. Want slapen is nog steeds De Hel.)

SQ, 6,5 uur! Was je niet stoned van al die slaap joh?

Gecondoleerd Franny, sterkte.

Hier krijgt Tetter z'n eerste tandje. Maakt het borstvoeden en in slaap pinken spannend!
pi_176467565
Wat verdrietig, Franny. Gecondoleerd. :*
  zaterdag 13 januari 2018 @ 09:28:29 #82
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176470671
Nou Franny, dat is inderdaad tragisch! En zelf gaan zitten is zeker een mijlpaal! Ben benieuwd of hij het vandaag weer doet.

Fijn om te lezen dat helemaal weg is, Sara. Gaat het met jou ook al beter intussen?

Selvaria, die meisjes op de trap :o. Je gaat dingen pas aanpassen als het een keer bijna mis ging he? Onverstandig is dat toch, je houdt geen hart over op die manier.

Pannenkoekenmix: ik zou de toegang tot de borst soms even stoppen als het pijn gaat doen. Verder kritisch blijven op goed aanhappen. En lanoline en geduld, denk ik...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 13 januari 2018 @ 09:35:40 #83
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176470725
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 09:28 schreef Lemijn het volgende:
Selvaria, die meisjes op de trap :o. Je gaat dingen pas aanpassen als het een keer bijna mis ging he? Onverstandig is dat toch, je houdt geen hart over op die manier.
Ja, wij hadden ook pas een traphekje nadat ik Ella op de 2e tree vond :X
Maar ze kunnen ook dingen voordat je het doorhebt. Zou veel handiger zijn als ze even een memo sturen :P


Franny dat is wel een heel ongelukkige val geweest ;( Gecondoleerd.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176470792
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 09:28 schreef Lemijn het volgende:
Selvaria, die meisjes op de trap :o. Je gaat dingen pas aanpassen als het een keer bijna mis ging he? Onverstandig is dat toch, je houdt geen hart over op die manier.
Ja. En het stomme is dat ik wel wist dat ze tot de eerste of tweede trede kon komen, maar ze toch alleen laten daar he. 8)7 Peuter mag net toestemming alleen de trap op en af, naar had toch niet verwacht dat dit zou gebeuren. :')

Gecondoleerd Franny, wat akelig. :*
pi_176470980
Franny, gecondoleerd! :*

Selv :o ik heb beneden geen traphekje, maar ik heb de deuren naar de gang altijd dicht.

Twist, wat vervelend dat Pitbull zoveel last lijkt te hebben.

Wij hebben een heerlijke avond gehad gisteren. Helaas heeft M. wel veel gehuild bij zijn tante. We denken dat hij nog steeds regelmatig krampjes heeft, woensdag eens navragen bij het cb.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176472383
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 09:28 schreef Lemijn het volgende:

Fijn om te lezen dat helemaal weg is, Sara. Gaat het met jou ook al beter intussen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 21% gewijzigd door Sara82 op 14-01-2018 18:03:59 ]
  zaterdag 13 januari 2018 @ 11:45:13 #87
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176472665
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 11:23 schreef Sara82 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176472756
Gecondoleerd Franny.

Sara als het nog niet lukt alleen thuis te zijn is het dan niet te vroeg om weer te werken? Hopelijk slaan je medicijnen snel aan.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176473051
Vannacht was het drama tussen vier en zeven. Op zich niet zo eeg maar tussen tien en twaalf was het ook al gedonder.

Meneer zit steeds te persen maar krijgt er niks uit, soms luchten windjes wel tijdelijk op. Hij is dan te lang achter elkaar wakker. Alles wat ik bedenken kon heb ik wel geprobeerd. Ik hoop maar dat hij niet mijn gevoelige darmen krijgt.

Lemijn minder toegang tot de borst zou wel kunnen helpen. Soms hapt hij netjes aan, laat los en zuigt dan gelijk weer naar binnen. En 's nachts moet ik inderdaad kritischer zijn op hoe hij aanhapt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176473343
Sara :* wat goed dat je hulp hebt gezocht.

Franny, gecondoleerd.

Pannenkoekenmix, heel vervelend dat persen, maar het hoort er echt bij. Die kleintjes moeten nog leren hoe ze moeten poepen en windjes laten en dan ook nog eens die stomme krampjes erbij. Geen reden om te denken dat jij je gevoelige darmen hebt doorgegeven. J. doet op het moment precies hetzelfde en ik herken het ook nog van L. Komt vanzelf goed, echt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176474116
Gecondoleerd Franny. Lijkt me echt heel erg schrikken. :*

Selv! :o Gelukkig ging dat goed.

LeSage, hier zijn de krampjes ook nog niet helemaal weg. En volgens mij komt er een sprongetje aan, want Dirk heeft zijn vermogen tot zelf in slaap vallen weer verloren. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176475529
Welkom minilot! Die eerste 2 nachten gingen hier net zo! :D

jeetje wat heftig franny.
*O* Voor de mijlpalen van Y.

sara ook heftig. Fijn dat je man een tijd thuis kon zijn. Hopelijk doet de hulp je goed :*
pi_176476371
Normaal gebruiken wij Kruidvat luiers maar we hebben tekort dus net een pak AH huismerk gehaald. Wie heeft ervaring met deze?
pi_176476416
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:48 schreef vencodark het volgende:
Normaal gebruiken wij Kruidvat luiers maar we hebben tekort dus net een pak AH huismerk gehaald. Wie heeft ervaring met deze?
vind ze fijner dan kruidvat. maar Etos blijft mijn favo
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zaterdag 13 januari 2018 @ 15:52:59 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176476456
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:51 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

vind ze fijner dan kruidvat. maar Etos blijft mijn favo
Sorry, lurker hier :+

Maar Etos en AH zijn toch hetzelfde, alleen ander printje?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176476758
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:48 schreef vencodark het volgende:
Normaal gebruiken wij Kruidvat luiers maar we hebben tekort dus net een pak AH huismerk gehaald. Wie heeft ervaring met deze?
Wij hebben 1 pak gebruikt, nooit weer. Verschrikkelijk. :x Wij hebben voortaan een voorraad kruidvatluiers in de kast. En bij mijn schoonouders ook, voor het geval dat. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176477028
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:05 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Wij hebben 1 pak gebruikt, nooit weer. Verschrikkelijk. :x Wij hebben voortaan een voorraad kruidvatluiers in de kast. En bij mijn schoonouders ook, voor het geval dat. :')
Ik had er vanmorgen nog 18 en ze leveren pas dinsdag dus ik gokte niet dat ik dat zou redden.
Ik vind ze nogal dun en slap aanvoelen.
Normaal hebben we dus ook meer voorraad. :P
pi_176477171
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Sorry, lurker hier :+

Maar Etos en AH zijn toch hetzelfde, alleen ander printje?
zover ik weet niet. naar zou kunnen voor mijn gevoel zijn die van etos iets breder en nemen ze iets meer vocht op
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:23:45 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176477213
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:21 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

zover ik weet niet. naar zou kunnen voor mijn gevoel zijn die van etos iets breder en nemen ze iets meer vocht op
Ah ok, zit nu te denken dat Etos ze ook vernieuwd had hoor, tijdje terug. Misschien veranderd :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176477580
Sara, heel veel sterkte :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 13 januari 2018 @ 18:22:45 #101
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176479511
Ik vond de AH luiers niet fijn, maar dat kan ook liggen aan dat het een 4 jaar oud pak was :+

Ik vond voor de hele kleintjes eigenlijk alleen Pampers New Baby fijn, maar dat is zo verschillend voor iedereen.

Sowieso zijn alle luiers wel prima eventjes voor nood, denk ik?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176480050
Sterkte Sara :*

Hier nog nooit Ah luiers geprobeerd. Kruitvat beviel goed dus nooit iets anders geprobeerd :')
Heeft de winkel geen voorraad dan Venco?

*trotse moeder post*
O is zelf gaan zitten *O* En ze heeft serieuze kruippogingen gedaan *O* Oke ze zoekt nog wat de balans en heeft met haar hoofd een paar keer de grond aangetikt maar ze is ook echt wel een stukje vooruit gekomen O-)
pi_176480762
Wat goed van O.! *O*

Rare dag. Dirk was vrijwel de hele dag huilerig en hangerig en algeheel niet goed in zijn vel. Drinken wilde hij ook slecht. Heeft man met verschonen een paracetamol gegeven: ineens weer onze vrolijke vriend terug. Waar hij ook last van had, hij heeft net een lange drinksessie gedaan, daarna heerlijk gespeeld en gelachen en doet nu een lange tuk in zijn bed. Wondermiddel, echt waar. :o (en je dan schuldig voelen omdat je er niet eerder aan gedacht hebt he.)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 20:03:28 #104
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176481539
Schuldgevoel is de middle name van moederschap. Zonde eigenlijk. Fijn dat hij weer vrolijk werd Nanuke!

En *O* voor de kruippogingen. Zo tof lijkt me dat.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176482402
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:03 schreef Lemijn het volgende:
Schuldgevoel is de middle name van moederschap.
Zo, me dunkt! Koter is nu vier dagen oud en hoewel -ie het fantastisch doet schiet ik tot dusver onmiddellijk vol als O. zijn intens lieve, zielige miniatuurbibberhuiltje opzet en ik het gevoel krijg dat ik iets over het hoofd zie waarmee ik hem zich comfortabeler zou kunnen laten voelen. Ik kan dat tussen mijn tranen door wel rationaliseren en ik zit natuurlijk verdorie ook nog middenin mijn kraamweek, maar allemachtig - wat een loeisterk oerinstinct om ultiem voor hem te willen zorgen! Dat had ik niet van tevoren verwacht. :)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 13 januari 2018 @ 20:37:46 #106
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176482506
Heftig he?

quote:
Het idee dat -ie groter gaat worden is nu al onverdraagelijk. :o
Ooh, de herkenning. Daar heb ik me toch een partij tranen om gelaten. Maar het komt allemaal goed, echt waar *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176482636
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:37 schreef Lemijn het volgende:
Maar het komt allemaal goed, echt waar *; .
Oh, dat geloof ik ook wel - ik ervaar het niet als iets zorgelijks. Ik vind het vooral wel fascinerend, die enorme bak plotselinge liefde en J. en ik maken grappen over elkaars voortdurend opborrelende waterlanders :+
Watjes zijn we! Inenen!
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 13 januari 2018 @ 20:44:13 #108
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176482725
Ik bedoel dat hij groter wordt en dat het toch goed is. En dat de hoeveelheid gekke tranen ietsje vermindert. Ietsje, he. Ik jank nog steeds in een maand meer dan vroeger in mijn hele leven.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176482765
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:44 schreef Lemijn het volgende:
Ik bedoel dat hij groter wordt en dat het toch goed is.
Jamaarweetjehoefuckingsnoezig-ieNUis?!

*pruttel*
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 13 januari 2018 @ 20:59:49 #110
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176483194
Jeeeej! Go O! *O*

Oh en vergeten Mini welkom te heten! Welkom! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176483205
Dank u! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_176483275
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:45 schreef minilot het volgende:

[..]

Jamaarweetjehoefuckingsnoezig-ieNUis?!

*pruttel*
Jamaarweetjehoefuckingveelleukerhetnogallemaalgaatworden?!

Maar pasgeboren baby's zijn inderdaad wel het toppunt van snoezigheid. Welkom nog!

Wij waren vandaag op een kinderverjaardag. Timo had nogal weinig geslapen en was totaal overprikkeld en over de zeik bij het naar bed gaan. Zo zielig!
pi_176484181
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:45 schreef minilot het volgende:

[..]

Jamaarweetjehoefuckingsnoezig-ieNUis?!

*pruttel*
Jaaa ,dit inderdaad O+ Ik huil ook bij het idee dat hij niet eeuwig zo blijft (as we speak, heerlijk slapend/knorrend/snurkend op mijn buik) en tegelijk lijkt het me ook zo mooi hem te gaan zien ontwikkelen en steeds meer te kunnen. Maar dat lieve baby huidje en de geur van z'n heerlijke haartjes O+ :'(
pi_176484881
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:44 schreef Lemijn het volgende:
Ik bedoel dat hij groter wordt en dat het toch goed is. En dat de hoeveelheid gekke tranen ietsje vermindert. Ietsje, he. Ik jank nog steeds in een maand meer dan vroeger in mijn hele leven.
oh god ja, alles lijkt ineens meer lading te hebben ofzo.

Ik zat met vriend laatst over mn lijk te kijken, een huilende vader die vertelde dat zijn zoon vlak daarvoor was overleden. Nou daar gingen we hoor _O- met de kapitein op schoot "nou jij wordt gewoon minimaal 80 hoor kleine vriend" ;( :'( ;( janken met de kraan open, instant weekdieren, we zijn het :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176484956
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:48 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Nou daar gingen we hoor _O- met de kapitein op schoot "nou jij wordt gewoon minimaal 80 hoor kleine vriend" ;( :'( ;( janken met de kraan open, instant weekdieren, we zijn het :D
Och! O+ :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_176485636
Nu al de tweede avond op rij van de vier dagen oude O. dat -ie in het mozeswiegje in de woonkamer zo 's avonds een paar uur ligt te snurken, terwijl wij gamen/kletsen/Netflixen. Echt té relaxed! Ik durf er niet helemaal op te hopen dat het zo blijft gaan. *)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 13 januari 2018 @ 22:13:17 #117
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176485827
Heftig Franny, gecondoleerd.

Welkom Mini! En herkenbaar hoor, dat je niet wil dat ze groter worden. Ik kan me ook echt niet voorstellen hoe het is als O eenmaal kruipt/staat/praat/iets anders dat ze nu nog niet kan.
En hoewel het echt tof is om te zien hoe veel ze al kan, zijn er ook dagen dat ze eerst anderhalf uur zelf speelt en daarna een uur in bed slaapt. Dat je amper beseft dat je niet alleen in huis bent :') Dan mis ik die minidagen ook echt wel!
pi_176488070
Ik kan nu met volle overtuiging vertellen dat dreumessen ook heel snoezig zijn! Maar dan met extra’s *O*

Mijmpje was net heel hard aan het huilen bij vriend. Toen nam ik hem over, stil 8-)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176489295
Ik heb dat helemaal niet, dat niet willen dat hij groter wordt. Ik geniet juist met volle verbazing van elk nieuw dingetje wat hij kan en raak daarop niet uitgekeken. Heerlijk vind ik het om hem naar de kat te laten kijken en dat hij inmiddels in de vacht graait ipv ernaar slaat. En elke keer dat hij ineens een nieuwe klank doet, herhaal ik het enthousiast want hij zou het toch maar weer vergeten. Ik kan me juist niet meer voorstellen hoe klein hij was, en dat terwijl hij eigenlijk nog steeds heel klein is. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176489605
Oh ja, als je opziet tegen het ouder worden van je kind, lurk dan even niet in het dreumestopic. Naast leuke features krijgen ze ook ooit wat uitdagerende features :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176490202
LeSage, peuters zijn nog leuker! Afgezien van de peuterbuien dan ;)

Ik mis de minidagen totaal niet! Heerlijk dat ik nu geen hoofdjes meer hoef te ondersteunen (maakt het twee tegelijk oppakken/tillen opeens mogelijk) en ik niet meer continu met een baby op schoot zit. En minder gehuil gelukkig. Vandaag wel een nieuwe mini-mijlpaal, ze zijn met wat tegensputteren zelf netjes gaan slapen! We hebben gewoon weer eens een spelletje met vrienden kunnen doen, zonder onderbrekingen! Dat had ik vorige week nog niet durven hopen...

SQ, hoe was jullie avondje uit? Hopelijk laat Noud jullie als extra toetje vannacht ook rustig slapen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176492383
Om 02:50 smakgeluidjes, voeden met rechtertiet, poepluier verschonen, voeden met linkertiet, boertje laten, terug in slaap vallen: in totaal 35 minuten en paps werd er niet eens wakker van.

Ik geloof dat we per ongeluk een newborn hebben besteld die op moeilijkheidsgraad standje beginners staat.
O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176492403
Oooo :o
Is dit nou die beruchte FOK!-wet?!
Zodra ik op versturen drukte, begon O. te jammeren! Nu wel weer in slaap, maar toch! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_176492500
_O- herkenbaar. Ook buiten Fok!
  zondag 14 januari 2018 @ 04:22:27 #125
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176492504
Wat heerlijk, mini!
O. klinkt een beetje als M. qua moeilijkheidsgraad en hij is nog steeds zo makkelijk O+, al 12 weken lang.
As we speak, lig ik wakker met een pijnlijke en stuwende borst, want meneer ligt nog heeerlijk te slapen. Laatste voeding begon nl rond 20.30 :o

Over janken-om-niks gesproken: Over Mijn Lijk kijk ik gewoon niet. En gisterenavond moest ik bijna huilen omdat ik me schuldig voelde toen ik M. na de laatste voeding wakker weglegde en hem moederziel allen wakker in zijn bedje achter liet. Hij heeft een uur zo gelegen: om zich heen kijken, handjes ontdekken enz. Maar oh oh, wat vond ik het zielig :@ Stom hè? :@
Terwijl hij gewoon tevreden was, anders zou het wel gaan mekkeren.
Toch? :@ :o

LeSage, niet leuk voor je vriend, wel voor jou, dat hij bij jou wel stil wordt ;)

Verder vind ik het verdomd moeilijk om jullie bij te houden, zou graag vaker willen reageren. Zelfs helemaal bijlezen, lukt niet altijd :( :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 14 januari 2018 @ 07:38:14 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_176492674
Was een fijn avondje uit met fijn wijnarrangement O+ alleen is de sq die iedereen onder de tafel zoop al even met pensioen en zit ik nu dus halfdronken op de bank terwijl mijn zoon vrolijk toeterend de woonkamer door kruipt met zijn blokjes :')
Ik ga de ochtenddut maar even meeslapen hoop ik.
disclaimer
  zondag 14 januari 2018 @ 07:59:09 #127
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176492716
Ah! Pas op voor de fokwet, Mini :+

Je had het wel gehoord hoor Lady, als hij het niet leuk had gevonden :Y
En ik kan het ook maar moeilijk bijhouden altijd. Dus ik reageer meestal op wat ik heb onthouden (wat op het moment van typen niet veel meer is :+) anders is iedereen al 4 onderwerpen verder :P

Oeh, extra lang plezier van je avondje uit, SQ :D

Wij hadden een ehhh enerverende nacht. Man is vannacht naar het buitenland vertrokken en kleuter vond dat blijkbaar wel een dingetje. Uiteindelijk d'r maar bij Ella en mij in bed gelegd om 04.00u, maar daar werd Ella ook wakker van. Na veel moeite nog gelukt om haar weer in slaap te krijgen een uur later, maar toen sliepen ze gelukkig wel allebei om 05.00u. Vervolgens werden de 1 wakker als de ander net weer sliep. Maar toch nog stukjes van 20 min geslapen tot 06.45u :O
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176492769
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 03:35 schreef minilot het volgende:
Oooo :o
Is dit nou die beruchte FOK!-wet?!
Zodra ik op versturen drukte, begon O. te jammeren! Nu wel weer in slaap, maar toch! :D
Ik durf het hier al niet eens hardop te zeggen tegen manlief als ze slaapt, want ze lijkt het te horen of zo _O-

Wat een beroerde nacht Sylver, hopelijk gaat de volgende beter!

LadyS, als hij niet jengelt vind hij het prima hoor, ons meisje kan soms ook een half uur zo liggen voor ze in slaap valt of wel gaat huilen

Ze sliep vannacht van 23.45 tot 7 :o Rechterborst was aardig gestuwd _O- Schoonouders hadden gisteravond even opgepast, en stuurden ons uit eten, was echt fijn er even uit te zijn en C. heeft zich keurig gedragen O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 14 januari 2018 @ 08:45:30 #129
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176492865
Oooooh, ik weet eigenlijk ook wel dat hij het dan niet erg vindt. Maar het voelt alsof ik hem in de steek laat, haha. :@ Rare gewaarwording

Rena, wat heerlijk, samen uit eten O+ en dan ook nog zo'n fijne nacht. Nu kan je er weer even tegenaan, lijkt me!

Sylver, sterkte vandaag :{.
Misschien vannacht meteen Ella bij je in bed laten slapen? Dat geeft misschien voor iedereen meer rust?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 14 januari 2018 @ 08:46:23 #130
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176492873
Wat goed van al die etentjes. Ik mag ook weer binnenkort, opdrachtgever betaalt, wordt lekker vis eten en goede wijn *) . Vorige keer dat ik met ze op stap ging was ik 5 weken zwanger, toen heb ik er een stuk minder van kunnen genieten...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 14 januari 2018 @ 08:49:24 #131
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176492888
Oj sq, sloegen ze hard in? :D
Jij ook sterkte vandaag ;)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 14 januari 2018 @ 08:53:53 #132
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176492909
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 08:45 schreef LadyS het volgende:
Sylver, sterkte vandaag :{.
Misschien vannacht meteen Ella bij je in bed laten slapen? Dat geeft misschien voor iedereen meer rust?
Kleuter bedoel je dan, denk ik? Ella ligt al 9,5 maand bij mij in bed :P

Ik ga nog even een nacht proberen of kleuter wel gewoon in haar bed kan blijven slapen. Met z'n drieën is er altijd wel eentje die de ander wakker maakt of houdt.
Ik ben ook een beetje bang dat Ella het wel erg gezellig gaat vinden als ze kleuter bij ons ziet liggen wanneer ze wakker wordt voor een fles en dan helemaal niet meer kan slapen.
Maar als blijkt dat ik de hele nacht tussen 2 slaapkamers in moet rennen dan toch maar met z'n allen in 1 bed.

Toen iedereen sliep was het ook wel een erg knusse 20 minuten O+ :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 14 januari 2018 @ 09:05:51 #133
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176492979
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 08:53 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Kleuter bedoel je dan, denk ik? Ella ligt al 9,5 maand bij mij in bed :P

Ik ga nog even een nacht proberen of kleuter wel gewoon in haar bed kan blijven slapen. Met z'n drieën is er altijd wel eentje die de ander wakker maakt of houdt.
Ik ben ook een beetje bang dat Ella het wel erg gezellig gaat vinden als ze kleuter bij ons ziet liggen wanneer ze wakker wordt voor een fles en dan helemaal niet meer kan slapen.
Maar als blijkt dat ik de hele nacht tussen 2 slaapkamers in moet rennen dan toch maar met z'n allen in 1 bed.

Toen iedereen sliep was het ook wel een erg knusse 20 minuten O+ :+
Ja, kleuter bedoel ik :@

Lastig he, het voelt eigenlijk als kiezen tussen 2 kwaden, zeg maar :{
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176493092
Dat niet meer tegen alcohol kunnen is hier ook. Ik zou nu ook niet zo snel meer aan een wijnarrangement beginnen, zit nu nog in de opbouwende fase...

LadyS, niks om je schuldig over te voelen, juist goed. Een van de belangrijkste dingen vond ik dat een baby zelf in slaap moet kunnen vallen. Daar pluk je straks echt de vruchten van! En zolang er niet gehuild wordt zou ik het lekker zo doen!

Mini, fijn van de goede nachten! Hopelijk blijft dat zo en zo niet dan heb je die iig maar wel lekker gehad!

Onze kinderwagen heeft een lekke band... ik kan niets van een beschadiging aan de buitenband vinden, maar hij loopt langzaam leeg -O- en de plaksetjes liggen ergens in een doos in de kamer vol met verhuisrommel die half uitgepakt is. Plus dat ik me afvraag hoe ik überhaupt die buitenband goed eraf krijg, dat is bij een fiets al veel gedoe. En de fietsenboer die drie straten verderop zat is weg natuurlijk :(
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 14 januari 2018 @ 09:36:40 #135
73386 Fazz
onderweg
pi_176493224
Dat niet meer tegen alcohol kunnen is herkenbaar :') Sterkte vandaag SQ!

Vermoeiende nacht Sylver, straks als baby slaap je kleuter even voor de tv zodat jij ook wat kunt dutten?

Wat een goede nacht Rena *O*

Ik was gister op kraambezoek bij een mini baby, 4 weken oud en nu 3 kg. Dat voelt dat echt al zo lang geleden :o Maar goed dat ik O niet mee had genomen want zojuist spuugde ze alles onder. Melk uit haar neus, een golf toen ik haar optilde en net in bed spuugde ze haar hele bed vol -O- Nu ligt ze op m’n borst te slapen op de bank, hopelijk trekt ze straks nog wat bij
  zondag 14 januari 2018 @ 09:38:33 #136
73386 Fazz
onderweg
pi_176493246
Wat irritant FF die lekke band. Zijn er op YouTube geen tutorials over hoe je die band kunt fixen?

Fokwet voor mini :+

Herkenbaar hoor Nanuke! Zo bijzonder hoe ze opeens van alles leren O+
pi_176493451
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 00:38 schreef FlyingFish het volgende:
LeSage, peuters zijn nog leuker! Afgezien van de peuterbuien dan ;)
Nog maar 2 weken :o :X

Wat een fijne etentjes! SQ, succes vandaag :P ik heb ook wel aanzienlijk minder drank nodig om dronken te worden dan toen ik 18 was.
(Oké, toen trainde ik ook 4 dagen per week mijn lever :+ )

Mini, fokwet :Y je hebt een kleine baby, het is niet altijd rozengeur hoor ;)

Sylver c_/ in ons bed vind ik geen probleem als ze slapen. Maar ja, kiezen tussen 2 kwaden inderdaad.

M. zoekt steeds vaker contact met zijn broertje. Net in bed allemaal met zijn handje naar S. O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 14 januari 2018 @ 10:00:55 #138
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176493534
FF, ik wil deze feature van hem inderdaad stimuleren :+ want we hebben er allemaal profijt van als hij wat ouder is.
Nu alleen nog wat eelt op mijn moederhart :P
mijn lief is nog weker: hij ging even boven bij hem kijken en kwam met tranen in zijn ogen beneden :o O+ want M. lag zo lief en lachte zelfs even naar hem en ging toen zoooo lief verder met zijn handjes en dus is het zooo zielig om hem he-le-maal alleen daar te laten liggen.
Heerlijk kneuterig dus allemaal hier in huis haha
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176493815
Lekker toch LadyS! Het is toch ook logisch dat je daar week van wordt. :D

SQ, dat wordt lekker nagenieten vandaag dus. :P

Fazz, Beterschap voor O! :*

FF, oei, wat vervelend van de kinderwagen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176493886
Otto's dag vijf tot nu toe:
- Luier én wiegje wederom ondergepiest door Sir Piss-a-Lot 8-)
- Veertig gram boven zijn geboortegewicht! ^O^
- Navelstrengstompje is eraf! *O*

Nog op de planning: hielprikje. Snif.
Let me see you stripped down to the bone
pi_176494089
Welkom nog mini! *O*

Tsja wijn, na 2 glazen moet ik al een hele dag bijkomen :'). Die goede oude tijd dat we makkelijk alles door elkaar konden drinken en het ook nog binnen hielden.

Ik krijg het ook niet helemaal bijgehouden hier haha.
Ik lees alles en probeer te reageren maar tijdens het typen is de helft alweer vergeten. Gaat die dementie ooit over?

Ik vind het ouder worden ook leuk om te zien, maar klein is hij ook om op te vreten.
Ik tref hem nu soms half op zijn knietjes aan, en hij draait om zijn as als hij op z’n buik ligt. Super leuk om die ontwikkelingen te zien maar het mag een tandje langzamer ;(
Sinds een paar dagen begint hij ook uit het niks keihard te gillen. Dan ren ik er naar toe om te kijken wat er is, heeft hij gewoon de grootste lol :D
pi_176496351
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 03:29 schreef minilot het volgende:
Om 02:50 smakgeluidjes, voeden met rechtertiet, poepluier verschonen, voeden met linkertiet, boertje laten, terug in slaap vallen: in totaal 35 minuten en paps werd er niet eens wakker van.

Ik geloof dat we per ongeluk een newborn hebben besteld die op moeilijkheidsgraad standje beginners staat.
O+
Zo een hebben wij ook. En die jammert ook wel hoor. Maar in de regel was en is het een beginnersbaby.
pi_176497768
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 09:19 schreef FlyingFish het volgende:

Onze kinderwagen heeft een lekke band... ik kan niets van een beschadiging aan de buitenband vinden, maar hij loopt langzaam leeg -O- en de plaksetjes liggen ergens in een doos in de kamer vol met verhuisrommel die half uitgepakt is. Plus dat ik me afvraag hoe ik überhaupt die buitenband goed eraf krijg, dat is bij een fiets al veel gedoe. En de fietsenboer die drie straten verderop zat is weg natuurlijk :(
Hier heeft man echt net onze kinderwagen band geplakt :s) Binnenband eruit krijgen was grootste gedoe inderdaad. Op deze manier is het gelukt
pi_176497864
Ik vanwege naaldenfobie klein babydrama verwachten bij de hielprik net, zit meneer de prikkende verloskundige met grote verliefde ogen aan te kijken en gaf -ie geen kik. :')
Ik ben het watje van ons twee, dat is evident. :+
Kon ook zijn dat -ie nog half stoned was van wat voelde als twee liter boobmelk :)

Nog kadootje van bevalling: aambei. Sinds vandaag pas storend, maar meh. }:|
Let me see you stripped down to the bone
pi_176497875
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 07:38 schreef Stormqueen het volgende:
alleen is de sq die iedereen onder de tafel zoop al even met pensioen en zit ik nu dus halfdronken op de bank terwijl mijn zoon vrolijk toeterend de woonkamer door kruipt met zijn blokjes :')
:D O+
Al een beetje bijgekomen?
Let me see you stripped down to the bone
pi_176497911
Wat fijn van alle etentjes! Hier begint het ook wel wat te kriebelen om weer eens samen met Baard iets te doen, maar ik durf het nog niet aan.

Net even een flinke huilbui gehad. Mijn baby vertikt het ineens om dutjes te doen overdag, terwijl ze tot voor kort geleden altijd netjes in haar bedje sliep nadat ik haar wakker weggelegd had. Volgens mij doe ik nu niets anders dan voorheen, maar het lukt gewoon niet en ik vind het frustrerend en word er heel verdrietig van. Ik dacht haar te kennen, maar dat doe ik dus blijkbaar toch niet. -O- . Vandaag is Baard er gelukkig, dus ik zit in de studeerkamer terwijl hij met A in de Tula een eveneens slaapweigerende peuter naar bed probeert te brengen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176498104
DaD, wij doen mee. Ik zit bij dreumes die nog niet slaapt en beneden is M. al de hele dag wakker op een hazenslaapje na :{
Maar dreumes is geloof ik wel weg aan het sukkelen nu.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 14 januari 2018 @ 14:05:23 #148
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176498263
DaD, hier werd dat ook opeens een probleem. Heel irritant en moeilijk te snappen, behalve dat het natuurlijk wel babywet nr 1 volgt: alles verandert. Jammer he... :')
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176498557
De dude hier ligt ook al een uur klaarwakker in zijn wiegje in de woonkamer en ik denk: 'slaap nou toch, kind!', maar hij lijkt het wakker wezen leuker te vinden!
Let me see you stripped down to the bone
pi_176498604
Nevermind, FOK!wet werkt blijkbaar ook andersom. Goed om te weten!


Foetsie.
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 14 januari 2018 @ 14:32:03 #151
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176498756
Jeetje hij is wel erg leuk zeg, mini!

Over slapen overdag gesproken... ochtendslaap was hier mislukt. Of beter gezegd, duurde 5 minuten en toen dacht hij dat hij klaar was. Net weer in slaap gevallen, weer 5 minuten voor de motor vd auto uit ging. Nu slaapt hij door dus ik zit al een half uur in de auto loos te internetten. Doet iedere ouder dit wel een keer? Ik denk het is in ons beider belang dat hij slaapt maar ik had eigenlijk andere plannen voor mijn middag :+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176498854
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:32 schreef Lemijn het volgende:
Jeetje hij is wel erg leuk zeg, mini!
Heh, ik vind 'm hier toch vooral een verfrommelde aardappel! :+
Succes daar in de auto! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_176498880
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:05 schreef Lemijn het volgende:
DaD, hier werd dat ook opeens een probleem. Heel irritant en moeilijk te snappen, behalve dat het natuurlijk wel babywet nr 1 volgt: alles verandert. Jammer he... :')
Alles verandert kan natuurlijk ook heel positief uitpakken. :D
pi_176498917
Ohhh mini O+

V is nu 5 maanden (oke nog 1 dag) en heeft nog altijd geen slaapjes overdag. Afgezien van die 3x een half uur is hij voor de rest wakker. Ik vind het niet erg want ben het gewend en hij lijkt er geen last van te hebben. Hij wordt wakker, krijgt flesje, speelt totdat hij moe wordt, dan knuffelen we even samen en dan een half uurtje slaap. Zo de hele dag door.

Hij ligt nu wel tussen 7 en half 8 in bed en slaapt dan door tot 7 smorgens, moet dan wel nog een aantal keer het speentje brengen.
pi_176498933
Haha, andersom fokwet inderdaad. 2 slapende kinders nu. Fijn :)

Nee Lemijn, ik heb het geluk dat ze blijven (bleven) slapen in de maxicosi, dus ik haal M. er dan gewoon uit en laat hem op tafel zijn dut uitslapen :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176499001
Geen speentjes hier. Af en toe een ouderlijke pink, tot dusver. Kan J. ook voelen wat voor sabbelkracht er op mijn tepels wordt losgelaten. :+
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 14 januari 2018 @ 14:49:12 #157
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176499141
Hij wordt zeker de helft van de keren wakker van transfers. Dat risico wil ik nu niet lopen, dan heb ik echt een rottige middag... nog steeds in de auto dus :') .

Flav, een half uur noem ik een slaapje hoor! Anders heeft Jacob tot voor kort nooit geslapen overdag...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176500071
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:49 schreef Lemijn het volgende:
Flav, een half uur noem ik een slaapje hoor! Anders heeft Jacob tot voor kort nooit geslapen overdag...
Het is ook een slaapje, een hazenslaapje, maar als ik andere mag geloven moet hij toch echt 2x naar bed. Van 11 tot 1 en dan van 3 tot 5. Er wordt mij dan ook geregeld gevraagd of hij al naar bed gaat overdag.
Nee dat gaat hij niet, hij slaapt lekker in zijn haaienslaapzak op de bank naast mij voor een half uurtje :6
pi_176500971
Oh Flav, S. deed dat ook pas veel later hoor. M. ligt nog altijd lekker in de box/maxicosi/kinderwagen/bank dutjes te doen. En ook vaak maar een half uurtje. Ach ja.
Niet altijd luisteren naar anderen hoor, die kinderen doen alles perfect als je ze zou moeten geloven :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 14 januari 2018 @ 16:53:38 #160
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176501310
Nou ja en is dat überhaupt beter, die langere dutten? Ik weet het niet hoor. Jacob is dat dus sinds kort gaan doen in de ochtend, en daarmee ben ik ineens aan huis gekluisterd.
En net dus anderhalf uur aan de stilstaande auto :o. Gelukkig had ik nog wat te lezen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176501772
Geen idee eigenlijk. Hier kan het per dag wisselen. Maar we hebben daarin ook geen vast ritme.
pi_176501830
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:43 schreef minilot het volgende:
Geen speentjes hier. Af en toe een ouderlijke pink, tot dusver. Kan J. ook voelen wat voor sabbelkracht er op mijn tepels wordt losgelaten. :+
Wolfje was ook van het pinken. Speentjes waren mwah en toen ging hij duimen. _O-
pi_176502074
Hier ook amper slaapritme hoor, meeste overdagslaapjes (stuk of drie?) zijn n half uurtje en soms doet hij er n slaapje van n uur of anderhalf bij. En dat is het meestal wel. En dan rond negenen zn bedje in tot n uur of zeven de volgende ochtend.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176502127
Wij gingen net borrelen in een nieuw eetcafétje hier om de hoek, de kapitein vond het awesome, zat continu te draaien en rond te kijken en gaf iedereen die langskwam n dikke grijns _O- gekke kleine flirt O+

Hij lijkt dat soort prikkels echt nodig te hebben. Na n dag thuis te zijn geweest leeft ie echt op in drukke omgevingen, gek wel :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176502645
De charmeur! O+

Het zal wel de fokwet zijn maar V deed net een tuk van 2 uur _O-
Wel in de maxicosi, hebben het idee dat hij die geborgenheid fijn vindt want hij doet alle lange slaapjes daarin.
pi_176504270
wat gezellig ldg!

Hier ook overdag slaapjes van 30-45 minuten! Gisteravond opeens 2:45, maar die zijn zeldzaam.
Tussen de slaapjes door is ze max anderhalf tot 2 uur wakker tegenwoordig.
Ze sliep uit tot 9:45 vanochtend :o

Ik kwam net thuis van het sporten en ze had dus al ruim 4,5 uur niet gedronken (niet om gevraagd ook). Zie ik net dat ze pas 2x had gedronken vandaag...Om 10, om 14 en nu dus de 3de keer :o. Ik verwacht haar dus nog maar 1x vandaag. Ze heeft het altijd goed zelf geregeld, dus daar vertrouw ik nu ook maar op.
pi_176504484
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:03 schreef Flav het volgende:
De charmeur! O+

Het zal wel de fokwet zijn maar V deed net een tuk van 2 uur _O-
Wel in de maxicosi, hebben het idee dat hij die geborgenheid fijn vindt want hij doet alle lange slaapjes daarin.
Hier wordt ook vaak in de maxi cosi geslapen (want in de wagen of de auto, beweging = slapen meestal). Hij wordt alleen altijd krijsend wakker in dat ding :? Alsof hij ineens schrikt van waar hij is ofzo.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176505205
Hmm vreemd, nog niet meegemaakt.
Hier is auto ook garantie voor een slaapje :Y wandelen niet, hij vindt het veel te leuk om rond te kijken!
We leggen hem ook in de maxi cosi als we merken dat hij heel moe is en niet aan de slaap wilt toegeven.
Even wiegen en hij is vertrokken.
  zondag 14 januari 2018 @ 20:59:28 #169
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176507311
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:32 schreef Lemijn het volgende:
Jeetje hij is wel erg leuk zeg, mini!

Over slapen overdag gesproken... ochtendslaap was hier mislukt. Of beter gezegd, duurde 5 minuten en toen dacht hij dat hij klaar was. Net weer in slaap gevallen, weer 5 minuten voor de motor vd auto uit ging. Nu slaapt hij door dus ik zit al een half uur in de auto loos te internetten. Doet iedere ouder dit wel een keer? Ik denk het is in ons beider belang dat hij slaapt maar ik had eigenlijk andere plannen voor mijn middag :+ .
Regelmatig bij de oudste :D
Maar toen was ze wel al iets ouder en zat in een groep 1 stoel, die neem je niet zo makkelijk mee :)
Ella neem ik altijd mee, voor haar maakt het niet uit of ik de maxi cosi in huis (of winkelwagen) zet of in een stilstaande auto.
Ik heb wel met enige regelmaat een extra rondje gereden zodat ze net wat langer slaapt. Of de toeristische route over een stukje snelweg als ze moeite had met in slaap vallen :P

Wat kan hij lang in de maxi cosi slapen, Flav! Hier is het meestal maar 30 min, tenzij de auto blijft rijden :)

Mini, wat een mooi O'tje zeg, zelfs als verfrommelde aardappel O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176508434
Mini, wat een prachtige verfrommelde aardappel heb je daar O+ Van harte gefeliciteerd nog *O*
Make your own kind of music.
pi_176510041
Wij nemen altijd de maxi cosi's mee dus wachten in de auto is hier geen issue, maar ik haal ze ook binnen vrijwel altijd (slapend) uit de maxi cosi, zeker als ze hun fleecepakken aan hebben. Of het overleggen goed gaat is 50/50, maar zo niet dan is hun volgende slaapje eerder, dus ook prima! Auto staat hier wel altijd garant voor slapen.

De kinderwagenband is geplakt. Zat een doorn van een cm in, maar zo dun dat hij van buitenaf niet zomaar te zien was. Nu alleen hopen dat er morgen nog lucht in zit...

Verder hebben we een dagje happy family gespeeld in Scheveningen, samen met een miljoen andere mensen leek het wel. Zo leuk als je dan bij de auto komt en er gelijk mensen gaan wachten om je plekje in te nemen terwijl je nog twee baby's in moet pakken, maxi cosi's vast moet zetten, ander kind ingespen, kinderwagen uit elkaar halen en als bonus nog even opnieuw inparkeren omdat de nieuwe buurauto te strak tegen ons stond waardoor de deur niet ver genoeg open ging voor de maxi cosi's. De eerste auto hield het na een minuut of drie voor gezien, de tweede heeft braaf zitten wachten tot we klaar waren :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176510831
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 13:45 schreef DevilsAndDust het volgende:

Net even een flinke huilbui gehad. Mijn baby vertikt het ineens om dutjes te doen overdag, terwijl ze tot voor kort geleden altijd netjes in haar bedje sliep nadat ik haar wakker weggelegd had. Volgens mij doe ik nu niets anders dan voorheen, maar het lukt gewoon niet en ik vind het frustrerend en word er heel verdrietig van. Ik dacht haar te kennen, maar dat doe ik dus blijkbaar toch niet. -O- . Vandaag is Baard er gelukkig, dus ik zit in de studeerkamer terwijl hij met A in de Tula een eveneens slaapweigerende peuter naar bed probeert te brengen.
Je kent haar echt wel. :* . Maar ja, het is niet altijd goed te voorspellen. Speelt misschien de angst mee dat het zal gaan zoals bij I? Zoals je laatst schreef?

Mini, tof baby'tje. O+ .

Y kruipt de laatste dagen de hele kamer door, gaat zelf zitten en is er superblij mee. Echt een verschil met I, die was behoorlijk veel later in die dingen. Het voordeel is vooral dat we nu een frustratieloze baby hebben, die zich allesbehalve hulpeloos voelt. :D . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176513257
Over gefrustreerde baby's gesproken. De kaptein kan dus sinds n dag of drie vloeiend van rug naar buik rollen en doet dat dus zodra je m ergens neerlegt. Maar nu wil hij dus nergens langer dan 30 seconde meer liggen want dan beland ie op zn buik en dan kan dan niet meer terug :D en boos dattie dan is, rood aanlopen bonken met zn beentjes, gillen _O-. Soms laten we m even begaan, hij moet t toch gewoon door proberen ontdekken, maar als hij zo boos is lukt dat m niet eens. Volgens mij zit er stevig karaktertje in dit ventje :o :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176514044
quote:
2s.gif Op zondag 14 januari 2018 23:10 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Je kent haar echt wel. :* . Maar ja, het is niet altijd goed te voorspellen. Speelt misschien de angst mee dat het zal gaan zoals bij I? Zoals je laatst schreef?
Oh, dat weet ik wel zeker. Als ze huilt en niet wil slapen, voel ik de paniek in me opborrelen. Het helpt wel als ik van te voren een plan heb: ok, als ze nou straks niet wil slapen, dan ga ik haar in de Tula doen en dan gaan we *insert activiteit* doen. Maar tegelijkertijd wil ik dat ook eigenlijk niet, want dan leer ik haar een verkeerde slaapassociatie aan en dan slaapt ze misschien wel nooit meer in haar eigen bed en heb ik de rest van mijn leven een baby aan me vastgeplakt en en en. Je ziet, heel realistisch. :').

Als ze dan even later naar me lacht ben ik het ook wel weer vergeten, maar op de slaapweigermomenten ben ik gewoon heel erg bang.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176514366
Die slaapweigermomenten vind ik ook heel moeilijk, DaD. En ik heb geen andere baby waardoor angsten boven komen. Het maakt me zo onzeker, en het is zo frustrerend als hij niet wil toegeven aan z'n slaap maar wel duidelijk moe is. Als t te lang duurt kan ik zelf alleen nog maar huilen. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176514733
Wij gaan straks maar naar de huisarts om te laten checken op reflux. Flens heeft veel symptomen, alleen het huilen valt gelukkig mee.

Hopelijk weten we straks wat meer want dit is zo zielig.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176515279
Sterkte Pannenkoekenmix

Ik herken het van mijn eerste heel erg, het in paniek schieten als ze niet willen slapen. Dit keer doet het me niet zo heel veel. Wil je niet slapen? Okee, dan zorg ik dat je het zo comfortabel mogelijk hebt zonder slaap. Soms maak ik me juist een beetje druk dat het me zó weinig doet. Het is ook nooit goed. :') Maar ik heb dan ook heel weinig klagen met J. Hij is zo anders dan dat L. was. Daar was alles drama mee. Nu gewoon een heel tevreden ventje dat z'n eigen ding doet.

En Jezus wat gaat hij hard. Ik heb gister de kleding maat 62 in de kast gelegd. :X

Vanavond de volgende uitdaging. Man is vanavond niet thuis. Dus eten maken voor peuter en mezelf en peuter op bed zien te krijgen tijdens de huil uurtjes van J. Ik denk dat ik hem maar mee naar boven neem in de doek in de hoop dat hij stil is terwijl zij in slaap valt.

En dat zelf in slaap vallen, tja, heel handig, maar betekent ook niet alles. Peuter kon de eerste 1,5 jaar prima zelf in slaap vallen. Maar we zitten nu nog steeds iedere avond minstens een half uur bij d'r tot ze in slaap valt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176515284
DaD :* ik herken het ook wel van de eerste, hoewel die nooit echt heel slecht geslapen heeft als ik er nu op terugkijk. Maar op het zoveelste moment dat ze weer eens niet wilde slapen, verviel ik ook al snel in onrealistische gedachten dat het vast nooit zou lukken en dat ze altijd slecht zou slapen enzo.
Ik denk dat je al goed op weg bent met het maken van een plan :Y en gun jezelf ook vooral soms de 'uitweg' van de Tula, daarmee gaat ze echt niet meteen stuk :* ik weet niet goed hoe je week eruit ziet, qua dagen met/zonder I. en werk en Baard enzo? Maar misschien kun je af en toe een slaapje kiezen waarbij je er echt voor gaat (in d'r bedje slapen) en de rest van de slaapjes probeer je het, maar niet tot frustratie aan toe. En zo steeds verder uitbouwen met steeds meer slaapjes. En als je het echt samen kunt doen met Baard scheelt dat natuurlijk sowieso al veel.

PKmix, arme Flens! :* Wat wil je precies laten checken bij de ha? Want ik vermoed dat die eigenlijk weinig kan checken en vooral afgaat op jullie verhaal. Zo ging het bij ons althans (wij kregen gelukkig meteen medicatie voorgeschreven, ook al gaf ze aan dat ze daar eigenlijk niet zo van is).
Sterkte ermee, hopelijk valt het mee of zijn jullie er in elk geval op tijd bij!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176515352
Klinkt fijn, Kris, dat J. zo'n tevreden knulletje is! O+

Wauw, nu al naar 62 ja? :o
Wij moeten vrijdag weer naar het cb, ben benieuwd hoe onze Pitbull dan gegroeid is. Sommige 56 jumpsuits worden hier ook al wel krap trouwens, maar dat is meer omdat-ie volgens mij een beetje uit verhouding is :D :')

En uitdaging-boks; ik ben morgenavond ook alleen... :X
Hoewel man nog wel mooi even kan helpen met het avondeten, dus dat scheelt al. Ik ga ook maar voor de baby-in-doek/drager denk ik ja ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176515577
62, V zit er nog in maar het begint best krap te worden.
Hij is vandaag al weer 5 maanden! Man wat vliegt die tijd zeg.
pi_176515758
Baby rolde dus weer he. Op het moment dat ik mijn spullen voor werk aan het verzamelen was. Wat een trollbaby, ik wil het zien!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176515763
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 10:48 schreef twist02 het volgende:
DaD :* ik herken het ook wel van de eerste, hoewel die nooit echt heel slecht geslapen heeft als ik er nu op terugkijk. Maar op het zoveelste moment dat ze weer eens niet wilde slapen, verviel ik ook al snel in onrealistische gedachten dat het vast nooit zou lukken en dat ze altijd slecht zou slapen enzo.
Ik denk dat je al goed op weg bent met het maken van een plan :Y en gun jezelf ook vooral soms de 'uitweg' van de Tula, daarmee gaat ze echt niet meteen stuk :* ik weet niet goed hoe je week eruit ziet, qua dagen met/zonder I. en werk en Baard enzo? Maar misschien kun je af en toe een slaapje kiezen waarbij je er echt voor gaat (in d'r bedje slapen) en de rest van de slaapjes probeer je het, maar niet tot frustratie aan toe. En zo steeds verder uitbouwen met steeds meer slaapjes. En als je het echt samen kunt doen met Baard scheelt dat natuurlijk sowieso al veel.

PKmix, arme Flens! :* Wat wil je precies laten checken bij de ha? Want ik vermoed dat die eigenlijk weinig kan checken en vooral afgaat op jullie verhaal. Zo ging het bij ons althans (wij kregen gelukkig meteen medicatie voorgeschreven, ook al gaf ze aan dat ze daar eigenlijk niet zo van is).
Sterkte ermee, hopelijk valt het mee of zijn jullie er in elk geval op tijd bij!
Het ochtendslaapje was al het enige slaapje dat lukte in haar eigen bed. Bij het tweede slaapje, in de middag, deed ik haar sowieso altijd al in de Tula. Maar sorry, elke dag een kind op mijn buik vanaf 10 uur 's ochtends, dat trek ik gewoon niet. -O- .
Ik heb net een uur geprobeerd om haar te laten slapen, maar ze krijst werkelijk de hele boel bij elkaar. Ik dacht dat baby's hun huilpiek hadden rond 6 weken, maar A begint alleen maar hoe langer hoe meer te krijsen (het is echt krijsen, het is zo ontzettend luid). Ik snap het niet. Ik heb flink mee staan janken net. Dat de peuter ook nog huilde omdat ik geen boekje met hem kon lezen hielp ook niet mee.

Baard werkt 50 uur per week (dat zijn alleen nog de uren op kantoor), ik ben drie dagen alleen thuis met baby en peuter, en twee dagen alleen met baby.

Maar ze kón het zo goed. A was dus wél zo'n baby die zelf ging slapen en dan een dutje van drie uur deed. Nu slaapt ze helemaal niet meer zelf en als ze al slaapt wordt ze na een half uur weer wakker. En als ze gewoon wakker zou blijven maar wel vrolijk zou ik het ook wel prima vinden, maar het is dus alleen maar gekrijs.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176515851
PKmix, wat sneu voor Flens, hopelijk kan de HA wat voor je betekenen.

Kris; succes vanavond, komt vast goed :Y

Wat herkenbaar van die angst als ze niet willen slapen :o Daarom vind ik dit zo'n fijn topic, de meeste dingen die ik ervaar/voel voelen andere moeders ook en er is niks geks aan. Bij ons gaat het 's nachts iets beter (durf het bijna niet te zeggen door de fok wet :') ), alleen 's avonds is het nog drama met krampjes en dan kan ze echt heel hard huilen ;( Ik begin er wel steeds meer aan te wennen, het is niet meer zo heftig als in het begin.

Ze is wel nog steeds een poppetje; maat 50 past haar nog prima, en ze zit ook nog prima in maatje 1 van de pampers. Hoe merk je eigenlijk wanneer ze naar een grotere pamper moet?

Verder word ik steeds verliefder op ons meisje, gisteren kreeg ik een heel lief verliefd lachje terug van haar, volgens mij vind ze mij ook lief ;) O+ We hebben een heerlijk babietje :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176515920
DaD, wat heftig :{ En het zijn verder geen krampjes oid? Ik weet nu verder nog niet zo veel van baby's dus ik durf geen advies te geven verder; wel een digitale knuffel :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176516058
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:43 schreef minilot het volgende:
Geen speentjes hier. Af en toe een ouderlijke pink, tot dusver. Kan J. ook voelen wat voor sabbelkracht er op mijn tepels wordt losgelaten. :+
Verbazingwekkend he hoeveel kracht die kleine wurmpjes met dat mondje hebben _O- Ik krimp nog vaak in elkaar bij het aanleggen en de toeschietreflex :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176516067
Twist ik hoopte dat er een reflux test of zoiets zou zijn.

Medicatie zie ik ook nog niet zo zitten, wat me ook wel weerhouden heeft om eerder naar de huisarts te gaan. Als er iets mis is wil ik het wel graag weten want dit is geen doen zo.
Vannacht was hij urenlang onrustig, wou eigenlijk niets, perste/kreunde in plaats van slapen en als hij sliep dan gingen na vijf minuten zijn ogen ook weer open. Gisteren was het eigenlijk net zo.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176516080
Als de beentjes af gaan knellen of als je continu natte rompers hebt is het tijd om een groter maatje te pakken Rena.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 15 januari 2018 @ 11:40:11 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_176516117
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:36 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Twist ik hoopte dat er een reflux test of zoiets zou zijn.

Medicatie zie ik ook nog niet zo zitten, wat me ook wel weerhouden heeft om eerder naar de huisarts te gaan. Als er iets mis is wil ik het wel graag weten want dit is geen doen zo.
Vannacht was hij urenlang onrustig, wou eigenlijk niets, perste/kreunde in plaats van slapen en als hij sliep dan gingen na vijf minuten zijn ogen ook weer open. Gisteren was het eigenlijk net zo.
hoe oud is hij nu?
disclaimer
pi_176516143
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:37 schreef Krisvc het volgende:
Als de beentjes af gaan knellen of als je continu natte rompers hebt is het tijd om een groter maatje te pakken Rena.
Dan zit ze voorlopig nog goed met haar spillebeentjes :+ O+ Ze heeft echt de bouw van mijn man, ikzelf was een best spekkerdje als kind _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176516149
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:18 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Het ochtendslaapje was al het enige slaapje dat lukte in haar eigen bed. Bij het tweede slaapje, in de middag, deed ik haar sowieso altijd al in de Tula. Maar sorry, elke dag een kind op mijn buik vanaf 10 uur 's ochtends, dat trek ik gewoon niet. -O- .
Ik heb net een uur geprobeerd om haar te laten slapen, maar ze krijst werkelijk de hele boel bij elkaar. Ik dacht dat baby's hun huilpiek hadden rond 6 weken, maar A begint alleen maar hoe langer hoe meer te krijsen (het is echt krijsen, het is zo ontzettend luid). Ik snap het niet. Ik heb flink mee staan janken net. Dat de peuter ook nog huilde omdat ik geen boekje met hem kon lezen hielp ook niet mee.

Baard werkt 50 uur per week (dat zijn alleen nog de uren op kantoor), ik ben drie dagen alleen thuis met baby en peuter, en twee dagen alleen met baby.

Maar ze kón het zo goed. A was dus wél zo'n baby die zelf ging slapen en dan een dutje van drie uur deed. Nu slaapt ze helemaal niet meer zelf en als ze al slaapt wordt ze na een half uur weer wakker. En als ze gewoon wakker zou blijven maar wel vrolijk zou ik het ook wel prima vinden, maar het is dus alleen maar gekrijs.
Poeh, dat klinkt zeker zwaar ;( kan me voorstellen dat het inderdaad nog erger/'oneerlijker' voelt omdat ze het dus eerder wel kon. Aan de andere kant: probeer daar ook het positieve van in te zien; het kán ook zo weer terug veranderen!
Dit is natuurlijk keihard makkelijk praten voor een ander, dat besef ik volledig! :* En was het maar zo simpel rationeel te bekijken...

Zijn er lichamelijke dingen die haar onrust/pijn kunnen veroorzaken (krampjes, verkoudheid, oorpijn, ik noem maar wat)? Misschien een idee om dat voor de zekerheid even te laten checken, al is het maar voor je eigen gemoedsrust? Vooral omdat het zo plotseling is en meteen zo heftig met echt krijsen i.p.v. 'gewoon' wakker.
Sterkte in elk geval! :*

Rena, herkenbaarheid scheelt al de helft hè? :Y Daarom hou ik zo van Fok! O+
En die krampjes moesten ze echt verbieden bij die kleintjes ;(

Qua maat luiers: je kunt het aangegeven gewicht als leidraad nemen, maar het scheelt ook erg per kind, hoe de bouw is zeg maar. Zolang het goed lijkt te gaan (past goed, niet elke keer lekkages enzo), is er in principe geen reden om al over te stappen, maar je zou alvast eens een keer een grotere kunnen proberen. Gewoon kijken hoe die bevalt :)

PKmix, bij mijn weten is er geen eenvoudige test voor reflux, maar correct me if I'm wrong als iemand er meer verstand van heeft! Er zijn wel uitgebreidere tests, maar die zijn een stuk ingewikkelder/invasiever en meestal niet nodig. Een huisarts zal die sowieso niet zelf uitvoeren, denk ik.
Ik snap je gevoel qua medicatie, zeker als Flens er nog niet echt veel pijn/last van lijkt te hebben. Maar als het echt reflux is, kan het wel echt vervelend worden als de slokdarm geïrriteerd raakt, dus kan geen kwaad om het goed in de gaten te houden.
Wij merken al wel echt verschil met de medicatie bij Pitbull (al zijn we er nog niet).

Edit: die nachtelijke onrust herken ik wel trouwens (zei ze met wallen op d'r knieën :') ), maar ik weet ook dat het er deels bij hoort en dat vind ik dus zo lastig. Wanneer is het 'gewoon' babygedrag en wanneer is er meer aan de hand? :{
Hoewel ik het haat als anderen het zeggen ;) : vertrouw op je gevoel! :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176516174
Sterkte Dad, hopelijk wordt het snel beter!

Flens past binnenkort niet meer in maat 50, dat krijg je met een baby die constant wil drinken. ;) Van de ene op de andere dag kreeg hij deze week spekbeentjes!

Die kracht van de happer, pfffft. Hij zoog pas vacuüm op een stuk borst zonder tepel, ik kijk nog steeds verbaasd dat er geen blauwe plek zit.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176516250
Twist, op aanraden van mijn moeder (:+ - ik had haar een filmpje van het gekrijs gestuurd) heb ik inderdaad de huisarts maar even gebeld. Ik kan morgenochtend even langskomen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176516520
Symptomen melden aan de ha was hier genoeg om aan te nemen dat V reflux had. Ze heeft wel even naar zijn buikje gekeken en geroken aan zijn mond.
Vooral dat zuur ruiken uit de mond en dat hij bijna stikte in het maagzuur gaf de doorslag.
Als hij moest hoestten door op opgekomen maagzuur je zag gewoon de spetters uit zijn mond komen ;(
pi_176517433
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoe oud is hij nu?
Vier weken.

Flens ruikt ook weleens dat beetje zuur Flav. Niet altijd maar dat zou ook kunnen zijn doordat hij overdag veel meer rechtop blijft.

DaD fijn dat je naar de huisarts kunt. Dat je zonder plan in paniek raakt is trouwens heel herkenbaar.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176517576
Het is ook best lastig. Ik heb Y de eerste zeven maanden van z'n leventje ook een verkeerd slaappatroon aangeleerd, ondanks al mijn goede voornemens. Overdag slaapt hij of in de Tula, of samen met mij in ons grote bed, waarbij ik hem in slaap voed. Het is gewoon erg knus en gezellig en bovendien kan ik er heel slecht tegen als mijn baby gaat huilen als ik hem in z'n eigen bedje probeer te leggen. Ik word daar heel zenuwachtig van. We zijn hem nu wel aan het leren in z'n eigen bed te slapen en dat gaat heel goed. Maar dat komt ook omdat mijn vriend dat dus doet: hij neemt Y van mij over na een voeding en gaat met hem naar z'n kamer. Hij krijgt hem ook veel sneller stil. Waarschijnlijk omdat hij zelf super rustig en relaxed blijft. Bij I ging dat precies zo.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 15 januari 2018 @ 13:14:39 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_176517804
quote:
3s.gif Op maandag 15 januari 2018 12:55 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Vier weken.

Flens ruikt ook weleens dat beetje zuur Flav. Niet altijd maar dat zou ook kunnen zijn doordat hij overdag veel meer rechtop blijft.

DaD fijn dat je naar de huisarts kunt. Dat je zonder plan in paniek raakt is trouwens heel herkenbaar.
Mijn ervaring met een baby die nog zo jong is, is dat het er helaas wel een beetje bij hoort. Ik heb de eerste weken elke nacht van 2 tot 5 met Noud rondgehobbeld. En dan ook vaak de avonden nog. Die darmen opstarten is gewoon echt een bitch.
Maar ik hoop dat de huisarts iets voor jullie kan betekenen! Al is het maar je zorg wegnemen. :*
disclaimer
pi_176518025
Klopt wat SQ zegt, het hoort er wel een beetje bij.
De spier van slokdarm naar maag moet sterker worden. Daarom zijn wij ‘pas’ na ruim 2 maanden naar de HA gegaan, wilde toch eerst alles geprobeerd hebben voordat we met medicatie zouden starten.
Helaas was hier meer aan de hand dan alleen de reflux, daarom wel blij dat we uiteindelijk toch naar de HA zijn gegaan.
Hoop dat de HA jullie kan helpen ^O^

V. heeft sinds een paar dagen iets nieuws.
Vingers in de mond en dan prrrrrrrttt. Super grappig vinden we dat allebei haha O+
pi_176518206
Het is overigens ook mijn ervaring, met beide kinderen, dat ze pasgeboren die eerste paar weken inderdaad overal zomaar zonder probleem slapen: in eigen wiegje, box, maxi cosi. Maar na een maand of twee, drie wordt dat lastiger. Ik denk doordat ze meer prikkels binnenkrijgen en die behoefte aan de veiligheid/geborgenheid bij mama dan echt gaat spelen. En inderdaad, die darmen spelen soms ook op, al heeft Y daar nauwelijks last van gehad.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176518497
Om er trouwens even op terug te komen: die luiers van AH zijn echt niks.
1 goeie poepsessie (niet eens overdreven) en het loopt al door haar kleding heen.
Al zeker 3 keer doorgelekt in 2 dagen.
Gelukkig komt morgen de bestelling van Kruidvat morgen binnen. ^O^
pi_176522862
Ik vind AH prima! Maar wij gebruiken meestal Etos, die zijn in de aanbieding goedkoper en daarbij krijg je babyzegels en dus gratis dingetjes. Kruidvat vind ik wel oke, maar voor huismerk relatief duur (behalve maat 0/1/2). Alleen pampers gebruik ik niet meer, die voelen heel snel klam aan.

Fijn dat je een afspraak hebt bij de ha DaD! Hopelijk helpt dat jullie!

Band van de kinderwagen is weer leeg, ondanks controle op een tweede gaatje gisteren -O-
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176523584
Overigens is ze nu verkouden. :{
Hoorde ze vannacht regelmatig verslikken en ‘rochelen’. Ik schrok een keer toen ze van die enge geluiden maakte, dacht echt even dat ze stikte. Lijkt alsof ze het benauwd heeft dan.
Ze drinkt wel goed en is ook alert wanneer ze wakker is. Luiers zijn ook goed gevuld.
Geen verhoging.
Ze slaapt wel meer en heeft soms een piepende ademhaling.
Ik heb nu van die neusspray gekocht. Hopelijk geeft dat gauw verlichting.
Mocht het morgen nou niet beter zijn, dan langs de huisarts? :?
pi_176523592
DaD, fijn dat je terecht kunt bij de huisarts, ben benieuwd wat die er over zegt :*

PKmix, ik heb dat ook wel eens gehad dat ze zoog op een tepelloos stuk borst, had wel een raar plekje ervan :') Inmiddels merk ik het gelijk als ze fout zit gelukkig.

FF, wat balen van de band van je kinderwagen :o Lastig ook!

Ik vergeet BFD vaak, dus ik kruip even voor vanavond :@ want ik keek net in de wieg en ze lag er zo lief bij O+ Ik ben zo idioot verliefd op haar, ik vind mezelf een vreselijke zwijmelmoeder geworden _O- :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176523643
Zo pfoe! Ik voel me vandaag (O. zes dagen oud) voor het eerst iets minder trippy en overemotioneel verliefd op de kleine dude in een zodanige toestand dat ik er steeds over volschiet. Hele dag nog niet gehuild! :) Het waren heel bijzondere, intense dagen, maar ook wel fijn om mezelf weer een beetje in de hand te hebben. :Y
Ik voel me ook fysiek helemaal bijgekomen - het hechtingkje is vanzelf al verdwenen onder de douche, de jongeman heeft mijn stuwing-boobs de afgelopen
24 uur weer helemaal zacht en soepel geslurpt en eigenlijk is alleen Arnoud de Aambei een hinderlijke factor, maar daar heb ik nu een zalfje tegen.
^O^

Morgen laatste dag met de kraamhulpen. Ik zag nogal tegen kraamzorg op, maar we hebben echt wel twee hele leuke dames en je raakt er stiekem toch echt wel rap aan gewend dat je weecee wordt geschrobd en je trap wordt gestofzuigd en je bed wordt verschoond terwijl je drie kwartier lang onder een hete douche staat. :@

Ik ben benieuwd hoe het gaat als ze straks weg zijn. Ik ben momenteel vol vertrouwen, maar het zal toch wel even gek zijn. :)

O. is trouwens niet alleen al zijn geboortegewicht van 3780 gram voorbij maar tikte vanmorgen de 4000 gram aan. Onze eigen Rupsje Nooitgegoeg. :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_176523670
Venco, ik denk dat zolang ze geen verhoging/koorts heeft en er zelf niet zoveel last van lijkt te hebben dat je niet gelijk naar de HA hoeft, als ze verder ook alert is en goed plast lijkt het me niet ernstig. Maar je kunt het altijd overleggen met de assistente als je het niet vertrouwd?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176523716
Minilot, heb je slagroom in je borsten? Wat groeit hij goed en wat klinkt het allemaal goed zeg, wow :Y O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176523767
Rena, dat is ook wel echt een schitterend meisje! O+ Terechte zwijmel :Y

Wij kregen hier vanmiddag na honderdduizend pogingen voor het eerst de tietmelkdronken halve grijns van onze newborn te pakken:

Let me see you stripped down to the bone
pi_176523794
Haha O+ cute, typisch die blik :D O+.
pi_176523852
Wow minilot, wat is jouw zoon al groot! Geinig smoeltje wel.
pi_176524386
Tsja, 41+1-baby, verwekt door een reus van een papa en klaarblijkelijk de hele dag banketbakkersroom uit mijn borsten sabbelen, dan krijg je dat. *)
Maar ik vind het ook wel een maf idee hoor, zo'n harige, spekkige baby vol boeiende gezichtsuitdrukkingen die helemaal op geen enkele manier overkomt alsof -ie exact een week geleden nog in mijn buik zat :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176524502
Nageltjes vijlen terwijl -ie borstvoeding krijgt (mijn lief op de grond ernaast met een kartonnen vijltje) bleek overigens een succesvolle onderneming, O. onderging het gelaten en sindsdien geen scherpe tijgerklauwtjes meer in mijn oksel tijdens het voeden ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_176525484
Wow 4 kg al?
Ik wou dat we al twee maanden verder waren hier.
En fijn hè, die kraamhulp.
Wij hebben vandaag kennis gemaakt met de kraamhulp. Het gaat goed met Jules, hij is over de twee kilo nou. Hij drinkt als een tierelier uit het flesje.
Goede spierspanning ook. Wij zijn blij.
pi_176525594
Hoera voor Jules! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176525686
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:19 schreef minilot het volgende:
Hoera voor Jules! O+


Goed gegroeid.
pi_176525827
En sondeloos is natuurlijk altijd fijn voor zo'n ukkie :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176525898
Alle kleine piepbabys O+

De mijne voelt al bijna als n peuter nu _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176525924
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:30 schreef minilot het volgende:
En sondeloos is natuurlijk altijd fijn voor zo'n ukkie :)
Ja, hij is ook niet ziek geworden gelukkig van de GBS. Hij kan nu goed zelf uit een flesje drinken, maar hij draait zijn hoofd af voor haar tiet ;(
Ik denk niet dat het nog goed komt. Hij weigert pertinent.
En ja bijna 4 weken later ben ik nog steeds tot over m'n oren. Zijn mama is bijna euforisch O+
pi_176525999
Hier ook vast een BFD voorproefje :D morgen weinig tijd

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176526061
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:36 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier ook vast een BFD voorproefje :D morgen weinig tijd

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D Wat een hilarische blik en wat een goeie trui! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176526073
Aw een lachebekje! O+
pi_176526177
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:38 schreef minilot het volgende:

[..]

:D Wat een hilarische blik en wat een goeie trui! O+
zara (de trui) de hilarische blik heeftie natuurlijk van mij :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176526393
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:38 schreef minilot het volgende:

[..]

:D Wat een hilarische blik en wat een goeie trui! O+
+1 op deze!

En hoera voor goede groei bij mini en mekamotut. :D

En ik zag een supermooi popje van rena voorbij komen. Daar zou ik ook van gaan zwijmelen. O+

[ Bericht 10% gewijzigd door Nanuke op 15-01-2018 19:58:49 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176526526
Worden jullie ook altijd asociaal gelukkig van partners met slapende baby bij zich? O+ (zelfs als de reden daarvoor is dat hij dan niet hoeft op te staan om zijn koffie te maken. :') )
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176526538
Ja hij gaat goed!
Iemand ervaring met uitgestelde kraamzorg hier?
We krijgen 3x3 uur uitgestelde specialistische kraamzorg.
Jules mag ook tot 24 maanden naar fysiotherapie, hij blijft ook 24 maanden onder toezicht van de kinderarts. Moeten we dan ook nog naar het consultatiebureau? Alleen voor de inentingen?
pi_176527360
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:58 schreef Mekamotut het volgende:
Ja hij gaat goed!
Iemand ervaring met uitgestelde kraamzorg hier?
We krijgen 3x3 uur uitgestelde specialistische kraamzorg.
Jules mag ook tot 24 maanden naar fysiotherapie, hij blijft ook 24 maanden onder toezicht van de kinderarts. Moeten we dan ook nog naar het consultatiebureau? Alleen voor de inentingen?
Wij gingen nog wel naar het consultatiebureau vooral voor het meten en wegen. Dat moesten wij extra goed in de gaten houden.

Uitgestelde kraamzorg hebben wij geweigerd omdat het er vooral op neer kwam dat ze het huis zouden opruimen en fruit zouden klaar zetten. Mijn oudste dronk uit de fles (ik kolfde) dus daar had ik verder ook geen hulp bij nodig en we hadden de rest in het ziekenhuis geleerd.
Nu moesten wij, door ongunstige verzekering, dit ook bijna zelf betalen dus dat vonden wij het niet waard :)
pi_176527517
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:26 schreef Loj het volgende:

[..]

Wij gingen nog wel naar het consultatiebureau vooral voor het meten en wegen. Dat moesten wij extra goed in de gaten houden.

Uitgestelde kraamzorg hebben wij geweigerd omdat het er vooral op neer kwam dat ze het huis zouden opruimen en fruit zouden klaar zetten. Mijn oudste dronk uit de fles (ik kolfde) dus daar had ik verder ook geen hulp bij nodig en we hadden de rest in het ziekenhuis geleerd.
Nu moesten wij, door ongunstige verzekering, dit ook bijna zelf betalen dus dat vonden wij het niet waard :)
We zijn aanvullend verzekerd dus wordt het vergoed, ik vind het alleen niet echt nodig, we kunnen alles zelf en verheugen ons op alleen zijn met ons gezin zonder verplicht vreemden er bij. Het ziekenhuis raad het sterk aan maar eigenlijk hoeft het niet zo voor ons.
De kraamverzorgster was wel aardig, daar ligt het niet aan maar na deze achtbaan van emoties en toestanden willen we gewoon graag even met zijn 4 tot rust komen, op ons gemak onze nieuwe plaatsen in dit geheel zoeken zeg maar.
Of klinkt dit heel raar?
pi_176527692
Wat een schatjes O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176528032
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:32 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

We zijn aanvullend verzekerd dus wordt het vergoed, ik vind het alleen niet echt nodig, we kunnen alles zelf en verheugen ons op alleen zijn met ons gezin zonder verplicht vreemden er bij. Het ziekenhuis raad het sterk aan maar eigenlijk hoeft het niet zo voor ons.
De kraamverzorgster was wel aardig, daar ligt het niet aan maar na deze achtbaan van emoties en toestanden willen we gewoon graag even met zijn 4 tot rust komen, op ons gemak onze nieuwe plaatsen in dit geheel zoeken zeg maar.
Of klinkt dit heel raar?
Nee, dus juist herkenbaar. Al was het bij ons een veel korter traject en minder heftig... wij waren heel blij dat we met z'n drietjes thuis waren. Het blijft ook jullie keuze he :)
Wij hadden trouwens de laatste nacht rooming in in het ziekenhuis. Met z'n drietjes onze eigen kamer en we moesten alles zelf doen als een soort oefening. Daar waren wij erg blij mee :)
pi_176528295
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:52 schreef Loj het volgende:

[..]

Nee, dus juist herkenbaar. Al was het bij ons een veel korter traject en minder heftig... wij waren heel blij dat we met z'n drietjes thuis waren. Het blijft ook jullie keuze he :)
Wij hadden trouwens de laatste nacht rooming in in het ziekenhuis. Met z'n drietjes onze eigen kamer en we moesten alles zelf doen als een soort oefening. Daar waren wij erg blij mee :)
Kim mocht na de bevalling 7 dagen blijven, hij is op 21 december geboren met 32 weken. Ze is alweer even thuis dus, ze was besmet met groep B streptokokken, ook gevaarlijk voor de baby dus, hij heeft direct infuus met antibiotica toegediend gekregen. Maar nu gaat het gewoon hartstikke goed met hem, hij woog 1690 gram bij zijn geboorte, hij is over de 2000 gram nu. Hij krijgt nog afgekolfde moedermelk, van zijn eigen moeder O+ uit een flesje.
Ze wil straks stoppen met kolfen omdat ze het tijdrovend vind, maar dat hoor je niet te zeggen met een te vroeg geboren baby blijkbaar, want de lactatiedeskundige was best wel boos op ons omdat we er wel klaar mee waren met dat eindeloos kolven.
pi_176535806
Morning! :W

Rena, wat een popje heb je!
Jules, mooie vent.
O. Smirkin' at boobs since birth. :D
Ldg, mnoh, vrolijkerd.

Ik doe een keer mee aan bfd met mijn lachende speknek. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176536529
Aww dat plukje haar ook O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176537615
Haha, wat een koppie.

Meka, ik kan me goed voorstellen dat het vele kolven opbreekt. Jammer dat die vrouw daar weinig begrip voor had.

Dusss.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176537692
Kris, wat een snoet. O+

  dinsdag 16 januari 2018 @ 10:45:04 #233
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176537914
BFD *O*

Kris, die rooie haartjes O+
Franny, zo groot al :o wat gaat het snel :o
Cygne, wat een vrolijkerd :D

Die van mij, alweer bijna 3 maanden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176538251
Mnoh, al die blije baby's! O+ O+

Wat goed van Jules! ^O^

Kris, hoe is het gisteravond gegaan?

Venco, in principe is een verkoudheid niet erg bij die kleintjes; onze Pitbull had het ook. Als ze koorts krijgen, is het wel een ander verhaal onder de 3 maanden, dan moet je wel bellen.
Wij hebben de huisarts toen wel even naar z'n longen laten luisteren enzo, maar dat was ook omdat we een flink zieke grieppeuter hadden.

Onze meneer deed bijna een doorslaap :o (23.30-5.30u), alleen jammer dat-ie daartussen niet de hele tijd sliep :+ m'n man deed namelijk een in slaap wiegen-neerleggen-wakker-in slaap wiegen-lekkende luier }:|
Maar toch, hij kan het dus misschien wel bijna ofzo :P

Hij maait zichzelf alleen steeds wakker met die armpjes :{ nu weet ik wel dat het erbij hoort, maar heb ook het idee dat-ie echt oververmoeid is en daardoor steeds slechter gaat slapen, dus we moeten een manier vinden om dat te doorbreken ofzo...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176538393
Oh, wat een leuke koppies allemaal. O+ O+
Baby is hier goed de nacht doorgekomen.
Ze is al wat fitter dan gisteren gelukkig. :)
pi_176538685
Mijn baby is buiten superschattig ook vooral heel stoer 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176538709
Man was hier uiteindelijk eerder thuis dan verwacht Twist. Dus het op bed leggen heb ik niet alleen hoeven doen. Gelukkig maar, want in de paar uur dat hij weg was had ik afwisselend huilende baby's die gezamenlijk binnen 3 uur 7 luierwissels nodig hadden. :X

Tegen de maaien armpjes bakenen wij heel licht in met een hydrofiel. Fijn van de bijna doorslaaps! En succes vanavond. *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 16 januari 2018 @ 11:23:06 #238
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176538784
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:00 schreef twist02 het volgende:
Hij maait zichzelf alleen steeds wakker met die armpjes :{ nu weet ik wel dat het erbij hoort, maar heb ook het idee dat-ie echt oververmoeid is en daardoor steeds slechter gaat slapen, dus we moeten een manier vinden om dat te doorbreken ofzo...
Ik weet niet of dat er echt bij hoort. Mijn oudste deed het ook, maar Ella helemaal niet. Wij hadden een SwaddleMe, zonder sliep ze echt heel slecht.
Bij Ella hebben we 'm nooit hoeven gebruiken.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176539366
Oh fijn Kris! ^O^
Nou ja, niet van die luiers dan :X

Ja, 2 minuten na m'n post bedacht ik me dat wij bij de Minion van die Sleepy Wings hadden (omdat inbakeren me niks leek, plus het wordt afgeraden bij een verhoogde kans op heupdysplasie), dus raad eens wie er nu een dutje doet in z'n box zonder maaiende armpjes? *)
Ja, kom maar door Fok-wet... :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 16 januari 2018 @ 11:55:31 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_176539428
Babyfilmpjes dinsdag O+
Wij oefenen alvast :')


En dan nu even bijlezen!
disclaimer
  dinsdag 16 januari 2018 @ 12:14:44 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_176539827
Ahhh rena, wat lief en klein nog O+
Lachje van O. O+
Jules spekt ook lekker aan, fijn *O*
Ldg, jouw baby heeft zo'n hilarisch hoofd, heerlijk!
Kris, je rooie! O+
Die van ladys lijdt ook geen honger zo te zien :Y) wat een beer!
Knappe zoete Y O+ en blije wolf :D
Batbaby 8-)
disclaimer
  dinsdag 16 januari 2018 @ 12:16:23 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_176539845
Hoe is het met alle mensen die naar de huisarts gingen? Iets wijzer geworden?
disclaimer
pi_176540634
Kris, wat een schatje O+ en prachtig haar!
Franny , wat een knapperd!
Cygne, wat een lachebekkie O+
LadyS, wat een geweldig ventje hebben jullie toch, ik blijf fan van dat haar _O_
Twist, Wat een geweldig rompertje met geweldige inhoud O+ De H&M heeft nu een Darth Vader romper en ik twijfel of ik dat voor ons meisje kan kopen _O-
Kris, dat klinkt toch wel pittig met 7 luierwissels :o Alsof ze het dan ruiken dat mama er alleen voor staat of zo :{
Stormqueen, wat is Noud toch een schatje O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176540661
Jullie hadden gelijk, diagnose reflux krijg je vooral op eigen aanwijzing. We mogen nou nutriton bijgeven om zijn voeding wat zwaarder te maken, zodat het hopelijk beter in de maag blijft. Eventueel aan de medicatie als we het nodig vinden maar zo'n last heeft hij er niet van. Hoop ik.

Gisteravond was het nog drama, toen huilde ik gewoon maar met Flensje mee. Naast Nutriton houd ik hem nou ook 's nachts overeind voor een half uur. In de wieg begon hij na een tijdje toch weer te persen en kuchen, dan mocht hij weer drinken en begonnen we weer opnieuw. Vandaag voelt hij zich alweer veel beter dan gisteren. O+

De huisarts adviseerde om de voeding met een gekromd spuitje te geven terwijl hij aan het drinken is, dan krijgt hij het spul geleidelijker binnen. De apothekersassistent vond het maar onhandig en waarschuwde voor de scherpe punt. Het leek mij wel een goed idee als Flens er geen last van zou hebben maar mijn tepels stonden zo'n beetje in brand. Toch maar met de theelepel dus. :D

Vandaag voor het eerst de baby in de draagzak, dat voelt als een bevrijding. :s) Behalve voor mijn rug. Maar wat ligt hij lekker! *;
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176541180
Al die vrolijke baby’s O+!!
En wat is Noud toch leukkkkk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176541914
Flav. O+
pi_176542323
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 12:57 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Jullie hadden gelijk, diagnose reflux krijg je vooral op eigen aanwijzing. We mogen nou nutriton bijgeven om zijn voeding wat zwaarder te maken, zodat het hopelijk beter in de maag blijft. Eventueel aan de medicatie als we het nodig vinden maar zo'n last heeft hij er niet van. Hoop ik.

Gisteravond was het nog drama, toen huilde ik gewoon maar met Flensje mee. Naast Nutriton houd ik hem nou ook 's nachts overeind voor een half uur. In de wieg begon hij na een tijdje toch weer te persen en kuchen, dan mocht hij weer drinken en begonnen we weer opnieuw. Vandaag voelt hij zich alweer veel beter dan gisteren. O+

De huisarts adviseerde om de voeding met een gekromd spuitje te geven terwijl hij aan het drinken is, dan krijgt hij het spul geleidelijker binnen. De apothekersassistent vond het maar onhandig en waarschuwde voor de scherpe punt. Het leek mij wel een goed idee als Flens er geen last van zou hebben maar mijn tepels stonden zo'n beetje in brand. Toch maar met de theelepel dus. :D

Vandaag voor het eerst de baby in de draagzak, dat voelt als een bevrijding. :s) Behalve voor mijn rug. Maar wat ligt hij lekker! *;
https://www.eurolac.net/product/10457/ wel naast je vinger, niet naast je tepel. Als je naast je tepel wil bijvoeden, dan doe je dat met een sondeslangetje. Ik zou zelf liever medicatie geven dan nutriton als je moet behandelen.
pi_176543450
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 14:23 schreef WupWup het volgende:

[..]

https://www.eurolac.net/product/10457/ wel naast je vinger, niet naast je tepel. Als je naast je tepel wil bijvoeden, dan doe je dat met een sondeslangetje. Ik zou zelf liever medicatie geven dan nutriton als je moet behandelen.
Waarom liever medicijnen dan Nutriton?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 15:16:56 #249
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_176543566
BFDinsdag is altijd zo goeie lurkdag hiero O+ O+ O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_176543598
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:10 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Waarom liever medicijnen dan Nutriton?
Sowieso is Nutriton zooi, met 70% onnodige toevoegingen. Bij een natuurwinkels kan je puur johannesbroodpitmeel kopen. Daar gebruik je een stuk minder van, met hetzelfde resultaat. Daarnaast kunnen al die toevoegingen weer extra dingen doen met darmen en een maagje enzo.
pi_176543652
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:10 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Waarom liever medicijnen dan Nutriton?
Ik kan uiteraard niet voor Wup spreken (die heeft er ongetwijfeld meer verstand van), maar ik geef persoonlijk ook liever medicijnen dan Nutriton/jbpm.
De medicijnen pakken m.i. echt het probleem aan, terwijl Nutriton de voeding alleen verdikt/verzwaart, zodat het hopelijk minder makkelijk omhoog komt. Maar het beïnvloedt volgens mij ook het verzadigingsgevoel, waardoor het kan zijn dat je baby minder gaat drinken. En het kan inderdaad ook darmproblemen veroorzaken/verergeren.

Nogmaals, zoveel verstand heb ik er niet van, en bovenstaande is vooral mijn eigen gevoel erbij.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176543891
Ah al die baby's O+ O+ O+

Ik ga straks thuis even goed bijlezen en mijn spruitje spammen :s)
pi_176544154
'Wat zeg je?'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176544212
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:21 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ik kan uiteraard niet voor Wup spreken (die heeft er ongetwijfeld meer verstand van), maar ik geef persoonlijk ook liever medicijnen dan Nutriton/jbpm.
De medicijnen pakken m.i. echt het probleem aan, terwijl Nutriton de voeding alleen verdikt/verzwaart, zodat het hopelijk minder makkelijk omhoog komt. Maar het beïnvloedt volgens mij ook het verzadigingsgevoel, waardoor het kan zijn dat je baby minder gaat drinken. En het kan inderdaad ook darmproblemen veroorzaken/verergeren.

Nogmaals, zoveel verstand heb ik er niet van, en bovenstaande is vooral mijn eigen gevoel erbij.
Klopt helemaal hoor :) Hier kun je eventueel meer lezen pkmix https://www.eurolac.net/jbpm/
  dinsdag 16 januari 2018 @ 16:18:28 #255
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176544685
Ik vond jbpm icm borstvoeding echt de hel. Het hielp ook niet, bij beide kinderen niet.

Overigens zijn dingen als bedje schuin ook al achterhaald. Het hielp hier ook niet, maar ik dacht wellicht helpt het een beetje mee.
Bij de oudste hebben we echt veel te lang aangemodderd. Huisarts wilde geen medicatie geven, alleen jbpm en 'leefregels' zoals bed schuin en omhoog houden na de voeding als advies gekregen en de mededeling 'alle kinderen hebben wel wat last van reflux'.
Uiteindelijk een doorverwijzing naar de kinderarts geëist en die zag de ernst gelukkig wel in. Met 12 weken kregen we toen Omeprazol en dat heeft ze echt tot ze bijna 1 was moeten gebruiken. Het duurde ook echt 2 weken voor de medicatie een beetje goed begon te werken, want al die tijd had het zuur flink haar slokdarm geïrriteerd. Maar echt na een week zagen we al een heel verschil.

Ella had vergelijkbare klachten en nu werden we gelukkig (door de eerdere ervaring) wel snel serieus genomen. Direct door naar de kinderarts en doordat we bij Ella veel sneller waren zagen we ook veel sneller verbetering.

Lang verhaal kort :P Ik zou de jbpm even proberen, maar als je geen of onvoldoende verschil merkt zou ik gelijk weer aan de bel trekken, Pannenkoekenmix.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176545513
Ondanks een drukke studiedag wel even een bijdrage aan BFD. En wat een scheetjes zijn jullie baby's toch allemaal! O+

SPOILER: Wij bakten pizza's, en maakten ook een babyvriendelijke pizza voor Timo. Dat ging er wel in!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja, Timo heeft waterpokken, werd er net over gebeld. Hij heeft er nu nog geen last van, maar mocht ie nou jeuk krijgen: hebben jullie tips?
pi_176546792
Wat een leuke baby's hebben we toch allemaal O+



Deze knul heeft zijn prikken weer gehad. Hij is ook al 67,5 cm en 7420 gram :o !
pi_176547055
Pkm, hier standaard de pure jbpm in de voeding anders is het niet te doen. Z’n fles komt weer omhoog en hij krijst dan alles bij elkaar, ondanks de maagzuurremmer.
Van de nutriton kreeg hij obstipatie en hele vieze poep. Door een tip van hier de pure gekocht ^O^
Eerste stap van de HA is de voeding indikken en dan pas gaan ze over op medicijnen, was hier het geval.
pi_176547787
Pkm succes, ik hoop dat het snel beter gaat!

Al die lieve babyfoto’s O+ O+ Door de dag heen bekeken, maar nog niet gereageerd. Ik vind jullie baby’s wel om op te eten :9

Kennis is veel bezig met fotografie en zoekt regelmatig proefkonijnen. Ik was helemaal verliefd op deze O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176549255
wat een prachtige, lieve mooie baby's komen er weer voorbij O+ O+ O+ En ook allemaal van die lekkere vrolijke koppies, om verliefd op te worden O+

LeSage, vooral die met de spiegeling O+ O+
En die lieve newborns O+ O+ Je zou spontaan weer zin in een bevalling krijgen :D

OMG :o :o , terwijl ik dit typ zei S. geloof ik "mama", dat kan toch niet :o :o :o (28 weken oud)...
En een uurtje geleden had hij vreselijk de slappe lach omdat ik, terwijl ik de kolfspullen aan het schoonmaken was, hem steeds een kusje toewierp. Hij kwam niet meer bij O+ O+ O+
pi_176550417
Hij kan best de klank mama hebben gemaakt natuurlijk. :P L. mamamamamama't ook heel wat af, maar sinds een paar weken ook gericht. O+

O+ voor alle leuke baby's! Op dinsdag heb ik nooit veel puf om te reageren: zes uur les en vandaag ook nog een studiemiddag waarin ik zelf ook nog twee workshops heb gehouden. Toen kwam ik om kwart over vijf thuis, loste ik mijn man af die een etentje had en moest ik twee kinderen in bed gooien. Wonder boven wonder zit ik nu al op de bank, maar ik koester elke minuut maar even want ik verwacht dat L. zich elk moment wel weer meldt. :')

Mijn druifjes O+

L. gaat steeds staan in de kinderstoel, tot grote hilariteit van peuter. :')
pi_176550467
Oke, stomme vraag (zeker i.c.m. mijn recente posts), maar minibaby's kunnen niet te veel slapen toch? :?

Want ik heb werkelijk geen idee wat er met mijn baby gebeurd is, maar die deed vanmorgen dus een dutje Dut van 3 uur :o sliep vanmiddag ook dik 2u (deels in de drager) en slaapt nu alweer...
Ik bereid me maar voor op een helse nacht denk ik :')

Edit: oke hij is al weer wakker maar toch :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176550510
Ah, daar is ze al weer. :')

Nee hoor twist, lekker van genieten! O+
pi_176550542
Twist, in plaats van zorgen maken gewoon keihard genieten o|O
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176550624
Twist, hij heeft door dat ie de zes weken voorbij is en gedraagt zich nu beter. Om 9 uur naar bed en zelf ook je mandje in. :Y
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176551002
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:05 schreef twist02 het volgende:
Oke, stomme vraag (zeker i.c.m. mijn recente posts), maar minibaby's kunnen niet te veel slapen toch? :?

Want ik heb werkelijk geen idee wat er met mijn baby gebeurd is, maar die deed vanmorgen dus een dutje Dut van 3 uur :o sliep vanmiddag ook dik 2u (deels in de drager) en slaapt nu alweer...
Ik bereid me maar voor op een helse nacht denk ik :')

Edit: oke hij is al weer wakker maar toch :+
Met het risico op de fokwet: mijn baby doet dit vanaf haar geboorte al.
Makkelijkste baby ooit. O+
Ze slaapt na haar voedingen al gauw weer een uurtje tot 2 uurtjes hier en daar.
De nachten vraagt ze wel elke 2 uur maar ze slaapt wel makkelijk steeds weer in.
Nu ligt ze alweer vanaf 19:30 te slapen.
Straks haar voeding weer geven, schone luier en waarschijnlijk met een uurtje dr bedje weer in en ik ook! *O*
pi_176551119
Oh en we werden vandaag getrakteerd op toch al wat stiekeme, echte lachjes. O+
En toch werd ze nog mooier als dat ze al was. O+
  dinsdag 16 januari 2018 @ 20:34:21 #268
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176551254
Twist, ik vroeg me hetzelfde af :o. Vannacht heeft hij geslapen van 22.30 tot 07.15, voeding, en verder geslapen tot 09.00 ofzo. Daarna heeft hij geloof ik nog van 10.30 tot 13.30 geslapen. De rest van de dag wat kortere slaapjes tussendoor.
Ik vond het ook opvallend veel :o

Let op, Fok!wet, ik klaag niet! :+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176551666
Fok-wet is hier al langs geweest :W

Haha nee hoor valt mee ;) maar 5 minuten na m'n laatste edit werd-ie wel weer echt onrustig. Hoop scheetjes ook, dus ik vermoed toch weer last van krampjes. Nu is dit ook wel echt een berucht tijdstip ervoor natuurlijk...
Mooie vuurdoop wel, want man is uit eten... Peuter ligt gelukkig al op bed (nog wakker maar wel rustig). Slapen zit er dus voor mij ook nog niet in, maar komt goed ;) heb inderdaad volop genoten vandaag hoor, dus ik kan er sowieso weer even tegenaan ^O^

Venco ik ben jaloers :o geniet er van! ;) En van de lachjes! O+
LadyS klinkt ook goed ja! :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176551853
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:48 schreef twist02 het volgende:
Fok-wet is hier al langs geweest :W

Haha nee hoor valt mee ;) maar 5 minuten na m'n laatste edit werd-ie wel weer echt onrustig. Hoop scheetjes ook, dus ik vermoed toch weer last van krampjes. Nu is dit ook wel echt een berucht tijdstip ervoor natuurlijk...
Mooie vuurdoop wel, want man is uit eten... Peuter ligt gelukkig al op bed (nog wakker maar wel rustig). Slapen zit er dus voor mij ook nog niet in, maar komt goed ;) heb inderdaad volop genoten vandaag hoor, dus ik kan er sowieso weer even tegenaan ^O^

Venco ik ben jaloers :o geniet er van! ;) En van de lachjes! O+
LadyS klinkt ook goed ja! :Y
Geniet er zeker van. Maar ook met het idee van: dit gaat te makkelijk. :')
Ik verwacht nog wel wat storm hoor. Haha.
pi_176552109
Haha dat dus ja, dat heb ik nu al na 1 goeie dag! _O-
Rasoptimist als ik ben :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176553066
Selv, je meiden. Wat een fantastisch stel zeg O+

Ik doe gewoon nog een bfd-bijdrage. :@

pi_176554930
Even O+ O+ O+ voor alle leuke baby's die ik langs zag komen.

Wat een sjiek kapsel heeft jouw ventje al kris!
Ik weet nooit wat ik met het haar van mijn dame moet. Ik kam het nog naar voren, maar daarvoor wordt het net te lang dus zwiep het aan de voorkant iets opzij.
Maar ik vind de baby's met dat wilde haar altijd zo leuk, maar als ik het wat rechtop kam is het ook weer te lang ofzo.

En nu ga ik snel slapen, morgen is het weer vroeg dag!
pi_176555157
Ik zeg bij laten knippen, nolita. Dirk heeft ook z'n haar al eens gekortwiekt gehad, omdat hij allemaal rare pieken had. Gelukkig draaide zijn opa daar z'n hand niet voor om en vond Dirk het zelf ook best prima. :D

Cygne, meer foto's zijn altijd goed! Zeker van zo'n leuke vrolijkerd.

Sowieso allemaal leuke vrolijke baby's in dit topic. Ik werd er blij van, op mijn zieke dag. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176559969
Ik heb pas ook even de langste plukken geknipt. Nu is het allemaal van gelijke lengte.
pi_176560031
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:53 schreef Skittles het volgende:
Wat een leuke baby's hebben we toch allemaal O+

[ afbeelding ]

Deze knul heeft zijn prikken weer gehad. Hij is ook al 67,5 cm en 7420 gram :o !
Ik zie mini-Lou O+
pi_176560205
Ik gok dat ik J. best snel bij moet laten knippen. Het komt nu al over z'n oren en in z'n nek begint het ook al lang te worden. En zo'n mooie Haagse mat met een kalender plek erboven van het liggen lijkt me niet wat. :P Alhoewel het zo'n enorme bos is dat het misschien niet eens kaal wordt.

Peuter is nog nooit naar de kapper geweest, die heeft gewoon haar tot halverwege d'r rug. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176563297
S. was een half jaar toen hij voor het eerst geknipt moest worden en ik verwacht dat bij M. ook wel weer. Zo jammer, ik hou van die pluizige babyhaartjes O+
Wel veel baby’s met (veel) haar hier nu. Heerlijk!

Wij komen van het CB. M. heeft er de vaart in gezet. Nu 3,5 maand oud, 63 cm en 6720 gram. Vooral zijn lengte was behoorlijk de lucht in gegaan :)
Verder deed hij zijn trucjes prima en keek de arts constant wantrouwig aan. Bleek geheel terecht, want toen kwam ze met prikjes :(
Nu maar lekker veel knuffelen vandaag :9
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176564850
Ik kan nog niet echt tijd vinden voor Fok! Maar wil toch even reageren op BFD O+
Kris: Wat een mooi blij bekkie O+
Franny: Wat een schattige verbaasde blik! O+
Cygne: Wat een vrolijkerd O+ Wat een grappig bekje. Zo zie je de tandjes goed!
LadyS: Mooi kind O+
Twist: Batbaby :D O+
SQ: Hiep Hiep Hoera *O*
Flav: Leuke grijnss!
PKM: Fijn dat het inmiddels beter gaat!
Nunuke: Echt al een kereltje! Wat gaat t toch snel! Beterschap!
GoGP: Pizza voor baby's!!!! Mag het ik het recept :@ ?
Skittles: Mooi lachje! Hij heeft nog niet zo veel haartjes of zie ik dat verkeerd? Hij groeit zo te zien goed!
LeSage: Leuk pakje en mooie kleertjes!
Toi: Mamma :o :o Ik hoop t ! Super knap!
Selv: Lieeffff O+

Super chill dat jullie babs zo lang slapen overdag. Hier zijn het hazenslaapjes van 30/45 minuten. :{

Baby's naar de kapper. Oh help daar heb ik me nog niet in verdiept :X
pi_176564979
Ik doe mee voor Baby Filmpje Woensdag :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176566342
Ahhh Memoru, wat lief. O+
pi_176568169
Mijlpaal!! Ik had zojuist 3 kinderen die ieder in hun eigen bed sliepen! Tegelijkertijd!! En het s avonds slapen gaat nu ook al bijna een week goed *O* alleen de nachten zijn sindsdien dramatisch helaas. 2 uur aaneengesloten is de max te zijn en niet gelijk weer inslapen is de nieuwe mode. Vanavond krijgen ze geen papfles, die zetten we klaar terwijl we luidruchtig naar bed gaan. Dan worden ze hopelijk wakker (vaak rond die tijd), dan papfles, borst en de hele nacht doorslapen! Dat is het plan iig, maar betere suggesties zijn welkom.

En ik zag veel leuke baby's waaronder een redhead met heel veel haar :D Hier helaas even geen geschikte foto, papa in zijn boxershort erbij houden we maar privé, ondanks dat ze daar super leuk op staan.

Volgende week komt hier de schoolfotograaf langs hoorde ik gisteren. Ik zit dus nu alvast te bedenken wat ze aan moeten. Ben wel heel benieuwd of ze er ook icm grote broer wat leuks van kunnen maken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176571621
Ik ben nog teveel verliefd naar mijn kleine dude aan het staren om actief mee te posten, merk ik. Komt vast nog. :) Wel met zeer veel plezier naar jullie toffe, mooie, grappige babies gekeken gister. O+

Verder, uit mijn vaste SC:
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:09 schreef minilot het volgende:
Eerste dag zonder kraamzorg. We zijn allemaal frisgewassen, het huis is nog geen chaos, Günther* en ik deden de mother of all middagdutjes (vier! uur! lang!) en J. en ik gaan zo en poging doen tot wederom samen koken: risotto met paddestoelen en pancetta.

Het kon erger!
*Werknaam van O. in de CUL SC *)

Zo goed kan het onmogelijk blijven gaan, ik heb het onaangename gevoel dat de slapelozenachten/vieshuis/boobweigeraar-ellende als het zwaard van Damocles boven ons hoofd hangt :')
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 17 januari 2018 @ 18:38:32 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_176571795
Komt vanzelf als de nieuwigheid er af is en de vermoeidheid het van je hormonen overneemt mini :+ geniet er maar van ;)
disclaimer
pi_176571871
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:38 schreef Stormqueen het volgende:
Komt vanzelf als de nieuwigheid er af is en de vermoeidheid het van je hormonen overneemt mini :+ geniet er maar van ;)
Ja, maar voor er bij mij enige vermoeidheid komt moet -ie toch eerst een stuk beroerder gaan slapen!

Ik ben van mezelf een onstuitbare ADHD'er en er moet wel heel wat gebeuren wil mijn energie opraken, dat scheelt natuurlijk wel. :)

Wat ik eerder vrees is zooi, chaos, beroerde planning en dingen vergeten. Dat komt onherroepelijk nog. :+
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 17 januari 2018 @ 18:51:07 #286
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176572008
quote:
1s.gif [b]Op woensdag 17 januari 2018 18:27 schreef minilot het volgende


samen koken: risotto met paddestoelen en pancetta.

Ik dacht even dat je lekker je eigen placenta ging eten!
pi_176572154
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:51 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Ik dacht even dat je lekker je eigen placenta ging eten!
Huuuu, nee! :D

(Ik had 'm wel graag even willen zien, want boeiend, maar aangezien -ie er op de OK onder algehele narcose uitgepeurd is, kwam het graag helaas niet van. }:| )
Let me see you stripped down to the bone
pi_176573935
Hier een rustigere dag, slechts een periode dat Flens veel te lang wakker bleef. Zusje was op bezoek en hij heeft zich sindsdien goed gedragen!

De nutriton probeer ik zo min mogelijk te geven. Gisteren dronk hij een uur korter dan anders en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Verder slechte bijleespost maar wel veel schattige baby's gezien.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176573953
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:51 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Ik dacht even dat je lekker je eigen placenta ging eten!
Dat was gisteren behoorlijk uhm.... interessant bij lauren bevalt :X _O-

Mini, lekker genieten samen :*
Die slapeloze nachten komen vast nog ooit (en misschien zelfs wel niet), maar beter nu geen zorgen om hebben :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176573996
Prikje van M. hakt er goed in. Hij heeft nog nooit zoveel geslapen. Tussen de dutjes door wat huilen, maar gelukkig ook lachjes O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176574464

Even een totale egopost.
Groeit als kool en eindelijk zijn oogjes een keer open.
💙💙💙
  woensdag 17 januari 2018 @ 20:41:26 #292
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176574856
:O .
100 nachtvoedingen, niet fit, wel werken. Matige combinatie. En toen ging Jacob slaapweigeren op de crèche. Verdorie. Gaan de flessen goed, krijg je dit. Gelukkig kon zijn vader hem ophalen en viel hij binnen een minuut in de draagzak in slaap. En nu uitgeteld in bed, ik ga er maar snel bij liggen...

Heb wel genoten van alle BFD-plaatjes en filmpjes O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176575419
Heerlijk hè die verliefdheid mini O+

Wat goed FF! Zeker een mijlpaal.

Memoru O+

Slaap lekker Lemijn, hopen dat Jacob snel stopt met zijn geweiger :{w

Realiseer me net dat ik V in totaal maar 2 uur heb gezien in 2 dagen ;( Ik vertrek naar werk om half 8 en kom thuis om 6, en V wilt al om 7 uur naar bed.
Aangezien vriendlief thuis is doet hij de ochtendfles en brengt V weg.
Gelukkig is morgen mijn vrije dag, kan ik heel veel knuffelen met mijn mannetje O+
pi_176576060
Leuke foto's en video's allemaal weer! En fijn FF dat ze allemaal samen sliepen! Hopelijk werkt je tactiek voor de nacht.

Mini, fijn dat het zo goed gaat! Hier ook een baby die vooralsnog 's nachts best goed slaapt (4 weken is hij nu). Wel met behulp van een puckababy voor z'n maaiende armpjes en Ewan het schaap voor rustgevende baarmoeder geluiden :+ , maar ik mag echt niet klagen over ernstig slaapgebrek.

Lemijn, dat klinkt pittig! Morgen weer werken? Dan hopelijk betere dag!

Hier nog steeds een baby die overdag eigenlijk alleen op mij wil slapen, af en toe kan ik 'm een uurtje weg leggen in de box zonder dat hij gaat mopperen. Maar wel heel gezellig en de nachten gaan goed. Wel meer last van krampjes merk ik. Soms ligt hij echt rood aangelopen, half krijsend en schoppend aan de borst. Door drinken lijkt wel te helpen ofzo.
pi_176576392
Vandaag hadden vriend en ik dateday O+ mn zus paste de hele dag op dus wij zijn lekker gaan lunchen, naar museum voorlinden ( _O_) geweest en we hebben ons uitgebreid laten masseren. Heerlijk om de kapitein n dagje in goede handen achter te laten :D we hadden het echt even nodig om bij te tanken :Y.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176577318
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:36 schreef Memoru het volgende:
GoGP: Pizza voor baby's!!!! Mag het ik het recept :@ ?
Maar natuurlijk! Al weet ik niet hoe je het pizzadeeg maakt, kan ik je eventueel later pb-en, maar dat doet man dus alitjd.

Anyway: voor de tomatensaus: fruit een uitje en een teen knoflook, doe daar een blik tomatenblokjes bij (let erop dat je een blik pakt met zo weinig mogelijk toegevoegd zout). Kruid het met tijm en oregano. Hierna heb ik een flinke lepel saus voor Timo apart gezet en de rest op smaak gebracht met peper en zout. Op zijn pizza heb ik alleen maar wat tomatensaus en jong belegen geraspte kaas gedaan, mozarella is ook niet heel zout, zou ook goed kunnen.

Timo vond het echt heel lekker. :D

Oh ja, ik heb vandaag twee te lange plukken haar bij zijn oren geknipt.

FlyingFish: wat een fijne mijlpaal!! *G*
pi_176579327
Jammer hè. Had manlief vandaag ons dekbed verschoond met mooie, witte, dure hoeslakens.
Ga ik net de luier van onze dochter even checken...schijt ze toch de hele boel onder.
Lekker druppelend langs haar luier (had alleen dr broekje uitgetrokken om te gluren). :{
Gelijk alarmfase 1 en de wasmachine aangeslingerd.
pi_176579510
Sterkte Lemijn, hopelijk vannacht een goede nachtrust voor iedereen hier! En misschien te privé, dus als je er niet op wil antwoorden ook prima, maar wat voor rol speelt Jacobs vader in Jacobs leven? Hebben jullie iets van co-ouderschap ofzo (later)?

Klinkt heerlijk ldg! Zulke dagen zijn ook echt nodig! Dat doet onze relatie ook altijd even goed! Verder is het momenteel helaas nog veel langs elkaar leven omdat we te druk zijn met de kinderen, en daarna te moe zijn om nog ergens zin in te hebben. Ik had overigens nog nooit van dat museum gehoord ondanks dat ik uit de buurgemeente kom. Ziet er wel interessant uit!

Fijn van de goede start mini en Elliebell! Dat ook elders slapen komt (meestal) ook vanzelf wel, dat hoort ook bij het ieniemini zijn. Geniet iig van de goede nachten!

Nu heb ik trek in pizza. Bedankt Gogo :(

En de 11 uur papfles ging geheel volgens planning! Nu het tot 7 uur doorslapen (oke, evt met 1 voeding pp) nog!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176579555
Bah Venco, zul je altijd zien... gelukkig nog mini-baby poep, dat is redelijk uitwasbaar, en anders het laken even in de zon hangen (succes met zoeken daarnaar morgen... :') ) dat werkt echt verbazingwekkend goed.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176580418
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 23:51 schreef FlyingFish het volgende:
Bah Venco, zul je altijd zien... gelukkig nog mini-baby poep, dat is redelijk uitwasbaar, en anders het laken even in de zon hangen (succes met zoeken daarnaar morgen... :') ) dat werkt echt verbazingwekkend goed.
Ja, maar moet je wel gelijk wassen anders trekt het er zo in.
Straks uithangen want ben nu toch wakker. :P
pi_176581262
Dicht!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')