En Massa in zijn laatste jaren.quote:
Neh.quote:Op woensdag 17 januari 2018 14:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En Massa in zijn laatste jaren.
Beste rookie van 2015 in de GP2 (3de) en in 2016 de beste achter beide Prema auto's.quote:
Zelfs ik had in 2015 nog beste rookie kunnen worden. Vandoorne domineerde iedereen, en dat is nou ook niet echt een megatalent gebleken.quote:Op woensdag 17 januari 2018 14:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beste rookie van 2015 in de GP2 (3de) en in 2016 de beste achter beide Prema auto's.
quote:Op woensdag 17 januari 2018 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs ik had in 2015 nog beste rookie kunnen worden. Vandoorne domineerde iedereen, en dat is nou ook niet echt een megatalent gebleken.
2016 idem.
Als motorenbouwers inderdaad evengoed 80 a 100 testmotoren bouwen per jaar (waarvan er dan een handvol worden geselecteerd om mee te racen) dan zijn de huidige motorregels in de zin van kostenbesparing wel vrij bezopen ja.quote:Mercedes: 2018 engine rule change 'crazy'
Andy Cowell has described as "crazy" the new engine rules for 2018.
Although Mercedes has dominated throughout the 'power unit' era, engine boss Cowell says he does not support the move from four to three engines per driver this year.
"It's crazy," he is quoted by Italy's Corriere dello Sport, "because the manufacturers will have to virtually redo many parts."
He therefore hit out at the FIA's basic intention of the rules, which is to reduce costs.
"We will build at least 80-100 engines and then test them on the bench and take the three or four that have the best reliability and power characteristics," said Cowell.
"That's a huge cost that the manufacturers will not be able to recover."
Alain Prost, the advisor for Renault, agrees that there is no great need for the FIA to keep trying to reduce engine costs in the current era.
"My (Prost GP) engine cost EUR 23 million in 2001 and we would have paid 25.5 million the following year if we had survived," he told France's Auto Plus.
"Today we are at engine prices between 12 and 14 million. Each manufacturer has therefore brought down prices with significantly more complex engines," Prost added.
eh neequote:Op woensdag 17 januari 2018 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs ik had in 2015 nog beste rookie kunnen worden.
GP2 engine, hij heeft Alonso (toch geen prutser, lees de beste) aardig partij gebodenquote:Vandoorne domineerde iedereen, en dat is nou ook niet echt een megatalent gebleken
Maar dat je er een wat vreemde kijk op hebt weten we allemaalquote:.
2016 idem.
23 miljoen euro voor een V10?quote:Op woensdag 17 januari 2018 14:18 schreef beantherio het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is:
[..]
Als motorenbouwers inderdaad evengoed 80 a 100 testmotoren bouwen per jaar (waarvan er dan een handvol worden geselecteerd om mee te racen) dan zijn de huidige motorregels in de zin van kostenbesparing wel vrij bezopen ja.
Verbaast me ook niets, iedereen wil graag winnen in het spel.quote:Op woensdag 17 januari 2018 14:18 schreef beantherio het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is:
[..]
Als motorenbouwers inderdaad evengoed 80 a 100 testmotoren bouwen per jaar (waarvan er dan een handvol worden geselecteerd om mee te racen) dan zijn de huidige motorregels in de zin van kostenbesparing wel vrij bezopen ja.
Het probleem van Kubica was vooral dat hij in Abu Dhabi niet sneller was dan Sirotkin.quote:Op woensdag 17 januari 2018 21:24 schreef Gruj0 het volgende:
Geen slecht besluit van Williams. Sirotkin heeft zijn kans gegrepen.
Jammer voor Kubica, maar het is niet anders. Had hij maar met krachtigere sponsors en meer geld over de brug moeten komen.
Voor Williams pakt dit eigenlijk wel goed uit. Ze hebben een jonge coureur die het tot nu toe niet slecht heeft gedaan (zover dat kon) en zich positief kan ontwikkelen. Daarnaast hebben ze iemand die kan werken aan de ontwikkeling van de wagen en als mentor kan dienen voor de twee Williams jonkies (Kubica).
Ik hoop Kvyat eens te zien in een Ferrari tijdens een VT.
Niemand zag het aankomen, Kvyat bij Ferrari. Maar eigenlijk is dat niet eens zo onlogisch. Het is een jonge coureur met snelheid en potentie. Raikkonen zal na 2018 wel vertrekken. Ik zeg het jullie: Kvyat wordt de tweede rijder in 2019. Vettel heeft geen problemen met hem en ziet hem liever dan Ricciardo of Verstappen.
Kvyat tweede rijder en de Ferrari juniors zullen tussentijds nog meer ervaring opdoen bij Sauber en als test/sim drivers bij Ferrari. Go Kvyat!
Versvhil tussen 6 en 8 was dit jaar $12 miljoen. Minder dus dan dat Sirotkin meeneemt.quote:Op woensdag 17 januari 2018 21:40 schreef Fer het volgende:
De vraags of or zoveel speling in de positie van Williams zit. Ik acht dat de Mercedes, Ferrari, Redbull, Renault & McLaren in de top 5 komen in welke volgorde dan ook. Dat zijn de grootste kwa budgetten.
Force India is best of de kleintjes en heeft afgelopen jaren dik gepresteerd, maar hun efficientie kan niet op tegen het geld van McLaren of Renault in 2018. Zesde plek dus.
Haas en Sauber achteraan. Dan blijft alleen een strijd met Torro Rosso om P7 over, die misschien wel gauw over is als Honda weer loopt te klootzakken (wat ik eigenlijk niet verwacht).
Dus wat is het verschil tussen P6 P7 en P8?
En welke gaan daarna naar Williams of Force India? Of zullen ze daar ook weer 200 motoren tegenaan gooienquote:Op woensdag 17 januari 2018 14:18 schreef beantherio het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is:
[..]
Als motorenbouwers inderdaad evengoed 80 a 100 testmotoren bouwen per jaar (waarvan er dan een handvol worden geselecteerd om mee te racen) dan zijn de huidige motorregels in de zin van kostenbesparing wel vrij bezopen ja.
Je was afgeleid door de bloemetjes en de bijtjes?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gave render
Moest echt 3x kijken.
twitter:ZiggoSportF1 twitterde op woensdag 17-01-2018 om 17:02:06 We stuurden @wilfrieddejong naar Monaco voor een exclusief interview met @Max33Verstappen! Benieuwd naar het resultaat? 📺 Kijk dan op donderdag 25 januari vanaf 20:30 naar Ziggo Sport#F1 #Verstappen #ZiggoSportF1 #Kijktip https://t.co/LIo7POO6bL reageer retweet
Was het maar zo.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |