abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 januari 2018 @ 20:03:36 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_176373422
https://www.hln.be/geld/e(...)llar-waard~a17a7f0e/

Het begon als parodie op bitcoingekte. Maar ‘dogecoin’ is nu zelf al 2 miljard dollar waard

Vier jaar geleden zag de ‘dogecoin’ het levenslicht. Wat begon als een parodie op de bitcoin-gekte, is nu zelf meer dan 2 miljard dollar waard en niemand weet waar dit zal eindigen.
Zelfs in de turbulente wereld van de cryptomunten is de dogecoin een ongezien fenomeen. In 2013 lanceerde Jackson Palmer de munt om aan te tonen hoe absurd de bitcoin-hype was. Als mascotte koos hij voor viervoeter ‘Doge’ op basis van een meme van het hondenras Shiba Inu.



In 2010 haalde een Japanse lerares een dergelijke hond uit het asiel, noemde hem ‘Kaboso’ en plaatste foto’s van hem op social media . En van de beelden waar de viervoeter een wenkbrauw optrok, werd een populaire internetmeme. En een paar jaar later kwam de dogecoin ter wereld.

Maar wat Palmer absoluut niet had verwacht, gebeurde toch. Investeerders kochten de cryptomunt die als grap was bedoeld. Na twee maanden was de dogecoin al 50 miljoen dollar waard. Daarna trappelde de koers jarenlang ter plaatse en stond de munt genoteerd aan 0,0002 dollar. Vorig jaar in mei begon de munt aan een sterke opmars en afgelopen zondag steeg de dogecoin door naar 0,016 dollar. Daardoor zijn alle dogecoins nu samen meer dan 2 miljard dollar waard.


Volgens marktanalist Dave Chapman van Octagon Strategy vinden mensen bitcoin en ethereum te duur en daarom zoeken ze hun heil in alternatieven. Dogecoin staat ondertussen in de top-30 van de meest waardevolle cryptomunten volgens cryptocurrency-index Coinmarketcap.

Oprichter Palmer, die in 2015 uit het project stapte, heeft zelf nooit dogecoins in zijn bezit gehad. Hij waarschuwt voor de zeepbel die elk moment uit elkaar kan spatten. “Het zegt heel veel over de cryptomarkt wanneer mensen bereid zijn om een munt met een grappige hond erop te kopen. Veel gekker wordt het niet”, besluit Palmer.
  maandag 8 januari 2018 @ 20:05:15 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_176373457
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tulpenmanie

https://www.economist.com(...)reater-fool-theory-0
The Greater Fool Theory
People are buying bitcoins because they are expecting other people to buy it from them at a higher price


https://www.reddit.com/r/(...)by_the_greater_fool/
Why bitcoin is not bound by the greater fool theory
IMO, and I welcome informed rebuttal, bitcoin is not subject to the greater fool theory... yet.

In short, the greater fool theory regarding investments refers to the the irrational buying of a product at foolishly expensive prices hoping that there will be another fool, a greater fool, looking to pay you more than you did so that that fool can find some greater fool to pay him more than what he paid you. Still following me? Good. This happened during the 17th century tulip mania. This happened most recently during the housing boom and sudden collapse. Remember how we all seemed to know of someone who was eager to flip houses for a profit, paying exorbitant prices for homes that they couldn't afford to live in but hoped someone else would buy it off of them at a higher price. Those are prime examples of the greater fool.

Bitcoin is NOT bound by that theory. For a very simple reason: unlike tulips or houses, you CAN buy FRACTIONS of bitcoin. The current price of bitcoin as of this blogpost is $9975. According to the greater fool theory, that means I would need to buy it at $9975 and hope there's a greater fool willing to pay me $10,200 so I can make a quick profit of $225. With numbers such as that, it seems like the theory makes sense and that at any moment, we will run out of fools willing to pay $10,500, or $11,000... or $20,000. But is that really the case? My answer is a loud and resounding NO!

Because we can purchase bitcoin at any amount, whether it's $1, $10, $50, $100, $500, or the full per coin price currently at $9950.... we don't need greater and greater fools willing to pay bigger and bigger amounts. I can buy $10 of bitcoin fractions ... and there can easily be another buyer willing to pay $20 for my fractions of bitcoin. It only costs that buyer $20. Since global adoption of bitcoin is at 0.01% of the world population,it will be a VERY VERY long time before we run out of people willing to pay a little extra for the small fractions of bitcoin from sellers who own fractions of bitcoin.

In the case of flipping houses during the real estate boom, you couldn't buy fractions of a house. You needed to pay the full amount: $200,00.... then $250,000... then $500,000.... and so on and so forth, hoping there's a greater fool willing to pay those lump sums all in full. When dealing with those massive amounts of money per transaction, of course the market will eventually run out of wealthy fools willing to pay ever larger amounts. But when the product, like bitcoin, is broken into fractions, the number of "fools" is close to infinite, bound only by the size of global population. And as mentioned before, bitcoin adoption is currently at 0.01% of the worlds population. Just imagine where the price will be when more and more people get in on bitcoin via fraction sized purchases. Since last week, I have heard and known of many friends and acquaintances who have got in on bitcoin but with only $100 amounts. That's why bitcoin is NOT bound by the greater fool theory.

[ Bericht 67% gewijzigd door slashdotter3 op 08-01-2018 20:10:56 ]
  maandag 8 januari 2018 @ 20:05:39 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_176373468
Dogecoin :')
Geertcoin is de toekomst _O_
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 8 januari 2018 @ 20:07:49 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176373508
De dogecoin is net zo goed als een bitcoin. Zelfde principe, andere naam. Er zijn ook digitale poesjes te koop om te sparen. Een heel leuk poesje ging al voor anderhalve ton in dollars van hand tot hand. Er zijn inmiddels bijna 3000 cryptomunten en er komen er dagelijks bij. Vaak gaan ze binnen een week al 10 keer over de kop. Die-hard bitcoinfanaten beweren dat er geen sprake is van een bubble, maar van een hele transformatie van het monetaire systeem (alhoewel die cryptovaluta vaak niet eens kan functioneren als valuta). Ik denk dan altijd aan dit plaatje:

Denk dan vooral aan het 'new paradigm' (transformatie mon systeem) helemaal bovenin.

Succes met 'beleggen' in cryptovaluta!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 8 januari 2018 @ 20:13:41 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_176373638
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Er zijn momenteel 1386 soorten cryptocoins met een totale marktwaarde van 743 miljard dollar:
https://coinmarketcap.com/all/views/all/
Mooi toch, als dat geld wordt uitgecasht wordt het weer vrolijk in de reguliere beurs gepompt. _O_
pindazakje
pi_176373686
Geeft alleen maar aan wat een onzin het is.

Bitcoins is qua energieopwekking uiteindelijk al niet houdbaar.
Of je moet het willen dat de helft van alle opwekbare energie wereldwijd straks nodig is om te minen maar ook voor transacties etc.

Nee, verdien er nu nog maar lekker mee zolang er nog suckers zijn die het kopen van je.(als 't kan want het is volatiel als de pest)
  maandag 8 januari 2018 @ 20:16:51 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176373701
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:14 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Mooi toch, als dat geld wordt uitgecasht wordt het weer vrolijk in de reguliere beurs gepompt. _O_
Er wordt geen cent mee gecreeerd, alleen maar geld (en vooral energie) mee vernietigd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 8 januari 2018 @ 20:20:18 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_176373781
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:07 schreef LXIV het volgende:
. Ik denk dan altijd aan dit plaatje:
[ afbeelding ]
Denk dan vooral aan het 'new paradigm' (transformatie mon systeem) helemaal bovenin.
Ik vraag me wel af op welk punt we zitten van de grafiek. Het gaat op een dag crashen, de bubble gaat barsten, maar wanneer? Als dat punt pas over 1/2/5/10 jaar is dan is het nu makkelijk geld verdienen.

Wat ik reeeler vind is dat Bitcoin onderuit gaat, die is met z'n transactie tijd van 40~90 minuten totaal niet geschikt om betalingen mee te doen en dat mensen hun geld gaan stallen in betere munten zoals Ripple en Ethereum.
  maandag 8 januari 2018 @ 20:22:28 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176373842
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:20 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af op welk punt we zitten van de grafiek. Het gaat op een dag crashen, de bubble gaat barsten, maar wanneer? Als dat punt pas over 1/2/5/10 jaar is dan is het nu makkelijk geld verdienen.

Wat ik reeeler vind is dat Bitcoin onderuit gaat (die is met z'n transactie tijd van 40~90 minuten totaal niet geschikt om betalingen mee te doen en dat mensen dan wegvluchten naar andere munten (zoals Ripple en Ethereum).
Je weet niet wanneer het barst. Dat mensen over een 'nieuwe werkelijkheid' spreken zou impliceren dat we bovenin zitten. Maar de reele prijs van BTC is onmogelijk te berekenen, zoals met iedere andere assset wel redelijk goed te doen is. In dat opzicht lijkt het wel goud. Je kunt niet zeggen of BTC nu overgewaardeerd of ondergewaardeerd is. Daarom ga ik maar uit van de intrinsieke waarde, en die is nul. En daarom beleg ik er dus ook niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 8 januari 2018 @ 20:22:50 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176373852
Dixit de meest ervaren en succesvolle belegger van dit forum
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_176373891
Het gaat bepaalde mensen HEEL VEEL geld kosten, en er is natuurlijk de lachende derde.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 8 januari 2018 @ 20:24:53 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176373914
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:24 schreef halfway het volgende:
Het gaat bepaalde mensen HEEL VEEL geld kosten, en er is natuurlijk de lachende derde.
Ja. Als het bepaalde mensen HEEL VEEL geld oplevert, gaat het anderen weer HEEL VEEL geld kosten. Onvermijdelijk. En dat is ook het verschil met aandelen: die genereren echt geld, waardoor 'iedereen' er rijk van kan worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_176374011
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:22 schreef LXIV het volgende:
Dixit de meest ervaren en succesvolle belegger van dit forum
Er zijn crypto-beleggers op dit forum met een rendement van 30.000%, wat nou de meest succesvolle?
  maandag 8 januari 2018 @ 20:28:37 #15
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_176374030
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:24 schreef halfway het volgende:
Het gaat bepaalde mensen HEEL VEEL geld kosten
De mensen die all-in gaan, zich niet goed inlezen en geen exit strategie hebben?

quote:
, en er is natuurlijk de lachende derde.
- de mensen die vroeg waren ingestapt (net zoals bij een pyramidespel en MLM)

- de mensen die een Exchange runnen zoals Coinbase, Kraken, Binance, etc en verdienen aan elke transactie.
  maandag 8 januari 2018 @ 20:30:09 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176374079
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:28 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Er zijn beleggers op dit forum met een rendement van 30.000%, wat nou de meest succesvolle?
Je bedoelt mensen die in BTC handelen? Ik vind dat speculaten, maar goed. Ja, als ze eenmaal gecashed hebben en een life-changing hoeveelheid geld op hun rekening hebben, alle respect hoor! Maar je gaat iemand die bijv. de loterij wint en een rendement van 250.000% behaalt ook geen succesvolle belegger noemen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_176374181
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:28 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

De mensen die all-in gaan, zich niet goed inlezen en geen exit strategie hebben?

[..]

- de mensen die vroeg waren ingestapt (net zoals bij een pyramidespel en MLM)

- de mensen die een Exchange runnen zoals Coinbase, Kraken, Binance, etc en verdienen aan elke transactie.
Vraag me af of er veel mensen zijn die echt all in gaan hoor.. Bijna iedereen heeft wel door dat dit een bubbel is (maar proberen er wel van te profiteren zolang ie groeit).

Het geloof in een paradigm shift is volgens mij ook niet heel wijdverbreid. Ten tijde van de dot com-bubbel zag je ook gewoon in serieuze media beweren dat er nooit meer een recessie zou komen, of dat een criterium als 'winst' achterhaald was. Dat zie je bij de bitcoin/blockchain veel minder
  maandag 8 januari 2018 @ 21:00:39 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176374890
Waar koop je Doge eigenlijk? Ik wil wel wat Hachiko hontjes in mijn zak hebben.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_176375394
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:34 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Vraag me af of er veel mensen zijn die echt all in gaan hoor.. Bijna iedereen heeft wel door dat dit een bubbel is (maar proberen er wel van te profiteren zolang ie groeit).

Het geloof in een paradigm shift is volgens mij ook niet heel wijdverbreid. Ten tijde van de dot com-bubbel zag je ook gewoon in serieuze media beweren dat er nooit meer een recessie zou komen, of dat een criterium als 'winst' achterhaald was. Dat zie je bij de bitcoin/blockchain veel minder
Zullen er nog genoeg zijn. Tijdens de dotcombubble van heel dichtbij meerderen volledig kapot zien gaan. Bij iedere bubble zijn er believers die niet willen weten dat er sprake is van een bubble en eerder gaan bijkopen als het in elkaar klapt dan verlies nemen of winst veilig stellen.

Het is een alternatiever circuit dan tijdens de dotcombubble. De media begrijpt er dus ook minder van. Maar binnen het circuit zie je toch wel een manie die vergelijkbaar is. Heeft voor sommmigen hele mooie winsten opgeleverd maar daar heb je niks aan als je niet een keer cashed.
pi_176375872
Waar geld is zijn criminelen, ik denk dat dat het grootste gevaar is.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 8 januari 2018 @ 21:51:35 #21
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_176376239
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:37 schreef halfway het volgende:
Waar geld is zijn criminelen, ik denk dat dat het grootste gevaar is.
Ik vraag me af hoeveel miljarden al die chinezen in crypto currencies hebben gestopt om hun zwart geld het land uit te krijgen, (normale geld transacties worden beperkt)
pi_176376630
quote:
10s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:28 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Er zijn crypto-beleggers op dit forum met een rendement van 30.000%, wat nou de meest succesvolle?
Er zitten hier mensen met een pener van 45cm, en die zitten ook nog steeds op fok.
pindazakje
pi_176376656
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je bedoelt mensen die in BTC handelen? Ik vind dat speculaten, maar goed. Ja, als ze eenmaal gecashed hebben en een life-changing hoeveelheid geld op hun rekening hebben, alle respect hoor! Maar je gaat iemand die bijv. de loterij wint en een rendement van 250.000% behaalt ook geen succesvolle belegger noemen!
Haha wat een afgunst. Er zijn een paar die wel degelijk wisten waar ze mee bezig waren toen ze er jaren geleden mee begonnen. Ook zij wisten niet wat het zou brengen, maar ze waren de 1e...en dat heeft ze lifechanging money gebracht. Ook hier op FOK.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 8 januari 2018 @ 22:07:54 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176376685
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:06 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha wat een afgunst. Er zijn een paar die wel degelijk wisten waar ze mee bezig waren toen ze er jaren geleden mee begonnen. Ook zij wisten niet wat het zou brengen, maar ze waren de 1e...en dat heeft ze lifechanging money gebracht. Ook hier op FOK.
Dat is toch geen afgunst? Dat is gewoon rationeel. En ik denk niet dat er veel mensen waren die serieus dachten dat BTC de 20K zou aantikken, anders hadden ze tussentijds alleen maar bijgekocht.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_176377194
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is toch geen afgunst? Dat is gewoon rationeel. En ik denk niet dat er veel mensen waren die serieus dachten dat BTC de 20K zou aantikken, anders hadden ze tussentijds alleen maar bijgekocht.
Naja afgunst? Het getuigd weinig respect om mensen die zich vroeg verdiept hebben in crypto te vergelijken met loterij winnaars. Maar ik zie jou elke kans grijpen om te roepen dat het een bubbel is, misschien heb je wel gelijk, maar het komt nogal over of je enorm baalt dat jij niet diegene was. Dat zal je ontkennen, maar zo komt het wel over.
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')