Op zich ben ik gek op dieren, ook op poezenbeestjes.quote:SGP wil verbod op loslopende katten
KAPELLE - De SGP wil een verbod op loslopende katten. Een kat moet in de eigen tuin gehouden worden of aan de lijn.
De gereformeerde partij heeft het kattenverbod tot inzet van de gemeenteraadsverkiezingen in het Zeeuwse dorp Kapelle gemaakt. Lijsttrekker Marco Kleppe vindt het „niet normaal om dieren los te laten lopen”, zegt hij in de PZC.
Zelf zegt hij geen hekel te hebben aan katten. „Ik zie de meerwaarde van huisdieren, maar een huisdier houd je binnen”.
Volgens hem hebben veel inwoners geklaagd over overlast. „Een eigenaar zet het dier ’s ochtends buiten en denkt: ik zie je vanavond wel terug. Je hebt voor vier euro een tuig met een riempje. Waarom zou je met je kat niet een stukje gaan wandelen”.
Jammer. Net te laat.quote:Op maandag 8 januari 2018 19:08 schreef Monolith het volgende:
Ik zie persoonlijk liever een verbod op loslopende gereformeerden.
Ja goed planquote:Op maandag 8 januari 2018 19:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Je hebt voor vier euro een tuig met een riempje. Waarom zou je met je kat niet een stukje gaan wandelen”.
quote:Op maandag 8 januari 2018 19:08 schreef Monolith het volgende:
Ik zie persoonlijk liever een verbod op loslopende gereformeerden.
Dit.quote:Op maandag 8 januari 2018 19:53 schreef Luckyseven het volgende:
Als je ziet over wat voor onbenullige dingen wij ons druk maken kun je toch niet anders dan concluderen dat we het toch wel heel goed hebben hier in Nederland.
Daar ben ik het mee eens. Als je een hond hebt moet je dat in de meeste gemeenten aangeven, dat zou bij katten ook kunnen. Dat voorkomt dat mensen te veel katten in huis nemen of te impulsief en maar nestjes laten fokken. Er zijn veel te veel katten voor het dierenwelzijn is het ook beter als daar grenzen aan komen.quote:Op maandag 8 januari 2018 20:00 schreef MrsDuck het volgende:
Als hondenbezitter erger ik mij al jaren dood aan het feit dat ons huisdier aangelijnd moet worden, poep moet worden opgeruimd en er hondenbelasting bestaat. Dus of meer regels voor katten of minder voor honden...
Tot Sinterklaas weer in het land aankomt.quote:Op maandag 8 januari 2018 19:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit.
We leven in een geweldig land waar we alles fantastisch hebben geregeld
Die verrekte duiven mogen ze ook wel eens gaan verbieden. Laat ze maar lekker het land van boer Harms onderschijten.quote:Op maandag 8 januari 2018 21:07 schreef Chai het volgende:
Hooguit binnen de bebouwde kom dan. Daarbuiten maakt het minder uit of de kat een keer door het weiland van de buren loopt.
Handhaven is sowieso niet haalbaar, gewoon een staaltje symboolpolitiek voor de gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op maandag 8 januari 2018 21:12 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Die verrekte duiven mogen ze ook wel eens gaan verbieden. Laat ze maar lekker het land van boer Harms onderschijten.
Jij mag niet meer meedoen, jij hebt het zaakje door.quote:Op maandag 8 januari 2018 21:16 schreef Chai het volgende:
[..]
Handhaven is sowieso niet haalbaar, gewoon een staaltje symboolpolitiek voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Precies. Katten houden het ongediertequotum op een aanvaardbaar peil.quote:Op maandag 8 januari 2018 19:49 schreef Grijzemassa het volgende:
Muizen en ander ongedierte ruiken de aanwezigheid van een kat en zullen die vermijden als het mogelijk is.
Dat is één kant van het verhaal. Komt bij dat katten vrijwel uitsluitend zieke of zwakke vogels vangen. Gezonde vogels zijn sneller.quote:Geen katten buiten heeft als gevolg meer vogels wat ik ook fijn vind maar ook meer ongedierte.
En dan hebben we straks weer een topic over mensen die last hebben van dat gefluit en gepoep van te veel vogels buiten want er moet toch gezeurd worden niet waar?
Alles onder de vogelpoep en muizenkeutels tis maar wat je liever hebt.
Ik heb een buuf gehad, vorige woning, die ons wilde verbieden om brood op het dak van de schuur te gooien voor de vogels. Ze had last van vogelschijt en muizen.quote:Overlast gewoon per geval beoordelen lijkt mij.
Je hoeft geen drie keer per jaar hoor, 1 keer is voldoende per hond.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 00:23 schreef Gia het volgende:
Oh, en belasting betaal ik al driedubbel voor 2 honden.
Ja, vroeger ja, tegenwoordig krijgt ongedierte gewoon gif en katten brokjes, en is het gewoon doden als tijdverdrijf, waarbij ieder muisje/vogeltje wat ze te pakken kunnen krijgen de sjaak is. Alsof een kat de hele dag op zieke vogeltjes gaat zitten loeren....quote:Op dinsdag 9 januari 2018 00:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Katten houden het ongediertequotum op een aanvaardbaar peil.
[..]
Dat is één kant van het verhaal. Komt bij dat katten vrijwel uitsluitend zieke of zwakke vogels vangen. Gezonde vogels zijn sneller.
Niet op zieke maar op jonge vogeltjes, waarom denk je dat bijna nergens meer een mus is te zien, of noem maar een soort, enkel nog kraaien en grote vogels.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 01:48 schreef havanagila het volgende:
Ja, vroeger ja, tegenwoordig krijgt ongedierte gewoon gif en katten brokjes, en is het gewoon doden als tijdverdrijf, waarbij ieder muisje/vogeltje wat ze te pakken kunnen krijgen de sjaak is. Alsof een kat de hele dag op zieke vogeltjes gaat zitten loeren....
Ja, zeg ik, alles wat je pakken kan. Daar is het een roofdier voor.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 01:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet op zieke maar op jonge vogeltjes, waarom denk je dat bijna nergens meer een mus is te zien, of noem maar een soort, enkel nog kraaien en grote vogels.
Omdat we onze daken hebben veranderd en mussen minder nestelplaatsen hebben. Ook zijn er minder tuintjes waar ze eten kunnen vinden en liggen er geen paardenvijgen meer op sraat.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 01:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet op zieke maar op jonge vogeltjes, waarom denk je dat bijna nergens meer een mus is te zien, of noem maar een soort, enkel nog kraaien en grote vogels.
Honden zijn gore zichzelf bevuilende kadavervreters.quote:Op maandag 8 januari 2018 20:00 schreef MrsDuck het volgende:
Als hondenbezitter erger ik mij al jaren dood aan het feit dat ons huisdier aangelijnd moet worden, poep moet worden opgeruimd en er hondenbelasting bestaat. Dus of meer regels voor katten of minder voor honden...
honden zijn kut daarom.quote:Op maandag 8 januari 2018 20:00 schreef MrsDuck het volgende:
Omdat mussen door de huidige bouw nergens meer kunnen nestelen. Ik woon in het buitengebied waar alles nog normaal is en wij hebben wel 50 mussen in de tuin. Die de kat overigens bijna nooit vangt. Laatst had ze wel een zwarte rat.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 01:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Klopt. Maar 1 hond kost 60 euro per jaar. Elke volgende kost 120 euro per jaar. Ik betaal dus 180 euro per jaar voor onze 2 honden.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 01:35 schreef john2406 het volgende:
Je hoeft geen drie keer per jaar hoor, 1 keer is voldoende per hond.
Jonge vogels die uit het nest gedonderd zijn, ja, die ruimen ze op. En anders zijn er nog wel wat vogelsoorten die nesten roven.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 01:50 schreef john2406 het volgende:
Ik ben voor het uitsterven van mensen die niet van dieren houden, milieuvervuilers, Tokkie's die schijt hebben aan hun omgeving, baasjes die hun hont hele dagen in de tuin laten blaffen [daar hoor je niemand over] mensen die hun kinderen hele dagen laten gillen binnen en buiten [daar hoor je niemand over]quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:15 schreef HansvD het volgende:
Ik ben voor het uitsterven van de kat. Kutbeesten.
stuur ze hierheen om die klote meeuwen te slachtenquote:Op maandag 8 januari 2018 19:07 schreef J.B. het volgende:
Uitstekend idee, bij ons lopen allerlei katten rond die vogels dood bijten, kussens op tuinmeubelen vol pissen en in ieder hoekje hun stront begraven waardoor het na verloop van tijd enorm gaat stinken. Het zijn verschrikkelijke beesten en ik vind het enorm asociaal om die krengen zo maar rond te laten lopen en zo anderen overlast te bezorgen.
Ik denk dat een meeuw ze opvreten doet.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 15:46 schreef Murdera het volgende:
[..]
stuur ze hierheen om die klote meeuwen te slachten
zullen we jou dan eerst effe chippen.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 15:53 schreef Forbry het volgende:
Ik heb zelf een poes die vrij naar buiten kan/mag en ben faliekant tegen dit voorstel![]()
Waar ik op zich wél een voorstander van ben (ook al heb ik zelf dus ook een kat) is het invoeren van kattenbelasting (al was het maar om de 'zeikerds onder ons' toch enigszins tegemoet te komen) en het invoeren van een verplichting tot chippen.
Want?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 16:08 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
zullen we jou dan eerst effe chippen.
Een mens heeft al legitimatie plicht en als die ergens schade aan brengt komt de rekening achteraf wel.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 16:08 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
zullen we jou dan eerst effe chippen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |