abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 januari 2018 @ 19:04:39 #1
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176371956
https://www.telegraaf.nl/(...)op-loslopende-katten

quote:
SGP wil verbod op loslopende katten

KAPELLE - De SGP wil een verbod op loslopende katten. Een kat moet in de eigen tuin gehouden worden of aan de lijn.

De gereformeerde partij heeft het kattenverbod tot inzet van de gemeenteraadsverkiezingen in het Zeeuwse dorp Kapelle gemaakt. Lijsttrekker Marco Kleppe vindt het „niet normaal om dieren los te laten lopen”, zegt hij in de PZC.

Zelf zegt hij geen hekel te hebben aan katten. „Ik zie de meerwaarde van huisdieren, maar een huisdier houd je binnen”.

Volgens hem hebben veel inwoners geklaagd over overlast. „Een eigenaar zet het dier ’s ochtends buiten en denkt: ik zie je vanavond wel terug. Je hebt voor vier euro een tuig met een riempje. Waarom zou je met je kat niet een stukje gaan wandelen”.

Op zich ben ik gek op dieren, ook op poezenbeestjes.
Maar ik zou ze niet los laten lopen en daarmee overlast aan buren en fauna veroorzaken.
Gewoon binnenhouden of in een buitenren.

Wat mij betreft een goed idee!

Poll: SGP wil verbod op loslopende katten
Ik heb een kat, goed idee!
Ik heb een kat, no way!
Ik heb geen kat, goed idee!
Ik heb geen kat, no way!
Ik ben een kat, mieuw!
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176372028
Ik heb meer last van wilde duiven, kraaien en meeuwen. Laten ze die eerst maar verbieden. Vieze vliegende ratten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176372030
Uitstekend idee, bij ons lopen allerlei katten rond die vogels dood bijten, kussens op tuinmeubelen vol pissen en in ieder hoekje hun stront begraven waardoor het na verloop van tijd enorm gaat stinken. Het zijn verschrikkelijke beesten en ik vind het enorm asociaal om die krengen zo maar rond te laten lopen en zo anderen overlast te bezorgen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2018 19:08:12 ]
pi_176372054
Ik zie persoonlijk liever een verbod op loslopende gereformeerden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176372080
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:08 schreef Monolith het volgende:
Jammer. Net te laat. _O- _O_ ^O^
pi_176372085
Heb liever dat ze zo een wet voor kinderen maken, hou ze binnen of aan een lijn maar ze horen niet los te lopen.
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 19:11:08 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_176372100
Ik wil een verbod op loslopende SGP'ers.

Maar die grap was al meermalen gemaakt. Toch wil ik het.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 8 januari 2018 @ 19:14:56 #8
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176372199
"Wow echt? :o zullen we dan ook maar alle baarmoeders preventief ruimen en alles waardoor een vrouw last van hormonen kan krijgen? Scheelt namelijk ook een boel ellende."

Sorry voor mijn manier van citeren!!!

Wtf?
Euhm, we hebben het over katten, niet over mensen.

En let op dat de user die nu moeite heeft met de castratie van zijn kater zijn hand niet omdraaide voor de castratie van zijn 2 poezen. Waarbij baarmoeder en eileiders zijn verwijderd.
Bij wie de ingreep veel groter is en minder voordelen heeft dan bij de kater.

Niet dat ik zeg dat die poezen niet 'geholpen' zouden moeten zijn. Geen nestjes te pas en te onpas, geen baarmoeder onstekingen en andere ellende (inc soa's) zijn het meer dan waard ze te castreren (wat sterrilisatie wordt genoemd omdat het vrouwtjesdieren zijn. Maar castratie, het verwijderen van, is).

Maakte hij zich ook zo druk om gedragsveranderingen bij zijn poezen? Zijn die echt geheel veranderd?
Net zoals bij zijn poezen zal zijn kater echt niet zo veranderen. Het heeft veel meet voordelen dan nadelen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 8 januari 2018 @ 19:15:59 #9
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_176372233
Ik heb een kat en die zit gewoon binnen. Ondanks dat zij enkel binnen zit en nooit buiten zal/mag komen vind ik zit echt onzin.

Katten zijn niet gemaakt om naar een baasje te luisteren, het zijn geen dociele honden die doen wat hun baasje zeggen. Katten gaan toch wel hun eigen gang.

Dat mensen hun dier buiten zetten lijkt me ook vrij debiel: veel katten hebben een kattenluikje en kunnen zelf bepalen wanneer ze naar buiten gaan. Heb dat zelf ook nog nooit meegemaakt?

Toen mijn ouders in een nieuwe woonplaats gingen wonen, gingen ze gewoon alle buren langs om te vragen of ze het erg vonden dat de katten losliepen. Meeste mensen vonden dat niet eens erg! Is misschien niet helemaal te vergelijken met een heel dorp, maar denk dat dat toch wel wat zegt.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_176372447
Hahaha wat een debiel.
  maandag 8 januari 2018 @ 19:32:21 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_176372694
En ik wil een verbod op extremistische religieuze partijen.
pi_176372842
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Je hebt voor vier euro een tuig met een riempje. Waarom zou je met je kat niet een stukje gaan wandelen”.
Ja goed plan
pi_176372890
Onzin natuurlijk, dit is onuitvoerbaar. Heb zelf geen katten, aantal buren wel. Je kan ze makkelijk uit je tuin houden. Paar keer nat spuiten met water en ze blijven daarna wel weg (dit mocht van een van de buren, die wilde niet dat ik last haar katten had), andere buur gaf tips welke plantjes ik als bodembedekker moest gebruiken (waar katten niet van houden) als ze kwamen kakken in mijn tuin. Uiteindelijk wel die plantjes gekocht maar zelf betaald. Maar het aanbod was vriendelijk genoeg, kwestie van samen komen we er wel uit.

Behalve een buur, haar kat komt in de zomer mijn huis in als mijn raam/tuindeur openstaat. Aangezien ik allegie heb voor katten stel ik dat niet zo op prijs (een keer op bed gebonden zelf). Buur erop aangesproken, die vond dat maar mijn probleem en dat ik dan maar mijn ramen en deuren dicht moet houden. Toen wel aangegeven dat ik haar kat dan een rotschop verkoop als ik die weer zie (wat ik waarschijnlijk niet doe, want dat vind ik dan weer zielig)
pi_176373022
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:08 schreef Monolith het volgende:
pi_176373088
Muizen en ander ongedierte ruiken de aanwezigheid van een kat en zullen die vermijden als het mogelijk is. Dus de kat hoeft ze niet eens perse te vangen, wat ze toch echt heel vaak doen maar de geur is al afdoende.

Ja er zijn in woonwijken wel veel katten, dat kan overlast geven.
Geen katten buiten is fijner voor de vogels, mee eens maar ook fijner voor allerlei ongedierte die dan niet of nauwelijks nog natuurlijke vijanden hebben.
Zeker in een woonwijk waar b.v. roofvogels niet komen omdat de vele mensen de flora en fauna daar verstoren.

Geen katten buiten heeft als gevolg meer vogels wat ik ook fijn vind maar ook meer ongedierte.
En dan hebben we straks weer een topic over mensen die last hebben van dat gefluit en gepoep van te veel vogels buiten want er moet toch gezeurd worden niet waar?
Alles onder de vogelpoep en muizenkeutels tis maar wat je liever hebt.

Overlast gewoon per geval beoordelen lijkt mij.
pi_176373180
Als je ziet over wat voor onbenullige dingen wij ons druk maken kun je toch niet anders dan concluderen dat we het toch wel heel goed hebben hier in Nederland.
  maandag 8 januari 2018 @ 19:58:25 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_176373300
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:53 schreef Luckyseven het volgende:
Als je ziet over wat voor onbenullige dingen wij ons druk maken kun je toch niet anders dan concluderen dat we het toch wel heel goed hebben hier in Nederland.
Dit.
We leven in een geweldig land waar we alles fantastisch hebben geregeld _O_
pi_176373353
Als hondenbezitter erger ik mij al jaren dood aan het feit dat ons huisdier aangelijnd moet worden, poep moet worden opgeruimd en er hondenbelasting bestaat. Dus of meer regels voor katten of minder voor honden...
pi_176373650
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:00 schreef MrsDuck het volgende:
Als hondenbezitter erger ik mij al jaren dood aan het feit dat ons huisdier aangelijnd moet worden, poep moet worden opgeruimd en er hondenbelasting bestaat. Dus of meer regels voor katten of minder voor honden...
Daar ben ik het mee eens. Als je een hond hebt moet je dat in de meeste gemeenten aangeven, dat zou bij katten ook kunnen. Dat voorkomt dat mensen te veel katten in huis nemen of te impulsief en maar nestjes laten fokken. Er zijn veel te veel katten voor het dierenwelzijn is het ook beter als daar grenzen aan komen.
pi_176374526
Maar hoe gaan ze dat doen met werkkatten? Poezels die stallen muisvrij moeten houden?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176374864
Goed initiatief, als je een kat wil en het beestje vrijheid wil gunnen, zorg je maar voor een grote tuin/boerderij.
pi_176375008
Verbied de natuur! Wiet verboden, paddo's verboden, loslopende katten verboden en hopelijk binnenkort ook zuurstof verboden.

quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit.
We leven in een geweldig land waar we alles fantastisch hebben geregeld _O_
Tot Sinterklaas weer in het land aankomt. :T
pi_176375121
Hooguit binnen de bebouwde kom dan. Daarbuiten maakt het minder uit of de kat een keer door het weiland van de buren loopt.
pi_176375253
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:07 schreef Chai het volgende:
Hooguit binnen de bebouwde kom dan. Daarbuiten maakt het minder uit of de kat een keer door het weiland van de buren loopt.
Die verrekte duiven mogen ze ook wel eens gaan verbieden. Laat ze maar lekker het land van boer Harms onderschijten.
pi_176375344
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:12 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Die verrekte duiven mogen ze ook wel eens gaan verbieden. Laat ze maar lekker het land van boer Harms onderschijten.
Handhaven is sowieso niet haalbaar, gewoon een staaltje symboolpolitiek voor de gemeenteraadsverkiezingen.
pi_176378279
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:16 schreef Chai het volgende:

[..]

Handhaven is sowieso niet haalbaar, gewoon een staaltje symboolpolitiek voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Jij mag niet meer meedoen, jij hebt het zaakje door.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 00:23:17 #27
3542 Gia
User under construction
pi_176379901
quote:
6s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:49 schreef Grijzemassa het volgende:
Muizen en ander ongedierte ruiken de aanwezigheid van een kat en zullen die vermijden als het mogelijk is.
Precies. Katten houden het ongediertequotum op een aanvaardbaar peil.
quote:
Geen katten buiten heeft als gevolg meer vogels wat ik ook fijn vind maar ook meer ongedierte.
En dan hebben we straks weer een topic over mensen die last hebben van dat gefluit en gepoep van te veel vogels buiten want er moet toch gezeurd worden niet waar?
Alles onder de vogelpoep en muizenkeutels tis maar wat je liever hebt.
Dat is één kant van het verhaal. Komt bij dat katten vrijwel uitsluitend zieke of zwakke vogels vangen. Gezonde vogels zijn sneller.
quote:
Overlast gewoon per geval beoordelen lijkt mij.
Ik heb een buuf gehad, vorige woning, die ons wilde verbieden om brood op het dak van de schuur te gooien voor de vogels. Ze had last van vogelschijt en muizen.

Wij hebben 2 honden en 1 kat.
Kat komt uit het asiel en is gecastreerd (geneutraliseerd heet dat tegenwoordig).
Wij hebben hem juist geadopteerd omdat wij in onze 'nieuwe' jaren 30-woning last hadden van muizen.
Het schiet dan niet op als hij geen bewegingsvrijheid heeft.
Gelukkig heeft hij onze zeer ruime tuin en die van de buurman (vindt dat gezellig) tot zijn beschikking en jachtterrein.

Oh, en belasting betaal ik al driedubbel voor 2 honden.
pi_176380440
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 00:23 schreef Gia het volgende:
Oh, en belasting betaal ik al driedubbel voor 2 honden.
Je hoeft geen drie keer per jaar hoor, 1 keer is voldoende per hond.
pi_176380463
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 00:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies. Katten houden het ongediertequotum op een aanvaardbaar peil.

[..]

Dat is één kant van het verhaal. Komt bij dat katten vrijwel uitsluitend zieke of zwakke vogels vangen. Gezonde vogels zijn sneller.

Ja, vroeger ja, tegenwoordig krijgt ongedierte gewoon gif en katten brokjes, en is het gewoon doden als tijdverdrijf, waarbij ieder muisje/vogeltje wat ze te pakken kunnen krijgen de sjaak is. Alsof een kat de hele dag op zieke vogeltjes gaat zitten loeren....

Ja katten zijn leuk en voor mijn part schijten ze m'n hele tuin onder, maar een dier aanschaffen en los laten lopen is gewoon lak hebben aan je buren, niet meer en niet minder. Leuk voor op de boerderij maar anders zorg je binnenshuis maar voor vertier en/of zet je je tuin maar netjes af met netten oid.
pi_176380467
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 01:48 schreef havanagila het volgende:
Ja, vroeger ja, tegenwoordig krijgt ongedierte gewoon gif en katten brokjes, en is het gewoon doden als tijdverdrijf, waarbij ieder muisje/vogeltje wat ze te pakken kunnen krijgen de sjaak is. Alsof een kat de hele dag op zieke vogeltjes gaat zitten loeren....
Niet op zieke maar op jonge vogeltjes, waarom denk je dat bijna nergens meer een mus is te zien, of noem maar een soort, enkel nog kraaien en grote vogels.
pi_176380473
En wil men echt van muizen af of ratten neem een fredje.

Die doet men met gemak een tui om, probeer maar eens met een kat, ik had mijn onderarmen open liggen toen, echter achteraf wist ze wie de baas was.

[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2018 01:54:34 ]
pi_176380475
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 01:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Niet op zieke maar op jonge vogeltjes, waarom denk je dat bijna nergens meer een mus is te zien, of noem maar een soort, enkel nog kraaien en grote vogels.
Ja, zeg ik, alles wat je pakken kan. Daar is het een roofdier voor.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 07:43:47 #33
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176381394
quote:

[..]

Omdat we onze daken hebben veranderd en mussen minder nestelplaatsen hebben. Ook zijn er minder tuintjes waar ze eten kunnen vinden en liggen er geen paardenvijgen meer op sraat.
Ze wijken nu uit naar hondnpoep, maar ook dat wordt al steeds minder.

Er zijn een heel aantal factoren aan te wijzen voor de achteruitgang van de mus, maar katten worden niet genoemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 09-01-2018 10:21:46 ]
pi_176381876
Puik standpunt ^O^

Katten die in je tuin schijten :r
  dinsdag 9 januari 2018 @ 08:27:53 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176381967
quote:
Honden zijn gore zichzelf bevuilende kadavervreters.
Katten zijn zuivere edeldieren.
Dat is het verschil.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_176382193
quote:
honden zijn kut daarom.
pi_176383617
quote:

[..]

Omdat mussen door de huidige bouw nergens meer kunnen nestelen. Ik woon in het buitengebied waar alles nog normaal is en wij hebben wel 50 mussen in de tuin. Die de kat overigens bijna nooit vangt. Laatst had ze wel een zwarte rat.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 10:51:00 #38
3542 Gia
User under construction
pi_176383714
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 01:35 schreef john2406 het volgende:

Je hoeft geen drie keer per jaar hoor, 1 keer is voldoende per hond.
Klopt. Maar 1 hond kost 60 euro per jaar. Elke volgende kost 120 euro per jaar. Ik betaal dus 180 euro per jaar voor onze 2 honden.
quote:
Jonge vogels die uit het nest gedonderd zijn, ja, die ruimen ze op. En anders zijn er nog wel wat vogelsoorten die nesten roven.

Een kat die normaal gevoed wordt rooft geen nesten leeg.

De reden waarom er zo weinig vogels in de stad zijn is het weghalen van broedgelegenheid.
Een beetje boom in een achtertuintje leidt al tot burenruzies. Te weinig zon, te veel blad en vogelenpoep.
Er zijn mensen die liefst nergens in de straat een boom of plant boven de schutting willen zien uitsteken, want dat heurt niet.

Ik woon in het centrum met een grote tuin en enkele zeer hoge bomen van zo'n 90 jaar oud, en we hebben volop vogels in de tuin.
Dit terwijl we zelf een kat hebben en er nog meer los rondlopen.

Die terugloop in het vogelbestand ligt niet aan de katten, maar aan de volbestrate tuinen zonder boom of grote struik.
pi_176385036
Ik ben voor het uitsterven van de kat. Kutbeesten.
pi_176385912
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:15 schreef HansvD het volgende:
Ik ben voor het uitsterven van de kat. Kutbeesten.
Ik ben voor het uitsterven van mensen die niet van dieren houden, milieuvervuilers, Tokkie's die schijt hebben aan hun omgeving, baasjes die hun hont hele dagen in de tuin laten blaffen [daar hoor je niemand over] mensen die hun kinderen hele dagen laten gillen binnen en buiten [daar hoor je niemand over]
pi_176385945
Wat een gejank van die SGP, ik heb een binnen kat, maar ik heb iets van 2 buurtkatten die regelmatig in mijn tuin rondhangen, boeit me nou echt niks als ze een keer in de tuin poepen, goede compost gelijk :7
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_176386422
Inderdaad ja. Al dat gezeik tegenwoordig. Mensen kunnen echt niks meer hebben.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 15:39:26 #43
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_176389165
Wat een achtelijke SGP-er, is die vergeten dat god de dieren eerder schiep dan de mens, ophangen zo'n politicus die zelf god wil spelen en dat om zieltjes te winnen voor de gemeenteraadsverkiezingen, hoop dat zijn partij door dit soort dingen helemaal uit die gemeente verdwijnt.
Katten zijn goddelijk er is maar 1 geloof, geprezen is Bastet.
dochter van Osiris en Isis

Flikker op met je jawee :(
There is only one religion
pi_176389339
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:07 schreef J.B. het volgende:
Uitstekend idee, bij ons lopen allerlei katten rond die vogels dood bijten, kussens op tuinmeubelen vol pissen en in ieder hoekje hun stront begraven waardoor het na verloop van tijd enorm gaat stinken. Het zijn verschrikkelijke beesten en ik vind het enorm asociaal om die krengen zo maar rond te laten lopen en zo anderen overlast te bezorgen.
stuur ze hierheen om die klote meeuwen te slachten
pi_176389356
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:46 schreef Murdera het volgende:

[..]

stuur ze hierheen om die klote meeuwen te slachten
Ik denk dat een meeuw ze opvreten doet.
pi_176389493
Ik heb zelf een poes die vrij naar buiten kan/mag en ben faliekant tegen dit voorstel :r

Waar ik op zich wél een voorstander van ben (ook al heb ik zelf dus ook een kat) is het invoeren van kattenbelasting (al was het maar om de 'zeikerds onder ons' toch enigszins tegemoet te komen) en het invoeren van een verplichting tot chippen.
Tails tell tales
pi_176389534
Een verbod op de SGP zou verstandiger zijn.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 9 januari 2018 @ 16:08:22 #48
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_176389891
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:53 schreef Forbry het volgende:
Ik heb zelf een poes die vrij naar buiten kan/mag en ben faliekant tegen dit voorstel :r

Waar ik op zich wél een voorstander van ben (ook al heb ik zelf dus ook een kat) is het invoeren van kattenbelasting (al was het maar om de 'zeikerds onder ons' toch enigszins tegemoet te komen) en het invoeren van een verplichting tot chippen.
zullen we jou dan eerst effe chippen.
There is only one religion
pi_176390018
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 16:08 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Want?
Tails tell tales
pi_176391058
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 16:08 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Een mens heeft al legitimatie plicht en als die ergens schade aan brengt komt de rekening achteraf wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')