abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176338699
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:36 schreef Jurian95 het volgende:

[..]

De meeste codes heb ik op 2 plekken, alleen mijn wachtwoorden zitten alleen in mijn hoofd...

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Een briefje waar zowel inlognaam als wachtwoord op staat lijkt me niet heel handig. :P
Klopt.
Een goede inlognaam versterkt je wachtwoord.

Gebruik je bijvoorbeeld Qw523vzxxPPa5 als unieke inlognaam, dan is die moeilijker te gokken door een hacker dan Jurian.

Helaas hebben veel websites een e-mailadres als inlognaam maar dat kan je oplossen door af en toe een nieuw e-mail adres te genereren met een unieke tekenreeks.

Het is wat bewerkelijk maar als het om veel geld gaat mag je er best wat tijd en aandacht aan besteden.
  zondag 7 januari 2018 @ 01:40:34 #227
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_176338704
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En ouderwets printen, opbergen ;)
Wel een optie nog inderdaad. Maar zou het wel heel erg goed verstoppen dan :)
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_176338711
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:40 schreef Mattt het volgende:

[..]

Wel een optie nog inderdaad. Maar zou het wel heel erg goed verstoppen dan :)
Heb er een mooi plekje voor, nog redelijk brandveilig ook ;)

En ik heb wat extra woorden (die ik makkelijk kan onthouden) in de seeds opgenomen zodat iemand die het papiertje in handen krijgt er niet zoveel mee kan. Het geeft me iig genoeg tijd om m'n funds te verplaatsen voor iemand er achter is welke woorden weggelaten moeten worden en in welke volgorde.
pi_176338732
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt.
Een goede inlognaam versterkt je wachtwoord.

Gebruik je bijvoorbeeld Qw523vzxxPPa5 als unieke inlognaam, dan is die moeilijker te gokken door een hacker dan Jurian.

Helaas hebben veel websites een e-mailadres als inlognaam maar dat kan je oplossen door af en toe een nieuw e-mail adres te genereren met een unieke tekenreeks.

Het is wat bewerkelijk maar als het om veel geld gaat mag je er best wat tijd en aandacht aan besteden.
Maar bewaar jij je inlognaam op dezelfde locatie als je wachtwoord?
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 januari 2018 @ 01:43:00 #230
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_176338738
Deze kwam ik laatst tegen toen ik was informatie aan het zoeken was. Geniaal stuk :P

https://www.wired.com/sto(...)lar30000-in-bitcoin/
pi_176338743
Een wachtwoord met leestekens in het midden, versterkt je wachtwoord met met een factor paar duizend. Bruteforce, dictionary en hybrid attacks zijn daar niet op ingericht.

Dus maak een wachtwoord als hallo!!$@@doei
Lambo of Rekt
pi_176338745
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:42 schreef Jurian95 het volgende:

[..]

Maar bewaar jij je inlognaam op dezelfde locatie als je wachtwoord?
Als je het goed wil doen hou je ze gescheiden.
Maar de meeste inlognamen zitten wel in m'n hoofd en die hoef ik niet te noteren.
pi_176338748
quote:
14s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:43 schreef EggsTC het volgende:
Een wachtwoord met leestekens in het midden, versterkt je wachtwoord met met een factor paar duizend. Bruteforce, dictionary en hybrid attacks zijn daar niet op ingericht.

pfff
maar effe veranderen :{
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 januari 2018 @ 01:44:40 #234
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_176338753
quote:

^O^
pi_176338763
quote:

Lange wachtwoorden, geen delen van de inlognamen, geen delen van bekende gegevens (zoals geboortejaar, naam huisdier, postcode, etc), hoofdletters, kleine letters en leestekens. Stuk of 12 en je bent al een heel eind.

Ik genereer overigens meestal lange "base58" wachtwoorden als de dienst of het apparaat het toelaat.
Dan heb je geen verwarring tussen een O of een 0 of een kleine L of een grote i en ze zijn door hun lengte nagenoeg onhackbaar.
pi_176338767
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je het goed wil doen hou je ze gescheiden.
Maar de meeste inlognamen zitten wel in m'n hoofd en die hoef ik niet te noteren.
En wat als jou iets overkomt waardoor je je geheugen kwijt bent? Of erger, als je overlijdt.

Nou heb ik er amper geld in zitten, maar vraag me wel af hoe mensen die echt groot geld hebben dat voor elkaar hebben.
pi_176338779
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Lange wachtwoorden, geen delen van de inlognamen, geen delen van bekende gegevens (zoals geboortejaar, naam huisdier, postcode, etc), hoofdletters, kleine letters en leestekens. Stuk of 12 en je bent al een heel eind.

Ik genereer overigens meestal lange "base58" wachtwoorden.
Dan heb je geen verwarring tussen een O of een 0 of een kleine L of een grote i en ze zijn door hun lengte nagenoeg onhackbaar.
Dit dus ook ja. Het liefst geen woorden, maar zo vaag mogelijk. De enige manier waarop dat gekraakt wordt is met een keylogger.
Lambo of Rekt
pi_176338781
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:46 schreef Jurian95 het volgende:

[..]

En wat als jou iets overkomt waardoor je je geheugen kwijt bent? Of erger, als je overlijdt.

Nou heb ik er amper geld in zitten, maar vraag me wel af hoe mensen die echt groot geld hebben dat voor elkaar hebben.
Dan is het weg. Dat is nog wel iets waar ik eens wat op moet vinden.
Misschien toch maar iets in een testament bij een notaris regelen, een kraskaart met m'n seeds ofzo :P
pi_176338792
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:46 schreef Jurian95 het volgende:

[..]

Mijn naasten hebben mijn wachtwoorden in een enveloppe, mochten er zulke omstandigheden opspelen... omdat het nu wel serieuze bedragen worden.
Lambo of Rekt
pi_176338795
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:47 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dit dus ook ja. Het liefst geen woorden, maar zo vaag mogelijk. De enige manier waarop dat gekraakt wordt is met een keylogger.
Daarom voor cloud diensten altijd nog 2FA aanzetten indien beschikbaar.
Het is ook niet altijd waterdicht (er kan ook een bug in de dienst zitten waardoor een aanvaller de 2FA kan omzeilen) maar alle beetjes helpen.
pi_176338807
quote:
3s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:48 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Mijn naasten hebben mijn wachtwoorden in een enveloppe, mochten er zulke omstandigheden opspelen... omdat het nu wel serieuze bedragen worden.
Dat wil ik dan weer niet omdat ze er dan ook nooit op aangekeken kunnen worden als ik onverhoopt gehackt word.
  zondag 7 januari 2018 @ 01:51:50 #242
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_176338817
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb er een mooi plekje voor, nog redelijk brandveilig ook ;)

En ik heb wat extra woorden (die ik makkelijk kan onthouden) in de seeds opgenomen zodat iemand die het papiertje in handen krijgt er niet zoveel mee kan. Het geeft me iig genoeg tijd om m'n funds te verplaatsen voor iemand er achter is welke woorden weggelaten moeten worden en in welke volgorde.
Wel slim inderdaad :)
Check mijn coins die ik long term hodl gewoon via block explorer.
Hoef ik niet elke keer in te loggen met seeds/keys. Voelt beter zo :P
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_176338818
WTF is met HitBTC?
Lambo of Rekt
pi_176338822
Maandag een bezichtiging voor een woning en ben nu al 3 uur lang alle websites met tips aan het lezen.

#insomnia
pi_176338830
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:52 schreef MaGNeT het volgende:
Maandag een bezichtiging voor een woning en ben nu al 3 uur lang alle websites met tips aan het lezen.

#insomnia
Mooi man.
Je fretten met elk een eigen kamer, toilet en eetkamer?
pi_176338835
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:51 schreef Mattt het volgende:

[..]

Wel slim inderdaad :)
Check mijn coins die ik long term hodl gewoon via block explorer.
Hoef ik niet elke keer in te loggen met seeds/keys. Voelt beter zo :P
Doe ik ook, zowel bij MEW als Waves client, alleen tokens op het adres controleren en niet onnodig inloggen.
pi_176338842
quote:
14s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:53 schreef Typisch het volgende:

[..]

Mooi man.
Je fretten met elk een eigen kamer, toilet en eetkamer?
En jacuzzi :P

Nah...

Maar wil het wel gaan verwarmen met een warmtepomp, dus zonder gasaansluiting. Geeft niet als daar wat werk voor nodig is (vloerverwarming aanleggen, andere keuken of kookplaat, etc) maar het huis moet in de basis wel goed geïsoleerd zijn en geschikt voor een warmtepomp.

Verder gewoon iets om m'n geld in kwijt te kunnen en als het nodig is er weer grotendeels uit kunnen halen mocht ik niet meer zelfstandig kunnen wonen als ik ooit oud en grijs ben.
pi_176338850
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En jacuzzi :P
Als dit jaar ook maar 1/3 brengt van wat 2017 mij gebracht heb ga ik ook op huizenjacht volgend jaar. :7
pi_176338858
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat wil ik dan weer niet omdat ze er dan ook nooit op aangekeken kunnen worden als ik onverhoopt gehackt word.
Daarom splits je het op tussen de personen.

Je kan ook bedenken, dat de ene persoon de ene helft van de key heeft, en de andere persoon de andere helft.... of gedeeld door 3, name it.
Lambo of Rekt
pi_176338869
quote:
14s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:54 schreef Typisch het volgende:

[..]

Als dit jaar ook maar 1/3 brengt van wat 2017 mij gebracht heb ga ik ook op huizenjacht volgend jaar. :7
Ik hoop dat 2018 me 3 keer zoveel gaat brengen als 2017 :+
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')