Klopt.quote:Op zondag 7 januari 2018 01:36 schreef Jurian95 het volgende:
[..]
De meeste codes heb ik op 2 plekken, alleen mijn wachtwoorden zitten alleen in mijn hoofd...
Hoe doen jullie dat eigenlijk? Een briefje waar zowel inlognaam als wachtwoord op staat lijkt me niet heel handig.
Wel een optie nog inderdaad. Maar zou het wel heel erg goed verstoppen danquote:
Heb er een mooi plekje voor, nog redelijk brandveilig ookquote:Op zondag 7 januari 2018 01:40 schreef Mattt het volgende:
[..]
Wel een optie nog inderdaad. Maar zou het wel heel erg goed verstoppen dan
Maar bewaar jij je inlognaam op dezelfde locatie als je wachtwoord?quote:Op zondag 7 januari 2018 01:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt.
Een goede inlognaam versterkt je wachtwoord.
Gebruik je bijvoorbeeld Qw523vzxxPPa5 als unieke inlognaam, dan is die moeilijker te gokken door een hacker dan Jurian.
Helaas hebben veel websites een e-mailadres als inlognaam maar dat kan je oplossen door af en toe een nieuw e-mail adres te genereren met een unieke tekenreeks.
Het is wat bewerkelijk maar als het om veel geld gaat mag je er best wat tijd en aandacht aan besteden.
Als je het goed wil doen hou je ze gescheiden.quote:Op zondag 7 januari 2018 01:42 schreef Jurian95 het volgende:
[..]
Maar bewaar jij je inlognaam op dezelfde locatie als je wachtwoord?
pfffquote:Op zondag 7 januari 2018 01:43 schreef EggsTC het volgende:
Een wachtwoord met leestekens in het midden, versterkt je wachtwoord met met een factor paar duizend. Bruteforce, dictionary en hybrid attacks zijn daar niet op ingericht.
Dus maak een wachtwoord als hallo!!$@@doei
quote:Op zondag 7 januari 2018 01:43 schreef EggsTC het volgende:
Een wachtwoord met leestekens in het midden, versterkt je wachtwoord met met een factor paar duizend. Bruteforce, dictionary en hybrid attacks zijn daar niet op ingericht.
Lange wachtwoorden, geen delen van de inlognamen, geen delen van bekende gegevens (zoals geboortejaar, naam huisdier, postcode, etc), hoofdletters, kleine letters en leestekens. Stuk of 12 en je bent al een heel eind.quote:Op zondag 7 januari 2018 01:43 schreef EggsTC het volgende:
En wat als jou iets overkomt waardoor je je geheugen kwijt bent? Of erger, als je overlijdt.quote:Op zondag 7 januari 2018 01:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je het goed wil doen hou je ze gescheiden.
Maar de meeste inlognamen zitten wel in m'n hoofd en die hoef ik niet te noteren.
Dit dus ook ja. Het liefst geen woorden, maar zo vaag mogelijk. De enige manier waarop dat gekraakt wordt is met een keylogger.quote:Op zondag 7 januari 2018 01:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lange wachtwoorden, geen delen van de inlognamen, geen delen van bekende gegevens (zoals geboortejaar, naam huisdier, postcode, etc), hoofdletters, kleine letters en leestekens. Stuk of 12 en je bent al een heel eind.
Ik genereer overigens meestal lange "base58" wachtwoorden.
Dan heb je geen verwarring tussen een O of een 0 of een kleine L of een grote i en ze zijn door hun lengte nagenoeg onhackbaar.
Dan is het weg. Dat is nog wel iets waar ik eens wat op moet vinden.quote:Op zondag 7 januari 2018 01:46 schreef Jurian95 het volgende:
[..]
En wat als jou iets overkomt waardoor je je geheugen kwijt bent? Of erger, als je overlijdt.
Nou heb ik er amper geld in zitten, maar vraag me wel af hoe mensen die echt groot geld hebben dat voor elkaar hebben.
Mijn naasten hebben mijn wachtwoorden in een enveloppe, mochten er zulke omstandigheden opspelen... omdat het nu wel serieuze bedragen worden.quote:Op zondag 7 januari 2018 01:46 schreef Jurian95 het volgende:
[..]
En wat als jou iets overkomt waardoor je je geheugen kwijt bent? Of erger, als je overlijdt.
Nou heb ik er amper geld in zitten, maar vraag me wel af hoe mensen die echt groot geld hebben dat voor elkaar hebben.
Daarom voor cloud diensten altijd nog 2FA aanzetten indien beschikbaar.quote:Op zondag 7 januari 2018 01:47 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dit dus ook ja. Het liefst geen woorden, maar zo vaag mogelijk. De enige manier waarop dat gekraakt wordt is met een keylogger.
Dat wil ik dan weer niet omdat ze er dan ook nooit op aangekeken kunnen worden als ik onverhoopt gehackt word.quote:Op zondag 7 januari 2018 01:48 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Mijn naasten hebben mijn wachtwoorden in een enveloppe, mochten er zulke omstandigheden opspelen... omdat het nu wel serieuze bedragen worden.
Wel slim inderdaadquote:Op zondag 7 januari 2018 01:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb er een mooi plekje voor, nog redelijk brandveilig ook
En ik heb wat extra woorden (die ik makkelijk kan onthouden) in de seeds opgenomen zodat iemand die het papiertje in handen krijgt er niet zoveel mee kan. Het geeft me iig genoeg tijd om m'n funds te verplaatsen voor iemand er achter is welke woorden weggelaten moeten worden en in welke volgorde.
Mooi man.quote:Op zondag 7 januari 2018 01:52 schreef MaGNeT het volgende:
Maandag een bezichtiging voor een woning en ben nu al 3 uur lang alle websites met tips aan het lezen.
#insomnia
Doe ik ook, zowel bij MEW als Waves client, alleen tokens op het adres controleren en niet onnodig inloggen.quote:Op zondag 7 januari 2018 01:51 schreef Mattt het volgende:
[..]
Wel slim inderdaad
Check mijn coins die ik long term hodl gewoon via block explorer.
Hoef ik niet elke keer in te loggen met seeds/keys. Voelt beter zo
En jacuzziquote:Op zondag 7 januari 2018 01:53 schreef Typisch het volgende:
[..]
Mooi man.
Je fretten met elk een eigen kamer, toilet en eetkamer?
Als dit jaar ook maar 1/3 brengt van wat 2017 mij gebracht heb ga ik ook op huizenjacht volgend jaar.quote:
Daarom splits je het op tussen de personen.quote:Op zondag 7 januari 2018 01:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat wil ik dan weer niet omdat ze er dan ook nooit op aangekeken kunnen worden als ik onverhoopt gehackt word.
Ik hoop dat 2018 me 3 keer zoveel gaat brengen als 2017quote:Op zondag 7 januari 2018 01:54 schreef Typisch het volgende:
[..]
Als dit jaar ook maar 1/3 brengt van wat 2017 mij gebracht heb ga ik ook op huizenjacht volgend jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |