Nee de laptop is niet door iemand anders gebruikt. Ik heb hem destijds nieuw gekocht en nooit eerder deze problemen ondervonden. Met zooi bedoel ik alles wat ik niet meer gebruik.quote:Op donderdag 4 januari 2018 11:31 schreef 44rdbei het volgende:
"Allerlei troep verwijderd" klinkt alsof de laptop door iemand anders is gebruikt en nog vol met troep staat. Ik persoonlijk zou de computer opnieuw installeren, dan weet je in ieder geval dat het niet aan de software ligt. Heb je trouwens al in de eventviewer gekeken? misschien zie je iets opvallends op de hele uren? Ik zou ook even bij de scheduled tasks kijken, wie weet wat er staat ingesteld.
Virus zat ik aan te denken. Toch regelmatig gescand! Zal dit nog eens uitvoeren.quote:Op donderdag 4 januari 2018 11:45 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Virusje. Je krijgt binnenkort een mailtje uit Rusland waarin wordt voorgesteld het probleem te verhelpen tegen het betalen van een gepaste vergoeding.
Heb gekeken of er meer toe te laten is wat hiermee te maken kan hebben. Echter niet iets bijzonders gezien. Ik heb het terug gezet naar begin instellingen. Afwachten of om 12 uur weer het internet eruit ligtquote:Op donderdag 4 januari 2018 12:49 schreef Farenji het volgende:
Klinkt als een firewall probleem, die is wellicht niet goed of te streng ingesteld, waardoor de dhcp pakketjes geblokkeerd worden. Zolang je nog geen ip hebt matcht de firewall rule niet, dus dan krijg je gewoon internet. Maar renew pakketjes worden geblokkeerd. Dan verloopt je lease dus valt je internet weg (een uur is heel gebruikelijk) en dan heb je geen ipadres meer waardoor de dhcp pakkettjes opeens wel weer aankomen en dan komt het vanzelf ook weer terug.
Oplossing: firewall goed instellen (iig dhcp verkeer altijd toelaten) of anders uitzetten / deinstalleren.
Dit post je om 13:35.quote:Op donderdag 4 januari 2018 13:35 schreef JouwNaam het volgende:
[..]
Afwachten of om 12 uur weer het internet eruit ligt
Vreemd, staat wel normaal zie ik! Ik probeer het verder met de punten die jullie aangeven. Blijkt toch lastig te zijn (voor mij in ieder geval).quote:Op donderdag 4 januari 2018 14:20 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Dit post je om 13:35.
Staat je tijd en tijdzones correct ? : UTC+1 en in Windows internet tijd syncen met time.windows.com.
Zoals hierboven al aangegeven is dit een DHCP lease probleem.
Er zijn heel veel topics (About 1.310.000 results) te vinden met dezelfde problemen waarbij de verbinding wegvalt na een exacte periode...een van de weinige oplossingen daarbij waren :quote:
Fixed IP heeft als grote nadeel dat je op ieder netwerk in een andere IP-range een probleem hebt.quote:Op donderdag 4 januari 2018 19:48 schreef gepromoveerT het volgende:
Geef je laptop eens een vast IP-adres. Is het probleem daarna opgelost, dan weet je dat het aan je DHCP ligt.
Leasetijd zal het waarschijnlijk niet zijn, maar het kan aan de inlogtijden liggen.
Zodra je een leasetijd krijgt van je router van pakweg een dag, dan gaat je pc na een halve dag zeuren om vernieuwing van de leasetijd. Als de DHCP daarop niet reageert, dan vraagt de pc na weer de helft van die tijd, dus in dit voorbeeld een kwart dag, om weer verlenging van de leasetijd. telkens de helft van de tijd.quote:Op donderdag 4 januari 2018 19:55 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Fixed IP heeft als grote nadeel dat je op ieder netwerk in een andere IP-range een probleem hebt.
Naast de mogelijke IP conflicten en gedoe om achter de gebruikte range te komen.
Omdat het iedere keer exact om het uur gebeurt is het absoluut wel de dhcp-release of renew eigenlijk , default waarde op de meeste switches/routers.
Fixed IP heeft zeker wel zin, al is het maar om even uit te sluiten of het daaraan ligt.quote:Op donderdag 4 januari 2018 19:55 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Fixed IP heeft als grote nadeel dat je op ieder netwerk in een andere IP-range een probleem hebt.
Naast de mogelijke IP conflicten en gedoe om achter de gebruikte range te komen.
Omdat het iedere keer exact om het uur gebeurt is het absoluut wel de dhcp-release of renew eigenlijk , default waarde op de meeste servers/routers.
Dat is dus precies wat ik al dacht. Je hebt waarschijnlijk zelf te veel dichtgezet, in ieder geval dhcp verkeer, dat moet inbound en outbound toegestaan worden, poort 67 en 68, en als je ipv6 gebruikt ook poort 546 en 547.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 10:05 schreef JouwNaam het volgende:
Firewall uitgezet. Internet deed het vervolgens wel !
Staat het dan ''te streng'' ingesteld of iets dergelijks?
Ik ben in ieder geval bezig om dit te veranderen, maar kom er nog niet echt uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |