abonnement Unibet Coolblue
pi_176277148
Beste fokkers,

Ik heb een probleem dat ik maar niet kan oplossen. Namelijk:

Ieder uur op de minuut nauwkeurig valt mijn verbinding met internet weg. Het begint zodra ik op mijn stage ben. Maar is ook hetzelfde op andere locaties! Ook thuis!

En dan bedoel ik echt op de minuut nauwkeurig..
09:00
10:00
11:00
etc.

De laptop moet ik opnieuw opstarten en dan werkt het weer. Soms ook door enkele minuten te wachten, internet te verbreken en na een tijdje weer te verbinden.

Ik heb diverse bronnen geraadpleegd maar niets helpt.
Dit is op ieder wifi netwerk, zowel thuis als op stage. Ook met internetkabel blijft dit voordoen. Ik denk dat het dus ergens in de instellingen zit en geen router probleem.

Wat is al gedaan?
- Drivers geupdate
- Virusscanner geupdate
- Allerlei troep verwijderd

Bij energie-beheer is niets raars te vinden, waardoor het uitgeschakeld wordt.

Wie kan mij helpen??

[ Bericht 2% gewijzigd door JouwNaam op 04-01-2018 11:41:54 ]
-
pi_176277214
"Allerlei troep verwijderd" klinkt alsof de laptop door iemand anders is gebruikt en nog vol met troep staat. Ik persoonlijk zou de computer opnieuw installeren, dan weet je in ieder geval dat het niet aan de software ligt. Heb je trouwens al in de eventviewer gekeken? misschien zie je iets opvallends op de hele uren? Ik zou ook even bij de scheduled tasks kijken, wie weet wat er staat ingesteld.
pi_176277251
Hoe lang staat de DHCP-Lease van je modem/router? (gokje)

Edit: je zit op stage-locatie zie ik...
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_176277369
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:31 schreef 44rdbei het volgende:
"Allerlei troep verwijderd" klinkt alsof de laptop door iemand anders is gebruikt en nog vol met troep staat. Ik persoonlijk zou de computer opnieuw installeren, dan weet je in ieder geval dat het niet aan de software ligt. Heb je trouwens al in de eventviewer gekeken? misschien zie je iets opvallends op de hele uren? Ik zou ook even bij de scheduled tasks kijken, wie weet wat er staat ingesteld.
Nee de laptop is niet door iemand anders gebruikt. Ik heb hem destijds nieuw gekocht en nooit eerder deze problemen ondervonden. Met zooi bedoel ik alles wat ik niet meer gebruik.

Ik heb bij eventviewer en scheduled tasks gekeken maar zie daar niets opvallends staan!
-
pi_176277493
Virusje. Je krijgt binnenkort een mailtje uit Rusland waarin wordt voorgesteld het probleem te verhelpen tegen het betalen van een gepaste vergoeding.
pi_176277661
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:45 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Virusje. Je krijgt binnenkort een mailtje uit Rusland waarin wordt voorgesteld het probleem te verhelpen tegen het betalen van een gepaste vergoeding.
Virus zat ik aan te denken. Toch regelmatig gescand! Zal dit nog eens uitvoeren.
-
pi_176278444
Hitman pro en malware bytes even aan slingeren
pi_176278658
Klinkt als een firewall probleem, die is wellicht niet goed of te streng ingesteld, waardoor de dhcp pakketjes geblokkeerd worden. Zolang je nog geen ip hebt matcht de firewall rule niet, dus dan krijg je gewoon internet. Maar renew pakketjes worden geblokkeerd. Dan verloopt je lease dus valt je internet weg (een uur is heel gebruikelijk) en dan heb je geen ipadres meer waardoor de dhcp pakkettjes opeens wel weer aankomen en dan komt het vanzelf ook weer terug.

Oplossing: firewall goed instellen (iig dhcp verkeer altijd toelaten) of anders uitzetten / deinstalleren.
pi_176279540
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:49 schreef Farenji het volgende:
Klinkt als een firewall probleem, die is wellicht niet goed of te streng ingesteld, waardoor de dhcp pakketjes geblokkeerd worden. Zolang je nog geen ip hebt matcht de firewall rule niet, dus dan krijg je gewoon internet. Maar renew pakketjes worden geblokkeerd. Dan verloopt je lease dus valt je internet weg (een uur is heel gebruikelijk) en dan heb je geen ipadres meer waardoor de dhcp pakkettjes opeens wel weer aankomen en dan komt het vanzelf ook weer terug.

Oplossing: firewall goed instellen (iig dhcp verkeer altijd toelaten) of anders uitzetten / deinstalleren.
Heb gekeken of er meer toe te laten is wat hiermee te maken kan hebben. Echter niet iets bijzonders gezien. Ik heb het terug gezet naar begin instellingen. Afwachten of om 12 uur weer het internet eruit ligt :{
-
pi_176279984
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Osiris024 op 04-01-2018 14:21:02 ]
pi_176280654
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:35 schreef JouwNaam het volgende:

[..]

Afwachten of om 12 uur weer het internet eruit ligt :{
Dit post je om 13:35.

Staat je tijd en tijdzones correct ? : UTC+1 en in Windows internet tijd syncen met time.windows.com.

Zoals hierboven al aangegeven is dit een DHCP lease probleem.
pi_176281530
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:20 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Dit post je om 13:35.

Staat je tijd en tijdzones correct ? : UTC+1 en in Windows internet tijd syncen met time.windows.com.

Zoals hierboven al aangegeven is dit een DHCP lease probleem.
Vreemd, staat wel normaal zie ik! Ik probeer het verder met de punten die jullie aangeven. Blijkt toch lastig te zijn (voor mij in ieder geval).
-
pi_176281813
Werkt alles na een ipconfig /renew weer wel dan? (of /registerdns) Zonder reboot welteverstaan.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_176284589
Nog steeds hetzelfde probleem :'(
-
pi_176285183
Nog een paar suggesties:
- check Windows event manager voor vreemde foutmeldingen
- kijk of je in veilige modus hetzelfde probleem hebt.
pi_176285313
heb je nog wel een ip adres?
kun je 8.8.8.8 nog pingen?
stel is handmatig een dns server in
:]
pi_176287666
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:14 schreef JouwNaam het volgende:
Nog steeds hetzelfde probleem :'(
Er zijn heel veel topics (About 1.310.000 results) te vinden met dezelfde problemen waarbij de verbinding wegvalt na een exacte periode...een van de weinige oplossingen daarbij waren :

- Zet de (router) DHCP leasetijd op een hogere waarde dan de huidige 1 uur en het probleem is voorbij....alleen jij hebt het op meerdere verschillende netwerken (?) die je niet zelf kan configuren...

- Power Options uitpluizen en drivers fabrikant gebruiken.

- Alle! anti-virus / firewall software verwijderen en dan testen.

- Windows Firewall uitzetten en private network inschakelen.


Fixed IP en DHCP renew/release script is een work-around.
pi_176287680
Geef je laptop eens een vast IP-adres. Is het probleem daarna opgelost, dan weet je dat het aan je DHCP ligt.
Leasetijd zal het waarschijnlijk niet zijn, maar het kan aan de inlogtijden liggen.
pi_176287829
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:48 schreef gepromoveerT het volgende:
Geef je laptop eens een vast IP-adres. Is het probleem daarna opgelost, dan weet je dat het aan je DHCP ligt.
Leasetijd zal het waarschijnlijk niet zijn, maar het kan aan de inlogtijden liggen.
Fixed IP heeft als grote nadeel dat je op ieder netwerk in een andere IP-range een probleem hebt.

Naast de mogelijke IP conflicten en gedoe om achter de gebruikte range te komen.

Omdat het iedere keer exact om het uur gebeurt is het absoluut wel de dhcp-release of renew eigenlijk , default waarde op de meeste servers/routers. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Osiris024 op 04-01-2018 20:00:55 (typfout) ]
pi_176288017
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:55 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Fixed IP heeft als grote nadeel dat je op ieder netwerk in een andere IP-range een probleem hebt.

Naast de mogelijke IP conflicten en gedoe om achter de gebruikte range te komen.

Omdat het iedere keer exact om het uur gebeurt is het absoluut wel de dhcp-release of renew eigenlijk , default waarde op de meeste switches/routers. ;)
Zodra je een leasetijd krijgt van je router van pakweg een dag, dan gaat je pc na een halve dag zeuren om vernieuwing van de leasetijd. Als de DHCP daarop niet reageert, dan vraagt de pc na weer de helft van die tijd, dus in dit voorbeeld een kwart dag, om weer verlenging van de leasetijd. telkens de helft van de tijd.
Is alle tijd op, dan kan je gewoon verder werken totdat je opnieuw inlogt en pas dan heb je een probleem.
DHCP is verrekte handig als je loopt te zeulen met je laptop van het ene netwerk naar het andere.
Wat ik voorstel is een test op één netwerk om te kijken of het aan je DHCP ligt.
Zo ja heb je de oorzaak gevonden; zo niet moet je verder zoeken, maar heb je de DHCP uitgesloten :P
pi_176295235
Als je de enige bent daar met dat probleem dan moet je het toch echt in je eigen laptop zoeken en dus niet met leasetijden.

Bel eens de it van je stage.
pi_176296361
Bedankt voor alle reacties. Zo te horen blijven er waarschijnlijk slechts enkele opties over dat de oorzaak kan zijn.

Ik ben geen computer expert, dus sommige termen zijn mij ook niet bekend. Ik ga er wel mee bezig!

Mocht ik het probleem opgelost hebben zal ik dit melden !
-
pi_176296512
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:55 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Fixed IP heeft als grote nadeel dat je op ieder netwerk in een andere IP-range een probleem hebt.

Naast de mogelijke IP conflicten en gedoe om achter de gebruikte range te komen.

Omdat het iedere keer exact om het uur gebeurt is het absoluut wel de dhcp-release of renew eigenlijk , default waarde op de meeste servers/routers. ;)
Fixed IP heeft zeker wel zin, al is het maar om even uit te sluiten of het daaraan ligt.

Ik ben niet zo zeker van een DHCP probleem, DHCP werkt niet op basis van keiharde verloop tijden. Al halverwege de lease gaat de computer om een renew vragen. Ook krijgt hij blijkbaar netjes een IP na een herstart en dergelijken. Ook treedt het op meerdere plekken op, en die plekken hebben echt niet allemaal dezelfde leasetime en problemen.
Ook is 1 of 2 uur leasetime wel erg kort, ken geen router die zo strak staat ingesteld. Meestal is het 8 uur, 10 uur, 2 dagen of 10 dagen. En ook is het exacte hele uur een sterke aanwijzing dat het niet in de DHCP zit, of TS moet zijn laptop altijd exact op het hele uur aanzetten.

Waar het wel ligt vind ik lastig te zeggen, ik zou eens beginnen met een ping -t 8.8.8.8 open te zetten rond het hele uur en dan eens te kijken wat er gebeurd.
pi_176296714
Firewall uitgezet. Internet deed het vervolgens wel !

Staat het dan ''te streng'' ingesteld of iets dergelijks?

Ik ben in ieder geval bezig om dit te veranderen, maar kom er nog niet echt uit.

[ Bericht 27% gewijzigd door JouwNaam op 05-01-2018 10:11:17 ]
-
pi_176297301
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:05 schreef JouwNaam het volgende:
Firewall uitgezet. Internet deed het vervolgens wel !

Staat het dan ''te streng'' ingesteld of iets dergelijks?

Ik ben in ieder geval bezig om dit te veranderen, maar kom er nog niet echt uit.
Dat is dus precies wat ik al dacht. Je hebt waarschijnlijk zelf te veel dichtgezet, in ieder geval dhcp verkeer, dat moet inbound en outbound toegestaan worden, poort 67 en 68, en als je ipv6 gebruikt ook poort 546 en 547.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 11:11:35 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_176297735
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:43 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat ik al dacht. Je hebt waarschijnlijk zelf te veel dichtgezet, in ieder geval dhcp verkeer, dat moet inbound en outbound toegestaan worden, poort 67 en 68, en als je ipv6 gebruikt ook poort 546 en 547.
De firewall als het om Windows gaat herstellen naar de standaard waarden?
http://nl.stealthsettings(...)etarile-default.html
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 11:55:09 #27
411554 HostiHawaii
Honest Asshole
pi_176384683
Het kan ook de duplex mode van je netwerkkaart zijn. :)
In discussie gaan met complotdenkers is net als het als de Special Olympics. Debiel. :') :D
pi_176384754
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:55 schreef HostiHawaii het volgende:
Het kan ook de duplex mode van je netwerkkaart zijn. :)
Nee.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 12:06:19 #29
411554 HostiHawaii
Honest Asshole
pi_176384874
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:59 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Nee.
Want? Heb ooit iets soortgelijks gehad, niet om het uur maar wel met regelmatige interval dat het internet wegviel.
In discussie gaan met complotdenkers is net als het als de Special Olympics. Debiel. :') :D
pi_176385054
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:06 schreef HostiHawaii het volgende:

[..]

Want? Heb ooit iets soortgelijks gehad, niet om het uur maar wel met regelmatige interval dat het internet wegviel.
Je zegt het zelf al.

Daarbij, duplex onderhandeling vindt niet exact elk uur plaats. En dan zou je ook andere problemen ondervinden, zoals snelheid en stabiliteitsproblemen.
pi_176386177
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:06 schreef HostiHawaii het volgende:

[..]

Want? Heb ooit iets soortgelijks gehad, niet om het uur maar wel met regelmatige interval dat het internet wegviel.
probleem is zowel Wi-Fi als bedraad. Wi-Fi is zowiezo al geen full duplex
:]
pi_176386354
UPDATE

Hele weekend geprobeerd uit te vogelen, alles geprobeerd. Ook serieuze kenners hebben flink werk erin gestoken. Echter nog zonder resultaat.

;(
-
pi_176390374
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:27 schreef JouwNaam het volgende:
UPDATE

Hele weekend geprobeerd uit te vogelen, alles geprobeerd. Ook serieuze kenners hebben flink werk erin gestoken. Echter nog zonder resultaat.

;(
heb je al antwoord op onze vragen.
:]
pi_176403697
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 09:52 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Fixed IP heeft zeker wel zin, al is het maar om even uit te sluiten of het daaraan ligt.

Ik ben niet zo zeker van een DHCP probleem, DHCP werkt niet op basis van keiharde verloop tijden. Al halverwege de lease gaat de computer om een renew vragen. Ook krijgt hij blijkbaar netjes een IP na een herstart en dergelijken. Ook treedt het op meerdere plekken op, en die plekken hebben echt niet allemaal dezelfde leasetime en problemen.
Ook is 1 of 2 uur leasetime wel erg kort, ken geen router die zo strak staat ingesteld. Meestal is het 8 uur, 10 uur, 2 dagen of 10 dagen. En ook is het exacte hele uur een sterke aanwijzing dat het niet in de DHCP zit, of TS moet zijn laptop altijd exact op het hele uur aanzetten.

Waar het wel ligt vind ik lastig te zeggen, ik zou eens beginnen met een ping -t 8.8.8.8 open te zetten rond het hele uur en dan eens te kijken wat er gebeurd.
pfffff. Bij DHCP kan je ook de inlogtijden vastleggen en dat is een keiharde optie. Staat die op één uur dan is het afgelopen.

Bij enkele bedrijven staat die zo ingesteld dat je na 20 uur niet kan door werken. Moet je verplicht naar huis. Is ook verrekte handig :Y
pi_176405625
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 00:08 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

pfffff. Bij DHCP kan je ook de inlogtijden vastleggen en dat is een keiharde optie. Staat die op één uur dan is het afgelopen.

Bij enkele bedrijven staat die zo ingesteld dat je na 20 uur niet kan door werken. Moet je verplicht naar huis. Is ook verrekte handig :Y
Dat regelen die bedrijven niet in hun DHCP maar via bijvoorbeeld hun Active Directory. DHCP is namelijk eenvoudig te foppen, en heeft geen kennis van de ingelogde gebruiker. Dus een gedeelde PC op 20 uur zetten is iets wat geen enkele beheerder ooit zal doen. Als het al zou kunnen.

Al zou de optie van inlogtijden bestaan (ik heb het nog nooit gezien), dan is dat nog steeds een onzinnig argument en reden. Want dan zou het na 1 uur stoppen en niet weer werken met opnieuw verbinden of opnieuw opstarten.
pi_176420946
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:04 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Dat regelen die bedrijven niet in hun DHCP maar via bijvoorbeeld hun Active Directory. DHCP is namelijk eenvoudig te foppen, en heeft geen kennis van de ingelogde gebruiker. Dus een gedeelde PC op 20 uur zetten is iets wat geen enkele beheerder ooit zal doen. Als het al zou kunnen.

Al zou de optie van inlogtijden bestaan (ik heb het nog nooit gezien), dan is dat nog steeds een onzinnig argument en reden. Want dan zou het na 1 uur stoppen en niet weer werken met opnieuw verbinden of opnieuw opstarten.

:P
En als je opnieuw inlogt gaat er weer een nieuw uur in :Y
En we hebben het hier niet over bedrijven :9
pi_176421687
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:32 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:P
En als je opnieuw inlogt gaat er weer een nieuw uur in :Y
En we hebben het hier niet over bedrijven :9
Erhm, dat zijn de login hour settings van een user in een Active Directory? Geen idee welk punt je wil maken.
pi_176421776
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:00 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Erhm, dat zijn de login hour settings van een user in een Active Directory? Geen idee welk punt je wil maken.
:O :Z
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')