Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Het is 25 december, negen uur. Zappen is zinloos. Dit is… de Radio 2 Top 2000. (geesh kon dat niet korter?) En dan gaat dit topic even helemaal los. 50000 posts in een weekje, daar lachen wij om. Wilde U altijd al weten dat Atomic Kitten Eternal Flame naakt heeft ingezongen? Of wilde U soms weten dat de drummer van de Beatles geen baard heeft? Het kan hier allemaal. Zelfs allerlei andere lollige feitjes passeren de revue. Wist U bijvoorbeeld dat Kayak stiekem altijd over een ‘Reverse Queen’ zong? Misschien bent U wel geïnteresseerd in familietaferelen tijdens “Waarom fluister ik jouw naam nog”. Het kan allemaal. Babbel hier gewoon gezellig mee en leer dat dit het enige topic is waarbij bij het woord Lennon niet meteen aan een Beatle wordt gedacht en dat sommige mensen blijkbaar een Top 2000 kunnen overleven met 20 uur slaap. Want dit is de gezelligste reeks van het jaar.
Radio 2 Top 2000: Editie 2017 Het is alweer de negentiende editie van het grootste radio-evenement van de radio. Radio 2 draait 7 dagen lang de beste platen aldus het Nederlandse stemvee, vanaf eerste kerstdag tot het laatste uurtje in 2017. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te volgen via de website van Radio 2.
Wat kunnen wij doen? Meeluisteren en meeposten. En bovenal, stemmen. Natuurlijk zou de Top 2000 de Top 2000 niet zijn als er niet een hoop bagger in zou staan, dus wij hopen vooral dat jullie allemaal op Thuis van Marco B--- wacht nee doe dit toch maar niet.
Wanneer? Maandag 25 december 09:00 tot en met Zondag 31 december 23:59.
Presentatie De presentatie is dit jaar in handen van: 06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom 09.00 - 12.00 uur Bart Arens 12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman 14.00 - 16.00 uur Annemieke Schollaardt 16.00 - 18.00 uur Ruud de Wild 18.00 - 20.00 uur Wouter van der Goes 20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse 22.00 - 00.00 uur Jan-Willem Roodbeen 00.00 - 02.00 uur Evelien de Bruijn 02.00 - 04.00 uur Cielke Sijben 04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune ( ) blijft veelvuldig te horen. In een verneukte 2016 uitgave, dat dan weer wel.
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
De Top 2000 in beeld Cultura 24: Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2017 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3 Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio (en tot 2 uur in het cafe) via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website http://www.nporadio2.nl/top2000/home Etalagekanalen Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men Cultura24 1 op 1 naar omzet!
Vanaf wanneer stemmen? De stemweek was van 1 t/m 8 december
Staat ie in de top 2000? Hopelijk kunnen we ook dit jaar genieten van een site met schijtlollige gifjes waarin je kunt zien welke liedjes de lijst hebben gehaald. Als het goed is zijn dit er precies 2000. De site is online op www.staatieindetop2000.nl
Ook in 2017 hebben een aantal FOK!kers voor jou deze site afgespeurd en deze nieuwe nummers en afvallers gevonden:
SPOILER: Nieuwe nummers top 2000: 2017
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: OUT in 2017
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog wat classics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!Miss-Top 2000 van 2017 is houdjemond! die de lijst zelf op is gaan halen in het Top 2000-café!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!'er ter plaatse ArnieAlberts kreeg de groetjes door van zowel Annemieke...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....als van de 'ons zo geliefde' Stefan Stasse! Mét karaoke-optredentje van ArnieAlberts!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
The only easy day, was yesterday. (USMC) Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
Het hele jaar is de opmerking, ik vraag dit voor een vriend, een farce want ze hebben geen vrienden, maar ineens met oudjaar wel.
Ik zit gewoon alleen thuis bier te drinken . Heb ook een flesje champagne .
The only easy day, was yesterday. (USMC) Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
Haha ja ik denk ik aap mijn naaper even na . Ga nu weer naar de Olsentwinnetjes .
Oja oudejaarsloterij, zal ik de 30 miljoen winnen ??
Ik wil om 12 uur gaan drone vliegen . Moet maar eens stoppen met bier dan .
Verstopt waarschijnlijk / hopelijk. Als ze echt weg zijn sterkte, wil ik niet mee maken dat ze echt weg zijn .
Ik zou onder bedden, in kasten en zo kijken. Eén van onze katten ligt onder mijn bureau aan mijn voeten en de ander ligt onder het bed van mijn zoon. Beiden zijn banger dan andere jaren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Haters can be so lame and vicious Hating on me because I'm ambitious They sound like they need lots of love, lots of love That's why I'm sending them hugs and kisses
Haters can be so lame and vicious Hating on me because I'm ambitious They sound like they need lots of love, lots of love That's why I'm sending them hugs and kisses
"How I wish, how I wish you were here We're just two lost souls Swimming in a fish bowl Year after year Running over the same old ground What have we found? The same old fears Wish you were here"
Beatus vir qui suffert tentationem. PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
We hebben een groot huis. Maar heb binnen nu overal wel gezocht, geloof ik.
Och die beesten wurmen zich overal tussen.
Soms zelfs een keukenla. Zolang deuren en ramen niet open geweest zijn, zou ik me niet druk maken.
- One for my Baby - Frank Sinatra - Youth - Foxes - Kickstart my Heart - Mötley Crüe 1995 Little Red Corvette - Prince 25 December 09-10 1900 Mysterious Ways - U2 25 December 17-18 1699 Beautiful people - Marilyn Manson 26 December 07-08 1658 Shake It Off - Taylor Swift 26 December 11-12 1633 Skinny Love - Birdy 26 December 13-14 1564 Fox On the Run - The Sweet 26 December 19-20 1447 Let It Go - James Bay 27 December 03-04 1371 Tiny Dancer - Elton John 27 December 09-10 1357 Blue Hotel - Chris Isaak 27 December 10-11 1243 My Heart Will Go On - Celine Dion 27 December 19-20 1084 Shut Your Eyes - Snow Patrol 28 December 06-07 983 Heart Shaped Box – Nirvana 28 December 14-15 907 In Nije Dei - De kast 28 December 21-22 893 Hometown Glory - Adele 28 December 22-23 817 Voodoo Child - Jimi Hendrix 29 December 03-04 733 My Silver Linings - First Aid Kit 29 December 10-11 718 Miss American Pie - Don Mclean 29 December 11-12 485 Immigrant Song - Led Zeppelin 30 December 05-06 452 Strong - London Grammar 30 December 08-09 428 Rebel Rebel - David Bowie 30 December 09-10 408 The Great Gig in the Sky - Pink Floyd 30 December 11-12 346 Iris - Goo Goo Dolls 30 December 17-18 335 Guns ‘N Roses - Welcome to the Jungle 30 December 17-18 322 Vienna – Ultravox 30 December 18-19 315 Free Bird - Lynyrd Skynyrd 30 December 19-20 305 Satisfaction - Rolling Stones 30 December 20-21 284 Gotta Catch Catch ‘em All - Jason Paige 30 December 21-22 182 Sonne – Rammstein 31 December 06-07 81 Goodnight Saigon - Billy Joel 31 December 15-16 63 Enter Sandman - Metallica 31 December 17-18 7 Wish You Were Here - Pink Floyd 31 December 23-00 2 Hotel California - The Eagles 31 December 23-00
Op zondag 31 december 2017 23:08 schreef wdn het volgende: "How I wish, how I wish you were here We're just two lost souls Swimming in a fish bowl Year after year Running over the same old ground What have we found? The same old fears Wish you were here"
1 Queen Bohemian Rhapsody 4 Billy Joel Piano Man 13 AC/DC Thunderstruck 22 Pink Floyd Shine on you crazy diamond 25 Toto Africa 34 Nirvana Smells Like Teen Spirit 36 Guns N' Roses Sweet Child O' Mine 37 Pearl Jam Alive 53 Dire Straits Telegraph Road 55 Electric Light Orchestra Mr. Blue Sky 115 Oasis Don't Look Back In Anger 125 Muse Knights Of Cydonia 148 Gary Moore Still Got The Blues 150 Jackson Browne The Load Out / Stay 151 Foo Fighters Everlong 154 Aerosmith Dream On 284 Jason Paige Gotta Catch 'Em All 285 Creedence Clearwater Revival Bad Moon Rising 315 Lynyrd Skynyrd Free Bird 353 Volbeat Sad Man's Tongue 377 Foo fighters Learn to Fly 394 Iron Maiden Can I Play With Madness 413 Underworld Born Slippy 447 Focus Hocus Pocus 449 Gerry Rafferty Baker Street 693 Bruce Springsteen Jungleland 760 Paul McCartney & Wings Band on the run 763 Tom Petty Free Fallin' 832 Duran Duran Ordinary World 1360 Thin Lizzy Boys Are Back In Town 1474 Jeff Wayne & Justin Hayward Forever Autumn 1621 Steely Dan Reelin' in the years
Op zondag 31 december 2017 23:09 schreef Nizno het volgende: 2e gaslek door vuurwerk. Met dank aan de idioten die vuurwerk misbruiken komt er straks een eind aan de gezelligheid
HOW I WISH, HOW I WISH YOU WERE HERE WE'RE JUST TWO LOST SOULS SWIMMING IN A FISH BOWL YEAR AFTER YEAR RUNNING OVER THE SAME OLD GROUND AND HOW WE FOUND THE SAME OLD FEARS WISH YOU WERE HERE....
De ander is een lost soul in een fishbowl, of zoiets.
Komt ook wel terecht, zit ergens verstopt.
Damn ik wil slapen . Maar wil ook wakker blijven .
Net 1 tongerlo bruin op... Zo de bubbels opentrekken qua eten staan er oliebollen en appelbeignets op tafel, chips, nootjes en wat crackertjes met salades en kaas...
Tis nog effe wachten op led Zep... Na radar Lof ging hier de muziek helaas uit
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op zondag 31 december 2017 23:21 schreef Zorro het volgende: Nog even een heugelijke mededeling tussendoor en dan ben ik weer weg: ik heb Claudia weer gemist en geniet nu van Child In Time
Op zondag 31 december 2017 23:21 schreef Zorro het volgende: Nog even een heugelijke mededeling tussendoor en dan ben ik weer weg: ik heb Claudia weer gemist en geniet nu van Child In Time
Gratz
Beatus vir qui suffert tentationem. PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
Op zondag 31 december 2017 23:26 schreef patat het volgende: Lieve mensen, ik wilde jullie nog even bedanken voor een geweldig en gezellig weekje Top 2000! Het was top
Op zondag 31 december 2017 23:26 schreef patat het volgende: Lieve mensen, ik wilde jullie nog even bedanken voor een geweldig en gezellig weekje Top 2000! Het was top
Een heel fijn 2018 allemaal!
Isn't it ironic, don't you think Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Jij ook Friet
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje" -Scorpion_17
De beste wensen voor volgend jaar.
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.