abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176196788

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin
/r/btc

Bitcoin resources (websites)

Bitcoin en belastingaangifte

Bitcoins als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoins en andere cryptovaluta wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro’s) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw ‘coins’ op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw currencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw cryptovaluta in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen.

LEESVOER:

https://www.reddit.com/r/(...)t_invest_recklessly/
https://decentralize.toda(...)e-value-6b42a59fce0a
Lambo of Rekt
pi_176196831
VEN _O_
FUN _O_
VRM _O_
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176196860
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:12 schreef JeSuisDroppie het volgende:
VEN _O_
FUN _O_
VRM _O_
FUN ook lekker hoor, afgelopen nacht, heb ik er ook dik 35k van. :9 had 70K eerder, maarja... moest VEN hebben, dus de helft ingeleverd.
Lambo of Rekt
pi_176196908
@Typisch 575 sat per stuk.
Staat nu op 1070 sat
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_176196919
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:14 schreef Patroon het volgende:
@Typisch 575 sat per stuk.
zeg dat dan
pi_176196926
wat gaan jullie doen vanavond jongons?
pi_176196947
quote:
6s.gif Op zondag 31 december 2017 17:14 schreef Typisch het volgende:

[..]

zeg dat dan
Delta geeft eerst dollar aan. Dus moest de klikken naar btc :P
pi_176196999
quote:
14s.gif Op zondag 31 december 2017 17:14 schreef Typisch het volgende:
Binance app refreshen :P

Nee hebben een verjaardag van een vriend waar je verkleed moet komen.. ga als kerstman :')
pi_176197022
quote:
14s.gif Op zondag 31 december 2017 17:14 schreef Typisch het volgende:
Fappen op VEN, daarna de staatsloterij winnen, dan nog harder fappen, dik BTC kopen, alles.
Lambo of Rekt
pi_176197143
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:16 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Fappen op VEN, daarna de staatsloterij winnen, dan nog harder fappen, dik BTC kopen, alles.
ik heb eerst een huisfeestje en ga daarna wat satoshi investeren in het verneuken van mijn hersencellen bij een feestje
pi_176197173
quote:
6s.gif Op zondag 31 december 2017 17:19 schreef Typisch het volgende:

[..]

ik heb eerst een huisfeestje en ga daarna wat satoshi investeren in het verneuken van mijn hersencellen bij een feestje
Pep?
Lambo of Rekt
pi_176197174
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 17:16 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee hebben een verjaardag van een vriend waar je verkleed moet komen.. ga als kerstman :')
:') :') :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 december 2017 @ 17:20:27 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176197200
MOD heeft ook z'n correctie gehad zo te zien. Toch nog veel hoger dan gister :s)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176197245
TVP _O_
pi_176197303
quote:
6s.gif Op zondag 31 december 2017 17:13 schreef EggsTC het volgende:

[..]

FUN ook lekker hoor, afgelopen nacht, heb ik er ook dik 35k van. :9 had 70K eerder, maarja... moest VEN hebben, dus de helft ingeleverd.
FUN is echt bizar lekker idd, die HODL ik tot de moon.
pi_176197417
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 17:22 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

FUN is echt bizar lekker idd, die HODL ik tot de moon.
heb je er veel in zitten?
pi_176197420
Vanavond een printscreen maken van mijn Blockfolio en dan op 31-12-2018 weer een printscreen.

Na het afbetalen van mijn hypotheek
pi_176197431
Djuu, ik ben echt benieuwd naar de prijs van IGNIS straks. Helaas geeft de future niet echt een realistisch beeld, al vind ik die prijs ook prima :7
pi_176197454
Is het al tijd voor een 2018 lijstje?

Dit jaar echt pas twee maanden bezig. Mijn winst coins:

- Verge (al verkocht, 1200%)
- Ripple (still HODL, 1000%)
- EnjinCoin (te vroeg verkocht, 400%)
- Voxels (75%, HODL)
- Burst (30%)
- Monero (te vroeg verkocht, 30%)
- Neo (15%)

Mindere coins

- Myriad, (-7,5 %)
- Electroneum (-25%)

Daarnaast nog een paar coins die ik pas 1 week tot 1 uur heb: Cannabiscoin, Syscoin, Funfair.

Electroneum hoop ik echt nog op een flinke stijging. Hiermee heb ik echt een rookie mistake gemaakt door het aantal satoshi verkeerd te tellen. Scheelt een factor tien. Dus daar heb ik meer van dan ik nu had bedoeld. _O-

Al met al, als ik nu alles zou verkopen kom ik op 4,5x mijn originele inleg uit. Dat is mooi.
Of saté?
pi_176197614
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:26 schreef Schnitzels het volgende:

- Voxels (75%, HODL)
- Burst (30%)
- Neo (15%)

Mindere coins

- Myriad, (-7,5 %)
- Electroneum (-25%)

Daarnaast nog een paar coins die ik pas 1 week tot 1 uur heb: Cannabiscoin, Syscoin, Funfair.

Electroneum hoop ik echt nog op een flinke stijging. Hiermee heb ik echt een rookie mistake gemaakt door het aantal satoshi verkeerd te tellen. Scheelt een factor tien. Dus daar heb ik meer van dan ik nu had bedoeld. _O-

Al met al, als ik nu alles zou verkopen kom ik op 4,5x mijn originele inleg uit. Dat is mooi.
LISK
VEN
AE
STRAT
OMG
WAVES
XRB
FUN
NAGA
OCL
SIFT

dat is wat ik in mn portfolio heb, waarvan lisk zeker 50%

Totale portfolio nu ~70k

Doel 2018 > paar ton.
Lambo of Rekt
  Eindredactie Games zondag 31 december 2017 @ 17:30:03 #21
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_176197615
Je kan wel merken dat in China, Japan en Zuid Korea het al 12 uur is geweest. BTC schiet ineens omhoog :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_176197617
Lijstje voor 2018

Lisk: Gekocht op $3.80 HODL
Waves: Gekocht op $3.20 HODL
Ripple: Gekocht op $0.80 HODL
NEO: Gekocht op $30 HODL
Verge: Gekocht op $0.05 Al een deel verkocht, rest volgt
Ethereum: Gekocht op $280 HODL
Stellar Lumen: Gekocht op $0.08 HODL
Iota: Gekocht op $0.70 Al een deel verkocht, rest HODL
Vechain: Gekocht op $1.80 HODL
NAGA: Meegedaan aan ICO $1.50 HODL
Doel portfolio in 2018: > $50.000

[ Bericht 3% gewijzigd door ColeJ op 31-12-2017 17:42:30 ]
pi_176197683
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:25 schreef ColeJ het volgende:
Vanavond een printscreen maken van mijn Blockfolio en dan op 31-12-2018 weer een printscreen.

Na het afbetalen van mijn hypotheek
als ie volgend jaar 80% gedaald is doe je dat waarschijnlijk niet.
pi_176197711
quote:
4s.gif Op zondag 31 december 2017 17:30 schreef Oscar. het volgende:
Je kan wel merken dat in China, Japan en Zuid Korea het al 12 uur is geweest. BTC schiet ineens omhoog :')
afgelopen middag waren mijn munten of stabiel of ligt aan t zakken. Ben benieuwd hoe de avond verder loopt.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_176197735
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:26 schreef Schnitzels het volgende:

- Voxels (75%, HODL)
- Burst (30%)
- Neo (15%)

Mindere coins

- Myriad, (-7,5 %)
- Electroneum (-25%)

Nice. Wat was je inleg als ik vragen mag?
pi_176197853
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:31 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

als ie volgend jaar 80% gedaald is doe je dat waarschijnlijk niet.
Dan ook haha. Heb er al genoeg winst uit. Wat ik nu heb laat ik sowieso staan.
pi_176197878
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 17:33 schreef spierbal het volgende:

[..]

Nice. Wat was je inleg als ik vragen mag?
Jazeker, 400 euro. Onder het mom van, als ik het ooit verlies is het jammer maar geen ramp.

Hopelijk kan ik de stijging volgend jaar vasthouden. Veel 'verlies' geleden door het te vroeg of te laat verkopen. Maar een paar coins die gewoon naar beneden gingen. Al zal dat nog wel veranderen.

quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:30 schreef ColeJ het volgende:
Lijstje voor 2018

Nette lijst. Mooie doelstelling, hopelijk haal ik dat ooit. *O*
Of saté?
pi_176197914
Ripple kopen en denken dat is een leuk stabiele coin voor lange termijn. Niet zo spannend maar degelijk. 2 maanden later x10. :')
pi_176198032
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 17:37 schreef Jed1Gam het volgende:
Ripple kopen en denken dat is een leuk stabiele coin voor lange termijn. Niet zo spannend maar degelijk. 2 maanden later x10. :')
Zolang het profit is ^O^

Probeer de hype op de top te verkopen, want als de januaricrash szometeen komt, zal ripple een leider en een lijder zijn in die crash, voorspel ik. :P
Lambo of Rekt
pi_176198111
BTC is weer lekker op tour! Zojuist door de een 1000BTC sellwall op 14k geknald.
pi_176198118
M’n BTC verwachting voor woensdag halen we vandaag nog als het zo door blijft stijgen :D
pi_176198158
quote:
14s.gif Op zondag 31 december 2017 17:40 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Zolang het profit is ^O^

Probeer de hype op de top te verkopen, want als de januaricrash szometeen komt, zal ripple een leider en een lijder zijn in die crash, voorspel ik. :P
Wat is je theorie voor een januari crash :)?
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 december 2017 @ 17:44:16 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176198184
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:30 schreef ColeJ het volgende:
Lijstje voor 2018

NAGA: Meegedaan aan ICO $1.50 HODL
Ik mis MOD. Koop in de dip nu het nog kan! Één van de weinige coins buiten de top 100 met een werkend product.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 31 december 2017 @ 17:44:42 #34
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_176198203
Ik ga ook even meedoen. Hopelijk vind ik het topic dan nog terug.

HODL lijst:
Ripple: buy ¤ 0.23
Waves buy ¤ 4.17
Oceanlab: buy ¤ 0.54
MGO: buy ¤ 0.35
Lisk: buy ¤ 5.07
BTC: buy ¤ 15.745 :')
Lisk: buy ¤ 267 :')

Begonnen april 2017: 30k
Doel portfolio in 2018: >500k
pi_176198218
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:43 schreef ColeJ het volgende:

[..]

Wat is je theorie voor een januari crash :)?

Deze FUD verspreid ik graag toch...
Lambo of Rekt
pi_176198235
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 17:37 schreef Jed1Gam het volgende:
Hou je ripple? Heb nog 25% van wat ik had...gaat nu wel hard naar beneden.. of gaan alle alts nu down omdat btc opleeft?
pi_176198298
XRB is ook weer richting de maan vertrokken.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 december 2017 @ 17:47:37 #38
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176198321
quote:
6s.gif Op zondag 31 december 2017 17:44 schreef EggsTC het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Terechte FUD.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176198358
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:36 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Jazeker, 400 euro. Onder het mom van, als ik het ooit verlies is het jammer maar geen ramp.

Hopelijk kan ik de stijging volgend jaar vasthouden. Veel 'verlies' geleden door het te vroeg of te laat verkopen. Maar een paar coins die gewoon naar beneden gingen. Al zal dat nog wel veranderen.

[..]

Nette lijst. Mooie doelstelling, hopelijk haal ik dat ooit. *O*
mooi man. Ben ook met 4oo begonnen.

Voor nu zijn mijn hodl's

Poe en trx. Met Poe wat tokens verloren door te daytraden om wat tokens winst te maken die schoot opeens door t plafond
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 december 2017 @ 17:48:43 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176198359
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:44 schreef Repeating het volgende:
Ik ga ook even meedoen. Hopelijk vind ik het topic dan nog terug.
Begonnen april 2017: 30k
Had ik maar zo veel geld :{
Was ik nu miljonair geweest.

Goed bezig geweest wel :o
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176198397
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Duidelijk haha, deze had ik nog niet gezien. Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel gevoelig ben voor dit soort plaatjes :o
  zondag 31 december 2017 @ 17:51:41 #42
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_176198484
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 17:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Had ik maar zo veel geld :{
Was ik nu miljonair geweest.

Goed bezig geweest wel :o
Dank aan ome duo
Heb veel leergeld moeten betalen maar ik mag niet klagen! :)
pi_176198530
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:49 schreef ColeJ het volgende:

[..]

Duidelijk haha, deze had ik nog niet gezien. Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel gevoelig ben voor dit soort plaatjes :o
Ik postte m gister ergens , 2 topics terug.

Garanties tot aan de deur he, nog niet eens :+
Lambo of Rekt
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 december 2017 @ 18:00:36 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176198763
Ethereum buy 0,068BTC, BTC buy 400$
GET buy 0,0015ETH
MOD buy 0,005ETH

ETH 72%
MOD 16%
GET 12%*

*ICO prijs in Ether.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176198861
quote:

[..]

[ afbeelding ]

net als deze?

pi_176198977
Jezus kraken :') fix your shit
pi_176199359
Lekker die stijgende marketcap, vraag me af hoelang dit normaal aanhoudt?
Ga weg
pi_176199381
Op Ripple na top25 in groen _O_
pi_176199409
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:49 schreef ColeJ het volgende:

[..]

SELL ALL THE COINS
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 december 2017 @ 18:24:25 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176199425
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 18:23 schreef ejfaar het volgende:
Op Ripple na top25 in groen _O_
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: