Natuurlijk wil ik het redden. De vraag is dan alleen wat moet ik qua aanpak veranderen? Ik vraag bijvoorbeeld zeer vaak hoe het met haar gaat etc of bedoel je dat niet?quote:Op zondag 31 december 2017 09:35 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dit is een heel duidelijk signaal, want ze mist niet zozeer jou, maar bepaalde dingen die je deed. De dingen waar ze zich geliefd en begrepen door voelde, maar die ze kennelijk niet meer direct kan koppelen aan wie je bent en waarom ze van jou zou houden als een geliefde. Dat is een ander soort liefde als voor iemand die veertien jaar heel dichtbij staat.
[..]
Beter had je dan gekeken naar hoe zij ook het als kleine stapjes zou kunnen ervaren, ook daar weer een gemiste kans met helder signaal.
Hoe kan zij merken dat je het achteraf nu wel begrepen hebt denk je? Hoe kun je haar volgende keer wel het gevoel geven zonder dat ze daarvoor weer een grens moet afbakenen?
[..]
Door te stellen dat niet alleen jij het niet zo ervaart als dat zij er alles aan gedaan heeft, maar dat het dan ook niet alles is, zeg je haar eigenlijk dat je haar gevoel niet serieus neemt laat staan enigszins begrijpt en er dus ook helemaal geen begrip voor hebt. Ongeacht of jij helemaal in je recht zou staan, is dat gewoon een enorme red flag om een relatie verder op te bouwen. Signalen die een psych terecht besproken zal hebben met haar en die dus prima los kunnen staan van hoe je wel zou zijn. Omdat het om haar beleving gaat en daar zit nu eenmaal een blinde vlek bij jou..
[..]
ALS als als en weer gewoon 's nachts, want fuck it.
Het voordeel van hypothethische situaties bespreken is dat het minder realistisch is. Echter merk je al dat zodra het wel puntje bij paaltje komt zij zich als een kat in het nauw voelt en er dan weer onderuit probeert te komen. Daar zit nu een patroon, waar je tenzij jij er gelukkig van denkt te worden je echt echt echt je tactiek aan zult moeten passen om hier nog enigszins samen beter uit te kunnen komen.
En dat is dan denk ook onderdeel van het probleem, je denkt er vooralsnog nu wel gelukkig van te worden. Omdat het voor jouw gevoel nog geen definitieve nee is en je solliciteert naar dat het weer een ja zou kunnen worden. Daarmee zeg je eigenlijk waar je prioriteiten liggen en dat zijn nu juist niet de dingen die ze hierboven zegt te missen. Ze mist oa het begrip en zich begrepen te voelen, net als jij eigenlijk. Maar waar jij je begrip wil voelen in dat ze jou en jullie relatie niet afwijst, heeft zij behoefte aan iets anders en daar blijf je aan voorbij gaan..
[..]
Gewoonte
[..]
Het gaat inderdaad niet over jou, maar hoe ze bepaalde dingen van jou ervaart. De beste verdediging zou zijn dat je wel wil en kan luisteren, omdat het zou kunnen aangeven dat je wel degelijk openstaat voor wat ze wel zegt en ervaart enzo.
Echter geeft je handelen vooral de boodschap af dat het je met name gaat om zolang het vooral maar niet uit elkaar willen gaan en je proberen te focussen op bepaalde dingen die je wel zou doen en waarom ze het niet moet uitmaken. Dat zegt niet schatje, ik snap waar je vandaan komt en we gaan eraan werken.
[..]
Top en toitoitoi
[..]
Jullie chanteren elkaar, omdat er bij beide een probleem is op de grensbewaking enzo. Dat zegt eigenlijk al voldoende, net zoals dat jij dit als ineens omslaan ervaart.
[..]
Het is het punt waarop je kan laten zien dat je je wel kan focussen op waar het echt om gaat. Gevoelsmatig, voor haar dan. Als jij echt jullie relatie wil redden tenminste. En dan moet je jezelf andere vragen willen en gaan stellen en echt openstaan voor hoe zij een en ander kan ervaren en daadwerkelijk kan ervaren.
Dus, ga je in de verdediging over wat je wel of niet terecht vindt of wil je beter leren begrijpen en begrip tonen mbt hoe je overkomt en zou kunnen komen?
Is het niet zo dat je juist de frustraties en boosheid wil bespreken?quote:Op zondag 31 december 2017 16:56 schreef AnoniemH het volgende:
Wel gaf ze aan dat er inderdaad een hoop frustratie en boosheid zit en dat dat eerst moet zakken wil ze openstaan voor ons samen. Dit begrijp ik en dit ziet mijn psycholoog ook zo zoals ik eerder heb verteld. Nou prima maar dan moet ik wel de mogelijkheid krijgen om gewoon te werken en de rekeningen te betalen wat ik altijd heb gedaan of de boodschappen en haar een hand te helpen in het huishouden etc.
Die moeten eerst zakken wil ze openstaan voor. Dus gewoon werk hebben etc.quote:Op zondag 31 december 2017 16:58 schreef Steevast het volgende:
[..]
Is het niet zo dat je juist de frustraties en boosheid wil bespreken?
Fuck die rekeningen en het huishouden..
Je wilt toch een vrouw die achter je staat.
Misschien maakt ze niet de verkeerde keuze maar juist de beste keuze in haar leven.quote:Op zondag 31 december 2017 16:55 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
En ja ik wil haar de ruimte geven om op haar bek te gaan, natuurlijk. Alleen dan kan ze zien dat ze de verkeerde keuze maakt, mits ik mijzelf aanpas/doe wat ik moet doen.
Dat zal de tijd uitwijzen. Ze zegt zelf dat ik haar soulmate ben, haar altijd heb begrepen en er altijd voor haar ben geweest. 14 jaar is niet niks he. Misschien wil ze haarzelf gewoon even resetten, even niks dat kan. Wel blijf ik erbij dat ik denk dat het een fase is. En dan bedoel ik dus dat vrijheid etc etc.quote:Op zondag 31 december 2017 17:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Misschien maakt ze niet de verkeerde keuze maar juist de beste keuze in haar leven.
Zou zo maar kunnen.
Communicatie is ook zeker het probleem. Van mij naar haar en andersom. Ik heb ook al aangegeven dat we daar HULP bij kunnen gebruiken. Zodat we ELKAAR beter leren begrijpen op de situatie die nu gaande is.quote:Op zondag 31 december 2017 17:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Ergens denk ik dat het narcisme boek wel ergens op gebaseerd is, ook gezien je reacties. Maar een narcist zal zichzelf daar zelden in herkennen. Ze komt daar niet voor niets mee. Er moet dan wel flink wat mis zijn in jullie relatie en communicatie naar elkaar toe, of van jou naar haar. Het maakt niet eens uit of je echt zo bent: blijkbaar ervaart zij het wel zo. En dat is dodelijk voor een relatie. Misschien is ze daarom ook bang om het uit te maken.
Je was vast haar soul mate maar op dit moment is ze er klaar mee.quote:Op zondag 31 december 2017 17:01 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Dat zal de tijd uitwijzen. Ze zegt zelf dat ik haar soulmate ben, haar altijd heb begrepen en er altijd voor haar ben geweest. 14 jaar is niet niks he. Misschien wil ze haarzelf gewoon even resetten, even niks dat kan. Wel blijf ik erbij dat ik denk dat het een fase is. En dan bedoel ik dus dat vrijheid etc etc.
Tja, dat is best een redelijk eis natuurlijk. En als jij daar open voor staat geen probleem, maar ook jou vrouw is debet aan relatiecrisis, en jij niet degene die altijd maar moet dansen naar haar eisen, liefde is onconditioneel, en van daaruit zouden jullie moeten werken samen..quote:Op zondag 31 december 2017 16:59 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Die moeten eerst zakken wil ze openstaan voor. Dus gewoon werk hebben etc.
Op dit moment is ze er klaar mee begrijpelijk. Maar zoals ik al zei denk ik niet dat ze echt op zoek gaat naar iemand anders nu. Misschien over een jaar maar nu? Nee daarvoor is ze ook teveel beschadigd door andere mannen in het verleden.quote:Op zondag 31 december 2017 17:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je was vast haar soul mate maar op dit moment is ze er klaar mee.
En binnen 10 jaar zullen jullie allebei vast wel weer een nieuwe soul mate tegenkomen.
En dat is het belangrijkste (voor haar)quote:Op zondag 31 december 2017 17:01 schreef -Strawberry- het volgende:
blijkbaar ervaart zij het wel zo.
Is ook redelijk. Maar doordat ze elke dag wat anders zegt weet ik ook niet meer waar ik aan toe ben. Daarom wil ik haar ook spreken dan kan ik haar aankijken in haar ogen en deze eis van haar bespreken. Natuurlijk sta ik daarvoor open. Ik sta overal voor open maar dan moet ik wel de bevestiging hebben dat ze dat wil en die heb ik dan wel, dan niet, dan wel, dan niet etc.quote:Op zondag 31 december 2017 17:03 schreef Steevast het volgende:
[..]
Tja, dat is best een redelijk eis natuurlijk. En als jij daar open voor staat geen probleem, maar ook jou vrouw is debet aan relatiecrisis, en jij niet degene die altijd maar moet dansen naar haar eisen, liefde is onconditioneel, en van daaruit zouden jullie moeten werken samen..
Richt je vooral op jullie emotionele band samen, en pak het praktisch uiteraard ook aan.
Die gaat met een andere pik het nieuwe jaar in.quote:Op zondag 31 december 2017 17:04 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Op dit moment is ze er klaar mee begrijpelijk. Maar zoals ik al zei denk ik niet dat ze echt op zoek gaat naar iemand anders nu. Misschien over een jaar maar nu? Nee daarvoor is ze ook teveel beschadigd door andere mannen in het verleden.
Dat denk ik niet. Reden daarvoor staan in het vorige deel.quote:Op zondag 31 december 2017 17:07 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Die gaat met een andere pik het nieuwe jaar in.
Waarom denk je dat ze niet komt / jij niet daar heen kan?quote:Op zondag 31 december 2017 17:08 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Reden daarvoor staan in het vorige deel.
Angst voor het gesprek.quote:Op zondag 31 december 2017 17:09 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze niet komt / jij niet daar heen kan?
Niet echt. We konden altijd goed praten over moeilijke dingen. Het is meer dat ze dat zichzelf wijs maakt, maar dat is helemaal niet zo. Ik heb namelijk wat dingen opgeschreven etc maar het is wel vrij laf niet te komen zoals een aantal hier al noemde.quote:Op zondag 31 december 2017 17:11 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Nou denk niet dat het een angst voor het gesprek is, maar meer een angst voor jou en je rare opdringerige gedrag.
Dat is jouw invulling waarmee je hoop voor jezelf creeert. .quote:Op zondag 31 december 2017 17:12 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Niet echt. We konden altijd goed praten over moeilijke dingen. Het is meer dat ze dat zichzelf wijs maakt, maar dat is helemaal niet zo. Ik heb namelijk wat dingen opgeschreven etc maar het is wel vrij laf niet te komen zoals een aantal hier al noemde.
Nee dat zijn haar eigen woorden in haar mail naar mij, zie eerder deel. Ze zegt zelf dat we altijd heel goed konden praten enz wat ook zo is. Ze is banger dan ze hoeft te zijn laat ik het zo zeggen.quote:Op zondag 31 december 2017 17:14 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dat is jouw invulling waarmee je hoop voor jezelf creeert. .
Weet je, je bent zo eng dat je niet eens ziet wat je zelf doet, die is gewoon bang voor wat er gaat gebeuren als ze de knoop doorhakt en je dumpt. Ze mag haast wel een straatverbod aanvragen met zoals jij overkomtquote:Op zondag 31 december 2017 17:12 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Niet echt. We konden altijd goed praten over moeilijke dingen. Het is meer dat ze dat zichzelf wijs maakt, maar dat is helemaal niet zo. Ik heb namelijk wat dingen opgeschreven etc maar het is wel vrij laf niet te komen zoals een aantal hier al noemde.
Nou nou wat is daar eng aan? Het is toch ook gewoon laf door steeds af te zeggen? Ik begrijp het aan een kant, maar aan de andere kant begrijp ik het niet, jij wil dit toch? En nu krabbel je terug etc? Dat lijkt mij niet de manier. Als 2 volwassen mensen kunnen we hier gewoon over praten, zoals we altijd hebben gedaan. Ze was juist altijd heel blij dat ik haar tenminste respecteerde en begreep zoals met die zwangerschap etc.quote:Op zondag 31 december 2017 17:15 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Weet je, je bent zo eng dat je niet eens ziet wat je zelf doet, die is gewoon bang voor wat er gaat gebeuren als ze de knoop doorhakt en je dumpt. Ze mag haast wel een straatverbod aanvragen met zoals jij overkomt
Ja, die is een manier aan het verzinnen om je te dumpen zonder dat zij langs de kant van de weg gedumpt wordt.quote:Op zondag 31 december 2017 17:15 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Nee dat zijn haar eigen woorden in haar mail naar mij, zie eerder deel. Ze zegt zelf dat we altijd heel goed konden praten enz wat ook zo is. Ze is banger dan ze hoeft te zijn laat ik het zo zeggen.
Misschien wel maar zo ga je niet met elkaar om. Ik heb haar ook gezegd als het andersom was geweest had ze ook gewild dat ik haar met respect had behandelt en duidelijk was geweest en niet via apps etc.quote:Op zondag 31 december 2017 17:17 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ja, die is een manier aan het verzinnen om je te dumpen zonder dat zij langs de kant van de weg gedumpt wordt.
Heb je je topics doorgelezen, ik heb ook het idee dat jij zo'n vent bent die dan voor de deur gaat lopen schreeuwen, dan smeken, dan janken, dan agressief doen, dan weer janken en dan al gillend door de politie meegenomen gaat worden omdat de buren inmiddels het lawaai zat zijn.quote:Op zondag 31 december 2017 17:17 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Nou nou wat is daar eng aan? Het is toch ook gewoon laf door steeds af te zeggen? Ik begrijp het aan een kant, maar aan de andere kant begrijp ik het niet, jij wil dit toch? En nu krabbel je terug etc? Dat lijkt mij niet de manier. Als 2 volwassen mensen kunnen we hier gewoon over praten, zoals we altijd hebben gedaan. Ze was juist altijd heel blij dat ik haar tenminste respecteerde en begreep zoals met die zwangerschap etc.
Ze denkt onterecht dat ik hier als een halve mongool ga zitten hijgen ofzo. Zo stom ben ik nu ook weer niet.
Nou neequote:Op zondag 31 december 2017 17:19 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Heb je je topics doorgelezen, ik heb ook het idee dat jij zo'n vent bent die dan voor de deur gaat lopen schreeuwen, dan smeken, dan janken, dan agressief doen, dan weer janken en dan al gillend door de politie meegenomen gaat worden omdat de buren inmiddels het lawaai zat zijn.
Nou zo kom je wel over en dan waarschijnlijk op punt van in de politie auto gezet worden gil je nog even dramatisch, IK HOU VAN JE!!! IK GA ER ZONDER JOU EEN EIND AAN MAKEN!!! Ja zie het al voor me, zo'n typetje ben je wel, kan je tante haar ook nog even bellen dat je zit te snikken in het crisis centrum.quote:Op zondag 31 december 2017 17:20 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Nou neeAls er een een hekel heeft aan dat soort fratsen ben ik het wel. Heb ook nog nooit in mijn leven geweld gebruikt.
Dan heb je het helemaal verkeerd. Vrouw eigen dingen negatiever zien als ze zijn.quote:Op zondag 31 december 2017 17:23 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Nou zo kom je wel over en dan waarschijnlijk op punt van in de politie auto gezet worden gil je nog even dramatisch, IK HOU VAN JE!!! IK GA ER ZONDER JOU EEN EIND AAN MAKEN!!! Ja zie het al voor me, zo'n typetje ben je wel, kan je tante haar ook nog even bellen dat je zit te snikken in het crisis centrum.
Nou, ik ben geen vrouw, maar van wat ik er in alle gauwigheid van lees was ik er ook met gierende banden vandoor gegaan als ik haar wasquote:Op zondag 31 december 2017 17:24 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Dan heb je het helemaal verkeerd. Vrouw eigen dingen negatiever zien als ze zijn.
Stop ermee.quote:Op zondag 31 december 2017 17:23 schreef AnoniemH het volgende:
En ja ik moet haar beter begrijpen, maar ik zag het gewoon niet aankomen, anders had ik ZELF al hulp gezocht ook met een psycholoog ofzo. Ze zoekt nu zelf hulp dan denk ik; Waarom krijg ik dan niet de kans om ook hulp te zoeken?
Jij hebt geen handjes om op Google naar een psycholoog te zoeken en een mond om aan je huisarts te melden dat je hulp nodig hebt?quote:Op zondag 31 december 2017 17:23 schreef AnoniemH het volgende:
En ja ik moet haar beter begrijpen, maar ik zag het gewoon niet aankomen, anders had ik ZELF al hulp gezocht ook met een psycholoog ofzo. Ze zoekt nu zelf hulp dan denk ik; Waarom krijg ik dan niet de kans om ook hulp te zoeken?
Dat is het beeld wat je zelf hebt gemaakt, gewoon eng mannetje ben je.quote:Op zondag 31 december 2017 17:24 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Dan heb je het helemaal verkeerd. Vrouw eigen dingen negatiever zien als ze zijn.
Ik bedoel ermee te zeggen hulp voor dit probleem. Wat ik dus gewoon NIET wist. Als ik het had geweten had ik begin dit jaar al hulp gezocht. Het is niet zo dat ik niet wil maar dan had ze het moeten zeggen. Dat snap ik niet.quote:Op zondag 31 december 2017 17:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jij hebt geen handjes om op Google naar een psycholoog te zoeken en een mond om aan je huisarts te melden dat je hulp nodig hebt?
In de weken dat dit aansleept heb ik je nog niets zien posten hierover in ieder geval.
Die fase loopt al meer dan een week.quote:Op zondag 31 december 2017 05:33 schreef RicardoGallego het volgende:
Goed te lezen TS, dat je opstandig en boos bent. Je bent in fase 1 aanbeland van het verwerkingsproces.
(x) Boos
( ) Verdrietig
( ) Berusting
Je gaat van een boel uit. Je ging er ook van uit dat je voor oud en nieuw met haar zou spreken.quote:Op zondag 31 december 2017 05:29 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Ik ga er tegen die tijd vanuit van wel zoals je begrijpt
Jouw mening alleen telt niet. Het is trouwens al je ex voordat je dat nog niet door had.quote:Op zondag 31 december 2017 05:33 schreef AnoniemH het volgende:
Ik heb liever dat we wat leuke dingen doen. Tot rust komen etc en als het dan niet werkt ze zegt; Oke we hebben het geprobeerd maar het spijt mij. Daar zou ik echt vrede mee kunnen hebben. Maar niet op deze manier omdat ik voel dat er nog wat in zit.
Wat deze user zegt. Intenties zeggen geen ruk. Ja goedbedoeld hoor. Maar het is net zo zinloos als op facebook met kerst een bericht liken dat dakloze kinderen in derde wereldlanden ook aandacht nodig hebben. Die schieten daar niets mee op en blijven dakloos.quote:Op zondag 31 december 2017 05:35 schreef LeesFoknl het volgende:
Weet je, vroeger zeiden wij: Als ...... mijn tante kloten had dan was het mijn oom. Waarmee men bedoelt dat als dit en als dat geen enkele waarde heeft.
Zijn ouders laten het toe en moedigen het aan. Ik geloof dat dat wel een van de redenen kan zijn dat de relatie ook ten einde is. Deze man kan zelf zijn boontjes niet doppen. Hopelijk is hij over een tijdje wat meer ontwikkeld en zal er ook wel met wat schaamte naar terug kijken.quote:Op zondag 31 december 2017 05:44 schreef RicardoGallego het volgende:
[..]
Opdringerige pleurishufter ben je als je daar gaat hokken
Weer een goede indicatie hoe je denkt over vrouwen. Nu snap ik het wel. Na haar is het heel moeilijk om iemand te vinden als je er zo over denkt.quote:Op zondag 31 december 2017 06:01 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Nee 120 sollicitaties lieve schat. Ze bracht mij zelfs nog naar een aantal gesprekken. Ik liep niet te niksen, snap uberhaupt niet waarom je dat denkt. Vrouw eigen denk ik.
Het gaat jou niet echt meer iets aan wat ze met andere mannen doet. Zoiets als oud en nieuw lijkt mij ook perfect voor een 6e neukbeurt naast jou mocht het zo uitkomen. Anders is er altijd nog de rest van de week voor mocht je dit weer gaan bespreken met al haar collega's.quote:Op zondag 31 december 2017 06:11 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Grap is dat we hier tijd geleden weleens over spraken en ze zegt zelf dat ze daar niet aan moet denken etc. Ze slikt de pil niet (al een tijdje) dusja of dat zo slim is..... We waren met een zwangerschap bezig. Zeker nu is ze ontzettend vruchtbaar. Ik denk dat je gelijk KAN hebben alleen strookt het niet met wat ik hierboven over de pil etc vertel.
Dit ja. Vooral als de TS zogenaamd in zijn hoofd heeft dat zijn vriendin makkelijk is te beïnvloeden. Als je daar constant energie in moet steken is dat het niet waard.quote:Op zondag 31 december 2017 06:28 schreef Isabeau het volgende:
Anoniem, je moet niet iemand willen die niet voor 100% voor jou gaat, die je moet overhalen om bij je te blijven. Je moet niet iemand willen die jou niet onvoorwaardelijk als partner wil.
Je moet iemand willen die met heel haar hart en hoofd bij jou wil zijn.
Dit is kansloos. Voor jullie beiden.
Je hebt drie weken gehad om hier werk van te maken. Niet gedaan.quote:Op zondag 31 december 2017 17:27 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee te zeggen hulp voor dit probleem. Wat ik dus gewoon NIET wist. Als ik het had geweten had ik begin dit jaar al hulp gezocht. Het is niet zo dat ik niet wil maar dan had ze het moeten zeggen. Dat snap ik niet.
Laat. Het. Los.quote:Op zondag 31 december 2017 17:30 schreef AnoniemH het volgende:
Ze vertelde mij ook dit. Waarom heb je dat weekendje weg mij niet in Juni ofzo verteld? Ik zeg A het was een verrassing en B ik wist helemaal niet dat dit speelde anders waren we samen wel eerder daarheen gegaan. Het is de bedoeling voor Maart 2018.
Dan denk ik oke ik snap jou niet maar jij mij ook niet. Ik wist NIKS NOPPES. HAD ik het maar geweten.
Wel gedaan he. Ik spreek wekelijks met psychologen van een stichting zie eerder deel. Paar dagen terug nog. Die geven mij compleet op mijn lazer maar ook haar net zo goed. Communicatie is ons probleem volgens de psych.quote:Op zondag 31 december 2017 17:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je hebt drie weken gehad om hier werk van te maken. Niet gedaan.
Je kunt wel blijven mekkeren over dingen die jij niet gehoord/begrepen hebt/jou niet verteld zijn maar gebeurd is gebeurd.
Laat. Het. Los.
Waarom mekker je hier dan dat je geen kans kreeg om hulp te zoekenquote:Op zondag 31 december 2017 17:32 schreef AnoniemH het volgende:
[..]
Wel gedaan he. Ik spreek wekelijks met psychologen van een stichting zie eerder deel. Paar dagen terug nog. Die geven mij compleet op mijn lazer maar ook haar net zo goed. Communicatie is ons probleem volgens de psych.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |