Deze is ook wel grappig.quote:
En dan is er geen illegaal vuurwerk meer?quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:01 schreef capricia het volgende:
Tjonge jongen.
Mensen kunnen niet gewoon met vuurwerk omgaan. Veel illegaal spul en veel te vroeg afgestoken.
Heel erg voor de kinderen. En zijn familie.
Een reden te meer om vuurwerk op deze manier af te schaffen. Dan maar georganiseerde vuurwerkshows.
Meer doden door het verkeer dan door terrorisme...quote:Meer doden door vuurwerk in NL dan door terrorisme.
Zo zie je maar weer waar de prioriteiten van de politiek liggenquote:Op zaterdag 30 december 2017 20:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan is er geen illegaal vuurwerk meer?
[..]
Meer doden door het verkeer dan door terrorisme...
Dat is een ander verhaal, maar ik word altijd een beetje moe van die keukentrapjes vergelijkingen...quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo zie je maar weer waar de prioriteiten van de politiek liggen
Een vergeten uit de kast halen?quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:18 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, we hebben een nmm eigen schuld dode door illegaal vuurwerk en ophef alom, meteen weer janken over verbieden etc. hier op Fok!
Vanochtend twee kinderen dood door een woningbrand in Emmen wat ik tien keer erger vind... Krekels...
Jij bent meer van de blinde paniek?quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal, maar ik word altijd een beetje moe van die keukentrapjes vergelijkingen...
Ze zijn verboden maar wat voor straf krijg je als je er een in je bezit wordt aangetroffen?quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:03 schreef Infection het volgende:
Shells zijn wel vaker wat mis mee. Hebben vaak een kruitlek waardoor er kruit van het boeket de lancering ingelekt is en dus direct afgaan in plaast van gelanceerd te worden. Maar goed dat ze verboden zijn.
Deze meneer heeft de doodstraf iig gekregen.... lijkt me een beetje te zwaar als standaard straf, maar er mag wel serieus op gestraft worden, iig al vastzitten tot na oud en nieuw, om te beginnen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:26 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ze zijn verboden maar wat voor straf krijg je als je er een in je bezit wordt aangetroffen?
quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:09 schreef anarchitect het volgende:
Vervelend ook voor de buurtbewoners, die moeten nu stukjes bot en hersenen van hun auto afschrapen.
Maar wat is momenteel de straf? Ze kunnen verboden zijn maar als de straf bij een boete van een paar tientjes blijft dan zet dat nog geen zoden aan de dijk.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Deze meneer heeft de doodstraf iig gekregen.... lijkt me een beetje te zwaar als standaard straf, maar er mag wel serieus op gestraft worden, iig al vastzitten tot na oud en nieuw, om te beginnen.
Juist niet.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Jij bent meer van de blinde paniek?
idd een kruitlek, waardoor alles ontploft ipv een tweetraps explosie.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:29 schreef Sigaartje het volgende:
Net op het journaal getuigeverslag van een jongetje:
Hij deed een witte bol in een buis. Hij stak het aan en hij explodeerde direct.
Als iets routine wordt is het altijd gevaarlijk is mijn mening.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:31 schreef Oud_student het volgende:
Bij dat soort vuurwerk is echt afstand vereist en het afsteken op de straat is sowieso al levensgevaarlijk.
Kruitlek? Is gewoon het schietlont wat ie heeft aangestoken.. ipv er een trager lont aan te knopen..quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:31 schreef Oud_student het volgende:
[..]
idd een kruitlek, waardoor alles ontploft ipv een tweetraps explosie.
Bij dat soort vuurwerk is echt afstand vereist en het afsteken op de straat is sowieso al levensgevaarlijk.
Voor zijn kind is het triest. Is wat ik denk. Maar met de man zelf verder geen medelijden. Maar wellicht toch is de man in een opzicht van belang om tot een verbod van vuurwerk te komen en in dat opzicht wellicht een held.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Deze meneer heeft de doodstraf iig gekregen.... lijkt me een beetje te zwaar als standaard straf, maar er mag wel serieus op gestraft worden, iig al vastzitten tot na oud en nieuw, om te beginnen.
Ja want shells zijn niet gewoon al illegaal ofzo..quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Voor zijn kind is het triest. Is wat ik denk. Maar met de man zelf verder geen medelijden. Maar wellicht toch is de man in een opzicht van belang om tot een verbod van vuurwerk te komen en in dat opzicht wellicht een held.
Los van het vuurwerk wat gebruikt is. Was hij al illegaal bezig want er mag nu nog geen vuurwerk afgestoken worden.Maar een discussie over handhaving en dergelijke is binnen dit topic denk ik off topic. in elk geval een darwin award.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja want shells zijn niet gewoon al illegaal ofzo..![]()
Ja dat wrs ook, maar als je heel snel bent lukt dat net.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Kruitlek? Is gewoon het schietlont wat ie heeft aangestoken.. ipv er een trager lont aan te knopen..
Pure onkunde..
Zelfs dan heb je nog 2 a 3 seconden, als je meteen wegloopt ben je toch makkelijk drie meter verwijderd wanneer ie afgaat.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Kruitlek? Is gewoon het schietlont wat ie heeft aangestoken.. ipv er een trager lont aan te knopen..
Pure onkunde..
De hulpdiensten waren snel ter plaatse dacht ik te lezen, neem aan politie ook?quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Los van het vuurwerk wat gebruikt is. Was hij al illegaal bezig want er mag nu nog geen vuurwerk afgestoken worden.Maar een discussie over handhaving en dergelijke is binnen dit topic denk ik off topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |