mee eens hoor.quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:37 schreef sigme het volgende:
Nee natuurlijk is daar geen wachtgeldregeling voor, maar zwangerschapsverlof. Waar iedere werkende vrouw recht op heeft.
Ze heeft sinds d'r eerste zwangerschap eigenlijk best wel een dikke kop gekregen...quote:Op vrijdag 3 januari 2003 01:33 schreef MaoTseTung het volgende:
Ik zag haar nog op het strand in Scheveningen, best lekker wijf, moet gezegd worden.
Ze heeft in ieder geval eindelijk iets aan haar gebit gedaan.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:26 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ze heeft sinds d'r eerste zwangerschap eigenlijk best wel een dikke kop gekregen...![]()
[afbeelding]
Ja het zijn ook net echte mensen he die politici.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:57 schreef PLAE@ het volgende:
Ik snap dat niet. Ze gedraagt zich net alsof ze een 9 tot 5 baan heeft waar je zomaar effe met verlof kan gaan![]()
Eh.. ja ik zie het zo voor me. Geen vakantie natuurlijk, een sabbatical is dan ook een absurde vergelijking, maar wel leven, met wat daarbij hoort aan lichaamsfuncties.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:58 schreef PLAE@ het volgende:
ZIe je het al voor je? Zalm die even met een sabbatical van een half jaar gaatzo moet je het eigenlijk zien.
Leven? Het is geen schooljuf ofzo, het is iemand die beleid maakt. Als iemand dat liever thuis doet, dan vind ik best dat je zoiemand zonder pardon mag uitsluiten van deelname in de regerende politiek.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh.. ja ik zie het zo voor me. Geen vakantie natuurlijk, een sabbatical is dan ook een absurde vergelijking, maar wel leven, met wat daarbij hoort aan lichaamsfuncties.
Een minister (-president desnoods) die wegens een voetontsteking in het ziekenhuis wordt opgenomen in plaats van te sterven in het harnas. Bijvoorbeeld. Om even een zinnige vergelijking te maken.
Zou er ook niet blij mee zijn dat de jufvrouw van mijn kinderen (die heb ik niet, maar even als voorbeeld) een half jaar met zwangerschapsverlog zou gaan. Mijn neefjes bijvoorbeeld hebben in 1 jaar 3 verschillende meesters en juffen gehad. De "orginele" meester werd overspannen en kwam na de herfstvakantie niet weer. De invallerares was/werd zwanger en bleef na 1 maart weg. Ze hebben nu de derde juf. Maar die werkt maar 4 dagen dus op vrijdag hebben ze dan les van weer een andere meester.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:06 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Leven? Het is geen schooljuf ofzo, het is iemand die beleid maakt.
Er bestaat natuurlijk wel een verschil tussen een schooljuf en een staatssecretaris. Maar in principe vind ik dat Schultz gewoon van haar recht op zwangerschapsverlof gebruik mag maken. Had men er bij de formatie van het kabinet maar bij moeten stilstaan dat een jonge vrouw wel eens zwanger kan raken.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:15 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Zou er ook niet blij mee zijn dat de jufvrouw van mijn kinderen (die heb ik niet, maar even als voorbeeld) een half jaar met zwangerschapsverlog zou gaan. Mijn neefjes bijvoorbeeld hebben in 1 jaar 3 verschillende meesters en juffen gehad. De "orginele" meester werd overspannen en kwam na de herfstvakantie niet weer. De invallerares was/werd zwanger en bleef na 1 maart weg. Ze hebben nu de derde juf. Maar die werkt maar 4 dagen dus op vrijdag hebben ze dan les van weer een andere meester.
Dus stel je nu voor dat de positieve discriminatie voor vrouwen afgeschaft moeten worden en dat de kiezer maar beter niet op een vrouw kan stemmen als ie weet wat goed voor z'n partij is?quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Er bestaat natuurlijk wel een verschil tussen een schooljuf en een staatssecretaris. Maar in principe vind ik dat Schultz gewoon van haar recht op zwangerschapsverlof gebruik mag maken. Had men er bij de formatie van het kabinet maar bij moeten stilstaan dat een jonge vrouw wel eens zwanger kan raken.
eens? Al twee keer nu...quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Er bestaat natuurlijk wel een verschil tussen een schooljuf en een staatssecretaris. Maar in principe vind ik dat Schultz gewoon van haar recht op zwangerschapsverlof gebruik mag maken. Had men er bij de formatie van het kabinet maar bij moeten stilstaan dat een jonge vrouw wel eens zwanger kan raken.
Je hebt gelijk, ik bedoel eigenlijk elk willekeurig "normaal" beroep voor schooljuffrouw, dat kan ook journaliste, badmeester(v), secretaresse zijn.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:15 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Zou er ook niet blij mee zijn dat de juffrouw van mijn kinderen (die heb ik niet, maar even als voorbeeld) een half jaar met zwangerschapsverlog zou gaan. Mijn neefjes bijvoorbeeld hebben in 1 jaar 3 verschillende meesters en juffen gehad. De "orginele" meester werd overspannen en kwam na de herfstvakantie niet weer. De invallerares was/werd zwanger en bleef na 1 maart weg. Ze hebben nu de derde juf. Maar die werkt maar 4 dagen dus op vrijdag hebben ze dan les van weer een andere meester.
Jij vindt dat men jonge vrouwen mag weigeren omdat het risico op zwangerschap te groot is?quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:16 schreef Plato1980 het volgende:
Had men er bij de formatie van het kabinet maar bij moeten stilstaan dat een jonge vrouw wel eens zwanger kan raken.
Je moet er in ieder geval rekening mee houden als je een jonge vrouw benadert met de vraag of ze staatssecretaris wil worden.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:27 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Jij vindt dat men jonge vrouwen mag weigeren omdat het risico op zwangerschap te groot is?
Ja, daar heb je positieve discriminatie voor, maar als die vrouwen er een potje van blijven maken, dan heeft zo'n regel natuurlijk weing zin. Toch?quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je moet er in ieder geval rekening mee houden als je een jonge vrouw benadert met de vraag of ze staatssecretaris wil worden.
Overigens denk ik dat er heel wat werkgevers zijn die daar rekening mee houden in hun personeelsbeleid.
quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Overigens denk ik dat er heel wat werkgevers zijn die daar rekening mee houden in hun personeelsbeleid.
Ik zou toch niet met ze willen ruilen. Soms tot diep in de nacht doorvergaderen. Je kunt nooit iets goed doen. Voor ieder klein detail word je naar de kamer geroepen en gaan die zieilige huilpartijen zoals de SP en GL je weer aan de tand voelen. Zodat Femke Halsema trots tegen het jourbaal kan zeggen "wij hebben de minister goed aan de tand gevoeld waarom het kruisje in het verkeerde vakje is gezet"quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:38 schreef PLAE@ het volgende:
Als jij niet bereidt bent je 4 jaar volledig op zo'n functie te richten kan je er maar beter niet aan beginnen.
Ze hebben al ongeloofelijk veel reces daar in de politiek. Ze hebben meer vrij dan een kind dat naar school gaat. En de 'ja maar dat gebruiken we voor werkbezoeken' smoes die kennen we nu zo langzamerhand wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |