abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175939809
Dag.

Wederom bevindt de tl;dr zich onderaan met bold en underline font - ditmaal alleen de aanhef.

In navolging van dit topic KLB / Dialoog met buurman om darten lost niks op ;

Vanavond even voor half 12 werd ik, na geklop op de deur, door de buurman gevraagd met hem in dialoog te gaan over afgelopen maandag - hij wenste het afgekapte gesprek uit te praten. Nou, prima. Ik sta altijd wel open om dingen op te lossen. Wel beetje laat rond dit tijdstip.

Allereerst ging het over de manier waarop het gesprek maandag beëindigd werd. Toen ik in mijn kwaadheid over zijn opgesomde 'leven als darter' en het niet kunnen behalen van een compromis om het dartgetik op geschikte tijden te kunnen minimaliseren, kwam zijn vriendin (die bij het gesprek aanwezig was) voor haar vriend op. Logisch natuurlijk.
Echter, in mijn woede maande ik haar tot stilte en vervolgens werd ik door haar vriend de deur gewezen.
In het gesprek van vanavond kwam ik volgens de buurman 'kwaad over' en leek het volgens hem dat ik op elk moment kon gaan slaan en de mensen in dat appartement zou mishandelen. Ik heb meegedeeld nooit iemand iets te hebben misdaan, een ander iets aandoen is wel het laatste wat in me op zou komen. Enfin, aangezien ik het eens was met de wijze waarop ik zijn vriendin had toegesproken, bood ik voor de afkapping mijn excuses aan. Dit werd geaccepteerd.

Maar toen. Buurman was het alsnog niet eens met de inhoud van het mogelijke compromis dat op die maandag gesloten zou kunnen worden. Beetje herhaling van stappen leek het vanavond, omdat meneer zijn standpunten bleef verdedigen.
Hij zou:
- om 17.00 uur klaar zijn met werk
- tot 17.15-17.20 uur nog even een biertje drinken op werk (variabele)
- om 17.30 uur thuiskomen
- wat rondhangen in zijn appartement, 'even thuiskomen'
- met zijn huishouden bezig
- eten koken
- om 20.00 beginnen met darten, 'tot een tijd wanneer ik denk dat het genoeg is geweest'

Ik dacht letterlijk 'wat moet ik HIER nou weer mee', en deelde hem mee dat alles wat mij dwarszit in zijn leven als darter het getik wat voortkomt uit het dartspel als daar fanatiek mee gegooid wordt.
Buurman zei vervolgens dat er volgens hem genoeg aan is gedaan - hij zou een tip van een dartvriend hebben gekregen over een bord met een dubbele cilinder (?) zodat het tikgeluid zou verminderen. Wat niet helpt. Waar ik hem overigens ook niet heb gezegd om dat te moeten kopen, en ook dat heb ik tegen hem verteld. Waarop hij reageerde 'ja maar dat heb ik toch wel voor jou gedaan'.
Daarna werd er gezegd tevens platen achter het dartbord te hebben opgehangen om het geluid te dempen. Wat ook niet hielp, vanwege het feit dat ie het bord met dikke schroeven aan de muur had gemonteerd. Toen ik in dat gesprek maandag meedeelde dat hij in plaats van schroeven, lijm zou moeten gebruiken, werd hier ontzet op gereageerd. Daar met name de zinnen op de verwijdering van de lijmresten gezet wanneer hij het appartement weer zou verlaten en niet in de clinch wilde komen met de huisbaas omdat de muur dan vol zou zitten met troep die er niet af kon.

Nou goed, dacht ik. Weer zo'n dialoog van niks en een opsomming waar ik niks mee kan. Ik zag een Heineken drankflesje half vol op zijn woonkamertafel en gezien zijn aangeschoten houding had hij er al aardig wat op. Ik drink zelf geen alcohol juist vanwege deze reden. Wederom, ieder zijn meug.

Nu dit aan de kant was, hamerde buurman op mijn tolerantie naar zijn leven als darter. En tevens die van zijn vriendin. Want zijn vriendin houdt ook van pijltje gooien. Toen ik donderdag de tips uit het vorige topic uittestte op zijn (blijkbaar) dartende vriendin, deelde buurman in het gesprek van vanavond dat zij zich hierdoor bedreigd voelde en dat ik op zou moeten houden met het lawaai maken zodat zijn vriendin weer 'normaal zou kunnen darten'.
..
En verder dat ik maar tolerantie op moest bouwen voor het getik van zijn hand dat zich om de zoveel tijd (geen afgesproken tijden, dus variabel) zou blijven horen. Dat ik mijn doelen maar aan de kant moest gooien, kwam het op neer, en dat ik er maar mee moest leren leven.

Ik woon verdomme begeleid om aan mijn doelen te werken, kutkneus, niet om jouw achterlijke kutsport te moeten 'tolereren'.

Ook werd er even gezegd dat ie vier jaar voorwaardelijk had (reden niet gegeven). Moet dat afschrikkend werken of zoiets?

Maar nu kwam het. Buurman deelde mee meerdere malen eraan gedacht te hebben me van de trap te gooien (ik woon twee hoog, hij een verdieping onder mij, we delen één trap en een voordeur) omdat het gesprek maandag misliep en het niet naar zijn hand werd gezet. Wat de neuk?

In een staat van ontzetting ben ik zijn appartement uitgelopen, naar mijn appartement gegaan, deur op slot gedaan en mijn ouders gebeld.
Nadat ik hen had geïnformeerd over het voorval, zag ik dat een WhatsApp bericht van buurman had gekregen. Als antwoord gezegd dat alle correspondentie met hem voortaan via de begeleiding verloopt en hem op WhatsApp blokkeer. Zodoende ook gedaan.
Daarna aan de begeleiding het voorval gemeld met nadruk op het van de trap af willen gooien.
Na dat te hebben doorgegeven, een sms'je gekregen van buurman. Hierop zijn nummer doorgegeven aan de anti-spam dienst. Verrot maar.

tl;dr buurman herhaalt drogredenen om zijn leven als darter te verheerlijken, poogt mijn manier van leven te buigen naar zijn achterlijke hobby en haalt het in zijn hoofd om me (ernstig) letsel toe te willen brengen omdat hij zijn zin niet krijgt.

Klacht 1: naast het zijn van een achterlijke kutkneus, is buurman nu ook een potentieel gevaarlijke kutkneus
Klacht 2: beroep doen op mijn menselijkheid en tolerantie terwijl hij die zelf niet eens bezit
Klacht 3: om half 12 aan de deur kloppen om een gesprek aan te gaan

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 23-12-2017 04:52:00 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_175939829
helemaal gelezen man
Radio Espantoso
pi_175939831
Misschien kun je een soort van achtergrond geluid voor jezelf creëren waarbij het getik wegvalt.
Ik bedoel geen muziek maar iets dat geluid maakt wat het getik overstemd of daar gelijk aan is en waar je aan zou kunnen wennen.
pi_175939835
Radio Espantoso
pi_175939837
Er schijnen ook koptelefoons te zijn waarmee je omgevingsgeluiden kunt wegfilteren.
pi_175939878
Tering he, de topics worden er met de dag langer. :{
pi_175939879
Maar enkel op basis van de TL:DR lijkt dit mij een lemming oba parodietopic.
pi_175939958
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 06:21 schreef Hdero het volgende:
Tering he, de topics worden er met de dag langer. :{
Inderdaad, max 3 regels was de afspraak.

Excl eventuele samenvatting en eindklacht.
pindazakje
pi_175939980
ik vind eigenlijk dat je de overlast gewoon moet slikken. de man doet niks raars, iedereen mag tot 11 uur s'avonds gewoon geluid maken voor de wet. jij bent de zeikende buurman hier. als je er niet tegen kan, verhuis dan naar het platteland ofzo.
pi_175940008
Welk cijfer zou je zijn vriendin geven qua uiterlijk?
pindazakje
  zaterdag 23 december 2017 @ 07:54:05 #11
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175940036
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 05:03 schreef Peligrosso het volgende:
helemaal gelezen man
Ik ook, wat doe ik mezelf aan..

Maargoed TS woont 'begeleid' dus lijkt me dit geval klaar als een klontje.

TS is zichzelf aan het gekpraten terwijl het dartgeluid waarschijnlijk maar minimaal is, verdomme ik heb met psychische problemen ooit in een duplex gewoond waar aan alle kanten van me honden blaften tot diep in de ochtend en ik ben toen gewoon uiteindelijk verhuist ipv topics te gaan zitten tiepen erover.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175940050
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 07:33 schreef pokkerdepok het volgende:
ik vind eigenlijk dat je de overlast gewoon moet slikken. de man doet niks raars, iedereen mag tot 11 uur s'avonds gewoon geluid maken voor de wet. jij bent de zeikende buurman hier. als je er niet tegen kan, verhuis dan naar het platteland ofzo.
Neem het vooral niet serieus, het is maar een stukje proza he.
pindazakje
pi_175940091
Waar gaat dit over????? :?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Forum Admin zaterdag 23 december 2017 @ 08:35:53 #14
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_175940225
Als hij het leven van een darter ambieert dan moet hij zijn baan gewoon opzeggen en overdag gaan trainen en vaak wedstrijden spelen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 23 december 2017 @ 08:40:31 #15
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175940258
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 08:35 schreef Pharkus het volgende:
Als hij het leven van een darter ambieert dan moet hij zijn baan gewoon opzeggen en overdag gaan trainen en vaak wedstrijden spelen.
Zover ik heb begrepen bestaat het leven van een darter uit de hele dag eten en een raar kapsel hebben, tenminste zo komt het over als ik professionele wedstrijden voorbij zie komen op de tv.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 23 december 2017 @ 09:05:27 #16
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_175940464
Maak hem kwaad, zorg dat hij je van de trap duwt. Fake een blessure, doe aangifte en kom erachter of hij idd 4 jaar voorwaardelijk heeft. Zorg voor getuigen.
pi_175941405
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 07:57 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Neem het vooral niet serieus, het is maar een stukje proza he.
proza is best serieus
pi_175941480
Is het een idee om bij je buurman een leren tuigje aan het plafond te maken waar hij in gaat hangen? Het dartbord ligt gewoon los op de vloer. Heb jij geen last meer van die vervelende dartpijltjes, en hij kan de hele dag darten.
pi_175941514
Hij heeft nu zijn kansen bij jou wel vergooid!

Je besluit alles via de begeleiding te laten lopen, was wel een schot in de roos, maar goed. Wellicht is er nog een kans dat hij het pijltje er bij neer zal gooien?
pi_175941523
Ik snap dat zulke topics belastend zijn voor al het werk dat de grijze massa al moet verwerken om om te kunnen gaan met de dagelijkse sleur wat een land als Nederland met zich meebrengt.

Voordat ik het verhaal typte, zat ik hier te trillen van woede en had hartkloppingen. Ik kan overduidelijk niet met zo'n buurman omgaan. Ik wilde het van me af typen en zag in FOK! daar als een goede plek voor.

Gezien de meeste reacties hier lijkt me dat voortaan niet zo'n goed idee.
In elk geval bedankt dat jullie me dit inzicht hebben gegeven.

Een fijne dag toegewenst.
pi_175941625
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:45 schreef Metalfrost het volgende:
Ik snap dat zulke topics belastend zijn voor al het werk dat de grijze massa al moet verwerken om om te kunnen gaan met de dagelijkse sleur wat een land als Nederland met zich meebrengt.

Voordat ik het verhaal typte, zat ik hier te trillen van woede en had hartkloppingen. Ik kan overduidelijk niet met zo'n buurman omgaan. Ik wilde het van me af typen en zag in FOK! daar als een goede plek voor.

Hohoho, het is heel goed dat je je relaas doet op dit forum. Je verhaal is echter zo compleet, dat je weinig ruimte hebt gelaten voor discussie.

Het is meer een verslag, geen vraag voor advies of raad.

Waarom ga je je ook niet verdiepen in darten? Cant beat them, join them! Lekker samen darten, ouwehoeren en bier zuipen. Dat is leuker dan het gefrustreerde sneeuwvlokje uithangen en alles proberen tegen te houden wat je niet zint.

Anders had je in een hutje op de hei moeten gaan wonen als je de gedragingen van een ander niet tolereert.

Gezien je "zorgvraag" zou je misschien een plek kunnen krijgen op een zorgboerderij in het hoge noorden ofzo, kan je lekker schaapjes aaien en kippen beroven van hun versgeperste eieren!
pi_175941827
Tl;dr was goed. Ga nu de rest lezen. Klinkt spannend!
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  zaterdag 23 december 2017 @ 11:11:30 #23
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_175941966
Gekkies die klagen over andere gekkies in hun instelling, vermakelijk wel.
pi_175941970
Als ts zijn problematiek als graadmeter staat voor alle problemen in Nederland wonen we eigenlijk best in een mooi land.
pi_175942038
Tot het moment dat je zei dat de buurman je van de trap wilde lazeren gaf ik hem gelijk. Hij lijkt er best wel wat voor te willen doen om overlast te voorkomen.
Hoe kan je zoveel last hebben van dartpijltjes?
pi_175942159
Ik heb 9 jaar voorwaardelijk ik wil je best beschermen heb 2 weken vakantie. Kom ik bij je logeren.
pi_175942163
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:14 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Tot het moment dat je zei dat de buurman je van de trap wilde lazeren gaf ik hem gelijk. Hij lijkt er best wel wat voor te willen doen om overlast te voorkomen.
Ergens is het wel herkenbaar. Ikzelf ben ook super gevoelig voor tikkende geluiden. Heb een huisgenoot met een deur die niet goed sluit en constant loopt te klepperen wanneer het een beetje door het huis waait. Als ik dan zit te lezen en dat geluid hoor kan ik mij daar ook echt niet meer van afsluiten. TS zit waarschijnlijk heel de dag in zijn appartement met weinig om handen en kan zich op den duur alleen maar focussen op dat geluid. En als je je eenmaal irriteert aan iets is het moeilijk om je er niks meer van aan te trekken.

Zit er rubber achter de plaat waar het dartbord aan bevestigd zit? Dat zou het probleem moeten verhelpen.
pi_175942180
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:52 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Hohoho, het is heel goed dat je je relaas doet op dit forum. Je verhaal is echter zo compleet, dat je weinig ruimte hebt gelaten voor discussie.
Nee dat klopt, dit is KLB. Ik geef een klacht aan. En ja dat is een complete klacht.

quote:
Het is meer een verslag,
Klopt.
quote:
geen vraag voor advies of raad.
Dit is KLB. Er wordt geen vraag voor advies of raad geplaatst. Mensen doen hun rant, hopen het hier kwijt te kunnen en zodoende een beetje rust te creëren in het hoofd. Inderdaad soort dagboek, maar dan online. Niet veel anders dan een bekende Youtuber acht zijn dagelijkse sleur te kunnen presenteren aan het publiek, waar massaal naar wordt gekeken.

quote:
Waarom ga je je ook niet verdiepen in darten? Cant beat them, join them! Lekker samen darten, ouwehoeren en bier zuipen.
Ik heb persoonlijk een spuughekel aan darten. Speelde eerst niet mee met de levensstijl van buurman - ik heb nu wel mijn bedenkingen.
quote:
gefrustreerde
Zoals je zelf al zei is dit een verslag, een verslag is gebaseerd op feiten (objectief) en niet meningen (subjectief). Frustratie is een uiting in een subjectief oogpunt. Je spreekt jezelf tegen.
quote:
sneeuwvlokje
Dus dát betekent sneeuwvlokje. Weten we dat ook weer.
quote:
uithangen en alles proberen tegen te houden wat je niet zint.
Tegenhouden niet. Voor mezelf leefbaar proberen te houden wel.

quote:
Anders had je in een hutje op de hei moeten gaan wonen als je de gedragingen van een ander niet tolereert.
Misschien dat dit vanuit zolderkamerperspectief een beter alternatief was geweest dan begeleid op mezelf te gaan wonen.

quote:
Gezien je "zorgvraag" zou je misschien een plek kunnen krijgen op een zorgboerderij in het hoge noorden ofzo, kan je lekker schaapjes aaien en kippen beroven van hun versgeperste eieren!
En dan stuur ik wekelijks een foto naar je op zodat je met je cringeworthy hoofd weet hoe het is om buiten te komen, inderdaad. Goed idee, dankjewel.
pi_175942199
plaat hout op de wand schroeven en dan die isolatielaag daar op lijmen: ontkoppelt EN te verwijderen van de muur zonder lijmresten ^O^
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_175942306
Helemaal gelezen. Mijn conclusie: de buurman heeft gelijk en TS is een onverdraagzame autist.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175942324
Waarom vraag je niet of hij dat bord ophangt in de gemeenschappelijke ruimte?
Twiddel
pi_175942399
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:14 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
De buurman heeft nog steeds gelijk. Wie wil er niet zijn buurman van de trap flikkeren als het zo'n onverdraagzame lamzak is die heel de dag met een glas tegen de muur staat of hij iets van geluid op kan vangen om daar vervolgens over te gaan klagen. Dan zou ik er ook over fantaseren hem van de trap te gooien. De meeste mensen zullen alleen verstandig genoeg zijn om iets dergelijks niet uit te spreken.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175942483
quote:

Een plaat van isolerend foam?
Kan je dat niet vragen?
Dat verkopen ze vast wel bij de bouwmarkt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175942530
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De buurman heeft nog steeds gelijk. Wie wil er niet zijn buurman van de trap flikkeren als het zo'n onverdraagzame lamzak is die heel de dag met een glas tegen de muur staat of hij iets van geluid op kan vangen om daar vervolgens over te gaan klagen. Dan zou ik er ook over fantaseren hem van de trap te gooien. De meeste mensen zullen alleen verstandig genoeg zijn om iets dergelijks niet uit te spreken.
Er hebben wel mensen met dat lawaai van die borden

https://www.google.nl/sea(...)2.3.0.73.617.11.11.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.15.639.0..35i39k1j0i131k1j0i10k1j0i10i203k1j0i203k1j0i10i30k1j0i30k1.0.AAjwQZo3hjk
  zaterdag 23 december 2017 @ 11:46:53 #35
472710 Pistolenhenkie
Raakt regelmatig in opspraak
pi_175942599
Serieus, het geluid van dartpijltjes aan de andere kant van de muur (hoe de fuck hoor je dat!?) maakt jouw leven ondraaglijk? :')
En een markant figuur.
pi_175942612
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarheid: Ik ken stapels mensen die ik van de trap wil lazeren, maar waar ik het niet tegen zeg.
pi_175942710
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:42 schreef FANN het volgende:

[..]

Er hebben wel mensen met dat lawaai van die borden

https://www.google.nl/sea(...)2.3.0.73.617.11.11.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.15.639.0..35i39k1j0i131k1j0i10k1j0i10i203k1j0i203k1j0i10i30k1j0i30k1.0.AAjwQZo3hjk
Zijn buurman is welwillend, heeft maatregelen genomen om de overlast te beperken maar niets is goed genoeg voor TS. ik kan me niet voorstellen dat een dartbord van de onderbuurman serieuze geluidshinder kan veroorzaken.

Andere buren lijken er geen last van te hebben. Vervolgens verbreekt hij de communicatie met de welwillende buurman.

Dan ben je gewoon een onverdraagzame autist.
pi_175942759
quote:

[..]

Wie wil er niet zijn buurman van de trap flikkeren als het zo'n onverdraagzame lamzak is die heel de dag met een glas tegen de muur staat of hij iets van geluid op kan vangen om daar vervolgens over te gaan klagen.
Je hebt wel fantasie om gedachten te verzamelen waar het getik genoeg van krediet wordt voorzien om van overlast te kunnen spreken. Maar nee, ik zit boven en hoor zijn getik. Dat is alles.
quote:
Dan zou ik er ook over fantaseren hem van de trap te gooien.
Gelukkig heb ik de blijkbaar benodigde credentials niet behaald om je die potentiële gedachten in het hoofd te hoeven laten rondspinnen.
quote:
De meeste mensen zullen alleen verstandig genoeg zijn om iets dergelijks niet uit te spreken.
De meeste mensen ja.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:46 schreef Pistolenhenkie het volgende:
Serieus, het geluid van dartpijltjes aan de andere kant van de muur (hoe de fuck hoor je dat!?) maakt jouw leven ondraaglijk? :')
Op deze manier:

De muur waaraan het dartbord is bevestigd, wordt gedeeld met mijn bureau een verdieping hoger.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 23-12-2017 12:05:25 ]
pi_175942786
TS zit jij in dezelfde woongroep als Mike4ever en Dries die hier voorheen regelmatig op het forum kwamen?
pindazakje
pi_175942792
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:57 schreef Hyaenidae het volgende:
TS zit jij in dezelfde woongroep als Mike4ever en Dries die hier voorheen regelmatig op het forum kwamen?
Nee ik ken die mensen niet.
pi_175942821
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:57 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Nee ik ken die mensen niet.
Ja dat zeggen ze allemaal. Je wil niet toegeven dat je qua niveau vergelijkbaar met hun.
pindazakje
  zaterdag 23 december 2017 @ 12:06:06 #42
472710 Pistolenhenkie
Raakt regelmatig in opspraak
pi_175942928
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:55 schreef Metalfrost het volgende:
Op deze manier:

Ach kom op zeg, als je daar al aan stoort. Doe normaal zeg...

Ik hoop dat je volgende buren graag harde dance-muziek luisteren.
En een markant figuur.
pi_175942967
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:57 schreef Hyaenidae het volgende:
Sterker nog, ts is M4E en D
  zaterdag 23 december 2017 @ 12:24:51 #44
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175943137
Mensen met misofonie moeten hulp zoeken, niet hun omgeving etteren.
And so is the past
pi_175943466
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:46 schreef Pistolenhenkie het volgende:
was laatst ook een keer bij Bonje met de buren, irritant geluid als dat uren achter elkaar doorgaat.
pi_175943504
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:06 schreef Pistolenhenkie het volgende:

[..]

Ach kom op zeg, als je daar al aan stoort. Doe normaal zeg...

Ik hoop dat je volgende buren graag harde dance-muziek luisteren.
Dat deed de vorige al, dag in dag uit. Daarop moeten verhuizen hier naartoe.
pi_175943834

Opgelost. Slotje.
pi_175943846
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:11 schreef Budapestenaar het volgende:
[ afbeelding ]

Opgelost. Slotje.
Al aangegeven ergens in het begin, buurman wil hier niet aan beginnen.
pi_175944045
Ts is aanstaand lifelongstay tbs'er.
pi_175945242
Je hebt er weinig aan TS, maar ik begrijp heel goed waar je frustratie vandaan komt. Structurele overlast veroorzaakt door niks anders dan geluiden die er enkel zijn omdat iemand zijn of haar hobby belangrijker vindt dan jouw woongenot, kan een mens ernstig hinderen en zelfs schaden.

Ik heb vijf jaar naast een man gewoond die bijna dagelijks, meerdere uren per dag aan het boren, hameren, zagen en slijpen was, en je wordt er gek van. Het was voor hem puur hobby. Ik kan 't prima hebben als iemand ergens net is komen wonen en die persoon gaat wat weken klussen, met bijbehorende herrie, maar dat iemand geen enkel bezwaar ziet in het structureel veroorzaken van overlast die geheel overbodig is omdat het voortvloeit uit een hobby terwijl elk 'niet-onder-toezicht-staand' figuur zou moeten kunnen bedenken dat zo'n dergelijke hobby niet belangrijker is dan het woongenot van een ander, dat is moeilijk te slikken.
Natuurlijk, verhuizen komt dan gauw in je op en je hebt altijd mensen die de schuld bij de ander leggen want 'dan moet je maar naar het platteland gaan', maar dat is niet alleen de omgekeerde wereld maar ook nog eens in waarschijnlijk veel gevallen geen optie. Ik had redenen om niet te kunnen verhuizen, dus moest het er maar mee doen, net als dat jij niet zomaar kan verhuizen, en ik snap je frustratie.

Ik hoop oprecht dat de situatie gauw verbetert. Voor iedereen die denkt dat je een luizenleventje hebt als je je kan storen aan wat omgevingsgeluiden: het werkt vaak net andersom, als je een kutleven hebt kan je minder overlast verdragen en komt overlast zoals irritante geluiden keihard binnen, je filter werkt immers vaak minder goed dan dat van iemand met een luizenleventje.
pi_175963347
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:14 schreef informatieverlener het volgende:

Ik hoop oprecht dat de situatie gauw verbetert. Voor iedereen die denkt dat je een luizenleventje hebt als je je kan storen aan wat omgevingsgeluiden: het werkt vaak net andersom, als je een kutleven hebt kan je minder overlast verdragen en komt overlast zoals irritante geluiden keihard binnen, je filter werkt immers vaak minder goed dan dat van iemand met een luizenleventje.
True hoe meer stress hoe meer je zintuigen op scherp staan.
pi_175965597
gooi een nitraat naar beneden
pi_175965731
Buren, altijd een terechte klacht
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_175965734
Hij heeft het nog niet over zijn maat gehad die aan het werken is naar professioneel caller en vanaf januari drie dagen per week zijn kunsten komt polijsten bij de buurman?
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 24 december 2017 @ 09:33:23 #55
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_175965773
En als jij je bureau naar de andere muur plaatst ?
pi_175966397
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 09:33 schreef RobjeGeus het volgende:
En als jij je bureau naar de andere muur plaatst ?
Ik hoor het getik zelfs in mijn slaapkamer als ie bezig is. Dus nee dat gaat 'm niet worden.
pi_175966440
Zeer terechte klacht. Mijn buurman deed dit ook altijd tussen 21:00 en 00:00. Gelukkig is hij ondertussen al jaren gestopt met deze poephobby ^O^
pi_175966462
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 10:24 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ik hoor het getik zelfs in mijn slaapkamer als ie bezig is. Dus nee dat gaat 'm niet worden.
is het bij jou altijd stil?
Misschien scheelt het als je brown of pink noise op hebt staan, dit hoeft niet hard

pi_175966490
Maar je zei dat hij 4 jaar voorwaardelijk heeft.
Je kan 'm over de schreef laten gaan en dan is je probleem 4 jaar weg :P
Twiddel
pi_175966889
quote:
8s.gif Op zaterdag 23 december 2017 04:21 schreef Metalfrost het volgende:
tl;dr buurman herhaalt drogredenen om zijn leven als darter te verheerlijken, poogt mijn manier van leven te buigen naar zijn achterlijke hobby en haalt het in zijn hoofd om me (ernstig) letsel toe te willen brengen omdat hij zijn zin niet krijgt.
Geluidsoverlast na 22:00 en bedreiging.
Twee gegronde redenen om er politiewerk van te maken.
Maak eens en keer opnamen van dat kutgeluid als bewijs (met tijdsaanduiding) en dien een aanklacht in.
Fuck die begeleiding met hun pappen en nathouden.
pi_175966992
P.s. Wat zijn dat trouwens voor dunne kutmuren/vloeren dat je alles hoort?
Ik weet uit ervaring dat er verschil in kwaliteit is en zeker bij sociale huurwoningen naar gelang prijs en leeftijd maar dit is belachelijk.
pi_175967430
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:02 schreef Werkman het volgende:
P.s. Wat zijn dat trouwens voor dunne kutmuren/vloeren dat je alles hoort?
Ik weet uit ervaring dat er verschil in kwaliteit is en zeker bij sociale huurwoningen naar gelang prijs en leeftijd maar dit is belachelijk.
Dit appartement was vroeger onderdeel van één huis.
De buurman op de begane grond woont in wat vroeger de garage was.
De buurman op de eerste verdieping woont in wat vroeger de huiskamer en keuken was.
Ik woon op de tweede verdieping in wat vroeger slaapkamers waren.

De buren naast me hoor ik ook wel, maar dat is leefgeluid. Ik ga geen klachten maken over schuifdeuren die opengaan, of traptreden welke door een boze tiener worden bewandeld.
Hetzelfde met de onderbuurman vanwaar het dartgetik vandaan komt. Ik ga niet lopen klagen hoe hij zijn pannenset hanteert, voetstappen op een laminaatvloer maakt, praat met zijn vriendin, de tv voor 22:00 uur te hard aan heeft staan. Dat is allemaal leefgeluid.

Waar ik absoluut niet tegen kan, echter, is het aanhoudend, niet veranderende getik dat elke keer wordt geproduceerd uit een hobby genaamd darten. Het is ook niet echt getik. Het is meer alsof de gehele muur beantwoordt dat er een projectiel erop af wordt gestuurd, volume verhogend door het feit dat de halve gare buurman het zogenaamd geluidsabsorberend isolatiemateriaal vast heeft gezet met rvs schroeven in plaats van met lijm of kit.
pi_175967503
Dartsen _O_
pi_176005596
quote:

Je past in iedergeval goed op FOK! als rasautist.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_176005914
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:31 schreef Wereldgozer het volgende:
Dartsen _O_
pi_176006530
quote:

ja helaas zegt iedereen hier wat ze ervan vinden... wel interessant dat je eigenlijk alleen wil horen dat je gelijk hebt.
denk er even over na... je kan niet tegen het getik van een dartpijltje. denk je echt niet, dat dat misschien een beetje aan jezelf ligt?
en dat leg je volledig op die man. die ga je vervolgens lastig vallen en eisen dat ie zich aanpast aan jouw afwijkende ergernis.
niet zo raar dat ie op gegeven moment zegt dat je van de trap af gaat.

en ik snap best dat je je rot ergert, hoor. ik heb boven mijn huis een balkon van de bovenburen, en als die daarop lopen, kraakt het hout. vooral in de zomer, erger ik me daar kapot aan.
maar ik ga hun daar niet mee lastig vallen. want dat vind ik asociaal.
pi_176006744
Ik vind dat ts gelijk heeft...

Die dartende buurman mag wel wat water bij de wijn doen..

Als ik ts was zou ik ook gewoon af en toe geluid terug maken.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2017 09:17:30 ]
pi_176007349
Ik voel een tragedietje aankomen in huize ts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')