135k voor een appartement met zee-uitzicht klinkt ook nog eens zelfs voor Scheveningen te mooi om waar te zijn, zo blijkt ook als je de reële marktwaarden (i.p.v. de WOZ-waarden) naslaat:quote:Zoals ouders soms hun woning waarin ze blijven wonen verkopen of schenken aan hun kinderen, maar daarbij bedingen dat zij er zelf levenslang gratis in blijven wonen. Zo stelt de akte ook dat Marcoux na de schenking aan Alexander Pechtold tot aan zijn overlijden in het Penthouse blijft wonen voor nop.
(...)
Want het foppen van de fiscus valt op. In de akte is een waarde aangegeven van de schenking van ruim 77k, daarbij is uitgegaan van een taxatiewaarde van 135k en een korting daarop vanwege het feit dat de bewoner Marcoux er ook na overdracht aan Pechtold de rest van zijn leven blijft wonen. U raadt het al, Marcoux die allang de facto in Canada woont maakt daar helemaal geen gebruik van, en was dat ook nooit van plan. Hooguit een extra postadres in Nederland om e.e.a. geloofwaardiger te houden en misschien ooit in de vakantie logeren bij Alexander.
Pechtold heeft dus voor vele duizenden euro's de Belastingdienst getild.twitter:seven__ twitterde op donderdag 21-12-2017 om 08:54:03Penthouse Pechtold, taxatie ttv overdracht 2017 was 135k. WOZ op 1jan2016 ook te laag 130k, DH is lief vd diplomatenflat. Buren557 deden 1jan2016 qua WOZ 107k en die hebben marktwaarde 189k dus 82k boven WOZ-waarde. Tel die WOZdiscount op bij 130k kom je op 212k dus hoezo 135k? reageer retweet
dat is een legitieme redenquote:Op donderdag 21 december 2017 20:11 schreef halfway het volgende:
Maakt niet uit, hij moet sowieso opstappen, want raar mannetje, raar hoofd, gewoon.
Ik denk dat ze over de schenking nog niet uitgepraat waren.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de reactie van gutmensch kanalen zoal de NOS, Eenvandaag en Jinek als Baudet dit soort acties had uitgehaald.
Zoals heel hysterisch links opereert, als gieren erop en kapot maken.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de reactie van gutmensch kanalen zoals de NOS, Eenvandaag en Jinek als Baudet dit soort acties had uitgehaald.
Dat hij er niet eerlijk en/of transparant over is. Is toch niet zo moeilijk te bedenken?quote:Op donderdag 21 december 2017 21:34 schreef Hyperdude het volgende:
Waar gaat het nou over? Mijn garage is nog duurder dan dit kot.
Omdat Pechtold geen intellectueel eigendom heeft.quote:Op vrijdag 22 december 2017 00:48 schreef Glazenmaker het volgende:
Alle internationals mogen ook bij ons belasting ontwijken, dus waarom Pechtold niet?
Maar jouw garage is niet duurder dan de werkelijke waarde van dit penthouse.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:34 schreef Hyperdude het volgende:
Waar gaat het nou over? Mijn garage is nog duurder dan dit kot.
Wat zouden jullie zeggen als Baudet dit had uitgehaald ?quote:Op donderdag 21 december 2017 20:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de reactie van gutmensch kanalen zoals de NOS, Eenvandaag en Jinek als Baudet dit soort acties had uitgehaald.
Lekker boeiend, iedereen is hypocriet. Je sletje Baudet heeft zichzelf al verkocht aan tien vreemde mogendheden terwijl hij in de Kamer zit.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Is die gozer nou nog niet opgebokt? Hypocriet mannetje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |