abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 januari 2018 @ 17:20:19 #126
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_176240465
Een aantal mensen hier heeft het geluk bij de Belgische grens (of in België zelf) te wonen. Daar zijn wat grotere drankenhandels te vinden, waar prijzen vaak wat schappelijker zijn (sowieso vam al het Belgisch bier). En enkelen daarvan hebben ook een mooi (buitenlands) assortiment. Maar vergis je niet: een flesje Jackie O’s kost ook daar nog steeds een euro of 8-9 (uit mijn hoofd). En voor WV12 ben je ook in Belgische speciaalzaken niet heel veel goedkoper uit.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_176241036
Te veel eik. Sherry is geen goeie combo met het zoete van de cassonadesuiker.

Teleurgesteld :(

pi_176241913
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 16:12 schreef MrBanaan1 het volgende:
Even een algemeen vraagje. Ik zie hierboven een aantal biertjes langskomen die ik wel bijzonder vind; niet wat de standaard slijter heeft zegmaar. Waar halen jullie deze uit? Er zit bij mij in de buurt wel een speciaalzaak, maar die vind ik erg duur (ook voor de gangbare bieren). Ik zag een link naar een website, maar is er verder nog iets wat jullie me kunnen aanbevelen?
Ik kijk ook online, omdat ik niet in de buurt van België woon. In Groningen is toevallig nog een Jumbo met een leuk en betaalbaar assortiment, maar ik heb al wel eens wat besteld bij het eerder genoemde http://bieresgourmet.be/catalog/ (gratis verzending boven 50 euro), en https://beerdome.nl/ (gratis verzending boven 75 euro). Plus de diverse sites die al eerder in dit topic zijn genoemd.

Dat debierliefhebber.nl wat Seul noemde ziet er trouwens ook aantrekkelijk uit om bij te bestellen.

Sowieso vind ik het wel prettig om online bier te bestellen, sommige lokale slijterijen hebben er een handje van om bij de helft van hun producten de prijs niet te vermelden, en dat vind ik gewoon bloedirritant. Online kan je dat allemaal in alle rust bekijken, plus de ratings op untappd er even bij pakken.
pi_176242333
De untappd ratings haal ik er bij tijdens het slenteren door een winkel.

Ontbrekende prijzen vind ik soms vervelend, maar als het iets is wat ik toch wel mee zou willen nemen (vanwege moeilijk of weinig te krijgen, of wat dan ook), dan boeit het me weinig.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 2 januari 2018 @ 22:23:35 #130
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_176248431
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 18:44 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Ik kijk ook online, omdat ik niet in de buurt van België woon. In Groningen is toevallig nog een Jumbo met een leuk en betaalbaar assortiment, maar ik heb al wel eens wat besteld bij het eerder genoemde http://bieresgourmet.be/catalog/ (gratis verzending boven 50 euro), en https://beerdome.nl/ (gratis verzending boven 75 euro). Plus de diverse sites die al eerder in dit topic zijn genoemd.

Dat debierliefhebber.nl wat Seul noemde ziet er trouwens ook aantrekkelijk uit om bij te bestellen.

Sowieso vind ik het wel prettig om online bier te bestellen, sommige lokale slijterijen hebben er een handje van om bij de helft van hun producten de prijs niet te vermelden, en dat vind ik gewoon bloedirritant. Online kan je dat allemaal in alle rust bekijken, plus de ratings op untappd er even bij pakken.
Ha, die ga ik eens bekijken, thanks.

En zoals hierbovengenoemd; ja het is idd soms duur. Wat bij mij echter de afweging is, is waar het vandaan komt. Belgische bieren kun je zelf goed halen. Specialere bieren uit Estland, of de VS niet. Vaak rijd ik dan liever een stukje en koop het goedkoper.
pi_176251615
Uit interesse; wat is een stukje rijden en hoeveel goedkoper is het dan? Ik bedoel, als je het verschil in prijs aan benzine en dergelijke kwijt bent, is het dan de moeite, of haal je dusdanige hoeveelheden dat je wel geld bespaart?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_176251957
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 03:05 schreef OMG het volgende:
Uit interesse; wat is een stukje rijden en hoeveel goedkoper is het dan? Ik bedoel, als je het verschil in prijs aan benzine en dergelijke kwijt bent, is het dan de moeite, of haal je dusdanige hoeveelheden dat je wel geld bespaart?
Tanken is ook nog eens goedkoper in België, dus dat compenseert de reiskosten ook.
  woensdag 3 januari 2018 @ 10:21:14 #133
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_176253323
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 07:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Tanken is ook nog eens goedkoper in België, dus dat compenseert de reiskosten ook.
Dat helpt ook mee ja. Plus het feit dat sommige bieren in België beter verkrijgbaar zijn dan in Nederland (zoals lambics en Struise).
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_176260274
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 10:21 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Dat helpt ook mee ja. Plus het feit dat sommige bieren in België beter verkrijgbaar zijn dan in Nederland (zoals lambics en Struise).
Beter verkrijgbaar en groter aanbod, daar wil ik wel een stukje voor rijden.

Met de kerst vakantie van Indianapolis, waar ik woon, naar Cincinnati gereden, en daar laat ik toch alles wat ik hier kan krijgen staan. Veel bier scheelt daar wel een paar dollar per 6-pack of bomber, maar dan ga ik toch voor wat ik hier niet of nauwelijks kan vinden.

Misschien dat het aan mijn interpretatie van Banaan's post lag, maar ik las die een beetje als "biertje X kost hier 10 euro maar een stuk verder weg minder, dus haal ik hem daar". Moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Zelf vind ik een uitstapje wel leuk, maar als ik al geld zou besparen, dan ben ik alsnog meer kwijt aan wat eten en drinken wat er nog bij komt en een paar uur rijden.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 3 januari 2018 @ 15:34:32 #135
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_176260649
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:20 schreef OMG het volgende:

[..]

Beter verkrijgbaar en groter aanbod, daar wil ik wel een stukje voor rijden.

Met de kerst vakantie van Indianapolis, waar ik woon, naar Cincinnati gereden, en daar laat ik toch alles wat ik hier kan krijgen staan. Veel bier scheelt daar wel een paar dollar per 6-pack of bomber, maar dan ga ik toch voor wat ik hier niet of nauwelijks kan vinden.

Misschien dat het aan mijn interpretatie van Banaan's post lag, maar ik las die een beetje als "biertje X kost hier 10 euro maar een stuk verder weg minder, dus haal ik hem daar". Moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Zelf vind ik een uitstapje wel leuk, maar als ik al geld zou besparen, dan ben ik alsnog meer kwijt aan wat eten en drinken wat er nog bij komt en een paar uur rijden.
Tuurlijk, als je het vanuit een volledig bedrijfseconomisch perspectief bekijkt, moet het erg veel geld schelen (én moet je ook een flinke lading kopen) om uit de brandstofkosten, afschrijving van je auto en vergoeding voor je reistijd te komen. :+
Voor mij persoonlijk is assortiment en keuze dan ook belangrijker dan prijs, denk ik. Ik heb de afgelopen maanden met liefde en plezier ommetjes gemaakt naar Brussel en Gent. :D
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_176263734
Deze is gewoon heel lekker.

pi_176264232
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 03:05 schreef OMG het volgende:
Uit interesse; wat is een stukje rijden en hoeveel goedkoper is het dan? Ik bedoel, als je het verschil in prijs aan benzine en dergelijke kwijt bent, is het dan de moeite, of haal je dusdanige hoeveelheden dat je wel geld bespaart?
Nou we doen nu ook alsof je alleen bier in België kunt krijgen. Ik woon bij Leiden en daar zitten 2 prima winkels net hele nette prijzen. Ook zit er overal we een Jelfra die ook gewoon Black Alberts binnenkrijgen. Bij die van mij staat er standaard een kratje Westvleteren ook haha.


Maar je drinkt überhaupt geen speciaalbier vanwege economische redenen lijkt me.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 3 januari 2018 @ 18:46:06 #138
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_176264997
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ook zit er overal we een Jelfra.
Is dat zo? Ik heb namelijk nog nooit van “Jelfra” gehoord. En ja, ik kom wel eens uit dat grensdorpje van me, want ik werk dagelijks in de Randstad. :D
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_176266166
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:12 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nou we doen nu ook alsof je alleen bier in België kunt krijgen. Ik woon bij Leiden en daar zitten 2 prima winkels net hele nette prijzen. Ook zit er overal we een Jelfra die ook gewoon Black Alberts binnenkrijgen. Bij die van mij staat er standaard een kratje Westvleteren ook haha.

Maar je drinkt überhaupt geen speciaalbier vanwege economische redenen lijkt me.
Ik ken alleen een Jelfra in Alphen aan de Rijn; dat is inderdaad een goed gesorteerde slijter (niet alleen op biergebied).
pi_176271450
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 03:05 schreef OMG het volgende:
Uit interesse; wat is een stukje rijden en hoeveel goedkoper is het dan? Ik bedoel, als je het verschil in prijs aan benzine en dergelijke kwijt bent, is het dan de moeite, of haal je dusdanige hoeveelheden dat je wel geld bespaart?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: edit:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176283695
Nog een biertje uit Estland. En lekker!..

pi_176285841
En een Brits imperial melkstoutje erachteraan... Lekker!..

pi_176305461
Mijn toplijstje van 2017, in willekeurige volgorde:
- Warpigs Smoldering Holes BBA Vanilla 2017
- Warpigs Smoldering Holes Eagle Rare BA 2017
- Het Uiltje - Mind your Step! Double BBA
- Cantillon - Lou Pepe Kriek (2008)
- Wicked Weed - Dark Age
- Brewdog - Death or Glory
- Hubbard's Cave - Fresh IIPA v6

En tijdens oud en nieuw nog een paar goede bieren toegevoegd, onder andere:
- Mikkeller SD - Stella 8
- Goose Island BCB Barley Wine (2017)
- Goose Island BCBS Prop (2017)
- Goose Island - BCBS Coffee (2017)

Op een mooi 2018 met meer van dit soort mooie bieren.
Stop rockin' the boat.
pi_176326606
quote:
- Goose Island BCB Barley Wine (2017)
- Goose Island BCBS Prop (2017)
- Goose Island - BCBS Coffee (2017)

Op een mooi 2018 met meer van dit soort mooie bieren.
w/

Snelblikje hier...

pi_176347164
Niet erg goed...

pi_176348742
Helemaal mijn ding... Zoet en rokerig...

pi_176348852
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:41 schreef Seul het volgende:
Helemaal mijn ding... Zoet en rokerig...

[ afbeelding ]
Ik vond 'm echt te zoet, alsof je suikerwater drinkt :X
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_176349346
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:46 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Ik vond 'm echt te zoet, alsof je suikerwater drinkt :X
Vind ik van al die Pime oo dingen, echt niet weg te krijgen
pi_176349474
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:13 schreef Saind het volgende:

[..]

Vind ik van al die Pime oo dingen, echt niet weg te krijgen
Had een tijdje terug een gewone oo, en die was ook veel zoeter dan ik me herinner ;(
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_176350607
Ik ben op een strikt (zelfopgelegd) dieet sinds september... Niks komma nul zoetigheid, en zelfs amper suiker in koffie...

Laat me dan aub af en toe eens genieten van een (te) zoet bier!.. ~:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')