abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 25 december 2017 @ 20:18:55 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175998327
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 19:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

oh, en Hong Kong?

Je kletst uit lichaamsdelen die daar niet geschikt voor zijn.

hier heb je wat te lezen.
Hij kijkt naar complete landen denk ik. Dan scoort Nederland hoog qua dichtheid. Maar hier is ook enorm veel variatie, Drenthe of Randstad is al een heel verschil.

Qua vervuiling zit ik ook liever in de Randstad dan een willekeurige middelgrote stad op de Filipijnen om maar wat te noemen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_176002798
quote:
6s.gif Op maandag 25 december 2017 14:52 schreef Salvad0R het volgende:
Beter is de vraag waarom "men" bij Shell en Standard Oil destijds besloot om de verbrandingsmotor op olie-gerelateerde stoffen te laten draaien in plaats van op waterstof......
Misschien kan jij beter op een auto met waterstoftank uit 1920 gaan zitten en een crash maken, eens kijken of het nog zo geweldig is. Je kon er trouwens ook mooie zeppelins mee maken, die waren ook zo veilig.
.
  maandag 25 december 2017 @ 23:56:39 #53
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_176002841
Alle elektrische auto's falen vooralsnog.

Buiten de Europese subsidie is er werkelijk geen continent die die smerige milieu vervuilende auto's rijdt.
En bij ons gaan ze na 5 jaar supersnel naar Jordanie naar de sloop.
Pryussen worden in Japan als ze terugkomen omgebouwt en de K1s gaan als import in Korea naar V6.

Niemand wil die smerige auto's.
  dinsdag 26 december 2017 @ 00:01:01 #54
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_176002944
Wel leuk voor de Koltan mijnen in de Congo. Lekker VVD. Daar houd het wel op....
  dinsdag 26 december 2017 @ 00:06:52 #55
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_176003035
Er is wel degelijk een milieu vriendelijke auto.
Dat is de 106 van 900 kilo met 1.0 zonder turbo die een paar ton mee gaat.
Dat is milieuvriendelijk. Die hele smeerlapperij met elektische autos is alleen geld.
  dinsdag 26 december 2017 @ 00:41:38 #56
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176003730
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 20:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hij kijkt naar complete landen denk ik. Dan scoort Nederland hoog qua dichtheid. Maar hier is ook enorm veel variatie, Drenthe of Randstad is al een heel verschil.

Qua vervuiling zit ik ook liever in de Randstad dan een willekeurige middelgrote stad op de Filipijnen om maar wat te noemen.
men kijkt liever naar hun eigen voortuin.

Wij klagen maar, maar als je eens buiten je eigen veilige continentje komt, ga je zien dat de echte shit een paar werelddelen verderop aan de gang is.. Wij hebben keuzes, en ja die maken verschil op je eigen stoep.. De wéreld however, wordt vervuild in de 2e en 3e wereld.. Omdat WIJ producten willen die zij maken, want die zijn lekker goedkoop, en die maken ze daar op de manier die daar 'normaal' en betaalbaar is.. En dát, lieve kijkbuiskindertjes, verneukt de wereld.. Niet of wij in een 10 jaar oude diesel rondrijden, want het dieseltje wat wij 25 jaar geleden afdankten omdattie 'vies' was, rijdt daar al 25 jaar rond, op gore zwavelhoudende brandstof, want ze hebben daar geen V-power..
En dat heeft geen reet met bevolkingsdichtheid te maken, maar gewoon met armoe.

We zitten puur egoïstisch te zeiken over ons eigen bekrompen kutwereldje.

Elektrische auto's zouden best een aardig alternatief kunnen zijn, als ze wat interessants zouden vinden om die elektriciteit op te slaan wat niet kotsvervuilend is om én te produceren én te recyclen. En niet te vergeten het opwekken van diezelfde elektriciteit. Voorlopig kunnen we nog niet leven op de 'groene' stroom die we opwekken, laat staan rijden. Eerst leren lopen, dan pas gaan rennen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176005738
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 20:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hij kijkt naar complete landen denk ik. Dan scoort Nederland hoog qua dichtheid. Maar hier is ook enorm veel variatie, Drenthe of Randstad is al een heel verschil.

Qua vervuiling zit ik ook liever in de Randstad dan een willekeurige middelgrote stad op de Filipijnen om maar wat te noemen.
Amsterdam staat in het buitenland bekend als een stad waar bijna iedereen fietst met infra die daar voor ontworpen is. Het hele land trouwens.

En uiteraard zijn er veel auto's op de weg en heeft men in Nederland files maar het is allemaal georganiseerd druk en geen bumper aan bumper gestouw, met motordraaien, stationair gas geven en claxondrukken om niets. Dat komt weer door de toprijscholen met stricte regels en adviezen waar je in andere landen al slaagt als je een paar keer heen en weer rijdt en de auto heel laat.

Daarbuiten ontlast het OV, het carpoolsysteem (begrip kennen ze elders nauwelijks) en de fiets in verhouding ook meer dan in andere delen ter wereld. Tel daar de groeiende groep electrisch en hybrides bij op en het ziet er nog beter uit. Helaas is het land te klein voor een grote positieve impact maar als een india of China het Nederlandse "model" gaan volgen dan is er hoop.
pi_176007058
quote:
6s.gif Op maandag 25 december 2017 15:14 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nee. Wat leg je leugens in mijn mond, valse mens. Zeker aandelen in Shell, met je bastaardgezicht.

Voor de productie van waterstof heb je alleen het proces van elektrolyse nodig. Om benzine te maken heb je een aardbol-vervuilende raffinaderij nodig.

Fuck off gas boy
Hoe had je gedacht dat de voor elektrolyse benodigde elektriciteit opgewekt zou moeten worden zo rond het jaar 1900?
pi_176007117
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 00:06 schreef PluggieOD het volgende:
Er is wel degelijk een milieu vriendelijke auto.
Dat is de 106 van 900 kilo met 1.0 zonder turbo die een paar ton mee gaat.
Dat is milieuvriendelijk. Die hele smeerlapperij met elektische autos is alleen geld.
Eens. Dat soort autootjes zijn veel milieuvriendelijker dan de schone gedrochten van 1500+ kilo.

Mijn Polo van 944kg uit 2001 rijdt bijna Co2 neutraal. namelijk op LPG die anders toch al afgefakkeld zou worden zonder er iets nuttigs mee te doen. Alleen starten+warm rijden gaat op benzine.
  dinsdag 26 december 2017 @ 10:04:30 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176007537
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 00:01 schreef PluggieOD het volgende:
Wel leuk voor de Koltan mijnen in de Congo. Lekker VVD. Daar houd het wel op....
Wat heeft coltan met electrische auto’s te maken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176012104
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 23:54 schreef Fer het volgende:

[..]

Misschien kan jij beter op een auto met waterstoftank uit 1920 gaan zitten en een crash maken, eens kijken of het nog zo geweldig is. Je kon er trouwens ook mooie zeppelins mee maken, die waren ook zo veilig.
Ahjoh. Alsof de veiligheid destijds een issue was :') Vroegah schroefden ze de brandstoftank gewoon aan de voorbumper.

Je kan wel allerlei excuusjes gaan verzinnen voor het feit dat we keihard uitgebuit worden, maar werkt gewoon niet bij mij.
pi_176012122
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 09:35 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Hoe had je gedacht dat de voor elektrolyse benodigde elektriciteit opgewekt zou moeten worden zo rond het jaar 1900?
Ehm, goh, weetikveel, misschien als je de mensen achter de oliebedrijven vraagt die Tesla's patenten hebben gejat en geroofd en vernietigd, dan kom je erachter.
  dinsdag 26 december 2017 @ 13:20:15 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176012137
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 december 2017 13:19 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ehm, goh, weetikveel, misschien als je de mensen achter de oliebedrijven vraagt die Tesla's patenten hebben gejat en geroofd en vernietigd, dan kom je erachter.
Dit is PTA, BNW is daar achter de pisbakken linksaf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176012183
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit is PTA, BNW is daar achter de pisbakken linksaf
Kom jij ook weer aan hoor met je Pavlov reactie en autistische hokjesgeest, iets vermelden waarvoor je geen reden hebt aan te nemen dat ik dat niet allang weet. Waus. Ga weg.
  dinsdag 26 december 2017 @ 13:25:13 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176012286
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 december 2017 13:21 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Kom jij ook weer aan hoor met je Pavlov reactie en autistische hokjesgeest, iets vermelden waarvoor je geen reden hebt aan te nemen dat ik dat niet allang weet. Waus. Ga weg.
Gestolen Tesla Patenten
_O- _O- _O- _O- _O-
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176012342
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gestolen Tesla Patenten
_O- _O- _O- _O- _O-
March 13th, 1895: 5th Ave. Lab Burns
A fire broke out in the basement of 33-35 South 5th Ave. (now West Broadway) and swept through the entire structure, including Tesla's laboratory, which occupied the entire fourth floor of the six-story building. All of his hundreds of invention models, plans, notes, laboratory data, tools, photographs, valued at $50,000, were destroyed. Tesla is quoted by "The New York Times" as saying, "I am in too much grief to talk. What can I say?"

.PDF: https://teslauniverse.com(...)iles/18950320-01.pdf

en dan heb ik het nog niet eens over Thomas Edison en z'n vieze nazistreken om Tesla buitenspel te zetten.
pi_176012573
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 december 2017 13:27 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

March 13th, 1895: 5th Ave. Lab Burns
A fire broke out in the basement of 33-35 South 5th Ave. (now West Broadway) and swept through the entire structure, including Tesla's laboratory, which occupied the entire fourth floor of the six-story building. All of his hundreds of invention models, plans, notes, laboratory data, tools, photographs, valued at $50,000, were destroyed. Tesla is quoted by "The New York Times" as saying, "I am in too much grief to talk. What can I say?"

.PDF: https://teslauniverse.com(...)iles/18950320-01.pdf

en dan heb ik het nog niet eens over Thomas Edison en z'n vieze nazistreken om Tesla buitenspel te zetten.
Ik betwijfel of Tesla patent had op een idee om stroom op te wekken uit het luchtledige. We weten inmiddels 100x meer van elektriciteit af dan Tesla destijds en alsnog kunnen we dat niet. Heb je ook enig idee hoeveel elektriciteit je nodig hebt voor elektrolyse?
pi_176014675
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 december 2017 13:27 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

March 13th, 1895: 5th Ave. Lab Burns
A fire broke out in the basement of 33-35 South 5th Ave. (now West Broadway) and swept through the entire structure, including Tesla's laboratory, which occupied the entire fourth floor of the six-story building. All of his hundreds of invention models, plans, notes, laboratory data, tools, photographs, valued at $50,000, were destroyed. Tesla is quoted by "The New York Times" as saying, "I am in too much grief to talk. What can I say?"

.PDF: https://teslauniverse.com(...)iles/18950320-01.pdf

en dan heb ik het nog niet eens over Thomas Edison en z'n vieze nazistreken om Tesla buitenspel te zetten.
Gestolen door de uitgebroken brand?
  Moderator dinsdag 26 december 2017 @ 23:18:20 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176025659
Was vanavond nog in de nationale Wetenschapsquiz, waarom de eerste elektrische auto's faalden. Auto van oma Duck was ook te zien.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_176029450
Een heleboel General Motors EV1 auto's uit midden jaren '90 zijn destijds teruggeroepen en vernietigd omdat ze niet winstgevend waren. Wellicht heeft die terugroepactie ook min of meer de conspiracy gevoed en met terugwerkende kracht mensen doen geloven dat het met de allereerste elektrische wagens ook het geval was.



Francis Ford Coppola heeft er eentje in z'n collectie.

  donderdag 28 december 2017 @ 12:42:01 #71
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_176069283
quote:
6s.gif Op maandag 25 december 2017 15:09 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Olie raffineren tot benzine goedkoper dan waterstof produceren?

:')
Waar haal je de energie vandaan om waterstof uit te produceren? Juist, uit fossiele brandstoffen. Bovendien was 100 jaar geleden de opslag van waterstof wat lastiger met de techniek van toen, evenals het produceren van een brandstofcel.

Waterstofroepers :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 28 december 2017 @ 14:57:12 #72
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_176073364
Waterstof was een interessante zijstap maar is ingehaald door de realiteit.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 03:52 schreef Beathoven het volgende:
Een heleboel General Motors EV1 auto's uit midden jaren '90 zijn destijds teruggeroepen en vernietigd omdat ze niet winstgevend waren. Wellicht heeft die terugroepactie ook min of meer de conspiracy gevoed en met terugwerkende kracht mensen doen geloven dat het met de allereerste elektrische wagens ook het geval was.

[ afbeelding ]

Francis Ford Coppola heeft er eentje in z'n collectie.

[ afbeelding ]
Dit is wel een aardige docu over die auto's.
pi_176082913
Nu hamert men wel over waterstof, terwijl ik het alleen aanhaalde om aan te geven dat er voor het benzine-tijdperk al opties waren om vervuiling tegen te gaan, wat om sociaal-economische redenen niet is gedaan.
pi_176083112
quote:
6s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:36 schreef Salvad0R het volgende:
Nu hamert men wel over waterstof, terwijl ik het alleen aanhaalde om aan te geven dat er voor het benzine-tijdperk al opties waren om vervuiling tegen te gaan, wat om sociaal-economische redenen niet is gedaan.
Hoe wilde je vervuiling tot een punt maken in een eeuw waarin vervuiling en gezondheid zelfs voor "het volk" geen enkel issue was? Al die klimaatontkenners en degenen die electrisch rijden wegwuifden en al die mensen die tegen t rookverbod waren. Had je in de jaren '30 mee moeten komen.

Degenen die nu ontkennen dat er massaal wordt vervuild zijn vaak anti-overheid en als het een overheidscomplot is dan staat t volk daar vierkant achter.

Trump zet overigens weer in op fossiele brandstoffen, hij is dus je nummer 1 target.. of niet? ;)
pi_176098401
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 14:57 schreef Erasmo het volgende:
Waterstof was een interessante zijstap maar is ingehaald door de realiteit.

[..]

Dit is wel een aardige docu over die auto's.
Zeker een aardige docu

Alleen wel een aantekening over de genoemde smog. Men vond het toen vervelend, London kampte bijvoorbeeld met giftige smog welke door Churchill nog als een weersfenomeen werd weggezet. Maar er reden toen relatief weinig auto's rond en men koppelde de uitstoot van Co2 niet aan enige problemen (nu doet het volk dat ook niet), en nu is ons massale gebruik van de auto (zie grote steden ter wereld voor het echte geweld) natuurlijk wel een grote bijdrage aan klimaatverandering, de gewraakte smog kwam voor het overgrote deel uit een andere hoek.

The cold weather preceding and during the Great Smog led Londoners to burn more coal than usual to keep warm. Post-war domestic coal tended to be of a relatively low-grade, sulphurous variety (economic necessity meant that better-quality "hard" coals tended to be exported), which increased the amount of sulphur dioxide in the smoke. There were also numerous coal-fired power stations in the Greater London area, including Fulham, Battersea, Bankside, Greenwich and Kingston upon Thames, all of which added to the pollution. According to the UK's Met Office, the following pollutants were emitted each day during the smoggy period: 1,000 tonnes of smoke particles, 140 tonnes of hydrochloric acid, 14 tonnes of fluorine compounds, and 370 tonnes of sulphur dioxide which may have been converted to 800 tonnes of sulphuric acid.[6]

Maar voor een documentaire moet je vaak wel met iets beginnen dat opgelost moet worden, global warming laat zich wat moeilijker pakken in 1 shot.

Respect voor die groep die twee weken spendeerde om te voorkomen dat de EV1's vernietigd werden, waanzin. GM had toen al zo befaamd als Tesla kunnen worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 29-12-2017 02:58:51 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')