Que?quote:Op maandag 25 december 2017 13:59 schreef GM78 het volgende:
De olieindustrie heeft ook jarenlang de auto-industrie financieel ondersteund om te blijven ontwikkelen in verbrandingsmotoren. Heb hier wel eens een documentaire over gezien.
En dit schijnt toch de voornaamste reden te zijn dat de verbrandingsmotor heeft gewonnen van de accu
Maar Shell bouwde toch geen Fords en Ferraris en duizenden andere merken?quote:Op maandag 25 december 2017 14:52 schreef Salvad0R het volgende:
Beter is de vraag waarom "men" bij Shell en Standard Oil destijds besloot om de verbrandingsmotor op olie-gerelateerde stoffen te laten draaien in plaats van op waterstof......
Was toch een opzetje van meneer Benz en meneer Rockefeller?quote:Op maandag 25 december 2017 14:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar Shell bouwde toch geen Fords en Ferraris en duizenden andere merken?
Omdat die goedkoop te produceren zijnquote:Op maandag 25 december 2017 14:52 schreef Salvad0R het volgende:
Beter is de vraag waarom "men" bij Shell en Standard Oil destijds besloot om de verbrandingsmotor op olie-gerelateerde stoffen te laten draaien in plaats van op waterstof......
Olie raffineren tot benzine goedkoper dan waterstof produceren?quote:Op maandag 25 december 2017 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat die goedkoop te produceren zijn
Duh
Je bedoelt... omdat je met olie-gerelateerde stoffen het volk beter uit kan buiten.quote:Op maandag 25 december 2017 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat die goedkoop te produceren zijn
Duh
Jaquote:Op maandag 25 december 2017 15:09 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Olie raffineren tot benzine goedkoper dan waterstof produceren?
Nee. Wat leg je leugens in mijn mond, valse mens. Zeker aandelen in Shell, met je bastaardgezicht.quote:Op maandag 25 december 2017 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja
Jij was toch ook de Einstein die riep dat een raketmotor niet in een vacuüm kon werken?
En een verschrikkelijke heleboel energie, leip zuurdeegquote:Op maandag 25 december 2017 15:14 schreef het volgende:
[..]
Nee. Wat leg je leugens in mijn mond, valse mens. Zeker aandelen in Shell, met je bastaardgezicht.
Voor de productie van waterstof heb je alleen het proces van elektrolyse nodig. Om benzine te maken heb je een aardbol-vervuilende raffinaderij nodig.
Fuck off gas boy
Dus het feit dat zo'n eerste 'niet efficiente' verbrandingsmotor na de stoom-bakbeesten relatief simpel te maken viel en waterstof zelfs nu nog veel meer R&D kost speelde niet tot nauwelijks mee?quote:Op maandag 25 december 2017 15:01 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Was toch een opzetje van meneer Benz en meneer Rockefeller?
Er waren nog geen groene activisten en anti-vervuilers. Men zag na jaren de uitstoot op de muren van de gebouwen maar men keek anders tegen vervuiling aan dan nu. Alles was beter dan stoom en daarmee scoorde het punten. Schonere brandstoffen zouden destijds oplossingen zijn voor niet bestaande problemen.quote:Op maandag 25 december 2017 15:14 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nee. Wat leg je leugens in mijn mond, valse mens. Zeker aandelen in Shell, met je bastaardgezicht.
Voor de productie van waterstof heb je alleen het proces van elektrolyse nodig. Om benzine te maken heb je een aardbol-vervuilende raffinaderij nodig.
Fuck off gas boy
quote:Op maandag 25 december 2017 15:24 schreef 1marcelfilms het volgende:
benzine is gewoon veel toffer dan op stroom rijden.
3 jaar eerder sterven dan de rest vd wereld omdat je in Nederland blootgesteld wordt aan fijnstof is minder tof.quote:Op maandag 25 december 2017 15:24 schreef 1marcelfilms het volgende:
benzine is gewoon veel toffer dan op stroom rijden.
Wanneer werd fijnstof mbt gezondheid een issue? Dat heeft wel even geduurd.quote:Op maandag 25 december 2017 16:14 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
3 jaar eerder sterven dan de rest vd wereld omdat je in Nederland blootgesteld wordt aan fijnstof is minder tof.
tip, ga eens op vakantie naar Jakarta of willekeurig elke andere grote stad in het Oosten en ga dan eens goed nadenken voordat je gaat mauwen over Nederland.quote:Op maandag 25 december 2017 16:14 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
3 jaar eerder sterven dan de rest vd wereld omdat je in Nederland blootgesteld wordt aan fijnstof is minder tof.
NL is nummer 1 luchtvervuiling. Is een reëel probleem.quote:Op maandag 25 december 2017 16:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tip, ga eens op vakantie naar Jakarta of willekeurig elke andere grote stad in het Oosten en ga dan eens goed nadenken voordat je gaat mauwen over Nederland.
Zeikjosti's heb je overal, maar vraag je eens af of je niet aan het zeiken bent om het zeiken.
Daar kunnen geen Chinese smogwolken tegenop.quote:Op maandag 25 december 2017 16:32 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
NL is nummer 1 luchtvervuiling. Is een reëel probleem.
we leven hier op Bangladesh en Gaza na op het drukst bewoonde stukje aarde.
Top tien stedenquote:Op maandag 25 december 2017 16:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Daar kunnen geen Chinese smogwolken tegenop.
Gelul dusquote:Op maandag 25 december 2017 16:32 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
NL is nummer 1 luchtvervuiling. Is een reëel probleem.
Denk alleen niet dat ze erg zuinig te krijgen zijn.quote:Op maandag 25 december 2017 17:17 schreef Beathoven het volgende:
Trouwens die geavanceerde stoomwagen hierboven had best wel potentie.
Dit was niet de krakkemikkerige gebruiksonvriendelijke stoommotor zoals men 't daarvoor toepaste op brandweerwagens e.d. maar een nieuw en efficienter systeem. Helaas was stoom toen al op zn retour en was het maar een eenmalig project omdat de bouwer meer een engineer was die dingen uitprobeerde dan dat hij marketingtechnisch sterk was. Als hij er een team op had gezet was het wellicht een succes geworden want je hoefde niet te schakelen, het was direct-drive.
Wat Leno uitlegde is dat je in tegenstellling tot de verbrandingsmotor de hitte binnen moet zien te houden, daar was dit karretje meester in. Hij merkte ook op dat 't met de computermanagement techniek van tegenwoordig dit nog veel efficienter kan.quote:Op maandag 25 december 2017 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk alleen niet dat ze erg zuinig te krijgen zijn.
Daarom was dit voertuig ook ontzettend zwaar, maar er waren ook auto's met verbrandingsmotor die even zwaar of zwaarder waren dan deze, dus dat is een beetje moeilijk vergelijken met nu. Een nadeel van deze specifieke auto was dat het de ene dag heel goed presteerde en de andere dag met allerlei problemen kampte, en dan liep je te worstelen.. meer nog dan met benzinewagens. En tijdens hete zomers draaide het ook nauwelijks voor ene meter. Nu zijn dat soort dingen wel iets dat men mogelijk over de tijd had kunnen verbeteren maar op dat punt liet de verbrandingsmotor je niet in de steek. De gewone man wilde iets wat betrouwbaar was, redelijk snel en iets en lange afstanden kon overbruggen. De benzinewagens waren niet perfect, maar vielen mooi in het midden qua alles.quote:Een efficiënte “stoommachine” is (net als een diesel trouwens) erg groot en wat voor een electriciteitscentrale
oh, en Hong Kong?quote:Op maandag 25 december 2017 16:32 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
NL is nummer 1 luchtvervuiling. Is een reëel probleem.
we leven hier op Bangladesh en Gaza na op het drukst bewoonde stukje aarde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |