abonnement Unibet Coolblue
pi_175993332
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 13:59 schreef GM78 het volgende:
De olieindustrie heeft ook jarenlang de auto-industrie financieel ondersteund om te blijven ontwikkelen in verbrandingsmotoren. Heb hier wel eens een documentaire over gezien.
En dit schijnt toch de voornaamste reden te zijn dat de verbrandingsmotor heeft gewonnen van de accu
Que?

De electrische wagens verloren het destijds op alle (voor die tijd) belangrijke punten. En zelfs een Edison kon geen verschil maken.

Electrisch vs benzine (vroeger)

Snelheid -- / ++
Afstand -- / ++
Opladen of bijtanken -- / ++
Veiligheid ++ / --
Duurzaamheid ++ / --
Milieuvriendelijkheid ++ / --

De laatste 3 punten waren destijds helemaal geen issue, dus de eerste 3 bleven over en meer dan een overdekte fiets die je niet hoefde de trappen was t dus niet. Even langzaam heen en weer naar het centrum voor wat boodschappen en het gevaarte kon weer een nacht aan de lader. Vrouwen vonden veiligheid belangrijk, mannen niet en mannen deden geen korte ritjes iedere dag. Er is bij mijn weten geen enkel moment in deze periode van de geschiedenis geweest dat er 'geen' grasmaaier tegenover een "echte" auto stond. Zelfs al had men vol op electrisch ingezet dan was men niet verdergekomen en kon de amateur met een verbrandingsmotor het veld voorbij scheuren. De vrije markt was er ook toen al.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 25-12-2017 14:37:50 ]
pi_175993822
Beter is de vraag waarom "men" bij Shell en Standard Oil destijds besloot om de verbrandingsmotor op olie-gerelateerde stoffen te laten draaien in plaats van op waterstof......
pi_175993874
quote:
6s.gif Op maandag 25 december 2017 14:52 schreef Salvad0R het volgende:
Beter is de vraag waarom "men" bij Shell en Standard Oil destijds besloot om de verbrandingsmotor op olie-gerelateerde stoffen te laten draaien in plaats van op waterstof......
Maar Shell bouwde toch geen Fords en Ferraris en duizenden andere merken?
pi_175994001
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 14:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Maar Shell bouwde toch geen Fords en Ferraris en duizenden andere merken?
Was toch een opzetje van meneer Benz en meneer Rockefeller?
  maandag 25 december 2017 @ 15:07:31 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175994145
quote:
6s.gif Op maandag 25 december 2017 14:52 schreef Salvad0R het volgende:
Beter is de vraag waarom "men" bij Shell en Standard Oil destijds besloot om de verbrandingsmotor op olie-gerelateerde stoffen te laten draaien in plaats van op waterstof......
Omdat die goedkoop te produceren zijn
Duh
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175994186
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat die goedkoop te produceren zijn
Duh
Olie raffineren tot benzine goedkoper dan waterstof produceren?

:')
pi_175994203
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat die goedkoop te produceren zijn
Duh
Je bedoelt... omdat je met olie-gerelateerde stoffen het volk beter uit kan buiten.
  maandag 25 december 2017 @ 15:10:43 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175994212
quote:
6s.gif Op maandag 25 december 2017 15:09 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Olie raffineren tot benzine goedkoper dan waterstof produceren?

:')
Ja
Jij was toch ook de Einstein die riep dat een raketmotor niet in een vacuüm kon werken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175994285
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja
Jij was toch ook de Einstein die riep dat een raketmotor niet in een vacuüm kon werken?
Nee. Wat leg je leugens in mijn mond, valse mens. Zeker aandelen in Shell, met je bastaardgezicht.

Voor de productie van waterstof heb je alleen het proces van elektrolyse nodig. Om benzine te maken heb je een aardbol-vervuilende raffinaderij nodig.

Fuck off gas boy
  maandag 25 december 2017 @ 15:17:58 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175994347
quote:
6s.gif Op maandag 25 december 2017 15:14 schreef het volgende:

[..]

Nee. Wat leg je leugens in mijn mond, valse mens. Zeker aandelen in Shell, met je bastaardgezicht.

Voor de productie van waterstof heb je alleen het proces van elektrolyse nodig. Om benzine te maken heb je een aardbol-vervuilende raffinaderij nodig.

Fuck off gas boy
En een verschrikkelijke heleboel energie, leip zuurdeeg
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175994371
quote:
6s.gif Op maandag 25 december 2017 15:01 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Was toch een opzetje van meneer Benz en meneer Rockefeller?
Dus het feit dat zo'n eerste 'niet efficiente' verbrandingsmotor na de stoom-bakbeesten relatief simpel te maken viel en waterstof zelfs nu nog veel meer R&D kost speelde niet tot nauwelijks mee?
pi_175994403
quote:
6s.gif Op maandag 25 december 2017 15:14 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nee. Wat leg je leugens in mijn mond, valse mens. Zeker aandelen in Shell, met je bastaardgezicht.

Voor de productie van waterstof heb je alleen het proces van elektrolyse nodig. Om benzine te maken heb je een aardbol-vervuilende raffinaderij nodig.

Fuck off gas boy
Er waren nog geen groene activisten en anti-vervuilers. Men zag na jaren de uitstoot op de muren van de gebouwen maar men keek anders tegen vervuiling aan dan nu. Alles was beter dan stoom en daarmee scoorde het punten. Schonere brandstoffen zouden destijds oplossingen zijn voor niet bestaande problemen.
  maandag 25 december 2017 @ 15:24:14 #38
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_175994439
benzine is gewoon veel toffer dan op stroom rijden.
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_175994518
quote:
3s.gif Op maandag 25 december 2017 15:24 schreef 1marcelfilms het volgende:
benzine is gewoon veel toffer dan op stroom rijden.

dit is een van de meest geavanceerde stoomwagens ooit gemaakt.
pi_175995226
quote:
3s.gif Op maandag 25 december 2017 15:24 schreef 1marcelfilms het volgende:
benzine is gewoon veel toffer dan op stroom rijden.
3 jaar eerder sterven dan de rest vd wereld omdat je in Nederland blootgesteld wordt aan fijnstof is minder tof.
pi_175995360
quote:
6s.gif Op maandag 25 december 2017 16:14 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

3 jaar eerder sterven dan de rest vd wereld omdat je in Nederland blootgesteld wordt aan fijnstof is minder tof.
Wanneer werd fijnstof mbt gezondheid een issue? Dat heeft wel even geduurd.

Er zijn periodes in de geschiedenis geweest dat men zelfs cocaine en radioactief materiaal gebruikte in producten en daarmee adverteerde, kortom, men maalde totaal niet om gezondheid en veiligheid. Het waren de eeuwen van het experimenteren. De lange termijn speelde niet mee tot bleek dat er ineens mensen ziek werden. En op die schaal was iets als fijnstof helemaal een non-issue.
  maandag 25 december 2017 @ 16:32:09 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175995511
quote:
6s.gif Op maandag 25 december 2017 16:14 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

3 jaar eerder sterven dan de rest vd wereld omdat je in Nederland blootgesteld wordt aan fijnstof is minder tof.
tip, ga eens op vakantie naar Jakarta of willekeurig elke andere grote stad in het Oosten en ga dan eens goed nadenken voordat je gaat mauwen over Nederland.

Zeikjosti's heb je overal, maar vraag je eens af of je niet aan het zeiken bent om het zeiken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175995518
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 16:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

tip, ga eens op vakantie naar Jakarta of willekeurig elke andere grote stad in het Oosten en ga dan eens goed nadenken voordat je gaat mauwen over Nederland.

Zeikjosti's heb je overal, maar vraag je eens af of je niet aan het zeiken bent om het zeiken.
NL is nummer 1 luchtvervuiling. Is een reëel probleem.

we leven hier op Bangladesh en Gaza na op het drukst bewoonde stukje aarde.
pi_175995567
quote:
6s.gif Op maandag 25 december 2017 16:32 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

NL is nummer 1 luchtvervuiling. Is een reëel probleem.

we leven hier op Bangladesh en Gaza na op het drukst bewoonde stukje aarde.
Daar kunnen geen Chinese smogwolken tegenop.
  maandag 25 december 2017 @ 16:44:31 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175995666
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 16:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Daar kunnen geen Chinese smogwolken tegenop.
Top tien steden
https://www.alletop10lijs(...)uilde-steden-wereld/

Wereldkaart met de meest vervuilde lucht in stedelijke gebieden
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160927_02488405

quote:
6s.gif Op maandag 25 december 2017 16:32 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

NL is nummer 1 luchtvervuiling. Is een reëel probleem.

Gelul dus
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175995750
Dat het uit de lucht gegrepen gelul is was toch wel bekend
pi_175996030
Trouwens die geavanceerde stoomwagen hierboven had best wel potentie.

Dit was niet de krakkemikkerige gebruiksonvriendelijke stoommotor zoals men 't daarvoor toepaste op brandweerwagens e.d. maar een nieuw en efficienter systeem. Helaas was stoom toen al op zn retour en was het maar een eenmalig project omdat de bouwer meer een engineer was die dingen uitprobeerde dan dat hij marketingtechnisch sterk was. Als hij er een team op had gezet was het wellicht een succes geworden want je hoefde niet te schakelen, het was direct-drive.
  maandag 25 december 2017 @ 17:26:17 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175996101
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 17:17 schreef Beathoven het volgende:
Trouwens die geavanceerde stoomwagen hierboven had best wel potentie.

Dit was niet de krakkemikkerige gebruiksonvriendelijke stoommotor zoals men 't daarvoor toepaste op brandweerwagens e.d. maar een nieuw en efficienter systeem. Helaas was stoom toen al op zn retour en was het maar een eenmalig project omdat de bouwer meer een engineer was die dingen uitprobeerde dan dat hij marketingtechnisch sterk was. Als hij er een team op had gezet was het wellicht een succes geworden want je hoefde niet te schakelen, het was direct-drive.
Denk alleen niet dat ze erg zuinig te krijgen zijn.
Een efficiënte “stoommachine” is (net als een diesel trouwens) erg groot en wat voor een electriciteitscentrale
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175996227
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk alleen niet dat ze erg zuinig te krijgen zijn.
Wat Leno uitlegde is dat je in tegenstellling tot de verbrandingsmotor de hitte binnen moet zien te houden, daar was dit karretje meester in. Hij merkte ook op dat 't met de computermanagement techniek van tegenwoordig dit nog veel efficienter kan.

quote:
Een efficiënte “stoommachine” is (net als een diesel trouwens) erg groot en wat voor een electriciteitscentrale
Daarom was dit voertuig ook ontzettend zwaar, maar er waren ook auto's met verbrandingsmotor die even zwaar of zwaarder waren dan deze, dus dat is een beetje moeilijk vergelijken met nu. Een nadeel van deze specifieke auto was dat het de ene dag heel goed presteerde en de andere dag met allerlei problemen kampte, en dan liep je te worstelen.. meer nog dan met benzinewagens. En tijdens hete zomers draaide het ook nauwelijks voor ene meter. Nu zijn dat soort dingen wel iets dat men mogelijk over de tijd had kunnen verbeteren maar op dat punt liet de verbrandingsmotor je niet in de steek. De gewone man wilde iets wat betrouwbaar was, redelijk snel en iets en lange afstanden kon overbruggen. De benzinewagens waren niet perfect, maar vielen mooi in het midden qua alles.

Echt een eerlijke kans heeft het nooit gehad doordat het maar een obscuur karretje was. Maar dat is dus gewoon waar de maker teveel heeft laten liggen. Zie het merk Tesla.. als men er werk van maakt op alle vlakken dan verkoopt het wel, en dat is goed spul. Zelfs de grootste rommel qua merken als Lada kon men aan de man brengen, dus dit had 't ook wel overleeft als er een 'Apple-achtig' merk achter had gestaan.

P.s. Waar een ander verschil nog inzit is dat dit de "Rolls" onder de stoomwagen was, met de meest geavanceerde techniek erin. En zelfs als de top van wat mogelijk was had het de meest seniele kuren die simpele, maar zeker de meest geavanceerde benzinewagens totaal niet hadden. Vergelijk dat met een simpele tweetakt Trabant o.i.d die heel vergeeflijk draaide en z'n werk altijd wel deed volgens de Duitsers. Een stoommachine ontwikkelen die op het technisch- en prijsniveau van wat de gewone man aankan redelijk goed blijft doen leek voor die tijd al zo goed als onmogelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 25-12-2017 17:59:53 ]
  maandag 25 december 2017 @ 19:46:52 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175997788
quote:
6s.gif Op maandag 25 december 2017 16:32 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

NL is nummer 1 luchtvervuiling. Is een reëel probleem.

we leven hier op Bangladesh en Gaza na op het drukst bewoonde stukje aarde.
oh, en Hong Kong?

Je kletst uit lichaamsdelen die daar niet geschikt voor zijn.

hier heb je wat te lezen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')