Deelnemersquote:De succesvolle kennisquiz is weer iedere werkdag om 20:30 uur te zien op Nederland 2. Onder leiding van presentator Philip Freriks en het kritisch oog van eenmansjury Maarten van Rossem gaan dagelijks 3 prominente Nederlanders de strijd aan in de vragenarena. Op vrijdag 1 september is de finale en weten we wie deze zomer De slimste mens is geworden!
quote:3FM-dj Domien Verschuuren, 'Braboneger' Steven Brunswijk en Margriet-columniste Marjan van den Berg zijn de eerste drie kandidaten van het zomerseizoen van De Slimste. En er doen meer BN'ers mee.
Andere kandidaten in dit tiende seizoen zijn de werkzoekende Jochem van Gelder, kluchtkoning Jon van Eerd, AD tv-recensent Angela de Jong, Esquire-baas Arno Kantelberg, rapper Brainpower, Dokter Deen-acteur Jelle de Jong en ex-Oranje voetbalster Daphne Koster.
Philip en Maarten
Iets minder bekende deelnemers dit seizoen zijn zangeres en pianiste Karsu Dönmez, nieuwslezeres Hannelore Zwitserlood en CPNB-directeur Eppo van Nispen. Wie nog meer langskomen bij Philip Freriks en Maarten van Rossem horen we later.
Ik las in het vorige topic een paar positieve opmerkingen over haar, dus leek me wel een aardige TTquote:Op donderdag 21 december 2017 00:21 schreef Also-von-Oder het volgende:
Waar we Sylvana steunen? Bedoel je echt steunen, of wil je vooral negatieve reacties?
Ik ben niet voor of tegen Sylvana. Ik vroeg het me alleen af. Maar ik denk dat Sylvana wel een paar bemoedigende opmerkingen kan gebruiken, maar of ze daarvoor naar Fok komt?quote:Op donderdag 21 december 2017 00:26 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ik las in het vorige topic een paar positieve opmerkingen over haar, dus leek me wel een aardige TTmaar een mod mag 'm veranderen hoor. Wist zo snel geen leukere vooral.
dat is een vrij nutteloze opmerking.quote:Op donderdag 21 december 2017 00:29 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Ik ben niet voor of tegen Sylvana. Ik vroeg het me alleen af. Maar ik denk dat Sylvana wel een paar bemoedigende opmerkingen kan gebruiken, maar of ze daarvoor naar Fok komt?
quote:Op donderdag 21 december 2017 00:29 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Ik ben niet voor of tegen Sylvana. Ik vroeg het me alleen af. Maar ik denk dat Sylvana wel een paar bemoedigende opmerkingen kan gebruiken, maar of ze daarvoor naar Fok komt?
Sowieso vergeten dat ze niet de laatste was...quote:
Als ze onder de 5 ging had hij ook gewacht.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
Twee keer achter elkaar zo stom gespeeld. Nou had ze beter door kunnen gaan en hard naar dat laatste antwoord zoeken, of zich onder de 5 laten zakken.
Klopt, ze had zich toen ze eenmaal zag dat ze die fout maakte tot 1 moeten laten zakken. Dan had hij nog als eerste gemogen, maar de kans dat hij binnen 1 seconde een goed antwoord kon geven, was kleiner. bovendien was ze alleen maar bezig met zakken, ze dacht verdere niet mee echt na over goede antwoorden. En vooral dat was stom, ze had nog maar 1 antwoord nodig.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:08 schreef Nizno het volgende:
[..]
Als ze onder de 5 ging had hij ook gewacht.
Smid was wel een logische geweest.
en karma wat zich (terecht) tegen haar keert. Zo onsportief om gewoon 40 seconden 'tactisch' te spelen.quote:
Dat heeft nou net helemaal niets NIETS met onsportief te maken. Zo zit dat spel gewoon in elkaar. Dat heet gebruik maken van de regels, tactisch, inderdaad. Spelletjes speel je in de regel om te winnen, en dus probeer je dat. Wat zij deed was dom. En dat heeft niet met karma te maken (of zat jij soms ondertussen spelden in een voodoopoppetje te steken omdat je in astrologie en horoscopen gelooft?), maar alles met stommiteit (en stress).quote:Op donderdag 21 december 2017 22:20 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
en karma wat zich (terecht) tegen haar keert. Zo onsportief om gewoon 40 seconden 'tactisch' te spelen.
En wat is er volgens jou dan wel zo nutteloos aan mijn opmerking, dat jouw opmerking overtreft aan nutteloosheid?quote:Op donderdag 21 december 2017 05:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
dat is een vrij nutteloze opmerking.
Welmoedquote:Op dinsdag 26 december 2017 20:31 schreef SunChaser het volgende:
Eindelijk gerechtigheid hoe tactisch spelen mis kan gaan
IQ van de doelgroep is vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 26 december 2017 21:02 schreef Aguero het volgende:
Jeugdjournaal > Telegraaf, dat blijkt maar weer.
De huppelkut is universitair geschoold en heeft een journalistieke achtergrond (meer dan slechts het Jeugdjournaal). Ik ga er gemakshalve vanuit dat ze een prima algemene ontwikkeling heeft.quote:Op dinsdag 26 december 2017 21:27 schreef Sigaartje het volgende:
Hylarisch
Een huppelkut die wint van twee oude mannen
We hebben het wel over de telegraaf he. Hij moet ook niet te intelligent overkomen, dat kost ze abonnees.quote:Op woensdag 27 december 2017 18:37 schreef SunChaser het volgende:
valt me juist op hoe weinig Paul weet als hoofdredacteur
Ik wou net deze opmerking maken.quote:Op woensdag 27 december 2017 20:29 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik wil ook wel eens apekooien met Welmoed.
Ik heb bij zo'n beetje alle kandidaten dit seizoen, tot nu toe, het idee dat ze zich er nogal doorheen worstelen. Inclusief Paul, ondanks dat hij de zeven dagen vol heeft gemaakt.quote:Op woensdag 27 december 2017 21:04 schreef thabit het volgende:
Tering wat een slechte kandidaten vandaag.
Hij had wel wat geluk met de vragen.quote:Op donderdag 28 december 2017 21:00 schreef Rianne84 het volgende:
Eindelijk iemand met een fatsoenlijk aantal punten
Volgens mij was ze echt heel zenuwachtig in de finale. Ze vond het ook echt erg dat ze eruit vloog.quote:
Mag ik met terugwerkende kracht hulde uitspreken voor deze post. Volledig mee eens. Ik vind het zo belachelijk dat tactisch spelen als iets vies wordt gezien terwijl het in België volledig geaccepteerd is omdat het spel nou eenmaal zo werkt.quote:Op donderdag 21 december 2017 23:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat heeft nou net helemaal niets NIETS met onsportief te maken. Zo zit dat spel gewoon in elkaar. Dat heet gebruik maken van de regels, tactisch, inderdaad. Spelletjes speel je in de regel om te winnen, en dus probeer je dat. Wat zij deed was dom. En dat heeft niet met karma te maken (of zat jij soms ondertussen spelden in een voodoopoppetje te steken omdat je in astrologie en horoscopen gelooft?), maar alles met stommiteit (en stress).
Zo onsportief van Twente om met penalty's van Ajax te winnen
Oke dankje wel voor je antwoord..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 12:43 schreef Farenji het volgende:
Journalist bij De Correspondent. https://decorrespondent.nl/sanneblauw
Eensch, ik denk dat het hier nog niet vaak genoeg op die manier gespeeld wordt..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Mag ik met terugwerkende kracht hulde uitspreken voor deze post. Volledig mee eens. Ik vind het zo belachelijk dat tactisch spelen als iets vies wordt gezien terwijl het in België volledig geaccepteerd is omdat het spel nou eenmaal zo werkt.
Dat van gisteren was idd vrij irritant na de finale.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:10 schreef bamibij het volgende:
Philip ergerde zich duidelijk ook volgens mij. En terecht.
Kiki_!
Eensquote:Op woensdag 3 januari 2018 13:50 schreef maxi-mus het volgende:
Wat een vreselijk irritant mokkel die dikke.
quote:Op woensdag 3 januari 2018 21:01 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Degene die dacht dat een pinguin een zoogdier is, wordt de slimste van de dag.
Ik ken ze alle 3 niet, vind David wel een goede kandidaat die veel weet. Die vrouw verpest vooral de sfeer en is ontzettend vervelend bezig geweest.quote:Op woensdag 3 januari 2018 21:05 schreef marcodej het volgende:
Ik had dit al een tijdje niet gezien. Wie zijn deze mensen en is de sfeer altijd zo ongemakkelijk?
Niet normaal die Kiki inderdaadquote:Op woensdag 3 januari 2018 21:39 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ken ze alle 3 niet, vind David wel een goede kandidaat die veel weet. Die vrouw verpest vooral de sfeer en is ontzettend vervelend bezig geweest.
quote:Op donderdag 4 januari 2018 12:10 schreef Chiappucci het volgende:
Volgens Philip is Kiki vrij zeker van de finaleweek, maar met 5 afleveringen waarvan geen enkele overwinning lijkt me dat allesbehalve zeker.
Dit ja, ze weten ze wel te vinden dit jaar.quote:Op donderdag 4 januari 2018 22:29 schreef Chiappucci het volgende:
Vera was bijna nog irritanter dan Kiki. Ben blij dat ze eruit ligt.
je plakt er deurposten en plinten ed mee afquote:Op donderdag 4 januari 2018 20:55 schreef Rianne84 het volgende:
Waarom wordt schilderstape goed gerekend
Nog 2 weken te gaan voor de finaleweek en die krullenbol wordt minimaal derde tenzij hij vanavond afvalt en dan lijkt t me sterk dat er geen sterke kandidaten meer komenquote:Op donderdag 4 januari 2018 12:10 schreef Chiappucci het volgende:
Volgens Philip is Kiki vrij zeker van de finaleweek, maar met 5 afleveringen waarvan geen enkele overwinning lijkt me dat allesbehalve zeker.
Volgende week Aaf Brand Corstius,Marjolein Keuning en Rob Oudkerk.( Fixed )quote:Op vrijdag 5 januari 2018 11:43 schreef SunChaser het volgende:
Nog 2 weken te gaan voor de finaleweek en die krullenbol wordt minimaal derde tenzij hij vanavond afvalt en dan lijkt t me sterk dat er geen sterke kandidaten meer komen
Hij heeft een heroīneverslaving.quote:
En de hele middag zitten puffen.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:28 schreef Koffieplanter het volgende:
Thijs heeft zich helemaal volgegooid met CERA vanmiddag.
en alcoholquote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hij heeft een heroīneverslaving.
Beetje vergelijkbaar met Derksen zelf uiteindelijk, beide zijn ook wel een beetje uitgewerkt.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:29 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik heb ooit een lezing gehad van Maarten van Rossem, ik kan met recht zeggen dat het een gigantische act is.
Ja, hij vindt zichzelf ook best wel grappig.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:29 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik heb ooit een lezing gehad van Maarten van Rossem, ik kan met recht zeggen dat het een gigantische act is.
Johan is geen act.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Beetje vergelijkbaar met Derksen zelf uiteindelijk, beide zijn ook wel een beetje uitgewerkt.
Derksen heb ik nog nooit in persoon gezien, maar van Rossem is echt heel geforceerd. Op televisie is dat drie keer leuk, maar in het echt prik je daar echt zo doorheen.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Beetje vergelijkbaar met Derksen zelf uiteindelijk, beide zijn ook wel een beetje uitgewerkt.
quote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Thijs kijkt Spongebob als hij dronken is.
Met deze informatie kunnen we wat.
Die pens valt in het echt nog veel meer op. Wat een beste lens is dat.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:29 schreef Koffieplanter het volgende:
TomPSVquote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:38 schreef Zorro het volgende:
Als het misgaat gauw zeggen dat het een grap is. Thijs moet een FOK!ker zijn.
Vind dat wel een heel erg ingestudeerd toneelstukje.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:39 schreef TargaFlorio het volgende:
De Belgische Van Rossems zijn 10 keer beter.
GGMMquote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:38 schreef Zorro het volgende:
Als het misgaat gauw zeggen dat het een grap is. Thijs moet een FOK!ker zijn.
Wel lachen, de hele kwis vind ik verder niet interessant.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vind dat wel een heel erg ingestudeerd toneelstukje.
quote:
Ik zie het ja.quote:
improvisatie zou leuker zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vind dat wel een heel erg ingestudeerd toneelstukje.
quote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
met die mooie naam![]()
Casanova
Zwarte piet is oke olee olee.quote:
Waterpolo is de saaiste olumpische sport die ik kan bedenkenquote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:46 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik snap wel dat wanneer je een journalist bent die zich focust op de oersport die wielrennen is, je de ballen verstand hebt van waterpolo of all places.
Behoorlijk saai inderdaad.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waterpolo is de saaiste olumpische sport die ik kan bedenken
Je gaat mee naar Spanje vriend.quote:
Die was wel echt kut ja.quote:
Voorkennisquote:
Mwah bij klaverjassen moest je m toch wel weten en dan was alleen poker belachelijquote:
Eerlijk gezegd zou sylvana echt een geniale zwarte piet zijn...Met haar lelijke haar en haar kutkop lijkt ze al snel op de nerdpiet...of de bejaarde piet. Meerdere rollen te vervullen.quote:
Parijs is nog ver.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 21:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Thijs snapt wanneer je de leiding moet pakken
Lijkt me ook.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 21:00 schreef Slobeend het volgende:
Hij zei Ile-de-France, mag je best goedrekenen.
De laatste 100m op kop rijden...alleen de allergrootsten kunnen datquote:Op vrijdag 5 januari 2018 21:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Eerst even linkeballen en het bord van de tegenstander leegeten.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 21:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
een van de meestmisbruikte quotes ever.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 21:00 schreef Koffieplanter het volgende:
Niet-wielrenners. De domheid van die levens schokt me.
Alleen heet dat eiland anders.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 21:00 schreef Slobeend het volgende:
Mooi, dan zorg ik er even voor dat ik maandag vroeg klaar ben en schuif ik weer vrolijk aan voor ONZE Zonnegod.quote:
quote:Op vrijdag 5 januari 2018 21:00 schreef Koffieplanter het volgende:
Niet-wielrenners. De domheid van die levens schokt me.
Is wel een verschil toch? Ile de France is de regio waar Parijs in ligt.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 21:00 schreef Slobeend het volgende:
volgens mij wel.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:55 schreef Joezi het volgende:
Heeft thijs niet al eens eerder meegedaan?
Zou me verbazen als hij niet gaat winnen. Vandaag had hij een beetje pech met de galerij. Maar verder echt de ideale kandidaat voor deze quiz. Komt ook wel sympathiek overquote:Op vrijdag 5 januari 2018 22:44 schreef Deeltjesversneller het volgende:
davidgeen kapsones, gewoon goede antwoorden geven en door.
Volgens mij is dat standaard. Nieuwen krijgen makkelijkere.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 21:15 schreef -0- het volgende:
Dat niveauverschil tussen de galerijen ging echt nergens over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |