Oh ja, heel goed punt, dat ga ik zeker sowieso doen! Het rode platte dak is volgens mij best betrouwbaar, is redelijk recent neergezet en ziet er prima uit (net als de kit bij de randen). Ik heb al even zitten googlen om (naast die afvoer op een andere plek te laten spetteren, thanks!) een soort ventilatie-rooster te gebruiken die meer "anti-regen" is, maar daar kan ik weinig over vinden.quote:Op woensdag 20 december 2017 16:56 schreef .SP. het volgende:
Zou beginnen om de afvoer van het bovenste platte dak niet precies voor het rooster uit te laten komen. Gegarandeerd dat er veel water naar boven spettert je ventilatie plaatje in.
Dus even een 90 graden bochtje en wat extra pijp erop zetten.
De vochtplek lijkt onder het ventilatie gat te beginnen, dus wellicht dat dit je probleem oplost.
Hoe nieuw/goed/bterouwbaar is het rode platte dak?
Je bedoelt dichtmetselen? Of een plaatje ervoor ofzo? En dan gewoon die plek niet als ventilatie gebruiken? (is op zich een mogelijkheid, ik heb meer ventilatie-opties in die ruimte)quote:Op woensdag 20 december 2017 17:18 schreef blomke het volgende:
Dit is vragen om problemen. Probeer het eens met die ventilatieopening helemaal dicht.
Ja, goed punt. Dat zat ik me ook al af te vragen. Dus? Dicht (laten) metselen?quote:Op woensdag 20 december 2017 18:25 schreef Knuppel1983 het volgende:
Dit is uberhaupt een kansloze situatie. Dat rode dak heeft geen waterkering (loodslab). Met als gevolg dat het water tegen je wand loopt, en daar wordt opgenomen. Ventilatiegat of niet, je vochtprobleem blijft.
Wat er bij die stadsuitloop is gebeurd weet ik ook niet, maar gezien de hoeveelheid teer heeft daar iemand flink lopen prutsen. De aansluiting op een evt. buis hoort horizontaal te liggen, de stadsuitloop heeft van zichzelf afschot.
Dat bedoel ik. Ok wat verder hierboven staat: als dat stucwerk nat wordt en niet goed droogt, blijft er enig vocht in die muur trekken. Btw spouwmuur??quote:Op woensdag 20 december 2017 17:21 schreef JeOma het volgende:
Of een plaatje ervoor ofzo? En dan gewoon die plek niet als ventilatie gebruiken? (is op zich een mogelijkheid, ik heb meer ventilatie-opties in die ruimte)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |