Ik hoor je heel veel zeggen dat jouw vertrouwen is geschaadt, dat jij het zo zwaar hebt en daarmee leg je de schuld eigenlijk volledig bij hem, met als enige uitzondering dat je hem wel eens boos opbelt. Het kan nooit kwaad om bij je zelf eens na te gaan wat JIJ beter kan doen. Hoe jij zijn vertrouwen ook weer kan winnen.
Dat klinkt krom misschien, omdat hij, in jouw ogen, verliefd is op een collega en dat heeft opgeschreven, maar jij bent vervolgens wel zijn dagboek gaan lezen. Ik heb er moeite mee om te geloven dat zijn dagboek meteen begon met ''ik probeer die en die te vergeten en ik ben verliefd''. Dat zou wel heel erg toevallig zijn. Ben het dus met ''probeer'' eens; het lijkt er best wel op alsof je gewoon bent gaan zoeken en door bent gaan lezen, tot dat je iets tegenkwam wat je tegen 'm kon gebruiken.
Uiteindelijk is hij niet vreemdgegaan. Hoogstens gegeten met haar, maar wie weet is het opschrijven van die gevoelens zijn methode om die gevoelens te dumpen. Ik zit zelf ook zo in elkaar dat schrijven vaak werkt om dingen te verwerken. Hij zegt ook duidelijk dat die gevoelens er niet meer zijn. Je kan hem hoogstens vragen waarom hij het dan heeft opgeschreven, maar verder kan je vrij weinig doen.
Er rest je dan nog maar één keuze: kan je hem weer vertrouwen, of niet? Als je er voor kiest om het achter jullie te laten...denk er dan ook niet meer aan. Laat het ook echt achter je. Betrek het niet bij toekomstige ruzies, hoe gestressed je wel niet bent. Vertrouw hem dan ook echt. Ga hem niet lopen controleren. Als hij toch zo'n lul is die vreemdgaat...tja, daar moet hij dan maar mee leven en zulke dingen komen sowieso wel een keer naar boven, ook als je niet zelf BEWUST op onderzoek uitgaat. Als je hem niet kan vertrouwen...tja..
Daarnaast ben ik ook groot voorstander van leuke dingen doen. Ga er eens samen op uit. Regel wat vaker een oppasser als je zoveel stress ervaart, omdat je vaak alleen thuis bent. Ga rustig met hem om de tafel zitten om te benoemen dat je het gevoel hebt er soms in je eentje voor te staan en dat je hulp nodig hebt. Benoem het. Communiceren heet zoiets. Vind samen een oplossing. Dan loopt het ook niet zo hoog op allemaal.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2017 13:52:25 ]