Heb je een datum in gedachten? Dan weet ik wanneer ik me uiterlijk nog kan bekeren.quote:Op zondag 7 januari 2018 22:22 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
lach nog maar...dat zal je wel vergaan binnenkort mits je het volgen van satan leuk vind dat kan ook nog....misschien vind je hem als leider beter als Jezus...
Nope dat weet niemand alleen God zelf maar kan niet lang meer duren en zeg zelf binnen nu en 3 jaarquote:Op zondag 7 januari 2018 22:25 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Heb je een datum in gedachten? Dan weet ik wanneer ik me uiterlijk nog kan bekeren.
Flipmode is the greatest!quote:Op zondag 7 januari 2018 22:26 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nope dat weet niemand alleen God zelf maar kan niet lang meer duren en zeg zelf binnen nu en 3 jaar
Wie weet zou goed kunnen dit jaar...quote:Op zondag 7 januari 2018 22:35 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Flipmode is the greatest!
Kan echt niet wachten, hoopte zelfs op eerder.
Ja dat dacht Paulus ook.quote:Op zondag 7 januari 2018 22:26 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nope dat weet niemand alleen God zelf maar kan niet lang meer duren en zeg zelf binnen nu en 3 jaar
En dan doel je op het boek openbaringen..? want die gaat over het einde van de wereld die er toen nog lang niet was en nu pas kan beginnen met de technologie we we nu hebben waardoor satan iedereen gevangen kan nemen met zijn teken van het beest....en was hiervoor niet mogelijk dus heeft hij dat verkeerd gedacht inderdaad....quote:
Wat raar dat God hem dat dan laat opschrijven..... je geeft dus toe dat er onjuistheden in de bijbel staan?quote:Op maandag 8 januari 2018 10:57 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
en was hiervoor niet mogelijk dus heeft hij dat verkeerd gedacht inderdaad....
Wat ben je toch weer slap aan het lullen man...geloof wat je wilt boeit mij geen moer hoor...jij wil de bijbel niet snappen en denkt nog dat je het snapt ook...en probeert het ook nog op alle mogelijke manieren onderuit te halen wat je nooit zal lukken want God woord is waarheid...dus ga iemand anders lastig vallen met je valse gespuis.quote:Op maandag 8 januari 2018 11:32 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Wat raar dat God hem dat dan laat opschrijven..... je geeft dus toe dat er onjuistheden in de bijbel staan?
Ik heb je hier al eerder om gevraagd maar dan weiger je te antwoorden (Gen 1:1)
Dit wordt zo langzamerhand symptomatisch...quote:Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Wat ben je toch weer slap aan het lullen man...geloof wat je wilt boeit mij geen moer hoor
Ik heb je genoeg te woord gestaan..je kennis is uitermate gebrekkig maar denkt alles te snappen....en dan denk je ook nog dat je gered bent omdat je vroeger gedoopt bent....dan zet God je alleen maar apart maar je redding moet nog komen en ook dat snap je niet....dus droom lekker verder man....en zal jou ook niet meer te woord staan want de waarheid wil niet in dat hoofd van je....dus ga lekker verder zonder God en blijf ook lekker uit geloofstopics want je hebt hier niks te zoeken!! Het enige wat onvolkomen is ben je zelf man...quote:Op maandag 8 januari 2018 14:34 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dit wordt zo langzamerhand symptomatisch...
Steeds als ik je wijs op een onvolkomenheid, een contradictie of een onmogelijheid in de Bijbel dan zit ik steevast zogenaamd slap te lullen. Met argumenten kom je nooit.
Maar jij LEEST niet wat er staat, je kennis is zeer gebrekkig en je mond is zeer groot. Dat is veel erger. En je schildert jezelf voortdurend in een hoek met je bizarre uitspraken.
Vandaar soefisme.quote:Op zondag 7 januari 2018 22:29 schreef MrAero het volgende:
Altijd leuk om religieuzen te zien ruziën over welk geloof nou de goede is
Ik had toch wel meer verwacht van een heilig boek qua ruimte voor interpretatie. Je zou denken dat een tekst dat door God ingegeven is geen ruimte laat voor interpretatie.. God had dit gedoe tegenwoordig met al die verschillende denominaties natuurlijk aan zien komen, Almachtig en Alwetend enzo, maar toch dicteert ie een tekst dat letterlijk alles kan betekenen.. niet handig
Ho eens even. Jouw overtuigingen voor waar aannemen is op geen enkele manier een voorwaarde voor het deelnemen aan geloofstopics in F&L.quote:Op maandag 8 januari 2018 14:43 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
en zal jou ook niet meer te woord staan want de waarheid wil niet in dat hoofd van je....dus ga lekker verder zonder God en blijf ook lekker uit geloofstopics want je hebt hier niks te zoeken!!
Niet mijn overtuigingen voor de miljoenste keer....Gods overtuiging maar die is niet geliefd in deze wereld,omdat mensen God niet willen en er alles aan doen om het als onzin af te doen....ik heb jullie genoeg de waarheid vertelt en wat mensen ermee doen moet iedereen voor zichzelf weten....en ben niet altijd correct in de manier waarop dat geef ik toe maar dat is mijn probleem.quote:Op maandag 8 januari 2018 14:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ho eens even. Jouw overtuigingen voor waar aannemen is op geen enkele manier een voorwaarde voor het deelnemen aan geloofstopics in F&L.
vriend , de bijbel is een boekje geschreven door mensen.quote:Op maandag 8 januari 2018 16:28 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Niet mijn overtuigingen voor de miljoenste keer....Gods overtuiging maar die is niet geliefd in deze wereld,omdat mensen God niet willen en er alles aan doen om het als onzin af te doen....ik heb jullie genoeg de waarheid vertelt en wat mensen ermee doen moet iedereen voor zichzelf weten....en ben niet altijd correct in de manier waarop dat geef ik toe maar dat is mijn probleem.
Dat zijn de gevaarlijksten...quote:Op maandag 8 januari 2018 16:28 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Niet mijn overtuigingen voor de miljoenste keer....Gods overtuiging maar die is niet geliefd in deze wereld,omdat mensen God niet willen en er alles aan doen om het als onzin af te doen....ik heb jullie genoeg de waarheid vertelt en wat mensen ermee doen moet iedereen voor zichzelf weten....en ben niet altijd correct in de manier waarop dat geef ik toe maar dat is mijn probleem.
Voor de miljoenste keer dan: je kletst uit je nek.quote:Op maandag 8 januari 2018 16:28 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Niet mijn overtuigingen voor de miljoenste keer....Gods overtuiging
Ik zou zeggen: iedereen die meent gods wil te kennen is willens en wetens een oplichter.quote:
Ik denk de kerkvaders. Of de algehele academische wereld.quote:Op maandag 8 januari 2018 17:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zijn de gevaarlijksten...
"Ik heb het van God zelf geleerd", "Het is niet mijn overtuiging maar Gods overtuiging", "Het is niet mijn interpretatie maar de goddelijke".
Het feit alleen al dat talloze andere zelfverklaarde bezitters van de waarheid precies hetzelfde zeggen en toch met elkaar in de clinch liggen. Zagen we al bij de Reformatoren.
Dus: wie heeft gelijk?
Vind ik al schappelijker dan de interpretatie van één individu, inderdaad.quote:Op maandag 8 januari 2018 18:45 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Ik denk de kerkvaders. Of de algehele academische wereld.
Waarom eigenlijk?quote:Op maandag 8 januari 2018 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind ik al schappelijker dan de interpretatie van één individu, inderdaad.
Omdat consensus betekent dat men de zaak van meerdere kanten heeft moeten bekijken aleer tot een unaniem oordeel te kunnen komen; zo werkt het ook in de peer-reviewed academische literatuur.quote:Op maandag 8 januari 2018 18:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
Linksom of rechtsom betreft het dogma. En institutioneel dogma vind ik eerlijk gezegd enger dan persoonlijk dogma.
Behalve als het God is en dat claimt Doedelzak. Hoe misplaatst en van d'n zotte dat ook is.quote:Op maandag 8 januari 2018 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind ik al schappelijker dan de interpretatie van één individu, inderdaad.
Als de kerk tot een unaniem oordeel komt betekent dat nog niet dat het oordeel juist is. In het geval van "wat is gods wil?" is er geen enkele reden om aan te nemen dat dat oordeel juist is. Ik zou dat alleen zien als een indicatie van totalitair fascisme. En daarmee een heel stuk enger.quote:Op maandag 8 januari 2018 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat consensus betekent dat men de zaak van meerdere kanten heeft moeten bekijken aleer tot een unaniem oordeel te kunnen komen; zo werkt het ook in de peer-reviewed academische literatuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |