Ah, dus het slachtoffer moet aantonen dat er geen sprake was van (non)verbale toestemming? Kan hij/zij dat niet, was het geen verkrachting?quote:Op dinsdag 19 december 2017 20:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat blijft hetzelfde.
Dat fundament staat niet ter discussie. Zou ook veel meer gevolgen hebben dan alleen bij dit misdrijf.
Dat een verbale of non verbale nee geen voorwaarde meer is voor dit misdrijf (wat dus in Zweden nog zo is).quote:Op dinsdag 19 december 2017 20:12 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Kun je nadat je dit hebt gezegd nog een keer verklaren wat dan het nut van deze nieuwe wet is?
Gewoon hetzelfde als nu dus idd. Er moet ondersteunend bewijs zijn.quote:Op dinsdag 19 december 2017 20:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ah, dus het slachtoffer moet aantonen dat er geen sprake was van (non)verbale toestemming? Kan hij/zij dat niet, was het geen verkrachting?
Nee, dan verandert er inderdaad vrij weinig. In dat geval kunnen ze de wet wat mij betreft wel invoeren.
Het was niet serieus bedoeld.quote:Op dinsdag 19 december 2017 20:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Gewoon hetzelfde als nu dus idd. Er moet ondersteunend bewijs zijn.
Dat is iets wat ik ook niet zou willen zien veranderen.
De wet is niet bedoelt voor maatschappelijke trajecten maar voor het defineren van de regels van de maatschappij.quote:Op dinsdag 19 december 2017 20:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat een verbale of non verbale nee geen voorwaarde meer is voor dit misdrijf (wat dus in Zweden nog zo is).
En dat het idee is dat het een mentaliteitsverandering ondersteund van ja = ja ipv nee = nee en geen nee = ja.
Enkel op zichzelf lijkt het me niet heel nuttig, maar het kan iets bijdragen bij een verder maatschappelijk traject.
Voor sommigen is al het nieuws uit Zweden reden om boos te zijn zolang het geen nieuws is dat het voortaan legaal is om random vrouwen bij de pussy te grijpen.quote:Op dinsdag 19 december 2017 20:22 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
De wet is niet bedoelt voor maatschappelijke trajecten maar voor het defineren van de regels van de maatschappij.
Ze kunnen dan beter een grootschalige campagne uitrollen om dit bewustzijn te creeren. Ik kan me niet voorstellen dat mensen daar op tegen zouden zijn. Al zal dat wel zo zijn uiteraard..
Het is niet 'erg'. Het is seksueel-dodend. Of zou jij werkelijk opgewonden worden van een briefje? bijna een zakelijke overeenkomst.quote:Op dinsdag 19 december 2017 15:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Als je het niet zeker weet moet je het niet doen.
Wat is hier zo erg aan eigenlijk? Vind het vrij logisch dat als er geen verbale of non verbale toestemming is je uit moet gaan van een nee, of voor verduidelijking moet zorgen voor je verder gaat.
Dat is iets tussen mensen. Beschaafdheid. Het gaat hier om een regering dat schriftelijke overeenkomsten wil opstellen.quote:Op dinsdag 19 december 2017 15:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Verbale of non verbale toestemming zeg ik he...
Als je niet zeker bent even peilen of de ander het wel wil is echt vrij normaal, vast ook in jouw relatie.
Er hoeft helemaal geen sprake te zijn van letterlijk vragen of iemand seks met je wil, toestemming kan op vele manieren.
Ik wil jou ten alle tijden helpen aan mannen die geen maagd meer zijn en die minimaal vijf keer per dag willen bidden. Waar wil jij die mannen hebben ?quote:Op dinsdag 19 december 2017 21:07 schreef Rangono het volgende:
[..]
Het is niet 'erg'. Het is seksueel-dodend. Of zou jij werkelijk opgewonden worden van een briefje? bijna een zakelijke overeenkomst.
Weg lichaamstaal, weg het een beetje aan elkaar zitten. Er moet schriftelijke overeenkomst zijn !
Echt, zijn het maagden die dit verzinnen?
Dat is dan ook niet aan de orde...quote:Op dinsdag 19 december 2017 21:07 schreef Rangono het volgende:
[..]
Het is niet 'erg'. Het is seksueel-dodend. Of zou jij werkelijk opgewonden worden van een briefje? bijna een zakelijke overeenkomst.
Weg lichaamstaal, weg het een beetje aan elkaar zitten. Er moet schriftelijke overeenkomst zijn !
Echt, zijn het maagden die dit verzinnen?
Neen, daar gaat het niet om.quote:Op dinsdag 19 december 2017 21:09 schreef Rangono het volgende:
[..]
Dat is iets tussen mensen. Beschaafdheid. Het gaat hier om een regering dat schriftelijke overeenkomsten wil opstellen.
Knettergek.
Jawel.quote:Op dinsdag 19 december 2017 21:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Neen, daar gaat het niet om.
Neen. Je moet nog maar eens goed lezen. Het is volgens de Zweedse regering pas daadwerkelijke toestemming als er op zwart/wit een ja te zien is.quote:Op dinsdag 19 december 2017 21:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet aan de orde...
Het gaat om verbale en non verbale toestemming, niet om een briefje of elke stap letterlijk bevragen.
If a person has not agreed in words or by their clear actions that they are willing to engage in sexual activity, then forcing or coercing them into a sexual act will be illegal.quote:Op dinsdag 19 december 2017 21:16 schreef Rangono het volgende:
[..]
Neen. Je moet nog maar eens goed lezen. Het is volgens de Zweedse regering pas daadwerkelijke toestemming als er op zwart/wit een ja te zien is.
Het Zweedse FOK! zal floreren.quote:Op dinsdag 19 december 2017 15:30 schreef 2NutZ het volgende:
Zo. Geven ze de vrouwen nog meer macht wat seks betreftgoed bezig, zal zeker niet resulteren in meer gefrustreerde mannetjes.
Gek dat iedereen het anders lijkt te begrijpen dan jij hé? Net alsof je het fout hebt.quote:Op dinsdag 19 december 2017 21:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet aan de orde...
Het gaat om verbale en non verbale toestemming, niet om een briefje of elke stap letterlijk bevragen.
Het hele geen nee maar een ja verhaal is al een paar jaar langer gaande in de VS en je ziet nu van die gefrustreerde feministen klagen dat ze maar geen man kunnen vinden die ''verantwoordelijkheid'' wil nemen voor kinderen. En das voor de vrouwen met klepperende eierstokken een groter probleem dan voor het mannelijke nekbaarden deel van de bevolking. Iedereen wordt weer een klein beetje ongelukkigerquote:
Zij citeert de minister, jullie dikken het verhaal van elsevier aan. Ik denk dat zij het fout heeft.quote:Op dinsdag 19 december 2017 21:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gek dat iedereen het anders lijkt te begrijpen dan jij hé? Net alsof je het fout hebt.
Ik had de minister geciteerd en gevraagd om met een voorbeeld te komen hoe de toestemming volgens zijn standaard zonder verbale toestemming bij iedere stap kon. Na 5x vragen om een voorbeeld wist ik haar voorbeeld met zowel eigen ervaring, als de ervaringen van een ander te weerleggen.quote:Op dinsdag 19 december 2017 22:25 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Zij citeert de minister, jullie dikken het verhaal van elsevier aan. Ik denk dat zij het fout heeft.
Ik heb inderdaad gezien dat jij voor jouw gevoel het weerlegd hebt met je voorbeelden.quote:Op dinsdag 19 december 2017 22:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik had de minister geciteerd en gevraagd om met een voorbeeld te komen hoe de toestemming volgens zijn standaard zonder verbale toestemming bij iedere stap kon. Na 5x vragen om een voorbeeld wist ik haar voorbeeld met zowel eigen ervaring, als de ervaringen van een ander te weerleggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |