quote:Helaas kan het mogelijk zijn dat jouw order via China warehouse verzonden is door een systeembug. Voor degene die hun order wel ontvangen hebben: Mocht jouw pakketje enige import tax hebben, dan zal deze vergoed worden
middels door een fee op jouw GB wallet of naar jouw originele betaalmethode mits je het kunt aantonen met het taxbonnetje.
We hebben ondervonden dat bepaalde orders niet zijn aangekomen en daarom zullen wij deze orders onmiddelijk opnieuw verzenden vanuit UK-03 warehouse. Dit kan even duren door het systeemproces.
Wij bieden onze oprechte excuses aan voor dit probleem en het ongemak dat het oplevert. De syteembug is nu opgelost en toekomstige orders zullen hier geen last meer van hebben.
In het onwaarschijnlijke geval, wanneer de tax het bedrag van de order overschrijdt contacteer ons (support@gearbest.com), zodat we dit meteen kunnen onderzoeken en oplossen.
Nogmaals onze excuses en hopelijk hebben jullie begrip voor de situatie. We zullen er alles aan doen om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen voor de betrokkenen en hopelijk ontvang je jouw pakketje zo spoedig mogelijk.
Oke ik ga dit voor je navragen, maar kan je dit nog even invullen.quote:Op maandag 18 december 2017 23:23 schreef mug89 het volgende:
Hi Gearbest, kunnen jullie misschien meer zien over de tracking van order WA1711162030369959 ?
Heb m nog niet binnen, maar is al wel aantal weken onderweg nu. thanks!
quote:Op maandag 18 december 2017 17:35 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Nog geen update van DPD of tracking, maar wel wederom een bericht vanuit Gearbest Support.
Ik weet niet of het de bedoeling dat ik hier reageer of daar, maar bij voorkeur doe ik het hier, omdat ik niet het gevoel heb erg serieus te worden genomen via het ticket systeem.
Een ding wat ik erg kwalijk blijf vinden is dat er telkens wordt gecommuniceerd met 15-25 werkdagen in de tickets, terwijl de website zelf 10-21 werkdagen zegt. Tevens zou er niemand na 30 dagen het pakket nog moeten ontvangen volgens de shipping FAQ.Ik heb op dit moment voor de Priority Line orders de volgende overeenstemming bereikt. Ik zal er nog meer over moeten gaan praten over hoe en wat, maar wil jullie alvast hierover op de hoogte brengen. De precieze details moeten nog verder besproken worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerst wordt er gezegd dat ik tot 1 januari moet wachten, nu moet ik tot 15 januari wachten (60 dagen). Ik ben blij dat jij ze in ieder geval zo ver krijgt om een inhoudelijke reactie te geven, maar ik vind na 33 dagen geen tracking actief en dan vragen om nog een maand te wachten een beetje te ver gaan voor iets wat reeds bezorgd had moeten worden.
Ik heb ook nog andere orders open staan bij Gearbest, maar dit is de enige van een dusdanig hoge waarde en ik vind het aanbod van 200 gearbest points dan ook niet echt relevant. Ik wil gewoon graag mijn bestelling en ik krijg niet het idee dat ik deze spoedig zal ontvangen, ondanks dat de gecommuniceerde aflevertermijn is verstreken. Ik wil absoluut niet wachten tot januari om dat een andere toegestuurd/te bestellen.
"Mocht je order na 45 verzenddagen nog geen update hebben gekregen dan zullen we overgaan tot een acceptabele compensatie."
Hoe en wat precies moet ik nog bespreken, maar verwacht dat dit allemaal in orde komt. Ik ben er dus druk mee bezig. Gaat nu toch wel om redelijk wat orders
quote:Op maandag 18 december 2017 15:29 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Jij hebt helaas een PayPal claim ingediend waardoor ik jouw hier niet meer mag helpen, aangezien er dus een onderzoek gaande is. Hierdoor kan ik momenteel niets voor je betekenen, maar zal de support sectie het verder overnemen en jouw probleem met jouw order verder afhandelen.
[..]
Allereerst onze excuses voor de vertraging. Dit is natuurlijk al een poos geleden en zou normaalgesproken dan toch wel geleverd moeten zijn. We zijn ons bewust van een vertraging door DPD. Op de achtergrond zijn we hier dan ook druk mee bezig en hebben we tevens een onderzoek gestart naar de oorzaak hiervan en hoe we dit snel op kunnen lossen. Helaas ligt dit niet geheel in onze handen, aangezien de bezorging door DPD wordt gedaan. Dat neemt niet weg dat we dit als zeer ernstig beschouwen en er dan ook alles aan zullen doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik heb jouw order doorgegeven aan mijn contactpersoon en ik verwacht dan ook spoedig een reactie hierover, aangezien we weten dat er een vertraging is opgetreden.
[..]
[..]
@_MsG_ & @hanifi:
Ik vermoed dat jullie orders bij dezelfde lading zitten vandaar dat ik deze in een gelijk bericht behandel. Allereerst wil ik even duidelijk maken dat de schatting van verzending om werkdagen betreft en de verzendtijd een schatting is. Het kan dus voorkomen dat deze schatting een keer wordt overschreden, maar we streven er naar om aan deze schatting te voldoen. Veelal komt het dus voor dat we zelfs al geleverd hebben voordat we aan het eind van deze schatting zitten. Echter, we zijn afhankelijk van de bezorger en we zijn op de hoogte van een vertraging bij de bezorger. Hier kunnen wij zelf niets aan doen, aangezien we zelf de orders binnen eenzelfde periode als normaal verwerkt en verzonden hebben. We zullen er dan ook alles aan doen om te zorgen dat het snel wordt opgelost en de problemen gering blijven. Ik heb jullie orders tevens doorgegeven aan mijn contactpersoon en zodra ik hier een reactie op krijgen laat ik dit jullie weten.
En is er ook iets mogelijk met het pakket weigeren en het nu in EU warehouse kopen? Dan heb ik het volgende week al. 45 dagen wachten zie ik niet zo zitten. Zal ook niet zo snel meer buiten de EU warehouse bestellen met dit soort bedragen.quote:Op dinsdag 19 december 2017 10:40 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Oke ik ga dit voor je navragen, maar kan je dit nog even invullen.
- Orderdatum:
- Product:
- Ordernummer:
- Tracking nummer (indien beschikbaar):
- Verzendmethode:
Als ik daar meer informatie over heb dan zal ik het direct laten weten.
[..]
Ik heb op dit moment voor de Priority Line orders de volgende overeenstemming bereikt. Ik zal er nog meer over moeten gaan praten over hoe en wat, maar wil jullie alvast hierover op de hoogte brengen. De precieze details moeten nog verder besproken worden.
"Mocht je order na 45 verzenddagen nog geen update hebben gekregen dan zullen we overgaan tot een acceptabele compensatie."
Hoe en wat precies moet ik nog bespreken, maar verwacht dat dit allemaal in orde komt. Ik ben er dus druk mee bezig. Gaat nu toch wel om redelijk wat orders
Onze excuses voor de vertraging. Ik heb dit reeds doorgegeven aan mijn contactpersoon. Wat betreft jouw order via Priority Line geldt hetzelfde als hetgeen wat bovenstaand is vermeld. Wat betreft jouw andere order, dat is een vreemde situatie. Normaalgesproken zou jouw order al afgeleverd moeten zijn. Wij gaan achterhalen wat er aan de hand is en waar het zich eventueel zou bevinden. Zodra ik meer weet hierover laat ik je het weten.quote:Op dinsdag 19 december 2017 12:30 schreef Shefkee het volgende:
Dan zal ik me ook maar melden, enorm geduldig geweest, maar er zit geen enkele beweging in.
- Orderdatum: 11/11/2017
- Product: Xiaomi Vacuum
- Ordernummer: WP1711111551449961
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 5987958557
- Verzendmethode: Priority Line
Daarnaast heb ik dit product ook niet ontvangen, ondanks dat hij wel al anderhalve maand in Nederland is. Via PostNL heb ik echter ook niet kunnen achterhalen..
- Orderdatum: 19/10/2017
- Product: Philips Lamp
- Ordernummer: WWP1710191020165322
- Tracking nummer (indien beschikbaar): NR15084800498417
- Verzendmethode: -
Dat is in jouw geval helaas niet meer mogelijk, aangezien het pakketje al reeds verzonden is binnen een normaal tijdsbestek. Echter, de bezorger heeft de vertraging opgelopen en aangezien het al verzonden is kunnen wij het niet meer annuleren tot onze spijt.quote:Op dinsdag 19 december 2017 14:46 schreef _MsG_ het volgende:
[..]
[..]
En is er ook iets mogelijk met het pakket weigeren en het nu in EU warehouse kopen? Dan heb ik het volgende week al. 45 dagen wachten zie ik niet zo zitten. Zal ook niet zo snel meer buiten de EU warehouse bestellen met dit soort bedragen.
Allereerst onze excuses voor de vertraging. Ik ga dit doorgeven aan mijn contactpersoon en ook voor jouw geldt dezelfde reden als reeds vermeld in dit topic. Wanneer ik meer weet hoor je van me.quote:Op dinsdag 19 december 2017 17:37 schreef doggy1 het volgende:
Mijn zending duurt ook al erg lang.
Order date : Nov 10, 2017 16:33:50 PM
Deliveries : EU Express/Priority
Order No.:W1711101633507544
Track nr: 5997749393
Shipped 22 november
Ik krijg al weken de melding:2017-11-22 16:35 Southall, Your parcel is on its way
Kun jij hier ook iets meer te weten komen?
Wat betreft die melding, dat is niet geheel vreemd, aangezien dit wel eens vaker voorkomt. Deze wordt ge-update zodra het pakketje de douane is gepasseerd en in de UK is aangekomen. Ik ga even navragen hoe het precies zit met jouw order en tevens laat ik je het weten wanneer ik meer informatie hierover ben te weten gekomen.quote:Op dinsdag 19 december 2017 21:00 schreef Nixicus het volgende:
Hi GB,
Net als Doggy1 krijg ik ook bij tracking dezelfde melding sinds 29-11:
2017-11-29 10:20 Southall, Your parcel is on its way
Ik wacht weliswaar veel minder lang maar heb nog niet eerder deze melding gezien.
- Orderdatum: 28-11
- Product: Xiaomi Air Purifier
- Ordernummer: W1711280408371482
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 5364330055
- Verzendmethode: DPDUK1
Hoor graag wat de situatie is.
Alvast bedankt!
In ieder geval fijn om te horen dat de refund snel is verwerkt. Ik ga navragen hoe dat precies zit, aangezien ik momenteel niet weet wat de support sectie (Hella in dit geval) jouw heeft vermeld.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:25 schreef youngtimer het volgende:
Hallo
Bedankt voor de snelle refund van de niet ontvangen one plus one.
Er wordt me wel gevraagd door Gearbest (hella) de smartphone te aanvaarden en te betalen als die nog geleverd zou worden. Hierdoor kan ik van het jaar geen andere bestellen?
Hoe lang moet ik nog wachten op een mogelijke levering?
Met terugsturen van goederen naar China heb ik niet zo n goede ervaring.
Alvast bedankt
Momenteel hebben wij te maken met een behoorlijke piek door de kerstperiode. Daarnaast zijn wij niet de enigen die hier mee te maken hebben. Zo hebben bijvoorbeeld logistieke bedrijven, onze bezorgers en Honkong Airport onder andere hierdoor vertraging opgelopen en het heeft eenmaal wat tijd nodig voordat deze vertraging is ingehaald. Helaas kan ik daar verder ook niets aan doen en ik doe mijn best om degene die hierdoor problemen hebben zo goed en efficiënt mogelijk te helpen.quote:Op woensdag 20 december 2017 08:47 schreef hanifi het volgende:
Hoi,
Het duurt wel erg lang totdat hij aankomst in engeland.
Wat is precies de status of indicatie.
- Orderdatum:24 nov 2017
- Product: umidigi s2
- Ordernummer: WB1711250516112168
- Tracking nummer: 5998545519
- Verzendmethode: DPDUK1
- Probleem: duurt veel te lang
- Voorkeur: Resend
Ik krijg alleen een mailtje in gearbest van erg druk met deze dagen etc.
24 nov besteld... kan toch nooit zo lang duren... ik vind het echt geen goed reden van het is nu druk met aankomende feestdagen.
Graag zou ik een volwaardig oplossing willen.
Ik ga dit doorgeven aan mijn contactpersoon. Momenteel zijn wij op de hoogte van een vertraging middels de piekperiode. Helaas, hoe spijtig dit ook is, is dit momenteel ook bij jouw het geval. We zijn op de achtergrond druk bezig om dit allemaal zo snel mogelijk op te lossen.quote:Op woensdag 20 december 2017 09:19 schreef E_Cartman het volgende:
Hoi,
Ook hier doet de bezorger er erg lang over.
- Orderdatum: 24-11-2017
- Product: DJI Spark Mini RC Selfie Drone
- Ordernummer: W1711241401105406
- Tracking nummer: 5998519252
- Verzendmethode: DPDUK1
- Probleem:Nog steeds niets ontvangen. (2017-11-25 15:10 Southall, Your parcel is on its way)
- Voorkeur: Resend
Extra accessoires van andere China shops al lang binnen, echter het product waar het om gaat nog niet ontvangen.
Dit probleem heb ik al reeds doorgegeven aan mijn contactpersoon en ze zijn er druk mee bezig. Helaas ben jij niet de enige die hier last van heeft en zijn er meerdere klanten die dit probleem ondervinden middels de vertraging door de piekperiode. Zoals ik al hierboven heb vermeld ben ik achter de schermen druk bezig om hier onze klanten in tegemoet te komen en te zorgen voor een passende vergoeding/oplossing. Momenteel is er al een regeling tot stand gekomen van een acceptabele vergoeding na 45 verzenddagen, dit is al mede tot stand gekomen op aandringen vanuit de NL sectie. Wij proberen deze nog te verbeteren. Ik probeer iedereen hier zo snel en goed mogelijk te helpen alleen het probleem met een vertraging is dat deze maar niet snel genoeg opgelost kan worden. Tijd is in deze kwestie een kostbare zaak en dient dan ook zo snel mogelijk ingehaald te worden, maar bij een vertraging duurt dit helaas altijd te lang. Tevens zijn wij deels afhankelijk van de bezorgdiensten en wanneer zij te maken hebben met een vertraging zijn wij ook deels gebonden aan hoe snel zij dit opgelost hebben en verwerken. Wat betreft jouw PayPal claim, deze kun je zelfs nog na 180 dagen na het plaatsen van jouw order nog indienen, dus nog tijd genoeg om hier je beklag mee te doen. Echter, wanneer een PayPal claim is ingediend mag ik jouw hier niet meer te woord staan/helpen en wordt dit overgenomen door onze support sectie in samenwerking met PayPal.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:05 schreef Tim_Stevens het volgende:
Orderdatum: 02-11-2017
- Product: Lenovo P2 Gray
- Ordernummer: W1711021324365941
- Tracking nummer 5997135001
- Verzendmethode: DPDUK2
- Probleem: Waar is mijn pakket
- Voorkeur: Resend
Hoe zit het met mijn pakket.
Ruim 6 weken geleden een Lenovo P2 besteld.
Tracking staat al sinds 18-11 dat hij naar mij onderweg is.
NU GRAAG EEN ECHTE OPLOSSING!
Dat jullie het vervelend vinden is geen oplossing. na bijna 2 maanden onderweg kun je wel zeggen dat het pakket kwijt is. Verzend een nieuwe met hoge prioriteit!
Ik ga hier achteraan en kijken wat er precies aan de hand is. Zodra ik meer weet laat ik je het weten.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:32 schreef jeroen4488 het volgende:
Beste Gearbest,
Mijn bestelling zou de 13e al met DHL verzonden moeten zijn maar het tracking nummer wat ik gekregen heb geeft aan :
(Not found): No result found for your DHL query. Please try again.
Gaat om bestelling : W1712101012072016
Heb al een ticket bij jullie ingeschoten en via de chat (deze reageert pas na 1 a 2 dagen) maar krijg beide keren het zelfde tracking nummer en DHL website welke dus niet werkt.
Graag voor het sturen van het tracking nummer deze eerst zelf testen!
Alvast bedankt,
Groeten Jeroen
De tracking code wordt pas actief na 2-3 weken. Namelijk wanneer het in de UK is aangekomen en de douane is gepasseerd. Vanaf dat moment krijg je een gedetailleerde weergave en zal het 2-3 dagen duren voordat je het pakketje in ontvangst mag nemen. Heb dus aub even geduld. Echter, we zijn op de hoogte van een vertraging bij deze verzendmethode en doen er alles aan deze zo snel mogelijk te verhelpen. Voor de zekerheid ga ik navragen wat de status van jouw order is.quote:Op woensdag 20 december 2017 14:56 schreef Berepoot het volgende:
Ik heb voor het eerst besteld bij Gearbest. En ik vermoed dat alles in orde was. Echter, tijdens de bestelling was er ergens een optie die 9¤ en iets meer kostte. Ging dit nu over expressbestelling of extra verzekering dat weet ik niet meer.
Verder zie ik ook dat de bestelling bijna een week staat in Southall (UK), maar dat daar blijkbaar geen beweging meer is.
Gezien dit om een vrij groot bedrag gaat ( boven de 450¤) vroeg ik me af of iemand dit order en de afgelegde weg even kan checken?
- Orderdatum: 7/12/2017
- Product: creality 3d cr10s + filamenten
- Ordernummer: w1712071453496015
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 5170548894
- Verzendmethode: dpduk1, eu express?
- Probleem: is alles nog ok gezien de onbeweeglijke status in Southall
- Voorkeur: Resend of Refund? Voorlopig niet van toepassing.
Alvast hartelijk dankvoor de moeite.
B.
Momenteel is er een vertraging met deze verzendmethode. Dit probleem is bij ons bekend en helaas ben jij niet enige die hier last van heeft. Daarom zijn wij druk bezig dit zo snel mogelijk op te lossen en volgt er een algemene regeling voor degene die dit probleem ondervinden. Zodra ik meer weet laat ik je het weten.quote:Op woensdag 20 december 2017 15:14 schreef jslaman31 het volgende:
Mijn bestelling van 6 november is op 20 november verstuurd met priority line. Tot dusver zitten ze er in Southall nog op te wachten. Kun jij er meer over zeggen?
Tracking Number: 5997249607
Order No.:WP1711071406496210
Ik ga dit doorgeven aan mijn contactpersoon. Momenteel is er dus sprake van een vertraging en dit is bij ons bekend. Deze ligt niet geheel in onze handen, aangezien de vertraging deels ligt bij de bezorgdienst. Wij vinden het zelf zeer spijtig dat dit is voorgevallen en doen er dan ook alles aan om dit snel te verhelpen. Helaas is het probleem bij een vertraging zo dat het nooit snel genoeg kan worden verholpen, tijd is in deze een kostbare kwestie. Zodra ik meer informatie heb wat betreft jouw order en de andere die dezelfde problemen hebben laat ik het je weten.quote:Op woensdag 20 december 2017 15:49 schreef Creep het volgende:
Voeg mij ook maar toe aan het lijstje "waar blijft mijn spul?!"
- Orderdatum: Nov 12, 2017 05:12:17 AM
- Product: ZTE AXON 7
- Order number: WB1711121912173059
- Tracking Number: 5997269860
- Shipping method: DPDUK2
- Probleem: Er gebeurd niks, geen tracking update. Beloofde verzendtijd wordt overschreden, nadat eerst al de genoemde "ships between" tijd werd overschreden. Dat verzending bij een china shop lang duurt begrijp ik, dat elke genoemde termijn overschreden wordt niet.
- Voorkeur: refund als het niet binnenkort binnen komt
Fijn dat het verholpen is.quote:
Dit is afhankelijk van het type product en verschilt dan ook steeds. Als deze verzendoptie niet bij het product staat zal deze daar ook niet meer komen helaas.quote:Op donderdag 21 december 2017 11:07 schreef Btween10 het volgende:
Mijn order van 11 nov is 20 dec aangekomen. Verzending was met de trein Europe railway registered. Nu wil ik weer iets bestellen, maar helaas kan ik deze verzendmethode niet meer kiezen. Is dit tijdelijk of permanent?
quote:Op woensdag 20 december 2017 21:16 schreef Jeppie67 het volgende:
Hoi Gearbest,
Kan het zijn dat er hier ook wat mis gaat?
Orderdatum: 25 november 2017
- Product: Mavic Pro Combo
- Ordernummer: W1711251416476103
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 5998631426
- Verzendmethode: Priority line eu express
- Probleem: DPD geeft aan dat de order op 26 november in Southall was, daarna niets meer gehoord
- Voorkeur: Wat is de status en verwachting?
Ik ga dit doorgeven aan mijn contactpersoon. Momenteel is er dus sprake van een vertraging en dit is bij ons bekend. Deze ligt niet geheel in onze handen, aangezien de vertraging deels ligt bij de bezorgdienst. Wij vinden het zelf zeer spijtig dat dit is voorgevallen en doen er dan ook alles aan om dit snel te verhelpen. Helaas is het probleem bij een vertraging zo dat het nooit snel genoeg kan worden verholpen, tijd is in deze een kostbare kwestie. Zodra ik meer informatie heb wat betreft jullie orders en de andere die dezelfde problemen hebben laat ik het je weten.quote:Op donderdag 21 december 2017 11:18 schreef intoxicated het volgende:
- Orderdatum: 18 november 2017
- Product: Anet A8 Desktop 3D Printer, SKU 173329001
- Ordernummer: W1711181441458444
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 5997169508
- Verzendmethode: DPDUK1
- Probleem: Op de DPD-site nog steeds "Order information has been transmitted to DPD.", zonder update.
- Voorkeur: Status van de bestelling, gaat deze nog aankomen? Zo niet, dan bestel ik het liever elders nogmaals. Bij vertraging, komt er een compensatie? Alvast bedankt voor de info!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |