abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175783608
Huisje, boompje, beestje is misschien wel één van de meest bekende en onderschatte drie-vinger attentieregels van het samenroesten met een partner.

Welke Fokkers wonen er samen?, welke Fokkers willen er later samenwonen?. Net als over je uitvaart heb je vast ook al goed nagedacht over huisje, boompje, beestje.

Geef in dit topic specifiek aan welk huis, welke boom en welk beest er op je afvinklijstje of wenslijstje staan.

TS begint
Huis: Een doorzonwoning
Boom: Een Acacia
Beest: Een deense dog
pi_175783663
Ik woon samen, heb een mooie ficus en een parkiet. :) kinderen hoef ik niet dus wat mij betreft is het compleet.
pi_175783678
Huis: waar ik nu al woon
Boom: Japanse esdoorn
Beest: Amerikaanse Stafford of Pitt.
pi_175783734
Huis: jaren 30 huis
Boom: Linde
Beest: Cocker Spaniël

[ Bericht 55% gewijzigd door Mrmime op 17-12-2017 14:32:52 ]
Alius aliud dicit
pi_175783932
Huis, vrijstaande monumentale boerderij in een oud dorpje aan de Moesel.

Boom: teveel.. een aantal hoge douglassparren die mogelijk in enkele jaren weg moeten.
Een aantal appelbomen die veel onderhoud vergen.
Mm wens nu is wel een prunus voor het huis bij de inrit.

Beest: Golden Retriever.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_175784121
Huis: Villa (kom slechts 2 miljoen tekort momenteel)
Boom: Avocadoboom
Beest: Kat
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  zondag 17 december 2017 @ 14:54:13 #7
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_175784472
Huis: zolder
Boom: boom? Er groeien hier paddenstoelen.
Beest: spinnen
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_175784680
Huis: ja
Boom: geen
Beest: geen, in de toekomst misschien een kat.
pi_175785033
Huis: kamer
Boom: boom boom boom I want you in my room
Beest: Belle

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2017 15:14:56 ]
pi_175785093
Huis; Nieuwbouw
Boom; Veel
Beest; 2 Siberische huskys, 3 katten
pi_175785582
Huis: Heb ik al gekocht en woon ik al.
Boom: Tja ik heb een Japanse esdoorn en een kers in de tuin, maar dat is meer zodat er iets staat.
Beest: Rond de 50 cavia's en 2 katten en 1 hamster
  zondag 17 december 2017 @ 15:45:16 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_175785768
Huis: vrijstaand
Boom: tuin vol
Beest: hond
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 17 december 2017 @ 15:52:27 #13
474151 pitebuell85
Korte tekst...
pi_175785913
Twee onder één kap
Peren en pruimen, en een kerstboom
Deeltijd Mechelse herder
Oude user in een nieuw jasje.
  zondag 17 december 2017 @ 16:27:28 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175786745
Huis: studio in een grote stad
Boom: perenbomen in de tuin nu
Beest: 2 katten

Partner ontbreekt nog helaas :P
pi_175786785
Gewoon nemen wat op je pad komt toch. Maar iets met een tuintje zou wel aardig zijn.
pi_175789819
Jij bent wel heel erg anti relatie en anti burgerlijke dingen of niet?
  zondag 17 december 2017 @ 18:35:21 #17
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175790192
Wensenlijst:

Huis: kleine boerderij, minimaal een hectare land erbij.
Boom: treurwilg
Beest: ezels, kippen, geiten en bij voldoende land, meer als minimum, koeien (hobby matig). Natuurlijk ook de beestjes die er al zijn.

Afvink lijst:

Huis: arbeiderswoning, redelijke tuin (30 meter diep)
Boom: bolplataan
Beest: kat, paarden, jack Russel, golden retriever

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 18-12-2017 07:53:58 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175791227
Huis: vrijstaande woning uit 2003 van 220m2 in een gehucht.

Boompje: geen idee wat voorn het is.

Beestje: nog niet..
pi_175791981
Ik woon samen met de man van mijn dromen, we willen geen kinderen. We hebben een leuk huis, een hoop plantjes en geen huisdieren.

Wens-huis: een cottage in de bergen van Glencoe, Schotland.
Wens-boom: maakt me niet zoveel uit.
Wens-beest: op korte termijn een kat, op langere termijn (bij het huis in Schotland) kippen, schapen, varkentjes...
Mon 'en!
pi_175793103
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 18:19 schreef -Strawberry- het volgende:
Jij bent wel heel erg anti relatie en anti burgerlijke dingen of niet?
Dat zegt men
pi_175793230
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:29 schreef bloempjuh het volgende:
Ik woon samen met de man van mijn dromen, we willen geen kinderen. We hebben een leuk huis, een hoop plantjes en geen huisdieren.

Wens-huis: een cottage in de bergen van Glencoe, Schotland.
Wens-boom: maakt me niet zoveel uit.
Wens-beest: op korte termijn een kat, op langere termijn (bij het huis in Schotland) kippen, schapen, varkentjes...
Nice

Het ontbreken van een boomwens in deze toekomstplannen is alleen wel heel jammer.
  zondag 17 december 2017 @ 20:11:26 #22
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_175793409
Ik woon samen in een appartement, heb wat plantjes, een Labradoodle en volgend jaar hopelijk een baby in m'n buik :Y).

Wens-huis: jaren '30 woning in Arnhem
Wens-boom: appelboom
Wens-beestjes: twee katten erbij.
pi_175793714
quote:
14s.gif Op zondag 17 december 2017 20:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nice

Het ontbreken van een boomwens in deze toekomstplannen is alleen wel heel jammer.
Doe maar wat sparrebomen dan ;)
Mon 'en!
pi_175794814
Je kan ook een relatie hebben terwijl je het beide leuk hebt. Je drang om telkens te praten over 'vastroesten' o.a. is vrij typerend

Verder alle mensen die hier op reageren snappen het niet en denken gewoon leuk te reageren op een serieuze vraag, dat is ook wel treurig :')

[ Bericht 48% gewijzigd door TheNightIsFullOfTerrors op 17-12-2017 21:06:59 ]
pi_175794913
Ik woon ook samen
Huisje: een appartement op de begane grond in een grote Franse stad
Boompje: in de de twee tuinen
Beestje: een poes uit het asiel O+
Geen kinderen :{w
pi_175795571
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 20:52 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Je kan ook een relatie hebben terwijl je het beide leuk hebt. Je drang om telkens te praten over 'vastroesten' o.a. is vrij typerend

Verder alle mensen die hier op reageren snappen het niet en denken gewoon leuk te reageren op een serieuze vraag, dat is ook wel treurig :')
Leg het eens uit dan want ik zie niet wat er zo treurig is.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175795722
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 21:16 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Leg het eens uit dan want ik zie niet wat er zo treurig is.
Als ik zou zeggen van 'relaties zijn bagger' en daarna aan mensen met een relatie ga vragen van 'jullie zijn vastgeroest en er is niks aan maar vertel me in ieder geval de boom die jullie hebben?' dan snap jij nog niet wat er treurig is? Zit er zo dik bovenop maar goed zoiets moet je snappen inderdaad
  zondag 17 december 2017 @ 21:22:48 #28
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_175795790
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:20 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Als ik zou zeggen van 'relaties zijn bagger' en daarna aan mensen met een relatie ga vragen van 'jullie zijn vastgeroest en er is niks aan maar vertel me in ieder geval de boom die jullie hebben?' dan snap jij nog niet wat er treurig is? Zit er zo dik bovenop maar goed zoiets moet je snappen inderdaad
Of het boeit ons “mensen met een relatie niet” en nemen de vraag gewoon zoals ie is.
pi_175795881
Nu:
Huis: een appartement ergens in Amsterdam
Boom: Ik heb geen tuin, maar momenteel wel een kerstboom
Beest: een corgi

Ooit:
Huis: een huis met tuin ergens in/vlak bij Amsterdam, of misschien wel ergens anders in het land waar het wel betaalbaar is.
Boom: Ik hou niet van tuinieren, maar als er een boom is, prima! Anders zou ik zeggen een krulwilg...
Beest: een corgi (of twee)
pi_175795882
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 21:22 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Of het boeit ons “mensen met een relatie niet” en nemen de vraag gewoon zoals ie is.
Nou de meerderheid snapte er niks van dat kan ik sowieso wel stellen. Maar als je je laat beledigen en dan gewoon serieus op zo'n simpele vraag ingaat dan ben je niet bepaald.. tjah. Je bent dan ook de persoon die vastgeroest is in de relatie, dat snap je wel? Dat is namelijk ook onderdeel ervan

TS lacht zich suf om de serieuze reacties in dit topic, snap je dat?
  zondag 17 december 2017 @ 21:59:12 #31
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_175797193
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:24 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Nou de meerderheid snapte er niks van dat kan ik sowieso wel stellen. Maar als je je laat beledigen en dan gewoon serieus op zo'n simpele vraag ingaat dan ben je niet bepaald.. tjah. Je bent dan ook de persoon die vastgeroest is in de relatie, dat snap je wel? Dat is namelijk ook onderdeel ervan

Ja. Maar dat interesseert me geen moer. En hoe weet jij of ik ben vastgeroest in mijn relatie? Een relatie staat niet per definitie gelijk aan onder de plak, vastgeroest of saai. Kan mij TS boeien met zijn issues?
pi_175797828
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 21:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja. Maar dat interesseert me geen moer. En hoe weet jij of ik ben vastgeroest in mijn relatie? Een relatie staat niet per definitie gelijk aan onder de plak, vastgeroest of saai. Kan mij TS boeien met zijn issues?
Door serieus te reageren met een 3 puntenlijstje stel je gewoon dat je bent vastgeroest.
Ik snap dat je dit dus blijkbaar inderdaad niet snapt dus hierbij een verduidelijking.
Stel ik zeg van 'elke mongool hierna geeft aan welke boom hij mooi vindt'.
Jij zegt 'beuk' en daarna stel ik van 'je snapt dat ik je een mongool noemde?'
Jij: 'Dat maakt me niet uit, ik reageer op de vraag en negeer de rest en voel me verheven'.
En dan niet doorhebbende dat je dus over jezelf stelt dat je een mongool bent omdat je reageert.
Dat is er namelijk gaande, jij stelt van 'ik ben niet vastgeroest', maar je begrijpt niet dat dat gewoon als onderdeel van de vraag erbij hoort.
En ik zit hier te proberen mensen zoals jou te helpen, dat is nog het domste van mijzelf
pi_175798006
Huisje: tweekapper met aanbouw :)
Boompje: al sla je me dood welke het zijn :@
Beestje: een Welsh Corgi Cardigan 8-)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 17 december 2017 @ 22:50:21 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_175799193
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 22:14 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Door serieus te reageren met een 3 puntenlijstje stel je gewoon dat je bent vastgeroest.
Ik snap dat je dit dus blijkbaar inderdaad niet snapt dus hierbij een verduidelijking.
Stel ik zeg van 'elke mongool hierna geeft aan welke boom hij mooi vindt'.
Jij zegt 'beuk' en daarna stel ik van 'je snapt dat ik je een mongool noemde?'
Jij: 'Dat maakt me niet uit, ik reageer op de vraag en negeer de rest en voel me verheven'.
En dan niet doorhebbende dat je dus over jezelf stelt dat je een mongool bent omdat je reageert.
Dat is er namelijk gaande, jij stelt van 'ik ben niet vastgeroest', maar je begrijpt niet dat dat gewoon als onderdeel van de vraag erbij hoort.
En ik zit hier te proberen mensen zoals jou te helpen, dat is nog het domste van mijzelf
Hahaha. Het grappigste is dat je zelf niet door hebt hoe grappig je bent. Nogmaals, de mening van TS (en ook die van jou) is irrelevant. Kan mij het schelen dat jij me een mongool noemt? Ik ben tevreden met mijn leven. En als dat vastgeroest is, ben ik heel erg benieuwd wat niet vastgeroest is.
pi_175800597
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:24 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

das dan toch leuk voor hem?
ik gun hem dat verder graag.

maar kun je me nog utleggen waarom ik me enorme zorgen zou maken dat ik gewoon iets gepost heb over hoe en welke wensen in mijn leven heb.
alsof je bang zou moeten zijn erover dat misschien andere mensen mijn wensen niet delen of een ander leven leiden; Ik mag hopen dat de grote meerderheid niet wil wonen waar of hoe ik woon
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_175800702
Bijzonder hoeveel mensen hier het gezegde huisje, boompje, beestje letterlijk opnemen.
  maandag 18 december 2017 @ 00:25:55 #37
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175801542
Een topic vol met vastgeroeste mensen.
pi_175803191
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 23:40 schreef Raskolnikow het volgende:
Bijzonder hoeveel mensen hier het gezegde huisje, boompje, beestje letterlijk opnemen.
Bijzonder hoe jij nog niks van die 3 heb.
  maandag 18 december 2017 @ 08:03:59 #39
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175803248
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2017 00:25 schreef Buurtzwaan het volgende:
Een topic vol met vastgeroeste mensen.
Vroeger was ik heel anti burgerlijk, vastroesten, ik nooit!
Maar inmiddels wil ik dus nog 1 keer verhuizen en daarna zo vast roesten als de pest. Heerlijk.

Een plekje waar ik tot mijn dood wil blijven, samen met mijn man die ik al jaren en jaren heb onder de wilg zitten, waar ik al die anti burgerlijkheid fijn aan opgehangen heb.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175803944
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 07:59 schreef hoechst het volgende:

[..]

Bijzonder hoe jij nog niks van die 3 heb.
:?
pi_175804894
Ik heb samengewoond. Nu woon ik weer alleen :P

Wat ik wil voor in de toekomst:

Huis: rijtjeshuis
Boom: olijvenboom
Beest: konijnen en dwergpapegaai
  maandag 18 december 2017 @ 10:18:57 #42
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175805077
Huis: boerderijtje in de polder.
Boom: eiken.
Beest: Mijn Weim en ruwhaar Teckel, kipjes, geitjes en twee shetters.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 18 december 2017 @ 10:22:32 #43
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175805165
quote:
14s.gif Op zondag 17 december 2017 22:18 schreef Geralt het volgende:

Beestje: een Welsh Corgi Cardigan 8-)
Zit jij even onder de duim ofwat? :D.

Huis: doorzonwoning
Boom: berk waar ik geen kapvergunning voor krijg. :(
Beest: Nu Stafford, komt nog een Cane Corso bij.
And so is the past
pi_175806678
quote:
14s.gif Op maandag 18 december 2017 10:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Zit jij even onder de duim ofwat? .
Pardon? Cardigans zijn prima honden. Dat heeft niets met onder een duim zitten te maken. Als het nou een Pembroke was had ik je deels gelijk gegeven.

Onze Cardigan doet het prima op de puppycursus en schuwt niet om een bernersennen of een herdershond in zn mieter te bijten.

Hij is een van de kleinste (en jongste) van zn klas, alle overige kleine gaan die grote uit de weg. De onze zoekt die juist op en gaat er vol in. Een Cardigan is echt geen mietje hoor. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 18 december 2017 @ 12:38:18 #45
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175808061
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 11:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

Pardon? Cardigans zijn prima honden. Dat heeft niets met onder een duim zitten te maken. Als het nou een Pembroke was had ik je deels gelijk gegeven.

Onze Cardigan doet het prima op de puppycursus en schuwt niet om een bernersennen of een herdershond in zn mieter te bijten.

Hij is een van de kleinste (en jongste) van zn klas, alle overige kleine gaan die grote uit de weg. De onze zoekt die juist op en gaat er vol in. Een Cardigan is echt geen mietje hoor. :)
Het is dan ook gewoon een herdershond (met bijbehorend karakter) enkel met korte pootjes.

Corgi's O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 18 december 2017 @ 12:39:26 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175808085
Groot
Sierboom
In bed
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175808281
Ik woon op mezelf.

- huis: mooi en modern appartement midden in de stad (voorlopig ook waar ik wil wonen)
- boom: bloesemboom in de woonkamer (geen echte boom, ik heb geen tuin)
- beestje: geen, want geen tijd om aandacht te geven door fulltime baan (zou wel een pomeranian willen verzorgen O+ en na mijn dertigste zou ik wel een kind willen.. tja kan niet alles hebben)
pi_175808564
- Huis: mooi ruim appartement in de randstad
- boom: we hebben een plant in de woonkamer staan, daar is het wel mee gezegd.
- beestje: twee Noorse boskatten O+

Willen in de toekomst wel overgaan naar een (nog ruimere) koopwoning, maar vooralsnog zitten we hier prima ^O^
  maandag 18 december 2017 @ 13:12:44 #49
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175808621
- Huisje: waar ik nu woon
- Boompje: ik wou dat die omgewaaide eikenboom er nog stond :'(
- Beestje: die horen vrij in de natuur
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 18 december 2017 @ 22:17:59 #50
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175823513
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 08:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vroeger was ik heel anti burgerlijk, vastroesten, ik nooit!
Maar inmiddels wil ik dus nog 1 keer verhuizen en daarna zo vast roesten als de pest. Heerlijk.

Een plekje waar ik tot mijn dood wil blijven, samen met mijn man die ik al jaren en jaren heb onder de wilg zitten, waar ik al die anti burgerlijkheid fijn aan opgehangen heb.
Ik geloof best dat plannen veranderen zodra je iemand ontmoet, alleen zie ik mezelf niet zo snel iemand vinden. :@ Ik doe niet aan online daten en in real life kom ik eigenlijk niemand tegen. Wel in het verleden op datingssites gestaan, maar ik heb het niet zo op mijn privéleven online delen met honderden vreemden.
pi_175832259
Huis: 1kamerwoning
Boom: 2 jonge appelboompjes
Beest: Nog niet.
Children of the night. What music they make.
pi_175834475
Huis: koopwoning, samenwonend met vriend,
Boom: o.a. roze bloesem O+ .. wil nog een notenboom,
Beest: geen.
pi_175834497
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 22:17 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Ik geloof best dat plannen veranderen zodra je iemand ontmoet, alleen zie ik mezelf niet zo snel iemand vinden. :@ Ik doe niet aan online daten en in real life kom ik eigenlijk niemand tegen. Wel in het verleden op datingssites gestaan, maar ik heb het niet zo op mijn privéleven online delen met honderden vreemden.
als je daarmee tevreden bent en je kunt vinden in je huidige leven is dat toch prima?
Iedereen heeft zo zn eigen wensen en soms worden die deels vervuld, en heeft die persoon geen direkte reden meer verandering te willen...

Natuurlijk kun je die toestand 'vastgeroest' vinden, maar als dat zo is, vind ik dat zelf niet eens zo erg... Ik denk dat het een positieve siituatie is als iemand geen behoefte heeft zn leven enorm te veranderen.

Als je echter wel ontevreden bent, is dat een goede motivatie om wel er wat aan te doen, en naar verandering te streven.
pi_175834630
quote:
2s.gif Op zondag 17 december 2017 20:11 schreef Helsinki het volgende:
Ik woon samen in een appartement, heb wat plantjes, een Labradoodle en volgend jaar hopelijk een baby in m'n buik :Y).

Wens-huis: jaren '30 woning in Arnhem
Wens-boom: appelboom
Wens-beestjes: twee katten erbij.
Leuk vooruitzicht (hopelijk) meis, een kleintje! :*
  dinsdag 19 december 2017 @ 12:12:07 #55
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_175834699
Huisje: Mijn vriendin en ik wonen nu samen in 'mijn' huis. Vanaf begin volgend jaar gaan we over naar een nieuw huis wat wij samen hebben gekocht.

Boompje: Mijn vleesetende plant O+

Beestje: We hadden een muis, maar die is vorige week in de val getrapt. ;(
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 19 december 2017 @ 15:25:47 #56
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_175839457
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:09 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Leuk vooruitzicht (hopelijk) meis, een kleintje! :*
Ja! We kijken er zó naar uit :).
  dinsdag 19 december 2017 @ 15:27:50 #57
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175839513
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 22:17 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Die iemand heb ik al heel lang. Denk dat dat voorgoed ergens neer willen strijken meer met leeftijd en de mogelijkheid ertoe te maken heeft.
Wat boerderij diertjes e.d. staan al op mijn wensenlijst sinds ik kind ben. En dan niet in Nederland. Nu ik 40 ben ben ik er echt aan toe die droom te verwezenlijken en is het ook mogelijk (zonder een arme zak te worden dan).

Uitgaan, toffe vakanties e.d. heb ik al gedaan. Blijf ik ook wel doen, maar staat dus niet meer hoog op het wensenlijstje. De grote, blijvende zaken nog wel. Voornamelijk dus die plek om oud te worden.

En daar verheug ik me op. Om samen met mijn man de ochtend te beginnen met een bakje koffie/thee buiten, genietend van ons stukje aarde en de beestjes die daarop lopen.
Burgerlijk? Saai? Misschien, maar oh zo heerlijk. Beetje sensatie op zijn tijd is zeer prettig, maar dat rustpunt, dat lekkere kabbelen van het leven heb ik ook echt nodig.
  Moderator dinsdag 19 december 2017 @ 16:06:43 #58
441859 crew  Lenny77
pi_175840399
quote:
9s.gif Op zondag 17 december 2017 14:54 schreef PandaDrop het volgende:
Huis: zolder
Boom: boom? Er groeien hier paddenstoelen.
Beest: spinnen
_O-
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 19 december 2017 @ 22:01:15 #59
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175851479
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als je daarmee tevreden bent en je kunt vinden in je huidige leven is dat toch prima?
Iedereen heeft zo zn eigen wensen en soms worden die deels vervuld, en heeft die persoon geen direkte reden meer verandering te willen...

Natuurlijk kun je die toestand 'vastgeroest' vinden, maar als dat zo is, vind ik dat zelf niet eens zo erg... Ik denk dat het een positieve siituatie is als iemand geen behoefte heeft zn leven enorm te veranderen.

Als je echter wel ontevreden bent, is dat een goede motivatie om wel er wat aan te doen, en naar verandering te streven.
Op zich vind ik het zoals het nu is wel prima, maar ik zou het ook wel leuk vinden om iemand te ontmoeten waar het mee klikt. Ik ben al ondertussen een aantal jaren vrijgezel. En dat is nu net iets waar je zelf weinig verandering in kunt brengen. Dat moet je spontaan overkomen zeg maar.
pi_175858882
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 22:01 schreef Buurtzwaan het volgende:
Dat moet je spontaan overkomen zeg maar.
daar geloof ik helemaal niks van, dat je zo passief kunt gaan zitten 'afwachten' als je huidige levenssituatie je niet bevalt...

Hooguit is het leven geen wensconcert en zul je altijd afwegingen moeten maken; misschien dat dat bepaalde mensen tegenstaat, dat dat 'teveel werk is', maar eigenlijk haal ik daaruit dat ze ok daar een keuze maken, de moeite die ze zouden moeten doen om hun leven te veranderen kennelijk niet opwegt tegen hoe ontevreden ze zijn (en dus eigenlijk best tevreden zijn met het alleen-zijn; wat ik overigens ook best kan begrijpen, ikzelf geloof helemaal niet dat het leven in een relatie of iigin nauwe band met een grotere sociale groep best aanstrengend is en ook veel aanpasingen vergt, iets dat je niet hebt als single)
pi_175859261
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

daar geloof ik helemaal niks van, dat je zo passief kunt gaan zitten 'afwachten' als je huidige levenssituatie je niet bevalt...

Hooguit is het leven geen wensconcert en zul je altijd afwegingen moeten maken; misschien dat dat bepaalde mensen tegenstaat, dat dat 'teveel werk is', maar eigenlijk haal ik daaruit dat ze ok daar een keuze maken, de moeite die ze zouden moeten doen om hun leven te veranderen kennelijk niet opwegt tegen hoe ontevreden ze zijn (en dus eigenlijk best tevreden zijn met het alleen-zijn; wat ik overigens ook best kan begrijpen, ikzelf geloof helemaal niet dat het leven in een relatie of iigin nauwe band met een grotere sociale groep best aanstrengend is en ook veel aanpasingen vergt, iets dat je niet hebt als single)
en dus eenzaam sterven..?? denk je dat je dan gelukkig sterft? geloof er niets van..
pi_175859325
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:40 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

en dus eenzaam sterven..?? denk je dat je dan gelukkig sterft? geloof er niets van..
Je mag natuurlijk geloven wat je wil...
Ik zie niet in waarom iemand die kennelijk zelf verkiest een redelijk solitair leven te leiden en zo sterft altijd ongelukkig zou _moeten_ zijn.

Punt waarom het imho draait is gewoon dat ook dat een persoonlijke eigen keuze is. Als iemand niet bereid is zelf wat te veranderen aan zijn/haar leven, is hij of zij kennelijk niet 'ontevreden' (ikzelf heb nergens het over 'gelukkig zijn' gehad in mijn posts, maar heb bewust geschreven over of iemand kennelijk tevreden of ontevreden met zijn/har levenssituatie is)
  woensdag 20 december 2017 @ 09:48:14 #63
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_175859410
Ik heb nu ruim een jaar een vriendin, maar ik moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken om samen te wonen (ben nu 27). Op de één of andere manier voelt dat als vrijheid opgeven en daarnaast vind ik het fijn om regelmatig op mezelf te zijn.
pi_175859615
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:40 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Waarom 'eenzaam'?

Als iemand niet gelukkig kan zijn opzichzelf moet diegene ook niet aan een relatie beginnen.
pi_175859824
Gewenste HBM

Huis: Jaren 30 woning.
Boom: Een grote oude eik.
Beest: Een perzische kat.

Huidig HBM:
Huis: nieuwbouw.
Boom: slag.
Beest: Feest.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_175861618
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:43 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Je mag natuurlijk geloven wat je wil...
Ik zie niet in waarom iemand die kennelijk zelf verkiest een redelijk solitair leven te leiden en zo sterft altijd ongelukkig zou _moeten_ zijn.

Punt waarom het imho draait is gewoon dat ook dat een persoonlijke eigen keuze is. Als iemand niet bereid is zelf wat te veranderen aan zijn/haar leven, is hij of zij kennelijk niet 'ontevreden' (ikzelf heb nergens het over 'gelukkig zijn' gehad in mijn posts, maar heb bewust geschreven over of iemand kennelijk tevreden of ontevreden met zijn/har levenssituatie is)
Hier spelen volgens mij meerdere aspecten een rol. Ik zie het zo (kort door de bocht): we hebben allemaal behoefte aan liefde, iemand die bij ons blijft, dat er iemand voor ons is ook in de barre tijden.. ouders hebben we na een bepaalde leeftijd niet meer en vrienden hebben ook een eigen leven. Eenzaamheid maakt ongelukkig, “alleen zijn” niet. Ontevredenheid maakt je ook ongelukkig (dus je hebt het er niet over, maar het staat wel in causaal verband met hoe gelukkig je bent denk ik), maar staat los van eenzaamheid. Wel zijn mensen die eenzaam zijn vaak ook ontevreden denk ik: het gebrek aan liefde en jezelf opsluiten om niet gekwetst te worden. Ontevreden over wat het leven heeft geboden aan wijze van leven en soort mensen. Mensen die ongelukkig zijn veranderen niet snel iets, omdat ze daar niet voldoende levensenergie voor hebben. Een solitair leven is daar niet een oplossing voor, dan blijf je ongelukkig in die eenzaamheid. Dat denk ik..
pi_175861972
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 11:38 schreef TheInnocent het volgende:
Dat denk ik..
natuurlijk kan je dat geheel denken, maar ik zou ophouden op basis van wat je denkt of gelooft een oordeel over anderen af te geven.

Op basis van wat jij voor jezelf gelooft kun je niet stellen dat anderen mensen ongelukig zouden zijn of ontevreden zijn, dat bepalen die mensen gewoon voor zichzelf en ook of ze wat aan hun levenssituatie willen veranderen is hun eigen keuze
pi_175862160
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 11:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]

natuurlijk kan je dat geheel denken, maar ik zou ophouden op basis van wat je denkt of gelooft een oordeel over anderen af te geven.

Op basis van wat jij voor jezelf gelooft kun je niet stellen dat anderen mensen ongelukig zouden zijn of ontevreden zijn, dat bepalen die mensen gewoon voor zichzelf en ook of ze wat aan hun levenssituatie willen veranderen is hun eigen keuze
Ontevredenheid maakt toch ongelukkig? Weet niet of ik door dit te zeggen iets voor andere mensen bepaal hoor, denk dat er geen enkel mens op aarde bestaat met geluksgevoelens bij ontevredenheid. Dit verhaal over eenzaamheid maak ik puur rationeel gezien, zeer grote kans dat je ongelukkig blijft.
pi_175862278
Heb geen beest, maar wel 2 boompjes. Compenseert dat wel weer? (Geen idee wat voor soorten overigens.)

Verder samenwonend in een hoekwoning.
pi_175862309
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:00 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Ontevredenheid maakt toch ongelukkig? Weet niet of ik door dit te zeggen iets voor andere mensen bepaal hoor, denk dat er geen enkel mens op aarde bestaat met geluksgevoelens bij ontevredenheid. Dit verhaal over eenzaamheid maak ik puur rationeel gezien, zeer grote kans dat je ongelukkig blijft.
Vioer je nu vooral een discussie met jezelf?

nogmaals, ik heb het nooit erober gehad of andere mensen ongelukkig zijn, dat is juist iets wat jou enorm bezighoud...

het enige wat ik gesteld heeft is dat iemand best ervoor kan kiezen solitair te leven als het hem/haar kennelijk teveel moeite is aktief (veel) sociale contacten te onderhouden...
als hij dat doet is hij daarmee gewoon tevreden, als hij ontevreden daarmee is moet hij/zij er dan wat aan doen...

Dat is mn enige stelling, volgens mij heeft dat verder weinig te maken met wat jij ervan maakt of de beweringen die jij doet over mensen die volgens jou absoluut ontevreden zouden moeten zijn omdat ze niet voldoen aan jouw eigen persoonlijke ideen over de zingevng van en in je persoonlijke leven
pi_175862681
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Vioer je nu vooral een discussie met jezelf?

nogmaals, ik heb het nooit erober gehad of andere mensen ongelukkig zijn, dat is juist iets wat jou enorm bezighoud...

het enige wat ik gesteld heeft is dat iemand best ervoor kan kiezen solitair te leven als het hem/haar kennelijk teveel moeite is aktief (veel) sociale contacten te onderhouden...
als hij dat doet is hij daarmee gewoon tevreden, als hij ontevreden daarmee is moet hij/zij er dan wat aan doen...

Dat is mn enige stelling, volgens mij heeft dat verder weinig te maken met wat jij ervan maakt of de beweringen die jij doet over mensen die volgens jou absoluut ontevreden zouden moeten zijn omdat ze niet voldoen aan jouw eigen persoonlijke ideen over de zingevng van en in je persoonlijke leven
Ik geef aan dat ik denk dat ontevredenheid en een bepaalde mate ongelukkig zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Vervolgens koppel ik ongelukkig zijn aan een solitair leven (in die ontevredenheid over het leven kan iemand zich afsluiten, terwijl er wel een diepgewortelde behoefte is aan liefde en door geen contacten meer te maken in eenzaamheid belanden en blijven), daarmee voer ik geen andere discussie. Ik zeg - in tegenstelling tot jou - dat je ook als je ontevreden bent geen mensen opzoekt, en eenzaam wordt. Geen levensenergie vindt in het zoeken van contacten, terwijl je bewust of onbewust wel liefde wilt, maar niet gekwetst wil worden (dus blijft iemand in eenzaamheid).

Als je mijn zingeving van het leven wilt weten: buiten liefde geven en ontvangen bestaat die niet.
  woensdag 20 december 2017 @ 13:27:11 #72
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_175864030
Wens:
Huis: groot en makkelijk appartement
Boompje: Nee bedankt, heb al een heel bos tussen de benen
Beestje: Een Engelse Bulldog en een boxer O+ en misschien een aquarium
Fade to Black
pi_175864114
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:27 schreef Achterhoker het volgende:
Wens:
Huis: groot en makkelijk appartement
Boompje: Nee bedankt, heb al een heel bos tussen de benen
Beestje: Een Engelse Bulldog en een boxer O+ en misschien een aquarium
Aquarium! _O_

Ik had axolotl's, plectostomussen, een steurtje, een meervalletje en nog wel meer andere bizarre beesten bij elkaar zitten! O+
  woensdag 20 december 2017 @ 15:04:31 #74
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_175866150
Huisje: Appartement op 23 hoog, uitzicht op o.a. Moskou
Boompje: Nu een kerstboom :Y)
Beestje: Nope
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_175868110
Huis: Twee appartementen boven elkaar.. Kantoor-aan-huis beneden en boven het woongedeelte.. Wel met één toegangsdeur vanuit het trapportaal..
Boom: Diverse cacteeën..
Beest: Een schildpadje..

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2017 16:45:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')