abonnement Unibet Coolblue
pi_175763730
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:13 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Verplicht donorschap ben ik wel voorstander van. Ik zie dat ook niet als iets autoritairs. Een lijk is immers grof vuil dat nog gerecycled kan worden.
Nou ga niet teveel door, jij maakt misschien je topic dan kapot, men kan maar bepaalde dingen doneren als men dood is, dan is het ontbinden al begonnen!

En neem ik het voor die zwakke niet op ben ik dus niet links!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2017 16:17:58 ]
  zaterdag 16 december 2017 @ 16:18:16 #27
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_175763776
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou ga niet teveel door, jij maakt misschien je topic dan kapot, men kan maar bepaalde dingen doneren als men dood is, dan is het ontbinden al begonnen!
Je bent al hersendood zodra ze je organen oogsten. Hersendood is an sich al dood, maar daar ga ik verder niet op in, want dat komen we in een heel ander filosofisch deel van de discussie.
pi_175765048
pi_175766890
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 15:12 schreef Ryan3 het volgende:
https://www.politicalcompass.org/yourpoliticalcompass?ec=-6.63&soc=-5.49

Niet echt een sterke enquête, in feite steeds maar 2 opties. Voor of tegen. En nogal Amerikaanse vraagjes.
Inderdaad typisch Amerikaanse vragen.
Ik zat bij die test precies tussen links en rechts in, met een lichte neiging naar Libertarian :D
(plaatje kopieren is wat omslachtiger op de Ipad...)
pi_175766919
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:05 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Inderdaad typisch Amerikaanse vragen.
Ik zat bij die test precies tussen links en rechts in, met een lichte neiging naar Libertarian :D
Sommige vragen wil je niet op antwoorden, maar dat kan dus niet, dus nee, voor NL'ers niet de geijkte enquête.
Veel van die vragen stonden er jaren geleden al in trouwens, slechts minimaal aangepast aan de actualiteit volgens mij.
I´m back.
pi_175769008
Ik mis een keer of vijftig de optie 'it depends' :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 16 december 2017 @ 22:54:53 #32
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_175773168
quote:
eckte gütmensch
  zaterdag 16 december 2017 @ 22:55:55 #33
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_175773192
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:27 schreef Monolith het volgende:
Ik mis een keer of vijftig de optie 'it depends' :P
Yep, maar dat heb je vaak bij dit soort tests... Ben je er wel mee eens, maar wel onder bepaalde voorwaarden, maar de test denkt dat natuurlijk dat je het er gewoon mee eens bent en plaatst je dus gewoon in een hokje.
pi_175775989
Controlling inflation is more important than controlling unemployment.

Rare vraag.

Het een kan gewoon met het ander te maken hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door DeParo op 17-12-2017 01:27:16 ]
pi_175776250
pi_175776274
Het is overigens wel grappig, want ik heb de hele tijd gezegd dat culturele instellingen en artiesten gesteund moeten blijven worden etc wat mij in deze test heel erg links doet overkomen natuurlijk, maar het motief daarachter was ter vorming van de burger, een nationaal gedachtegoed te kunnen blijven verspreiden, wat je dus ook zeer nationalistisch kan uitleggen misschien.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 17 december 2017 @ 10:03:39 #37
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175778218
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 01:17 schreef DeParo het volgende:
Controlling inflation is more important than controlling unemployment.

Rare vraag.

Het een kan gewoon met het ander te maken hebben.
Deze was vrij gemakkelijk. Inflatie onder controle houden is een voorwaarde voor een florerende economie. En uiteindelijk kan de overheid toch niets doen aan werkloosheid. Alle ambtenaren die je aanneemt of subsidies die ze geven kan alleen door confiscatie uit de producerende economie dus dat staat altijd aan de basis.

En de Taylor Rule die de vermeende relatie tussen inflatie en werkloosheid beschrijft is inmiddels wel ontmaskerd als totale nonsense.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_175778264
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 10:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Deze was vrij gemakkelijk. Inflatie onder controle houden is een voorwaarde voor een florerende economie. En uiteindelijk kan de overheid toch niets doen aan werkloosheid. Alle ambtenaren die je aanneemt of subsidies die ze geven kan alleen door confiscatie uit de producerende economie dus dat staat altijd aan de basis.

En de Taylor Rule die de vermeende relatie tussen inflatie en werkloosheid beschrijft is inmiddels wel ontmaskerd als totale nonsense.
investeren in werkgelegenheid zorgt juist ook voor een florerende economie, als je het ook nog een beetje aan de maakbare kant houdt in een protectionistisch model, heb je inflatie ook onder controle.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 17 december 2017 @ 10:14:32 #39
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175778374
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 10:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

investeren in werkgelegenheid zorgt juist ook voor een florerende economie, als je het ook nog een beetje aan de maakbare kant houdt in een protectionistisch model, heb je inflatie ook onder controle.
De staat heeft zelf geen geld, die kan alleen confisqueren. En zonder een geloofwaardige currency vliegt al het kapitaal het land uit en kun je het wel vergeten met "investeren in werkgelegenheid"
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_175778396
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 10:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

De staat heeft zelf geen geld, die kan alleen confisqueren. En zonder een geloofwaardige currency vliegt al het kapitaal het land uit en kun je het wel vergeten met "investeren in werkgelegenheid"
Dat was de vraag niet, nu ga je allemaal context geven terwijl het over tig varianten van een staat kan gaan, ik ga ervan uit dat de staat wel degelijk in werkgelegenheid kan investeren.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 17 december 2017 @ 10:25:08 #41
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175778534
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 10:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat was de vraag niet, nu ga je allemaal context geven terwijl het over tig varianten van een staat kan gaan, ik ga ervan uit dat de staat wel degelijk in werkgelegenheid kan investeren.
Controlling inflation is more important than controlling unemployment.

Inflatie onder controle hebben is een noodzakelijke voorwaarde om werkloosheid onder controle te hebben of te krijgen om de redenen die ik eerder noemde. Daar begint dus alles mee. Echt een open deur wat mij betreft.

Maar goed dit is POL zie ik nu dus ik ben alweer vertrokken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_175778634
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 10:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Controlling inflation is more important than controlling unemployment.

Inflatie onder controle hebben is een noodzakelijke voorwaarde om werkloosheid onder controle te hebben of te krijgen om de redenen die ik eerder noemde. Daar begint dus alles mee. Echt een open deur wat mij betreft.

Maar goed dit is POL zie ik nu dus ik ben alweer vertrokken.
Dat ligt echt puur aan de rate van de inflatie, net zo zeer als de rate van de werkeloosheid een rol speelt, als je investeert in werkeloosheid en tegelijkertijd de hoeveelheid Goederen in de economie stimuleert, door strategische werkplekken te creeeren, dan houd je inflatie ook onder controle. Er kan wel degelijk een verband zijn tussen de twee, uiteindelijk is altijd het beste om zoveel mogelijk mensen aan het werk te hebben, vanuit die positie is het makkelijker inflatie onder controle te houden dan vanuit een hoge werkeloosheidspositie en met een redelijk inflatie-level hoeft het niet per se makkelijker te zijn hoge werkeloosheid weg te werken als dat eerste je al veel geld kost bijvoorbeeld dus dat blijft en is wel een beetje het punt.
  zondag 17 december 2017 @ 10:37:40 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175778693
De test is nogal manipulatief, rijken worden te zwaar belast? Nee, iedereen wordt te zwaar belast
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175778954
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
De test is nogal manipulatief, rijken worden te zwaar belast? Nee, iedereen wordt te zwaar belast
In Amerika?
  zondag 17 december 2017 @ 12:37:45 #45
446288 AQUILA.
Arbiter elegantiarum
pi_175780782
Amerikaanse poll en erg suggestieve vragen, toch maar ingevuld. Resultaat:

''Aquila non capit muscas.''
pi_175780884
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 10:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

De staat heeft zelf geen geld, die kan alleen confisqueren. En zonder een geloofwaardige currency vliegt al het kapitaal het land uit en kun je het wel vergeten met "investeren in werkgelegenheid"
Hoezo heeft de staat zelf geen geld? Als zij bijvoorbeeld de exploitatie van grondstoffen voor haar rekening neemt, dan zijn dat gewoon haar eigen inkomsten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 17 december 2017 @ 12:58:54 #47
408813 crew  trein2000
pi_175781267
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_175785320
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 10:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

investeren in werkgelegenheid zorgt juist ook voor een florerende economie, als je het ook nog een beetje aan de maakbare kant houdt in een protectionistisch model, heb je inflatie ook onder controle.
En dan tevens aan de andere kant het vertrouwen overboord gooien dat gaat niet echt helpen dan.
  zondag 17 december 2017 @ 15:32:38 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175785478
Investeren in werkgelegenheid, wat wil dat eigenlijk zeggen? Klinkt als Newspeak. Investeren doen bedrijven om winst te maken. Overheden investeren nauwelijks, maar geven vooral geld uit, dit geld moet binnengehaald worden door belastingen en andere lasten. Dit maakt werknemers weer duurder en de overheid zet nog eens flink wat overhead kosten erop voor het omverdelen. Lijkt mij verstandiger dat de overheid het omverdeelcircus een stopzet en de lasten voor iedereen verlaagd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175797791

Verbaast me eigenlijk helemaal niks.
Google is your friend, abuse your friends
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')