quote:Op vrijdag 15 december 2017 15:40 schreef BaasJ04 het volgende:
[..]
Ik zie het al! Gewoon doorwerken tot achter de rollator
Die kerel heeft gewoon een kronkel.quote:Op vrijdag 15 december 2017 15:46 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Maar waarom? Voor het geld hoeft hij het niet te doen...
Niet uit zichzelf.quote:Op vrijdag 15 december 2017 15:40 schreef perezoso het volgende:
[..]
Deelt coinbase informatie met de Nederlandse staat/belastingdienst? ( zomaar een vraag)
Rijke oom?quote:Op vrijdag 15 december 2017 16:10 schreef Atlantis- het volgende:
Waarom zou je het niet melden?
De belasting is minimaal en hoe ga jij het verantwoorden als er ineens ¤100k op je bankrekening wordt gestort?
Maar hoe werkt het precies als je zeg maar voor 10.000 koopt en na bv 5 maanden 20.000 terug stort ? Is het dan handiger om het in 4 stortingen te doen van 5000 ? Moet je winstbelasting betalen?quote:Op vrijdag 15 december 2017 15:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Niet uit zichzelf.
Beter ook gewoon niet melden. Ze kunnen er toch niet achter komen. Scheelt dat de boetes ook niet kunnen oplopen tot 300% en omgekeerde bewijslast is ook een fabeltje.
Lees het sarcasme.quote:Op vrijdag 15 december 2017 16:16 schreef Atlantis- het volgende:
[..]
En dan lekker schenkbelasting van 30% betalen...
Dat moet die rijke oom dan betalen. De schenker is verplicht tot betalen schenkbelasting niet de ontvanger.quote:Op vrijdag 15 december 2017 16:16 schreef Atlantis- het volgende:
[..]
En dan lekker schenkbelasting van 30% betalen...
Ligt eraan hoe je het opgeeft.quote:Op vrijdag 15 december 2017 16:17 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Dat moet die rijke oom dan betalen. De schenker is verplicht tot betalen schenkbelasting niet de ontvanger.
Correct. Bij je belastingaangifte is er tegenwoordig een optie om aan te vinken dat je cryptocoins hebt. En daar kun je ook opgeven welke waarde ze vertegenwoordigen. Peildatum 1 januari van het jaar waarover je je belastingaangifte doet.quote:Op vrijdag 15 december 2017 16:19 schreef Ticootje het volgende:
Maar volgens mij gaf iemand hier al eens aan hoe je je crypto opgeeft bij de belasting.
Het is vermogen, dus waarde 1 januari screenshotje van maken en opgeven.
Toch?
Het maakt dan toch niet uit dat het vermogen in in dat jaar 600x meer wordt en je geeft dat vervolgens uit?quote:
1 januari is de pijldatum, btc piekt denk ik op 31 december, iedereen in euforie, vooral de belasting dienst.quote:
1 januari van het jaar ervoor. Dus aankomend jaar valt nog mee maar 1 januari a.s. al wel alvast geld apart zetten voor de belastingaangifte het jaar daarop.quote:Op vrijdag 15 december 2017 16:19 schreef Ticootje het volgende:
Maar volgens mij gaf iemand hier al eens aan hoe je je crypto opgeeft bij de belasting.
Toch?
Screenshot is niet nodig voor de aangifte maar het is wel handig dat je over x jaar kan bewijzen dat je ooit cryptocoins aangekocht hebt en wat je daar ongeveer mee gedaan hebt. Oftewel, hoe het kan dat je een x aantal BTC bezit.quote:
1 januari 2017 gaat het over in de aangifte!quote:Op vrijdag 15 december 2017 16:19 schreef Ticootje het volgende:
Toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |