Ik was al anti-Gio voor het hip was, maar aan Van Bronckhorst ligt deze malaise niet grotendeels.quote:
Natuurlijk niet, net zoals het kampioenschap niet volledig dankzij hem en Kuyt was.quote:Op donderdag 14 december 2017 13:56 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik was al anti-Gio voor het hip was, maar aan Van Bronckhorst ligt deze malaise niet grotendeels.
Ja, maar...Ja, maar....quote:Op donderdag 14 december 2017 13:57 schreef Elan het volgende:
Geen dramaqueen Don, de feiten liegen niet. Naast de resultaten is het spel ook gewoon niet om aan te gluren. Daar mag je ook best kritisch naar Gio voor kijken.
Het probleem is eerder dat Feyenoord op het middenveld weinig technische kwaliteit heeft. Nu heb je veel middenvelders die alles behalve in het creatieve hoekje zitten terwijl het middenveld een cruciale linie voor elk elftal is. Daar kan je Van Bronckhorst niet op afrekenen. Elk elftal sterft af als alleen de voorhoede scorend vermogen heeft, waarvan de linksbuiten ook een gebed zonder einde is.quote:Op donderdag 14 december 2017 13:57 schreef Elan het volgende:
Geen dramaqueen Don, de feiten liegen niet. Naast de resultaten is het spel ook gewoon niet om aan te gluren. Daar mag je ook best kritisch naar Gio voor kijken.
Gisteren was een incidentje. Als je zo blijft spelen ga je vanzelf weer wedstrijden winnen1!!!quote:Op donderdag 14 december 2017 13:57 schreef fetX het volgende:
[..]
Ja, maar...Ja, maar....
Blessures, nieuw team, wennen, heel veel pech met kansen etc. etc.
Dat ontken jij dus?quote:Op donderdag 14 december 2017 13:57 schreef fetX het volgende:
[..]
Ja, maar...Ja, maar....
Blessures, nieuw team, wennen, heel veel pech met kansen etc. etc.
Van Bronckhorst is toch ook betrokken bij die procesvorming of is Van Geel op eigen initiatief aan het winkelen geweest afgelopen zomer?quote:Op donderdag 14 december 2017 13:59 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het probleem is eerder dat Feyenoord op het middenveld weinig technische kwaliteit heeft. Nu heb je veel middenvelders die alles behalve in het creatieve hoekje zitten terwijl het middenveld een cruciale linie voor elk elftal is. Daar kan je Van Bronckhorst niet op afrekenen. Elk elftal sterft af als alleen de voorhoede scorend vermogen heeft, waarvan de linksbuiten ook een gebed zonder einde is.
Je kan een zesde plek in deze treurige competitie toch niet simpelweg legitimeren op basis van wat blessures en (aardig dure) nieuwe spelers?quote:
Vorig seizoen deed Toornstra het aardig als inschuivende middenvelder, dit seizoen is hij geen schim meer van de speler die hij vorig seizoen was. Wiens schuld is dat? Is hij het voetballen verleerd of was vorig seizoen een uitschieter?quote:Op donderdag 14 december 2017 14:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Van Bronckhorst is toch ook betrokken bij die procesvorming of is Van Geel op eigen initiatief aan het winkelen geweest afgelopen zomer?
Daarbij vind ik dat redelijk veel spelers er bij lopen alsof ze geen idee hebben wat hun taak positioneel exact is binnen de ploeg.
Ik denk niet dat de selectie van Feyenoord puur en alleen op aanwijzen van één coach wordt aangesteld. Daar gaan wel meer mensen over en zeker bij, ondanks het kampioenschap, low budget club als Feyenoord. Trainers zijn vaak en vooral bezig met hun spelers en niet met de zaken die Van Geel uitvoert. Trainer zijn is absoluut iets anders dan manager.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Van Bronckhorst is toch ook betrokken bij die procesvorming of is Van Geel op eigen initiatief aan het winkelen geweest afgelopen zomer?
Daarbij vind ik dat redelijk veel spelers er bij lopen alsof ze geen idee hebben wat hun taak positioneel exact is binnen de ploeg.
Het is een hopeloze zaak jaquote:Op donderdag 14 december 2017 14:04 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Geef het op Scrum, je gaat deze gasten niet overtuigen.
Stop met deze GGMM-act Don. Elke supporter die niet aan blindengeleidehond gebonden is ziet dat het voor geen meter loopt en dat er op deze manier ook weinig perspectief is dat dat het wel gaat doen.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:04 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Geef het op Scrum, je gaat deze gasten niet overtuigen.
Als je daar de spelers zelf de schuld van geeft. Waar is een coach dan nog voor? Dan kun je net zo goed clown Bassie voor de groep zetten.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:06 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Vorig seizoen deed Toornstra het aardig als inschuivende middenvelder, dit seizoen is hij geen schim meer van de speler die hij vorig seizoen was. Wiens schuld is dat? Is hij het voetballen verleerd of was vorig seizoen een uitschieter?
Kwaliteiten te kort komen + (of mede door) basisspelers verliezen dan wel door transfers of blessures. Ja, dan is deze positie, met deze selectie, prima te verklaren.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan een zesde plek in deze treurige competitie toch niet simpelweg legitimeren op basis van wat blessures en (aardig dure) nieuwe spelers?
Daarbij was het al kommer en kwel met Botteghin en Jan Scharie er nog in. Als je daar op doelt.
Jij hebt zelf nooit gevoetbald he?quote:Op donderdag 14 december 2017 14:07 schreef fetX het volgende:
[..]
Als je daar de spelers zelf de schuld van geeft. Waar is een coach dan nog voor? Dan kun je net zo goed clown Bassie voor de groep zetten.
Zelfs als Gio die instructies geeft en het komt niet over op de spelers moet je toch je conclusies trekken?
Graag op de inhoud.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:08 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Jij hebt zelf nooit gevoetbald he?
Vreemd dat je dit concludeert als je de trainer van Manchester City vraagt naar wat een goede coach maakt; goede spelers. Met dit eenheidsworstenmiddenveld kan je ook niet succes verwachten van een andere trainer.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:07 schreef fetX het volgende:
[..]
Als je daar de spelers zelf de schuld van geeft. Waar is een coach dan nog voor? Dan kun je net zo goed clown Bassie voor de groep zetten.
Zelfs als Gio die instructies geeft en het komt niet over op de spelers moet je toch je conclusies trekken?
Vorig seizoen kon je Kuyt inbrengen, dat Toornstra nooit van zijn leven meer zo'n fantastisch seizoen zou draaien als vorig jaar kan toch elke idioot toch bedenken?quote:Op donderdag 14 december 2017 14:06 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Vorig seizoen deed Toornstra het aardig als inschuivende middenvelder, dit seizoen is hij geen schim meer van de speler die hij vorig seizoen was. Wiens schuld is dat? Is hij het voetballen verleerd of was vorig seizoen een uitschieter?
Ik vind dit best een domme opmerking.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Vorig seizoen kon je Kuyt inbrengen, dat Toornstra nooit van zijn leven meer zo'n fantastisch seizoen zou draaien als vorig jaar kan toch elke idioot toch bedenken?
Ik geef het op...quote:Op donderdag 14 december 2017 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Vorig seizoen kon je Kuyt inbrengen, dat Toornstra nooit van zijn leven meer zo'n fantastisch seizoen zou draaien als vorig jaar kan toch elke idioot toch bedenken?
Dat was op de inhoud...quote:Op donderdag 14 december 2017 14:08 schreef fetX het volgende:
[..]
Graag op de inhoud.
(maar ja, ik heb wel gevoetbald).
Hoe verschilt ons middenveld met dat van vorig jaar? Behoudens Kuyt die de tweede seizoenshelft eigenlijk amper aan spelen toe kwam?quote:Op donderdag 14 december 2017 14:09 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vreemd dat je dit concludeert als je de trainer van Manchester City vraagt naar wat een goede coach maakt; goede spelers. Met dit eenheidsworstenmiddenveld kan je ook niet succes verwachten van een andere trainer.
Toornstra is een aardige speler maar wel 29, heeft nog nooit zoveel gescoord in zijn carrière als vorig seizoen..quote:Op donderdag 14 december 2017 14:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind dit best een domme opmerking.
Het verschil met vorig jaar is gewoon deels dat Feyenoord veel meer moet opbouwen en voetballen. Vorig seizoen kon Feyenoord de bal aan de tegenstander laten, pressie bij het passeren van de middellijn en dan toeslaan. Misschien helpt het ook niet dat Elia als linksbuiten vertrokken is. Achterin staat Feyenoord, vind ik, niet verkeerd voor een club die veel te kampen heeft met blessures in de achterhoede.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:11 schreef fetX het volgende:
[..]
Hoe verschilt ons middenveld met dat van vorig jaar? Behoudens Kuyt die de tweede seizoenshelft eigenlijk amper aan spelen toe kwam?
En van 't Schip & van den Brom hebben zekere beter materiaal? Zo simpel is de conclusie niet.
De tegenstanders benaderen ons nu ook heel anders dan vorig seizoen. Dat Heerenveen stond gisteren gewoon gezellig met 10 man op eigen helft tijd te rekken vanaf de 60e minuut.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:13 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het verschil met vorig jaar is gewoon deels dat Feyenoord veel meer moet opbouwen en voetballen. Vorig seizoen kon Feyenoord de bal aan de tegenstander laten, pressie bij het passeren van de middellijn en dan toeslaan. Misschien helpt het ook niet dat Elia als linksbuiten vertrokken is. Achterin staat Feyenoord, vind ik, niet verkeerd voor een club die veel te kampen heeft met blessures in de achterhoede.
Maar dat zeg ik ook in mijn post indirect.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
De tegenstanders benaderen ons nu ook heel anders dan vorig seizoen. Dat Heerenveen stond gisteren gewoon gezellig met 10 man op eigen helft tijd te rekken vanaf de 60e minuut.
Vorig jaar domineerde/controleerde Feyenoord (bijna) elke thuiswedstrijd. Wanneer Feyenoord de bal kwijt was, zaten ze er direct op om de bal te heroveren. Dit zie ik dit jaar niet meer (zoveel) terug. Uberhaupt zie ik geen idee achter het voetbal wat gespeeld wordt.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:13 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het verschil met vorig jaar is gewoon deels dat Feyenoord veel meer moet opbouwen en voetballen. Vorig seizoen kon Feyenoord de bal aan de tegenstander laten, pressie bij het passeren van de middellijn en dan toeslaan. Misschien helpt het ook niet dat Elia als linksbuiten vertrokken is. Achterin staat Feyenoord, vind ik, niet verkeerd voor een club die veel te kampen heeft met blessures in de achterhoede.
Ik zal het proberen uit te leggen: de trainer geeft opdrachten mee, die kun je uitvoeren of niet. Laten we er vanuit gaan dat je ze wel wil uitvoeren. Dan kun je deze goed uitvoeren of verneuken. Je kan het verneuken door foute keuzes te maken of door fouten te maken. Fouten maken kan door gebrek aan techniek, conditie, automatismen.quote:
Omdat het wat makkelijker is als je de tegenstander laat voetballen. Feyenoord kon veel meer vanuit een compacte organisatie verdedigen en omschakelen. Nu gaat dat wat moeilijker. Dit Feyenoord komt gewoon voetballende kwaliteit tekort. Dat ligt echt niet aan of de pressing wel goed is of niet. Jij denkt dat Jørgensen voor de grap uit gaat zakken? Die ziet ook wel dat er eindeloos wordt gebreid zonder enige creatieve input. Je mag Van Bronckhorst heus genoeg verwijten, maar de selectieopbouw klopt echt niet.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:17 schreef fetX het volgende:
[..]
Vorig jaar domineerde/controleerde Feyenoord (bijna) elke thuiswedstrijd. Wanneer Feyenoord de bal kwijt was, zaten ze er direct op om de bal te heroveren. Dit zie ik dit jaar niet meer (zoveel) terug. Uberhaupt zie ik geen idee achter het voetbal wat gespeeld wordt.
Ah en dan kom je bij de moraal van het verhaal:quote:Op donderdag 14 december 2017 14:21 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik zal het proberen uit te leggen: de trainer geeft opdrachten mee, die kun je uitvoeren of niet. Laten we er vanuit gaan dat je ze wel wil uitvoeren. Dan kun je deze goed uitvoeren of verneuken. Je kan het verneuken door foute keuzes te maken of door fouten te maken. Fouten maken kan door gebrek aan techniek, conditie, automatismen.
Bij Toornstra zijn het technische fouten momenteel: ballen die van zijn voet springen, verkeerd timen bij kopduels, foute passes. Zaken die vorig seizoen wel goed gingen, het niveau van de Eredivisie is niet omhoog gegaan, dus is zijn niveau omlaag gegaan. En dat is een gevolg van hopeloos uit vorm zijn.
Je vorm terugvinden kan door veel te spelen en vertrouwen te krijgen, maar bij een topclub is het geduld niet onbeperkt. Dan vlieg je dus uit de basis en zal je het met invalbeurten moeten doen. De ene speler kan daar wel mee overweg, de andere niet.
Dat ligt allemaal nog altijd niet aan de trainer.
En sowieso, de helft van het stadion vindt dat Gio Toornstra te lang liet staan en de andere helft vindt dat hij hem te vroeg slachtofferde.
Als je geen overtuigend betere selectie hebt dan de concurrentie, moet je ook gewoon geluk hebben.
Iedereen die op welk niveau dan ook heeft gevoetbald weet dat ook.
Stijn zegt het al een hele poos en ik ben het daar ook mee eens. We missen creativiteit op het middenveld.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah en dan kom je bij de moraal van het verhaal:
Er is gewoon ontzettend kut ingekocht
Niet ontzettend kut. Achteraf kan je zeggen matig.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:22 schreef Elan het volgende:
[..]
De aankopen renderen bijna allemaal goed, alleen op rechtsback en linksbuiten zijn we er op achteruit gegaan vind ik. Het zijn meer de spelers die we al hadden die minder lijken te brengen.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel, maar je gaat mij toch niet vertellen dat Gio het allemaal onder controle en op de rit heeft? Het voetbal wat nu wordt gespeeld zit gewoon geen enkel idee achter. Ze doen allemaal maar wat op het veld. Geeft hij teveel instructies? Geeft hij er te weinig?quote:Op donderdag 14 december 2017 14:21 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik zal het proberen uit te leggen: de trainer geeft opdrachten mee, die kun je uitvoeren of niet. Laten we er vanuit gaan dat je ze wel wil uitvoeren. Dan kun je deze goed uitvoeren of verneuken. Je kan het verneuken door foute keuzes te maken of door fouten te maken. Fouten maken kan door gebrek aan techniek, conditie, automatismen.
Bij Toornstra zijn het technische fouten momenteel: ballen die van zijn voet springen, verkeerd timen bij kopduels, foute passes. Zaken die vorig seizoen wel goed gingen, het niveau van de Eredivisie is niet omhoog gegaan, dus is zijn niveau omlaag gegaan. En dat is een gevolg van hopeloos uit vorm zijn.
Je vorm terugvinden kan door veel te spelen en vertrouwen te krijgen, maar bij een topclub is het geduld niet onbeperkt. Dan vlieg je dus uit de basis en zal je het met invalbeurten moeten doen. De ene speler kan daar wel mee overweg, de andere niet.
Dat ligt allemaal nog altijd niet aan de trainer.
En sowieso, de helft van het stadion vindt dat Gio Toornstra te lang liet staan en de andere helft vindt dat hij hem te vroeg slachtofferde.
Als je geen overtuigend betere selectie hebt dan de concurrentie, moet je ook gewoon geluk hebben.
Iedereen die op welk niveau dan ook heeft gevoetbald weet dat ook.
Welke aankoop geef jij een voldoende tot nu toe? Hapsie?quote:Op donderdag 14 december 2017 14:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet ontzettend kut. Achteraf kan je zeggen matig.
Ik zei het in het vorige topic nog. Het is logisch dat Jorgensen zich uit laat zakken, want hij krijgt geen enkele bal en komt 'm dus halen.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:21 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Omdat het wat makkelijker is als je de tegenstander laat voetballen. Feyenoord kon veel meer vanuit een compacte organisatie verdedigen en omschakelen. Nu gaat dat wat moeilijker. Dit Feyenoord komt gewoon voetballende kwaliteit tekort. Dat ligt echt niet aan of de pressing wel goed is of niet. Jij denkt dat Jørgensen voor de grap uit gaat zakken? Die ziet ook wel dat er eindeloos wordt gebreid zonder enige creatieve input. Je mag Van Bronckhorst heus genoeg verwijten, maar de selectieopbouw klopt echt niet.
Hij probeert het spel van vorig seizoen te spelen met mindere spelers.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:25 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel, maar je gaat mij toch niet vertellen dat Gio het allemaal onder controle en op de rit heeft? Het voetbal wat nu wordt gespeeld zit gewoon geen enkel idee achter. Ze doen allemaal maar wat op het veld. Geeft hij teveel instructies? Geeft hij er te weinig?
Iedereen ziet bijvoorbeeld al jaren dat Vilhena de bal constant aan het brengen is, terwijl dat nou net niet zijn kracht is, Berghuis en Larsson trekken constant naar binnen waardoor Jorgensen geen enkele bal krijgt, de backs lopen als een blind paard naar voren etc. etc. Zo kun je nog wel even doorgaan.
St. Juste ook wel een kleine voldoende en hetzelfde geldt voor Amrabat eigenlijk. In hun kwaliteiten doen ze het aardig, maar op een middenveld met KEA en Vilhena heb je weinig aan Amrabat.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Welke aankoop geef jij een voldoende tot nu toe? Hapsie?
En dit is precies wat ik bedoel. Als het niet werkt, dan moet je wat anders verzinnen. Desnoods volledig terugkeren naar de basis en de simpele voetbaltactieken hanteren. Dit zie ik alleen ook nergens terug. Daarom vind ik Gio, wat voor 'n held het ook is, niet geschikt (meer) voor Feyenoord.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:30 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hij probeert het spel van vorig seizoen te spelen met mindere spelers.
Haps, St Juste, Amrabat.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar met dit middenveld kan je bijna geen patronen inslijpen. De achterhoede wisselt ook regelmatig van samenstelling. In balbezit ga je hier nooit enige ontwikkeling meer in krijgen, denk met het allround eenheidsworstenmiddenveld. Overigens oefende Van Bronckhorst nota bene in zijn eerste oefenzomer bij Feyenoord met een Vejinovic op 6. Alleen heeft hij op de lange termijn niet veel kunnen brengen. Ik denk dat Van Bronckhorst meer kán, maar dan moet je hem wel helpen met de selectie.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:27 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik zei het in het vorige topic nog. Het is logisch dat Jorgensen zich uit laat zakken, want hij krijgt geen enkele bal en komt 'm dus halen.
Dat Feyenoord voetballend tekort komt, onderschrijf ik ook. Echter, ik vind dat ook met name te wijten aan de trainer. Deze sleept er gewoon geen automatismen in en er zit geen idee achter. Het is allemaal gebaseerd op kracht en inzet.
Dus ligt het niet aan de aankopen. Niemand zag aankomen dat Toornstra zo vreselijk slecht zou gaan spelen.quote:Op donderdag 14 december 2017 14:31 schreef DonRaja het volgende:
[..]
St. Juste ook wel een kleine voldoende en hetzelfde geldt voor Amrabat eigenlijk. In hun kwaliteiten doen ze het aardig, maar op een middenveld met KEA en Vilhena heb je weinig aan Amrabat.
Haps, St Juste, Berghuis, Amrabatquote:Op donderdag 14 december 2017 14:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |