abonnement Unibet Coolblue
pi_175693130
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ff van de site van de Nederlandse dopingautoriteit:

[..]

https://www.dopingautorit(...)geneesmiddelen#noten

Dus, tablet mag niet.
We weten dat de tablet niet mag, net als dat een dubbele hoeveelheid pufjes niet mag, staat nog altijd los van het feit dat je dit middel wel degelijk in tabletvorm kan nemen terwijl jij het tegenovergestelde beweerde.
pi_175693134
Geen verrassing dat het gebrek aan stressbestendigheid uiteindelijk de ondergang van Froome inleidt. Dit hebben we al meermaals kunnen zien, met het rennen op Ventoux als gevaarlijkste (voor hem) voorbeeld. Ook daar overtrad hij de regels in een vlaag van blinde paniek, en kwam hij er met mazzel -al dan niet terecht- mee weg.

In dit geval dus paniek omdat hij tijd verloor in etappe 17. Het past perfect in het plaatje.
pi_175693148
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

We weten dat de tablet niet mag, net als dat een dubbele hoeveelheid pufjes niet mag, staat nog altijd los van het feit dat je dit middel wel degelijk in tabletvorm kan nemen terwijl jij het tegenovergestelde beweerde.
Dat beweerde ik helemaal niet.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 13 december 2017 @ 13:44:23 #279
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_175693149
Vincenzo Nibali heeft op het trainingskamp van zijn ploeg Bahrein-Merida gereageerd op het nieuws dat Chris Froome een te hoog gehalte van salbutamol in zijn urine had tijdens de Vuelta. ,,In die periode regende het in Spanje, dus het lijkt me lastig om dan last te hebben van astma."

,,Ik heb zelf ook last van astma, maar als het regent, heb je geen last van de pollen. Dan heb je niet eens een spray van ventolin nodig", zo vertelt de Italiaan tegen de website TuttoBici. ,,Dit is absoluut slecht nieuws voor de wielersport en voor mijzelf. Als Froome inderdaad positief bevonden wordt, dan zal ik nooit het gevoel van het winnen van de Vuelta voelen. Om op de bovenste trede van het podium in Madrid te staan

https://www.ad.nl/dossier(...)-van-astma~acc6569f/
pi_175693153
quote:
10s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') . Doei.
Het is gewoon zo, kijk naar het NOS-artikel met twee dopingexperts, kijk naar eerdere al dan niet schorsingen omtrent het middel, het was zelden voor een lange periode of met grote consequenties voor de renner, we zullen zien.
pi_175693195
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zou jij elk interview beginnen met dat je astma hebt?
Ik zou dat wel in een biografie (laten) zetten als ik topsporter was. Tenzij je het graag verborgen wil houden natuurlijk.
pi_175693203
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:43 schreef Slobeend het volgende:
Ingezonden brief van een expert op Feltetgoden.dk. Even in Translate gegooid:

[..]

Staat haaks op andere verslagen.
pi_175693205
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En de dosering die Froome gebruikt heeft, die gebruik je niet tegen astma. En zelfs als je dat wel doet, dan zit je vér boven de toegestane waarde.
Inderdaad. Ik gebruik zelf Salbutamol maar als ik zijn dosis zou nemen krijg ik absoluut van de longarts te horen dat dat te veel is.
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 13:47:35 #284
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_175693228
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Staat haaks op andere verslagen.
Deze man is een expert in salbutamol. Herman Ram en Douwe de Boer niet.
pi_175693233
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat beweerde ik helemaal niet.
Vrij letterlijk zelfs:

quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:32 schreef Zelva het volgende:

[..]

Voor de derde keer: als je het gebruikt tegen astma, neem je het NIET in tabletvorm, nooit.

:|W
Toch best duidelijk gesteld he.
pi_175693243
DeParo, jij beweerde:
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:29 schreef DeParo het volgende:

Als hij het in tabletvorm heeft ingenomen moet daar een rapport van zijn, dan moet ook aangetoond kunnen worden dat hij het voor therapeutisch doeleinde heeft gebruikt en dat dit middel een dusdanig effect in zijn lichaam heeft gehad, in een lijn van astma-behandelingen kan in dat geval wel degelijk worden ontkracht dat hij het specifiek als doping heeft gebruikt en op die manier kan hij een straf relatief eenvoudig omzeilen.
Als hij het in tabletvorm heeft ingenomen, dan is hij in overtreding, ook als hij het om therapeutische redenen heeft ingenomen.
De dosering die bij hem is aangetroffen, kan eigenlijk alleen als je het in tabletvorm inneemt.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Vrij letterlijk zelfs:

[..]

Toch best duidelijk gesteld he.
Kijk ff naar de username.
in a crowd you lose humanity
pi_175693252
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:47 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Deze man is een expert in salbutamol. Herman Ram en Douwe de Boer niet.
De heren Ram en de Boer baseren zich op ander onderzoek naar Salbutamol wat hier ook al is geciteerd overigens.
pi_175693273
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik zou dat wel in een biografie (laten) zetten als ik topsporter was. Tenzij je het graag verborgen wil houden natuurlijk.
Volgens mij speelde vooral zijn mysterieuze Afrikaanse infectie toentertijd.
pi_175693279
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik zou dat wel in een biografie (laten) zetten als ik topsporter was. Tenzij je het graag verborgen wil houden natuurlijk.
Ook als er parasitaire wormen in het spel zijn?
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 13:49:32 #290
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_175693284
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:48 schreef DeParo het volgende:

[..]

De heren Ram en de Boer baseren zich op ander onderzoek naar Salbutamol wat hier ook al is geciteerd overigens.
Oké dus dat onderzoek van jou is het heilige der heiligen?
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 13:49:35 #291
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_175693289
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

Al jarenlang.
Nee, kijk, hier gaat het dus al mis.

Dit zegt Team Sky vandaag:
quote:
Chris has had asthma since childhood and uses an inhaler to take a common medication, Salbutamol, to prevent and ease symptoms brought on by exercise.
Read more at https://www.teamsky.com/#bdGQaPHCPiXFgjG2.99
Froome heeft dus al bijna z'n hele leven lang last van astma, volgens het team.

Maar, dan gaan we even graven in het verleden.
quote:
Considering that Froome has positioned himself as the moral guardian – “Armstrong cheated. I do not cheat. Period.” – his infamous inhaler stunt at the Dauphiné in 2014 is interesting, and so is his explanation (which bears some similarity to Armstrong’s explanation of the positive test from 1999): When Froome was confronted with the inhaler issue, the answer was that Froome, ever since his youth, has struggled with asthma, and so he uses the inhaler prior to the great efforts; and that he has often been seen coughing after races because of narrow airways (in general, and perhaps completely random and conspiratory on my part, coughing is said to be a side effect of xenon gas), and that he does not use anything illegal. Armstrong dismissed the positive steroid test in 1999 with the explanation that he used a cream for a saddle sore. Froome has been keen to point out the health challenges he has overcome, so it is curious that he, in his over 400-page biography “The Climb”, does not mention asthma once, and neither had he, up until the Dauphiné, mentioned asthma in any other context.
Dus, iemand die al z'n hele leven lang astma heeft, krijgt daar in 2014 blijkbaar pas voor het eerst écht last van. Tot die tijd had hij er zo weinig last van dat hij het zelfs niet zijn biografie haalde. Terwijl zijn biografie,'the climb', gaat over zijn klim naar het firmament van de sport. In die biografie komt bijvoorbeeld uitgebreid zijn bilharzia aan de orde, als een van de redenen waarom hij pas op latere leeftijd vanuit het niets ineens een wereldtopper werd. Astma zou ook een van de redenen kunnen zijn waarom hij pas op latere leeftijd doorbrak. Dat hij dat pas later ontdekte of pas laat onder controle kreeg, weet je wel. Toch komt het woord astma nul keer voor in het boek. Boekje komt uit 2014, toen was Froome 29 en zat hij dus niet meer in z'n 'childhood'.

Kortom, als je denkt dat Froome last heeft van astma ben je vrij naïef. Als je denkt dat hij het al z'n hele leven heeft ben je zelfs een notoire domoor.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_175693295
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:17 schreef DeParo het volgende:

[..]
Op een of andere manier weiger jij te begrijpen dat zelfs al zou hij dit middel voor doping het hebben gebruikt het nog steeds bijzonder vreemd is dat het zo'n enorme uitschieter is want zelfs dan weet je wat de maximaal toegestaande waarde is, en zelfs dan zit hij er niet een beetje overheen, maar significant en dat is een vreemde uitschieter zelfs voor een dopinggebruiker die normaal gesproken toch wel een beetje bekend zal zijn met de middelen die hij neemt.
Jij gebruikt het feit dat je niet snapt waarom hij salbutamol slikt als argument om hem vrij te spreken als dopinggebruiker.
Ik hoop dat je zelf snel inziet dat dit totaal niet relevant is.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_175693299
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:48 schreef Wombcat het volgende:
DeParo, jij beweerde:

[..]

Als hij het in tabletvorm heeft ingenomen, dan is hij in overtreding, ook als hij het om therapeutische redenen heeft ingenomen.
De dosering die bij hem is aangetroffen, kan eigenlijk alleen als je het in tabletvorm inneemt.

[..]

Kijk ff naar de username.
Mijn excuses voor de verwarring in username, je hebt gelijk, maar staan zoveel door elkaar inmiddels in deze. Wat betreft tabletvorm heb ik al gezegd dat hij zonder dispensatie dan inderdaad in overtreding zou zijn, maar dat betekent niet dat je alsnog kan aantonen het voor een therapeutisch doel te hebben gebruikt, zelfs als je daarbij de regels hebt overtreden.
pi_175693302
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:44 schreef maxi-mus het volgende:
Vincenzo Nibali heeft op het trainingskamp van zijn ploeg Bahrein-Merida gereageerd op het nieuws dat Chris Froome een te hoog gehalte van salbutamol in zijn urine had tijdens de Vuelta. ,,In die periode regende het in Spanje, dus het lijkt me lastig om dan last te hebben van astma."

,,Ik heb zelf ook last van astma, maar als het regent, heb je geen last van de pollen. Dan heb je niet eens een spray van ventolin nodig", zo vertelt de Italiaan tegen de website TuttoBici. ,,Dit is absoluut slecht nieuws voor de wielersport en voor mijzelf. Als Froome inderdaad positief bevonden wordt, dan zal ik nooit het gevoel van het winnen van de Vuelta voelen. Om op de bovenste trede van het podium in Madrid te staan

https://www.ad.nl/dossier(...)-van-astma~acc6569f/
Haalt 'ie nou twee legale dopingmiddelen door elkaar of heb je bij regen inderdaad minder last van astma?
pi_175693315
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:49 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Oké dus dat onderzoek van jou is het heilige der heiligen?
Nee. Evenmin zeg ik niet dat Froome dit middel niet als doping heeft gebruikt. Ik zeg dat het kan dat hij echt tegen astma heeft gebruikt en dat er bewijs is, of in ieder geval onderzoek, dat de meerwaarde van dit middel in twijfel trekt dus.
pi_175693339
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:50 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jij gebruikt het feit dat je niet snapt waarom hij salbutamol slikt als argument om hem vrij te spreken als dopinggebruiker.
Ik hoop dat je zelf snel inziet dat dit totaal niet relevant is.
Ik Hoop dat je inziet dat ik Froome allerminst vrijpleit alleen dat ik het bewijs niet bepaald overtuigend vind.
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 13:52:27 #297
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_175693347
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee. Evenmin zeg ik niet dat Froome dit middel niet als doping heeft gebruikt. Ik zeg dat het kan dat hij echt tegen astma heeft gebruikt en dat er bewijs is, of in ieder geval onderzoek, dat de meerwaarde van dit middel in twijfel trekt dus.
Maar deze man gaat op de praktijk in van Froome, die onderzoeken van jou niet.
pi_175693350
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mijn excuses voor de verwarring in username, je hebt gelijk, maar staan zoveel door elkaar inmiddels in deze.
OK. Begrijpelijk. Tnx.
quote:
Wat betreft tabletvorm heb ik al gezegd dat hij zonder dispensatie dan inderdaad in overtreding zou zijn, maar dat betekent niet dat je alsnog kan aantonen het voor een therapeutisch doel te hebben gebruikt, zelfs als je daarbij de regels hebt overtreden.
Als je dat doet ben je ofwel heel erg dom bezig, ofwel je probeert de boel met opzet te belazeren.
Aangezien dit team Sky is, ben ik er van overtuigt dat het tweede dan het geval is. Die zijn niet zomaar wat amateuristisch aan het proberen.
in a crowd you lose humanity
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 13:53:14 #299
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_175693371
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik Hoop dat je inziet dat ik Froome allerminst vrijpleit alleen dat ik het bewijs niet bepaald overtuigend vind.
:').
pi_175693387
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik Hoop dat je inziet dat ik Froome allerminst vrijpleit alleen dat ik het bewijs niet bepaald overtuigend vind.
:D :'( :D . Hou op.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')