Kijken of deze op Google street view al scheef staat?quote:Op maandag 11 december 2017 09:26 schreef KimJong-un het volgende:
Zondag eenzijdige aanrijding gehad tegen een paaltje in een bocht. Ik stuurde in maar auto ging gewoon rechtdoor. Remmen en handrem maakte geen verschil. Bumper voorkant kapot, de rest van de schade nog bekijken. Paaltje (beton) stond al scheef.
Mogelijk betaal ik de schade zelf om zo mijn no claim korting en schadevrije jaren te behouden. Ik ben volledig verzekerd. Normaal kan ik een claim aanmaken bij mijn verzekering en vervolgens zelf bepalen of ik het bedrag betaal of dat de verzekering dat doen moet.
Wat doet de verzekering als ik aangeef dat paaltje geraakt te hebben? Nemen die contact op met de gemeente? Ik kan natuurlijk nooit bewijzen dat het paaltje al scheef stond en dan mag ik straks de kosten voor het herplaatsen van de paaltje betalen.
Moraalridder.quote:Op maandag 11 december 2017 09:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Jij hebt het paaltje toch scheef gereden? Niet meer dan normaal dat je dat aangeeft en de rekening betaalt.
Nee, ik geef toch aan dat hij al scheef stond? Waarschijnlijk was ik niet de eerste die dag die er op reed.quote:Op maandag 11 december 2017 09:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Jij hebt het paaltje toch scheef gereden? Niet meer dan normaal dat je dat aangeeft en de rekening betaalt.
Nee, geen moraalridder gewoon een oprechte tip van iemand die het ooit niet gedaan heeft en daarna een flinke douw heeft gekregen omdat iemand hem gezien had.quote:Op maandag 11 december 2017 09:33 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Moraalridder.
Als je een lantaarnpaal of verkeersbord omver rost moet je dat natuurlijk wel melden, zo'n paaltje kunnen ze waarschijnlijk zo rechtzetten, of ze geven gewoon geen neuk. Die dingen staan bijna op elke bocht wel scheef.
Er wonen allemaal bejaarden omheen en er stonden er wel 10 achter de ramen. Ongetwijfeld dat iemand mijn kenteken heeft opgeschreven. De schade die er is heb ik echter niet veroorzaakt. Ik verwacht dat een schade-expert ook wel kan zien vanaf welke hoogte dat paaltje de impact veroorzaakt heeft en onder welke hoek. Ik wil alleen geen gezeik en zolang ik niemand aan de deur krijg en als ik toch besluit zelf de schade te betalen lijkt dit mij de minste problemen te geven.quote:Op maandag 11 december 2017 09:52 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Nee, geen moraalridder gewoon een oprechte tip van iemand die het ooit niet gedaan heeft en daarna een flinke douw heeft gekregen omdat iemand hem gezien had..
Nieuwe bumper, spuiten, eventueel wat staal weer recht trekken .... kost TS waarschijnlijk veel meer dan de premie verhoging.quote:Op maandag 11 december 2017 10:07 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je geen claimbeschermer hebt zou ik het uit eigen zak lappen. Eigen risico is alleen interessant als je je auto (bijna) total loss rijdt.Al het andere betaal je driedubbel terug in meer premie.
Jep, dat verwacht ik ook. 6 schadevrije jaren bij AllSecur:quote:Op maandag 11 december 2017 10:11 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Nieuwe bumper, spuiten, eventueel wat staal weer recht trekken .... kost TS waarschijnlijk veel meer dan de premie verhoging.
Boete van de gemeente gehad ofzo?quote:Op maandag 11 december 2017 09:52 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Nee, geen moraalridder gewoon een oprechte tip van iemand die het ooit niet gedaan heeft en daarna een flinke douw heeft gekregen omdat iemand hem gezien had..
Factuur voor het rechtzetten, was iets van 500 euro. Omdat ik gelijk instemde met betalen deden ze geen aangifte.quote:Op maandag 11 december 2017 10:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Boete van de gemeente gehad ofzo?
Dan is dat bekend bij de gemeente en hoeft TS niets te vrezen mits hij het zelf meldt.quote:
Linke soep.quote:Op maandag 11 december 2017 10:52 schreef fathank het volgende:
Binnen 12h melden bij gemeente en/of politie. Dit is namelijk doorrijden na een ongeval en dat is strafbaar.
Mijn brute tip: niks doen en als ze toch bij je uitkomenquote:Op maandag 11 december 2017 11:04 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Dat paaltje heb ik niet scheef gereden. Maar goed. Als jij denkt dat beter te weten dan kom je al snel tot dit soort conclusies.
Niet als de vorige het (ook) niet gemeld heeft.quote:Op maandag 11 december 2017 10:59 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Factuur voor het rechtzetten, was iets van 500 euro. Omdat ik gelijk instemde met betalen deden ze geen aangifte.
Als je dit in Duitsland doet krijg je gewoon punten op je rijbewijs.
[..]
Dan is dat bekend bij de gemeente en hoeft TS niets te vrezen mits hij het zelf meldt.
Niet noodzakelijk, de gemeente heeft mensen in dienst die dit soort zaken inventariseren. Om TS te quoten ''Het belangrijkste kruispunt van een dorp". Dan is dat wel bekend.quote:Op maandag 11 december 2017 11:10 schreef baskick het volgende:
[..]
Niet als de vorige het (ook) niet gemeld heeft.
Als het een beweegbare paal is wel.quote:Op maandag 11 december 2017 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
Zijn er ook tweezijdige aanrijdingen met paaltjes?
Nee, wel eenzijdige aanrijdingen met bomen en verkeerslichten.quote:Op maandag 11 december 2017 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
Zijn er ook tweezijdige aanrijdingen met paaltjes?
Hehehe, een vriend van me heeft ooit iets soortgelijks gehad met een plantenbak. Toen had een bejaarde inderdaad z'n kenteken opgeschreven en kon hij ook nog de factuur van de hovenier voldoen én een bekeuring voor het laten van plaats delict van een ongeval.quote:Op maandag 11 december 2017 10:00 schreef KimJong-un het volgende:
Misschien ga ik wel langs bij die bejaarden en kunnen ze mij vertellen hoeveel mensen er nog meer die bocht uit zijn gegleden. Het belangrijkste kruispunt van een dorp gemaakt van gladde klinkertjes en er is niet gestrooid. De weg loopt ook nog eens vrij steil af. Wellicht kan ik de gemeente aansprakelijk stellen voor mijn schade.
Maar zoals ik al zei, ik heb geen zin in gezeik. Ik wordt hier al moe van.
En heeft dan van onder of van boven komend verkeerd voorrang?quote:Op maandag 11 december 2017 12:19 schreef Najieto het volgende:
[..]
Als het een beweegbare paal is wel.
Misschien reed ts er vaker langs. Ik weet op mijn oprijlaan ook wel welke paal recht en scheef staat.quote:Op maandag 11 december 2017 14:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wel knap dat je het betreffende paaltje ziet (je weet immers dat ‘ie al scheef stond), maar dat je er alsnog tegenaan rijdt.
Target fixationquote:Op maandag 11 december 2017 14:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wel knap dat je het betreffende paaltje ziet (je weet immers dat ‘ie al scheef stond), maar dat je er alsnog tegenaan rijdt.
quote:Op maandag 11 december 2017 14:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik hoorde gisteren van een vriend die naast mij zat dat de buren aan het filmen waren toen ik foto's van het ongeval maakte. Beeld is er dus sowieso. Nu de vraag hoelaat ze begonnen met filmen.quote:Op maandag 11 december 2017 13:26 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Hehehe, een vriend van me heeft ooit iets soortgelijks gehad met een plantenbak. Toen had een bejaarde inderdaad z'n kenteken opgeschreven en kon hij ook nog de factuur van de hovenier voldoen én een bekeuring voor het laten van plaats delict van een ongeval.
Ik zou ze kidnappen en het via waterboarding uit ze trekken. Pas wel op dat je dan niks beschadigd...quote:Op dinsdag 12 december 2017 20:08 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren van een vriend die naast mij zat dat de buren aan het filmen waren toen ik foto's van het ongeval maakte. Beeld is er dus sowieso. Nu de vraag hoelaat ze begonnen met filmen.
Ow dat had ik hier nog niet verteld maar uiteraard laat ik het gaan. Verzekeringskwestie. Schade is minimaal 1200 euro. Premie gaat met 15 euro per maand omhoog. Ik hoor het wel als de gemeente wat heeft.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:43 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Ik zou ze kidnappen en het via waterboarding uit ze trekken. Pas wel op dat je dan niks beschadigd...
Serieus, laat het gaan of meld het. Er zijn slechts twee smaken. Simpele keuze, vind ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |