abonnement Unibet Coolblue
pi_175903323
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:17 schreef Mineola het volgende:
En wat hierboven ook al stond: mijne zegt dat het leuk was of weet niet meer wat hij gedaan heeft. Ik ben zelf gewoon heel benieuwd naar alles op school (hence klasseouder) dus ik verslind die (algemene!) berichten over activiteit zus en thema zo en nieuwsbrieven daarmee kan ik wat gerichtere vragen stellen en hoor zo toch iets.
Dit!

En de foto's plak ik ook in mijn fotoalbum erbij. Ik vind het leuk hoor. Zeker als ze Sinterklaas oid hebben gevierd dan vind ik het leuk als ik ergens een verslagje met wat foto's kan bekijken.
pi_175903384
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 21:04 schreef Sylver_ het volgende:
Waarom heeft hij zijn knuffelkonijntje afgegeven, Ikke?

Ben ik de enige die het trouwens raar vindt dat ál het meegegeven eten op moet? Ik leer mijn kinderen juist om naar hun lichaam te luisteren en te stoppen met eten als ze geen honger meer hebben. Ik maak zelf ook wel eens een lunchpakket met 3 boterhammen, maar blijk dan na 2 wel genoeg te hebben.
Ze kunnen wat over is toch gewoon weer mee naar huis nemen?
Nee, ik ben het met je eens. Wij hebben zelf toch ook niet elke middag even veel honger :? Waarom zouden onze kinderen dan per se alles op moeten eten wat er in hun trommel zit... In het begin van vorig schooljaar heeft S ook wel eens gezegd dat zijn trommeltje leeg moet, maar in de praktijk komt er regelmatig iets mee naar huis dus ik denk dat die regel niet geldt daar. Misschien van een klasgenootje gehoord ofzo.
pi_175903437
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 21:04 schreef Sylver_ het volgende:
Waarom heeft hij zijn knuffelkonijntje afgegeven, Ikke?

Ben ik de enige die het trouwens raar vindt dat ál het meegegeven eten op moet? Ik leer mijn kinderen juist om naar hun lichaam te luisteren en te stoppen met eten als ze geen honger meer hebben. Ik maak zelf ook wel eens een lunchpakket met 3 boterhammen, maar blijk dan na 2 wel genoeg te hebben.
Ze kunnen wat over is toch gewoon weer mee naar huis nemen?
Eens, zodra ik hoorde dat dat bij de juf ook moest heb ik meteen aangegeven dat ik dat niet wil hebben. Ook hun beker drinken hoeft echt niet leeg.
pi_175904437
Hier hoeft dat dus niet. Éen boterham minimum (of iets vergelijkbaars als een kind een anderssoortige lunch bij zich heeft). En idd, als hier de korstjes op zijn, had J honger :D
  donderdag 21 december 2017 @ 21:43:13 #230
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175904597
Hier ook hetzelfde met de korstjes :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175904608
Ik had ooit hier op fok gelezen dat dat op scholen zo was, dat t brood op moest. Ik heb toen de oudste op school begon een briefje in de broodtrommel gedaan dat het brood niet op hoefde.
*poef* nu is het weg
pi_175906195
Sylver ik wil graag dat hij van het duimen af komt om zijn spraak wat te verbeteren. Als hij zijn konijn heeft gaan de vingers ook direct zijn mond in.
We zouden het konijn al aan sinterklaas mee geven maar dat wilde hij op het laatste moment niet meer dus prima. Nu kwam hij er zelf mee om het in de winkel af te geven in ruil voor het spelletje ezeltje strek je.
Hij vroeg er 1x naar op de badkamer maar ging zonder morren het bed in.

En ik ben het helemaal met je eens over het eten. De reden die de juf gaf was dat ze niet tegen het ene kind kon zeggen laat maar liggen en tegen het andere je moet alles opeten. Maar ik vroeg dat op het schoolplein aan haar en ik zei nog wel zoiets van dat hoeft hij thuis niet maar toen ik weg liep dacht ik er pas goed over na.
Ik ben niet zo goed in direct een sterk antwoord geven in nieuwe situaties en ik wil niet gelijk als zeur moeder overkomen :@
pi_175906840
Hier komt wel s een halve boterham terug. Soms zegt hij dat er geen tijd meer was om te eten.

Ik lees dus dat er meer mensen hier uit de buurt komen. Wij wonen ook vlak bij Beek

Zijn er hier al ervaringen met kinderfeestjes?
L heeft dus een kindje in de klas (groep 2 en L zit dus in 1) waar hij al best ern aantal keer mee heeft gespeeld en die jongen geeft een feestje. L is niet uitgenodigd.
De reden kan natuurlijk vanalles zijn, en zo us het leven nu eenmaal. Maar L zegt steeds dat hij ook naar dat feestje gaat als die jongen jarig is, want het is zijn speelvriendje. Hoe ga je daar mee om? Hij wordt echt verdrietig als ik het uitleg.
  vrijdag 22 december 2017 @ 07:44:20 #234
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175913846
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:43 schreef gestreeptestoel het volgende:
Zijn er hier al ervaringen met kinderfeestjes?
L heeft dus een kindje in de klas (groep 2 en L zit dus in 1) waar hij al best ern aantal keer mee heeft gespeeld en die jongen geeft een feestje. L is niet uitgenodigd.
De reden kan natuurlijk vanalles zijn, en zo us het leven nu eenmaal. Maar L zegt steeds dat hij ook naar dat feestje gaat als die jongen jarig is, want het is zijn speelvriendje. Hoe ga je daar mee om? Hij wordt echt verdrietig als ik het uitleg.
Wel ervaring vanaf de kant van de jarige.

Ervaring is dat het per dag wisselt wie er van J mogen komen op J’s feest (bijna jarig). Er mogen van mij 5 kindjes komen ( dat weet J ook). Hij heeft 4 echte ‘beste vaste’ vriendjes. Hij speelt ook wel eens met andere kinderen die dus niet allemaal uitgenodigd kunnen worden, terwijl kleuters wel elke keer roepen ‘jij mag op mijn feestje komen!’ Lastig, maar niet zo veel aan te doen helaas.

J is tot nu toe (1 vol jaar op school) op 2 feestjes geweest, waarbij hij 1 keer het enige jongetje was (totaal geen probleem trouwens). Verder is hij niet op de verjaardag van zijn ‘beste’ vriend geweest, maar omdat die in de meivakantie jarig was is dat niet zo opgevallen (en eerlijk gezegd weet ik ook niet óf er een feestje is geweest).
pi_175913873
Jan is naar 1 feestje geweest van een vriendje en heeft zelf zijn verjaardagsfeestje gegeven. Hij mocht 4 kindjes vragen. Hij en zijn broertje erbij waren 6 kinderen.
Ik heb gekeken naar met wie hij speelt. Had 2 kindjes uit groep 1 en 2 kindjes uit groep 2 gekozen. Wisselde wel per dag maar ik heb wel een beetje gestuurd naar kindjes met wie hij speelt
  vrijdag 22 december 2017 @ 09:36:51 #236
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175915189
Geen ervaring nog gestreeptestoel, maar ik vind dit soort dingen altijd zo moeilijk. Ik wil d'r altijd heel graag beschermen tegen elk mogelijk verdriet, maar dat gaat uiteraard niet.

Ik denk dat je niet veel meer kunt doen dan uitleggen dat niet alle kindjes kunnen komen en accepteren dat het hem verdrietig maakt.
Het is ook stom immers, want feestjes zijn tof en ze zijn vriendjes. Maar het is niet anders.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175919407
Ik vind het ook lastig. Nu heeft mijn kleuter nog maar 1 uitnodiging gehad voor een feestje dus nog weinig ervaring daarmee.
Omdat zij bijna jarig is was ik laatst aan het polsen wie zij wil uitnodigen voor haar feestje. Maar ze wil alleen maar het buurjongetje voorlopig. Zal een relaxt feestje worden dus :D
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:09:37 #238
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175919689
Ah, beter Omen :D

Ik hoop het dit jaar nog over te kunnen slaan. Ik vind de playdates bij ons thuis al vermoeiend en dat is nog maar 1 kind!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:27:59 #239
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175920059
J is begin januari jarig, en geheel tegen de plannen die ik jaren geleden had over kinderverjaardagen in, gaan we gewoon lekker weg, en laat ik het regelen.

We gaan naar een speelboerderij waar ze zowel binnen als buiten lekker kunnen spelen, want het weer in januari kan ik nu niet echt op vertrouwen. Voor de Brabanders, deze: http://www.goudenwoud.nl/. Ik had eigenlijk een andere in gedachten, maar daar is J dus met het feestje van een vriendje geweest, en gezien de genodigden voor een groot deel overeenkomen, gaan we voor dit iets duurdere maar zeer toffe alternatief. Ik verwacht dat ik ze zie bij het drinken en kado's uitpakken, en daarna weer bij het frietjes eten *)
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:30:26 #240
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175920123
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 07:48 schreef Goitske het volgende:
Jan is naar 1 feestje geweest van een vriendje en heeft zelf zijn verjaardagsfeestje gegeven. Hij mocht 4 kindjes vragen. Hij en zijn broertje erbij waren 6 kinderen.
Ik heb gekeken naar met wie hij speelt. Had 2 kindjes uit groep 1 en 2 kindjes uit groep 2 gekozen. Wisselde wel per dag maar ik heb wel een beetje gestuurd naar kindjes met wie hij speelt
Hier ook een mix van groep 1 en 2 inderdaad, maar J is dus ook een 'grensgeval'. Hij is net groep 1, maar was ie 2 dagen eerder geboren, dan was het officieel groep 2 geweest.

J mocht natuurlijk zelf aangeven wie hij graag op zijn feestje wil, en dat waren (gelukkig) allemaal kindjes met wie hij regelmatig speelt en ook al afgesproken heeft (thuis en op de BSO).
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:31:31 #241
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175920149
Ziet er leuk uit!

Ik zou ook iets laten regelen hoor. Echt niks voor mij om een hele bups kinderen helemaal zelf te moeten vermaken :@
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:40:41 #242
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175920445
De kleuters die hier regelmatig komen spelen hebben ook een zeer korte aandachtsspanne, en ik heb gewoon niet de energie en creativiteit om 15 actviteiten van 10 minuten te bedenken en begeleiden. En van 6 kleuters die al het speelgoed uit de kast trekken en een grote puinhoop maken word ik ook niet blij...

Misschien doen we het tzt bij F anders, die is in augustus jarig. Dan kunnen we evt gewoon alle kinderen meenemen naar de duinen en daar loslaten met zandspeelgoed en een schatkaart oid, maar dat durf ik in januari niet zo goed aan.
pi_175920890
Dat lijkt me heel vervelend als je kind er zo verdrietig om is dat hij niet uitgenodigd wordt.
Meer dan uitleggen kan je niet doen denk ik.

Mm dat ziet er leuk uit. Groot gelijk dat je het feestje daar viert.

Ik denk dat wij die kinderfeestjes (en het trakteren op school) gewoon overslaan. 1 is er in de kerstvakantie jarig en de ander in de zomervakantie O-)

Gestreeptestoel wat grappig dat jij ook hier in de buurt woont :D
pi_175921364
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:55 schreef ikke_84 het volgende:
Dat lijkt me heel vervelend als je kind er zo verdrietig om is dat hij niet uitgenodigd wordt.
Meer dan uitleggen kan je niet doen denk ik.

Mm dat ziet er leuk uit. Groot gelijk dat je het feestje daar viert.

Ik denk dat wij die kinderfeestjes (en het trakteren op school) gewoon overslaan. 1 is er in de kerstvakantie jarig en de ander in de zomervakantie O-)

Gestreeptestoel wat grappig dat jij ook hier in de buurt woont :D
Trakteren op school overslaan? Hoezo dan? Verjaardagen zijn hier in de klas een hele happening met ritueel enzo. Kinderen die in de vakantie jarig zijn mogen het hier ervoor vieren. Of er net na.

Kinderfeestjes zijn hier regelmatig. Billie mag 5 kindjes uitnodigen zodat het voor ons beheersbaar blijft. Volgens mij wil hij deze keer naar een speelboerderij. Als hij bij kindjes niet uitgenodigd wordt boeit het hem niet zo.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_175921366
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:27 schreef mousemicky het volgende:
J is begin januari jarig, en geheel tegen de plannen die ik jaren geleden had over kinderverjaardagen in, gaan we gewoon lekker weg, en laat ik het regelen.

We gaan naar een speelboerderij waar ze zowel binnen als buiten lekker kunnen spelen, want het weer in januari kan ik nu niet echt op vertrouwen. Voor de Brabanders, deze: http://www.goudenwoud.nl/. Ik had eigenlijk een andere in gedachten, maar daar is J dus met het feestje van een vriendje geweest, en gezien de genodigden voor een groot deel overeenkomen, gaan we voor dit iets duurdere maar zeer toffe alternatief. Ik verwacht dat ik ze zie bij het drinken en kado's uitpakken, en daarna weer bij het frietjes eten *)
Zeker leuk. Staat nog op mijn lijstje om een keer heen te gaan.
pi_175922856
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:13 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Trakteren op school overslaan? Hoezo dan? Verjaardagen zijn hier in de klas een hele happening met ritueel enzo. Kinderen die in de vakantie jarig zijn mogen het hier ervoor vieren. Of er net na.

Kinderfeestjes zijn hier regelmatig. Billie mag 5 kindjes uitnodigen zodat het voor ons beheersbaar blijft. Volgens mij wil hij deze keer naar een speelboerderij. Als hij bij kindjes niet uitgenodigd wordt boeit het hem niet zo.
Gewoon om al het gedoe, puur voor mezelf dus :7
Maar goed dat zeg ik nu. Volgend jaar doe ik er vast gewoon aan mee omdat M het leuk vindt.
Dit jaar heeft hij 2x getrakteerd. 1x op de psz en 1x op het kdv
pi_175923374
Hier zijn ze ook allemaal in januari jarig. En ik overweeg om 1 feestje te geven voor 3 kinderen en dan met 10 kinderen naar Ballorig. Dan kunnen ze allemaal 2 kinderen uitnodigen en 1 vriendje is sws bevriend met alledrie.

Wel sneu gestreeptestoel, ik vrees een beetje de dag dat een van mijn meiden ergens wordt uitgenodigd en de ander niet. :X
  vrijdag 22 december 2017 @ 15:40:21 #248
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175923611
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:31 schreef Kyara het volgende:
Wel sneu gestreeptestoel, ik vrees een beetje de dag dat een van mijn meiden ergens wordt uitgenodigd en de ander niet. :X
Dat lijkt me idd lastig. Ik vreesde hier ook voor zoiets. Bij J in de klas zit een tweeling, en met een van de 2 speelt hij wel eens, is momenteel ook zijn 'maatje' (zitten naast elkaar in de kring en helpen elkaar). Ik had het niet gek gevonden als hij dit jongetje had willen uitnodigen. Met zijn broer heeft J helemaal niets. Maar, jongetje werd niet genoemd, dus probleem non existent ^O^
pi_175923830
Blijft lastig die feestjes.

Mijn kleuter kan ineens huppelen. Zo leuk om te zien.
pi_175924122
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:40 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dat lijkt me idd lastig. Ik vreesde hier ook voor zoiets. Bij J in de klas zit een tweeling, en met een van de 2 speelt hij wel eens, is momenteel ook zijn 'maatje' (zitten naast elkaar in de kring en helpen elkaar). Ik had het niet gek gevonden als hij dit jongetje had willen uitnodigen. Met zijn broer heeft J helemaal niets. Maar, jongetje werd niet genoemd, dus probleem non existent ^O^
Ja, dan is het anders inderdaad. Hier spelen ze echt nog met dezelfde kindjes. Laatst mocht het vriendinnetje een kindje te spelen, ze koos D. Ik was zelf ook even niet voorbereid dus was wel sneu voor J. Vond de mama van het vriendinnetje ook dus J mocht toch mee O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')