abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 10 december 2017 @ 22:17:35 #76
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_175633363
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 10 december 2017 @ 22:20:06 #77
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_175633443
quote:
Kan me niet voorstellen dat het zo wordt. Ok morgen zal je zien dat het de HORRORSNEEUWDESDOODS GAAT WORDEN!1!!1
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_175633509
quote:
7s.gif Op zondag 10 december 2017 21:54 schreef JDude het volgende:
Paar jaar terug, ook net voor kerst, van Würzburg tot Venlo in de sneeuw gereden. Duitsland was toen ook een grote bende, net als hier. Daar helpen geen bandjes tegen.
Ook altijd van dat typische geneuzel van wereldvreemde mensen die doen alsof iets typisch Nederlands.

Een tijd in Stockholm gewoond, als daar in een halve dag 20cm viel lag ook de hele stad plat.
pi_175634321
Excuses, vandaag door de drukte op de site helemaal geen tijd gehad om hier te posten, maar morgen kunnen we dus weer flink wat sneeuw verwachten. Grofweg:

• Lagedrukgebied dat voor de sneeuw van vandaag zorgde trekt naar het oosten weg en ligt inmiddels boven Duitsland. Daardoor nu een tijdelijke toename van de wind, maar gelukkig kan ook de koude lucht zich uitbreiden. Dooi verdwijnt langzaam. Sneeuwdek is wel aangetast, maar op veel plekken niet helemaal verdwenen (op andere helaas wel)
• Een nieuw lagedrukgebied is inmiddels 'in the making' boven de Atlantische Oceaan (zie kaart onder). Dat gaat bij ons morgen mogelijk voor verkeersontwrichtende sneeuw zorgen, vandaar al die berichten over mogelijke chaos op het spoor & op de snelweg.
• Dat komt namelijk doordat de neerslag die bij dat lagedrukgebied hoort deels samen gaat vallen met de avondspits. Vanaf ca. 10-11 uur in het zuidwesten, 15 uur in het midden, en 17-18 uur in het noordoosten.
• De vraag van vandaag: hoe zacht wordt het? Aan de noordwestzijde van het laag hebben we vrij koude polaire lucht zitten, aan de zuidoostzijde hebben we zachte lucht zitten. Die zachte lucht wordt al deels de kern van het laag ingezogen morgen. De grens van de zachte luchtmassa zit dus heel dichtbij. Limburg krijgt daardoor mogelijk regen. Voor wat betreft de weermodellen staan momenteel voor met name een strook in het midden van het land (Bergen op Zoom - Betuwe - Veluwe - Salland/Twente) de seinen op groen voor 5 tot 15 centimeter nieuwe sneeuw. In het westen, noordwesten en uiterste noorden tot 5 centimeter. Misschien ook natte sneeuw (door invloed zee). ----> EDIT: dit is onzeker geworden. Laatste runs berekenen alles zuidoostelijker, dus Limburg ook sneeuw en misschien wel meeste sneeuw België-Den Bosch-Arnhem.
• Maar het is dus maar helemaal de vraag waar het lagedrukgebied uitkomt. Is dat westelijker of noordelijker dan zijn we de pineut en wordt het regen.

Oftewel morgen weer snowcasten ^O^

OK nu weet je genoeg om niets meer te hoeven lezen, maar heb de complete analyse hier staan. Wel een tip, want ook prachtige foto's (van 40 centimeter sneeuw in Hoog Soeren bij Apeldoorn bijv.): https://bliksemdetectie.nl/?p=7451



[ Bericht 3% gewijzigd door CWAV op 10-12-2017 23:01:05 ]
  zondag 10 december 2017 @ 22:59:45 #80
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175634463
Sterkte aan alle mensen die morgen met auto of OV van huis gaan. Ik ga proberen overeind te blijven op de fiets en ga 's middags voor de open haard het einde van de wereld aanschouwen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175634623
quote:
Leuk dat filmpje van winter 1979. Kan me die ijswegen nog goed herinneren, ik reed toen ook auto.
Maar ik kan me uit mijn kinderjaren ook nog de winter van 1963 herinneren. En die was nog wat heftiger dan 1979. Langs de kust toen zelfs de zee bevroren. Zeeijs. Pool landschappen.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 december 2017 @ 23:08:50 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175634700
Ik zie nu alle voorspellingen van west naar oost voorbij komen :')

Zal wel niks van komen en ik zal wsl zonder problemen maar huis kunnen dus, want zo gaat dat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 10 december 2017 @ 23:30:08 #83
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_175635140
quote:
In mijn herinnering hadden we toen 2 of 3 weken sneeuw. Echte sneeuw O+

Assen heeft welgeteld 2 cm gehad de afgelopen dagen. (Vandaag dus)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 10 december 2017 @ 23:34:35 #84
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175635224
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:54 schreef CWAV het volgende:
Excuses, vandaag door de drukte op de site helemaal geen tijd gehad om hier te posten, maar morgen kunnen we dus weer flink wat sneeuw verwachten. Grofweg:

• Lagedrukgebied dat voor de sneeuw van vandaag zorgde trekt naar het oosten weg en ligt inmiddels boven Duitsland. Daardoor nu een tijdelijke toename van de wind, maar gelukkig kan ook de koude lucht zich uitbreiden. Dooi verdwijnt langzaam. Sneeuwdek is wel aangetast, maar op veel plekken niet helemaal verdwenen (op andere helaas wel)
• Een nieuw lagedrukgebied is inmiddels 'in the making' boven de Atlantische Oceaan (zie kaart onder). Dat gaat bij ons morgen mogelijk voor verkeersontwrichtende sneeuw zorgen, vandaar al die berichten over mogelijke chaos op het spoor & op de snelweg.
• Dat komt namelijk doordat de neerslag die bij dat lagedrukgebied hoort deels samen gaat vallen met de avondspits. Vanaf ca. 10-11 uur in het zuidwesten, 15 uur in het midden, en 17-18 uur in het noordoosten.
• De vraag van vandaag: hoe zacht wordt het? Aan de noordwestzijde van het laag hebben we vrij koude polaire lucht zitten, aan de zuidoostzijde hebben we zachte lucht zitten. Die zachte lucht wordt al deels de kern van het laag ingezogen morgen. De grens van de zachte luchtmassa zit dus heel dichtbij. Limburg krijgt daardoor mogelijk regen. Voor wat betreft de weermodellen staan momenteel voor met name een strook in het midden van het land (Bergen op Zoom - Betuwe - Veluwe - Salland/Twente) de seinen op groen voor 5 tot 15 centimeter nieuwe sneeuw. In het westen, noordwesten en uiterste noorden tot 5 centimeter. Misschien ook natte sneeuw (door invloed zee). ----> EDIT: dit is onzeker geworden. Laatste runs berekenen alles zuidoostelijker, dus Limburg ook sneeuw en misschien wel meeste sneeuw België-Den Bosch-Arnhem.
• Maar het is dus maar helemaal de vraag waar het lagedrukgebied uitkomt. Is dat westelijker of noordelijker dan zijn we de pineut en wordt het regen.

Oftewel morgen weer snowcasten ^O^

OK nu weet je genoeg om niets meer te hoeven lezen, maar heb de complete analyse hier staan. Wel een tip, want ook prachtige foto's (van 40 centimeter sneeuw in Hoog Soeren bij Apeldoorn bijv.): https://bliksemdetectie.nl/?p=7451

[ afbeelding ]
Users als jij _O_
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_175635470
Vanaf morgen heb ik weekend, dus laat die sneeuw maar komen. Ligt al zo'n 10+ cm hier, maar mag nog wel 10 bij.
pi_175635531
Morgen dus dikke pak sneeuw in Rotterdam. Laat maar komen
pi_175635566
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:54 schreef CWAV het volgende:
Excuses, vandaag door de drukte op de site helemaal geen tijd gehad om hier te posten, maar morgen kunnen we dus weer flink wat sneeuw verwachten. Grofweg:

• Lagedrukgebied dat voor de sneeuw van vandaag zorgde trekt naar het oosten weg en ligt inmiddels boven Duitsland. Daardoor nu een tijdelijke toename van de wind, maar gelukkig kan ook de koude lucht zich uitbreiden. Dooi verdwijnt langzaam. Sneeuwdek is wel aangetast, maar op veel plekken niet helemaal verdwenen (op andere helaas wel)
• Een nieuw lagedrukgebied is inmiddels 'in the making' boven de Atlantische Oceaan (zie kaart onder). Dat gaat bij ons morgen mogelijk voor verkeersontwrichtende sneeuw zorgen, vandaar al die berichten over mogelijke chaos op het spoor & op de snelweg.
• Dat komt namelijk doordat de neerslag die bij dat lagedrukgebied hoort deels samen gaat vallen met de avondspits. Vanaf ca. 10-11 uur in het zuidwesten, 15 uur in het midden, en 17-18 uur in het noordoosten.
• De vraag van vandaag: hoe zacht wordt het? Aan de noordwestzijde van het laag hebben we vrij koude polaire lucht zitten, aan de zuidoostzijde hebben we zachte lucht zitten. Die zachte lucht wordt al deels de kern van het laag ingezogen morgen. De grens van de zachte luchtmassa zit dus heel dichtbij. Limburg krijgt daardoor mogelijk regen. Voor wat betreft de weermodellen staan momenteel voor met name een strook in het midden van het land (Bergen op Zoom - Betuwe - Veluwe - Salland/Twente) de seinen op groen voor 5 tot 15 centimeter nieuwe sneeuw. In het westen, noordwesten en uiterste noorden tot 5 centimeter. Misschien ook natte sneeuw (door invloed zee). ----> EDIT: dit is onzeker geworden. Laatste runs berekenen alles zuidoostelijker, dus Limburg ook sneeuw en misschien wel meeste sneeuw België-Den Bosch-Arnhem.
• Maar het is dus maar helemaal de vraag waar het lagedrukgebied uitkomt. Is dat westelijker of noordelijker dan zijn we de pineut en wordt het regen.

Oftewel morgen weer snowcasten ^O^

OK nu weet je genoeg om niets meer te hoeven lezen, maar heb de complete analyse hier staan. Wel een tip, want ook prachtige foto's (van 40 centimeter sneeuw in Hoog Soeren bij Apeldoorn bijv.): https://bliksemdetectie.nl/?p=7451

[ afbeelding ]
^O^
  zondag 10 december 2017 @ 23:53:04 #88
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_175635584
De nieuwe GFS is zojuist binnengekomen. Het beeld is weinig veranderd en mogelijk wordt er zelfs meer sneeuw verwacht dan aanvankelijk gedacht werd. Limburg krijgt overdag het minst te verduren. Voor dinsdag lijkt alleen het oosten van het land met sneeuw te maken te krijgen. De sneeuwhoogtes kunnen lokaal oplopen tot 20 en zelfs 30 cm.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 december 2017 @ 23:58:31 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175635748
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2017 23:53 schreef ACT-F het volgende:
De nieuwe GFS is zojuist binnengekomen. Het beeld is weinig veranderd en mogelijk wordt er zelfs meer sneeuw verwacht dan aanvankelijk gedacht werd. Limburg krijgt overdag het minst te verduren. Voor dinsdag lijkt alleen het oosten van het land met sneeuw te maken te krijgen. De sneeuwhoogtes kunnen lokaal oplopen tot 20 en zelfs 30 cm.
Ja wat dan?

Ik hoor van alles voorbij komen _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 10 december 2017 @ 23:58:55 #90
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_175635758
ik zie wel wat morgen brengt iedereen zegt wat anders.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 10 december 2017 @ 23:59:35 #91
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_175635777
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 23:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja wat dan?

Ik hoor van alles voorbij komen _O-
Niet iedereen heeft hetzelfde merk glazen bol hè.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 december 2017 @ 00:01:02 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175635813
quote:
6s.gif Op zondag 10 december 2017 23:59 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft hetzelfde merk glazen bol hè.
Ah, dat zal het zijn.

Wat zegt WRF? Die hadden vandaag gelijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 11 december 2017 @ 00:02:18 #93
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_175635841
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 00:01 schreef Nattekat het volgende:

Ah, dat zal het zijn.

Wat zegt WRF? Die hadden vandaag gelijk.
Dat moet je vragen aan iemand met een WRF-bol. Ik heb een GFS-bol :+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 11 december 2017 @ 00:22:13 #94
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_175636173
De sneeuwverwachting voor vandaag volgens de laatste GFS-run:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_175636257
quote:
10s.gif Op maandag 11 december 2017 00:02 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat moet je vragen aan iemand met een WRF-bol. Ik heb een GFS-bol :+
Ik heb nog wel wat andere merk bollen
Cosmo-De

Alaro model uit België
pi_175636508
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 00:29 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ik heb nog wel wat andere merk bollen
Cosmo-De
[ afbeelding ]
Alaro model uit België
[ afbeelding ]
In de stijl van Lubach: America First, Belgium Second? :)

Al is die maximumhoeveelheid sneeuw boven België wel in lijn met de laatste runs van andere modellen. Echter....is het een uitbijter; eerdere uitdraaien vandaag berekenden alles consequent boven NL. Middel dat en de verwachte grenzen veranderen weinig.
pi_175636516
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2017 23:58 schreef cherrycoke het volgende:
ik zie wel wat morgen brengt iedereen zegt wat anders.
Komt ook doordat je bij het opstellen van een weersverwachting rekening moet houden met een hele hoop variabelen die op zichzelf allemaal niet 100% uitkomen. ^O^ Dan rest de vraag: van welke denk je dat ze beter uitkomen dan van andere? Het verklaart meteen het verschil in weersverwachtingen.

Je kunt je voorstellen dat de complexiteit waar zo'n weermodel rekening mee moet houden nog eens extra omhoog schiet bij extreem weer zoals sneeuw of onweer. Daarom houd ik er bij het opstellen van dergelijke verwachtingen niet van om hele scherp omlijnde gebieden te noemen maar meer een 'kans op' te benoemen, dat voorkomt een boel teleurstelling bij velen :)

Kwestie van nowcasten morgen. Heb daar ooit eens een artikel over geschreven, wat het is en waarom het nodig is. Mocht je het interessant vinden: https://bliksemdetectie.n(...)om-is-het-belangrijk
  maandag 11 december 2017 @ 01:28:28 #98
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_175636613
And now something completely different:

lazylianne twitterde op zondag 10-12-2017 om 13:14:02 In Dutch you don’t say I love you, you say “nee ik ga wel door de sneeuw fietsen want die kut NS rijdt wss toch weer niet” which translates to “The weak gave up on you but I never will” and that’s so beautiful reageer retweet
_O-
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  User die overal opduikt 2022 maandag 11 december 2017 @ 05:15:05 #99
186611 Haags
pi_175636989
Laat maar komen, ik ben voorbereid *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_175637146
Op safe spelen en thuis werkende. Scheelt toch weer een plek in de trein plus enkele meters in een eventuele file :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')