abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176045885
Van mij waarschijnlijk geen lijstje. Ik heb in het tweede helft van het jaar te weinig geluisterd om echt een goed lijstje te kunnen maken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_176048726
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:42 schreef kciR het volgende:
Ja, een groot aantal vaste posters heeft nog geen lijstje geplaatst dit jaar.. Hopelijk komen die nog :)
Ik ben als een gek dingen na aan het luisteren. Overal wat bij schrijven valt me nog tegen gezien misschien 50% van de albums die ik luister bijna geheel instrumentaal zijn. Zeker bij stoner-rock of ambient is het dan moeilijk uit te leggen waarom iemand nou juist dat album zou moeten luisteren.
pi_176096307
Nog even een lijstje van mij, met toelichtingen bij de eerste 10. Had geen zin om dat nog 20 keer te doen. :P

1. Ulver – The Assassination Of Julius Caesar
Er is geen album dat ik meer heb geluisterd in 2017 dan deze, en alleen daarom al verdient het natuurlijk de album van het jaar titel voor mij. Van Ulver weet je nooit wat je moet verwachten, die hebben alles van black metal tot jazz invloeden in hun repertoire, en het is niet altijd even geslaagd geweest wat mij betreft, maar met dit synthpop album overtroffen ze al mijn verwachtingen. Een fantastisch pop album waar je ook hun erfgoed met ambient en het experimentele nog in terug hoort.

2. Dodecahedron – Kwintessens
Het beste black metal album van het jaar, en nog van Nederlandse bodem ook. Vanaf de intro pakt het je direct bij de strot, en er wordt genoeg geleend van andere genres om het ook voor harde muziekliefhebber die minder met black metal heeft interessant te maken.

3. Amenra – Mass VI
Amenra is voor mij altijd meer een live band geweest dan een band die ik thuis ook graag beluister. Live is het een enorme intense ervaring maar op hun albums is die energie nooit echt te horen, tot Mass VI. Eindelijk is het ze gelukt om op plaat over te brengen waarom ik ze live zo graag zie, super.

4. Chelsea Wolfe – Hiss Spun
Chelsea Wolfe gaat nog meer de doom en sludge kant op met haar nieuwe album, met gastbijdrages van onder andere Aaron Turner. En dat werpt zijn vruchten af, haar beste album tot nu toe.

5. Myrkur – Mareridt
Myrkur maakte met haar debuut veel indruk op me, een mooie mix van Noorse folk en black metal. In haar tweede album eist de folk de hoofdrol op, en dat bevalt heel goed.

6. Happy Hollows – Concordia
Een vreemde eend in de bijt in mijn lijstje wellicht, en misschien objectief ook niet beter dan bepaalde albums die lager staan, maar dit indie pop album heeft hier veel op repeat gestaan en heeft me in de tweede helft van het jaar veel luisterplezier gegeven. Ik hoor er ook invloeden in als Siouxsie & The Banshees en andere 80’s post-punk bands. Het doet niks nieuws, maar wel een erg leuk album.

7. Bell Witch – Mirror Reaper
Niet een album dat je snel tussendoor even opzet, met slechts een nummer van 84 minuten. De dood van bandlid vorig jaar heeft duidelijk een effect gehad op de muziek, loodzware en tragische funeral doom. En steengoed.

8. Ex Eye – s/t
De nieuwe band van Colin Stetson en Greg Fox. Dat klinkt op papier al erg veelbelovend, en het maakt de verwachtingen waar.

9. Wolves In The Throne Room – Thrice Woven
IJzersterke black metal met bijdrages van Anna von Hausswolff en Steve von Till.

10. Julien Baker – Turn Out The Lights
Deze plaat had ik normaal gesproken links laten liggen maar de lovende posts op Fok hebben me het toch een kans doen geven, en dat heeft goed uitgepakt. Prachtig album.

11. Slowdive – s/t
12. Sufjan Stevens / Nico Muhly / Bryce Desnner / James McAlister – Planetarium
13. GAS - Narkopop
14. Dalek - Endangered Species
15. Brutus – Burst
16. Charlotte Gainsbourg - Rest
17. Sun Of The Sleepless – To The Elements
18. Pharmakon – Contact
19. Phoebe Bridgers – Stranger In The Alps
20. Flowers Must Die – Kompost
21. Gnod – Just Say No To The Psycho Right-Wing Capitalist Fascist Industrial Death Machine
22. White Ward – Futility Report
23. Solstafir – Berdreyminn
24. Oxbow – Thin Black Duke
25. Ulsect – s/t
26. Laster – Ons Vrije Fatum
27. Wiegedood – De Doden Hebben Het Goed II
28. Blanck Mass – World Eater
29. Monarch! – Never Forever
30. Casual Nun – Psychometric Testing By…

[ Bericht 0% gewijzigd door Jabberwocky op 29-12-2017 00:52:07 ]
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_176145372
Ik heb het grootste deel van 2017 eigenlijk niet zo veel albums geluisterd omdat What.cd eind 2016 neer was gehaald en ik daar precies had ingesteld wat voor mij interessant is om te beluisteren. Dus voornamelijk mixes geluisterd maar nu de laatste maanden toch maar weer gaan horen wat er allemaal uitgebracht is dit jaar. Ik vind het geen topjaar een top 50 kon net maar naar het einde wordt het toch een beetje minder voor een best-of lijstje. De Nederlandse producers hebben in ieder geval lekker gepresteerd dit jaar. De beschrijvingen zijn vaak een beetje summier maar ik geloof dat maar iets van 15 van de 50 albums lyrics hebben. Met zoveel instrumentale muziek weet ik ook niet zo goed hoe ik dat moet omschrijven, ja ik kan praten over de artiesten maar dat zegt natuurlijk vaak weinig.

1 Phase Fatale - Redeemer [Hospital Productions]
Dit album is vanaf seconde ้้n aan het is niet vaak dat ik binnen de eerste minuut al denk dat een album niet meer stuk kan hier is dat zeker het geval. Dit album is wel keihard, industrial/ebm/techno door elkaar met wat 80’s invloeden en weinig verstaanbare grunts of gesamplede vocals. Geen idee wat er allemaal gebeurd maar het is geweldig en dat in een genre wat wat mij betreft niet zoveel boeiends meer brengt omdat alle originaliteit eruit is, niet hier.

2 Electric Wizard - Wizard Bloody Wizard [Spinefarm Records]
Electric Wizard is een band die maar blijft veranderen en wat mij betreft eigenlijk weinig fout kan doen. Nu dus back to the 70’s met een kleine hedendaagse touch. Voor mij is de riff op Hear the Sirens Scream in ieder geval 1 van de tofste van het jaar.

3 nthng - It Never Ends [Lobster Theremin]
Van dit album wil je dat het nooit meer eindigt. Diepe techno/house, de nummers zijn een soort trip heel hypnotisch. Ik denk dat dit zeker wat is voor liefhebbers van de Field. Ik ben benieuwd wie erachter zit ook, het is een Nederlander maar meer weet ik niet.

4 Rainforest Spiritual Enslavement - Ambient Black Magic [Hospital Productions]
Dominick Fernow is de man, brengt techno uit onder zijn Vatican Shadow alias, Noise onder Prurient en met dit album ook geweldige ambient. Lekker dubby album met vage trackopbouw, het eerste nummer is meteen 35 minuten genieten.

5 Artefakt - Kinship [Delsin Records]
Artefakt maakt echt al jaren alleen maar geweldige nummers een soort stoner techno is het heb ik altijd het id้e. Nu dus met een album, in het begin was ik een klein beetje teleurgesteld omdat al hun nummers zo goed zijn en ik dit iets meer dan ok้ vond maar het album is echt op me gegroeid en mijn favoriete nummer verandert ook constant wat een goed teken is.

6 Ness - Trancemigration [The Gods Planet]
Ik las een interview met Ness waar hij het had over het belang van muziek en dat hij gelooft dat in een trance raken op muziek belangrijk is. Met dit diepe techno album heeft hij mij in ieder geval in trans. Dit album is echt ideaal voor een regenachtige dag.

7 Fever Ray - Plunge [Rabid Records]
Heerlijk poppy album, Karin Dreijer werkte op dit album samen met een heel aantal techno producers, o.a. Peder Mannerfeld misschien dat ik het daarom zo top vindt? In ieder geval zou ik graag willen dat meer pop muziek als dit zou klinken. Niet te perfect.

8 Nadia Struiwigh - Lenticular [Central Processing Unit]
Dit is het debuutalbum van Nadia die ik vooral ken van duistere techno sets of ambient. Maar nu op CPU records een electro label met een wat mij betreft heerlijk electronisch album dat niet heel makkelijk in een hokje past. Het is in ieder geval electronische muziek met gevoel maar ik heb ook het idee dat het heel uitgemeten is.

9 Pessimist - Pessimist [Blackest Ever Black]
Heerlijk donkere fusie van D&B en techno, van begin tot het eind boeiend omdat de beats vrij origineel lijken.

10 Carbon Based Lifeforms - Derelicts [Leftfield Records]
Carbon Based Lifeforms maakt al tijden sommige van de chillste ambient die ook ‘science’ achtig klinkt, dit is geen uitzondering erop.

11 Steffi - World of the Waking State [Ostgut Ton]
Steffi is al sinds zo lang ik weet een top dj met echt een eigen stijl, house/techno/italo you name it vaak allemaal platen die ik niet ken maar het swingt enorm. Haar producties vond ik in het begin nog niet zo boeiend maar haar vorige album was ook al vrij sterk. Die stijgende lijn zet dit album voort het is een vrij relaxed album maar vooral erg afwisselend ik heb het idee dat er ook genoeg emotie in zit.

12 The Spacelords - Water Planet [Tonzonen Records]
Instrumentale psych/stoner-rock super lange nummers topgeluid.

13 Preturbator - New Model [Blood Music]
Staat op sommige sites als EP, op hun eigen site niet en qua content lijkt het me ook gewoon album waardig. 6 tracks, 35 minuten coldwave/industrial veel synths en dergelijke. Klinkt super fris ware het niet dat het ook bikkelhard en energiek is.

14 Kelly Lee Owens - Kelly Lee Owens [Smalltown]
Kelly stond al op mijn radar sinds ze op Daniel Avery's Drone Logic vocals had gedaan. Daarna bracht ze nog het heerlijke Arthur uit wat ik vind lijken op een soort electronische shoegaze. Met dit album breekt ze ook qua populariteit direct door en ik denk terecht. De nummers zijn heerlijk poppy maar niet clich้ het enige minpunt is dat veel van de beste nummers zoals Arthur en CBM al uitgebracht waren.

15 Vril - Anima Mundi [Giegling]
Vril was voor mij altijd al de meest interessante artiest uit de Giegling stal zijn vorige album was al erg goed en deze is nog net wat beter. Dubby techno die echt klinkt alsof je omgeven bent door mist.

16 Kalamata - Disruption [Zygmatron Music]
Instrumentale stoner rock uit Duitsland, de tracklist liet me giechelen. Verder is het een goede trip het album is echt voorbij voor je er erg in hebt.

17 Kill West - Gush [Stolen Body Records]
Psychedelisch/garage rock album, waar Kill West eerst klonk als stoner rock waar de rockers heroine hadden gebruikt in plaats van wiet is dit een wat meer straight forward rock album met heerlijke catchy riffs.

18 DJ Seinfeld - Time Spent Away From U [Lobster Fury]
Ik ben niet zo van de lo-fi house hype maar dit is echt een prima album. Het heeft net als Bicep van die harde 90's vibe alleen minder poppy. Het heeft karakter, goede vrolijke melodieen en ondanks dat het album iets te lang is is het laatste nummer geniaal.

19 Kangding Ray - Hyper Opal Mantis [Stroboscopic Artifacts]
Kangding Ray albums zijn altijd top hij weet ook flink van geluid te veranderen maar toch ergens herkenbaar te blijven. Dit album is hypnotisch als altijd maar waar het eerst bijvoorbeeld soms zeer kaal was is dat nu totaal niet het geval sommige tracks zijn zelfs een beetje trance achtig.

20 Blanck Mass - World Eater [Sacred Bones]
John Power van Fuck Buttons als Blanck Mass brengt lekker verscheidene muziek uit, het begon ambient naar nu vrij moeilijk te omschrijven electronica noise. Ik mis op deze plaat een beetje de cohesie tussen de nummers.

21 Legowelt - Legendary Freaks in the Trash of Time [Clone West Coast Series]
Legowelt brengt bizar veel uit en dit behoort zeker tot ‘the good shit.’ Dit klinkt allemaal niet erg serieus maar wel heel ‘fun’.

22 Claudio PRC - Volumi Dinamici [Semantica Records]
Nog een diep techno album dat een paar topnummers heeft en een paar nummers die het geheel weer naar beneden halen.

23 Tin Man - Dripping Acid [Global A Records]
Een heel album met allemaal geweldige chille acid nummers. Het is alleen niet echt een album heb ik het idee in die zin dat er naar mijn idee geen enkele lijn in zit en het voornamelijk klinkt als losse nummers.

24 Talaboman - The Night Land [R&S Records]
Deep house, niet is niet mijn favoriete album maar dit past prima bij een festival. Een stuk minder geschikt voor in de winter wat mij betreft.

25 Endless Boogie - Vibe Killer [No Quarter]
Bepaald geen vibe killer, prima groovend album de zanger klinkt ook permanent alsof hij drunken is maar dat was voorheen ook. Back in ’74 is in ieder geval het nummer met de grappigste lyrics van het jaar

26 Courtney Barnett & Kurt Vile - Lotta Sea Lice [Matador]
Ik ben wel fan van Kurt maar normaal meer van zijn rocknummers en die staan hier weinig op. Maar in combinatie met Courtney vind ik het gezapige eigenlijk juist wel heerlijk weg luisteren.

27 Slowdive - Slowdive [Dead Oceans]
Beste shoegaze album dat ik dit jaar heb gehoord, edoch hoor ik niet veel nieuws.

28 King Weed - Smoking Land [King Weed Records]
Lijkt me duidelijk wat voor muziek dit is.

29 Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs - Feed the Rats [Rocket Recordings]
Verfrissende stoner rock, met heerlijk lange nummers, het hele album heeft er drie.

30 Bicep - Bicep [Ninja Tune]
Super goed geproduceerd album, echte deze mannen weten altijd perfect te klinken. Het is me dan ook bijna iets te glad maar alle het is ook wel fijn om af en toe naar muziek te luisteren die je oren niet schuurt.

31 Colour Haze - In Her Garden [Elektrohasch]
Typisch colour haze album ze hebben er meer dan 10 en ik geloof niet dat er veel verschil in zit. Deze is ook weer helemaal prima .

32 Gas - Narkopop [Kompakt]
Top ambient album, alleen heeft het een beetje pech dat dit jaar ook een CBL en RSE album uit zijn gekomen

33 LCD - Soundsystem - American Dream [Dfa]
Wat mij betreft de teleurstelling van het jaar misschien wel uberhaupt sinds ik muziek luister. Ze hebben 7 jaar gehad voor een opvolger en dan is het zo matig, waar is de energie gebleven? Als ze willen klagen moeten ze misschien een keer naar Car Seat Headrest luisteren die doen dat een stuk beter. Al met al staan er twee hele goede tracks op How Do You Sleep en Call The Police. Waar alle goede recensies vandaan komen begrijp ik niet, populariteit kweekt populariteit ofzo.

34 Earthen Sea - An Act Of Love [Kranky Records]
Ambient, hoe moet je het beschrijven?

35 Tale Of Us - Endless [Deutsche Grammophon]
Ik had van tevoren niks over dit album gelezen ik ken Tale of Us alleen van redelijk cheesy house en techno nummers. Na een half uur ging ik me toch wel afvragen waar de beats bleven maar het is dus een piano/ambient album. Als ik even op internet keek waren de recensie niet mals maar ik vind het echt een prima album voor in de achtergrond.

36 Radio Mosow - New Beginnings [Century Media Records]
Psychy stoner rock, doorrookte stem het is allemaal niet veel verandert bij Radio Moscow.

37 Ufomammut - 8 [Neurot Recordings]
Vrij ruig doom/stoner rock album.

38 Nick H๖ppner - Work [Ostgut Ton]
Niet zo'n geweldig als zijn vorige maar zeker een goed house-techno album pikt vaart op naar het einde van het album favoriete track From Up And Down

39 Thurston Moore - Rock n Roll Consciousness [Fiction Recordings]
Thurston is in vorm dit jaar album doet goed aan SY denken.

40 Broken English Club - The English Beach [L.I.E.S.]
Industrial techno album spijkerhard en weinig postief niet echt nieuwe ideen maar wel goede tracks.

41 Lea Porcelain - Hymns to the Night [Lea Porcelain Recordings]
Dit album heeft prima 80's vibe alleen dan wat actiever favoriete nummer Similar Familiar

42 Veil Of Light - Front Teeth [Avant! Records]
Ik las ergens dat ze het de nieuwe wave of new wave noemen. Zo klinkt het dan ook ongeveer het is in ieder geval een weinig vrolijk album.

43 Aerofall - Forms [Hands And Moments Records]
Prima shoegaze zoals we het allemaal wel kennen, precies lang genoeg om je aandacht er continue bij te houden al is er niet veel nieuws te ontdekken.

44 Causa Sui - Vibraciones Doradas [El Paraiso Records]
Het vijfde album van deze relatief rustige stoner/psych band uit Denemarken.

45 Acronym - Malm [Field Records]
Meer ambient

46 Prurient - Rainbow Mirror [Profound Lore]
Dit zijn 6 LP’s van Dominick Fernow’s Prurient alter ego donkere ambient/industrial. Het klinkt allemaal dikke prima alleen wanneer heb je ooit zin om zo lang achter elkaar deze muziek te luisteren.

47 R๘dhๅd - Anxious [Dystopian]
Rodhad is een geweldige DJ maar dit album doet het hem niet helemaal. De track samen met Vril is geweldig alleen de rest is me wat te middle of the road.

48 Varg - Nordic Flora Pt.3 (Gore Tex Citiy) [Northern Electronics]
Apart techno album, redelijk experimenteel met een hip-hop artiest Yung Lean bijvoorbeeld? Het is best wel cool omdat het zo anders is.

49 Tzusing - 東方不敗 [L.I.E.S.]
Deze dude komt uit China geloof ik vrij origineel techno album met echte oosterse geluiden vage ritmes.

50 Amandra – Dame De Bahi [Obscura]
Hypnotische techno uit Frankrijk, maar niet mijn favoriete werk van Amandra toch zit het goed in elkaar.
  zaterdag 30 december 2017 @ 13:48:39 #80
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_176146121
Ik houd het dit jaar bij een top 10.

1. Jay Som - Everybody Works
2. Ty Dolla $ign - Beach House 3
3. Real Estate - In Mind
4. MICH - MICH
5. Ariel Pink - Dedicated to Bobby Jameson
6. Japanese Breakfast - Soft Sounds from Another Planet
7. Beach House - B-Sides and Rarities
8. Migos - Culture
9. Zack Villere - Little World
10. Jens Lekman - Life Will See You Know
pi_176151818
01. Hammock - Mysterium

Ambient/post-rock uit Nashville, Tennessee. Marc Byrd en Andrew Thompson stonden met Oblivion Hymns in 2013 al eens hoog in mijn jaarlijst. Sacraal, kitsch en bombastisch met hier en daar een koortje.
Favoriete track: Things of Beauty Burn

02. Otto A Totland - The Lost

Zelden weet enkel piano m'n aandacht vast te houden. Nils Frahm lukt dat af en toe. De Noorse componist Otto A Totland lukt het met z'n tweede solo album, net als met zijn voorganger Pin๔ uit 2014 weer als geen ander.
Favoriete track: Vates

03. Slowdive - Slowdive

22 jaar geleden bracht deze Britse shoegaze-band hun laatste studioalbum uit. De meeste comebacks lopen uit op louter teleurstelling. Zo niet bij Slowdive.
Favoriete track: Slomo dat Beach House-achtig aanvoelt

04. Julien Baker - Turn Out the Lights

Haar debuut Sprained Ankle is in 2015 langs me heen gegaan. Vrij timide album wat mij betreft waardoor de aandacht verslapt. Dankzij het succes van de voorganger was voor de opvolger budget voor meer kleur in de vorm van de nodige arrangementen. De donkerte is (gelukkig) nog altijd niet verdwenen. Die vocale uitbarstingen aan het einde van zowat ieder nummer hoeven van mij niet zo.
Favoriete track: Sour Breath

05. The National - Sleep Well Beast

Deze heren uit NY staan garant voor kwaliteit. Ook dit album is weer een voltreffer. Een lichte flirt met elektronische invloeden maar het blijft onmiskenbaar het vertrouwde geluid.
Favoriete track: Guilty Party wat Kid A-achtig begint

06. The War on Drugs - A Deeper Understanding

Op mijn radar verschenen sinds voorganger Lost in the Dream en dat album overtreffen de heren uit Philadelphia hiermee.
Favoriete track: Pain

07. Max Richter - Three Worlds: Music from Woolf Works

De Duits/Britse componist schreef dit als score voor een balletstuk. Het slotstuk doet denken aan Johannsson's Fordlandia.
Favoriete track: het ruim 21 minuten durende slotstuk Tuesday

08. Illuminine - #2

Het laat zich al raden dat dit het 2e album betreft van deze jonge Vlaamse componist genaamd Kevin Imbrechts. Landgenoot Jan Swerts levert een bijdage aan het nummer (You Will) Never Know. Minimalistische post-rock.
Favoriete track: de openingstrack Wander, Rise

09. Balmorhea - Clear Language

Instrumentaal album van Texaanse bodem. Veelzijdig. Laat zich lastig omschrijven. Van een Mogwai-achtig Ecco naar een funky klinkend Sky Could Undress.
Favoriete track: Clear Lanuguage dat nog het meest in zich heeft van het voorgaande werk van mijn favoriete Balmorhea album; River Arms uit 2012.

10. Moss - Strike

De hemel in geprezen door de Volkskrant met 5 sterren en bestempeld als het hoogtepunt van de Nederlandse rockmuziek. Dat is wellicht iets te veel van het goede maar voor mij is Moss nog altijd het beste hedendaagse van vaderlandse bodem.
Favoriete track: Me Me Me

11. Fleet Foxes - Crack-Up
Wonderschoon maar toch beklijft het onvoldoende bij mij.

12. Elbow - Little Fictions
In tegenstelling tot The National lijkt bij Elbow elk album steeds iets minder te worden na meesterwerk Leaders of the Free World.

13. Sumie - Lost in Light
Zweedse singer/songwriter. Ingetogen.

14. Chantal Acda - Bounce Back
Vlaams/Nederlandse zangeres; folk maar dit keer ook met wat jazzy invloeden. Stem om van te houden.

15. Angus & Julia Stone - Snow
Broer en zus verrassen niet, maar wat ze doen is prima.

16. Slow Meadow - Costero
Proteg้ van de heren van Hammock. Zelfde straatje.

17. มsgeir - Afterglow
Enige IJslandse inbreng in mijn jaarlijst dit jaar.

18. The xx - I See You
De minste van de drie van deze band met karakteristieke sound

19. Spinvis - Trein Vuur Dageraad
Stefan en Lisette; geweldig!

20. Ben Lukas Boysen & Sebastian Plano - Everything
Samenwerking tussen Duitse en Argentijnse componist

21. Bing & Ruth - No Home of the Mind
Piano ambient

22. Beach House - B-Sides and Rarities
Kliekjes album van deze dream pop band. Vooral remixen van bekend werk. Chariot is een fraai kliekje.

23. Eluvium - Shuffle Drones
Drone-ambient. Als je alle 23 tracks achter elkaar plaatst krijg je: Simply Put The Suggested Manner Of Listening To This Work Is to Isolate The Collection And to Randomize The Play Pattern On Infinite Repeat – Thus Creating A Shuffling Drone Orchestration – the Intent Is to Create A Body Of Work Specifically Designed For And in Disruption Of Modern Listening Habits And to Suggest Something Peaceful, Complex Unique, and Ever-Changing Thank You.

24. Starsailor - All This Life
Terug van lang weg geweest deze Brits poprock band.

25. Sufjan Stevens, Nico Muhly, Bryce Dessner, James McAlister - Planetarium
Mij te vaak iets te buitenaards.

26. Arcade Fire - Everything Now
Gewoon meh

27. Sufjan Stevens - The Greatest Gift
Helaas niet zoiets als The Avalanche. Deze nummers zijn niet voor niks blijven liggen.

28. Mister and Mississippi - Mirage
Getuigt van lef maar niet zo aan mij besteed.

29. Godspeed You! Black Emperor - Luciferian Towers
Ik blijf hopen maar ook dit album ontsnapt niet uit de schaduw van Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven

30. The Shins - Heartworms
Niemandalletje. Geen Chutes to Narrow

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 30-12-2017 16:54:26 ]
pi_176152426
Mooie lijst weer! Weinig dubbelen dit jaar, dat is wel eens anders geweest. En natuurlijk de nodige Noord-Europese surprises. ^O^
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_176177922
Geen jaar waarin iets zoveel impact had als Bowie's '★', het eindeloos gelaagde en beklijvende meesterwerk van The Last Shadow Puppets die nog steeds elke week aan staat, of de terugkeer van A Tribe Called Quest, maar alsnog genoeg mooie releases in 2017. EP-lijst onderaan, als die eerste 4 zo lang als een album waren geweest met deze kwaliteit, hadden ze dik de top 15 van de albums gehaald, de nummer 1 en 2 potentieel de top 5.

1. Ariel Pink - Dedicated To Bobby Jameson

Sleutelnummers: ‘Dedicated To Bobby Jameson’, ‘Kitchen Witch’, ‘Feels Like Heaven’, ‘Another Weekend’, ’Death Patrol’

2. Alexandra Saviour - Belladonna Of Sadness

Sleutelnummers: ‘Girlie’, ‘Mirage’, ‘Bones’, ‘Mystery Girl’, ‘’Til You’re Mine’

3. Jay-Z - 4:44

Sleutelnummers: ‘4:44’, ’The Story Of O.J.’, ‘Caught Their Eyes’, ‘Family Feud’, ‘Marcy Me’

4. The Orwells - Terrible Human Beings

Sleutelnummers: ‘Fry’, ‘Buddy’, ‘Vacation’, ‘Hippie Soldier’, ‘Double Feature’

5. King Gizzard & The Lizard Wizard - Flying Microtonal Banana

Sleutelnummers: ‘Billabong Valley’, ‘Sleep Drifter’, ‘Nuclear Fusion’, ‘Anoxia’

6. King Gizzard & The Lizard Wizard - Sketches Of Brunswick East

Sleutelnummers: ‘Countdown’, ‘Rolling Stoned’, ‘Tezeta’, ‘Dusk To Dawn On Lygon Street’

7. Jen Cloher - Jen Cloher

Sleutelnummers: ‘Sensory Memory’, ‘Shoegazers’, ‘Analysis Paralysis’, ’Strong Woman’

8. Liam Gallagher - As You Were

Sleutelnummers: ‘Bold’, ‘Paper Crown’, ’Wall Of Glass’, ‘I Never Wanna Be Like You’ (bonus track)

9. Mac DeMarco - This Old Dog

Sleutelnummers: ‘Moonlight On The River’, ’Watching Him Fade Away’, ‘Baby You’re Out’, ‘This Old Dog’

10. Jett Rebel - Super Pop

Sleutelnummers: ‘All The Way’, ‘Sorry (Horses)’, ‘Daydreamin’’, ‘High School Reunion’

11. Pond - The Weather

Sleutelnummers: ‘Paint Me Silver’, ‘A/B’, ‘Colder Than Ice’, ‘Sweep Me Off My Feet’

12. Noel Gallagher's High Flying Birds - Who Built The Moon?

Sleutelnummers: ‘If Love Is The Law’, ‘She Taught Me How To Fly’, ‘It's A Beautiful World’, ‘Holy Mountain’

13. R. Stevie Moore & Jason Falkner - Make It Be*

Sleutelnummers: ‘Sincero Amore’, ‘Another Day Slips Away’, ‘Stamps’, ‘I H8 Ppl’

14. Vince Staples - Big Fish Theory

Sleutelnummers: ‘Big Fish’, ‘Crabs In A Bucket’, ’BagBak’, ‘Love Can Be…’

15. Dizzee Rascal - Raskit

Sleutelnummers: ‘Ghost’, ‘Wot U Gonna Do?’, ‘Business Man’, ‘I Ain't Even Gonna Lie’

16. Queens Of The Stone Age - Villains

Sleutelnummers: ‘The Way You Used To Do’, ‘Head Like A Haunted House’, ‘Hideaway’

17. Snoop Dogg - Neva Left

Sleutelnummers: ‘Lavender [Nightfall Remix]’, ’Toss It’, ‘Go On’

18. The Mysterons - Meandering

Sleutelnummers: ‘Sold My Medicine’, ‘Memento’, ‘Binary Code’

19. Foxygen - Hang

Sleutelnummers: ‘Follow The Leader’, ’Avalon’, ‘Mrs. Adams’

20. The Drums - Abysmal Thoughts

Sleutelnummers: ‘Rich Kids’, ‘Blood Under My Belt’, ‘Under The Ice’

21. Calvin Harris - Funk Wav Bounces Vol. 1

Sleutelnummers: ‘Heatstroke’, ‘Slide’, ‘Feels’

22. The Moonlandingz - Interplanetary Class Classics

Sleutelnummers: ‘Sweet Saturn Mine’ (oorspronkelijk uitgebracht in 2015), ‘The Strangle Of Anna’, ‘Glory Hole’

23. Beach Fossils - Somersault

Sleutelnummers: ‘Tangerine, ’May 1st’, ‘Saint Ivy’

24. Moses Sumney - Aromanticism

Sleutelnummers: ‘Plastic’ (oorspronkelijk uitgebracht in 2014), ‘Quarrel’, ‘Lonely World’ (oorspronkelijk uitgebracht in 2016)

25. Alex Lahey - I Love You Like A Brother

Sleutelnummers: ‘Every Day's The Weekend’, ‘Perth Traumatic Stress Disorder’, ‘Lotto In Reverse’

*oorspronkelijk uitgebracht in 2015, maar niet fysiek/buiten Bandcamp tot 2017

EP’s:

1. The Cactus Channel & Sam Cromack - Do It For Nothing
2. Ariel Pink - Non-Sequitur Segues
3. David Bowie - No Plan**
4. Good Boy - Shirk Life
5. Rolling Blackouts Coastal Fever - The French Press
6. Ariel Pink & Weyes Blood - Myths 002 EP
7. The Veils - Swimming With The Crocodiles EP
8. Skepta - Vicious EP
9. Anna Calvi - Live For Burberry
10. Animal Collective - The Painters EP

**origineel uitgebracht in november 2016, ook in m'n eindejaarslijst van 2016, maar zo goed dat het een prima excuus is om het met de EP-release uit 2017 nog eens toe te voegen

Bubbling under:

Benjamin Booker - Witness
Black Lips - Satan's graffiti or God's art? (Vice)
Brockhampton - Saturation II
Charlotte Gainsbourg - Rest
Chuck Berry - Chuck
Dion Lunadon - Dion Lunadon
Father John Misty - Pure Comedy
Freddie Gibbs - You Only Live 2wice
Grizzly Bear - Painted Ruins
Hoops - Routines
The Horrors - V
King Gizzard & The Lizard Wizard - Murder Of The Universe
King Gizzard & The Lizard Wizard - Polygondwanaland
Mr. Husband - Plaid On Plaid
N.E.R.D - NO ONE EVER REALLY DIES
Nick Hakim - Green Twins
Nits - Angst
Paul Weller - A Kind Revolution
Sheer Mag - Need To Feel Your Love
Skegss - HOLIDAY FOOD
Spoon - Hot Thoughts
St. Vincent - MASSEDUCTION
Warhaus - Warhaus
Washed Out - Mister Mellow
Wavves - You're Welcome

Overige release van het jaar: Beastie Boys - BB PB EP
Archief-release van het jaar: The Beatles - Sgt. Pepper remix/boxset + Paul McCartney - Flowers In The Dirt boxset/McCartney-MacManus demos

Overkeken in 2016:

Ball Park Music - Every Night The Same Dream
Kedr Livanskiy - January Sun EP
Noemie Wolfs - Hunt You
Outer Limits Recordings - Birds, Bees, Babys, Bacteria (GTVR Edition)
pi_176185153
top 10 van 2017ondergetekende

nummer 10

Een wereldhit werd het niet. Maar wel een monsterhit van het VK tot aan Centraal Azie met 273 miljoen views

licht en dansbaar en een geile zangeres

Aleyna Tilki - Sen Olsan Bari
pi_176191437
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:43 schreef riazop het volgende:
top 10 van 2017ondergetekende

Yo ria, dit is de albumlijst en niet voor de aparte songs. Die moet nog aangemaakt worden. Misschien kan jij dat topic zetten?
www.thuisuiteten.nl
pi_176192835
Gisteren op RYM m'n jaarlijkse top 10 in elkaar geflanst;

1. Algiers - The Underside of Power
2. Kirin J Callinan - Bravado
3. Ted Leo - The Hanged Man
4. Jay Som - Everybody Works
5. Xiu Xiu - FORGET
6. Priests - Nothing Feels Natural
7. Cigarettes After Sex - Cigarettes After Sex
8. Aimee Mann - Mental Illness
9. Unsane - Sterilize
10. Oxbow - Thin Black Duke
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_176194643
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 15:15 schreef OMG het volgende:
Gisteren op RYM m'n jaarlijkse top 10 in elkaar geflanst;

8. Aimee Mann - Mental Illness

Hoe verhoudt het huidige werk van Aimee Mann zich ten opzichte van wat ik haar beste periode vind, dus zeg maar van Whatever via I'm With Stupid naar Bachelor No. 2? Ben haar na het nog wel aardige, maar toch voor mij minder aantrekkelijke Lost In Space wel wat uit het oog verloren.
www.thuisuiteten.nl
pi_176194806
Leuk nog wat Jay Som noteringen!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_176196630
Is er dit jaar geen topic voor losse nummers? (Hebben julllie er bezwaar tegen als ik hier mijn Top 100 losse nummers neerplemp?)
pi_176196886
quote:
5s.gif Op zondag 31 december 2017 17:07 schreef Elfletterig het volgende:
Is er dit jaar geen topic voor losse nummers? (Hebben julllie er bezwaar tegen als ik hier mijn Top 100 losse nummers neerplemp?)
Liever in een nieuw topic. Overzichtelijker voor kciR als teller en dan hebben we bovendien ook nog een leuk nieuw topic met de beste nummers!!!

En dan daarna hier je albumlijst plaatsen.
www.thuisuiteten.nl
pi_176197047
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:13 schreef methodmich het volgende:

[..]

Liever in een nieuw topic. Overzichtelijker voor kciR als teller en dan hebben we bovendien ook nog een leuk nieuw topic met de beste nummers!!!

En dan daarna hier je albumlijst plaatsen.
Ik heb geen albumlijst. Ik zie wel of ik een nieuw topic aanmaak.
pi_176197136
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 16:09 schreef methodmich het volgende:

[..]

Hoe verhoudt het huidige werk van Aimee Mann zich ten opzichte van wat ik haar beste periode vind, dus zeg maar van Whatever via I'm With Stupid naar Bachelor No. 2? Ben haar na het nog wel aardige, maar toch voor mij minder aantrekkelijke Lost In Space wel wat uit het oog verloren.
Jaren geleden heb ik Lost in Space een luister beurt gegeven, maar haar muziek deed toen weinig voor mij. Het afgelopen jaar na haar bijdrage aan de serie Portlandia en haar album met Ted Leo als The Both (power pop met een vleugje punk) weer eens een poging gedaan haar solo materiaal te luisteren. Bachelor No. 2, Charmer, en Mental Illness dit jaar aangeschaft, en die nieuwe is wel het traagst, meest melancholisch, en minimalistisch qua instrumenten van de 3 albums die ik nu heb geluisterd in mijn beleving.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_176197309
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 17:19 schreef OMG het volgende:

[..]

Jaren geleden heb ik Lost in Space een luister beurt gegeven, maar haar muziek deed toen weinig voor mij. Het afgelopen jaar na haar bijdrage aan de serie Portlandia en haar album met Ted Leo als The Both (power pop met een vleugje punk) weer eens een poging gedaan haar solo materiaal te luisteren. Bachelor No. 2, Charmer, en Mental Illness dit jaar aangeschaft, en die nieuwe is wel het traagst, meest melancholisch, en minimalistisch qua instrumenten van de 3 albums die ik nu heb geluisterd in mijn beleving.
Dank voor de omschrijving. Klinkt wel interessant op zich, zal hem eens opzoeken! ^O^
www.thuisuiteten.nl
  zondag 31 december 2017 @ 17:41:07 #95
13973 ranja
image means nothing
pi_176198052
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 16:09 schreef methodmich het volgende:

[..]

Grappig, ik vind Lost in Space en Charmer duidelijk haar 2 beste albums. Die stonden ook behoorlijk hoog in mijn jaaroverzichten (resp. 5 en 9). Die van dit jaar heb ik nog wel een luisterbeurt gegeven maar deed het toch niet voor mij.
pi_176198471
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:41 schreef ranja het volgende:

[..]

Grappig, ik vind Lost in Space en Charmer duidelijk haar 2 beste albums. Die stonden ook behoorlijk hoog in mijn jaaroverzichten (resp. 5 en 9). Die van dit jaar heb ik nog wel een luisterbeurt gegeven maar deed het toch niet voor mij.
Dat kan ik me volgens mij nog wel herinneren, dat Charmer bij jou toen hoog stond. Zelf heb ik meer met haar oudste werk volgens mij, maar zal nog eens wat recentere platen gaan herbeluisteren.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 31 december 2017 @ 18:01:57 #97
13973 ranja
image means nothing
pi_176198803
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:51 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dat kan ik me volgens mij nog wel herinneren, dat Charmer bij jou toen hoog stond. Zelf heb ik meer met haar oudste werk volgens mij, maar zal nog eens wat recentere platen gaan herbeluisteren.
Het is wat dat betreft vergelijkbaar met bv Laura Marling, hoe meer bandgeluid hoe beter ik het vind. Daarom vind ik Short Movie ook veel beter dan de nieuwe van Laura.
En ja het echt oude werk van Aimee is natuurlijk met Til Tuesday, vond ik destijds al goed :) De single Voices Carry heeft nog wel een poosje in m'n allertijdenlijst gestaan.
  Moderator zondag 31 december 2017 @ 18:49:37 #98
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_176200201
Op de valreep:

1. Phoebe Bridgers - Stranger in the Alps
2. Spinvis - Trein Vuur Dageraad
3. Kim Janssen - Cousins

4. Sampha - Process
5. Big Thief - Capacity
6. The War on Drugs - A Deeper Understanding
7. Grizzly Bear - Painted Ruins
8. Charlotte Gainsbourg - Rest
9. Warhaus - Warhaus
10. Girls in Hawaii - Nocturne

11. The National - Sleep Well Beast
12. Kevin Morby - City Music
13. Real Estate - In Mind
14. Melanie de Biasio - Lilies
15. Spoon - Hot Thoughts
16. The Weather Station - The Weather Station
17. Ryan Adams - Prisoners
18. Beach Fossils - Sommersault
19. Fleet Foxes - Crack-Up
20. Phoenix - Ti Amo

21. Jeff Tweedy - Together At Last
22. Dan Auerbach - Waiting on a Song
23. Kamasi Washington - Harmony of Difference
24. Christian Scott aTunde Adjuah - Ruler Rebel
25. Feist - Pleasure
26. Moss - Strike
27. Courtney Barnett & Kurt Vile - Lotta Sea Lice
28. Susanne Sundf๘r - Music For People In Trouble
29. Stef Kamil Carlens - Stuck in the Status Quo
30. Timber Timbre - Sincerely, Future Pollution

31. Broken Social Scene - Hug of Thunder
32. Conor Oberst - Salutations
33. Elbow - Little Fictions
34. This Is The Kit - Moonshine Freeze
35. Washed Out - Mister Mellow
36. Beck - Colors
37. Benjamin Booker - Witness
38. Laura Marling - Semper Femina
39. Julien Baker - Turn Out The Lights
40. Curtis Harding - Face Your Fear

41. Thundercat - Drunk
42. Arcade Fire - Everything Now
43. Bonobo - Migrations
44. Korey Dane - Chamber Girls
45. King Krule - The OOZ
46. Slowdive - Slowdive
47. The xx - I See You
48. Nouveau Velo - Reflections
49. Mac DeMarco - This Old Dog
50. Lorde - Melodrama

[ Bericht 3% gewijzigd door Slobeend op 31-12-2017 19:46:07 ]
  maandag 1 januari 2018 @ 10:47:17 #99
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_176211226
Mooi lijstje Slobeend, we hebben veel overlap!

Als iemand vandaag nog een lijstje wil posten is dat prima. Ik ga toch pas morgen tellen. Gaat mij vandaag in tijd niet lukken..
pi_176211314
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 10:47 schreef kciR het volgende:
Mooi lijstje Slobeend, we hebben veel overlap!

Als iemand vandaag nog een lijstje wil posten is dat prima. Ik ga toch pas morgen tellen. Gaat mij vandaag in tijd niet lukken..
Ah dat is mooi, dan nog even mijn lijstje hieronder:
1. Roger Waters - Is This The Life We Really Want?
2. Jason Isbell & The 400 Unit - The Nashville Sound
3. Margo Price - All American Made
4. John Moreland - Big Bad Luv
5. The War On Drugs - A Deeper Understanding
6. Josh Ritter - Gathering
7. Natalie Hemby - Puxico
8. Chris Stapleton - From A Room Vol. 1 & Vol. 2
9. Whitney Rose - Rule 62
10. Dani๋l Lohues - Moi
11. Colter Wall - Colter Wall
12. Tyler Childers - Purgatory
13. Justin Townes Earle - Kids In The Street