abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176938971
R&P / Autistische ouder(s)

Mag hier aub de bezem door? Ik heb er zelf ook schuld aan hoor, maar de discussie gaat offtopic
  zondag 4 februari 2018 @ 07:00:54 #92
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_176941743
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 23:16 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
R&P / Autistische ouder(s)

Mag hier aub de bezem door? Ik heb er zelf ook schuld aan hoor, maar de discussie gaat offtopic
Ik heb een aantal posts die naar mijn mening totaal niks met het topic te maken hebben verwijderd, ja. Het betreft hier voornamelijk jouw posts en een paar trollposts.

Verder wil ik jou vragen eens goed te kijken naar hoe je op mensen reageert die een iets andere mening dan jijzelf zijn toegedaan. Want iemand die wat anders dan autisme aandraagt als problematiek voor je moeder wordt nogal aangevallen door je. Waarom je precies zo gebrand bent op dat het wel autisme moet zijn zal vast in je eigen wens, eindelijk een verklaring voor jezelf te vinden, zijn. Maar dat is geen reden om aanvallend te reageren. Please stop :).

[ Bericht 0% gewijzigd door Samzz op 04-02-2018 07:10:14 ]
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_176943017
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 07:00 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik heb een aantal posts die naar mijn mening totaal niks met het topic te maken hebben verwijderd, ja. Het betreft hier voornamelijk jouw posts en een paar trollposts.

Verder wil ik jou vragen eens goed te kijken naar hoe je op mensen reageert die een iets andere mening dan jijzelf zijn toegedaan. Want iemand die wat anders dan autisme aandraagt als problematiek voor je moeder wordt nogal aangevallen door je. Waarom je precies zo gebrand bent op dat het wel autisme moet zijn zal vast in je eigen wens, eindelijk een verklaring voor jezelf te vinden, zijn. Maar dat is geen reden om aanvallend te reageren. Please stop :).
Het hele verhaal erachter is dat ik een poos terug ook op ASS was getest. Ik voldeed weliswaar niet aan de criteria, maar ze vonden toch dat er wel wat sprake is ervan. Ik hoopte er rust in te vinden, maar er zijn dingen gebeurd waardoor dat niet mogelijk is. Met mijn moeder gaat het niet altijd goed en dan krijg ik verhalen te horen over haar. Maar als ik vertel dat ik denk dat het autisme is, dan vinden ze dat onzin. Deze situatie is al zoveel jaren en het heeft mij ook jaren geduurd voordat ik daar verband in kon zien, omdat ik voorheen minder begreep wat autisme precies is. Dat zij het niet begrijpen, kan ik hen niet kwalijk nemen. Maar het doet wel verdomd pijn als ze niet eens de moeite doen om mij serieus te nemen, alleen maar met kortzichtige adviezen komen en vervolgens stellen dat ik degene ben die zich niet openstelt voor andere mogelijkheden. Ze komen niet bij haar thuis of ze zien/spreken haar hooguit 2x per jaar, en dan hebben ze het lef het beter te weten dan ik.

Wat mijn eigen onderzoek betreft. Er is een hetero-anamnese afgelegd bij iemand die ik aanvankelijk vertrouwde. Ook iemand die diagnose trekken van ASS had gekregen, maar er speelde in haar geval nogal wat meer. En het komt helaas vaak voor dat mensen in complexe situaties de verkeerde diagnose krijgen. Ik merkte bij haar niks aparts op, dus ik heb haar het voordeel van de twijfel gegeven en een hoop maanden later ging ik haar in die mate vertrouwen dat ik haar vroeg of ze bereid was betrokken te zijn voor het onderzoek. (Bij zo'n onderzoek moet altijd een interview met een ander afgelegd worden.) De laatste tijd heeft ze nogal wat conflicten met mensen en kreeg ik ook onenigheid met haar. Toen begon het mij te dagen dat het misschien toch klopt wat betreft haar ASS.

De uitslag van mijn onderzoek is een heel uitgebreid verslag, dus ik heb het niet allemaal goed kunnen lezen. Maar ik lees nu dat er conclusies in staan die wat mij betreft echt niet kloppen. Bijvoorbeeld aannames dat eerdere behandelingen bij mij niet aansloegen vanwege mijn vermeende autistische trekken, terwijl die behandelingen nou juist wel heel aansloegen maar borderline zit zo diep dat gaat niet weg na een behandeling. Bij sommige mensen slaat zo'n behandeling sowieso niet aan. Maar in mijn geval wel en dat kwam vooral omdat het een groepsbehandeling is.

Het punt is dat je wel vanalles kan vinden. Maar als jij de client bent, word je 0% serieus genomen en een psych wordt bij voorbaat 100% serieus genomen.

En dan heb ik ook nog eens de gedachten "of zou het dan toch?.... Ben ik dan toch autistisch en begrijp ik het allemaal verkeerd?" Dat voelt echt heel erg kut en zo had ik mij vroeger ook gevoeld. Juist omdat ik zo strijdbaar ben gebleven om niet te accepteren dat er niks is aan te vangen met mijn leven en maar aan mezelf te werken en hulp te zoeken, is het stukje bij beetje wel beter geworden en kreeg ik meer zelfvertrouwen. Ik leerde dat ik helemaal niet zo raar en vreemd en dom was zoals vroeger altijd tegen mij werd gezegd en alleen al door dat zelfvertrouwen gaan bijvoorbeeld sociale contacten al een stuk beter.

Ik had mij voor het ASS-onderzoek aangemeld bij iemand die bekend staat als een expert op het gebied van autisme, maar ik ben helaas onderzocht door een jong meisje. Die zal best wel veel weten over autisme. Maar ze trok ook conclusies dat ik geen borderline heb want ik voldeed niet aan dit en dat kenmerk en dus ben ik met een verkeerde diagnose daar behandeld.

Ik zou heel graag willen dat ik deze shit allemaal kon loslaten en opnieuw wat van mijn leven ga maken. En ik weet ook wel dat ik het niet zo belangrijk zou moeten vinden wat andere mensen van mij vinden. Maar ik voel mij hier heel erg kut onder. En als ik ook nog eens betweters op FOK! tegenkom die meteen met hun eigen conclusies komen, reageer ik fel. En eerlijk gezegd vind ik het eerder aan hun om voortaan wat beter na te denken dan aan mij om dit voor te zoveelste keer weer op te vreten.
  zondag 4 februari 2018 @ 10:23:58 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176943133
En dit staat in FB omdat?

Jouw afwijking is geen excuus om op een bepaalde manier op een forum te reageren, en het moet al helemaal geen argument zijn voor anderen om rekening mee te houden.
Als je niet normaal met suggesties om kunt gaan moet je geen topic openen, maar al helemaal niet gaan roepen dat anderen er in hun reacties maar rekening mee moeten houden dat jij niet met een andere mening kunt omgaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 4 februari 2018 @ 11:10:47 #95
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_176944018
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:23 schreef Leandra het volgende:

Jouw afwijking is geen excuus om op een bepaalde manier op een forum te reageren, en het moet al helemaal geen argument zijn voor anderen om rekening mee te houden.
Als je niet normaal met suggesties om kunt gaan moet je geen topic openen, maar al helemaal niet gaan roepen dat anderen er in hun reacties maar rekening mee moeten houden dat jij niet met een andere mening kunt omgaan.
Dit vat het mooi samen idd :).
  zondag 4 februari 2018 @ 11:33:09 #96
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_176944394
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:23 schreef Leandra het volgende:

Mooi om te zien dat wanneer je een vraag stelt die niet aanstaat, meteen in het jij-denkt-het-beter-te-weten hoekje wordt gezet. Mijn punt was meer om er rekening mee te houden dat er iets anders uit het diagnose-traject kan rollen. Traumatische ervaringen doen gekke dingen met mensen. Misschien als Pabst volgende keer een topic opent over zijn moeder dat hij er rekening mee houdt dat er nog geen officiële diagnose is. Daarmee wil ik niet zeggen dat hij ongelijk over zijn moeder kan hebben, maar hij is net als iedereen op dit forum geen psycholoog.
  zondag 4 februari 2018 @ 11:36:01 #97
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_176944435
Deze discussie kan prima in zijn eigen topic :). Niet hier, alvast bedankt.
pi_176944469
Als iemand tegen mij zegt dat het mij helemaal niet om mijn moeder gaat maar alleen om mezelf, vat ik dat niet op als een andere mening maar als persoonlijke aanval. Jij zou het ook behoorlijk kwetsend vinden als een ander zoiets over jou stelt.

Er worden trouwens sowieso te vaak dit soort aannames gemaakt op R&P. Men mag zich wel wat meer gaan realiseren wat voor impact dat kan hebben.

Ik zal mij wel wat rustiger houden, omdat anders de sfeer verziekt wordt. Maar that's it
  zondag 4 februari 2018 @ 11:39:45 #99
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_176944534
Mooi. Opgelost. Slotje.
pi_176959061
Waarom is mijn post weggehaald.
Serieuze reactie weghalen :')
pi_176966080
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 22:09 schreef tailfox het volgende:
Waarom is mijn post weggehaald.
Serieuze reactie weghalen :')
Collateral damage, excuus ;)
pi_177074075
Hoihoi, is er een manier waarop het pedofilie topic dat net verwijderd is (denk ik) open kan zijn? Ik weet niet zo goed waarom het weg is, waarschijnlijk omdat veel mensen er niet mee om kunnen gaan, maar ik was oprecht geboeid om er een discussie te voeren. :P
-nee-
pi_177074535
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 08:57 schreef Marsenal het volgende:
Hoihoi, is er een manier waarop het pedofilie topic dat net verwijderd is (denk ik) open kan zijn? Ik weet niet zo goed waarom het weg is, waarschijnlijk omdat veel mensen er niet mee om kunnen gaan, maar ik was oprecht geboeid om er een discussie te voeren. :P
Snap ik, er is ook niets mis met een controversieel topic, maar wel als het gerelateerd is aan iets wat bij wet verboden is. Ik hoop dat je begrijpt dat we als Fok! daar geen enkel risico mee nemen.
pi_177074669
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 09:37 schreef STING het volgende:

[..]

Snap ik, er is ook niets mis met een controversieel topic, maar wel als het gerelateerd is aan iets wat bij wet verboden is. Ik hoop dat je begrijpt dat we als Fok! daar geen enkel risico mee nemen.
Mjah, ik snap het wel, je moet dan ook dat topic als een havik in de gaten blijven houden. Wel jammer hoor, het onderwerp blijft toch altijd in een verdomhoekje zitten, als het over een open, nuchtere discussie gaat. Misschien een andere keer.
-nee-
pi_177097529
Beetje jammer weer maar topic dreigt weer te ontsporen: R&P / Autistische ouder(s)
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zondag 11 februari 2018 @ 06:51:06 #106
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_177099488
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 00:39 schreef Kloonhommel het volgende:
Beetje jammer weer maar topic dreigt weer te ontsporen: R&P / Autistische ouder(s)
Gezien en afgehandeld.
pi_177099626
R&P / [Relaties SC #5496] De modelbouw SC

Ik kwam toevallig in dit topic terecht. Vind het niet erg netjes om achter iemands rug om zo over iemand te praten.
pi_177099931
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 07:41 schreef Somberling het volgende:
R&P / [Relaties SC #5496] De modelbouw SC

Ik kwam toevallig in dit topic terecht. Vind het niet erg netjes om achter iemands rug om zo over iemand te praten.
Als je topics opent kunnen mensen daarover praten, ook op momenten dat je het niet ziet of nadat je topic allang op slot is. Dat wil je echt verbieden? Het staat je nu toch vrij om in die SC erop te reageren?
  zondag 11 februari 2018 @ 09:33:18 #109
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_177100914
Het is idd wat gezegd wordt, als je een topic opent kan dat elders ook besproken worden en daar kan en wil ik niks aan doen :).
pi_177102937
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 08:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je topics opent kunnen mensen daarover praten, ook op momenten dat je het niet ziet of nadat je topic allang op slot is. Dat wil je echt verbieden? Het staat je nu toch vrij om in die SC erop te reageren?
Ik wil niks verbieden, vind het alleen achterbaks gedrag. Het ging overigens niet om mij maar over de user Geeninspiratie1235.
pi_177102943
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 09:33 schreef Samzz het volgende:
Het is idd wat gezegd wordt, als je een topic opent kan dat elders ook besproken worden en daar kan en wil ik niks aan doen :).
Ik had niks anders van je verwacht.
  zondag 11 februari 2018 @ 13:18:24 #112
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_177106385
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:54 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik had niks anders van je verwacht.
Rare opmerking. Bespreken van topics kan ik niet tegenhouden. Zou ook niet weten waarom.
pi_177112137
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:18 schreef Samzz het volgende:

[..]

Rare opmerking. Bespreken van topics kan ik niet tegenhouden. Zou ook niet weten waarom.
Het ging me vooral om de user belachelijk maken. Maar goed, ik ga het niet groter maken dan het is en ik wil ook niet dat topics niet besproken mogen worden. Vond het alleen niet tof tegenover die user.
  zondag 11 februari 2018 @ 17:02:26 #114
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_177112164
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:01 schreef Somberling het volgende:

[..]

Het ging me vooral om de user belachelijk maken. Maar goed, ik ga het niet groter maken dan het is en ik wil ook niet dat topics niet besproken mogen worden. Vond het alleen niet tof tegenover die user.
Dat is wel een terecht punt, ja.
pi_177166761
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:30 schreef yats het volgende:
Sting, een beetje flauw dat hier blijkbaar veel onzin gepost maf worden maar een reactie op een lid die vooral bekend staat om sneren en borstklopperij mag dan weer niet...
Yats jij kent ook het bestaan van feedback toch?
pi_177170761
Hai. Weet iemand of er een topic is over partners met een depressie?
  woensdag 14 februari 2018 @ 07:04:07 #117
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_177170797
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:30 schreef yats het volgende:
Sting, een beetje flauw dat hier blijkbaar veel onzin gepost maf worden maar een reactie op een lid die vooral bekend staat om sneren en borstklopperij mag dan weer niet...
Och is het weer zo ver. Nee, onzin is ook niet nodig. Daar kan op geTR'd worden (ken je dat principe?), en dat er dan wel eens wat doorheen glipt geeft jou niet het recht om te gaan sneren. Ik heb je daar al een aantal keer op aangesproken, blijkbaar ben je dat vergeten of je hebt ervoor gekozen er niks mee te doen. Laat ik je dan nu voor het laatst waarschuwen: kap met dat gesneer.
  woensdag 14 februari 2018 @ 07:06:25 #118
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_177170798
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 06:51 schreef Koettie het volgende:
Hai. Weet iemand of er een topic is over partners met een depressie?
Is er geloof ik niet, wel een hoop oudere losse topics.

Je zou in het algemene depresse en angst topic mee kunnen posten. Je mag ook zelf een topic openen, wat jij prettig vindt.
pi_177170815
Thanks, ik denk dat ik in het algemene topic mee ga posten dan.
  woensdag 14 februari 2018 @ 07:16:30 #120
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_177170833
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 07:11 schreef Koettie het volgende:
Thanks, ik denk dat ik in het algemene topic mee ga posten dan.
Prima ^O^.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')