abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175596943

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geďntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com

Crypto koersen
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin
/r/btc

Bitcoin resources (websites)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen.

LEESVOER:

https://www.reddit.com/r/(...)t_invest_recklessly/

[ Bericht 0% gewijzigd door NeeOfTochJA op 09-12-2017 17:53:45 ]
pi_175596995
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:15 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Argggg maar met een minimale inleg van 1250$ had ik het toch niet gedaan :P
Ja maar blijkbaar kon je ook voor minder halen :P
pi_175597006
Over welke ICO hebben we het
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175597025
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Over welke ICO hebben we het
Universa.
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:19:51 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_175597037
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:18 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja maar blijkbaar kon je ook voor minder halen :P
hmm naja, bummer! better luck nextime

zo eerst een kerstboom kopen >:O
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:21:09 #6
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175597077
Die Philakone is wel passief agressief zeg, op Twitter. Net als Ed. Die hebben echt een bepaald complex ofzo

Apart volk, dat crypto volk
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175597099
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:19 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Universa.
Wat doet het
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:28:24 #9
336455 Mr.Meneer
Zeg maar gewoon meneer.
pi_175597253
Meer mensen die komende week, anderhalve week een flinke daling verwachten? BTC gaat hard corrigeren, plus de markt gaat opgeschud worden door introductie van futures waarop geshort gaat worden. ALTS worden meegenomen vrees ik.
Het einde van de wereld is de schuld van:...................
  † In Memoriam † zaterdag 9 december 2017 @ 13:29:56 #10
230491 Zith
pls tip
pi_175597291
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:28 schreef Mr.Meneer het volgende:
Meer mensen die komende week, anderhalve week een flinke daling verwachten? BTC gaat hard corrigeren, plus de markt gaat opgeschud worden door introductie van futures waarop geshort gaat worden. ALTS worden meegenomen vrees ik.
bitcoin gaat keihard moon _O_
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:32:01 #11
336455 Mr.Meneer
Zeg maar gewoon meneer.
pi_175597330
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:29 schreef Zith het volgende:

[..]

bitcoin gaat keihard moon _O_
Want? Mensen met aanzienlijke hoeveelheden BTC gaan shorten om vervolgens te dumpen en te cashen op hun futures (en vervolgens weer goedkoop inkopen). Of zie ik dat verkeerd
Het einde van de wereld is de schuld van:...................
pi_175597403
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:32 schreef Mr.Meneer het volgende:

[..]

Want? Mensen met aanzienlijke hoeveelheden BTC gaan shorten om vervolgens te dumpen en te cashen op hun futures (en vervolgens weer goedkoop inkopen). Of zie ik dat verkeerd
Volgens mij is bitcoin qua manipulatie wat moeilijker geworden de laatste tijd.
pi_175597416
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:28 schreef Mr.Meneer het volgende:
FUDder gespot. HODL!
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:37:27 #14
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175597428
quote:

[..]

Omdat er veel domme mensen zijn. Ik snap niets van dat futures gedoe dus ik ga gwn holden
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  † In Memoriam † zaterdag 9 december 2017 @ 13:38:13 #15
230491 Zith
pls tip
pi_175597444
quote:

[..]

Voor elke short is er een long. Voor elke partij met dikke monies die short gaat is er een partij met dikke monies die long gaat. En als de markt-makers verwachten dat dit maandag gaat gebeuren dan is er geen reden om nu bitcorns te hebben - want je kan beter nu uitstappen om maandag/dinsdag weer in te stappen voor goedkopere coins. Waarom zouden ze tot het laatste moment wachten om uit te stappen met het risico dat ze niet de eersten zijn die uitstappen?

En verder zagen we dit jaar met ETF/BCH/B2X/BTCG ook dat precies het tegenovergestelde gebeurde dan de markt(of de twitter/reddit kristallenbolusers) verwachtten -> Geen ETF? Bitcoin omhoog ervoor en erna. Een grote fork? Bitcoin omhoog ervoor en erna.

[[Ze]] willen je coins. Geef [[ze]] niet je coins.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_175597522
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:38 schreef Zith het volgende:

[..]

Voor elke short is er een long. Voor elke partij met dikke monies die short gaat is er een partij met dikke monies die long gaat. En als de markt-makers verwachten dat dit maandag gaat gebeuren dan is er geen reden om nu bitcorns te hebben - want je kan beter nu uitstappen om maandag/dinsdag weer in te stappen voor goedkopere coins. Waarom zouden ze tot het laatste moment wachten om uit te stappen met het risico dat ze niet de eersten zijn die uitstappen?

En verder zagen we dit jaar met ETF/BCH/B2X/BTCG ook dat precies het tegenovergestelde gebeurde dan de markt(of de twitter/reddit kristallenbolusers) verwachtten -> Geen ETF? Bitcoin omhoog ervoor en erna. Een grote fork? Bitcoin omhoog ervoor en erna.

[[Ze]] willen je coins. Geef [[ze]] niet je coins.
[[ze]] ???
  † In Memoriam † zaterdag 9 december 2017 @ 13:44:01 #17
230491 Zith
pls tip
pi_175597568
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:42 schreef vigen98 het volgende:

[..]

[[ze]] ???
Heb al te veel gezegd :X
pi_175597579
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:44 schreef Zith het volgende:

[..]

Heb al te veel gezegd :X
Nu moet je het ook zeggen! :(
pi_175597584
Mensen hier met Stratis? Verwachten we er nog wat van in december? 18 december een full node alpha release en 31 december een ICO platform release. Gaat dit nog wat doen?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_175597704
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:45 schreef Patroon het volgende:
Mensen hier met Stratis? Verwachten we er nog wat van in december? 18 december een full node alpha release en 31 december een ICO platform release. Gaat dit nog wat doen?
Natuurlijk. HODL!
pi_175597712
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:51 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Natuurlijk. HODL!
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_175597729
quote:
Ico al ff afgelopen
Lambo of Rekt
pi_175598025
Andreas over de CME Futures:

quote:
Ja ik had deze gepost maar dat was een link naar de volledige livestream van die middag en net nadat ik 'm postte werd hij offline gehaald vanwege copyrightschending. :P

Vond het wel een interessante presentatie.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 december 2017 @ 14:06:20 #25
163650 Greys
pi_175598090
Willen jullie af en toe ook weer loeren in Beginnerstopic ajb? Ik heb bv geen idee waar het adres van breadwallet te vinden omdat ik die nooit gebruikt heb. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175598336
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:03 schreef Tourniquet het volgende:
Andreas over de CME Futures:

[..]

Ja ik had deze gepost maar dat was een link naar de volledige livestream van die middag en net nadat ik 'm postte werd hij offline gehaald vanwege copyrightschending. :P

Vond het wel een interessante presentatie.
Veel meer volume dus, lekker hoor. Hoe laat gaan we daar morgen iets van merken?
  † In Memoriam † zaterdag 9 december 2017 @ 14:20:05 #27
230491 Zith
pls tip
pi_175598389
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Veel meer volume dus, lekker hoor. Hoe laat gaan we daar morgen iets van merken?
CBOE is maar een kleintje vergeleken met CME (wat de grootste futures handelsplaats ter wereld is).
pi_175598404
quote:

[..]

Denken dat deze futures market de launch van de nieuwe DEX en NG overschaduwt :')

Sasha belde, hij vraagt waar ie z'n fiets neer kan zetten in Amsterdam!!
pi_175598411
quote:

[..]

5 PM Central Time = 24:00 onze tijd zondag op maandag, maar dat is alleen CBOE.

http://markets.businessin(...)s-Trading-1010320821

quote:
CHICAGO, Dec. 4, 2017 /PRNewswire/ -- Cboe Global Markets, Inc. (Cboe: CBOE | Nasdaq: CBOE), one of the world's largest exchange holding companies, today announced that Cboe Futures Exchange (CFE), plans to offer trading in bitcoin futures beginning at 5:00 p.m. CT on Sunday, December 10, 2017, at the start of Global Trading Hours. Monday, December 11, will be the first full day of trading, and trading will be free1 through December.
CME volgt een week later op 18-12.
pi_175598438
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:21 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

5 PM Central Time = 24:00 onze tijd zondag op maandag, maar dat is alleen CBOE.

http://markets.businessin(...)s-Trading-1010320821

[..]

CME volgt een week later op 18-12.
pi_175598746
quote:
Interessant stuk. Niet gek dat hij miners aanwijst als de groep die het beste van allemaal een shortpositie in kan nemen door de futureshandel. Ze hebben inderdaad de onderliggende waarde in eigen handen, en kunnen het voortbestaan van hun miningwerkzaamheden zeker stellen door zich in te dekken dankzij de futureshandel. Ik ben heel benieuwd welke grote miners hiertoe over gaan.
mag het weten
pi_175598886
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:42 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Interessant stuk. Niet gek dat hij miners aanwijst als de groep die het beste van allemaal een shortpositie in kan nemen door de futureshandel. Ze hebben inderdaad de onderliggende waarde in eigen handen, en kunnen het voortbestaan van hun miningwerkzaamheden zeker stellen door zich in te dekken dankzij de futureshandel. Ik ben heel benieuwd welke grote miners hiertoe over gaan.
Ja precies, zij kunnen zich nu "verzekeren" tegen een koersval. Alleen vraag ik me weer af of de miners in China zich ook op deze markt kunnen begeven.
  zaterdag 9 december 2017 @ 14:59:38 #34
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175599016
denken jullie dat de volgende moon 20k gaat bereiken?
pi_175599071
30k
pi_175599189

Gejat van Reddit. Is het tijd om even uit IOTA te stappen? :X
pi_175599226
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:09 schreef Soren het volgende:
[ afbeelding ]

zulke bewegingen maakt elke coin.
pi_175599277
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:09 schreef Soren het volgende:
[ afbeelding ]

Nee. Daar ga je zwaar spijt van krijgen. Ze maakten dit soort foto's ook toen BTC 1000 dollar werd :')
  zaterdag 9 december 2017 @ 15:15:10 #39
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175599308
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:13 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee. Daar ga je zwaar spijt van krijgen. Ze maakten dit soort foto's ook toen BTC 1000 dollar werd :')
Iota wordt dus x18? :')
  zaterdag 9 december 2017 @ 15:15:22 #40
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175599311
BUY BUY BUY
pi_175599328
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:15 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ja, IOTA gaat naar de Moon :D.
  zaterdag 9 december 2017 @ 15:17:19 #42
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175599347
Is dat iota echt zo hoopvol joh?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 9 december 2017 @ 15:20:08 #43
131603 Afwazig
Serious business
pi_175599465
Iota gaat naar 10$ in januari
pi_175599466
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:17 schreef richolio het volgende:
Is dat iota echt zo hoopvol joh?
quote:
The Iota project offers a lot to be excited about. If the team is able to deliver on even a portion of what they‘re shooting for, the effects could be amazing. But it’s still very early in the game and Iota is in mostly uncharted waters. There are projects that have the concepts, the capital, the people to drive a convincing argument that they can pull off what they’ve dreamt up. But there are no guarantees. Iota is a particularly wild dream, and that’s exactly what makes it interesting. The team promises a lot. Only time will tell if they can deliver.

https://hackernoon.com/what-is-iota-5da4446602a
pi_175599576
Ik heb een order van mijn Ledger al 2 dagen op unconfirmed, nu zie ik op de website van Ledger het volgende:

quote:
This verification step is the way to manually sign and authenticate your transaction. Here, you don't have to press both buttons, but only the right button above the check icon (or the left button if you want to cancel). If you press both buttons, the sending fails as it is considered as unconfirmed.
Ik heb mogelijk beide knopjes ingedrukt. Hoe kan ik die order alsnog confirmen en anders cancelen zodat mijn BTC weer terug op mijn Ledger staan?
  † In Memoriam † zaterdag 9 december 2017 @ 15:32:56 #47
230491 Zith
pls tip
pi_175599583
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:32 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik heb een order van mijn Ledger al 2 dagen op unconfirmed, nu zie ik op de website van Ledger het volgende:

[..]

Ik heb mogelijk beide knopjes ingedrukt. Hoe kan ik die order alsnog confirmen en anders cancelen zodat mijn BTC weer terug op mijn Ledger staan?
Kan je de transactie zien op blockchain.info?
pi_175599605
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:32 schreef Zith het volgende:

[..]

Kan je de transactie zien op blockchain.info?
Ja
pi_175599708
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:15 schreef _--_ het volgende:

[..]

Dat beweer ik niet. Maar dat het omhoog gaat is zeker.
  zaterdag 9 december 2017 @ 15:41:38 #50
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175599713
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:25 schreef Soren het volgende:

[..]

[..]

ah ok ok.. waar kopen jullie dat? kan dat zo snel even niet vinden
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175599743
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:34 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Ja
Submit hem op exact het hele uur hier https://pool.viabtc.com/tools/txaccelerator/

Dus om 16:00 of 17:00 uur etc.

Afgelopen week zelf gedaan en het werkte.
٩๏̯͡๏)۶
pi_175599771
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:41 schreef richolio het volgende:

[..]

ah ok ok.. waar kopen jullie dat? kan dat zo snel even niet vinden
https://medium.com/@astalavista_thes/how-to-buy-iota-de77475ee9ad
pi_175599776
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:43 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Submit hem op exact het hele uur hier https://pool.viabtc.com/tools/txaccelerator/

Dus om 16:00 of 17:00 uur etc.

Afgelopen week zelf gedaan en het werkte.
En de transaction id is die code die langer is dan je public address neem ik aan? :)
pi_175599802
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:45 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

En de transaction id is die code die langer is dan je public address neem ik aan? :)
Juist. Je krijgt een melding als het gelukt is, zorg dat je 16 uur klaar zit, er kunnen er maar 100 in per uur.
٩๏̯͡๏)۶
pi_175599843
Bl3p:
quote:
Vanwege grote toeloop kunnen wij tot nader order helaas geen nieuwe aanmeldingen verwerken.
Bitonic werkt goed, maar niet heel goedkoop.

Wat zijn alternatieven om in euro's uitbetaald te krijgen wat minder duur is?
pi_175599862
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:50 schreef xaban06 het volgende:
Bl3p:

[..]

Bitonic werkt goed, maar niet heel goedkoop.

Wat zijn alternatieven om in euro's uitbetaald te krijgen wat minder duur is?
Bitstamp?
pi_175599894
Om kacheldik te zijn, heb je geen kachel nodig.
pi_175599898
quote:
Hey dat adres heb ik eerder gezien.

/edit:
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:38 schreef MaGNeT het volgende:
3D2oetdNuZUqQHPJmcMDDHYoqkyNVsFk9r

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2017 15:55:15 ]
  zaterdag 9 december 2017 @ 15:55:09 #60
131603 Afwazig
Serious business
pi_175599903
Via kraken denk ik. Als die site een keer fatsoenlijk werkt :D
pi_175599909
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bitstamp?
0.25% fee om het om te zetten in EUR, vervolgens 0.90 EUR om het te storten. Even uitrekenen :P
pi_175600065
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:32 schreef DrSnuggle het volgende:
e way to manually sign and authenticate your transaction. Here, you don't have to press both buttons, but only
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt, of anders ik, met de linker knop annuleer je, met de rechter confirmeer je, beide tegelijk is gewoon annuleren. Jouw transactie is uitgevoerd als die op de Blockchain staat, je moet geduld hebben of had meer fee moeten betalen.
pi_175600103
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 16:05 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt, of anders ik, met de linker knop annuleer je, met de rechter confirmeer je, beide tegelijk is gewoon annuleren. Jouw transactie is uitgevoerd als die op de Blockchain staat, je moet geduld hebben of had meer fee moeten betalen.
Ok dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen en moet ik jammer genoeg meer geduld hebben. ;(
Ik heb het nog niet meegemaakt dat zoiets 2 dagen bezig is om over te maken zeg maar.
pi_175600464
quote:
niet veel mensen in t publiek hebben die dingen.
pi_175600664
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 16:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

niet veel mensen in t publiek hebben die dingen.
Of wel en doen verstandig door het niet publiekelijk te maken op tv. Kan eerder nadelen bedenken dan voordelen als je populair gaat doen op tv dat je (veel) bitcoins bezit.
Om kacheldik te zijn, heb je geen kachel nodig.
pi_175600832
Partizanen bij dwdd hadden ook wel een leuke Business Class parodie met Bitcoin als thema:

https://dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/media/380133?

Ben ook benieuwd of Kassa vanavond nog terugkomt op hun BTC-aankoop. Die 0.01010752 BTC die ze vorige week kocht voor ¤100 is nu ¤123 waard :P

pi_175600961
Weet iemand wat ze hiermee bedoelen? :@

pi_175600991
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 16:41 schreef smiths het volgende:

[..]

Of wel en doen verstandig door het niet publiekelijk te maken op tv. Kan eerder nadelen bedenken dan voordelen als je populair gaat doen op tv dat je (veel) bitcoins bezit.
kan ook natuurlijk.
pi_175601046
we gaan weer lager :W
pi_175601113
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 16:41 schreef smiths het volgende:

[..]

Precies de tijd dat je enthousiast ging praten over je aantal Bitcoins bezit is wel een beetje voorbij. ;)
٩๏̯͡๏)۶
pi_175601141
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:02 schreef RobinaHoed het volgende:
Weet iemand wat ze hiermee bedoelen? :@

[ afbeelding ]
Het is een ERC20 coin dus je moet je ethereum adres opgeven. En dan niet een van een exchange als bijvoorbeeld Bittrex of Binance.
pi_175601235
Rare situatie hoor, bitcoin zakt, menig alts behouden of stijgen. Iets wat ik het afgelopen half jaar niet meer gezien heb.

Gaan we dan echt een andere markt zien?
pi_175601285
Verdubbeling in een maand, een beetje correctie mag dan wel.
pi_175601288
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:17 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Het is een ERC20 coin dus je moet je ethereum adres opgeven. En dan niet een van een exchange als bijvoorbeeld Bittrex of Binance.
waarvan kan ik bijvoorbeeld wel een adres opgeven? :{
pi_175601312
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:22 schreef Roellie80 het volgende:
Rare situatie hoor, bitcoin zakt, menig alts behouden of stijgen. Iets wat ik het afgelopen half jaar niet meer gezien heb.

Gaan we dan echt een andere markt zien?
_O-

Dit is allemaal rommelen in de marge, paar procentjes in crypto...
pi_175601359
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:26 schreef RobinaHoed het volgende:

[..]

waarvan kan ik bijvoorbeeld wel een adres opgeven? :{
Het is meest handige is om een wallet als Jaxx te downloaden en daar een adres te genereren. Maar het kan ook online; https://www.myetherwallet.com/
  zaterdag 9 december 2017 @ 17:31:28 #78
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_175601375
Bittrex: Last 14000.00000000
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_175601398
Zijn dit niet gewoon mensen die (tijdelijk) uitstappen ivm de futures launch morgen?
pi_175601408
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:31 schreef UtopiaVolger het volgende:
Bittrex: Last 14000.00000000
Mooi rond getal. Maar dat kan lager. Nog geen zes dagen geleden stonden we op ruim 10.000, dus er kan nog heel wat af
mag het weten
pi_175601416
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:30 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Het is meest handige is om een wallet als Jaxx te downloaden en daar een adres te genereren. Maar het kan ook online; https://www.myetherwallet.com/
pi_175601417
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:32 schreef WanyeKest het volgende:
Zijn dit niet gewoon mensen die (tijdelijk) uitstappen ivm de futures morgen?
gewoon een correctie. kan wel naar 11k gaan (glazenbol)
  zaterdag 9 december 2017 @ 17:34:42 #83
418426 UtopiaVolger
pi_175601429
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:33 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Mooi rond getal. Maar dat kan lager. Nog geen zes dagen geleden stonden we op ruim 10.000, dus er kan nog heel wat af
Van mij mag die even een stuk lager gaan als mijn alts gelijk blijven of stijgen.
Utopia
pi_175601441
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:30 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag maar waar komen dan de tokens/coins na de ICO? Niet in deze wallet toch?
pi_175601458
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:34 schreef UtopiaVolger het volgende:

[..]

Van mij mag die even een stuk lager gaan als mijn alts gelijk blijven of stijgen.
Eth tikt de 500 dollar aan ondertussen, dus das nu wel leuk als je zulke alts hodl
mag het weten
  zaterdag 9 december 2017 @ 17:37:03 #86
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_175601474
quote:

[..]

Daarna gaan ze weer long en pompen ze alles wat ze hebben in crypto. Uiteindelijk maakt het dus weinig uit
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_175601526
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:35 schreef RobinaHoed het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag maar waar komen dan de tokens/coins na de ICO? Niet in deze wallet toch?
Ze worden aan het ethereumadres gekoppeld, dat ethereumadres beheren vind ik persoonlijk via jaxx fijner. Maar exotische altcoins beheren kan het beste via myetherwallet, dus wat ik zou doen;

1. Jaxx downloaden en installeren.
2. Een ethereumadres genereren
3. Alles backuppen ( je private keys etc )
4. Dit publieke adres invullen als ontvangstadres op je formulier.
5. Wanneer je je tokens hebt en je wil iets mee doen dan kan je altijd nog naar myetherwallet gaan en daar inloggen met je privatekey om je altcoins te versturen.
pi_175601577
Voorlopig lijkt de 14k als ondergrens het te houden op bitstamp/bitfinex iig
mag het weten
  zaterdag 9 december 2017 @ 17:43:50 #89
418426 UtopiaVolger
pi_175601599
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:42 schreef Joosie200 het volgende:
13.900 op Bittrex
Utopia
pi_175601647
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:42 schreef Joosie200 het volgende:
nee
pi_175601653
Gaat hard naar beneden anders op bl3p nu.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 9 december 2017 @ 17:49:08 #92
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_175601674
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:36 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Eth tikt de 500 dollar aan ondertussen, dus das nu wel leuk als je zulke alts hodl
ETH is geen alt :P
pi_175601682
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:43 schreef UtopiaVolger het volgende:

[..]

13.900 op Bittrex
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

nee
Die dipjes net onder de 14k slaan niet keihard door naar onderen. Gisterenmiddag bouncde ie ook rond dit bedrag zonder echt verder te zakken.
mag het weten
pi_175601693
lower lows
  zaterdag 9 december 2017 @ 17:51:46 #95
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175601706
alles verkopen!!!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_175601732
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:40 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Ze worden aan het ethereumadres gekoppeld, dat ethereumadres beheren vind ik persoonlijk via jaxx fijner. Maar exotische altcoins beheren kan het beste via myetherwallet, dus wat ik zou doen;

1. Jaxx downloaden en installeren.
2. Een ethereumadres genereren
3. Alles backuppen ( je private keys etc )
4. Dit publieke adres invullen als ontvangstadres op je formulier.
5. Wanneer je je tokens hebt en je wil iets mee doen dan kan je altijd nog naar myetherwallet gaan en daar inloggen met je privatekey om je altcoins te versturen.
_O_ Thanks nogmaals :s)
pi_175601747
aantonop twitterde op zaterdag 09-12-2017 om 15:46:17 Someone is impersonating me on twitter with a BTC address posted.Please use the "report" button on their profile:… https://t.co/vzUCUjM1iJ reageer retweet
pi_175602013
11-12k moet btc wel kunnen halen.
pi_175602035
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:27 schreef Majkool het volgende:

[..]

_O-

Dit is allemaal rommelen in de marge, paar procentjes in crypto...
Ik heb het toch niet over die procenten, de alts doen het gewoon anders tov BTC. Dat is opmerkelijk
pi_175602043
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:
11-12k moet btc wel kunnen halen.
Als daarna mijn altcoins weer stijgen vind ik het prima. Nu ziet het er niet goed uit.
pi_175602069
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:15 schreef Infection het volgende:

[..]

Als daarna mijn altcoins weer stijgen vind ik het prima. Nu ziet het er niet goed uit.
veel alts stijgen gelukkig
pi_175602152
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

veel alts stijgen gelukkig
Behalve de grote altcoins.
pi_175602165
Kan iemand mij uitleggen wat nou precies het doel is van Ripple om te kunnen exchange'en?

Als dat product eenmaal bestaat wereldwijd dan is Ripple zelf toch geen betaalmiddel maar meer een dienstverlener. Waarom zou je dan als het eenmaal werkt daar nog als koper iets van willen kopen?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_175602437
Die drop in marketcap is wel fors trouwens :')
pi_175602638
LTC _O_

:'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 9 december 2017 @ 18:42:57 #106
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_175602645
Hoe kan het dat de koers op coingecko en coinmarketcap zo'n 10% hoger staan dan op Bitfinex? Zit daar een bepaalde vertraging in? Is het een gemiddelde van verschillende exchanges, en verschillen de prijzen per exchange?
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  zaterdag 9 december 2017 @ 18:43:36 #107
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_175602661
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:42 schreef MadMarine het volgende:
Hoe kan het dat de koers op coingecko en coinmarketcap zo'n 10% hoger staan dan op Bitfinex? Zit daar een bepaalde vertraging in? Is het een gemiddelde van verschillende exchanges, en verschillen de prijzen per exchange?
Het is een gemiddelde van de exchanges
  zaterdag 9 december 2017 @ 18:44:52 #108
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_175602687
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:21 schreef spierbal het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat nou precies het doel is van Ripple om te kunnen exchange'en?

Als dat product eenmaal bestaat wereldwijd dan is Ripple zelf toch geen betaalmiddel maar meer een dienstverlener. Waarom zou je dan als het eenmaal werkt daar nog als koper iets van willen kopen?
Ripple wordt verbruikt als fee bij transacties. Dus als het succesvol is zal de vraag naar Ripple stijgen. Volgend mij.
  † In Memoriam † zaterdag 9 december 2017 @ 18:45:30 #109
230491 Zith
pls tip
pi_175602701
Bitcorn is dood!!
  zaterdag 9 december 2017 @ 18:45:44 #110
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_175602705
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:43 schreef Repeating het volgende:

[..]

Het is een gemiddelde van de exchanges
Maar is het verschil tussen de exchanges nu zo groot dan? Als bitfinex er 10% onder zit, zit ern ander er misschien 10% boven... Lijkt me ook een lucratieve handel
  zaterdag 9 december 2017 @ 18:48:08 #111
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175602743
Ik had nooit naar jullie vieze hodlers moeten luisteren, had gewoon alles moeten verkopen net!!1!1
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 9 december 2017 @ 18:48:33 #112
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175602750
13500 op Kraken nu
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175602822
Die bitcon vliegt nu wel erg hard naar beneden
pi_175602840
wiiiiiieeeee
pi_175602870
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:48 schreef richolio het volgende:
13500 op Kraken nu
Echt he en iedereen doet alsof het de goedkoopste bitcoins ter wereld zijn, terwijl we iedereen voor gek verklaarde die bedacht dat bitcoin dit jaar uberhaupt de 10k kon aantikken, laat staan 15+k :')

Je moet niet alle price swings willen pakken, want als je iedere keer chagerijnig wordt als je dat niet doen dan wordt je absoluut niet gelukkiger van crypto. Als je denkt dat de coin nog hoger gaat dan dat 'ie nu staat: hold. Anders verkoop. En dan geen spijt hebben wat je ook doet want dat heeft toch geen zin..
pi_175603030
bitcorn = dead!
pi_175603043
Terug naar 10k svp :9~ inkoopmoment
pi_175603120
10% bounce in een minuut of 3 :')
pi_175603148
Lekker koersje zeg :') Jezus.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_175603170
Bitcoin bij Kassa
pi_175603199
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:06 schreef Tourniquet het volgende:
Bitcoin bij Kassa
Kassa bij Bitcoin
pi_175603209
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:06 schreef Tourniquet het volgende:
Bitcoin bij Kassa
Oh jee dus binnenkort ook bij Opgelicht! en Albertooooo? -O-
pi_175603213
Pfff bijna panicsell en op moment dat ik dat gedaan zou hebben vliegt hij weer omhoog... _O_
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_175603238
bull trap
  zaterdag 9 december 2017 @ 19:17:04 #125
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_175603353
Wat een feest.
  zaterdag 9 december 2017 @ 19:18:07 #126
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175603383
lol die bounce
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 9 december 2017 @ 19:18:30 #127
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_175603396
Over 12 uur tikt hij weer een ATH aan, let maar op _O-
  zaterdag 9 december 2017 @ 19:20:45 #128
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175603456
Wat was deze, echt van 13200 naar 14200 op kraken in 10 minuten ofzo
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175603474
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:20 schreef richolio het volgende:
Wat was deze, echt van 13200 naar 14200 op kraken in 10 minuten ofzo
idd. die zit ik ook te volgen. Als een speer zeg.
pi_175603481
is btc al in kassa geweest?
pi_175603522
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
is btc al in kassa geweest?
Nee komt zo nog
pi_175603714
https://www.rtlz.nl/crypt(...)e-rijkste-10-procent

Jaja dit is erg, maar de top 1% van de wereld dat kan wel :')
pi_175603754
quote:
En als je maar 0,037 bitcoins bezit, ben je al rijker dan de helft van alle bitcoinbezitters.
Ik ben rijk! :D
pi_175603821
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:32 schreef Funksoldier het volgende:

[..]

Ik ben rijk! :D
Die negativiteit waarmee ze alleen al beginnen:

quote:
In de wereld van bitcoin is de verdeling van rijkdom vele malen ongelijker dan in de wereld van het geld.
Zegt dat maar tegen miljarden mensen die geen eens een eigen wc hebben :P
pi_175603831
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:31 schreef Syd het volgende:
https://www.rtlz.nl/crypt(...)e-rijkste-10-procent

Jaja dit is erg, maar de top 1% van de wereld dat kan wel :')
Lekker nieuwswaardige shit hebben ze daar; https://www.rtlz.nl/tech/(...)ijging-prijs-bitcoin

Het is wel duidelijk hoe ze bij rtlz over bitcoin denken.
  zaterdag 9 december 2017 @ 19:38:48 #136
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175603914
rtl z :') wat betreft bitcoin en crypto hoef je daar niet naar te luisteren

afgelopen weken alleeen maar negatief nieuws. alsof ze het proberen te sturen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175603988
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:36 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Lekker nieuwswaardige shit hebben ze daar; https://www.rtlz.nl/tech/(...)ijging-prijs-bitcoin

Ja echt enkel negatief nieuws zoals Richolio hierboven ook zegt.

Maar goed RTL Z is ook voor de bobo's/ondernemers die zien hun vermogen straks verdwijnen als de bitcoin meer geaccepteerd gaan worden. Dus zal dat wel de reden zijn.
  zaterdag 9 december 2017 @ 19:42:21 #138
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_175604002
Vanavond maar weer eens met een pump en dump meedoen. Even het verlies van BTC vandaag goedmaken :P
pi_175604019
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:36 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Via ander artikel kwam terecht bij die Zimbabwaanse bitcoin beurs. Nog niet eerder gehoord/gezien:O

28k :D

jammer dat ik niet in Afrika woont(of misschien de reden juist niet:P)
pi_175604020
kassa
pi_175604048
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:
kassa
ohnee belastingdienst :r
pi_175604077
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:44 schreef Syd het volgende:

[..]

ohnee belastingdienst :r
Ja leuker maken ze het niet.. Stelletje eikels. Ik heb niet zo veel, laatst weer gekocht, we gaan het zien. Ik ben te beginner/paniekerig voor het grote geld..
Gaaf! Coole nerd shirts op QuoteShirts.nl
TV series downloaden zonder schikkingsvoorstel te krijgen dmv VPN?
Neem dan VPNUnlimited, nu ook met werkende NetFlix proxy (USA aanbod kijken)
pi_175604078
Wow lekker negatief weer allemaal, kijk nog geen 3minuten :') (Kassa)
pi_175604098
Milieuvervuiling, hoge belastingen, risicovol, geen overheid die de munt corrigeert, grote kans om opgelicht te worden. Hebben we al een bitcoinbash bingo?
pi_175604099
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:45 schreef Syd het volgende:
Wow lekker negatief weer allemaal, kijk nog geen 3minuten :') (Kassa)
zelfde geleuter als andere tv programma's. de gemiddelde youtuber is informatiever.
pi_175604103
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:45 schreef onzinnet2 het volgende:

[..]

Ja leuker maken ze het niet.. Stelletje eikels. Ik heb niet zo veel, laatst weer gekocht, we gaan het zien. Ik ben te beginner/paniekerig voor het grote geld..
Laat ze maar bewijzen dat ik bitcoin bezit :P

Maar goed belachelijk, de euro/dollar stijgt ook hele jaar door(niet zo hoog en snel) maar dat wordt wel als variabele waarde gerekend terwijl bitcoin enkel de waarde wordt berekend wat hij afgelopen 1 januari waard zou zijn?

beetje vage constructie.
pi_175604127
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:46 schreef Morodeepdelver het volgende:
Milieuvervuiling, hoge belastingen, risicovol, geen overheid die de munt corrigeert, grote kans om opgelicht te worden. Hebben we al een bitcoinbash bingo?
+ witwassen
+ illegale praktijken

BINGO!
  zaterdag 9 december 2017 @ 19:48:19 #148
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175604132
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:46 schreef Syd het volgende:

[..]

Tot je casht op je bankrekening

Of je rekent gewoon alles met btc af, maar daar zijn we nog niet
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175604136
quote:

[..]

Maar goed belachelijk, de euro/dollar stijgt ook hele jaar door(niet zo hoog en snel) maar dat wordt wel als variabele waarde gerekend terwijl bitcoin enkel de waarde wordt berekend wat hij afgelopen 1 januari waard zou zijn?

beetje vage constructie.
Ja ik snap hun methode ook niet, maargoed, ik gok dat ze denken: "het is iets". Net als ik begrijpen zij het vast ook nog niet helemaal
Gaaf! Coole nerd shirts op QuoteShirts.nl
TV series downloaden zonder schikkingsvoorstel te krijgen dmv VPN?
Neem dan VPNUnlimited, nu ook met werkende NetFlix proxy (USA aanbod kijken)
  zaterdag 9 december 2017 @ 19:48:43 #150
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175604141
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:48 schreef Morodeepdelver het volgende:

[..]

+ witwassen
+ illegale praktijken

BINGO!
De criminelen hadden we nog niet gehad idd
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175604166
+bubbel
pi_175604171
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:48 schreef richolio het volgende:

[..]

Tot je casht op je bankrekening

Of je rekent gewoon alles met btc af, maar daar zijn we nog niet
Ochja :) dan maar lang holden en me private key in mn testament zetten :P
pi_175604176
ik snap nu weer waarom ik nooit tv kijk.
pi_175604194
de bingo is bijna compleet
pi_175604197
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:
ik snap nu weer waarom ik nooit tv kijk.
Echt :')
pi_175604203
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:48 schreef onzinnet2 het volgende:

[..]

Ja ik snap hun methode ook niet, maargoed, ik gok dat ze denken: "het is iets". Net als ik begrijpen zij het vast ook nog niet helemaal
Denk dat ze voornamelijk, zoals ik overal negatieve hor over cryptocurrency, dat ze mensen er van af willen houden.

Kan me voorstellen dat je nu niet mee je hele vermogen in bitcoin moet stoppen, maar wat je kwijt kunt kan het een leuke investering zijn.
pi_175604213
Kassa is dan ook één van de slechtste programma's op tv _O-

Die presentatrice is altijd tegen een 'bedrijf' en voor de 'burger', ongeacht de situatie.
  zaterdag 9 december 2017 @ 19:52:15 #158
418426 UtopiaVolger
pi_175604218
Bubbels in een bubbel. Kassa.
Utopia
  zaterdag 9 december 2017 @ 19:53:14 #159
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_175604237
Morgen maar eens kijken of ik mijn schadevergoeding in bitcoins pomp.
pi_175604240
Kortom, een en al negativiteit. Denk dat het vanaf nu alleen maar erger gaat worden.
pi_175604242
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:51 schreef Syd het volgende:

[..]

Denk dat ze voornamelijk, zoals ik overal negatieve hor over cryptocurrency, dat ze mensen er van af willen houden.

Kan me voorstellen dat je nu niet mee je hele vermogen in bitcoin moet stoppen, maar wat je kwijt kunt kan het een leuke investering zijn.
:P Tegen echte simpele noobs zeg ik meestal gewoon; stop met de vriendenloterij,krasloten en staatsloterij en stop dat elke maand in btc,eth of ltc.
pi_175604253
Belastingdienst; ik geef het gewoon op. Voordat ik vermogensbelasting moet gaan betalen moet de bitcoin nog wel een keertje of 10 100% gaan, maar tegen die tijd heb ik allang een nieuwe badkamer, wc, auto en verbouwing achter de rug.
  zaterdag 9 december 2017 @ 19:54:00 #163
418426 UtopiaVolger
pi_175604255
Zo negatief was het item niet toch. Best realistisch en die man geeft eerlijk aan dat hij niet weer waar dit heen gaat. Plus ze stond 25÷ in de plus na een week. Mooi toch.
Utopia
pi_175604261
Als mainstreammedia zo negatief is moeten we juist all-in gaan.
pi_175604264
quote:

[..]de euro/dollar stijgt ook hele jaar door(niet zo hoog en snel) maar dat wordt wel als variabele waarde gerekend terwijl bitcoin enkel de waarde wordt berekend wat hij afgelopen 1 januari waard zou zijn?

beetje vage constructie.
alle nationale munten zijn gekoppeld aan het bruto nationaal product.. de waarde stijging/daling wordt veroorzaakt door inflatie en inflatie is in het economisch bestel nodig om economische groei te genereren.

1 januari is peil datum... op 31 december wordt het boekjaar afgesloten en op 1 januari start het nieuwe boekjaar. Belastingen betaal je altijd over een periode van 1 januari tot en met 31 december.
pi_175604266
quote:

[..]

beetje vage constructie.
Huh? nee. Voor je complete vermogen geldt de peildatum van 1 januari.
pi_175604268
quote:

[..]

Waarschijnlijk heb je ervoor betaald, dus is dat te traceren.
quote:

beetje vage constructie.
Is normaal. Zo werkt het ook met je (spaar)geld. Je vermogen op 1 januari telt voor de belasting. Wat je de rest van het jaar hebt doet er niet toe.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175604285
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Als mainstreammedia zo negatief is moeten we juist all-in gaan.
hehe idd
pi_175604335
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:54 schreef SMS303 het volgende:

[..]

zowel de euro als dollar zijn gekoppeld aan het bruto nationaal product.. de waarde stijging/daling wordt veroorzaakt door inflatie en inflatie is in het economisch bestel nodig om economische groei te genereren.

1 januari is peil datum... op 31 december wordt het boekjaar afgesloten en op 1 januari start het nieuwe boekjaar. Belastingen betaal je altijd over een periode van 1 januari tot en met 31 december.
Ah okay :) vandaar de jaarlijkse inflatiecorrectie. Maar goed hoe zou het dan nu zitten? bitcoin was begin dit jaar juist zeer laag tegenover nu. Zal dit juist in je voordeel werken?

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2017 19:57:14 ]
pi_175604342
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:51 schreef Syd het volgende:

[..]

Ja, omdat ze er geen controle over hebben in tegenstelling tot geld.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175604364
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:54 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Shit man, jullie zijn me allemaal te snel af :P

maar inderdaad via ideal bij litebit, haha
pi_175604384
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:56 schreef Syd het volgende:

[..]

Ah okay :) vandaar de jaarlijkse inflatiecorrectie. Maar goed hoe zou het dan nu zitten? bitcoin was begin dit jaar juist zeer laag tegenover nu. Zal dit juist in je voordeel werken?
Bij je komende belastingaangifte hoef je dus niet zoveel belasting te betalen (peildatum 1/1/2017), bij die van het jaar erop dus veel meer.
pi_175604399
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:54 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

[..]

Is normaal. Zo werkt het ook met je (spaar)geld. Je vermogen op 1 januari telt voor de belasting. Wat je de rest van het jaar hebt doet er niet toe.
en als je ze verloren hebt? dan ga je er geen belasting over betalen
pi_175604437
:P Die transactionbooster werkt ook nog, je moet 'm alleen wel op de seconde timen.
pi_175604449
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Jawel, want je had ze op 1 januari in bezit, dus hoor je ze op te geven.
pi_175604488
dus op 31 dec in fiat en 2 januari terug kopen?
pi_175604507
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

jij hoort bij het groepje "ziet het als spelletje" ;)

vermogensbelasting alleen als je boven het vrijgesteld vermogen uitkomt ....

edit info van de bron: https://www.belastingdien(...)_3_anders_vanaf_2017

iets meer uitleg: https://kennisbank.sparen.nl/grens-spaargeld-belasting
pi_175604509
next leg down
pi_175604553
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:03 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Dan heb je dat vermogen nog steeds .. maar dan in euros.
  zaterdag 9 december 2017 @ 20:06:35 #180
405279 droommoord
houdt van palindromen
pi_175604581
Welke site gebruiken jullie om bitcoins te verkopen? De verificatie-tab is telkens disabled op kraken en bitonic & btcdirect zijn heel onvoordelig qua koers
"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"
  zaterdag 9 december 2017 @ 20:06:35 #181
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175604582
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:03 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Waarom?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_175604596
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:05 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Dan heb je dat vermogen nog steeds .. maar dan in euros.
owja 8)7
pi_175604606
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

owja 8)7
:7 Je kan je BTC op 31 december wel naar mij sturen.
pi_175604622
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:07 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:7 Je kan je BTC op 31 december wel naar mij sturen.
als je belooft ze in januari weer terug te sturen?
pi_175604624
En hoe weet de belastingdienst dat jij bitcoins bezit dan?
pi_175604627
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:06 schreef droommoord het volgende:
Welke site gebruiken jullie om bitcoins te verkopen? De verificatie-tab is telkens disabled op kraken en bitonic & btcdirect zijn heel onvoordelig qua koers
toch bitonic hier.. :+
  zaterdag 9 december 2017 @ 20:09:21 #187
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175604630
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:08 schreef Infection het volgende:
En hoe weet de belastingdienst dat jij bitcoins bezit dan?
Niet. :')
pi_175604637
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:09 schreef _--_ het volgende:

[..]

Niet. :')
Dus waarom zou je het opgeven dan? Ze komen er toch niet achter.
pi_175604645
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:09 schreef Infection het volgende:

[..]

Totdat je gaat uitcashen, mijn god. :')
pi_175604648
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:08 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

als je belooft ze in januari weer terug te sturen?
Minus 2,5% van de euro waarde. ^O^
pi_175604649
quote:

[..]

wel als je het laat uitbetalen....
1+1
pi_175604656
quote:

[..]

ze schijnen ook op fok forum te zitten.
pi_175604670
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:10 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Totdat je gaat uitcashen, mijn god. :')
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:10 schreef SMS303 het volgende:

[..]

wel als je het laat uitbetalen....
1+1
Hoe dan? Je kunt die bitcoin de dag ervoor gekocht hebben... Of gaan ze daadwerkelijk kijken naar je bank transacties?
pi_175604750
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:11 schreef Infection het volgende:

[..]

[..]

Hoe dan? Je kunt die bitcoin de dag ervoor gekocht hebben... Of gaan ze daadwerkelijk kijken naar je bank transacties?
google ..... ;)
https://financieel.infonu(...)jke-transacties.html
pi_175604782
quote:

[..]

Omdat het dan anders zwart geld is en je in de problemen kan komen als ze opeens veel waard worden en je ze wilt uitgeven. Want hoe ga je dan aantonen hoe je opeens aan (ik noem maar wat) 100K komt?
pi_175604814
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:11 schreef Infection het volgende:

[..]

[..]

Hoe dan? Je kunt die bitcoin de dag ervoor gekocht hebben...
Met geld dat je ook niet als vermogen had opgegeven?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2017 20:17:27 ]
pi_175604818
quote:
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:15 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Omdat het dan anders zwart geld is en je in de problemen kan komen als ze opeens veel waard worden en je ze wilt uitgeven. Want hoe ga je dan aantonen hoe je opeens aan (ik noem maar wat) 100K komt?
Klinkt als een kwestie van in gedeelten uitbetalen. Niet het volledige bedrag in 1 keer. Wat ik eerder gelezen heb is dat de bank ook pas een melding maakt aan de belastingdienst als er transacties hoger dan 1500 euro plaatsvinden. Als je daaronder blijft zou er niets aan de hand moeten zijn. Tenzij er een steekproef plaatsvindt natuurlijk.
pi_175604836
Ik wens die mensen die die 1.4% (of was het 1.2%) op je vermogen willen ontwijken met een enorm risico veel succes. Ik geef het gewoon netjes op, helaas.
pi_175604850
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:17 schreef Infection het volgende:

[..]

[..]

Klinkt als een kwestie van in gedeelten uitbetalen. Niet het volledige bedrag in 1 keer. Wat ik eerder gelezen heb is dat de bank ook pas een melding maakt aan de belastingdienst als er transacties hoger dan 1500 euro plaatsvinden. Als je daaronder blijft zou er niets aan de hand moeten zijn. Tenzij er een steekproef plaatsvindt natuurlijk.
Ik ben in april al uitgenodigd geweest bij de bank.
Ze zijn er scherp op...
pi_175604853
Het is maar 1 procent belasting ofzo dacht ik. Geef het gewoon aan en geef het meteen uit. Dan kan je niet meer belast worden :Y
pi_175604854
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:18 schreef Typisch het volgende:
Ik wens die mensen die die 1.4% (of was het 1.2%) op je vermogen willen ontwijken met een enorm risico veel succes. Ik geef het gewoon netjes op, helaas.
Ik raad het ook niet aan, zou het zelf ook nooit doen. Vraag me alleen wel af in tot hoeverre de belastingdienst erachter kan komen als je het in gedeelten uitbetaalt, over een lange termijn.
pi_175604866
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:18 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik raad het ook niet aan, zou het zelf ook nooit doen. Vraag me alleen wel af in tot hoeverre de belastingdienst erachter kan komen als je het in gedeelten uitbetaalt, over een lange termijn.
Een serieus bedrag komen ze sowieso achter.
pi_175604871
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik ben in april al uitgenodigd geweest bij de bank.
Ze zijn er scherp op...
Hebben ze je uitgenodigd vanwege verdachte transacties dan? Of zat er een andere reden achter?
pi_175604897
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:19 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Een serieus bedrag komen ze sowieso achter.
En wat als dat bedrag al van jezelf was? Stel ik spendeer nu 15k aan een bitcoin en verkoop deze de volgende dag voor hetzelfde bedrag? Zou dat als een verdachte transactie gezien worden?
pi_175604899
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:19 schreef Infection het volgende:

[..]

Hebben ze je uitgenodigd vanwege verdachte transacties dan? Of zat er een andere reden achter?
Klopt.
Zowel vanwege de transacties als vanwege hun zorgplicht (risicoprofiel).
pi_175604923
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt.
Wat waren de gevolgen? Of was alles in orde uiteindelijk?
pi_175604930
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:20 schreef Infection het volgende:

[..]

En wat als dat bedrag al van jezelf was? Stel ik spendeer nu 15k aan een bitcoin en verkoop deze de volgende dag voor hetzelfde bedrag?
Dan is dat prima uit te leggen mocht je er een vraag over krijgen.
Blijft natuurlijk in beide vormen mee tellen voor je vermogen.
pi_175604931
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt.
Heb jij transacties die 3k+ ofzo zijn dan? Als je het verspreid doet komen ze er niet achter volgens mij.
pi_175604935
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:20 schreef Infection het volgende:

[..]

En wat als dat bedrag al van jezelf was? Stel ik spendeer nu 15k aan een bitcoin en verkoop deze de volgende dag voor hetzelfde bedrag?
Je geeft gewoon op wat je vermogen op 1-1 en 31-12 was.
pi_175604945
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:21 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Heb jij transacties die 3k+ ofzo zijn dan? Als je het verspreid doet komen ze er niet achter volgens mij.
Jij hebt nog nooit belasting betaald?
pi_175604973
Maar, als jullie zodanige bedragen hebben.
Schrijf je gewoon in in het VK.

Geen vermogensbelasting ^O^
pi_175604974
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:21 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Probeer het uit, zou ik zeggen :P

Er is altijd een kans dat er geen haan naar kraait.
Ga ik het risico lopen? Nee...
pi_175604982
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:22 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Zonder overige inkomsten hoef je dat eigenlijk nooit zelf te doen. Je loon staat bijvoorbeeld al ingevuld.
pi_175604994
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:22 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Nope.
pi_175605000
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:23 schreef Infection het volgende:

[..]

Zonder overige inkomsten hoef je dat eigenlijk nooit zelf te doen. Je loon staat bijvoorbeeld al ingevuld.
Daarom vraag ik het ook :+
Jullie onderschatten het vermogen van de fiscus enorm.
pi_175605003
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:23 schreef Insomnia2.0 het volgende:

Dat is toch ook gewoon belastingontduiking?
pi_175605011
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:21 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Je geeft gewoon op wat je vermogen op 1-1 en 31-12 was.
Alleen 1 januari telt.

Bij aangifte in 2018 over het jaar 2017 geef je dus het vermogen op van 1 januari 2017.
pi_175605014
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:23 schreef Infection het volgende:

[..]

Dat is toch ook gewoon belastingontduiking?
Jij mag gewoon in het VK gaan wonen?
pi_175605024
Weet je wat je ook kan doen? Buitenlandse rekening en het in cash laten uitbetalen :7
pi_175605026
quote:

[..]

Daarom vraag ik het ook :+
Jullie onderschatten het vermogen van de fiscus enorm.
Ik had liever dat ze mijn vermogen onderschatten ;(
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 20:24:38 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175605029
Al mag je wel verdomd veel hebben om dat de moeite waard te maken.
pi_175605031
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:24 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Jij mag gewoon in het VK gaan wonen?
Klopt. Dacht even dat je bedoelde om jezelf in te schrijven bij een Britse bank.
pi_175605046
Hoe zit het trouwens kwa inkomstenbelasting, of geldt dat niet voor cryptocurrencies?

Op Google vind ik ook veel artikelen hierover die elkaar tegenspreken.
pi_175605054
quote:

En dan daar lekker capital gains tax betalen?
pi_175605062
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:25 schreef Infection het volgende:
Hoe zit het trouwens kwa inkomstenbelasting, of geldt dat niet voor cryptocurrencies?

Op Google vind ik ook veel artikelen hierover die elkaar tegenspreken.
Alleen als je de crypto als loon hebt ontvangen.

Dus stel je schildert een huis en je krijgt daarvoor in BTC betaald, dan geef je het op bij inkomsten.

Anders is het gewoon vermogen, net als geld, aandelen, goud, etc.
pi_175605084
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Alleen als je de crypto als loon hebt ontvangen.

Anders is het gewoon vermogen, net als geld, aandelen, goud, etc.
Maar toch als je winst maakt met je crypto's, is het eigenlijk inkomen zou je zeggen toch?
pi_175605106
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:26 schreef Infection het volgende:

[..]

Maar toch als je winst maakt met je crypto's, is het eigenlijk inkomen zou je zeggen toch?
En als je verlies maakt dan?

Het is gewoon vermogen dat omhoog of omlaag kan gaan, net als aandelen.

Box 3 dus.
  zaterdag 9 december 2017 @ 20:28:53 #229
405279 droommoord
houdt van palindromen
pi_175605123
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:09 schreef Typisch het volgende:

[..]

toch bitonic hier.. :+
Hmm, thanks, had gehoopt dat er een voordeligere makkelijke optie zou zijn
"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"
pi_175605125
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En als je verlies maakt dan?

Het is gewoon vermogen dat omhoog of omlaag kan gaan, net als aandelen.
Dan zou ik dus ook een stoel kunnen kopen voor 100 euro en deze doorverkopen voor 1000 euro zonder inkomstenbelasting te hoeven betalen? Of het nou een stoel of een bitcoin is, beide zijn bezittingen waar je winst over kunt maken.

Maar ok, als het daadwerkelijk alleen vermogensbelasting is, dan vind ik het helemaal mooi. ^O^
pi_175605140
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:28 schreef Infection het volgende:

[..]

Dan zou ik dus ook een stoel kunnen kopen voor 100 euro en deze doorverkopen voor 1000 euro zonder inkomstenbelasting te hoeven betalen? Of het nou een stoel of een bitcoin is, beide zijn bezittingen waar je winst over kunt maken.

Maar ok, als het daadwerkelijk alleen vermogensbelasting is, dan vind ik het helemaal mooi. ^O^
Een stoel geef je dan ook niet op als vermogen, of hij moet van massief goud zijn.
pi_175605151
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een stoel geef je dan ook niet op als vermogen.
Klopt, maar het is maar even een voorbeeld. Je steekt tenslotte wel vermogen in die stoel om het te kopen.
pi_175605175
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:30 schreef Infection het volgende:

[..]

Klopt, maar het is maar even een voorbeeld. Je steekt tenslotte wel vermogen in die stoel om het te kopen.
Ik kan het nu eenmaal niet simpeler maken voor je :P

Als je vermogen hebt of je stopt het in aandelen, goud, crypto en je wint / verliest dan is alles opgeteld op 1 januari je nieuwe vermogen.

Het bezit van fysiek edelmetaal wordt voor de inkomstenbelasting overigens ook gezien als een belegging, vandaar dat goud wel in box 3 valt en je stoel niet.
pi_175605200
Nog dit jaar mijn Ether omzetten in een Cryptokat, of moet ik die ook opgeven?
pi_175605211
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:33 schreef Jed1Gam het volgende:
Nog dit jaar mijn Ether omzetten in een Cryptokat, of moet ik die ok opgeven?
Alle cryptocurrencies vallen onder vermogen... ook Toffifee Coins.
pi_175605222
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:33 schreef Jed1Gam het volgende:
Nog dit jaar mijn Ether omzetten in een Cryptokat, of moet ik die ook opgeven?
Zit je boven de 25k dan? Zo makkelijk zal het overigens niet zijn. Een cryptokat is ook gewoon een cryptocurrency toch?
pi_175605235
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:34 schreef Infection het volgende:

[..]

Zit je boven de 25k dan?
Er onder moet je ook gewoon opgeven..
pi_175605239
Ik heb voor de aangifte over dit jaar nog wel het geluk dat de coins erg laag stonden op 1 januari *)
pi_175605250
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:35 schreef Typisch het volgende:

[..]

Klopt, maar daar betaal je geen belasting over. Dus het zal niet nodig zijn om je ETH om te zetten in een Cryptokat (ook al heeft dat ook geen nut)
pi_175605267
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar is een kitty een currency? Het is een product waarvoor betaald is :P
pi_175605274
quote:
Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen. Als ze dat nu verkopen is dat een behoorlijke dump. Of zouden ze hodlen?
pi_175605285
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:34 schreef Infection het volgende:

[..]

Zit je boven de 25k dan? Zo makkelijk zal het overigens niet zijn. Een cryptokat is ook gewoon een cryptocurrency toch?
Woon niet in Nederland, maar ik was benieuwd. Aangifte:2 cryptokitties
pi_175605290
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:37 schreef Infection het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen. Als ze dat nu verkopen is dat een behoorlijke dump. Of zouden ze hodlen?
Zulke bedrag worden niet op een exchange verkocht.

Die worden geveild of OTC verkocht
pi_175605293
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:36 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Die discussie mag je met met de Belastingdienst voeren :+
pi_175605294
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:37 schreef Infection het volgende:

[..]

:P Als ze 25% dumpen zou het al kut zijn.
pi_175605310
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Die discussie mag je met met de Belastingdienst voeren :+
:D Ik hoop dat het een item wordt en dat ze het gesprek opnemen.
pi_175605317
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:37 schreef Atlantis- het volgende:

[..]

Zulke bedrag worden niet op een exchange verkocht.

Die worden geveild of OTC verkocht
Over the counter idd.
pi_175605330
https://www.belastingdien(...)overige_bezittingen/

"Bij overige bezittingen horen onder andere:

bitcoins en andere virtuele betaalmiddelen
Virtuele betaalmiddelen, zoals bitcoins, staan op uw computer opgeslagen. U kunt deze alleen gebruiken als betaalmiddel op internet. U geeft van deze middelen de waarde in het economisch verkeer aan op 1 januari van het jaar van aangifte"

Klopt trouwens ook niet helemaal. Bitcoins staan niet persé op je computer opgeslagen en wordt niet alleen gebruikt als betaalmiddel op internet.
pi_175605333
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:36 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Als ik een programmaatje maak waar bitcoins er in (de wallet) uit zien als een muffin, dan is het nog steeds een bitcoin.

Die kitties zijn gewoon tokens op een chain, dus bezit. Lijkt mij.
pi_175605343
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:39 schreef Infection het volgende:

Virtuele betaalmiddelen, zoals bitcoins, staan op uw computer opgeslagen. U kunt deze alleen gebruiken als betaalmiddel op internet. U geeft van deze middelen de waarde in het economisch verkeer aan op 1 januari van het jaar van aangifte"

Klopt trouwens ook niet helemaal. Bitcoins staan niet persé op je computer opgeslagen en wordt niet alleen gebruikt als betaalmiddel op internet.
Sterker nog: ze staan NOOIT op jouw computertje opgeslagen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 20:40:53 #253
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175605356
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:39 schreef Typisch het volgende:

[..]

Als ik een programmaatje maak waar bitcoins er in (de wallet) uit zien als een muffin, dan is het nog steeds een bitcoin.

Geen echte tokens volgens mij...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175605366
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Geen echte tokens volgens mij...
Wat zijn het dan? :o
pi_175605368
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:39 schreef Infection het volgende:

Ik zit overigens wel altijd met de zin "waarde in het economisch verkeer" te stoeien dus ik denk dat ik voortaan de goedkoopste exchange maar aanhoud.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 20:42:36 #256
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175605396
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:41 schreef Typisch het volgende:

[..]

Geen idee _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175605421
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:39 schreef Typisch het volgende:

[..]

Naja de opzet is dat het een spel is waarin je een karakter koopt in de vorm van een kat toch? :P Als dit in box 3 hoort dan ga ik snel mijn steam account verwijderen.

Vaag randgeval dit denk ik.
pi_175605430
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik zit overigens wel altijd met de zin "waarde in het economisch verkeer" te stoeien dus ik denk dat ik voortaan de goedkoopste exchange maar aanhoud.
Goedkoopste Exchange op het goedkoopste tijdstip op 1-1. :Y
  zaterdag 9 december 2017 @ 20:44:04 #259
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_175605432
quote:
Een interessante vraag is hoe cryptovaluta worden belast in de inkomstenbelasting als iemand actief handelt in cryptovaluta. De Belastingdienst zou kunnen stellen dat dit normaal vermogensbeheer te buiten gaat en de opbrengsten derhalve in box 1 in plaats van box 3 vallen. Dit hangt echter sterk af van de feiten en omstandigheden van het geval.
http://www.grantthornton.(...)luta-en-belastingen/
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_175605445
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:43 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Naja de opzet is dat het een spel is waarin je een karakter koopt in de vorm van een kat toch? :P Als dit in box 3 hoort dan ga ik snel mijn steam account verwijderen.

Vaag randgeval dit denk ik.
Jouw steamgames zijn alleen niet in jouw bezit, dus uberhaubt geen vermogen.
pi_175605485
quote:

[..]

Zie het als digitale kunstwerken.
De volgende stap na digitaal goud.
pi_175605486
Hoe zit het trouwens als je je euro's omzet naar USDT (tether) en vervolgens met tether andere crypto's koopt? Je zet dan niet je geld om in bitcoins, maar je geld om in tether, waar je vervolgens bitcoins mee koopt. Of maakt dat niet uit bij de belastingdienst? Lijkt mij ook moeilijk te checken voor ze.
pi_175605497
Hmm eerlijk gezegd weet ik niet wat de waarde was van mijn coins op 1 januari.

Hoe doen jullie dat? Of doe je een schatting?
pi_175605502
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:46 schreef Infection het volgende:
Hoe zit het trouwens als je je euro's omzet naar USDT (tether) en vervolgens met tether andere crypto's koopt? Je zet dan niet je geld om in bitcoins, maar je geld om in tether, waar je vervolgens bitcoins mee koopt.
Wat doet dat af aan je vermogen, of het nu in euro, USDT of BTC zit.
pi_175605512
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:46 schreef xaban06 het volgende:

Ik schrijf het op.
pi_175605525
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:46 schreef Infection het volgende:
Hoe zit het trouwens als je je euro's omzet naar USDT (tether) en vervolgens met tether andere crypto's koopt? Je zet dan niet je geld om in bitcoins, maar je geld om in tether, waar je vervolgens bitcoins mee koopt. Of maakt dat niet uit bij de belastingdienst? Lijkt mij ook moeilijk te checken voor ze.
Het gaat niet puur om Bitcoin :-) tether is toch ook digitaal geld?
pi_175605544
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:47 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Ik schrijf het op.
Ben ik nu helaas te laat mee :P

Over 3 weken niet vergeten op te schrijven dan.
pi_175605554
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:47 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Wat doet dat af aan je vermogen, of het nu in euro, USDT of BTC zit.
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:48 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Het gaat niet puur om Bitcoin :-) tether is toch ook digitaal geld?
Laat maar. Ik zat even te denken dat je crypto gebruikt om iets te kopen en dat product vervolgens verkoopt voor geld, maar je zet eigenlijk nog steeds je crypto om in andere crypto, dus niets aan de hand. 8)7
pi_175605559
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:46 schreef xaban06 het volgende:

Over de eerste jaren heb ik het geschat, daarna maar eens gaan bijhouden.

Het lastigste is dat je de aangifte pas zo'n 15 maand na de peildatum doet.

Ik noteer dus van iedere coin hoeveel ik er op 1 januari heb en wat de prijs was op die datum, al is de historische prijs van een coin vaak nog wel terug te vinden via coinmarketcap en dus vooral het aantal belangrijk is om bij te houden.
pi_175605588
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Over de eerste jaren heb ik het geschat, daarna maar eens gaan bijhouden.

Het lastigste is dat je de aangifte pas zo'n 15 maand na de peildatum doet.

Ik noteer dus van iedere coin hoeveel ik er op 1 januari heb en wat de prijs was op die datum, al is de historische prijs van een coin vaak nog wel terug te vinden via coinmarketcap.
En hoe controleert de belastingdienst dit vraag ik mij dan af. Gaan zij ook daadwerkelijk in de historie van bijvoorbeeld coinmarketcap kijken?
pi_175605598
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:51 schreef Infection het volgende:

[..]

En hoe controleert de belastingdienst dit vraag ik mij dan af. Gaan zij ook daadwerkelijk in de historie van bijvoorbeeld coinmarketcap kijken?
Lijkt me wel ja :Y
pi_175605602
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:35 schreef Typisch het volgende:

[..]

Nee, dan geef je aan minder te bezitten. Pas als je zegt meer te bezitten moet je alles opgeven.
pi_175605621
quote:

[..]

Hoe de Belastingdienst het controleert moet ze zelf weten.
Ik zorg dat ik aannemelijk kan maken wat ik op die datum als bezit had.
In de praktijk krijg je er zelden een controle op maar als je het wel krijgt moet je wel aannemelijk kunnen maken hoe je er aan komt en hoeveel het is.

[ Bericht 9% gewijzigd door TheFreshPrince op 09-12-2017 21:01:01 ]
pi_175605642
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, dan geef je aan minder te bezitten. Pas als je zegt meer te bezitten moet je alles opgeven.
Zover ik weet geef je al je vermogen op in het aangifteprogramma.
Kom je dan in totaal boven de vermogensgrens, dan krijg je voor dat deel een aanslag.

Bij spaar- en betaalrekeningen wordt dat zelfs al voor je ingevuld, ook de kleinere bedragen staan er dan gewoon in.
pi_175605714
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:49 schreef Infection het volgende:

[..]

[..]

Laat maar. Ik zat even te denken dat je crypto gebruikt om iets te kopen en dat product vervolgens verkoopt voor geld, maar je zet eigenlijk nog steeds je crypto om in andere crypto, dus niets aan de hand. 8)7
hehehe is het ingedaald?
In Nederland zijn 2 dingen zeker in het leven....
De dood en de belastingdienst....!

Wil je daar onderuit komen dan moet je met een berg geld door advocaten/accountants een vage constructie op laten zetten.... wil je dat niet zie 3e regel ;)
pi_175605733
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zover ik weet geef je al je vermogen op in het aangifteprogramma.
Kom je dan in totaal boven de vermogensgrens, dan krijg je voor dat deel een aanslag.

Bij spaar- en betaalrekeningen wordt dat zelfs al voor je ingevuld, ook de kleinere bedragen staan er dan gewoon in.
Behalve de vooringevulde velden heb ik nooit de rest hoeven in te vullen als mijn vermogen onder de drempel ligt.
pi_175605766
quote:

[..]

Bij de aangifte is er 1 invulveld voor "overige bezittingen". Daar geef je een bedrag in EUR op. Je hoeft dus verder niets te specificeren waar die bezittingen precies uit bestaan.
pi_175605826
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Behalve de vooringevulde velden heb ik nooit de rest hoeven in te vullen als mijn vermogen onder de drempel ligt.
Maar stel, je hebt 3200 op je betaalrekeningen, 14000 in crypto en 17000 op je spaarrekening dan zit het afzonderlijk onder de grens maar als je het netjes invult kom je er boven. Ik zou het gewoon altijd invullen, zit je er onder dan betaal je toch niets.

Ik heb het aangifteprogramma niet bij de hand, ik kom er eind augustus op terug :P
pi_175606000
[offtopic]
Bij overige bezittingen hoort ook:

uw aandeel in het vermogen van de 'vereniging van eigenaren' (VvE) op 1 januari van het jaar van aangifte. Bent u lid van een VvE, bijvoorbeeld omdat u een appartement hebt in een flatgebouw? Dan betaalt u aan de VvE een bijdrage voor bijvoorbeeld onderhoud en schoonmaak. Door uw lidmaatschap hebt u ook een aandeel in het vermogen van de VvE.

Zijn er hier appartementbezitters die dit opgeven? :@
[/offtopic]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 21:07:21 #280
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175606072
Als ik al mijn spaargeld, crypto's, auto en andere bezittingen bij elkaar op tel, kom ik vast wel in de buurt van de 20k :P

Het is dat ik nog een eurootje of 100 terug kan krijgen :9
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175606093
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:04 schreef Tourniquet het volgende:
[offtopic]
Bij overige bezittingen hoort ook:

uw aandeel in het vermogen van de 'vereniging van eigenaren' (VvE) op 1 januari van het jaar van aangifte. Bent u lid van een VvE, bijvoorbeeld omdat u een appartement hebt in een flatgebouw? Dan betaalt u aan de VvE een bijdrage voor bijvoorbeeld onderhoud en schoonmaak. Door uw lidmaatschap hebt u ook een aandeel in het vermogen van de VvE.

Zijn er hier appartementbezitters die dit opgeven? :@
[/offtopic]
Wel jammer dat dat ook moet.
Ik zag al een mooie constructie om belasting te ontduiken :D

Een soort van landelijke "vereniging van eigenaren" spaarrekening.
pi_175606113
Greys heeft de beste manier gevonden om onder de vermogensbelasting uit te komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175606125
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:07 schreef Nattekat het volgende:
Als ik al mijn spaargeld, crypto's, auto en andere bezittingen bij elkaar op tel, kom ik vast wel in de buurt van de 20k :P

Eigen auto voor eigen gebruik is vrijgesteld
pi_175606134
quote:

Auto en gewone bezittingen (zoals je eethoek) telt niet als vermogen :P
pi_175606180
quote:

Investeer in IOTA en je verdubbelt die 20k :7
pi_175606252
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:11 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Investeer in IOTA en je verdubbelt die 20k :7
:')
pi_175606279
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar stel, je hebt 3200 op je betaalrekeningen, 14000 in crypto en 17000 op je spaarrekening dan zit het afzonderlijk onder de grens maar als je het netjes invult kom je er boven. Ik zou het gewoon altijd invullen, zit je er onder dan betaal je toch niets.

Ik heb het aangifteprogramma niet bij de hand, ik kom er eind augustus op terug :P
Ik tel het wel op maar geef niet alles op als ik er niet boven kom.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 december 2017 @ 21:15:21 #288
163650 Greys
pi_175606307
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

:7
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175606373
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:13 schreef Typisch het volgende:

[..]

:')
Ja je lacht nu wel maar wacht maar wanneer Iota op 10 dollar staat.
pi_175606387
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:17 schreef vigen98 het volgende:

[..]

wat dan?
pi_175606434
Studieschulden mag je ook aftrekken in Box 3 maar daar heb ik niet zoveel aan.
Studeren was m'n hobby niet echt :P
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 21:19:20 #292
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175606439
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:17 schreef vigen98 het volgende:

[..]

De eerste die mij de toegevoegde waarde van IOTA kan uitleggen moet nog geboren worden, dus neh.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175606467
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De eerste die mij de toegevoegde waarde van IOTA kan uitleggen moet nog geboren worden, dus neh.
Ik denk dat er wel pogingen zijn gedaan maar de vraag is of je het begrijpt.

:+
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 21:20:05 #294
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175606474
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:19 schreef MaGNeT het volgende:
Studieschulden mag je ook aftrekken in Box 3 maar daar heb ik niet zoveel aan.
Studeren was m'n hobby niet echt :P
Ik heb als doel om zonder schulden af te studeren, dus tja...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 december 2017 @ 21:20:36 #295
163650 Greys
pi_175606489
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:08 schreef MaGNeT het volgende:
Greys heeft de beste manier gevonden om onder de vermogensbelasting uit te komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha! Eat thát, Belastingdienst!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175606514
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb als doel om zonder schulden af te studeren, dus tja...
Ben je nog zo jong? :o

Ik ben "al" 41 :D
Ik gedraag me overigens niet als iemand van 41...
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 21:21:08 #297
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175606516
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel pogingen zijn gedaan maar de vraag is of je het begrijpt.

:+
Je twijfelt aan iemand met een universitaire bachelor informatica en bovengemiddelde interesse in cryptocurrencies of hij het wel begrijpt?

:P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 9 december 2017 @ 21:21:13 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175606522
quote:

[..]

Stel je hebt een getal (wat het uiteindelijk allemaal zijn). Je kunt dat bijvoorbeeld weergeven met arabische cijfers
4 4 1 2 5 1 2 9 8 3 ...
Je kunt er ook voor kiezen om dat getal weer te geven als een cryptokitty.
Dan pak je een basiskitty.
De eerste zes cijfers geven de RGB code van zijn vacht weer (44Rood, 12 Groen, 51 Blauw)
Cijfer 7 geeft de lengte van de snorharen aan
Cijfer 8 de vorm van de oren
etc etc.

Zo kun je dus gemakkelijk een getal een unieke vorm geven, in dit geval een katje. Kan echter ook een hondje, een binaire code, een huisje of wat dan ook zijn.

Het is dus gewoon een cryptocoin, die je weergeeft in een poesje. Maar je kunt het ook als gewoon getal weergeven. Ik kan ook wel een programmaatje schrijven dat jouw bitcoin weergeeft als een uniek hondje.
The End Times are wild
pi_175606546
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je twijfelt aan iemand met een universitaire bachelor informatica en bovengemiddelde interesse in cryptocurrencies of hij het wel begrijpt?

:P
Nee, alleen bij jou.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 21:22:11 #300
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175606557
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ben je nog zo jong? :o

Ik ben "al" 41 :D
Ik gedraag me overigens niet als iemand van 41...
Als Bitcoin een paar jaar later uitgevonden was, was ik miljonair }:|
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 21:22:39 #301
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175606574
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, alleen bij jou.
100.000 katjes