abonnement Unibet Coolblue
pi_175604407
het warmte scherm hoeft niet veel te zijn.

ik zou dan denk ik een dunplaatje multiplex in de zekfde afmeting als de achterkant van de speaker zagen. en die met 4 blokjes van 7cm in de hoeken monteren. zou houd je stralingswarmte weg en is er te gelijk ruimte om de warmte van de speaker kwijt te raken.
pi_175604457
Zit er geen vloerverwarming in?
.
pi_175604510
Je kan die radiator later natuurlijk ook nog vervangen door een verticaal model wat smaller en hoger is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 21:01:55 #29
74056 crew  ToT
pi_175605919
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:00 schreef Nico987 het volgende:
het warmte scherm hoeft niet veel te zijn.

ik zou dan denk ik een dunplaatje multiplex in de zekfde afmeting als de achterkant van de speaker zagen. en die met 4 blokjes van 7cm in de hoeken monteren. zou houd je stralingswarmte weg en is er te gelijk ruimte om de warmte van de speaker kwijt te raken.
Je bedoelt aan de speaker zelf aan de achterkant vastmaken?
Dat lukt niet i.v.m. het koelelement van de speaker.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:02 schreef Fer het volgende:
Zit er geen vloerverwarming in?
Nope, die foeilelijke "tegelvloer" is gewoon zeil! _O- En dat ligt op gewoon beton. Er zijn 2 verwarmingselementen in de woonkamer.
We gaan in de toekomst wel ooit een tegelvloer er in leggen. Of er dan ook vloerverwarming komt, hangt van de kosten en de mogelijkheden af. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:03 schreef MaGNeT het volgende:
Je kan die radiator later natuurlijk ook nog vervangen door een verticaal model wat smaller en hoger is.
Daar had ik idd ook wel wat aan zitten denken, maar dat zal over een iets langere tijd gebeuren aangezien het budget redelijk op is na de verhuizing zelf. :)

^O^ Tof dat jullie zo meedenken!
pi_175606026
Of langs de klapdeuren een convectorput in de vloer laten maken, dan kan die CV daar helemaal weg.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 21:23:45 #31
74056 crew  ToT
pi_175606606
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:05 schreef MaGNeT het volgende:
Of langs de klapdeuren een convectorput in de vloer laten maken, dan kan die CV daar helemaal weg.
Waren convectorputten niet minder rendabel? Ik heb er ooit eentje gehad en dat is mij toen verteld.
pi_175607205
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Waren convectorputten niet minder rendabel? Ik heb er ooit eentje gehad en dat is mij toen verteld.
Volgens mij valt het wel mee zolang de put zelf maar goed geïsoleerd is in de kruipruimte.

Vloerverwarming zou wel mijn voorkeur hebben, bij een volgende woning komt dat er zeker in.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 21:54:34 #33
74056 crew  ToT
pi_175607503
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Volgens mij valt het wel mee zolang de put zelf maar goed geïsoleerd is in de kruipruimte.

Vloerverwarming zou wel mijn voorkeur hebben, bij een volgende woning komt dat er zeker in.
Ik dacht dat ook vloerverwarming minder rendabel was dan oude radiatoren? :@

Toch vind ik het zelf ook echt wel beter! :Y De radiatoren in dit huis vind ik gewoon lelijk staan, en je hebt lekker warme voetjes! O+
pi_175607791
Vloerverwarming en dan het warme water eerst langs die ramen en de lussen dicht op elkaar en dan zo richting het midden van de kamer en daar wat meer uit elkaar en dan retour. Zo zou ik het doen als het opnieuw moest.

Op die bank voel je anders de kou van de deur/raam.
.
pi_175607819
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik dacht dat ook vloerverwarming minder rendabel was dan oude radiatoren? :@

Toch vind ik het zelf ook echt wel beter! :Y De radiatoren in dit huis vind ik gewoon lelijk staan, en je hebt lekker warme voetjes! O+
Dat is niet 1-op-1 te stellen.

Een aan de onderkant goed geïsoleerde vloer, wat voor pompsysteem je gebruikt en wat je als vloerbedekking hebt maakt uit.
Daarnaast verwarmt vloerverwarming op een lagere temperatuur, wat weer beter kan zijn voor het rendement van je ketel.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 22:06:57 #36
74056 crew  ToT
pi_175607853
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat is niet 1-op-1 te stellen.

Een aan de onderkant goed geïsoleerde vloer en wat je als vloerbedekking hebt maakt uit.
Daarnaast verwarmt vloerverwarming op een lagere temperatuur, wat weer beter is voor het rendement van je ketel.
Interessant. :)
Ik had overigens gehoord dat bijvoorbeeld een pvc-vloer minder goed warmte geleidt. (Aan de andere kant is het wel een stuk dunner dan tegels bijvoorbeeld.)
pi_175607917
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Interessant. :)
Ik had overigens gehoord dat bijvoorbeeld een pvc-vloer minder goed warmte geleidt. (Aan de andere kant is het wel een stuk dunner dan tegels bijvoorbeeld.)
Ik zou dan voor plavuizen gaan, denk ik. Heb nu nog laminaat.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 22:09:53 #38
74056 crew  ToT
pi_175607953
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik zou dan voor plavuizen gaan, denk ik. Heb nu nog laminaat.
Ja wij zaten idd ook aan plavuizen te denken, maar dit is allemaal wel erg verre toekomstplanning.
Eerst weer wat reserve opbouwen! :Y
pi_175608007
2003 reken maar niet op warme voetjes, tenzij je de winter tropisch warm binnen wil. Mijn vloer vloelt net niet ijskoud aan, dat is ruim voldoende om de kamer lekker warm te krijgen.
.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 22:17:19 #40
74056 crew  ToT
pi_175608169
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:11 schreef Fer het volgende:
2003 reken maar niet op warme voetjes, tenzij je de winter tropisch warm binnen wil. Mijn vloer vloelt net niet ijskoud aan, dat is ruim voldoende om de kamer lekker warm te krijgen.
Ahhhh okee! ^O^ Dus door de goede isolatie kan de vloerverwarming zeer laag blijven, zodat je het zelfs amper merkt en toch een lekker warme kamer krijgt? :D Beter!

Overigens: het huis heeft een VR-ketel uit het bouwjaar. Is het verstandig deze te vervangen voor een HR-ketel? Zo zie je tegenwoordig regelmatig reclame voor deze: https://www.instalcenter.nl/cv/nefit-proline/
(Overigens las ik wel dat-ie uit cheap-ass onderdelen bestaat en lees ik af en toe reviews waarin staat dat ze vaak stuk gaan, hoewel de meerderheid van de reviews wel positief over de ketel is.)
pi_175608464
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:17 schreef ToT het volgende:

[..]

Ahhhh okee! ^O^ Dus door de goede isolatie kan de vloerverwarming zeer laag blijven, zodat je het zelfs amper merkt en toch een lekker warme kamer krijgt? :D Beter!

Overigens: het huis heeft een VR-ketel uit het bouwjaar. Is het verstandig deze te vervangen voor een HR-ketel? Zo zie je tegenwoordig regelmatig reclame voor deze: https://www.instalcenter.nl/cv/nefit-proline/
(Overigens las ik wel dat-ie uit cheap-ass onderdelen bestaat en lees ik af en toe reviews waarin staat dat ze vaak stuk gaan, hoewel de meerderheid van de reviews wel positief over de ketel is.)
15 jaar lijkt me een mooie leeftijd voor een CV-ketel om 'm te vervangen.
Zelf zou ik nu een Remeha ketel kiezen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 22:29:29 #42
74056 crew  ToT
pi_175608577
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

15 jaar lijkt me een mooie leeftijd voor een CV-ketel om 'm te vervangen.
Zelf zou ik nu een Remeha ketel kiezen.
https://www.cvtotaal.nl/r(...)IEAYYAiABEgL-vvD_BwE Deze?

Mijn huis heeft 350 kuub inhoud.(Maar in de gangen en slaapkamers heb ik zelden de verwarming aan. Ja in de hoofdslaapkamer soms heel zachtjes om de ergste kou er uit te krijgen. Dit huis heeft wel een gesloten keuken, dus daar moet de verwarming ook wel ietsjes branden.)

Anyway, deze investering zal ook wel 1 of 2 jaartjes op zich moeten laten wachten. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door ToT op 09-12-2017 22:39:55 ]
pi_175615171
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:11 schreef Fer het volgende:
2003 reken maar niet op warme voetjes, tenzij je de winter tropisch warm binnen wil. Mijn vloer vloelt net niet ijskoud aan, dat is ruim voldoende om de kamer lekker warm te krijgen.
Daar heb ik heel andere ervaring mee. Ik vind de vloer echt lekker aanvoelen als ik het huis op 20, 21 stook.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175615689
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

15 jaar lijkt me een mooie leeftijd voor een CV-ketel om 'm te vervangen.
Zelf zou ik nu een Remeha ketel kiezen.
Remeha, Nefit of een winterjas. Alles beter dan een I.........
.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 10 december 2017 @ 11:11:14 #45
74056 crew  ToT
pi_175616412
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 10:05 schreef Fer het volgende:

[..]

Remeha, Nefit of een winterjas. Alles beter dan een I.........
Dan een wat? :@
Overigens las ik bij een review da die Nefit die ik hierboven gepost had alleen qua naam een Nefit is en dat het eerder een chinees dingetje is waar de naam op geplakt is.

Ik heb in een vorig huis overigens ook een keer een Vaillant gehad. Giga groot en overpowered ding! _O- Dat kreeg ik elke keer te horen als de monteur weer onderhoud kwam doen! _O- "Je komt deze nog net niet in fabrieken tegen, maar veel scheelt het niet." :D


Anyway, als de boel op z'n plek staat, zal ik wel ff wat foto's posten! :Y

[ Bericht 16% gewijzigd door ToT op 10-12-2017 11:21:23 ]
pi_175630199
zogenaamd beter dan een intergas, maar de huidige remeha tzerra's en nefits zijn door 2 verschillende loodgieters hier in nijmegen dan weer bestempeld als plastic fantastic, en apparaten die na 4-5 jaar flinke problemen kunnen geven door de slijtage.
Zij bevolen juist een intergas aan.

Zelf heb ik net een huurcontract bij kemkens afgesloten, en komt er bij bij ook een intergas HRE 36/30. De onderdelen van deze ketel zouden onderhoudsvriendelijker zijn en minder storingsgevoelig.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 10 december 2017 @ 21:59:44 #47
74056 crew  ToT
pi_175632944
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:21 schreef MrDrako het volgende:
zogenaamd beter dan een intergas, maar de huidige remeha tzerra's en nefits zijn door 2 verschillende loodgieters hier in nijmegen dan weer bestempeld als plastic fantastic, en apparaten die na 4-5 jaar flinke problemen kunnen geven door de slijtage.
Zij bevolen juist een intergas aan.

Zelf heb ik net een huurcontract bij kemkens afgesloten, en komt er bij bij ook een intergas HRE 36/30. De onderdelen van deze ketel zouden onderhoudsvriendelijker zijn en minder storingsgevoelig.
^O^ Thx!

Hmmm dan klopt het dus toch wel aardig wat ik over die ene ketel gelezen had die ik hier gepost heb.
Mwah voorlopig heb ik sowieso nog geen budget voor een nieuwe ketel, maar het is wel handig om alvast wat te oriënteren. :)
Maar huren kan idd ook. Dat zal misschien ook al wel redelijk wat kunnen schelen.
pi_175635430
Ik heb sterk de indruk dat er inkoop kortingen en dergelijke gelden bij sommige loodgieters. want de 1 zweert bij het ene en de ander bij het andere.

het zal ws allemaal weinig uitmaken. ze zullen allemaal hun prijs wel waard zijn.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 11 december 2017 @ 00:12:07 #49
74056 crew  ToT
pi_175636034
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 23:46 schreef Nico987 het volgende:
Ik heb sterk de indruk dat er inkoop kortingen en dergelijke gelden bij sommige loodgieters. want de 1 zweert bij het ene en de ander bij het andere.

het zal ws allemaal weinig uitmaken. ze zullen allemaal hun prijs wel waard zijn.
Ook heel goed mogelijk, ja. :Y

Anyway, als je een ketel huurt, en hij gaat defect buiten de garantieperiode, hoe zit het dan met de reparatiekosten? Zit dat bij de huur in? Of moet je de onderdelen betalen maar het uurloon niet?

Wat de toekomstplannen met het huis betreft;
- Sloten vervangen en schuifjes op de deuren plaatsen voor wat extra veiligheid. Doe ik morgen meteen als eerste.
- 2 hoge kasten kopen (eentje voor in de keuken, eentje voor in de woonkamer) aangezien mijn dressoirs niet meer zullen passen.
- Op middellange termijn: cv-ketel vervangen.
- Behang verwijderen en iets met een beetje kleur er voor terug doen. Iets wat bij de huidige vloer past. Misschien nadat de cv-ketel vervangen is. Ik vind het behang wel lelijk (visgraatbehang dat spierwit gesaust is), maar als ik aardig wat geld kan uitsparen met een nieuwe ketel, heeft dat natuurlijk voorrang, en aangezien ik al het behang in het hele huis wil vervangen, praten we sowieso over een redelijke kostenpost als je voor echt leuk behang wil gaan. Tussenoplossing; behang verwijderen en muren sauzen, maar toch heb ik wel het liefste iets met wat lichte tintverschillen er in of zo.
- Op de langere termijn; vloertegels leggen, al dan niet met vloerverwarming.
- Andere keuken er in. Deze is echt eind jaren '90 - begin '00s wat je standaard bij een nieuw huis kreeg. Niet slecht of lelijk, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het gaat om een klein keukentje met maar 2 bovenkastjes, dus erg duur hoeft dat niet te worden.
- Op de NOG langere termijn: badkamer verbouwen. Andere vloertegels er in, en een badkuip plaatsen. (Rekening mee houden bij aanschaf van een cv-ketel).
pi_175636808
Huur is all-in, dus je betaald niks meer dan de maandelijkse huur. In mijn huis hing een joekel van een ketel met 80 liter boiler. Theoretisch, en dat is een deel verkooppraat, zou ik door de besparing van het gas de ketel kunnen betalen.

Ja, je betaald de ketel ongeveer 3x plus 1x installatiekosten (4200 euro ipv 1700 als je hem koopt)
Maar daar zit ook het onderhoud bij, gelijkwaardig aan het meest luxe pakket, is dat vergelijkbaar met 1500 euro als je hem koopt. Dus 3200 koop, of 4200 huur.
Maar, dat is met max 275 materiaalkosten. Dus stel dat de ketel na 6 jaar instort, om wat voor reden dan ook, en je krijgt geen coulance, speel je al snel quitte met huur. En als ik hem huur heb ik geen enorme uitgave in 1x..

Maar goed, het is wel een huur contract voor 12 jaar. Moet je deze eerder stoppen, door verkoop van huis bijvoorbeeld, en de nieuwe eigenaar wil de huur niet overnemen, dan kost dat wel wat geld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')