Nadat we in Toernooi - duo's - nominaties tot 130 namen zijn gekomen, is er eerst een vooronde gehouden (Toernooi - duo's - Ronde 1 (poules)). Hieruit zijn 64 namen gekomen die per koppel zijn gaan strijden, in Toernooi - duo's - de strijd (1). We zijn inmiddels bij de halve finale aanbeland, dus zijn er nog 4 duo's over.
De bedoeling is zoals altijd dat je per tweetal degene kiest die je het best vindt en/of het meest aanspreekt. Je stemt het meest overzichtelijk door degene op wie je stemt bold te maken.
Ken je een duo niet, probeer dan wat te leren kennen of stem niet op het koppel. Dit naar eigen eer en geweten, er is geen controle mogelijk naturlijk.
* De halve finale
1 Soft Cell - Pet Shop Boys
2 Simon & Garfunkel - Eurythmics
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 20-12-2002 00:44]
Hoop electro toch overgebleven...
quote:Hmn.
* De halve finale
1 Soft Cell - Pet Shop Boys
Kan ik dit topic tenminste weeer snel terug vinden .
Ook niet makkelijk. De sfeervolle synthklanken en de stem van Annie Lennox zijn een streling voor het oor. Wat is er nou mooier dan een mooie stem? Precies, twee mooie stemmen! Aangezien de Carpenters er al uit liggen, zijn het dus Paul en Art geworden.
quote:Dat is het probleem juist: Ze zijn recent. Ik beschouw dit soort verkiezingen altijd een beetje als 'allertijden'. En dan moeten al die recente bandjes eerst maar eens bewijzen dat ze over 10 tot 30 jaar nog gedraaid worden (zoals S&G en Carpenters).
En tja, juist alle "recentere" goede acts als The White Stripes en Lamb werden al verrassend (tenminste voor mij) vroeg het toernooi werden uitgekegeld. Niet dat dit echt een verwijt is, ik vind het alleen wel opvallend.
Helaas voor White Stripes & Lamb zal dat nogal moeilijk gaan omdat radio tegenwoordig zo versnipperd is dat dit soort muziek altijd alleen door de 'fans' wordt opgepikt.
quote:Tja ik kan wel van meer mensen voorspellen wat ze gaan stemmen, en zo precies de uislag krijgen die ik wil
Op vrijdag 20 december 2002 10:11 schreef dolle_hond het volgende:
had je wel kunnen voorspellen ranja, maar voor alle duidelijkheid post ik het
quote:Tja, het is toch een populariteitspoll en ik draai toch echt vaker een lp van The White stripes dan van Simon & Garfunkel. Sterker, die laatste heb ik niet eens een lp van (ook geen cd trouwens). Maar ik zal dus nooit op S&G stemmen als ze tegen WS zouden staan, maakt niet uit hoe veel succes ze hebben gehad en hoe 'houdbaar' hun muziek is gebleken... gaat om mijn smaak.
Op vrijdag 20 december 2002 09:55 schreef Vamos het volgende:
Dat is het probleem juist: Ze zijn recent. Ik beschouw dit soort verkiezingen altijd een beetje als 'allertijden'. En dan moeten al die recente bandjes eerst maar eens bewijzen dat ze over 10 tot 30 jaar nog gedraaid worden (zoals S&G en Carpenters).Helaas voor White Stripes & Lamb zal dat nogal moeilijk gaan omdat radio tegenwoordig zo versnipperd is dat dit soort muziek altijd alleen door de 'fans' wordt opgepikt.
quote:Nou, ook niet helemaal waar. Want als de Carpenters en Simon & Garfunkel nu werkelijk nog steeds zo vaak werden gedraaid op de radio, dan zouden we nu dit hele probleem van onverschilligheid waarschijnlijk niet eens hebben. Dan was het of tegenstemmen uit pure irritatie en frustratie of voorstemmen uit pure adoratie.
Op vrijdag 20 december 2002 09:55 schreef Vamos het volgende:Dat is het probleem juist: Ze zijn recent. Ik beschouw dit soort verkiezingen altijd een beetje als 'allertijden'. En dan moeten al die recente bandjes eerst maar eens bewijzen dat ze over 10 tot 30 jaar nog gedraaid worden (zoals S&G en Carpenters).
quote:En dat vind ik een gemis voor de jeugd, want 538 en Yorin draaien de White stripes ook niet
Op vrijdag 20 december 2002 11:19 schreef Grobbel het volgende:[..]
Er zijn heus wel radiozenders waar ze nog af en toe voorbij komen, maar dat zijn over het algemeen niet de zenders waar de jeugd naar luistert of mee opgroeit tegenwoordig, als je het heel bot op analytische wijze gaat bekijken...
Ik vind de White stripes wel grappige liedjes maken maar zo waren er vroeger nog 100 bandjes, als ik zo de jaren 60 eens terugzie (tenminste, wat ik van ze gehoord heb klonk als lekkere 60s). Je hebt gelijk: het blijft persoonlijke smaak. En dan vind ik S&G gewoon wat 'specialer'.
Als er bij dit soort toernooien alleen recente groepen zouden overblijven dan was ik al gauw afgehaakt
Het nadeel is alleen dat je nu gauw de geijkte groepen weer ziet opduiken. Maar aan de andere kant: Ik had Kate Bush echt niet in de finale verwacht bij de vrouwen bijvoorbeeld, evenals Soft Cell in deze halve finale
Er blijven verrassingen tussen zitten.
quote:En dan ben ik blij dat er voor de 'oudjes' toch nog zoveel waardering bestaat. Dus wees geduldig. Over 10 jaar haalt the White Stripes wel de halve finale
Op vrijdag 20 december 2002 10:47 schreef ranja het volgende:
Tja, het is toch een populariteitspoll
quote:Maar KinkFM en Radio 3FM (in de avonduren) gelukkig wel, af en toe. Dus ze bereiken wel een deel van de doelgroep.
Op vrijdag 20 december 2002 11:57 schreef Vamos het volgende:En dat vind ik een gemis voor de jeugd, want 538 en Yorin draaien de White stripes ook niet
quote:Of de Eurythmics... Die had ik zeker niet verwacht in dit late stadium.
Als er bij dit soort toernooien alleen recente groepen zouden overblijven dan was ik al gauw afgehaakt
Het nadeel is alleen dat je nu gauw de geijkte groepen weer ziet opduiken. Maar aan de andere kant: Ik had Kate Bush echt niet in de finale verwacht bij de vrouwen bijvoorbeeld, evenals Soft Cell in deze halve finale
Pffffff, vandaag staat m'n pet zo, maar het had evengoed andersom kunnen zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |