abonnement Unibet Coolblue
pi_175512710
Ik wil graag vloerverwarming in de zomer van 2018 aan laten leggen, in de toekomst wil ik ook van het gas af en dus uiteindelijk komt er ook een warmtepomp met zonnepanelen.

Mijn huidige laminaatvloer nadert zijn einde vandaar dat het moment komt om vloerverwarming te nemen. Samen met een vriend kan ik de huidige laminaatvloer eruit halen en zand cementlaag wegjekkeren. (50 m2).

Vervolgens kan de lokale loodgieter de vloerverwarming erin plaatsen, hij gaf aan ruim 1 dag bezig te zijn. Dit gaf hij aan tijdens de servicebeurt van de cv ketel.

Vervolgens moet er weer een zand cementvloer op om alles af te dekken en te egaliseren, toch?
En dan komt er een pvc vloer op.

Hieronder mijn planning:

1 dag om meubels naar boven te zetten en laminaat weg halen en keuken afplakken met karton.
1 dag om vloer eruit te jekkeren (ik en een vriend)
1 lange dag voor de loodgieter (12 uurtjes?)
4 uurtjes voor een nieuwe zand cementvloer (ik en een vakman)
1 dag voor de vakman voor het leggen van een pvc vloer.

Nu mijn vragen:

- Klopt deze planning?
- Wat kost de loodgieter, vloerverwarming leggen en radiatoren verwijderen.
- Wat kost een pvc vloer inclusief laten leggen?
- Wat kost een nieuwe zandcementvloer?
- Hoe lang moet een zand cementvloer drogen?
- Wanneer kunnen de meubels op de nieuwe pvc vloer?

Ik hoop dat jullie mij een indicatie kunnen geven zodat moeders de vrouw geen hart verzakking krijgt bij het vragen van een offerte.
pi_175513245
1 week per cm, dat wordt dus een maandje verplicht na de Bahama's
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175513259
als je geen isolatielaag gaat aanbrengen, waarom laat je de vloerverwarming dan niet infrezen? zijn ze in een dag mee klaar incl aansluiten.
Daarna alleen nog aansmeren, egaliseren en klaar is kees. (egaliseren moet sowieso bij een pvc vloer)
pi_175513338
@MrDrako, met infrezen was de vloerverwarming minder efficiënt, althans dat hoorde ik van een bekende.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 20:03:37 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175513717
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:50 schreef ShoNuf het volgende:
@MrDrako, met infrezen was de vloerverwarming minder efficiënt, althans dat hoorde ik van een bekende.
Je hebt minder "massa" die de warmte kan behouden. Je vloer zal dan eerder en makkelijker afkoelen.
pi_175514864
Volgens deze site (https://www.vloerenverwarming.nl/vloerverwarming-prijzen) kost 50m2 vloerverwarming infrezen ongeveer 1.250 euro. Dit valt mij alles mee, kloppen deze prijzen een beetje?

@Vonkenboer, heb jij ervaring over hoeveel het extra kost aan energie per jaar tussen ingefreeste vloerverwarming en vloerverwarming die gelegd is voor de gestorte cementdekvloer?
pi_175515030
Ik betaalde 2 jaar geleden voor +-65m2 vloerverwarming inclusief materiaal, dus verdeler, pomp en aansluitwerk 2300 euro. Zet ik hem op 19 graden is het relatief snel lekker warm, en dat blijft ook lang zo.
pi_175515468
Ik betaalde een jaar terug ongeveer 2500 euro voor het infrezen van vloerverwarming. 60 vierkante meter, 7 groepen, bypass ventiel, verdeler geschikt voor lage termperatuuur aanvoer en energiezuinige auto adapt pomp.

Gehele klus duurde minder dan 4 uur.

Ik denk dat de meningen verschillen tussen infrezen of met een dikke deklaag erop.

Vloerverwarming op de betonvloer leggen en daarna nieuwe cementvloer erin is een stuk bewerkelijker dan simpelweg infrezen.

Ik had trouwens voor het infrezen mijn vloer geegaliseerd. Ga je met een zandcement dekvloer werken moet je daarna egaliseren.

Maar jij denkt in 1 dag een cementvloer erin te leggen en de dag erna pvc erop? Denk je niet dat het een tijdje moet drogen? En daarna eerst even opstoken om de vloer te zetten.

in 1 dag die vloer eruit rammen is ook wat te positief gedacht denk ik.
pi_175515603
@Glider76, die vloer eruit rammen heb ik bij een kennis ook gedaan in 1 dag. Maar ik denk dat het infrezen wordt. Ik wacht de reacties hier nog even af.

Bedankt voor je input.
pi_175516112
Ik het een paar maanden geleden laten doen door *knip*, was voor 50m2 ongeveer 1300 euro incl frezen, leidingwerk verleggen en incl pomp en verdeler (stadsverwarming, 6 groepen).
Was 1 dag werk, en dan zat er bij mij een aardig harde toplaag in.
Ze frezen zelfs nog extra sleuven als je dat wilt voor bekabeling.

Ze kunnen ook afsmeren volgens mij, maar bij mij is er direct overheen getegeld door de tegelzetter.

Ik heb overigens niks afgeplakt, was ook niet nodig (wel de plinten van de keuken weggehaald). Wel alles leeggehaald ivm de stof van het frezen natuurlijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vonkenboer op 11-06-2019 22:10:33 ]
pi_187372915
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:36 schreef Master__r26 het volgende:
Ik het een paar maanden geleden laten doen door *knip*, was voor 50m2 ongeveer 1300 euro incl frezen, leidingwerk verleggen en incl pomp en verdeler (stadsverwarming, 6 groepen).
Was 1 dag werk, en dan zat er bij mij een aardig harde toplaag in.
Ze frezen zelfs nog extra sleuven als je dat wilt voor bekabeling.

Ze kunnen ook afsmeren volgens mij, maar bij mij is er direct overheen getegeld door de tegelzetter.

Ik heb overigens niks afgeplakt, was ook niet nodig (wel de plinten van de keuken weggehaald). Wel alles leeggehaald ivm de stof van het frezen natuurlijk.
Hier ben ik ook naar aan het kijken! Gelijk een mailtje met vragen verstuurd aan bovenstaande bedrijf! Dacht eerlijk gezegd dat vloerverwarming een stuk duurder was!

[ Bericht 5% gewijzigd door Vonkenboer op 11-06-2019 22:10:52 ]
  dinsdag 11 juni 2019 @ 17:31:44 #12
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_187373196
Laminaatvloertje heb je in een paar uurtjes eruit, zeker met 2 man.

Infrezen, aansluiten en je radiatoren weghalen doen ze in een dagje. Daarna als ze op tijd klaar zijn kun je in een avondje de sleuven dichtsmeren en kun je de volgende dag egaliseren.

Na het egaliseren mag je 24 tot 48 uur de vloer niet betreden. En voordat het het droog genoeg is om pvc te leggen kun je zo een dag of 5 verder zijn.

Pvc leggen moet een vakman wel in een dag kunnen, evt nog een dag voor rekenen voor de plinten. Als je nette muren hebt tot aan de vloer zou je evt ook de randen af kunnen (laten)kitten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')