abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175473281
quote:
Televisiemaker Floortje Dessing zit vast in Jemenitische hoofdstad Sanaa, waar sinds enkele dagen gevochten wordt tussen de Houthi-rebellen en aanhangers van oud-president Saleh. Afgelopen nacht is de stad gebombardeerd door de internationale coalitie geleid door Saudi-Arabië.

Dessing is voor haar programma Floortje naar het einde van de wereld op bezoek bij het Rode Kruis in Jemen. Het hoofdkwartier van de organisatie staat in de wijk waar hard wordt gevochten. Op Twitter laat ze weten dat het naar omstandigheden goed met haar gaat.

"Vandaag staat hier een tank voor de deur die gebouwen kapot schiet", zegt woordvoerder Merlijn Stoffels. Hij zit in de kelder van het gebouw, waar ook Dessing en haar team zich verschanst hebben.

"We proberen van hieruit de hulpverlening te coördineren. Het belangrijkste is dat de ziekenhuizen bevoorraad worden met chirurgisch materiaal. De laatste dagen vielen er tientallen doden en heel veel gewonden."

"Het is hier dag en nacht een enorm kabaal. De kogels vliegen hier tegen de muren. Overal hoor je mensen schreeuwen."

Dessing en het team van het Rode Kruis kunnen Jemen voorlopig niet verlaten. "Het is te gevaarlijk om nu naar buiten te gaan", zegt Stoffels. "Er liggen hier scherpschutters op de daken. Ook de binnenplaats van het gebouw kunnen we niet op. Het vliegveld is hier niet heel ver vandaan, maar onder deze omstandigheden is het te gevaarlijk om daarheen te gaan."

Volgens het Rode Kruis en andere hulporganisaties voltrekt zich in Jemen een humanitaire ramp. "Voor ons is het ongemakkelijk dat we hier niet weg kunnen, maar voor de Jemenitische bevolking is het nog veel erger. Die krijgen dankzij de oorlog hier klap op klap. De prijzen van voedsel en brandstof zijn enorm gestegen en de mensen kunnen het niet betalen, omdat veel mensen hun baan zijn kwijtgeraakt."

https://nos.nl/artikel/22(...)-kruis-in-jemen.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Straatcommando. op 03-12-2017 18:42:47 ]
  zondag 3 december 2017 @ 17:24:11 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175473313
Op zich zit het Rode Kruis daar ook vrijwillig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175473316
Het is veelal wel tegen een fikse vergoeding ook nog.
pi_175473317
:')
  zondag 3 december 2017 @ 17:24:35 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175473318
Stille oorlog daar in Jemen. Maar het zijn voor de verandering eens Arabieren die vanuit de lucht dood en verderf zaaien, dan is het blijkbaar geen probleem.
pi_175473504
We hebben daar met mensen gesproken. Heel intens was een jongen van negentien die me aansprak toen ik met mijn telefoon aan het filmen was. Uit de grond van zijn hart zei hij: ‘Vergeet ons alsjeblieft niet, want de wereld vergeet ons. Ik voer geen oorlog met wapens maar op Facebook en Twitter’.
https://www.ad.nl/buitenl(...)om-je-oren~a6fd2efe/

Op radio 1 hoor je er niet veel over. Wel hebben ze het elke dag over radicale boeddhisten die de Rohinja uitroeien.
pi_175473634
heftaaaaagggg
Zonder wrijving geen glans
pi_175473677
Je hebt in elk geval wel een tof verhaal voor op facebook. Alles voor de likes!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175473835
Dat wordt spannend om de Televisierring in 2018. Die gast van Spoorloos of wederom Floortje?
  Spellchecker zondag 3 december 2017 @ 17:50:56 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175473863
quote:
6s.gif Op zondag 3 december 2017 17:49 schreef Kim-Holland het volgende:
Dat wordt spannend om de Televisierring in 2018. Die gast van Spoorloos of wederom Floortje?
Misschien krijgt zij hem posthuum als spoorloze ... :@
pi_175473935
Die naïeveling lekker laten zitten daar. Voorbeeld voor de wereld laten zijn.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_175473993
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 17:50 schreef maily het volgende:

[..]

Misschien krijgt zij hem posthuum als spoorloze ... :@
Een poedelprijs na de dood, die je bij leven nooit had gekregen. Prachtig!
pi_175474106
quote:
10s.gif Op zondag 3 december 2017 17:59 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Een poedelprijs na de dood, die je bij leven nooit had gekregen. Prachtig!
Alleen had ze 'm al wel gekregen...
  † In Memoriam † zondag 3 december 2017 @ 19:24:11 #14
137949 Disana
pi_175475355
Ik neem aan dat je weet wat je doet als je naar zo'n land gaat. Niettemin hoop ik voor haar dat ze snel weer veilig weg kan.
pi_175475439
Uittesten of het een leuk vakantieland is?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175475744
quote:
14s.gif Op zondag 3 december 2017 19:28 schreef ietjefietje het volgende:
Uittesten of het een leuk vakantieland is?
Mij is het destijds prima bevallen, wel vrij spartaans.
pi_175475996
Ook echt als opening van het NOS journaal terwijl dit echt normaalgesproken niet eens voorbij zou komen
pi_175476006
Boeiend
pi_175476031
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 17:55 schreef Resistor het volgende:
Die naïeveling lekker laten zitten daar. Voorbeeld voor de wereld laten zijn.
Ze zou anders bij lange na niet de eerste zijn die zou ervaren dat je toch echt niet met iedereen vriendjes kan maken. En dan is in zo'n bunker terecht komen waarschijnlijk nog de minst problematische manier om dat te ondervinden.

Maar goed, hopelijk loopt het goed voor haar af.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 3 december 2017 @ 20:03:45 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175476163
Jemen is ook een van de grootste shitholes op aarde.
pi_175476182
Een beetje tv gaan lopen maken in een oorlogsgebied, tsja dan kan er wel eens iets fout gaan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_175476321
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 20:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jemen is ook een van de grootste shitholes op aarde.
Precies. Ik snap niet dat er iemand is die daar bewust en geheel vrijwillig heen zou willen gaan.

Doe ff normaal idioot; zou ik tegen mijn baas zeggen als ie me daarheen wilde sturen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175476332
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 20:04 schreef Hathor het volgende:
Een beetje tv gaan lopen maken in een oorlogsgebied, tsja dan kan er wel eens iets fout gaan.
En dat dus. Ik kan er verder niet wakker van liggen. Dit soort dingen is een beetje de kat op het spek binden als je het mij vraagt.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175476355
Risico van het vak. Als ze een bom op d'r harses krijgt, so be it.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')