quote:Televisiemaker Floortje Dessing zit vast in Jemenitische hoofdstad Sanaa, waar sinds enkele dagen gevochten wordt tussen de Houthi-rebellen en aanhangers van oud-president Saleh. Afgelopen nacht is de stad gebombardeerd door de internationale coalitie geleid door Saudi-Arabië.
Dessing is voor haar programma Floortje naar het einde van de wereld op bezoek bij het Rode Kruis in Jemen. Het hoofdkwartier van de organisatie staat in de wijk waar hard wordt gevochten. Op Twitter laat ze weten dat het naar omstandigheden goed met haar gaat.
"Vandaag staat hier een tank voor de deur die gebouwen kapot schiet", zegt woordvoerder Merlijn Stoffels. Hij zit in de kelder van het gebouw, waar ook Dessing en haar team zich verschanst hebben.
"We proberen van hieruit de hulpverlening te coördineren. Het belangrijkste is dat de ziekenhuizen bevoorraad worden met chirurgisch materiaal. De laatste dagen vielen er tientallen doden en heel veel gewonden."
"Het is hier dag en nacht een enorm kabaal. De kogels vliegen hier tegen de muren. Overal hoor je mensen schreeuwen."
Dessing en het team van het Rode Kruis kunnen Jemen voorlopig niet verlaten. "Het is te gevaarlijk om nu naar buiten te gaan", zegt Stoffels. "Er liggen hier scherpschutters op de daken. Ook de binnenplaats van het gebouw kunnen we niet op. Het vliegveld is hier niet heel ver vandaan, maar onder deze omstandigheden is het te gevaarlijk om daarheen te gaan."
Volgens het Rode Kruis en andere hulporganisaties voltrekt zich in Jemen een humanitaire ramp. "Voor ons is het ongemakkelijk dat we hier niet weg kunnen, maar voor de Jemenitische bevolking is het nog veel erger. Die krijgen dankzij de oorlog hier klap op klap. De prijzen van voedsel en brandstof zijn enorm gestegen en de mensen kunnen het niet betalen, omdat veel mensen hun baan zijn kwijtgeraakt."
https://nos.nl/artikel/22(...)-kruis-in-jemen.html
Misschien krijgt zij hem posthuum als spoorloze ...quote:Op zondag 3 december 2017 17:49 schreef Kim-Holland het volgende:
Dat wordt spannend om de Televisierring in 2018. Die gast van Spoorloos of wederom Floortje?
Een poedelprijs na de dood, die je bij leven nooit had gekregen. Prachtig!quote:Op zondag 3 december 2017 17:50 schreef maily het volgende:
[..]
Misschien krijgt zij hem posthuum als spoorloze ...
Alleen had ze 'm al wel gekregen...quote:Op zondag 3 december 2017 17:59 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Een poedelprijs na de dood, die je bij leven nooit had gekregen. Prachtig!
Mij is het destijds prima bevallen, wel vrij spartaans.quote:Op zondag 3 december 2017 19:28 schreef ietjefietje het volgende:
Uittesten of het een leuk vakantieland is?
Ze zou anders bij lange na niet de eerste zijn die zou ervaren dat je toch echt niet met iedereen vriendjes kan maken. En dan is in zo'n bunker terecht komen waarschijnlijk nog de minst problematische manier om dat te ondervinden.quote:Op zondag 3 december 2017 17:55 schreef Resistor het volgende:
Die naïeveling lekker laten zitten daar. Voorbeeld voor de wereld laten zijn.
Precies. Ik snap niet dat er iemand is die daar bewust en geheel vrijwillig heen zou willen gaan.quote:Op zondag 3 december 2017 20:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jemen is ook een van de grootste shitholes op aarde.
En dat dus. Ik kan er verder niet wakker van liggen. Dit soort dingen is een beetje de kat op het spek binden als je het mij vraagt.quote:Op zondag 3 december 2017 20:04 schreef Hathor het volgende:
Een beetje tv gaan lopen maken in een oorlogsgebied, tsja dan kan er wel eens iets fout gaan.
Ik wel. Niet onder deze omstandigheden natuurlijk, maar op zich is het een prachtig land.quote:Op zondag 3 december 2017 20:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Precies. Ik snap niet dat er iemand is die daar bewust en geheel vrijwillig heen zou willen gaan.
Mannelijke journalisten en Christiane Amanpour gaan voortdurend naar oorlogsgebieden. Soms gaat dat mis, meestal komen ze er goed af, met extreme beelden voor ons kijkers. Zo bezien vind ik het niet raar dat Dessing daar zit.quote:Op zondag 3 december 2017 20:23 schreef LurkJeRot het volgende:
Ja het moet steeds extremer he, op tv. Volgende keer is een tank voor je deur ook al te tam.
Het is ook niet raar. Zie mijn post.quote:Op zondag 3 december 2017 20:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Mannelijke journalisten en Christiane Amanpour gaan voortdurend naar oorlogsgebieden. Soms gaat dat mis, meestal komen ze er goed af, met extreme beelden voor ons kijkers. Zo bezien vind ik het niet raar dat Dessing daar zit.
Geef maar aan Floor, de lieve meid.quote:Op zondag 3 december 2017 17:49 schreef Kim-Holland het volgende:
Dat wordt spannend om de Televisierring in 2018. Die gast van Spoorloos of wederom Floortje?
Ze heeft wel ballenquote:Op zondag 3 december 2017 20:36 schreef Juup© het volgende:
Je bent ook echt niet een van de slimste als je naar zulke gebieden/landen gaat, dan vraag je er ook om vind ik.
Lees mijn laatste post eens. Ze is niet de enige en het dient een doel.quote:Op zondag 3 december 2017 20:36 schreef Juup© het volgende:
Je bent ook echt niet een van de slimste als je naar zulke gebieden/landen gaat, dan vraag je er ook om vind ik.
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Excuus.quote:Op zondag 3 december 2017 20:29 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Het is ook niet raar. Zie mijn post.
Ze is daar niet op vakantie he? Sommige mensen gaan juist naar dat soort gebieden om ons (de wereld) te laten zien wat er speelt in dat soort gebieden. Anders zou het nieuws alleen maar bestaan uit hart van Nederland achtige items.quote:Op zondag 3 december 2017 20:36 schreef Juup© het volgende:
Dat zijn oorlogscorrespondenten, die hebben ervaring met werken in gevaarlijke gebieden en weten doorgaans precies waar ze zich wel en niet kunnen begeven, Floortje Dessing maakt fucking travelmagazines en heeft geen enkele ervaring in oorlogsgebied, en heeft daar daarom niks te zoeken.quote:Op zondag 3 december 2017 20:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Mannelijke journalisten en Christiane Amanpour gaan voortdurend naar oorlogsgebieden. Soms gaat dat mis, meestal komen ze er goed af, met extreme beelden voor ons kijkers. Zo bezien vind ik het niet raar dat Dessing daar zit.
Ja, kunstmatig vergroot door de plastisch chirurg. Dat telt niet.quote:
Hoop iig dat als ze haar gaan onthoofden dat ze haar verdoven.quote:Op maandag 4 december 2017 00:06 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Ja, kunstmatig vergroot door de plastisch chirurg. Dat telt niet.
uittesten?quote:Op zondag 3 december 2017 19:28 schreef ietjefietje het volgende:
Uittesten of het een leuk vakantieland is?
Als ze al dat prachtige niet aan puin schietenquote:Op zondag 3 december 2017 20:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik wel. Niet onder deze omstandigheden natuurlijk, maar op zich is het een prachtig land.
Ja zonder Floortje zouden we nooit horen over Jemen.quote:Op zondag 3 december 2017 22:59 schreef alopio het volgende:
[..]
Ze is daar niet op vakantie he? Sommige mensen gaan juist naar dat soort gebieden om ons (de wereld) te laten zien wat er speelt in dat soort gebieden. Anders zou het nieuws alleen maar bestaan uit hart van Nederland achtige items.
Niet het belangrijkste, maar het zou wel erg zonde zijn.quote:Op maandag 4 december 2017 01:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als ze al dat prachtige niet aan puin schieten
Wellicht. Maar je hebt daar flora en fauna welke je nergens anders hebt. Sommige eilanden lijken wel alien landschappen. Het stond ooit op mn bucketlist.quote:Op zondag 3 december 2017 20:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Precies. Ik snap niet dat er iemand is die daar bewust en geheel vrijwillig heen zou willen gaan.
Doe ff normaal idioot; zou ik tegen mijn baas zeggen als ie me daarheen wilde sturen.
Nee ze is nog nooit in een oorlogsgebied geweest en heeft geen cursussen gevolgd om zulke gebieden te betreden.quote:Op zondag 3 december 2017 23:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zijn oorlogscorrespondenten, die hebben ervaring met werken in gevaarlijke gebieden en weten doorgaans precies waar ze zich wel en niet kunnen begeven, Floortje Dessing maakt fucking travelmagazines en heeft geen enkele ervaring in oorlogsgebied, en heeft daar daarom niks te zoeken.
Beetje arrogant om een land in oorlog / conflict te gaan bezoeken omdat het zo interessant is. Afgezien van journalisten.quote:Op maandag 4 december 2017 09:44 schreef ITrade het volgende:
[..]
Nee ze is nog nooit in een oorlogsgebied geweest en heeft geen cursussen gevolgd om zulke gebieden te betreden.
Ben je mal. De zoveelste zooi moslim idioten die elkaar uit naam van hun zelfbedachte God afslachten. Dat dient geen enkel doel en behoeft dus geen enkele interesse van onze kant.quote:Op zondag 3 december 2017 20:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Lees mijn laatste post eens. Ze is niet de enige en het dient een doel.
Floortje & fauna?quote:Op maandag 4 december 2017 02:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
je hebt daar flora en fauna welke je nergens anders hebt.
Ik ook. Maar ik zie alweer dat als ze terug is onmiddelijk weer haar verhaal komt doen bij DWDD/Jinek en zo om het lekker uit te kunnen melken.quote:Op maandag 4 december 2017 10:53 schreef Idisrom het volgende:
Dat Floortje een reisprogramma maakt, en nu even wat langer moet onderduiken op haar adres in Sanaa, Het zij zo, dat hoort bij dit soort reisbestemmingen.
Maar dit belangrijk ANP-nieuws is, vind ik overdone.
Je men zit vast in Floortje Dessing?quote:
Over welke Arabier heb je het? Ze is niet gegijzeld of zo.quote:Op maandag 4 december 2017 18:47 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Zou zij, net als dat andere wijf paar jaar terug, ook in Jemen, dan ook bij P&W aanschuiven om te vertellen hoe aardig en welriekend die stinkarabier wel niet was?
Stockholmsyndroom 3.0
Hm ja..zo kun je het idd ook bekijken.quote:Op maandag 4 december 2017 21:13 schreef flyguy het volgende:
Is gewoon een voor op gezette actie geweest. Floortje, als ambassadeur van het Rode Kruis, is er toevallig op het moment dat het 'te gevaarlijk' is... En dat in de maand december? De tijd dat mensen voor de haard zitten en tijdens de feestdagen denken aan de minderbedeelden van deze aarde...
Fuck off met je Rode Kruis.
Maar de media doet weer lekker mee...
Allemaal een complot inderdaad.quote:Op maandag 4 december 2017 21:13 schreef flyguy het volgende:
Is gewoon een voor op gezette actie geweest. Floortje, als ambassadeur van het Rode Kruis, is er toevallig op het moment dat het 'te gevaarlijk' is... En dat in de maand december? De tijd dat mensen voor de haard zitten en tijdens de feestdagen denken aan de minderbedeelden van deze aarde...
Fuck off met je Rode Kruis.
Maar de media doet weer lekker mee...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |