https://www.nvshv.nl/2015(...)s-stak-zelf-niet-af/quote:
Misschien alcohol verbieden dan? Dat zorgt de rest van het jaar ook voor doden en andere ellende.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:05 schreef qajariaq het volgende:
dronken jeugd / volwassenen er zich graag op uitleven.
De bewustwording van alcohol in het verkeer en op het werk is toch wel erg goed als je het vergelijkt met de jaren zeventig. Er zijn ook weinig mensen die met hun dronken kop nog ff in de tuin gaan werken met machines. Waarom dan wel vuurwerk afsteken met je dronken kop?quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien alcohol verbieden dan? Dat zorgt de rest van het jaar ook voor doden en andere ellende.
Niets absurds aan. Ook festivals ed geven 'overlast'. En veel mensen voelen zich 'gekwetst' door feesten als Sinterklaas en Kerstmis, dus waarom die dan ook niet afschaffen?quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Slachtfeest helemaal voor. De rest draait niet om explosieven of het afmaken van levende wezens, dus prima toegestaan. Reductio ad absurdum is vaak niet je redder.
Omdat het absurd isquote:Op donderdag 2 januari 2020 08:55 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Niets absurds aan. Ook festivals ed geven 'overlast'. En veel mensen voelen zich 'gekwetst' door feesten als Sinterklaas en Kerstmis, dus waarom die dan ook niet afschaffen?
Minder 'absurd' als een feest willen afschaffen omdat het 'discriminerend' zou zijn?quote:Op donderdag 2 januari 2020 10:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Omdat het absurd is
Als het werkelijk een paar uur per jaar was dan heb je volkomen gelijk. Echter begint het vaak in november al een beetje, na de kerst loopt het al behoorlijk uit de hand en het gaat door tot 2 januari, daarna dooft het gelukkig weer uit.quote:Op donderdag 2 januari 2020 05:48 schreef Faazz het volgende:
zo iets zou willen verbieden, voor die paar uur per jaar.
Een gebeurtenis waarbij 800 mensen naar EH moeten noemen we meestal een ramp.quote:Op donderdag 2 januari 2020 05:48 schreef Faazz het volgende:
Dan spreken we over een hoeveelheid van 400 tot 800 gewonden die elk jaar op de SEH terecht komen,
Iets met pot en ketel.quote:
November al. Surequote:Op donderdag 2 januari 2020 12:15 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als het werkelijk een paar uur per jaar was dan heb je volkomen gelijk. Echter begint het vaak in november al een beetje, na de kerst loopt het al behoorlijk uit de hand en het gaat door tot 2 januari, daarna dooft het gelukkig weer uit.
[..]
Een gebeurtenis waarbij 800 mensen naar EH moeten noemen we meestal een ramp.
[..]
Iets met pot en ketel.
A: Dit is niet waar en B: Het IS al verboden in die periode.quote:Op donderdag 2 januari 2020 12:15 schreef qajariaq het volgende:
Als het werkelijk een paar uur per jaar was dan heb je volkomen gelijk. Echter begint het vaak in november al een beetje, na de kerst loopt het al behoorlijk uit de hand en het gaat door tot 2 januari, daarna dooft het gelukkig weer uit.
[..]
Ik mis de relevantie tussen sinterklaas en vuurwerk eerlijk gezegd volledig, maar wat mij betreft wordt dat niet afgeschaft. Moest dat wel gebeuren dan gaan etnische feesten à la Kwaku er als het aan mij ligt ook aan.quote:Op donderdag 2 januari 2020 11:26 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Minder 'absurd' als een feest willen afschaffen omdat het 'discriminerend' zou zijn?
bommenquote:Op donderdag 2 januari 2020 12:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik mis de relevantie tussen sinterklaas en vuurwerk eerlijk gezegd volledig, maar wat mij betreft wordt dat niet afgeschaft. Moest dat wel gebeuren dan gaan etnische feesten à la Kwaku er als het aan mij ligt ook aan.
Het beste is als die feesten als Sinterklaas en kwaku gewoon blijven en we niet langer dronken dom volk met vuur en bommen laten spelen.
Kom eens van je zolderkamer. In Den Haag begint het al in oktober. En dan heb ik het niet over enkele knalletjes per dag, want dat is het hele jaar door. Ongelogen.quote:
Dan noem je ook een bontkraagjesregio zeg. Ga nou niet dat soort vlekken vergelijken met de rest van het land.quote:Op donderdag 2 januari 2020 13:28 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Kom eens van je zolderkamer. In Den Haag begint het al in oktober. En dan heb ik het niet over enkele knalletjes per dag, want dat is het hele jaar door. Ongelogen.
Kwakuquote:Op donderdag 2 januari 2020 12:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik mis de relevantie tussen sinterklaas en vuurwerk eerlijk gezegd volledig, maar wat mij betreft wordt dat niet afgeschaft. Moest dat wel gebeuren dan gaan etnische feesten à la Kwaku er als het aan mij ligt ook aan.
Het beste is als die feesten als Sinterklaas en kwaku gewoon blijven en we niet langer dronken dom volk met vuur en bommen laten spelen.
Nog effe. Was het niet april al?quote:Op donderdag 2 januari 2020 13:28 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Kom eens van je zolderkamer. In Den Haag begint het al in oktober. En dan heb ik het niet over enkele knalletjes per dag, want dat is het hele jaar door. Ongelogen.
Ik als vuurwerk liefhebber heb ook niks tegen vuurwerkvrijezones vooral in stads centrums waar veel horeca zit en waar grote groepen mensen samen komen. Maar wat ze ooit in Amsterdam wouden doen heel de stad vuurwerkvrij maken en alleen toestaan op een paar plekken ben ik op tegen. Dat gaat 1 grote ravage worden daarzo. Maar ga ook is een verschil maken tussen de vuurwerkliefhebber en de relschopper want dat wordt ook constant door jouw op 1 hoop gegooid. Denk je nou werkelijk dat de relschopper bij een vuurwerkverbod een lief koorknapje wordt?quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:58 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De bewustwording van alcohol in het verkeer en op het werk is toch wel erg goed als je het vergelijkt met de jaren zeventig. Er zijn ook weinig mensen die met hun dronken kop nog ff in de tuin gaan werken met machines. Waarom dan wel vuurwerk afsteken met je dronken kop?
BTW, ik ben niet voor een totaal verbod op vuurwerk maar wel voor het mogelijk maken om het bijkomende vandalisme (en dus overlast) terug te dringen. Leiden is dus een mooi voorbeeld hoe het ook kan.
Wie verzint er in godsnaam om de brandweer te saboteren met kraaienpootjes op de drukste nacht van het jaar?
Gelul. Dit is gewoon niet waar en ik spreek uit ervaring. Als in nu en de afgelopen maanden (en 40 jaar).quote:Op donderdag 2 januari 2020 13:28 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben helemaal niet voor een totaal verbod. Alleen zou het prettig zijn als er zone's zijn die vuurwerkvrij of vuurwerkrijk zijn. En natuurlijk handhaving/bewustwording voor vuurwerk buiten 31-12 en 01-01. Vergelijkbaar met geen alcohol in het verkeer, wat tot de jaren 70 iok heel normaal werd gevonden, ach die paar ongelukken extra....quote:Op donderdag 2 januari 2020 14:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik als vuurwerk liefhebber heb ook niks tegen vuurwerkvrijezones vooral in stads centrums waar veel horeca zit en waar grote groepen mensen samen komen. Maar wat ze ooit in Amsterdam wouden doen heel de stad vuurwerkvrij maken en alleen toestaan op een paar plekken ben ik op tegen. Dat gaat 1 grote ravage worden daarzo. Maar ga ook is een verschil maken tussen de vuurwerkliefhebber en de relschopper want dat wordt ook constant door jouw op 1 hoop gegooid. Denk je nou werkelijk dat de relschopper bij een vuurwerkverbod een lief koorknapje wordt?
Het zou het heel prettig zijn als het inderdaad tot Oud en Nieuw beperkt blijft. Ook hier in Westfriese dorpen (NH) is het vanaf november gewoon regelmatig knallen. Leuk dat jij weet te vertellen dat het niet waar is maar het gebeurt gewoon wel dagelijks dat er groepjes met vuurwerk spelen, ook hier in de polder dus.quote:Op donderdag 2 januari 2020 15:09 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Gelul. Dit is gewoon niet waar en ik spreek uit ervaring. Als in nu en de afgelopen maanden (en 40 jaar).
Ik vind nog steeds dat als er 800 mensen binnen een dag naar het ziekenhuis moeten dat je dan van een nationale ramp mag spreken. Sorry, dat kan gebagatelliseerd worden maar het is gewoon heel veel. (punt).quote:Op donderdag 2 januari 2020 12:27 schreef Pumpalov het volgende:
En 800 op 17.000.0000 is geen ramp he.
Wat jij vindt moet je maar fijn bij de gevonden voorwerpen afleveren. Wat jij hiervan vindt is namelijk helemaal niet relevant.quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:15 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben helemaal niet voor een totaal verbod. Alleen zou het prettig zijn als er zone's zijn die vuurwerkvrij of vuurwerkrijk zijn. En natuurlijk handhaving/bewustwording voor vuurwerk buiten 31-12 en 01-01. Vergelijkbaar met geen alcohol in het verkeer, wat tot de jaren 70 iok heel normaal werd gevonden, ach die paar ongelukken extra....
[..]
Het zou het heel prettig zijn als het inderdaad tot Oud en Nieuw beperkt blijft. Ook hier in Westfriese dorpen (NH) is het vanaf november gewoon regelmatig knallen. Leuk dat jij weet te vertellen dat het niet waar is maar het gebeurt gewoon wel dagelijks dat er groepjes met vuurwerk spelen, ook hier in de polder dus.
Dan kunnen mensen in dit topic wel brullen dat het al verboden is en niet gebeurt maar dan vraag ik me af wie er nou eigenlijk boter op zn hoofd heeft.
[..]
Ik vind nog steeds dat als er 800 mensen binnen een dag naar het ziekenhuis moeten dat je dan van een nationale ramp mag spreken. Sorry, dat kan gebagatelliseerd worden maar het is gewoon heel veel. (punt).
Oh, en jouw mening is zeker de onbetwistbare waarheid. Teveel kruitdamp gesnoven zeker?quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:28 schreef Pumpalov het volgende:
Wat jij hiervan vindt is namelijk helemaal niet relevant.
Ik deel mijn mening niet maar volg definities. Gewoon niet zo overdrijven, dat is een bijzonder nare en welhaast ziekelijke eigenschap die je spijtig genoeg al vaker tentoonstelt. Werk daar eerst maar eens aan. Heb zelf overigens al een jaar of twintig jaar geen cent aan vuurwerk uitgegeven dus maak je daar vooral ook maar niet dik om.quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:32 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Oh, en jouw mening is zeker de onbetwistbare waarheid. Mijn god, de rest ga ik maar niet op in.
teveel kruitdamp gesnoven zeker?
quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:39 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik deel mijn mening niet maar volg definities. Gewoon niet zo overdrijven, dat is een bijzonder nare en welhaast ziekelijke eigenschap die je spijtig genoeg al vaker tentoonstelt. Werk daar eerst maar eens aan. Heb zelf overigens al een jaar of twintig jaar geen cent aan vuurwerk uitgegeven dus maak je daar vooral ook maar niet dik om.
Gebruik maar gewoon geen Engels als je live en life nog niet uit elkaar kan houden.quote:
Wat schiet je er mee op als je rotjes en astronauten gaat verbieden? Die kleine klappertjes zorgen toch al helemaal niet voor overlast?quote:
Lul niet zo stom! Het is ECHT niet vanaf November de hele tijd knallen hoor! Dat is echt hysterisch aanstellergejank.quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:15 schreef qajariaq het volgende:
Het zou het heel prettig zijn als het inderdaad tot Oud en Nieuw beperkt blijft. Ook hier in Westfriese dorpen (NH) is het vanaf november gewoon regelmatig knallen. Leuk dat jij weet te vertellen dat het niet waar is maar het gebeurt gewoon wel dagelijks dat er groepjes met vuurwerk spelen, ook hier in de polder dus.
Dan kunnen mensen in dit topic wel brullen dat het al verboden is en niet gebeurt maar dan vraag ik me af wie er nou eigenlijk boter op zn hoofd heeft.
[..]
Pardon?quote:
Oh, dus op de kalender kijken kan ik kennelijk ook niet.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 08:41 schreef De_Onnoembare het volgende:
Het is ECHT niet vanaf November de hele tijd knallen hoor!
Ik pleit dan ook niet voor een algeheel verbod. Alleen voor een algemeen besef dat er veel overlast en vandalisme is gerelateerd aan vuurwerk. Op de een of andere manier vinden een hoop mensen dat nog leuk lijkt wel.quote:
Zoiets dus. Maar bovenal mensen laten inzien dat het onacceptabel gedrag is.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 08:44 schreef Chandler het volgende:
nee, al ben ik voor vuurwerkvrije zones!
Echter denk ik dat het grootste probleem respect is, dat is tegenwoordig ver te zoeken.
Zelfs de politie moet respect verdienen terwijl ze het dienen te krijgen, dan maar afdwingen.
Niet pappen en nat houden maar kei en keihard aanpakken daar waar het stukje respect ver te zoeken is.
Gisteren zag ik in een programma op tv dat een OV controleur meerdere keren bedreigd werd, en daarmee toch nog simpel weg kwam. ONACCEPTABEL!. Grote bek = dagje brommen in een cel met meerdere matties!!!
Dat laat je zien door keihard op te treden en niet lachwekkende straffen uit te delen....quote:Op vrijdag 3 januari 2020 08:51 schreef qajariaq het volgende:
Zoiets dus. Maar bovenal mensen laten inzien dat het onacceptabel gedrag is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |