abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175454913
Hoi,

Heeft iemand verstand van taxatie van een winkelpand?

Stel Janneke huurt een winkelpand en de taxateur wilt langskomen om de waarde van dit winkelpand te bepalen. Dit op verzoek van de huisbaas. Dit wordt van te voren aangekondigd.

Janneke kan er niet bij zijn en zij wil dat iemand anders de taxateur binnenlaat. Dus een winkelmedewerker. Is dit uberhaupt mogelijk?

Zo ja, op welke legale manieren kan Janneke een ander machtigen om deze taxateur in plaats van haar te spreken tijdens de taxatie? Kan zij deze toestemming mondeling geven? Of moet dit door middel van een brief plus handtekening van Janneke als bewijs aan de taxateur worden laten zien?

[ Bericht 6% gewijzigd door Miss.X op 02-12-2017 20:25:11 ]
pi_175454962
Als het pand op naam staat van Janneke, is zij toch de huisbaas?
En wie de fuck is die Miep opeens?
Juin uit Eigen Tuin!
pi_175455109
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 19:29 schreef Symphonic het volgende:
Als het pand op naam staat van Janneke, is zij toch de huisbaas?
En wie de fuck is die Miep opeens?
Je hebt het niet begrepen. Zij is niet de huisbaas. Zij is huurder van het winkelpand...zo bedoelde ik dat
pi_175455236
Waarom zou dat niet kunnen?

Maar het lijkt er hier heel erg op dat er niet zulke frisse dingen gebeuren daar. _O-
pi_175455254
Oficieel geen enkel persoon kan je woning binnentreden als je de deur niet opent behalve politie, en B ; ja maakt niet uit wie de deur opent, Janneke of haar moeder of whatever...
pi_175455686
Tuurlijk want Janneke heeft die dag een date met een leverancier, om de inkoopkorting te bepalen }) en laat de eerste bediende die die dag in de winkel staat open doen.
.
pi_175455731
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 19:42 schreef Edwin_Posse het volgende:
Oficieel geen enkel persoon kan je woning binnentreden als je de deur niet opent behalve politie, en B ; ja maakt niet uit wie de deur opent, Janneke of haar moeder of whatever...
Dus het is gewoon legaal om een huisbaas bij te staan als niet-huurder tijdens taxatie van huurwoning of winkelpand?
pi_175455754
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 19:41 schreef PJR het volgende:
Waarom zou dat niet kunnen?

Maar het lijkt er hier heel erg op dat er niet zulke frisse dingen gebeuren daar. _O-
:? ze kan toch op vakantie zijn en dan niet fysiek erbij kunnen zijn
pi_175456056
Ik neem aan dat een taxateur de taxatie uitvoert en niet de huisbaas. Waarom daar een spreekbeurt van de huurder voor nodig is ontgaat me ook.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175456103
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:12 schreef nostra het volgende:
Ik neem aan dat een taxateur de taxatie uitvoert en niet de huisbaas. Waarom daar een spreekbeurt van de huurder voor nodig is ontgaat me ook.
De taxateur komt op verzoek vd huisbaas idd. Maar mag een niet-huurder zo een taxateur toespreken bedoel ik? Dus bijv. de hoofdmdewerker van zo een zaak/huurruimte?
pi_175456147
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:14 schreef Miss.X het volgende:

[..]

De taxateur komt op verzoek vd huisbaas idd. Maar mag een niet-huurder zo een taxateur toespreken bedoel ik? Dus bijv. de hoofdmdewerker van zo een zaak/huurruimte?
Welke toespraak heb je het over? Die man moet de zaak binnengelaten worden en daar houdt het wel bij op.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175456244
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:16 schreef nostra het volgende:

[..]

Welke toespraak heb je het over? Die man moet de zaak binnengelaten worden en daar houdt het wel bij op.
en dat. Zo spannend is een taxatie niey
Juin uit Eigen Tuin!
pi_175456282
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:16 schreef nostra het volgende:

[..]

Welke toespraak heb je het over? Die man moet de zaak binnengelaten worden en daar houdt het wel bij op.
Ik bedoel gewoon iemand die de taxateur binnenlaat...moet janneke daaaaar per se bij zijn?
pi_175456306
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:20 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Ik bedoel gewoon iemand die de taxateur binnenlaat...moet janneke daaaaar per se bij zijn?
Nee, waarom?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175456359
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:20 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Ik bedoel gewoon iemand die de taxateur binnenlaat...moet janneke daaaaar per se bij zijn?
Nee, wat een moeilijke formulering voor zo'n simpele vraag..
pi_175456509
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:21 schreef nostra het volgende:

[..]

Nee, waarom?
Staat dit ook wettelijk vastgelegd? Waarom ? Misschien moet dat bij taxatie, dat de huurder er per se bij moet zijn
pi_175456538
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:27 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Staat dit ook wettelijk vastgelegd? Waarom ? Misschien moet dat bij taxatie, dat de huurder er per se bij moet zijn
De huurder hoeft alleen de deur open te (laten) doen.

Of moet de huurder getaxeerd worden? Dan is het wel handig dat ze er zelf bij is..
pi_175456542
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:27 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Staat dit ook wettelijk vastgelegd? Waarom ? Misschien moet dat bij taxatie, dat de huurder er per se bij moet zijn
De huurder is geen enkele partij in dat hele gebeuren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175456567
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:27 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Staat dit ook wettelijk vastgelegd? Waarom ? Misschien moet dat bij taxatie, dat de huurder er per se bij moet zijn
Waarom zo moeilijk?

Er moet gewoon iemand de deur opendoen, daarna doet de taxateur zijn werk wel. Wie de deur open doet interesseert echt helemaal niets. Daar zijn geen wettelijke regels voor.

En als er al iemand bij betrokken moet zijn, dan is het de eigenaar van het pand. De huurder heeft er niets mee te maken.
pi_175456827
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom zo moeilijk?

Er moet gewoon iemand de deur opendoen, daarna doet de taxateur zijn werk wel. Wie de deur open doet interesseert echt helemaal niets. Daar zijn geen wettelijke regels voor.

En als er al iemand bij betrokken moet zijn, dan is het de eigenaar van het pand. De huurder heeft er niets mee te maken.
Duidelijk antwoord. Bedankt!

Moeilijk? Omdat ik het lastig vind. Ik zocht op het Internet, maar daar stond er ook niets over. Dit hele vraagstuk was voor mij geen "common sense" :o
pi_175456866
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:28 schreef Deshain het volgende:

[..]

De huurder hoeft alleen de deur open te (laten) doen.

Of moet de huurder getaxeerd worden? Dan is het wel handig dat ze er zelf bij is..
Nee de huurder moet niet getaxeerd worden. Ik weet niet eens wat dat inhoudt :o
pi_175456869
quote:
Stel Janneke huurt een winkelpand...
Maar wat vindt Jip daar dan van :?
pi_175456910
Waar is de taxatie voor nodig? Bij bepalen van de huurprijs is het misschien handig dat jij... Sorry, Janneke ... er bij bent om te beoordelen of de taxatie goed verloopt en aanbrengen wijzen wat onderdeel is van het pand en wat onderdeel is van inboedel en jouw...Sorry Janneke's, eigendom is. Maar wettelijk verplicht is het niet zolang er maar iemand is die toegang kan geven.
pi_175457234
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:40 schreef Juup© het volgende:

[..]

Maar wat vindt Jip daar dan van :?
Jip is pussy whipped :') en heeft niets te vertellen :D
pi_175457291
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:41 schreef MrsDuck het volgende:
Waar is de taxatie voor nodig? Bij bepalen van de huurprijs is het misschien handig dat jij... Sorry, Janneke ... er bij bent om te beoordelen of de taxatie goed verloopt en aanbrengen wijzen wat onderdeel is van het pand en wat onderdeel is van inboedel en jouw...Sorry Janneke's, eigendom is. Maar wettelijk verplicht is het niet zolang er maar iemand is die toegang kan geven.
De taxatie is nodig voor het bepalen van de huurprijs. De medewerker weet ook wat onderdeel is van het pand, inboedel of eigendom :)
pi_175457671
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:53 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Jip is pussy whipped :') en heeft niets te vertellen :D
~O>
pi_175482233
Open doen :?
Bij een beetje winkel loop je zó naar binnen.
pi_175482575
Gewoon iemand die open doet is genoeg.

Taxateur is er puur om de staat van het gebouw te bekijken.
Jij of wie dan ook behalve de eigenaar van het gebouw, hebben er eigenlijk niets mee te maken.

Je zal t hoogstens merken aan de hoogte van je huur van t pand mocht t contract verlengd gaan worden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')