abonnement Unibet Coolblue
pi_175472975
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:55 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Hij is op dit moment nog niet de beste hé, kijkend naar de prijzenkast. Misschien in de toekomst, maar nu nog niet ouwe fanboy

8 keer olympisch goud tegenover 2
Daarnaast nog 5 andere olympische medailles tegenover 2
19 keer goud op WK's tegenover 11
De beste is niet noodzakelijk de meest succesvolle.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 december 2017 @ 17:06:54 #177
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_175473059
OEB heeft elf individuele wereldtitels, Fourcade heeft er tien, wat zilver betreft staat het 6-4 en brons 9-2, totaal dus 26-16. Op de Spelen dan nog 5-2 (goud), 3-2 (zilver) en 1-0, totaal 9-4.

Met 94-64 in World Cup-zeges (individueel) wint OEB het ook, hoewel Fourcade een aanzienlijk hoger winstpercentage heeft.

Dan kom je bij eindklassementen in de World Cup. OEB eindigde dertien jaar achter elkaar (!) in de top-3, met zes eindzeges en zes tweede plaatsen als resultaat. Fourcade heeft één derde plek en zes achtereenvolgende eindzeges.

Het enige wat echt voor Fourcade spreekt is dat niemand over zo'n periode zó dominant is geweest, dus dan is de vraag uiteindelijk wie het wint: meer prijzen + veel langer aan de top of een kortere periode, maar dominanter?

Zelf zou ik toch nog voor Bjoerndalen kiezen, niet zozeer vanwege de prijzen, maar vooral omdat hij bijna anderhalf decennium lang bij de drie besten ter wereld hoorde. Buiten dat dat alweer acht jaar geleden is en hij sindsdien nog altijd hier en daar een uitschieter gehad heeft.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_175473129
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 17:06 schreef heywoodu het volgende:
OEB heeft elf individuele wereldtitels, Fourcade heeft er tien, wat zilver betreft staat het 6-4 en brons 9-2, totaal dus 26-16. Op de Spelen dan nog 5-2 (goud), 3-2 (zilver) en 1-0, totaal 9-4.

Met 94-64 in World Cup-zeges (individueel) wint OEB het ook, hoewel Fourcade een aanzienlijk hoger winstpercentage heeft.

Dan kom je bij eindklassementen in de World Cup. OEB eindigde dertien jaar achter elkaar (!) in de top-3, met zes eindzeges en zes tweede plaatsen als resultaat. Fourcade heeft één derde plek en zes achtereenvolgende eindzeges.

Het enige wat echt voor Fourcade spreekt is dat niemand over zo'n periode zó dominant is geweest, dus dan is de vraag uiteindelijk wie het wint: meer prijzen + veel langer aan de top of een kortere periode, maar dominanter?

Zelf zou ik toch nog voor Bjoerndalen kiezen, niet zozeer vanwege de prijzen, maar vooral omdat hij bijna anderhalf decennium lang bij de drie besten ter wereld hoorde. Buiten dat dat alweer acht jaar geleden is en hij sindsdien nog altijd hier en daar een uitschieter gehad heeft.
Ik kan me hier wel in vinden, al kies ik dus voor Fourcade. Martin is bijzonder ambitieus, dus ik denk dat er over een jaar of vier geen discussie meer mogelijk zal zijn.
  zondag 3 december 2017 @ 17:12:16 #179
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175473133
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 17:06 schreef heywoodu het volgende:
OEB heeft elf individuele wereldtitels, Fourcade heeft er tien, wat zilver betreft staat het 6-4 en brons 9-2, totaal dus 26-16. Op de Spelen dan nog 5-2 (goud), 3-2 (zilver) en 1-0, totaal 9-4.

Met 94-64 in World Cup-zeges (individueel) wint OEB het ook, hoewel Fourcade een aanzienlijk hoger winstpercentage heeft.

Dan kom je bij eindklassementen in de World Cup. OEB eindigde dertien jaar achter elkaar (!) in de top-3, met zes eindzeges en zes tweede plaatsen als resultaat. Fourcade heeft één derde plek en zes achtereenvolgende eindzeges.

Het enige wat echt voor Fourcade spreekt is dat niemand over zo'n periode zó dominant is geweest, dus dan is de vraag uiteindelijk wie het wint: meer prijzen + veel langer aan de top of een kortere periode, maar dominanter?

Zelf zou ik toch nog voor Bjoerndalen kiezen, niet zozeer vanwege de prijzen, maar vooral omdat hij bijna anderhalf decennium lang bij de drie besten ter wereld hoorde. Buiten dat dat alweer acht jaar geleden is en hij sindsdien nog altijd hier en daar een uitschieter gehad heeft.
Zeker de laatste jaren werken niet het percentage van OEB in de hand. Die man is schijnbaar gek op z’n sport en kan ermee leven dat hij vandaag de dag nog slechts sporadisch een podium pakt. Strijden om een eindzege in de wereldbeker doet hij allang niet meer. Maar in zijn topjaren stond hij er altijd.
pi_175474013
Ik kies voor OEB, ik heb zijn topjaren ook bewust op tv gezien en dat was inderdaad soms hallucinant op de latten. Meest bizarre was nog wel dat hij een periode ook als bijvangst ging schroeien bij de world cups langlaufen.

Wat ik heel mooi vind is dat hij door gaat omdat hij het leuk vindt en dus ook als subtopper zijn ding kan doen. Er zijn mensen die zeggen dat dat afdoet aan zijn mythe, voor mij is dat niet het geval.

En over 20 jaar gaat er op een nieuw niveau geschroeid worden met super-biatlon-genen. Ik zie OEB er voor aan om dat lekker in de waxwagen te gaan werken.
pi_175474269
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:17 schreef Columbiafan het volgende:
Fourcade blijft de allergrootste _O_ _O_ _O_
Martin _O_

#datrecordkomter
pi_175474294
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 17:00 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Ik ben helemaal geen fan van Fourcade, ik zie zelf ook liever Simon Schempp, Erik Lesser of Jakov Fak winnen. Maar je kan moeilijk anders dan enorm onder de indruk zijn van z'n prestaties. Olympische medailles zeggen zeker niet alles, denk je dat Kuzmina een grotere biatlete is dan Kaisa, Gabi, Laura en Marie? :D Ik ken de erelijst van OEB hoor, ik ben dan ook de laatste om te ontkennen dat die hallucinant is. Maar kijk eens naar de erelijst van MF, en dan vooral het percentage podiumplaatsen en overwinningen. OEB moest het destijds vooral hebben van z'n langlaufcapaciteiten, in de tijd dat je nog makkelijk 2 strafronden kon goed maken op de concurrentie als toplaufer. Fourcade is jaar na een van de beste schutters in het veld. Dat natuurlijk gecombineerd met z'n capaciteiten op de ski's en z'n mentale sterkte. Het maakt hem wat mij betreft de ultieme biatleet.
Ik ben het (wel) met je eens ouwe dibbes. :) Olympisch succes is ook slechts een criterium, kijk maar naar een Hirscher.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 december 2017 @ 19:27:34 #183
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_175557766
Godenweer in Lenzerheide vandaag tijdens de officiėle trainingen _O_



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen maar liefst 28 landen aan de start van de single mixed, daarna nog de mixed en dan gaat het er zaterdag echt om met de sprint. Helaas verwachten ze dan wel iets minder fantastisch weer, maar goed.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 december 2017 @ 19:28:54 #184
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_175557805
Dahlmeier is er morgen bij in de sprint in Hochfilzen, maar helaas heeft nu Preuss zich verkouden af moeten melden.
https://www.biathlon-news(...)p-in-hochfilzen-aus/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_175558486
Hoe bevalt het bij de ibu cup heywoodu ?
pi_175558587
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 19:28 schreef heywoodu het volgende:
Dahlmeier is er morgen bij in de sprint in Hochfilzen, maar helaas heeft nu Preuss zich verkouden af moeten melden.
https://www.biathlon-news(...)p-in-hochfilzen-aus/
Ik duim voor Laura en Justine morgen, al gun ik het Kaisa ook wel enorm.
pi_175558641
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 19:56 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Ik duim voor Laura en Justine morgen, al gun ik het Kaisa ook wel enorm.
Ik gun Kaisa vooral goud bij de OWS :Y #bekroningcarričre
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 december 2017 @ 20:06:51 #188
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_175558824
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 19:53 schreef Faraday01 het volgende:
Hoe bevalt het bij de ibu cup heywoodu ?
Prima, alleen jammer dat men in Lenzerheide graag World Cup-status wil en ze dus goed de accreditaties checken enzo :+ (gelukkig zit er ook een gewoon restaurantje hier, minuutje lopen van het parcours)

Wel leuk om te zien dat Braziliė/Australiė nu echt een 'eigen team' is. Vorig jaar waren de Brazilianen een beetje een aanhangsel van het Zweedse team, maar nu heeft Team AUS/BRA ook gewoon hun eigen waxcabine enzo (en in dit geval nog bijna op het parcours ook, itt veel grotere landen).

Verder valt bij zo'n training als vandaag op zich niet heel veel te zien natuurlijk, maar het is wel handig om alvast te weten waar je kunt staan tijdens de wedstrijden. Wel zin in morgen nu, maar vooral in de sprint zaterdag, dan gaat m'n nieuwe Braziliaanse vlag langs het parcours z'n biatlondebuut maken w/

Oh en die nieuwe coach van ze (Luca Bormolini, tijdje terug gestopt met biatlon) is een ontzettend vrolijke, aimabale vent, wat ook wel prettig is als je met hem mee wilt rijden :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_175559099
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 19:27 schreef heywoodu het volgende:
Godenweer in Lenzerheide vandaag tijdens de officiėle trainingen _O_

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen maar liefst 28 landen aan de start van de single mixed, daarna nog de mixed en dan gaat het er zaterdag echt om met de sprint. Helaas verwachten ze dan wel iets minder fantastisch weer, maar goed.
Alle vlaggen wapperen een andere kant op :P
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 december 2017 @ 20:18:14 #190
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_175559158
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:16 schreef wimderon het volgende:

[..]

Alle vlaggen wapperen een andere kant op :P
:D

Vreemd, volgens mij bewogen ze zelfs nauwelijks, dus echt wapperen kun je het niet noemen (ik heb er namelijk specifiek naar gekeken om te zien of ze Braziliė, Argentiniė en Mongoliė echt vergeten waren). Ook geen zuchtje wind gevoeld en op de schietbaan hadden ze ook nergens last van :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 december 2017 @ 08:48:30 #191
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_175568368
Wat wolken, wapperende vlaggen maar de wind mag eigenlijk geen naam hebben. Prima weer voor de single mixed :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 december 2017 @ 09:00:25 #192
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_175568481
Drukke boel wel in het toeschouwergebied


Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 december 2017 @ 09:51:30 #193
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_175569249
Michael Greis als co-stadionspeaker _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_175569289
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 09:51 schreef heywoodu het volgende:
Michael Greis als co-stadionspeaker _O_
Tof zeg. :D
  vrijdag 8 december 2017 @ 09:54:08 #195
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175569303
Hoe laat gaat het beginnen?
Bij de combinatie voor dames hebben ze de afdaling en slalom geswitcht.

Edit. Moet natuurlijk super G zijn.

[ Bericht 18% gewijzigd door tja77 op 08-12-2017 10:01:19 ]
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 december 2017 @ 10:02:13 #196
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_175569490
En gestart, gelijk iemand ingehaald op de eerste klim *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_175569817
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:02 schreef heywoodu het volgende:
En gestart, gelijk iemand ingehaald op de eerste klim *O*
Bruna of Gabi?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 december 2017 @ 10:24:55 #198
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_175569848
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:23 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Bruna of Gabi?
Bruna, Gabi start de mixed straks
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_175572261
7 missers voor Windisch :X

Verder gaat JT Boe winnen voor M Fourcade
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 december 2017 @ 13:20:09 #200
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_175573410
Gabi nam de verkeerde afslag na de eerste ronde, richting finish ipv schietbaan ;(

Gelukkig deden er uiteindelijk wel meer dat, oa uit Canada en Noorwegen, ligt het misschien toch aan het parcours..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')