ik weet niet waar jij hebt gezeten de laatste jaren, maar de politiek heeft erdogan echt niet nodig om een wig te drijven tussen verschillende bevolkingsgroepen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 10:30 schreef Vasilevski het volgende:
dat zij bijdragen aan de pogingen van Erdogan om een wig tussen autochtoon en allochtoon te drijven.
Wat een racistisch stuk.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:37 schreef Slayage het volgende:
breedveld
![]()
Zielige witte kindjes
Afgelopen zomer zag ik in Tate Modern een prikkelende tentoonstelling over zwart activisme in de kunst: Soul of a Nation: Art in the Age of Black Power. Er stonden monitors waarop toespraken te zien waren van mensen als Martin Luther King, Malcolm X en James Baldwin. Eén van hen, ik vergeet wie, zei iets dat me trof: “We gaan de straat op om onze rechten op te eisen wanneer wij vinden dat het daar tijd voor is, en niet wanneer het publiek vindt dat het er tijd voor is. (When we think it’s due, not when the man uptown thinks it’s due)”
Ik moet daar steeds aan denken als iemand weer zegt dat er best tegen Zwarte Piet geprotesteerd mag worden, maar niet tijdens de Sinterklaasintocht, “niet op die plek, met de kindjes erbij”. Dat zou de bleekscheet wel willen, dat gekleurde mensen alleen gebruik maken van hun rechten als het hem of haar uitkomt, en dan graag uit het zicht.
"Doe normaal"quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik weet niet waar jij hebt gezeten de laatste jaren, maar de politiek heeft erdogan echt niet nodig om een wig te drijven tussen verschillende bevolkingsgroepen.
alleen al zon normaal klinkende term als "gewone nederlander" drijft een wig tussen mensen.
Even offtopic... Maare kun je voortaan gewoon quoten zonder de hele tekst tussen url tags te zetten?quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:37 schreef Slayage het volgende:
breedveld
![]()
Zielige witte kindjes
Afgelopen zomer zag ik in Tate Modern een prikkelende tentoonstelling over zwart activisme in de kunst: Soul of a Nation: Art in the Age of Black Power. Er stonden monitors waarop toespraken te zien waren van mensen als Martin Luther King, Malcolm X en James Baldwin. Eén van hen, ik vergeet wie, zei iets dat me trof: “We gaan de straat op om onze rechten op te eisen wanneer wij vinden dat het daar tijd voor is, en niet wanneer het publiek vindt dat het er tijd voor is. (When we think it’s due, not when the man uptown thinks it’s due)”
Ik moet daar steeds aan denken als iemand weer zegt dat er best tegen Zwarte Piet geprotesteerd mag worden, maar niet tijdens de Sinterklaasintocht, “niet op die plek, met de kindjes erbij”. Dat zou de bleekscheet wel willen, dat gekleurde mensen alleen gebruik maken van hun rechten als het hem of haar uitkomt, en dan graag uit het zicht.
nee dit is prettiger, heb je ook meteen de bronquote:Op vrijdag 1 december 2017 12:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even offtopic... Maare kun je voortaan gewoon quoten zonder de hele tekst tussen url tags te zetten?
ik zou hier wel voor tekenen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:57 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
"Doe normaal"
Of anders gezegd doe gewoon, en klaar je bent een gewone Nederlander. De gene die niet gewoon wil doen drijft een wig tussen hem de gewone Nederlander: zijn probleem.
Dat is dus niet gewoon. Gewone vrije mensen hebben een ander zijn mening of symbolen niet in hogere achting, ze trekken zich er niks van aan. De een noemt het een dikke huid, ik noem het 'oke,boeiend,doei'.quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik zou hier wel voor tekenen.
echter is de realiteit uiteraard niet zo simpel. iedereen legt "normaal" heel anders uit, zo is zwarte piet voor de een normaal en de ander een racistische karikatuur.
zo kan je wel ff doorgaan natuurlijk.
het is dus niet alleen een mening, de discussie gaat veel dieper dan dat en daarom is hij ook zo heftig, maar moet nu weg om gebruik te maken van mijn burgerrechten als moslim om aan het vrijdaggebed deel te nemen in een moskee (zolang dat nog kan), een recht dat alle pvv stemmers mij willen ontnemen, maar ook dat is een normaal standpunt volgens sommigen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:11 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Dat is dus niet gewoon. Gewone vrije mensen hebben een ander zijn mening of symbolen niet in hogere achting, ze trekken zich er niks van aan. De een noemt het een dikke huid, ik noem het 'oke,boeiend,doei'.
Gewone mensen trekken zich niks van de mening van een ander aan.
Ah, MLK, in die droom van hem heb ik jaren gewoond. Geen gelul over 6e generatie slachtofferschap, black identity, safe spaces en cultural appropriation.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:37 schreef Slayage het volgende:
breedveld
![]()
Zielige witte kindjes
Afgelopen zomer zag ik in Tate Modern een prikkelende tentoonstelling over zwart activisme in de kunst: Soul of a Nation: Art in the Age of Black Power. Er stonden monitors waarop toespraken te zien waren van mensen als Martin Luther King, Malcolm X en James Baldwin. Eén van hen, ik vergeet wie, zei iets dat me trof: “We gaan de straat op om onze rechten op te eisen wanneer wij vinden dat het daar tijd voor is, en niet wanneer het publiek vindt dat het er tijd voor is.
Er is natuurlijk wel een probleem. Het recht van demonstratie voorziet niet in een situatie met een kinderfeest waarbij het best begrijpelijk is dat ouders dat niet door de grimmigheid van een dergelijke discussie verstoord wil zien. Ik heb op zich geen moeite met de wijze van demonstreren van KOZP maar je krijgt tegendemonstraties en een heleboel politie. Daar wil je je kinderen gewoon niet mee confronteren.quote:Ik moet daar steeds aan denken als iemand weer zegt dat er best tegen Zwarte Piet geprotesteerd mag worden, maar niet tijdens de Sinterklaasintocht, “niet op die plek, met de kindjes erbij”. Dat zou de bleekscheet wel willen, dat gekleurde mensen alleen gebruik maken van hun rechten als het hem of haar uitkomt, en dan graag uit het zicht. [/url]
Wat een rant!quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:37 schreef Slayage het volgende:
breedveld
![]()
Zielige witte kindjes
Het blijft echt ongelooflijk hoe hypocriet en blind sommige racisten zijn.quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:11 schreef Slayage het volgende:
Asha ten Broeke: Uit de mond van Lubach werden feiten over Zwarte Pietendiscussie eyeopeners, waarom?
'Held!!!' 'Super gedaan!' 'Ik had het niet beter kunnen uitleggen, hartstikke goed gezegd.' 'Goed uitgelegd! Was nodig.' 'Geweldig Arjen, je opent vele ogen volgens mij. Het was weer fantastisch vanavond!'
Het programma Zondag met Lubach had dit weekend een item over Zwarte Piet, en veel mensen lieten op Twitter weten dat ze er blij mee waren. Of, om specifieker te zijn: veel witte mensen. Het was dan ook geen slechte uitzending. Lubach hield een geestige bespreking van de gebruikelijke argumenten voor en tegen Zwarte Piet, legde staatssecretaris Knops en premier Rutte vakkundig over de knie omdat die hadden laten weten dat ze een beetje eigenrichting op de snelweg niet zo'n punt vinden, want 'emoties' en 'kinderen niet confronteren met boze demonstranten', en sprak zich tot slot uit tegen Zwarte Piet. Best puik.
Het gaat erom dat je je niks van een ander aan trekt, want.quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
het is dus niet alleen een mening, de discussie gaat veel dieper dan dat en daarom is hij ook zo heftig, maar moet nu weg om gebruik te maken van mijn burgerrechten als moslim om aan het vrijdaggebed deel te nemen in een moskee (zolang dat nog kan), een recht dat alle pvv stemmers mij willen ontnemen, maar ook dat is een normaal standpunt volgens sommigen.
Ah vandaar die kift...quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:11 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Dat is dus niet gewoon. Gewone vrije mensen hebben een ander zijn mening of symbolen niet in hogere achting, ze trekken zich er niks van aan. De een noemt het een dikke huid, ik noem het 'oke,boeiend,doei'.
Gewone mensen trekken zich niks van de mening van een ander aan. Niemand is speciaal.
Denk touwens ook eens aan alle zeurverhalen over negatieve stereotypen die Friezen zouden kunnen verzinnen... Niemand doet dat dat want het boeit niemand hoe die Hollanders over Friesland denken.
Ik vind het zo sneu voor de mensen die zo denken. Als je in zo'n klein landje zoveel verschillen ziet moet je eigen wereld heel klein zijn. Ik gun ze zoveel meer.quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ah vandaar die kift...
Hier, vlakbij Friesland, hebben we de term 'over de brug mentaliteit', dat gaat om Nederland onder een bepaalde brug, wat wat stadser wordt, richting randstad gaat.
Dat hele trekken we ons niets van aan klopt van geen kant, er is een fiks wij/zij denken.
Oer de Tsjonger hâld de beskaving op!quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Hier, vlakbij Friesland, hebben we de term 'over de brug mentaliteit', dat gaat om Nederland onder een bepaalde brug, wat wat stadser wordt, richting randstad gaat.
Andersom gebeurd hetzelfde. Kijk maar eens hoe er bv hier op het forum wordt gesproken over 'provinciaaltjes'.quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:41 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik vind het zo sneu voor de mensen die zo denken. Als je in zo'n klein landje zoveel verschillen ziet moet je eigen wereld heel klein zijn. Ik gun ze zoveel meer.
Het is geen recht om kinderen in gevaar te brengen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:37 schreef Slayage het volgende:
Het is kut.quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee dit is prettiger, heb je ook meteen de bron
Ik bedoel het ook niet van 1 kant. Dat geldt idd voor iedereen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Andersom gebeurd hetzelfde. Kijk maar eens hoe er bv hier op het forum wordt gesproken over 'provinciaaltjes'.
Dat is al een oud gegeven, niets nieuws onder de zon.
Jij vindt het kut.quote:
Het onvermogen van veel mensen om dat onderscheid te maken is nou precies het grootste probleem in deze discussie.quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:48 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Vooral in dit topic lijkt het me handig onderscheid te maken tussen wat is en wat men vindt.
Ik vind wat is.quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:48 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Jij vindt het kut.
Vooral in dit topic lijkt het me handig onderscheid te maken tussen wat is en wat men vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |