abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175421535
Nou precies in Friesland heeft men zich nooit wat van de rest aangetrokken.

Laat de rest hier nou eens een voorbeeld aannemen, het is de reden dat de Friese etniciteit al duizenden jaren bestaat en voor altijd zal bestaan.

De rest van de wereld doet maar, er is in Friesland ook niks te behalen behalve een verlies dus gelukkig laat de wereld het ook meestal met rust.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 01-12-2017 11:43:16 ]
pi_175421628
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 10:30 schreef Vasilevski het volgende:

dat zij bijdragen aan de pogingen van Erdogan om een wig tussen autochtoon en allochtoon te drijven.
ik weet niet waar jij hebt gezeten de laatste jaren, maar de politiek heeft erdogan echt niet nodig om een wig te drijven tussen verschillende bevolkingsgroepen.

alleen al zon normaal klinkende term als "gewone nederlander" drijft een wig tussen mensen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175421885
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik weet niet waar jij hebt gezeten de laatste jaren, maar de politiek heeft erdogan echt niet nodig om een wig te drijven tussen verschillende bevolkingsgroepen.

alleen al zon normaal klinkende term als "gewone nederlander" drijft een wig tussen mensen.
"Doe normaal"

Of anders gezegd doe gewoon, en klaar je bent een gewone Nederlander. De gene die niet gewoon wil doen drijft een wig tussen hem en de gewone Nederlander: zijn probleem.

Nog meer misverstanden?

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 01-12-2017 12:15:42 ]
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:00:02 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175421972
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Even offtopic... Maare kun je voortaan gewoon quoten zonder de hele tekst tussen url tags te zetten?
nee dit is prettiger, heb je ook meteen de bron :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175422062
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:57 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

"Doe normaal"

Of anders gezegd doe gewoon, en klaar je bent een gewone Nederlander. De gene die niet gewoon wil doen drijft een wig tussen hem de gewone Nederlander: zijn probleem.
ik zou hier wel voor tekenen.

echter is de realiteit uiteraard niet zo simpel. iedereen legt "normaal" heel anders uit, zo is zwarte piet voor de een normaal en de ander een racistische karikatuur.

zo kan je wel ff doorgaan natuurlijk.
-Rabia Al-Basri
pi_175422142
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik zou hier wel voor tekenen.

echter is de realiteit uiteraard niet zo simpel. iedereen legt "normaal" heel anders uit, zo is zwarte piet voor de een normaal en de ander een racistische karikatuur.

zo kan je wel ff doorgaan natuurlijk.
Dat is dus niet gewoon. Gewone vrije mensen hebben een ander zijn mening of symbolen niet in hogere achting, ze trekken zich er niks van aan. De een noemt het een dikke huid, ik noem het 'oke,boeiend,doei'.

Gewone mensen trekken zich niks van de mening van een ander aan. Niemand is speciaal.

Denk touwens ook eens aan alle zeurverhalen over negatieve stereotypen die Friezen zouden kunnen verzinnen... Niemand doet dat dat want het boeit niemand hoe die Hollanders over Friesland denken.

[ Bericht 5% gewijzigd door WodanIsGroot op 01-12-2017 12:17:49 ]
pi_175422214
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:11 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat is dus niet gewoon. Gewone vrije mensen hebben een ander zijn mening of symbolen niet in hogere achting, ze trekken zich er niks van aan. De een noemt het een dikke huid, ik noem het 'oke,boeiend,doei'.

Gewone mensen trekken zich niks van de mening van een ander aan.
het is dus niet alleen een mening, de discussie gaat veel dieper dan dat en daarom is hij ook zo heftig, maar moet nu weg om gebruik te maken van mijn burgerrechten als moslim om aan het vrijdaggebed deel te nemen in een moskee (zolang dat nog kan), een recht dat alle pvv stemmers mij willen ontnemen, maar ook dat is een normaal standpunt volgens sommigen.
-Rabia Al-Basri
pi_175422231
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:37 schreef Slayage het volgende:
_O_ breedveld _O_

Zielige witte kindjes

Afgelopen zomer zag ik in Tate Modern een prikkelende tentoonstelling over zwart activisme in de kunst: Soul of a Nation: Art in the Age of Black Power. Er stonden monitors waarop toespraken te zien waren van mensen als Martin Luther King, Malcolm X en James Baldwin. Eén van hen, ik vergeet wie, zei iets dat me trof: “We gaan de straat op om onze rechten op te eisen wanneer wij vinden dat het daar tijd voor is, en niet wanneer het publiek vindt dat het er tijd voor is.
Ah, MLK, in die droom van hem heb ik jaren gewoond. Geen gelul over 6e generatie slachtofferschap, black identity, safe spaces en cultural appropriation.

quote:
Ik moet daar steeds aan denken als iemand weer zegt dat er best tegen Zwarte Piet geprotesteerd mag worden, maar niet tijdens de Sinterklaasintocht, “niet op die plek, met de kindjes erbij”. Dat zou de bleekscheet wel willen, dat gekleurde mensen alleen gebruik maken van hun rechten als het hem of haar uitkomt, en dan graag uit het zicht. [/url]
Er is natuurlijk wel een probleem. Het recht van demonstratie voorziet niet in een situatie met een kinderfeest waarbij het best begrijpelijk is dat ouders dat niet door de grimmigheid van een dergelijke discussie verstoord wil zien. Ik heb op zich geen moeite met de wijze van demonstreren van KOZP maar je krijgt tegendemonstraties en een heleboel politie. Daar wil je je kinderen gewoon niet mee confronteren.

Nou ben ik best gevoelig voor het argument dat je dan maar geen controversiele evenementen op de openbare weg moet organiseren. Alleen gaat het hier wel om de Dokkumse openbare weg en is het evenement in Dokkum en omgeving helemaal niet controversieel. Dat maakt het wel anders vind ik, ook omdat het recht op demonstratie in de kern draait om het uiten van een mening, en niet om het verstoren van andermans uitingen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Weltschmerz op 01-12-2017 12:50:21 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:33:09 #64
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175422624
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is dus niet alleen een mening, de discussie gaat veel dieper dan dat en daarom is hij ook zo heftig, maar moet nu weg om gebruik te maken van mijn burgerrechten als moslim om aan het vrijdaggebed deel te nemen in een moskee (zolang dat nog kan), een recht dat alle pvv stemmers mij willen ontnemen, maar ook dat is een normaal standpunt volgens sommigen.
Het gaat erom dat je je niks van een ander aan trekt, want.

Denk touwens ook eens aan alle zeurverhalen over negatieve stereotypen die Friezen zouden kunnen verzinnen... Niemand doet dat dat want het boeit niemand hoe die Hollanders over Friesland denken.

Een geluid over de islam ga ik hier niet laten horen. Maar als in het sprookje van sneeuwwitje de heks dwergen wil vervolgen en ik kom iemand tegen die mij zweert dat het woord van de heks heilig voor hem is.

Dan denk ik ga weg uit mn gezicht en val me nooit meer lastig met je haat. En mocht ik een dwerg zijn dan zou ik het zien als opzegging van de normale omgangsrelatie en je wantrouwen en niet respecteren.

Maar ja gelukkig gelooft niemand heilig in het woord van de heks, dat zou me toch wat zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 01-12-2017 12:50:33 ]
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:37:22 #66
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175422664
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:11 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Gewone mensen trekken zich niks van de mening van een ander aan. Niemand is speciaal.

Ah vandaar die kift...
Hier, vlakbij Friesland, hebben we de term 'over de brug mentaliteit', dat gaat om Nederland onder een bepaalde brug, wat wat stadser wordt, richting randstad gaat.

Dat hele trekken we ons niets van aan klopt van geen kant, er is een fiks wij/zij denken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175422742
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ah vandaar die kift...
Hier, vlakbij Friesland, hebben we de term 'over de brug mentaliteit', dat gaat om Nederland onder een bepaalde brug, wat wat stadser wordt, richting randstad gaat.

Dat hele trekken we ons niets van aan klopt van geen kant, er is een fiks wij/zij denken.
Ik vind het zo sneu voor de mensen die zo denken. Als je in zo'n klein landje zoveel verschillen ziet moet je eigen wereld heel klein zijn. Ik gun ze zoveel meer.
wooblabalurg
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:41:35 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175422753
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Oer de Tsjonger hâld de beskaving op!
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:43:42 #69
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175422806
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:41 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik vind het zo sneu voor de mensen die zo denken. Als je in zo'n klein landje zoveel verschillen ziet moet je eigen wereld heel klein zijn. Ik gun ze zoveel meer.
Andersom gebeurd hetzelfde. Kijk maar eens hoe er bv hier op het forum wordt gesproken over 'provinciaaltjes'.
Dat is al een oud gegeven, niets nieuws onder de zon.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:45:44 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175422838
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:37 schreef Slayage het volgende:
Ik moet daar steeds aan denken als iemand weer zegt dat er best tegen Zwarte Piet geprotesteerd mag worden, maar niet tijdens de Sinterklaasintocht, “niet op die plek, met de kindjes erbij”. Dat zou de bleekscheet wel willen, dat gekleurde mensen alleen gebruik maken van hun rechten als het hem of haar uitkomt, en dan graag uit het zicht.
Het is geen recht om kinderen in gevaar te brengen.
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:47:03 #71
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175422861
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

nee dit is prettiger, heb je ook meteen de bron :P
Het is kut.
pi_175422863
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Andersom gebeurd hetzelfde. Kijk maar eens hoe er bv hier op het forum wordt gesproken over 'provinciaaltjes'.
Dat is al een oud gegeven, niets nieuws onder de zon.
Ik bedoel het ook niet van 1 kant. Dat geldt idd voor iedereen.

Mensen die veel in het buitenland zijn geweest of veel reizen hebben dit naar mijn ervaring een stuk minder. Iedereen zou eigenlijk 1 gratis wereldreis moeten krijgen als medicatie tegen een te bekrompen wereldvisie.
wooblabalurg
pi_175422881
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is kut.
Jij vindt het kut.

Vooral in dit topic lijkt het me handig onderscheid te maken tussen wat is en wat men vindt.
wooblabalurg
pi_175422900
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:48 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Vooral in dit topic lijkt het me handig onderscheid te maken tussen wat is en wat men vindt.
Het onvermogen van veel mensen om dat onderscheid te maken is nou precies het grootste probleem in deze discussie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175422925
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:48 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Jij vindt het kut.

Ik vind wat is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')