abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176049202
registreer om deze reclame te verbergen
Steken er nu stalen profielen uit het metselwerk? Die zou ik zeker goed behandelen, als ze gaan roesten drukken ze je metselwerk kapot.
pi_176049436
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 19:13 schreef tux87 het volgende:
Steken er nu stalen profielen uit het metselwerk? Die zou ik zeker goed behandelen, als ze gaan roesten drukken ze je metselwerk kapot.
Die steken er al sinds 1968 uit, dus dat zal wel loslopen.
pi_176049562
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 19:20 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Voorheen zaten ze droog, onder de luifel?
"The world is no longer a romantic place. Some of its people still are however, and therein lies the promise. Don't let the world win."
"Never trust a second thought. Where there is two there is three. You will end up thinking forever."
  Moderator donderdag 28 december 2017 @ 09:57:50 #54
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_176065691
Dat oogt zo al heel anders ! :)
Het word steeds meer een gewoon woonhuis; het grootte luik in de toekomstige slaapkamervloer is dicht gemaakt zie ik.

Gaat mooi zo ! ^O^ :)
  donderdag 28 december 2017 @ 10:08:15 #55
2629 Juup©
Zelden serieus, soms wel.
pi_176065857
Komt er nog een dekvloer op het beton?
pi_176066501
quote:
14s.gif Op donderdag 28 december 2017 10:08 schreef Juup© het volgende:
Komt er nog een dekvloer op het beton?
Op het beton komt uiteindelijk de vloerverwarming te liggen en daaroverheen 8cm woonbeton.
pi_176067600
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 19:23 schreef winterapfel het volgende:

[..]

Voorheen zaten ze droog, onder de luifel?
..... en vormde je luifel hoe minimaal ook enige vorm van isolatie, stil staande lucht. Nu komt alles bloot te liggen. Verwacht geen spouwmuur dus je betonlatei is nu een koudebrug. De latei gaat meer werken door thermische invloeden. Dus beweging bij de oplegging die nooit zo bedoeld is. Bij die oplegging zit nu ook een IPE profiel wat gaat mee doen in het spel. Door de genoemde roest (als het gaat roesten 6x keer kans trouwens) zal het gaan uitzetten. Door de koudebrug van de betonlatei en condensatie wel een hele grote kans op vocht bij dat stuk ijzer.

Wil je het goed zal toch alles moeten gaan slopen. Al het ijzer er uit. Nieuwe latei er in op vilt en aan de binnenzijde bekleden met een pur plaat. Dan kan je de gemetselde kolommen ook vervangen met een afwijkende steen. Hierdoor heb je kleinere overbruggingen en minder latei nodig. Heb je de mogelijkheden om een totaal nieuwe indeling te maken met je raampartijen. (kozijnen waren toch al besteld)

Denk eerlijk gezegd dat je idee van stoom cleanen en zwart schilderen iets te simpel gedacht is. Maar of je het "goed" wilt doen en nog meer werk op je nek wilt halen een idee is. De oplossing is ergens hier tussen. Maar laat je even goed voorlichten ter plaatse, glazen bol is hier gebarsten afgelopen dagen.

Veel succes met je juiste beslissing.................
Jeroentje.
pi_176067624
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 10:42 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Op het beton komt uiteindelijk de vloerverwarming te liggen en daaroverheen 8cm woonbeton.
Woonbeton is toch een gietvloer. Denk 8 MILLIMETER..........
Jeroentje.
  Moderator donderdag 28 december 2017 @ 11:44:20 #59
92034 crew  Vonkenboer
pi_176067823
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 11:36 schreef jpajs het volgende:

[..]

Legwieh zal toch eerst een cementdekvloer aanbrengen en dan pas de gietvloer ? :@

quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 11:34 schreef jpajs het volgende:
Heb je de mogelijkheden om een totaal nieuwe indeling te maken met je raampartijen. (kozijnen waren toch al besteld)
Geloof dat dit niet mogelijk was in verband met een beslissing van de welstand.
  donderdag 28 december 2017 @ 13:05:22 #60
2629 Juup©
pi_176069938
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 10:42 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Mooi :)
pi_176070059
quote:

[..]

Ze waren zo te zien flink in de menie gezet, dat was nog de echte loodhoudende menie dus dat was aardig beschermd tegen corrosie. Ik heb hier (jaren 60 bouw) diverse gevallen van schade aan metselwerk door ijzer. Een voorbeeld was het inmetselen van een staaf betonijzer als een soort versteviging. Was gaan roesten waardoor drie lagen metselwerk los zaten boven het kozijn.

Tweede geval was ijzer ingemetseld voor het bevestigen van een buitenlamp. Gevolg is 6 lagen metselwerk uitgezakt en kapotgedrukt.

Derde geval ijzer wapening in de kolom van de tuinmuur. Die is inmiddels opnieuw gemetseld.

Ik zou er zeker even goed naar kijken, zeker als je kozijnen gaat vervangen. Ik zou zelf altijd de koudebruggen opheffen en het ijzer eruit. Maar je moet soms keuzes maken :)
  donderdag 28 december 2017 @ 14:29:27 #62
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_176072384
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 19:13 schreef tux87 het volgende:
Deze man weet! :Y
quote:

[..]

Echt, zonder gekheid, zorg dat je ze goed behandelt (niet aaien! ;) ) want als ze gaan roesten drukken ze je hele zooi stuk. :Y Been there, done that, got the scheuren om het te bewijzen...
pi_176090071
Alleen kun je blank ijzer nooit echt goed genoeg behandelen... :( zelfs verzinken geeft geen garanties.
pi_176252129
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 11:34 schreef jpajs het volgende:

[..]

..... en vormde je luifel hoe minimaal ook enige vorm van isolatie, stil staande lucht. Nu komt alles bloot te liggen. Verwacht geen spouwmuur dus je betonlatei is nu een koudebrug. De latei gaat meer werken door thermische invloeden. Dus beweging bij de oplegging die nooit zo bedoeld is. Bij die oplegging zit nu ook een IPE profiel wat gaat mee doen in het spel. Door de genoemde roest (als het gaat roesten 6x keer kans trouwens) zal het gaan uitzetten. Door de koudebrug van de betonlatei en condensatie wel een hele grote kans op vocht bij dat stuk ijzer.

Wil je het goed zal toch alles moeten gaan slopen. Al het ijzer er uit. Nieuwe latei er in op vilt en aan de binnenzijde bekleden met een pur plaat. Dan kan je de gemetselde kolommen ook vervangen met een afwijkende steen. Hierdoor heb je kleinere overbruggingen en minder latei nodig. Heb je de mogelijkheden om een totaal nieuwe indeling te maken met je raampartijen. (kozijnen waren toch al besteld)

Denk eerlijk gezegd dat je idee van stoom cleanen en zwart schilderen iets te simpel gedacht is. Maar of je het "goed" wilt doen en nog meer werk op je nek wilt halen een idee is. De oplossing is ergens hier tussen. Maar laat je even goed voorlichten ter plaatse, glazen bol is hier gebarsten afgelopen dagen.

Veel succes met je juiste beslissing.................
Er komt aan de binnenkant een compleet nieuwe wand voor om uiteindelijk de koude bruggen weg te nemen. De complete muur wordt dus opgedikt middels een voorzetwand (naar op sommige plekken wel 44 cm) Dit zodat het ook 1 vlakke wand wordt zonder uitstekende pilaren.

Aan de indeling van de ramen mag ik helaas vanuit de welstand niets veranderen.
pi_176252135
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 11:36 schreef jpajs het volgende:

[..]

Nee geen 8 millimeter maar 8 cm.
Er wordt een betonnenvloer overheen gestort, die wordt gevlinderd en wordt geimpregneerd, geen VT-wonen gietvloertje dus maar gewoon echt beton.
pi_176480009
Mooie voordeur ^O^
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 13 januari 2018 @ 18:52:05 #67
2629 Juup©
pi_176480025
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 07:47 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Nee geen 8 millimeter maar 8 cm.
Er wordt een betonnenvloer overheen gestort, die wordt gevlinderd en wordt geimpregneerd, geen VT-wonen gietvloertje dus maar gewoon echt beton.
^O^
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 22:13:46 #68
92034 crew  Vonkenboer
pi_176726796
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 07:47 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Wat is het hier trouwens stil ! De verbouwing gaat toch stiekem gewoon verder ?
Zijn de keukenplannen al definitief ? :?
pi_176985902
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 22:13 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat is het hier trouwens stil ! De verbouwing gaat toch stiekem gewoon verder ?
Zijn de keukenplannen al definitief ? :?
Jaja, ik leef nog (net)
maar de verbouwing gaat gewoon door. Als ik van de week weer eens tijd zie te vinden update ik weer. (maar dat wordt dan een mega-update dus ik moet wel serieus tijd hebben).

We slapen inmiddels boven kan ik verklappen.
pi_176986119
We wachten met smart!!!
Langzaam maar zeker.
  Moderator dinsdag 6 februari 2018 @ 09:11:45 #71
92034 crew  Vonkenboer
pi_177028954
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 08:34 schreef Gieliovd het volgende:
We wachten met smart!!!
Nou om jullie geduld te belonen bij deze een poging.
MIjn laatste update was van 27-12. De dagen erna was de planning behoorlijk wat te gaan doen, maar zowel ik als vriendin werden ziek, dus tussen kerst en oud en nieuw lagen we vooral op de bank/bed en werd er weinig geklust.
Wel hebben we de tijd genomen om de keuken definitief te maken.
cfye1u4.jpg
Als afzuigkap laten we een ouderwetse rookvangkap maken waarin dan weer een inbouwunit wordt gebouwd.
Waarbij we dan met een spirobuis in het zicht, naar de gevel toe gaan.
492-70-schema.jpg zie hier een rookvangkap, het bovenste deel gaat het om bij ons, waar dan boven een haakse bocht komt van spirobuis,die naar de zijkant loopt (in het zicht onder het plafond door). Wij denken dat dit heel tof gaat worden, maar het is nergens te vinden dus dan moeten we het zelf maar laten maken. Daarnaast hebben we inmiddels een offerte ontvangen voor een tafel van 4,20m die we waarschijnlijk gaan laten plaatsen in de keuken.

in de eerste week van januari kwamen ze de nieuwe kozijn beneden plaatsen.
Voor kwam dat er van binnen zo uit te zien.
1mim7unwenl.jpg
en aan de zijkant ging we na de nodige ventilatie over van dit
upyxd6try.jpg
naar dat
btb7gy0z8s.jpg
en dit
p7sch4trbemq.jpg
naar:
jvllz5ouk.jpg
en van binnen ziet het er dan zo uit.
hpji9refu.jpg
en toen was de voorkant klaar :D