Het gaat niet om het Sinterklaasfeest tout court, maar om Zwarte Piet. En ik vraag me serieus af of Zwarte Piet niet aan de verkeerde kant van de wet zit. Dat zou ik dus graag eens willen laten toetsen door een rechter.quote:Op zondag 26 november 2017 23:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan blijft het sinterklaasfeest dus. Want dat is geen illegale cultuuruiting.
Je bent echt heel ver heen. Stop eens met je medicijnen zou ik zeggen.quote:Op zondag 26 november 2017 23:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het gaat niet om het Sinterklaasfeest tout court, maar om Zwarte Piet. En ik vraag me serieus af of Zwarte Piet niet aan de verkeerde kant van de wet zit. Dat zou ik dus graag eens willen laten toetsen door een rechter.
Waarom zou die aan de verkeerde kant van de wet kunnen staan?quote:Op zondag 26 november 2017 23:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het gaat niet om het Sinterklaasfeest tout court, maar om Zwarte Piet. En ik vraag me serieus af of Zwarte Piet niet aan de verkeerde kant van de wet zit. Dat zou ik dus graag eens willen laten toetsen door een rechter.
Om dezelfde redenen als die de rechter hierboven heeft genoemd: Zwarte Piet is een racistische karikatuur die mensen zodanig kwetst dat het een inbreuk oplevert van recht op een veilige privésfeer, zonder dat er een duidelijk maatschappelijk voordeel tegenoverstaat.quote:Op zondag 26 november 2017 23:35 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Waarom zou die aan de verkeerde kant van de wet kunnen staan?
ik ken het wel hoor en het is niet op een vrolijke manier ofzoquote:Op zondag 26 november 2017 23:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welke kinderen die zo genoemd worden?
Alsof kinderen elkaar zouden uitmaken voor Zwarte Piet. En dan nog, dat is een positief rolmodel. Wie wil daar nu niet mee vergeleken worden?
Noem eens man en paard.quote:Op zondag 26 november 2017 23:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Om dezelfde redenen als die de rechter hierboven heeft genoemd: Zwarte Piet is een racistische karikatuur die mensen zodanig kwetst dat het een inbreuk oplevert van recht op een veilige privésfeer, zonder dat er een duidelijk maatschappelijk voordeel tegenoverstaat.
Als je een uitgebreidere uitleg wilt, kun je even de uitspraak lezen die ik eerder postte.
Dan moet je die gasten aanpakken die een donker persoon een kankerzwarte noemen, en geen feest moedwillig naar de klote helpen.quote:Op zondag 26 november 2017 23:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ken het wel hoor en het is niet op een vrolijke manier ofzo
'he zwarte piet, geef me shit of ik sla je in elkaar'
dan kan zwarte piet zo'n leuke gast zijn maar je associeert het op dat moment niet met een leuke tijd ofzo ... zijn wel dezelfde mensen die je de rest van het jaar kankerzwarte noemen dus echt veel maakt het ook niet uit
zwarte piet veranderen lost niets op maar met je vingers in je oren doen alsof het geen probleem is ook niet
Je kan vragen bij ser wat je wil, net als abed is hij te laf om een steekhoudend antwoord te geven.quote:Op zondag 26 november 2017 23:42 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Noem eens man en paard.
Wat is er racistisch? En waarom?
Dan kunnen we bij dit begin beginnen.
Nee, ik ga niet voor de zoveelste keer beginnen bij het begin. Die rechter heeft wat betreft het racistische en kwetsende gehalte van Zwarte Piet een standpunt geuit waar ik me in kan vinden. Lees dat even door, dan kunnen we die hele herhaling van zetten overslaan.quote:Op zondag 26 november 2017 23:42 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Noem eens man en paard.
Wat is er racistisch? En waarom?
Dan kunnen we bij dit begin beginnen.
Ach hij zit wat teveel met zn hoofd in zijn eigen kont, maar hij moet zo nu dan frisse lucht happen. En met n beetje mazzel tref je ser net wanneer die n beetje frisse lucht in zn kop heeft.quote:Op zondag 26 november 2017 23:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je kan vragen bij ser wat je wil, net als abed is hij te laf om een steekhoudend antwoord te geven.
Zoals zovelen hier. Maar wel continu 'bronnetje?' roepen...
kwaku betekend helemaal niets ... ik zou er als voorstander van de zwarte variant niet constant over beginnen want minimaal 8 van de 10 anti pieten zal het dolgraag inruilen ondanks wat geenstijl je wil doen gelovenquote:Op zondag 26 november 2017 23:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan moet je die gasten aanpakken die een donker persoon een kankerzwarte noemen, en geen feest moedwillig naar de klote helpen.
Zou niet in me opkomen. Niet om iemand als kankerzwarte uit te schelden, maar ook niet om uit rancune het kwaku festival naar de kut te helpen, terwijl ze daar uberracistisch zijn tegenover 'witte' mensen.
moet je wel ff een linkje zettenquote:Op zondag 26 november 2017 23:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, ik ga niet voor de zoveelste keer beginnen bij het begin. Die rechter heeft wat betreft het racistische en kwetsende gehalte van Zwarte Piet een standpunt geuit waar ik me in kan vinden. Lees dat even door, dan kunnen we die hele herhaling van zetten overslaan.
Ik kan niet met de rechter in discussie, met jou wel.quote:Op zondag 26 november 2017 23:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, ik ga niet voor de zoveelste keer beginnen bij het begin. Die rechter heeft wat betreft het racistische en kwetsende gehalte van Zwarte Piet een standpunt geuit waar ik me in kan vinden. Lees dat even door, dan kunnen we die hele herhaling van zetten overslaan.
Heb in hierboven al eens gedaan, en Wodan heeft er ook op gereageerd, dus hij kent het. Maar speciaal voor de rest zal ik het er nog even inzetten.quote:
Mijn standpunt is hetzelfde als van die rechter en mijn toelichting is hetzelfde. Je kunt dus rustig met mij in discussie op basis van wat daar staat. Doe vooral alsof ik het zelf heb geschreven, als dat het makkelijker voor je maakt.quote:Op zondag 26 november 2017 23:50 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ik kan niet met de rechter in discussie, met jou wel.
Vandaar dat ik toch nogmaals verzoek om je standpunt toe te lichten.
Ik zie het niet hoor.quote:Op zondag 26 november 2017 23:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Heb in hierboven al eens gedaan, en Wodan heeft er ook op gereageerd, dus hij kent het. Maar speciaal voor de rest zal ik het er nog even inzetten.
Waar staat dat dan?quote:Op zondag 26 november 2017 23:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Mijn standpunt is hetzelfde als van die rechter en mijn toelichting is hetzelfde. Je kunt dus rustig met mij in discussie op basis van wat daar staat. Doe vooral alsof ik het zelf heb geschreven, als dat het makkelijker voor je maakt.
Je leest dat stuk door waarvan ik al twee keer de link heb gepost, met name 15.10 tot en met 15.11, en je laat me even weten waarover je het oneens bent en waarom. Dan zal ik daarop reageren, en kun jij weer op mij reageren er voilà: een discussie.quote:Op zondag 26 november 2017 23:55 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ik zie het niet hoor.
Maar wat moet ik nou? Moet ik met die rechter in discussie, via de rechter met jou?
Ik snap niet wat er nou moet gebeuren om eindelijk eens te discusseren.
Okidoki, eerst slapen denk ik maar komt voor de bakker.quote:Op zondag 26 november 2017 23:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je leest dat stuk door waarvan ik al twee keer de link heb gepost, met name 15.10 tot en met 15.11, en je laat me even weten waarover je het oneens bent en waarom. Dan zal ik daarop reageren, en kun jij weer op mij reageren er voilà: een discussie.
maar daar noemt de rechter het niet racistisch, hij erkent dat zwarten zich gekwetst kunnen voelen oid ... nou dat weten we allangquote:Op zondag 26 november 2017 23:55 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Waar staat dat dan?
Goed verstopt maar gevonden.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBAMS:2014:3888
Met veel moeite is het gelukt, dit is jou standpunt dus? Heb nog niet gelezen, alleen even copy paste gedaan aangezien jou dat te veel werk was.quote:Op zondag 26 november 2017 23:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je leest dat stuk door waarvan ik al twee keer de link heb gepost, met name 15.10 tot en met 15.11, en je laat me even weten waarover je het oneens bent en waarom. Dan zal ik daarop reageren, en kun jij weer op mij reageren er voilà: een discussie.
Mwah, impliciet zegt hij dat min of meer wel want hij noemt het een negatieve stereotypering van de zwarte mens. Dat houdt automatisch in dat het op grond van ras gebeurd is en dan kan het niet anders dan een racistisch beeld zijn.quote:Op maandag 27 november 2017 00:05 schreef sp3c het volgende:
ik zie het met de exacte tekst nog steeds niet tbh
ik snap (dat deze rechter snapt) dat ze in Amsterdam en andere steden met grote gekleurde gemeenschappen naar de roetpiet grijpen maar in bv Dokkum is het niet superbelangrijk ... je moet een oude kapotte bus huren en er naar toe rijden om er last van te hebben
maar hij noemt het niet racistisch
quote:Op maandag 27 november 2017 00:07 schreef sp3c het volgende:
eigenlijk vind ik de uitspraak nog wel genuanceerd, voor- en tegenstanders zouden het goed moeten lezen![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |