abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175322024
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:27 schreef BoneThugss het volgende:
Hebben jullie in Afrika veel negers gespot met rode lippen, veer op de hoed, pagepak aan, gouden oorbellen in?
Nee die behoren dan ook bij het stereotype van de zwarte man.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175322031
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat mensen de discussie zat zijn betekent niet dat ze voor behoud zijn.

Ja, er zijn verschillen tussen randstad en de provincie, maar die zijn lang niet zo groot als je wellicht denkt.
Echt de overgrote meerderheid is voor behoud van piet, met eventueel roetveegpieten.

Zo sta ik er ook in, dan moet het maar eens klaar wezen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175322034
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Zeer bijzonder, De mensen ook. En dan kom je terug in Nederland en dan raak je de weg even kwijt bij de AH.
Iets simpels als weer gewoon op een normale snelweg rijden is dan al een hele ervaring... _O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175322054
quote:
6s.gif Op zondag 26 november 2017 17:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

stereotype van de zwarte man.
Bestaat niet.

Ja, wellicht in jouw hoofd maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175322070
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je rekent jezelf rijk. De bereidheid om het uiterlijk van ZP aan te passen is groter dan ooit. Het is nog geen meerderheid, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.

En de afkeer van fanatieke pro-pieten is echt niet minder.
Dat eerste is bij lange na geen meerderheid, dat is iets van 25-75%
En de groep mensen die vind dat de zwarte kleur moet verdwijnen is iets van 5%

Dit jaar is er in heel Nederland maar 1 intocht geweest waar geen zwarte pieten meer waren. In andere jaren was dat altijd meer. Bijna niemand in Nederland vind de zwarte kleur van zp een blackface en vind dat dat moet verdwijnen.

En ik reken me rijk volgens jou?
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:25 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

In de Randstad misschien, zoals Rotterdam waar meer dan helft allochtoon is. In de provincies gaat dat echt niet gebeuren, mensen zijn er zo langzamerhand wel klaar mee. Las laatst dat 95 procent de discussie gewoon zat is.
In Rotterdam zijn meerdere intochten en op de officieele intocht na hebben ze allemaal gewoon zwarte pieten. Ook was het daar drukker dan andere jaren omdat de meeste mensen liever gewoon zwarte pieten willen zien.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175322082
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:31 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Bestaat niet.

Ja, wellicht in jouw hoofd maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.
Dat bestaat wel en komt ook nergens meer voor. In de ban gedaan. Behalve zwarte Piet dus.....
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175322090
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Iets simpels als weer gewoon op een normale snelweg rijden is dan al een hele ervaring... _O-
Ik heb daar mijn arm gebroken. Dat oplossen was een groter problem dan het ongeluk zelf. Men wist niet eens waar je was. Toch een mooie ervaring. Mensen waren ( Burkina) heel aardig tegen je.
pi_175322100
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat mensen de discussie zat zijn betekent niet dat ze voor behoud zijn.

Ja, er zijn verschillen tussen randstad en de provincie, maar die zijn lang niet zo groot als je wellicht denkt.
Even serieus. Ik ken geen Fries hier in Friesland die anti piet is, laat staan anti zwarte piet.

En ik ken heel veel mensen hier, zelfs de afa kwibus hier in Friesland vond het geen woorden waard. Het speelt hier echt totaal niet. De enige die ik soms spreek en wie n beetje zich uitspreekt tegen zwarte piet is de import Hollander die Tûmba voorzit.
pi_175322106
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die 25% is groter dan ooit tevoren. ;)

En ik verwacht zeker niet dat die groep kleiner wordt. De vraag is wanneer die groep de 50% passeert.
pi_175322110
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het zijn vooral de mensen met de grootste mond die je nu hoort, de extremen aan beide kanten.

Laat niet weg dat het wel degelijk geleidelijk die kant opgaat. Of denk je dat er bij de introductie van het homohuwelijk ook ineens een meerderheid voor was? Da's net zo goed geleidelijk gegaan tot de tijd daar rijp voor was.
Als je op twitter kijkt, dan zie je dat de pieten in de optochten van afgelopen weekend zwart geschminkt waren.
Er is geen gekleurde of roetpiet meer te zien ?
Zien jullie dat als een soort nederlaag en komen er nog acties van kozp komende week?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175322115
quote:
13s.gif Op zondag 26 november 2017 17:32 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat bestaat wel en komt ook nergens meer voor. In de ban gedaan. Behalve zwarte Piet dus.....
En gaat dan dan specifiek op voor een bepaald ras?

Of is iedereen die toevallig een kleurtje heeft gelijk een 'stereotiep'?
pi_175322127
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En de groep mensen die vind dat de zwarte kleur moet verdwijnen is iets van 5%

Dit jaar is er in heel Nederland maar 1 intocht geweest waar geen zwarte pieten meer waren. In andere jaren was dat altijd meer. Bijna niemand in Nederland vind de zwarte kleur van zp een blackface en vind dat dat moet verdwijnen.

En ik reken me rijk volgens jou?

[..]

In Rotterdam zijn meerdere intochten en op de officieele intocht na hebben ze allemaal gewoon zwarte pieten. Ook was het daar drukker dan andere jaren omdat de meeste mensen liever gewoon zwarte pieten willen zien.
Ja, die indruk had ik ook. Mensen gaan nou ook zelf 'klassieke' intochten organiseren.
pi_175322131
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik heb daar mijn arm gebroken. Dat oplossen was een groter problem dan het ongeluk zelf. Men wist niet eens waar je was. Toch een mooie ervaring. Mensen waren ( Burkina) heel aardig tegen je.
Ja, je moet sowieso overal rekening houden met de beschikbaarheid van simpele dingen als:

- water
- benzine
- elektriciteit
- mobiele ontvangst

Dat je 100 km moet rijden voor de volgende tankgelegenheid is niks vreemds. Dingen die wij heel normaal vinden zijn daar niet zo vanzelfsprekend.
  zondag 26 november 2017 @ 17:35:57 #164
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175322145
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:25 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

In de Randstad misschien, zoals Rotterdam waar meer dan helft allochtoon is. In de provincies gaat dat echt niet gebeuren, mensen zijn er zo langzamerhand wel klaar mee. Las laatst dat 95 procent de discussie gewoon zat is.
Ook hier vinden velen het net zo prima als het wel veranderd. Echt fanatiek pro piet is net zo zeldzaam als fanatiek anti Piet. De meeste mensen boeit het niet zoveel, als het maar gezellig is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175322175
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

...
Dingen die wij heel normaal vinden zijn daar niet zo vanzelfsprekend.
Zoals zwarte Piet?
pi_175322176
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, je moet sowieso overal rekening houden met de beschikbaarheid van simpele dingen als:

- water
- benzine
- elektriciteit
- mobiele ontvangst

Dat je 100 km moet rijden voor de volgende tankgelegenheid is niks vreemds. Dingen die wij heel normaal vinden zijn daar niet zo vanzelfsprekend.
We hadden dat redelijk geregeld. Uiteindelijk sta je in een slachtdorp. Helpt men je gewoon.
pi_175322177
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die 25% is groter dan ooit tevoren. ;)

En ik verwacht zeker niet dat die groep kleiner wordt. De vraag is wanneer die groep de 50% passeert.
We hebben het over het aanpassen van kroeshaar, overdreven lippen of oorbellen he.
Volgens mij waren zulke cijfers vrij gebruikelijk.

Bijna niemand vind dat de kleur van piet aangepast moet worden. Nog steeds niet na heel wat jaren van zware demonstraties en media-aandacht.

Verwacht daar maar geen verandering in de komende decennia.
pi_175322179
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 17:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Als je op twitter kijkt, dan zie je dat de pieten in de optochten van afgelopen weekend zwart geschminkt waren.
Er is geen gekleurde of roetpiet meer te zien ?
Zien jullie dat als een soort nederlaag en komen er nog acties van kozp komende week?
Nee, en geen idee. Ik hou de agenda van KOZP niet bij. Sterker nog, KOZP boeit me nauwelijks.
pi_175322226
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

En gaat dan dan specifiek op voor een bepaald ras?

Of is iedereen die toevallig een kleurtje heeft gelijk een 'stereotiep'?
Nee zo werkt dat niet. Stereotiepe beelden ontwikkelen zich over een lange tijdsperiode en hebben er mee te maken hoe mensen (naar gelang de moraal) tegen een bepaald ras, sekse etc aankijken. Ze kunnen zowel positief als negatief zijn overigens. Soms heeft het met ras te maken maar dat hoeft niet. Er is bijv ook een stereotiepe Jood die de meeste mensen wel kennen neem ik aan? Of ken je die ook niet?

Stereotype
pi_175322261
Er komen alternatieve Sinterklaasjournaals en er is felle kritiek op het gebruik van roetveegpieten.
Ook al komen die bijna nergens meer voor.

Ik snap echt niet hoe je kan denken dat we richting afschaffing van zwarte piet gaan.
Ik begrijp dat je dat heel graag zou willen, maar dit jaar lijkt het tegendeel juist waar.

En niemand weet hoe zp eruit ziet over 50 of 100 jaar.
pi_175322275
quote:
6s.gif Op zondag 26 november 2017 17:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nee zo werkt dat niet. Stereotiepe beelden ontwikkelen zich over een lange tijdsperiode en hebben er mee te maken hoe mensen naar gelang de moraal tegen een bepaald ras, sekse etc aankijken. Ze kunnen zowel positief als negatief zijn overigens. Soms heeft het met ras te maken maar dat hoeft niet. Er is bijv ook een stereotiepe Jood die de meeste mensen wel kennen neem ik aan? Of ken je die ook niet?
Hoe kan je zo ver gaan hier?
pi_175322316
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hoe kan je zo ver gaan hier?
Hoe bedoel je?
pi_175322346
quote:
5s.gif Op zondag 26 november 2017 17:44 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Je heb er werkelijk gereisd. Zeg dan verder niets. Veel mensen zijn toch te dom.
pi_175322366
quote:
5s.gif Op zondag 26 november 2017 17:44 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Ik vermoed dat hij het schandalig vindt om negerkarikaturen te vergelijken met jodenkarikaturen.

Een stukje bewustwording dat nog moet plaatsvinden vrees ik.
pi_175322401
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 17:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vermoed dat hij het schandalig vindt om negerkarikaturen te vergelijken met jodenkarikaturen.

Een stukje bewustwording dat nog moet plaatsvinden vrees ik.
Het normaal omgaan met elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')