ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Weet iemand waarom de d-gtw op de maaslijn al voorzien zijn van de arriva kleuren en de e-gtw op de heuvellandlijn nog niet? Die rijden nog steeds in hun veolia jasje.
Voor de Maaslijn waren ze sneller klaar omdat die alleen maar bestickerd zijn, dat is toch maar tijdelijk. De e-GTW's worden wat grondiger aangepakt omdat die hier tot 2031 blijven rijden. Er is er al minstens 1 klaar: Treinen | Arriva Personenvervoer Nederland | 10530 by Marcel Hodiamont, on Flickr
Op vrijdag 24 november 2017 16:04 schreef Salatrel het volgende: Wat een feest. Flirt bevoegdheid ook weer in de pocket. Vanaf A.S. dinsdag ook bij u in de regio
Heuj kun je nou eigenlijk ook nog papieren kaartjes met korting krijgen? Lees alleen nog maar van alles over Samenreiskorting op een chipkaart zetten.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Alleen voor internationale reizen kan je nog een kaartje met korting uit de automaat halen. Voor binnenlandse reizen moet dat inderdaad via het product samenreiskorting op de OV-chipkaart.
Het is echt met afstand het slechtste vliegveld waar ik kom. De naamgeving van de terminals, dikke rijen, paspoortcontrole wat een half jaar duurt. Grrrr.
Het is echt met afstand het slechtste vliegveld waar ik kom. De naamgeving van de terminals, dikke rijen, paspoortcontrole wat een half jaar duurt. Grrrr.
O ja, de pieren 2L en 2M hadden ze beter terminal 3 en 4 kunnen noemen ofzo.
Verder snap ik het geklaag niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen, want zowat iedereen haat CDG, schijnt.
Op zaterdag 25 november 2017 22:19 schreef dennistd het volgende: Voor wie vandaag niet met de ICE mee was maar wel graag de Betuweroute wil bekijken vanuit de ICE:
Op zaterdag 25 november 2017 22:19 schreef dennistd het volgende: Voor wie vandaag niet met de ICE mee was maar wel graag de Betuweroute wil bekijken vanuit de ICE:
Rijdt ie nou zo traag of komt dat door de telelens?
Ligt puur aan de lens, de camera staat iets achter de voorste rij stoelen in de lounge. Snelheid zat de hele tijd tegen de 120km/h aan, de maximumsnelheid daar.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 26 november 2017 13:48 schreef Koen66 het volgende: Is de Betuwelijn niet met wat simpele ingrepen geschikt te maken voor passagiersvervoer en 160km/h ofzo, of is dat door die tunnels te kostbaar?
Op grote delen van de Betuwelijn kun je gewoon 140 km/h rijden, alleen hangt er tussen Tiel en Elst geen waslijn en is de route grotendeels enkelsporig
Op zondag 26 november 2017 10:14 schreef b2py het volgende: Hij mag Max 120 en inderdaad door telelens lijkt wat vertraagd. Tellen van masten en dan v=s/t doet wonderen :-)
Sorry, ik weet de gemiddelde mastafstand van B5 niet uit m'n hoofd.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op grote delen van de Betuwelijn kun je gewoon 140 km/h rijden, alleen hangt er tussen Tiel en Elst geen waslijn en is de route grotendeels enkelsporig
Vreemd. Door het omrijden gelden geen andere regels voor het vervoersbewijs toch?
Ze mogen wel zoiets eisen, zie de Thalys. Ik heb geen idee of er extra eisen zijn gesteld aan de vervoerder op het gebied van belading toen de trein werd toegelaten tot de BR.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ze mogen wel zoiets eisen, zie de Thalys. Ik heb geen idee of er extra eisen zijn gesteld aan de vervoerder op het gebied van belading toen de trein werd toegelaten tot de BR.
Het lijkt me eerder dat ze dit doen om te voorkomen dat de ICE stampvol zit met binnenlandse reizigers Amsterdam - Utrecht - Arnhem, en internationale reizigers moeten staan of niet meer meekunnen...
Het lijkt me eerder dat ze dit doen om te voorkomen dat de ICE stampvol zit met binnenlandse reizigers Amsterdam - Utrecht - Arnhem, en internationale reizigers moeten staan of niet meer meekunnen...
Ja tuurlijk, maar een trein vol met spoormalloten moeten ontruimen is op zich ook al een goed argument.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
"Dames en heren, we staan op dit moment voor een rood sein. Dat komt doordat het Eurostar-treinstel dat u kunt zien als u uit het raam kijkt naar de snijbrander wordt gebracht. Een momentje geduld alstublieft."
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 26-11-2017 23:23:23 ]
Eurostar vindt van wel, 23 van de 31 stellen worden naar EMR Kingsbury gestuurd. Het afvoeren gaat redelijk snel, inmiddels zijn al 11 stellen omgetoverd tot o.a. conservenblikjes, scheermesjes en spijkers.
De resterende 8 TGV-TMST's worden gereviseerd tot e300-stellen.
Een Eurostartrein legt minstens 1000 kilometer per dag af aan zeer hoge snelheden (300 km/u), in zeer wisselende klimaatomstandigheden (koud in Engeland, warm in de Kanaaltunnel, koud op het vasteland), en dit zeven dagen per week (met uitzondering van eerste kerstdag).
Die stellen hebben meer kilometers op de teller staan dan een ICMm of SGMm. Dat Eurostar er niet voor kiest om de hele vloot een grootschalige revisie te geven snap ik wel - nieuw kopen is onder de streep aantrekkelijker. Dat er überhaupt 8 stellen overblijven mag opvallend genoemd worden.