abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport vrijdag 24 november 2017 @ 12:11:18 #51
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175277455
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Mensenrechten en regels zijn leuk, alleen de laatste jaren werken die rechten en regels vooral voor de criminelen en tegen onschuldige burgers. Ze zijn achterhaald en dienen aangepast te worden. Niemand is afgereisd naar Syrië in de veronderstelling daar knuffeltjes uit te delen aan kansarme kinderen. Iedereen wist wat zich in er in Syrië afspeelde, en welke tactieken IS hanteerde, en als iemand is afgereisd naar Syrië ter ondersteuning van IS moet deze persoon opgepakt en opgesloten worden, al heeft hij daar een half jaar aardappelen lopen schillen. Het is het steunen van een terroristische organisatie, en dat is in mijn ogen voldoende om bij terugkomst van straat geplukt te worden en vastgezet te worden totdat er met zekerheid gezegd kan worden of de terugkeerder wel of niet een gevaar vormt voor de samenleving en wat zijn rol in Syrië was. Dat volk dien je sowieso nooit te geloven op hun woord.
In dit geval is preventief handelen wellicht wel verstandig ja, maar zodra je gaat profilen op basis van potentieel gedrag (je bent verdacht omdat je aan je neus zit) wordt het wel gevaarlijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175277497
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

In dit geval is preventief handelen wellicht wel verstandig ja, maar zodra je gaat profilen op basis van potentieel gedrag (je bent verdacht omdat je aan je neus zit) wordt het wel gevaarlijk.
Nee op basis van gedrag gaat te ver, maar een iemand die is afgereisd naar Syrië en terugkomt vind ik wel dat ze zonder enig bewijs van terroristische daden mogen vastzetten totdat zeker is dat deze persoon geen gevaar vormt voor de samenleving. Voorkomen is beter dan genezen, en dan hadden ze maar niet moeten afreizen naar een plek waar iedereen ter wereld wist wat er gebeurde en wie er aan de macht was.
  Redactie Sport vrijdag 24 november 2017 @ 12:17:35 #53
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175277539
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nee op basis van gedrag gaat te ver, maar een iemand die is afgereisd naar Syrië en terugkomt vind ik wel dat ze zonder enig bewijs van terroristische daden mogen vastzetten totdat zeker is dat deze persoon geen gevaar vormt voor de samenleving. Voorkomen is beter dan genezen, en dan hadden ze maar niet moeten afreizen naar een plek waar iedereen ter wereld wist wat er gebeurde en wie er aan de macht was.
Mja, dat er in een rechtsstaat door krijgen is ontzettend lastig helaas. Het probleem is tweeledig - om criminele activiteiten perfect te kunnen stoppen moet je zelf criminele activiteiten uitvoeren en het is vaak de vraag of het doel de middelen heiligt, ik vind in dit geval wel maar je schept wel een slecht precedent.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175278315
Dat dit kan in Nederland. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')