Dinsdag bevond ik mijzelf op het dak van de loods van de betoncentrale.
Ik sta daar wel eens vaker om de hijskraan te bedienen met de afstandsbediening.
Daar heb je een beter overzicht met wat je aan het doen bent dan op het terrein met stapels betonplaten en containers her en der.
Ik had die dag een beetje last van buikloop...in het begin van de dag ging het nog wel maar gaandeweg tegen de middag werd het toch erger.
Tot op een gegeven moment kon ik het niet meer houden en werd de aandrang me te veel.
Omdat ik geen zit had om mijn broek vol te schijten en af te gaan tegenover de jongens van de loods.
Ik had daarbij ook nog eens zo'n kloteoveral aan en tegen de tijd dat je die uit hebt nadat je naar beneden gelopen bent ben je al te laat.
Nu heb je op het dak van de loods verscheidene pijpen en roosters, ik weet in hemelsnaam niet waar die voor dienen maar ik bedacht me geen moment.
Toch geen hond die het daar ziet dus ik laat mij overal zakken tot op mijn knieën en ga op zo'n pijp instant zitten kakken! met een kreet van opluchting voel ik hoe ik verlost word van zeker wel zo'n vijf liter diarreeblubber....
Vandaag: We zijn bezig met de productie van de betonnen vloeren.
De dag loopt op zijn eind en de ploeg is bezig het beton in de mallen te storten en uit te harken.
Omdat dat altijd het laatste is wat er gebeurd doen we rustig aan.
Er zijn er slechts een paar jongens relaxed bezig en de anderen belasten zich met vegen en opruimen, waaronder ik.
Ik krijg echt opeens heel erg zin in een sigaret....
Omdat er echter een algeheel rookverbod geld kan je rekenen op flink wat gezeik als je betrapt word, niet door de jongens, dat zijn mijn maties, maar er kan altijd zo'n directiepik binnen lopen.
Ik loop dus naar de wc.
Nu hangen daar rookmelders maar na ff op de pot te klimmen haal ik daar de batterijen uit.
Ik haal mijn pakje Malboro en aansteker te voorschijn en neem een hijs...
Ik zie plots dat er geen luchtverfrisser meer is, ik realiseer me dat die lucht blijft hangen.
Ik scan een beetje rond en zie daar een afgedicht gat van de ventilatie, als ik mijn rook daar in blaast scheelt dat volgens mij de helft.
Ik neem de schroevendraaier uit mijn overal om het klepje open te maken.
Krijg ik daar terwijl ik op de pot stont mijn eigen boodschap van Dinsdag over me heen!
Met grote ogen en vertokken gezichten van walging zien de boys van de ploeg me door de loods naar de wasruimte van de kantine lopen...
Mijn kop zat niet alleen onder...maar ook mijn overal...en feit is dat ik , terwijl ik met die schroevendraaier stond te prutsen ook nog mijn bek open hield waardoor ik ook nog eens een deel mocht proeven...ik sta stil en kots over de vloer van de loods...
''WAT IS ER AAN DE HAND?'' Hoor ik de stem roepen van de productieleider die net de loods binen komt.
Tony de voorman:
''DAT IS DE EERSTE KEER DAT IK IEMAND OVER ZIJN EIGEN KOP HEB ZIEN SCHIJTEN OM DAARNA DE BOEL ONDER TE KOTSEN!!!'' Ik ben daarna naar huis gegaan en heb vandaag niks meer gegeten..ondanks dat mijn vriendin mijn lievelingskostje had gemaakt...
Klacht: Kreeg een mail van de betoncentrale over het feit dat mijn peuk ontdekt was tussen de rotzooi...ik mag me morgen op kantoor melden meteen nadat ik de zooi opgeruimd heb die er nog lag...