Vaak valt mij op dat als je discusiert met een blanke dat ze gauw in de slachtoffer rol kruipen om vervolgens onderling te zeggen dat je als blanke minder rechten hebt enz.
Ik heb verder niks tegen blanken, ik heb vaak samen gewerkt met ze. onder andere in garage in buurt van Spaanse Polder en Vreewijk. Zo sprak ik laatst bijvoorbeeld Gekke Gerrit in Rotterdam Zuiden. Meeste zullen hem wel kennen, veel geweld plegen enzo, maar zegt ie laats in kroeg op beijerlandselaan dat als ie een turk of antilliaan was veel korter gevangenisstraf zou krijgen, omdat ie 3.5 jaar kreeg voor iemand neersteken. terwijl de meeste turken die ik ken die dat deden 4 a 5 jaar kregen.
Dit geld ook voor werk vinden enzo. Als er een succesvolle marokkaanse zakenman bijvoorbeeld aan slag bij NN gaat, is het alleen maar vanwege positieve discriminazi zogenaamd. maar als ie via netwerk van zijn rijke oom Piet gaat is het allemaal zelf berijkt zogenaamd.
Ik heb voor de rest niks tegen, net als omgekeerd altijd zeggen, ken er genoeg en zijn ook veel serieuze geldmakers tussen (met bijv. nieuwste mercedes, zonder witwerk) dus dat zeg tniet alles, maar als je steekproef doet, weet ik zeker dat er onder de blanke populatie grootste slachtoffers zitten.
Ne mutlu Türküm diyene